• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Keskustelua hybridiautoista

25Ax3 "latauspaikan" sulakkeet vaihdoin 16Ax3.

Pääsulakkeet 25A
Uunilla on 20Ax3 sulakkeet
Kiuas on 10Ax3, 6kW eli kait 2kWx3
Ilmalämpöpumpulla on (kolmas vaihe) 1x10A sulake. Mitsu LN35.
"Latauspaikalla" nyt siis 1x16A (toinen vaihe).

Tuosta katsottuna uuni 20A ja 8A sähköauton lataus saattaisi polttaa pääsulakkeet.

Eikä tosiaan kestä olla 16A latausta ja saunaa samaan aikaan päällä.

Liesi ei varmasti ole noin tehokas, jos ei ole mikään suurtalousmalli. Pari levyä + uuni on varmaan luokkaa 5kW. En tosin tiedä käyttääkö tasaisesti eri vaiheita.
 
Vähän sama, että millä itselleen perustelee sen, että Volvosta ehtii tuossa samassa ajassa putoamaan arvo sen Miin verran.

Eipä tuo itseäni juuri liikuta koska otin auton liisarina, olen siis tiennyt jo öbäyt alkuvuodesta mitä tosta Volvosta saa 3v päästä. Silloin on jo melko "maukas" tilanne Sähkö/plugari auto rintamalla :):tup:

Tuossa 92 mallissa on myös jo nyt markkinoilla olevat mukana.

ev-databasen mukaan nyt myynnissä tai tulossa myyntiin on yhteensä 74 ajoneuvoa. Vuoteen 2021 mennessä olisi vielä siis sen mukaan luvassa "vain" 18 ajoneuvoa ei suinkaan 92.

Ai se oli sitten noin, no onhan tuossa silti vaihtoehtoja. Eletään jänniä aikoja ettenkö sanoisi :D
 
Tuossa 92 mallissa on myös jo nyt markkinoilla olevat mukana.

ev-databasen mukaan nyt myynnissä tai tulossa myyntiin on yhteensä 74 ajoneuvoa. Vuoteen 2021 mennessä olisi vielä siis sen mukaan luvassa "vain" 18 ajoneuvoa ei suinkaan 92.
Esim Teslalta pitäisi tulla 3 -> 5 kpl 2020 aikana, mutta ei taida ehtiä. Eli siis Model Y ja uusi Roadster. Vanhat kolme mallia on jo myynnissä.

PSA + Fiat Chrysler 41 mallia, jos ei sitten tule muutoksia yhdistymisen takia. Aika iso luku kun on.
  1. Volkswagen-ryhmä: 41 mallia
  2. PSA-ryhmä: 23 mallia
  3. Daimler: 21 mallia
  4. Fiat Chrysler: 18 mallia
  5. BMW: 17 mallia
  6. Renault-Nissan-Mitsubishi: 17 mallia
  7. Hyundai-Kia: 16 mallia
  8. Toyota-Lexus: 16 mallia
  9. Volvo-Geely: 15 mallia
  10. Jaguar-Land Rover: 13 mallia
  11. Tesla: 5 mallia
  12. Ford: 4 mallia
En kyllä oikein ymmärrä, että miten noita voi noin paljon olla. Toki sähköautoja on huomattavasti vähemmän.
 
Plug-in on se juttu, jolla nuo määrät tulee. Ei EV mallit.
 
Jalopnik: 2020 Ford Mustang Mach-E. Here's the car.

upload_2019-11-15_8-23-38.png


wSd8ziL.png


Keulasta ei itseasiassa hassumman näköinen kapistus, mutta tuo perä...

Useampia varusteluvaihtoehtoja, mutta range 230 - 270 mailia.
 
Viimeksi muokattu:
Miks hitossa sähköauton keula pitää täyttää korin värisellä levyllä. Autosta sais heittämällä normaalimman näköisen jos keula pyrittäisiin pitämään yhtään samanlaisena kuin se nykyautoissa on.
 
Miks hitossa sähköauton keula pitää täyttää korin värisellä levyllä. Autosta sais heittämällä normaalimman näköisen jos keula pyrittäisiin pitämään yhtään samanlaisena kuin se nykyautoissa on.
Mitä järkeä siihen keulalle olisi laittaa ilmanvastusta lisääviä aukkoja kun ei tarvitse?
 
Miks hitossa sähköauton keula pitää täyttää korin värisellä levyllä. Autosta sais heittämällä normaalimman näköisen jos keula pyrittäisiin pitämään yhtään samanlaisena kuin se nykyautoissa on.

Miksi siihen täytyisi tehdä turhia reikiä? Sähköautoissa ei ole tarvetta jäähdytellä polttomoottoria, ja näin saadaan myös hieman parempi aerodynamiikka.
Ja mikä on nykyauto?

images

Ferrari-360-deb61a8e0eb9277a-medium.jpg
 
Pientä arvostelua Seat Miistä.

Omia poimintoja:
-hauska ajaa
-hyvä voimalinja
-4-portainen talteenotto, one-pedal driving
-tuuli hieman suhisee (moottoriääni ei peitä)
-akku takapenkin alla (etenemiskyky talvella lähempänä hyvää takavetoista?)
-takana istutaan 5 cm ylempänä kuin polttisversiossa, mutta pääntila riittää silti
-tuntuu autolta


https://www.google.com/amp/s/www.carmagazine.co.uk/amp/car-reviews/seat/mii-electric/
 
Pientä arvostelua Seat Miistä.

Omia poimintoja:
-hauska ajaa
-hyvä voimalinja
-4-portainen talteenotto, one-pedal driving
-tuuli hieman suhisee (moottoriääni ei peitä)
-akku takapenkin alla (etenemiskyky talvella lähempänä hyvää takavetoista?)
-takana istutaan 5 cm ylempänä kuin polttisversiossa, mutta pääntila riittää silti
-tuntuu autolta


https://www.google.com/amp/s/www.carmagazine.co.uk/amp/car-reviews/seat/mii-electric/
Jos asuisin jossain keskisemmässä Euroopassa ja syystä tahi toisesta pitäisi välttämättä se city-auto hankkia, niin varmasti erinomaisen passeli vaihtoehto tämä Mii Electric. Tulee varmasti myymään hyvin.
 
Miksi siihen täytyisi tehdä turhia reikiä? Sähköautoissa ei ole tarvetta jäähdytellä polttomoottoria, ja näin saadaan myös hieman parempi aerodynamiikka.
Ja mikä on nykyauto?

Sähköauton muotoilussa olisi täysi vapaus tehdä keulasta juuri sellainen, kun autoon sopii ja ottaa aerodynamiikka huomioon ilman polttomoottorin vaatiman jäähdytyksen asettamia rajoituksia.

Niin mitä tekevät muotoilijat? Laittavat keulaan ilmanottoaukkoa muistuttavan aukon ja tukkivat sen suoralla muovilevyllä?

Olisiko se nyt ollut niin haastavaa muotoilla vaikkapa Teslan Model 3:sen keulasta enemmän tuollaista Ferrarin keulaa muistuttava, eikä tehdä siitä tuollaista lähes veitsellä leikattua suoraa seinää?
 
Sähköauton muotoilussa olisi täysi vapaus tehdä keulasta juuri sellainen, kun autoon sopii ja ottaa aerodynamiikka huomioon ilman polttomoottorin vaatiman jäähdytyksen asettamia rajoituksia.

Niin mitä tekevät muotoilijat? Laittavat keulaan ilmanottoaukkoa muistuttavan aukon ja tukkivat sen suoralla muovilevyllä?

Jospa käyttävät samaa korimallia polttikselle, niin säästävät kuluissa huomattavasti.
 
Olen ymmärtänyt että tuo suora keula nykyautoissa johtuu jossain määrin ainakin vaatimuksista jalankulkijoiden turvallisuus vaatimuksista. Eli ihan sellaista kiilamaista keulaa ei voi kai tehdä.
 
@BaTTman, hyvin postattu juuri ne yleisimmin tiellä nähtävät merkit, eli Porsche ja Ferrari :D Hain ehkä enemmän nykyauto-termillä sellaista keulaa, mikä yleisimmissä perusduunarin bensa- ja diesel -autoissa on. Ja en minä nyt niin tyhmä ole, että en ymmärrä niiden keulassa olevien aukkojen perimmäistä tarkoitusta. Ajattelin kuitenkin niin, että miksei siihen keulaan voi tehdä selkeästi keulaa esim. jollakin pintaa rikkovalla ritiliköllä. Ei siinä läpireikää silloin tarvitse olla.
@Zigh jos tuosta syntyy ilmanvastusongelma, niin silloinhan se keula pitäis olla muutenkin täysin eri muotoinen kuin tuollainen Mustangissa oleva seinä.
En esim. Seat Mii Electricin keulasta pysty päättelemään, että kyseessä on sähköauto.
 
@BaTTman, hyvin postattu juuri ne yleisimmin tiellä nähtävät merkit, eli Porsche ja Ferrari :D Hain ehkä enemmän nykyauto-termillä sellaista keulaa, mikä yleisimmissä perusduunarin bensa- ja diesel -autoissa on. Ja en minä nyt niin tyhmä ole, että en ymmärrä niiden keulassa olevien aukkojen perimmäistä tarkoitusta. Ajattelin kuitenkin niin, että miksei siihen keulaan voi tehdä selkeästi keulaa esim. jollakin pintaa rikkovalla ritiliköllä. Ei siinä läpireikää silloin tarvitse olla.
@Zigh jos tuosta syntyy ilmanvastusongelma, niin silloinhan se keula pitäis olla muutenkin täysin eri muotoinen kuin tuollainen Mustangissa oleva seinä.
En esim. Seat Mii Electricin keulasta pysty päättelemään, että kyseessä on sähköauto.


upload_2019-11-15_12-48-42.png
 
@Zigh jos tuosta syntyy ilmanvastusongelma, niin silloinhan se keula pitäis olla muutenkin täysin eri muotoinen kuin tuollainen Mustangissa oleva seinä.
Mustangin keulan pitää kuitenkin olla Mustangin näköinen. Siksi se on "seinä". Toki tuo voisi ehkä olla paremman näköinen jos levy olisi esim. musta, mutta ehkä suunnittelussa on haluttu korostaa auton poikkeavuutta tekemällä siitä korin värinen.

Ei ole varmaan suunnittelijoilla kivaa kun keulan pitää olla muodoiltaan mallihistoriaa muistuttava, jalankulkijaturvallinen, uudenlainen (muttei kuitenkaan liikaa) ja vielä niin aerodynaaminen kuin em. ehtojen puitteissa mahdollista :tdown:
 
Ehkä jo tiedänki vastauksen mut jollaki varmaan varmaa tietoa eli onko Mii:ssä Frunkkia? :)
 
Minne kannattaa viedä vanha Kia ceed 2016 50.000km vaihtoon (eli hyvin hyvittävä liike, jos olisi nissan niin kehä-autoon forssaan), että saa tilattua uuden Miin? Rangen etäisyydellä Helsingistä? Tarttui minuunkin tuo kuume perkule.
 
Jospa käyttävät samaa korimallia polttikselle, niin säästävät kuluissa huomattavasti.

Eikö tuo Mustang Mach-E ja Tesla ole pelkästään sähköisiä, jolloin polttishommia ei tarvitse miettiä?
Jossain Hyundai Konassa tuollaisen levyratkaisun vielä ymmärtää.

Olen ymmärtänyt että tuo suora keula nykyautoissa johtuu jossain määrin ainakin vaatimuksista jalankulkijoiden turvallisuus vaatimuksista. Eli ihan sellaista kiilamaista keulaa ei voi kai tehdä.

Kummasti noita uusia Porscheja, Ferrareita ja Lamboja yms. tehdään ihan tyylikkäillä melko kiilamaisilla keuloilla ja käsittääkseni ne ovat ihan tyyppihyväksyttyjä.
 
Minne kannattaa viedä vanha Kia ceed 2016 50.000km vaihtoon (eli hyvin hyvittävä liike, jos olisi nissan niin kehä-autoon forssaan), että saa tilattua uuden Miin? Rangen etäisyydellä Helsingistä? Tarttui minuunkin tuo kuume perkule.
Jos vaikka kiertäisit ne lähimmät Seat liikkeet ja kilpailuttasit? Miin ilmeisesti saa 2021 tammikuussa.
 
Eikö tuo Mustang Mach-E ja Tesla ole pelkästään sähköisiä, jolloin polttishommia ei tarvitse miettiä?
Jossain Hyundai Konassa tuollaisen levyratkaisun vielä ymmärtää.

Kummasti noita uusia Porscheja, Ferrareita ja Lamboja yms. tehdään ihan tyylikkäillä melko kiilamaisilla keuloilla ja käsittääkseni ne ovat ihan tyyppihyväksyttyjä.
Teslassa ainakin "etukontti" on tilava, kun keulakin on käytännöllisen korkea. Urheiluautoissa taas ei tilaa ole.
 
Minne kannattaa viedä vanha Kia ceed 2016 50.000km vaihtoon (eli hyvin hyvittävä liike, jos olisi nissan niin kehä-autoon forssaan), että saa tilattua uuden Miin? Rangen etäisyydellä Helsingistä? Tarttui minuunkin tuo kuume perkule.

Tuosta Kia:sta ei hyvitä hyvin kuin Kia kauppias ja sekin vain vaihdossa uuteen Kia:an.
Seat kauppiaat joutuvat hukkaamaan tuon jobbarille ja Miissä ei ole paljoa katetta, jolloin tuosta ei voi hyvittää paljoa yli 60% hintapyynnöstä.

Teslassa ainakin "etukontti" on tilava, kun keulakin on käytännöllisen korkea. Urheiluautoissa taas ei tilaa ole.

Etukontti on tilava, mutta ei kait se keulan muotoiluun paljoa vaikuta?
On Porsche Panamerassakin sovitettu V8 tai V6 diesel pellin alle ja saatu keulasta hyvännäköinen.
 
Jos vaikka kiertäisit ne lähimmät Seat liikkeet ja kilpailuttasit? Miin ilmeisesti saa 2021 tammikuussa.
Voi olla aika mielenkiintoinen vaihtotarjous, kun kuitenkin jättävät ehdon siten, että hyvityshinta arvioidaan (uusiksi) toimituksen yhteydessä :D
 
Tuosta Kia:sta ei hyvitä hyvin kuin Kia kauppias ja sekin vain vaihdossa uuteen Kia:an.
Seat kauppiaat joutuvat hukkaamaan tuon jobbarille ja Miissä ei ole paljoa katetta, jolloin tuosta ei voi hyvittää paljoa yli 60% hintapyynnöstä.
Voi olla aika mielenkiintoinen vaihtotarjous, kun kuitenkin jättävät ehdon siten, että hyvityshinta arvioidaan (uusiksi) toimituksen yhteydessä :D
Aivan :) Itse tinkisin Seat Miin hyvään hintaan ja Kian voisi myydä sitten myöhemmin itse nettiautossa. Tosiaan Kia Ceediä tarvitsisi vielä aika pitkään, tai ainakin jotain autoa.
 
e-UP:n konfiguraattoria ja lisävarusteita kun katsoo, niin 4 k€ alennus lohduttanee saman verran kuin housuihin kuseminen talvella. Toki jos volkkarin logo, lasinen takaluukun ulkopinta ja peruutuskamera on pakko saada...
 
e-UP:n konfiguraattoria ja lisävarusteita kun katsoo, niin 4 k€ alennus lohduttanee saman verran kuin housuihin kuseminen talvella. Toki jos volkkarin logo, lasinen takaluukun ulkopinta ja peruutuskamera on pakko saada...
VW voisi saada nopeammin?

"e-Up 17550€ ja e-Up Style 17990€, näissä on siis 4000+2000 tarjoukset jo sisällytettynä.

Toivottavasti pitää kutinsa tuo 4000 euron juhla-alennus kuten oli sähköpostissa nimetty."

Olisi siis jo alennus voimassa?
 
VW voisi saada nopeammin?

"e-Up 17550€ ja e-Up Style 17990€, näissä on siis 4000+2000 tarjoukset jo sisällytettynä.

Toivottavasti pitää kutinsa tuo 4000 euron juhla-alennus kuten oli sähköpostissa nimetty."

Olisi siis jo alennus voimassa?
Nopeammin voi kyllä tulla, mutta useamman tonnin hintaeron maksaminen siitä ilosta :( En tosin netistä onnistunut tuota stylen varustelistaa löytämään. Pidemmästä takuustakin joutuisi maksamaan, mutta siihen taitaa tulla sitten enemmän kilometrejä päälle. Toisaalta 20 tkm/vuosi luulisi kyllä riittävän tällaiselle kauppakassille.
 
Seat-myyjän mukaan Seat Miihin saa ostettua takuun laajennuksen 150tkm/5v asti, hintaa tuolle tulee n. 250e. Tämä onnistuu, vaikka sitä ei hinnastossa mainita. Olen omalla edellisellä autonvaihtokierroksella kysynyt ihan samaa bensamalliin ja olisi onnistunut silloinkin.

Onko kukaan kysellyt tarjouksia viime aikoina e-Golfiin? Alkaisi kiinnostaa, jos siihen olisi saatavissa tuo korotettu 4ke+2ke tuki? Kaveri kysyi noin kk sitten käteistarjousta e-Golfista, vakiovarusteilla+talvirekailla hinta oli tasan 30ke (2ke+2ke huomioituna).
 
Mitä se takuu edes kattaa tuon 50tkm aikana, kun kuluvat osat on muutenkin rajattu pois takuun piiristä? Jotain sähkövikoja?
 
Takuu kattaa tyypillisesti myös kuluvat osat mikäli niissä on valmistusvika, materiaalivika tai odotettu käyttöikä tulisi olla pidempi. Takuun ulkopuolelle kuuluu karkeasti selvästi kuluvat osat kuten jarrupalat ja kytkin. Sähköautossa kuluvia osia on polttomoottorimalleja vähemmän.

Valmistus- ja materiaaliviat kuuluu virhevastuisiin ja on lailla säädettyjä.

Edit. Nuo on yhtälailla vaikeita todistaa oli sitten "valmistajan takuu" tai sitten vetoaa virheeseen ja näin ollen lakiin. Jokin helppo esim. murtuma osassa minkä ei pitäisi murtua on helppo, mutta vaikka maalin ennen aikainen lohkeilu on vaikea keissi todistaa.
 
Voi olla aika mielenkiintoinen vaihtotarjous, kun kuitenkin jättävät ehdon siten, että hyvityshinta arvioidaan (uusiksi) toimituksen yhteydessä :D

No sillälailalla. Olet unelma-asiakas:tup:
Ensin näkemättä ja kokeilematta jotain... nimi paperiin ja hyvitys omasta suostumuksesta sen mukaan miten nyt sattuu olemaan:rolleyes:
 
No sillälailalla. Olet unelma-asiakas:tup:
Ensin näkemättä ja kokeilematta jotain... nimi paperiin ja hyvitys omasta suostumuksesta sen mukaan miten nyt sattuu olemaan:rolleyes:
Niin, enhän minä kokeillut kuin biokaasuversiota ensin :) Eikä vaihtoautoa :)

Mineraalimies, ihanko noin oikeasti saat rullailla autollas ihan niin paljon kuin haluat ennen Miin tuloa? Ei kysytty ennakoituja kilometrejä yms.? Ja luit pienet präntit? Toki varmasti jossain tilanteessa voi irrota täysin ilman ehtoja, mutta tämä näkyy suoraan sitten hyvityshinnassa. Vehon papereissa aikanaan ainakin oli piilotettuna joku statement, että auto ei saa merkittävästi poiketa arviointihetkestä tms. eli jos olisin rullannut 100tkm lisää sisään, niin varmasti olisi keskusteltu hyvityshinta uusiksi. Tai joku pieni kontakti vastaantulijan/ojan kanssa...
 
Niin, enhän minä kokeillut kuin biokaasuversiota ensin :) Eikä vaihtoautoa :)

Mineraalimies, ihanko noin oikeasti saat rullailla autollas ihan niin paljon kuin haluat ennen Miin tuloa? Ei kysytty ennakoituja kilometrejä yms.? Ja luit pienet präntit? Toki varmasti jossain tilanteessa voi irrota täysin ilman ehtoja, mutta tämä näkyy suoraan sitten hyvityshinnassa. Vehon papereissa aikanaan ainakin oli piilotettuna joku statement, että auto ei saa merkittävästi poiketa arviointihetkestä tms. eli jos olisin rullannut 100tkm lisää sisään, niin varmasti olisi keskusteltu hyvityshinta uusiksi. Tai joku pieni kontakti vastaantulijan/ojan kanssa...

Komppaan tätä, itseltä ainakin kyseltiin vähän että paljonko tulee kilsoja seuraavan 8kk aikana ja siitä sitten laskettiin vaihtoarvoa joka sai olla x määrä kilsoja ja jos olisi ylittynyt paljonkin sovitusta, silloin olisi vaihtohinta muuttunut. Toki auton piti myös olla aika liki siinä kunnossa kuin "ostohetkellä". Näin itellä tänä vuonna kun Volvoa olin hommaamassa.

Aika kova jos ei tommosta rajotetta ollut, mutta epäilen myös itsekkin tuota.... tai sitten Seat myyjillä ollut niin mukavaa kun autoja mennyt niin hyvin että unohtunut asiasta mainita :D Varmistaisin ainakin ettei tulisi yllätyksenä :vihellys:
 
Tuli mieleen, että toki jos vaihdossa on tulossa joku 500-1000 euron puhkinussittu paska, joka menee vakiohinnalla Penan paaliauto oy:lle, niin tällaisessa tilanteessa autokaupalle taitaa olla herttaisen sama paljonko enemmän sillä mahdollisesti on rullattu odotusaikana. Kunhan siis tulee vaihtohetkellä katsastettuna ja ajettuna pihaan.
 
Tuli mieleen, että toki jos vaihdossa on tulossa joku 500-1000 euron puhkinussittu paska, joka menee vakiohinnalla Penan paaliauto oy:lle, niin tällaisessa tilanteessa autokaupalle taitaa olla herttaisen sama paljonko enemmän sillä mahdollisesti on rullattu odotusaikana. Kunhan siis tulee vaihtohetkellä katsastettuna ja ajettuna pihaan.
Taisi olla 50tkm 2016 kia ceed se vaihtoauto. Mutta jos Miitä menee muutenkin hyvin kaupaksi, niin kyllä yhteen autoon voisi antaa vähän alennustakin tarvittaessa. Osahan ei ole tinkinyt Miistä juuri ollenkaan.
 
Vaihdokilla ajettava kilometrimäärä arvioitiin, mutta määrä ei ilmene sopimuksessa tai ehdoissa.
Katsos autokaupan yleiset ehdot, kohta 8. Siellä se ehto on, jolla sua kairataan hanuriin, jos jostain syystä nykyinen autosi ei olekaan myyjän arvion mukainen vaihtohetkellä.
 
Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.

Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
IMG_20191113_115322.jpg

Kyllä tuota pistorasiaa saa ihan vapaasti käyttää.

Ei mikään sähkölaite vanhene siinä mielessä ettei sitä enää saisi käyttää, vaan laitteita kohdellaan aina valmistumisajankohtansa mukaan.

25Ax3 "latauspaikan" sulakkeet vaihdoin 16Ax3.

Pääsulakkeet 25A
Uunilla on 20Ax3 sulakkeet
Kiuas on 10Ax3, 6kW eli kait 2kWx3
Ilmalämpöpumpulla on (kolmas vaihe) 1x10A sulake. Mitsu LN35.
"Latauspaikalla" nyt siis 1x16A (toinen vaihe).

Tuosta katsottuna uuni 20A ja 8A sähköauton lataus saattaisi polttaa pääsulakkeet.

Eikä tosiaan kestä olla 16A latausta ja saunaa samaan aikaan päällä.

Kyllä nuo sulakkeet kestää pienen ylivirran, jos sieltä pääsulake palaa, niin vaihtaa sen ja lähtee tutkimaan kuinka tilanteen saa korjattua.

Ennen oli kaikki paremmin. Jos nyt joku ei tajunnut kuvan merkitystä asiayhteydessä:bored: Tuolla Corvetella kun pyyhkäisee hippiä päin niin korkeintaan nilkkoihin mustelmia ja loput lentää virtaviivaisesti yli ja taakse.

Eihän siinä jalankulkijaturvallisuudessa lähdetä siitä että ihmisestä pyyhkäistäisiin kahtasataa yli, jolloin se tosiaan lentäisi "virtaviivaisesti" yli ja taakse. Sinänsä tuo ei välttämättä saisi mitään superhuonoja pisteitä jalankulkijaturvallisuudessa, kuvittelisi tuon muovinokan olevan kuitenkin pehmeämpi kuin pellistä kanttailtu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom