Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ok, kiitos noista.
Oli tarkoitus siis kysyä sitä, että paljonko auto menettää paikallaan ollessa kylmässä virtaa. Eli että sillä ei ajeta ja on vaikka -20 pakkasta, niin menettääkö virtaa mitä tahtia, vaikka kukaan ei sillä aja?
20 k€ pieni muovipulkka ilman sähkölisää. Ei tuossa ole mitään muuta eroavaa kuin aivan jäätävä ylihinta. Samalla hinnalla saa 3 Miitä ja yli 90 kWh akkua. 30-35 k€ Konasta olisi perusteltavissa, jos leikkii Miin hinnan olevan puhtaasti akusta.Kona on aika eriluokan vehje 64Kwh akkuineen, Mii on pieni kaupunki kippo.
e: Ei sen puoleen, etteikö se 30-35 k€ Kona silti edelleen olisi jäätävä muovipulkka. Samalla hinnalla saa esim. uuden 508 pösön, joka on aivan eri planeetalta laadun suhteen.
Eiköhän se 7 vuoden takuu ole tullut niissä ihan tarpeeseen Tässä tapauksessa kyllä viittasin puhtaasti yleiseen ohjaamon olemukseen, materiaaleihin ja äänieristykseen. S/V90, E-sarja fiilis murto-osalla niiden hinnasta. Sähkö-Kona on perus ämpärimuovi-"japsi" helvetin isolla akulla (ja hintalapulla).Mitä laatua tässä tarkoitat? Laatutuntumaako? Hyundaissahan lie edelleen se 7v takuu, ja ainakaan omalla Peugeot-kokemuksellani (6 pösöä omistanut) sanoisi mitenkään varsinaisesti laadukkaiksi autoiksi noita ...
Kona ei taida sekään olla kauhean iso. Kia Niro ilmeisesti olisi vähän isompi.20 k€ pieni muovipulkka ilman sähkölisää. Ei tuossa ole mitään muuta eroavaa kuin aivan jäätävä ylihinta. Samalla hinnalla saa 3 Miitä ja yli 90 kWh akkua. 30-35 k€ Konasta olisi perusteltavissa, jos leikkii Miin hinnan olevan puhtaasti akusta.
e: Ei sen puoleen, etteikö se 30-35 k€ Kona silti edelleen olisi jäätävä muovipulkka. Samalla hinnalla saa esim. uuden 508 pösön, joka on aivan eri planeetalta laadun suhteen.
Siis onko nämä tulleet hengessä, että kyselit Miistä, tässä olisi tällaisia vaihtoehtoja paremmalla saatavuudella? Vai että "etkö jaksa odottaa Miitä, haluatko autosi nopeammin..."?Onko muut Miistä kiinnostuneet saaneet kyseisen sisältöistä e-postia? Siinä tarjotaan saman konsernin muita tuotteita...
- VW e-up! 17550€
- VW e-up! Style 17990€
- VW e-Golf 29100€
+ toimituskulut 600€
e-Golf Juhlamalli saatavana toimitukseen välittömästi, e-up! -mallit tammi-/helmikuu 2020 ->
508 on iso perheauto. Oli vaan esimerkki siitä miten järjetön sähkö-Konan pyynti on. 508 kaikilla herkuilla pääsee suurinpiirtein samaan hintaan sähkö-Konan kanssa. "Edustustason" polttomoottorivehje vs. muovipulkka akulla Konan puolustukseksi täytyy sanoa, että 508:ssa on poikkeuksellisen hyvä hinta-laatusuhde sen tarjoaman mukavuuden näkökulmasta. Ironisesti sähkö-Konan suurin riski on Pösöä vastaava arvoalenema. Konasta taitaa lähteä vielä enemmän, kun joku lähitulevaisuudessa menee julkaisemaan vastaavalla rangella olevan pelin 25 k€ hintaluokkaan.Kona ei taida sekään olla kauhean iso. Kia Niro ilmeisesti olisi vähän isompi.
Kona saisi kyllä minustakin olla paljon halvempi, että olisi houkutteleva.
Hyundai Kona alk. 19 990 €
Kia Niro hybridi Alk. 27 990 €
Hyundai Black Friday -etu - Hyundai Kona: Etu 2730€
Niro Tutustu
Peugeot 508 taitaa olla ainakin Kona "pikkuautoa" vähän isompi. En ole itse pösöä ajanut.
Seat Mii oli noin 15 900€ ja VW up on noin 2000€+ kalliimpi. Eli Mii pitäisi olla ihan hyvä tilaus. Mii ei kyllä vielä helmikuussa tule, mutta varmaan maalis-huhtikuussa.Onko muut Miistä kiinnostuneet saaneet kyseisen sisältöistä e-postia? Siinä tarjotaan saman konsernin muita tuotteita...
- VW e-up! 17550€ (rajattu erä)
- VW e-up! Style 17990€ (rajattu erä)
- VW e-Golf 29100€
+ toimituskulut 600€
Hinnat pitävät sisällään valtion hankintatuen 2000€ ja VWn Juhlatuen 4000€. e-Golf Juhlamalli saatavana toimitukseen välittömästi, e-up! -mallit tammi-/helmikuu 2020 ->
Konasta jollain vähän pienemmällä akulla 25 k€ olisi kyllä oikein hyvä. Akku maksaisi siis jotain +5000€.Konasta taitaa lähteä vielä enemmän, kun joku lähitulevaisuudessa menee julkaisemaan vastaavalla rangella olevan pelin 25 k€ hintaluokkaan.
Tuossa vielä koko juttu lainattuna. Itselle ei ole mitään tullut, kun Mii tilaus on sisässä.Onko muut Miistä kiinnostuneet saaneet kyseisen sisältöistä e-postia? Siinä tarjotaan saman konsernin muita tuotteita...
- VW e-up! 17550€ (rajattu erä)
- VW e-up! Style 17990€ (rajattu erä)
- VW e-Golf 29100€
+ toimituskulut 600€
Hinnat pitävät sisällään valtion hankintatuen 2000€ ja VWn Juhlatuen 4000€. e-Golf Juhlamalli saatavana toimitukseen välittömästi, e-up! -mallit tammi-/helmikuu 2020 ->
Ausstattungsfeatures des e-up! "Style"
Nämä sillä oletuksella, että Style-varustepaketti on sama kuin Saksassa.
- 4 Leichtmetallräder "blade" 5 J x 15 15
- Seitenscheiben hinten und Heckscheibe abgedunkelt
- Ambientebeleuchtung
- Klimaanlage "Climatronic"
Kyllä minusta Miin ja Konan vertailu on ihan järkevää, koska ei Konakaan bensaversiona ollut mitään muuta kuin "halpa" kakkosauto-luokan vehje. Kuten e-corsa ja e-208:kin tulevat olemaan. Jos puhtaasti mukavuuden perusteella saisit päättää, niin tuskin kuitenkaan Konassa motarilla ajaisit, jos vaihtoehtona olisi 508:n matkustamo. 90-luvun PC-bileisiin verrattuna hinnat ovat toki vähän korkeampia "räjäyttää pankki".Kyllähän sen huomaa että Konan haluttavuus on laskenut - 9-12kk odotusajat on poistuneet ja Konaa löytyy nettiautosta "heti toimitukseen". Tuskin syynä oli Mii vaan se että Model 3 SR hinta laski hankitukirajan alle, jolloin M3:n ja Kona Stylen hinta on lähes sama. Edullisemmalla comfortilla on enemmän paikkansa vielä.
En silti jää kaipaamaan sitä valkoista 508:sta jonka vaihdoin Konaan ;-) Ja tiedossahan se oli kyseessä on 90-luvun PC-bileet, jossa koko ajan tulee parempaa ulos halvemmalla. En kuitenkaan vertaisi Konaan Miihin joka on selkeästi kakkosauto kaupunki-ajoon. e-corsa/peugeot e-208 olisi tällä hetkellä se mitä lähtisin odottamaan, jos auton vaihto olisi ajankohtainen.
Ainakin Teslan S ja X lämmittävät akkuja keskenään vaikka auto ei olisi seinässä kiinni jos akku on tarpeeksi kylmä (muistelisin että -20 on raja). Siinä voi range tippua yllättävänkin vauhdikkaasti jos on paukkupakkanen ja auto ehtii jäähtyä ajojen välissä. En tiedä onko muilla vastaavaa automatiikkaa mutta ei se yllättäisi.Ei kai akku varausta mihinkään paikallaan seisoessaan menetä? Olkoon pakkasta tai ei.
Kyllä minusta Miin ja Konan vertailu on ihan järkevää, koska ei Konakaan bensaversiona ollut mitään muuta kuin "halpa" kakkosauto-luokan vehje. Kuten e-corsa ja e-208:kin tulevat olemaan. Jos puhtaasti mukavuuden perusteella saisit päättää, niin tuskin kuitenkaan Konassa motarilla ajaisit, jos vaihtoehtona olisi 508:n matkustamo.
No mulle se pelkkä melutaso Konalla (ei-sähkönä kokeiltu) oli no-no, tuskin sähkö motarinopeuksissa reilusti parempi on. Penkistä en osaa sanoa mitään, kun saan oikein hyvän asennon 508:lla ja säätöjä riittää - vaikka ei ole edes se paras penkkimalli. Avustimiinkaan paha ottaa kantaa, kun tarve on vakkarille ja lasinpyyhkimille, hankala kuvitella, että miten ne merkittävästi paremmin voisivat toimia. Mut joo, mun ajoprofiili on siis 95 % motaria 4-50 tkm vuodessa, melun minimointi tärkeintä. En ikinä pystyis kattelemaan tuota aikamäärää vuodessa Konan sisuksia.Just eilen ajelin Hel-Tre-Hel ja mietin miten paljon mukavampaa Sähkö-Konalla on kuin 508:lla oli :-D Ajo-asento saa säädettyä paremmaksi ja avustimet toimi paremmin. Ehkä minun sitten pitäisi arvostaa enemmän ei-muovisia materiaaleja :-D
Hintojen "lasku" johtuu EU:n päästösakoista, ei niinkään kilpailusta. Valmistajat myyvät autoja vaikka tappiolla välttääkseen sanktioita. Tuotantokapasiteetti tulee vielä pitkään olemaan liian pieni aidolle kilpailulle.Kyllä se joillekin tulee silti yllätyksenä, mutta hienoa joka tapauksessa että hinnat alenevat. Valitettavasti tietysti siinä vaiheessa kun oikeasti merkittävä osa autoista myydään sähköisenä, on pakko muuttaa verotusta että valtio saa oman osansa.
e: En kyllä tolla jaolla lähtis ykkös-kakkosautoa ajattelemaan. Siis ajomatkan/latausväli. Mii/Kona/Corsa/208/C3 jne. ovat kaikki mun mielestä lähtökohtaisesti lyhyeen kaupunkipyörittelyyn tehtyjä 2-autoja vaikka kuuhun vois ajaa yhdellä latauksella. Pääseehän niillä pidempäänkin, mutta en kyllä ostais mihinkään jatkuvaan pitkänmatkanajoon. "Mukavuus" ja koko eivät yksinkertaisesti riitä kuin satunnaisiin reissuihin.
Sekin juu ja superkrediitit vaikuttaa myös: Tekniikan MaailmaHintojen "lasku" johtuu EU:n päästösakoista, ei niinkään kilpailusta. Valmistajat myyvät autoja vaikka tappiolla välttääkseen sanktioita. Tuotantokapasiteetti tulee vielä pitkään olemaan liian pieni aidolle kilpailulle.
Sähköautojen raippaverotuskin voi vielä osoittautua haastavaksi tehtäväksi. Sen oikeudenmukaisuutta on vaikea perustella ja keinovalikoimakin on kehno.
Ainoana autona toki tarve muuttuu ratkaisevasti, ihan puhtaasti tilankin takia. Konankin takaluukku käy nopeasti hyvin ahtaaksi, jos sinne useamman matkalaukun joutuu survomaan. Koira siihen päälle, niin on jo no-go. Rangen puolesta Mii kyllä piisaisi todennäköisesti monelle. Hki-Tku-Tampere kolmiossa pääsee menemään yhdellä latauksella koko matkan ja mökkitaipaleillakin tuskin kahta lataustaukoa enempää on tarvis pitää. Jos ei siis laske nupin lataustaukoa, jonka Miillä tuollaisia matkoja yhteen menoon ajava tulisi varmasti tarvitsemaanNo, ehkä se oli vähän kankea tapa tuoda ajatukseni esiin. Siis Kona on perheemme ykkös- ja ainoa auto. Sillä ajetaan niin nurkkaa, mökit kuin pidemmät sukuloinnit. Miillä ne meidän pitkät matkat hankaloituisivat liikaa - niimpä oletan että useimmilla Miin ostajilla on toinenkin auto käytettävissä.
Veikkaan että 2020 lopulla nähdään parhaat sähköautotarjoukset...Sekin juu ja superkrediitit vaikuttaa myös: Tekniikan Maailma
"Ensi vuonna astuu myös voimaan uusi superkrediitti-ohjelma, jonka puitteissa valmistajat voivat nähdä alle 50 gramman autonsa kahtena vuonna 2020, 1,67:nä vuonna 2021 ja 1,33:na vuonna 2022. Eli siinä missä tänä vuonna tuhat nollapäästöistä sähköautoa on tuhat nollapäästöistä sähköautoa, ensi vuonna ne ovatkin laskennallisesti 2 000 nollapäästöistä sähköautoa. Jos sähköauton valmistaminen tuntuu tänä vuonna kalliilta, ensi vuonna se voi olla miljoonia halvempaa."
Se riippuu ihan siitä kuinka hyvin vähäpäästöisillä autoilla on menekkiä ensi vuonna.Veikkaan että 2020 lopulla nähdään parhaat sähköautotarjoukset...
No on se Golf jo 70 senttiä pidempi. Ei enää mene pikkukippokategoriaan.Molemmat tuollaisia pikkukippoja Miin kanssa
Ihan kiva, mutta itse en kyllä halua ladattavaan autoon enää mitään 2,5 litran pannua. Ihan naurettavaa.Toyotalta on tulossa ladattava RAV4:
-ennakkomyynti alkaa ensi keväänä
-autot Suomeen ensi syksynä
-WLTP >60 km (15 kWh?)
-306 hv
-6,2 s 0-100 km/h
-neliveto
Toyotalta uusi Plug-in Hybrid suosittuun RAV4:ään – tehoa 306 hv ja toimintamatka sähköllä yli 60 km | Autotalli.com
No on se Golf jo 70 senttiä pidempi. Ei enää mene pikkukippokategoriaan.
Ihan kiva, mutta itse en kyllä halua ladattavaan autoon enää mitään 2,5 litran pannua. Ihan naurettavaa.
Camryssä on kai tuo sama 2.5 moottori. Tuntuu paljon pienemmältä koneelta käytännössä, ehkä 1.8 tai 2.0 olisi oma arvaus. Jos olisi pienempi kone, niin olisi luultavasti liian laiska.No on se Golf jo 70 senttiä pidempi. Ei enää mene pikkukippokategoriaan.
Ihan kiva, mutta itse en kyllä halua ladattavaan autoon enää mitään 2,5 litran pannua. Ihan naurettavaa.
olis tuo e-golf vielä farkkuna niin nostohalut nousis mullakinNyt alkaa jo sähkis kiinnostaa kun eGolfin saa litraisen Highlinen hinnalla. Melkein pitää käydä kysymässä vaihtotarjousta. Oma työmatka noin 70km päivässä, joten shukolla pärjäisi kotona...
Minun mielestäni e-Golfissa on turhan pieni akku matka-ajon kannalta. Ihan ok toki, jos ei koskaan reissaa kauemmaksi tai jos taloudessa on kaksi autoa. Itse arvelen, että tuo on juuri sellaisia malleja, joiden arvo putoaa nopeasti, kun samaan kokoluokkaan ja myös hintaluokkaan tulee jatkossa suurempiakkuisia malleja. Mii Electric ja e-Up ovat eri asia, kun ne on nimenomaan suunniteltu kaupunkipörräilyyn ja lähtöhinta on melko edullinen.Nyt alkaa jo sähkis kiinnostaa kun eGolfin saa litraisen Highlinen hinnalla. Melkein pitää käydä kysymässä vaihtotarjousta. Oma työmatka noin 70km päivässä, joten shukolla pärjäisi kotona...
Se on kyllä totta että miksi tuollainen iso mutta tehoton.Ihan kiva, mutta itse en kyllä halua ladattavaan autoon enää mitään 2,5 litran pannua. Ihan naurettavaa.
Ihan kiva, mutta itse en kyllä halua ladattavaan autoon enää mitään 2,5 litran pannua. Ihan naurettavaa.
Ei välttämättä ole ihan suoraan verrannollinen, vaikka otettaisiin isomman akun tuoma lisäpaino mukaan. Luulisi, että ovat jonkin verran joutuneet muuttamaan voimalinjaa. Tuosta voimalinjasta ei tainnut olla vielä tietoa? Onko oikeasti sähköinen neliveto, vai onko ainoastaan etu tai takapää sähköinen.RAV4 hybridin maantiekulutus 4.9l/100km, oletettavasti ladatava RAV4 kuluttaa saman verran kun akku on tyhjentynyt. Suomen suosituin ladattava auto, Outlander PHEV vie käyttökokemusten mukaan jotain 8-9l/100km motarilla akun tyhjennyttyä.
Se on kyllä totta että miksi tuollainen iso mutta tehoton.
itse odottelen että jos joku valmistaja, tyyliin muu kuin ferrari tekisi plugarin missä olisi se oikeasti tehokas bensa ja kunnon sähkötehot siihen päälle. Olisi aika täydellinen.
Akku on Li-ion, kun nykyään Nimh, joten lisäpainoa ei välttämättä ole. Voimalinja lienee hyvin pitkälti sama kuin ennenkin paitsi sähkömoottoreissa on enemmän ruutia. 2.5 litran iskutilavuudesta huutelijat ei selvästikään ymmärrä mitään Atkinsonista.Ei välttämättä ole ihan suoraan verrannollinen, vaikka otettaisiin isomman akun tuoma lisäpaino mukaan. Luulisi, että ovat jonkin verran joutuneet muuttamaan voimalinjaa. Tuosta voimalinjasta ei tainnut olla vielä tietoa? Onko oikeasti sähköinen neliveto, vai onko ainoastaan etu tai takapää sähköinen.
Akku on Li-ion, kun nykyään Nimh, joten lisäpainoa ei välttämättä ole.
Mikä 2,5-litraisessa on huonoa/naurettavaa, hyötysuhde vai? Ajatteletko tuota puhtaasti lukuarvona, vai otitko huomioon hyötysuhdetta parantavan atkinson-työkierron, mikä "hukkaa" noin viidenneksen iskutilavuudesta? RAV4:n 2,5 litraa käytettäisiin noin kahden litran edestä, ja esim. Auriksen 1,8 vastaisi noin 1,4-litraista. Auriksen 142 Nm:n vääntöarvokin viittaa ennemmin 1,4:een vapariin.No on se Golf jo 70 senttiä pidempi. Ei enää mene pikkukippokategoriaan.
Ihan kiva, mutta itse en kyllä halua ladattavaan autoon enää mitään 2,5 litran pannua. Ihan naurettavaa.
Toyotalta on tulossa ladattava RAV4:
-ennakkomyynti alkaa ensi keväänä
-autot Suomeen ensi syksynä
-WLTP >60 km (15 kWh?)
-306 hv
-6,2 s 0-100 km/h
-neliveto
Toyotalta uusi Plug-in Hybrid suosittuun RAV4:ään – tehoa 306 hv ja toimintamatka sähköllä yli 60 km | Autotalli.com
No nyt. Jos tuon saa alle 50K€ niin ostan.Volkswagen ID Space Vizzion previews ID 5 crossover estate | Autocar
Sähköfarmari Volkswagenilta 560 km kantamalla WLTP:llä. Nyt suomalaisiakin kiinnostaa