- Liittynyt
- 06.09.2018
- Viestejä
- 698
Eri moottorin ottaminen vertailuun nyt ei kerro juuri mitään varsinkin jollei sitä ajeta tamulla "ylikierroksille". Huomaa " -merkit kun moottoreista kyse ja niiden speksaamisesta.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 16:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Eri moottorin ottaminen vertailuun nyt ei kerro juuri mitään varsinkin jollei sitä ajeta tamulla "ylikierroksille". Huomaa " -merkit kun moottoreista kyse ja niiden speksaamisesta.
Tuossa on kolme erillaista sähkömottoria:Eri moottorin ottaminen vertailuun nyt ei kerro juuri mitään varsinkin jollei sitä ajeta tamulla "ylikierroksille". Huomaa " -merkit kun moottoreista kyse ja niiden speksaamisesta.
Model 3:sessahan on se kestomagneeteilla ryyditetty reluktanssi moottori taka-akselilla ja ymmärtääkseni muilla valmistajilla ei vastaavia ainakaan vielä ole.Tuossa on kolme erillaista sähkömottoria:
![]()
Kaikkien hyötysuhteet ovat hyvin saman tyyppisiä. Missään ei näy mitään häviöiden suuurta kasvamista. Mistä olet saanut kuvitelman että Teslassa olisi jotenkin erillaiset moottorit?
Selitän vielä kerran, rauhallisesti;
Case Volvo V60 D6. Valmistajan virhevastuu tuotteesta ei päde, vastaus on nenäsi edessä tuossa lainauksessasi. Kaikki ketjussa mainitut osapuolet ovat elinkeinonharjoittajia. Volvo, sen jälleenmyynyt hollantilainen autoliike, sekä auton ostanut suomalainen jobbari. Virhevastuuta ei ole.
Jos ostaja olisi ollut yksityishenkilö, tilanne olisi eri. Koko ketjussa on kyse elinkeinonharjoittajista eli yrittäjistä. Yrittäjälle ei ole mitään turvaa kuin oma lompakko takuun jälkeen.
Lukasin tuon uutisenkin tuosta ja tosiaan yrittäjän ei kannata huonolaatuista Volvoa tuota maihin, kun tulee hurjasti tappiota. Siellä oli kommenttiketjukin ettei Volvoon monetkaan tartu. Äkkiä meni maine Volvolta. No jaa kiinalaiset omistajat.
Se romu on myynnissä noin 10000 eurolla. Ihan naurettavan kova hinta, kun paljon halvemmallakin saa leimoissa olevan auton suoraan kovaan ajoon. Ei ole kyllä tolkullinen autokauppias. Sen pitäisi tehdä niin kuin monet muutkin, että nostaa tuon autoliikkeen katolle ja siihen teksti vaikka: "Kesti ajoa 4 vuotta.."
Ihmisethän niissä kommenttikentissä sanoo aina noin. Sinällään tämähän tapaus on täysin outo ja ihmiset hyppää tottakai siihen lynkkausmieliajaan kun hybridissä on ongelmia. Eikö tässäkin kannata huomioida, että onhan itse tuoduissa polttomoottoreissakin ollut vaikka kuinka kalliita ajon estäviä vikoja, eikä tällöin pidetä koko tekniikkaa/merkkiä/mallia viallisena?
Autokauppias toisaalta sai paljon julkisuutta![]()
Odotellessa sitä kun joku keksii keinon koodata akkujen tiedot uusiksi; uusi asennuspäivä, uusi "kapasiteettia jäljellä" luku, koodataan täysi akkupatteristo vaikka muutamassa on vain kuoret ja läpijohdotus, jne...Ainakin aiemmin oli Saksassa ihan laillista pyöritellä mittareita. Jonkun tutkimuksen mukaan joka kolmas auto on siellä ruuvattu. Melkoisia pommeja on tullut kyllä nähtyä. Isoissa premiumissa ei välttämättä näy päälleppäin mitenkään vaikka autosta on kadonnut 200tkm.
Tätä tehdään jo ainakin Outlanderin kanssa. Sopivat softat, niin pystyt määrittämään akun kapasiteetin, kunnon yms. Outlanderin kanssa noita muutetaan, kun Mitsun alkuperäiset konffit saavat tietokoneen luulemaan, että akku on huonommassa kunnossa kuin oikeasti on.Odotellessa sitä kun joku keksii keinon koodata akkujen tiedot uusiksi; uusi asennuspäivä, uusi "kapasiteettia jäljellä" luku, koodataan täysi akkupatteristo vaikka muutamassa on vain kuoret ja läpijohdotus, jne...![]()
Nyt jotain lähdettä asiaan ja koskeeko siis myös näitä 2nd genin plugareitakin??
Ainakin aiemmin oli Saksassa ihan laillista pyöritellä mittareita. Jonkun tutkimuksen mukaan joka kolmas auto on siellä ruuvattu. Melkoisia pommeja on tullut kyllä nähtyä. Isoissa premiumissa ei välttämättä näy päälleppäin mitenkään vaikka autosta on kadonnut 200tkm.
Tätä tehdään jo ainakin Outlanderin kanssa. Sopivat softat, niin pystyt määrittämään akun kapasiteetin, kunnon yms. Outlanderin kanssa noita muutetaan, kun Mitsun alkuperäiset konffit saavat tietokoneen luulemaan, että akku on huonommassa kunnossa kuin oikeasti on.
Petos se on vasta kun väittää että autolla on ajettu mitä taulussa lukee.
Mitä jos se mittarinruuvaaja on niin epärehellinen, että se vaihtaa polkimien kumit?!?!OT: En minä mitään tiedä, mutta entäs jarrupolkimen kumi? Takuulla 200tkm ajetusta se on kuluneempi kuin 20tkm ajetussa. Pitääpä seuraavan kerran autoliikkeen käytetyissä autoissa katella jarrupolkimen kumeja ihan piruttain, että saisi vaikka jonkinlaisen käsityksen.
ei se voi, se on laissa kiellettyMitä jos se mittarinruuvaaja on niin epärehellinen, että se vaihtaa polkimien kumit?!?!
Onkos tuo softa nyt MUT 3 nimeltään, jolla voi kirjotella noita arvoja. Resettihän ei muuta niitä arvoja, joiden perusteella BMU laskee akun kuntoa. Tuolla softalla voi sitten kirjoitella niitäkin uusiksi.Mistä tässä on kyse? Itse en ole muuhun törmännyt, kuin BMU:n resetointiin.
Ei kyllä vaan se taitaa sähköauto tulla seuraavaksi. Kaikkien hybridi-ideoiden ja koeajojen jälkeen pelkällä sähköllä toimiva laite tuntuisi kuitenkin olevan se kiinnostavin.
Nissan Leaf 40 kWh akulla olisi ehkä kaikista paras vaihtoehto. Rapidgate ei häiritse minua ja range riittää 98% vuosittaisista ajosuoritteista ihan vaan kotona lataamalla.
Tarjontaa on nettiautossa jonkin verran, mutta mitähän noista kannattaisi katsoa? Akun kuntoisuutta ei kaiketi ilman obd-palikkaa näe? Ja vanhemmassa mallissa akunlämmitin oli varmuudella niissä, missä oli myös lampunpesimet. Onkohan jotain tällaista kikkaa tälle uudemmalle?
Ps. kiitos sähköautoilevalle motoristille blogista. Tullut aika monta tuntia tullut nyt lähiaikoina lueskeltua![]()
"tilasin" Volkswagen E UP:n. Tai no kauppoja ei pystynyt tekemään kun autoja ei ole tällä hetkellä saatavissa. Olen nyt kuitenkin myyjäliikeen mukaan varauslistalla. Kokeillaan sitten kahta asiaa yhtä aikaa. Auto tulee yksityisleasingillä ja täyssähkönä.
Saako kysyä paljonko oli yksityisleasingilla hintaa?
On muuten aika poskettomia nuo käytetyt E-up:t. Hinnat pyörii jossain 15k€ pari vuotta vanhoina.
E-Golffit on käytettynä kalliimpia kuin uudet![]()
Ajelin moisella vuoden päivät. Suosittelen hankkimaan sellaisen jossa on se 360-kamera, aivan mahtava varuste! Ja jos itse olisin ostamassa, niin Tekna-varustetaso ts. paras. 2.Zero menisi kyllä myös, vaan niiden osalta pitää huomioida että Euroopasta tuodut 2.Zerot eivät välttämättä varusteiltaan ole aivan 1:1 ”suomiautojen” kanssa - täällä 2.Zeroissa oli ledivalot.
Suosittelen hankkimaan LeafSpy pro:n ja yhteensopivan OBD-mokkulan, sillä selvittää akun kunnon. SOH noissa pitäisi kyllä olla yli 90% vielä kaikissa, eniten mua kiinnostaisi kennojännitteiden ero kun akku on melko tyhjä. Täytenä se on muutama mV, ihan tyhjänä voi olla paljonkin, mutta niillä tienoilla kun auton oma mittari näyttää nollaa ei sopisi montaa kymmentä millivolttia olla jännite-ero. Omassa oli 43tkm ajettuna 1.5v vanhana SOH karvan vajaa 94%, ja kennojännitteet tyhjänä muistaakseni jotain 20-30mV. Aivan täysin tyhjänä (kun auto ei enää liikkunut) mentiin yli 200mV, mutta mun mielestä se on ihan normaalia.
Tuo Leaf Spy olisi ihan näppärä. Harmi vaan, kun noita autoja on vähän ympäri Suomen, eikä omassa kotikaupungissa juurikaan. Olisi kiva tietää autosta mahdollisimman paljon, ennen kuin lähtee satojen kilometrien päähän sitä tutkimaan. Ja ikävän vähän monet myyjät osaavat noista kertoa.
Teknaa itsekin haluaisin, kun sen verran krantuksi tullut auton kanssa, ettei halua mistään jo olemassa olevasta varusteesta luopua. Muutama niitä näyttää myynnissä olevan ja mietinkin, että onko noissa mukavuusvarusteiden lisäksi kaikki akkulämmittimet ja muut "näkymättömät" varusteet. Ja voiko sitä mitenkään päätellä.
Niin ja realisoituu tasan siinä, kun kirjoitat mittarilukeman nettiautoon tai kuvaat mittariston todisteeksi mittarilukemasta. Kyllä siinä myyjä aika heikoilla on, jos käy ilmi, että hänen aikana on esim. katsastusvälillä mittarilukema mystisesti pienentynyt.
No eipä ole jos se 20tkm on ajettu kaupungissa ja 200tkm matka-ajossa. 1000 km matkalla matka-ajossa voi jarrupolkimeen olla tarvetta koskea vain muutaman kerran kun kaupungissa 10km matkalla voi määrä olla kymmeniä tai satoja.
Sähköautoissa tämä määrä voi olla vielä vähempi kun kaasupoljin voi toimia käänteisesti jarruna.![]()
Käräjäoikeus kylläkin päätti, ettei petoksen tunnusmerkistö täyttynyt, koska tieto mittarin ja lukeman vaihtumisesta olisi ollut auton tiedoissa, jotka myyjäliike lupasi tarkistaa.Tuossa yksi käräjäoikeuden päätös siitä, että mittarilukeman pienentyminen katsastusvälillä ei ole mitenkään rangaistavaa.
Tuossa em. tapauksessa lukeman pienentymiselle oli tosin luonnollinen selitys.
Mutta se, että myyt auton jollain mittarilukemalla ei ole laitonta, jos et väitä sitä auton todelliseksi ajomääräksi.
Olen minäkin aikoinaan myynyt 100 000 km välein nollaantuvilla mittareilla olleita autoja, ja olen ilmoittanut aina mittarilukemaksi sen, mitä taulussa on ollut, jos ei ole ollut parempaa tietoa.
Sitten olen ostajalle sanonut, että on se voinut pyörähtää ympäri kerran, kahdesti tai jopa kolmesti.
Tuo Leaf Spy olisi ihan näppärä. Harmi vaan, kun noita autoja on vähän ympäri Suomen, eikä omassa kotikaupungissa juurikaan. Olisi kiva tietää autosta mahdollisimman paljon, ennen kuin lähtee satojen kilometrien päähän sitä tutkimaan. Ja ikävän vähän monet myyjät osaavat noista kertoa.
Teknaa itsekin haluaisin, kun sen verran krantuksi tullut auton kanssa, ettei halua mistään jo olemassa olevasta varusteesta luopua. Muutama niitä näyttää myynnissä olevan ja mietinkin, että onko noissa mukavuusvarusteiden lisäksi kaikki akkulämmittimet ja muut "näkymättömät" varusteet. Ja voiko sitä mitenkään päätellä.
Toisaalta nyt ois hyvä hetki ostaa e-Golf käytettynä, siis tää uudempi versio (100kW moottorilla). Uuden saa, ellei varasto jo tyhjentynyt, alta kolmen kympin, ja Rintajouppi just mainosti vähän ajettuja vuoden vanhoja alle 24 tonnin. Kunhan noiden käytettyjen hinnat järkevöityy voi saada paljon (sähkö)autoa halvalla. Jos oisin itse nyt sähköautoa vailla niin tuommoinen ois aika korkealla omalla listalla.
Jos sen ~35kWh akulla varustetun saisi suunnilleen samaan hintaan käytettynä kuin mitä se Seat Mii maksaa niin sitten ollaan aika lähellä sen oikeaa arvoa mielestäni.
Se että niitä on myyty uutena yli 40 tonnilla on järkyttävää.
Jos ajaa kaupungissa niin ihan hyvä peli. Muualle en suosittele. Maksiminopeuskin mittariin 156km/h, todellinen nopeus varmaan 140km/h eli motarilla sai ajaa kirjaimellisesti kaasu pohjassa![]()
Eikös Bjørn testannut kolmosen optiminopeudeksi matkanteon kannalta noin 180km/h?Moottoritiellä on nopeusrajoitus 120km/h. Tyypillisesti liikenne kulkee noin 120-130km/h pääkaupunkiseudulla keskimäärin alle satasta. Sähköauto on lähtökohtaisesti väärä auto jos tavoitteena on ajaa jatkuvasti tuntuvaa ylinopeutta.
Määrittele "optiminopeus" ?
Sähköautolla yleensä joudutaan pyrkimään mahdollisimman pitkään rangeen. Range pienentyy huomattavasti mikäli nopeus on yli 100/120km/h.
Määrittele "optiminopeus" ?
Sain muuten tuohon jo tilauksessa olevaan e-uppiin sen 4k alennuksen. Oli kyllä esimerkillistä toimintaa mielestäni maahantuojaltaNäkyy tuo volyymin ero tuossa esim. verrattuna Teslaan. Tosin omalla kohdalla myös Teslalla on jälkikäteen kyllä korjattu asiallisesti maalivika mitä olen käynyt näyttämässä muutaman kuukauden luovutuksen jälkeen.
Onneksi olkoon. Kollega on omaansa ollut tyytyväinen yhdeksän kuukauden kokemuksella. Pitkässä matka-ajossakin kuulemma kulkee selvästi vähemmällä kuin aikaisempi samankokoinen bensa-Audi.Volvo V60 T8 tilattu, toimitus näillä näkymin huhtikuussa. Pääsee kokeilee hybridi-autoilua![]()
Black Friday -hommaa, mutta myös ryhmään liittyvää: BMW 530e xdrive 499e/kk 30tkm/36kk liisarina -> BMW 5-Sarja 530e xDrive A Charged Edition - ALD Yksityisleasing
Ooh, tää olis kova diili. 10 vuotta menis maksaa Model 3 tuolla kuukausihinnalla. Jos sais Model 3:n aina 2-4 vuodeksi 500e/kk hintaan et vaihtas aina uudempaan saman hintaseen Teslaan sopimuskauden päätyttyä niin vois jopa harkita.Samaan hintaan myös Tesla: Tesla Model 3 Standard RWD Plus - ALD Yksityisleasing