Keskustelua hybridiautoista

e-UP:n konfiguraattoria ja lisävarusteita kun katsoo, niin 4 k€ alennus lohduttanee saman verran kuin housuihin kuseminen talvella. Toki jos volkkarin logo, lasinen takaluukun ulkopinta ja peruutuskamera on pakko saada...
 
e-UP:n konfiguraattoria ja lisävarusteita kun katsoo, niin 4 k€ alennus lohduttanee saman verran kuin housuihin kuseminen talvella. Toki jos volkkarin logo, lasinen takaluukun ulkopinta ja peruutuskamera on pakko saada...
VW voisi saada nopeammin?

"e-Up 17550€ ja e-Up Style 17990€, näissä on siis 4000+2000 tarjoukset jo sisällytettynä.

Toivottavasti pitää kutinsa tuo 4000 euron juhla-alennus kuten oli sähköpostissa nimetty."

Olisi siis jo alennus voimassa?
 
VW voisi saada nopeammin?

"e-Up 17550€ ja e-Up Style 17990€, näissä on siis 4000+2000 tarjoukset jo sisällytettynä.

Toivottavasti pitää kutinsa tuo 4000 euron juhla-alennus kuten oli sähköpostissa nimetty."

Olisi siis jo alennus voimassa?
Nopeammin voi kyllä tulla, mutta useamman tonnin hintaeron maksaminen siitä ilosta :( En tosin netistä onnistunut tuota stylen varustelistaa löytämään. Pidemmästä takuustakin joutuisi maksamaan, mutta siihen taitaa tulla sitten enemmän kilometrejä päälle. Toisaalta 20 tkm/vuosi luulisi kyllä riittävän tällaiselle kauppakassille.
 
Seat-myyjän mukaan Seat Miihin saa ostettua takuun laajennuksen 150tkm/5v asti, hintaa tuolle tulee n. 250e. Tämä onnistuu, vaikka sitä ei hinnastossa mainita. Olen omalla edellisellä autonvaihtokierroksella kysynyt ihan samaa bensamalliin ja olisi onnistunut silloinkin.

Onko kukaan kysellyt tarjouksia viime aikoina e-Golfiin? Alkaisi kiinnostaa, jos siihen olisi saatavissa tuo korotettu 4ke+2ke tuki? Kaveri kysyi noin kk sitten käteistarjousta e-Golfista, vakiovarusteilla+talvirekailla hinta oli tasan 30ke (2ke+2ke huomioituna).
 
Mitä se takuu edes kattaa tuon 50tkm aikana, kun kuluvat osat on muutenkin rajattu pois takuun piiristä? Jotain sähkövikoja?
 
Takuu kattaa tyypillisesti myös kuluvat osat mikäli niissä on valmistusvika, materiaalivika tai odotettu käyttöikä tulisi olla pidempi. Takuun ulkopuolelle kuuluu karkeasti selvästi kuluvat osat kuten jarrupalat ja kytkin. Sähköautossa kuluvia osia on polttomoottorimalleja vähemmän.

Valmistus- ja materiaaliviat kuuluu virhevastuisiin ja on lailla säädettyjä.

Edit. Nuo on yhtälailla vaikeita todistaa oli sitten "valmistajan takuu" tai sitten vetoaa virheeseen ja näin ollen lakiin. Jokin helppo esim. murtuma osassa minkä ei pitäisi murtua on helppo, mutta vaikka maalin ennen aikainen lohkeilu on vaikea keissi todistaa.
 
Voi olla aika mielenkiintoinen vaihtotarjous, kun kuitenkin jättävät ehdon siten, että hyvityshinta arvioidaan (uusiksi) toimituksen yhteydessä :D

No sillälailalla. Olet unelma-asiakas:tup:
Ensin näkemättä ja kokeilematta jotain... nimi paperiin ja hyvitys omasta suostumuksesta sen mukaan miten nyt sattuu olemaan:rolleyes:
 
No sillälailalla. Olet unelma-asiakas:tup:
Ensin näkemättä ja kokeilematta jotain... nimi paperiin ja hyvitys omasta suostumuksesta sen mukaan miten nyt sattuu olemaan:rolleyes:
Niin, enhän minä kokeillut kuin biokaasuversiota ensin :) Eikä vaihtoautoa :)

Mineraalimies, ihanko noin oikeasti saat rullailla autollas ihan niin paljon kuin haluat ennen Miin tuloa? Ei kysytty ennakoituja kilometrejä yms.? Ja luit pienet präntit? Toki varmasti jossain tilanteessa voi irrota täysin ilman ehtoja, mutta tämä näkyy suoraan sitten hyvityshinnassa. Vehon papereissa aikanaan ainakin oli piilotettuna joku statement, että auto ei saa merkittävästi poiketa arviointihetkestä tms. eli jos olisin rullannut 100tkm lisää sisään, niin varmasti olisi keskusteltu hyvityshinta uusiksi. Tai joku pieni kontakti vastaantulijan/ojan kanssa...
 
1968_corvette_convt.jpg

Ennen oli kaikki paremmin. Jos nyt joku ei tajunnut kuvan merkitystä asiayhteydessä:bored: Tuolla Corvetella kun pyyhkäisee hippiä päin niin korkeintaan nilkkoihin mustelmia ja loput lentää virtaviivaisesti yli ja taakse.
 
Niin, enhän minä kokeillut kuin biokaasuversiota ensin :) Eikä vaihtoautoa :)

Mineraalimies, ihanko noin oikeasti saat rullailla autollas ihan niin paljon kuin haluat ennen Miin tuloa? Ei kysytty ennakoituja kilometrejä yms.? Ja luit pienet präntit? Toki varmasti jossain tilanteessa voi irrota täysin ilman ehtoja, mutta tämä näkyy suoraan sitten hyvityshinnassa. Vehon papereissa aikanaan ainakin oli piilotettuna joku statement, että auto ei saa merkittävästi poiketa arviointihetkestä tms. eli jos olisin rullannut 100tkm lisää sisään, niin varmasti olisi keskusteltu hyvityshinta uusiksi. Tai joku pieni kontakti vastaantulijan/ojan kanssa...

Komppaan tätä, itseltä ainakin kyseltiin vähän että paljonko tulee kilsoja seuraavan 8kk aikana ja siitä sitten laskettiin vaihtoarvoa joka sai olla x määrä kilsoja ja jos olisi ylittynyt paljonkin sovitusta, silloin olisi vaihtohinta muuttunut. Toki auton piti myös olla aika liki siinä kunnossa kuin "ostohetkellä". Näin itellä tänä vuonna kun Volvoa olin hommaamassa.

Aika kova jos ei tommosta rajotetta ollut, mutta epäilen myös itsekkin tuota.... tai sitten Seat myyjillä ollut niin mukavaa kun autoja mennyt niin hyvin että unohtunut asiasta mainita :D Varmistaisin ainakin ettei tulisi yllätyksenä :vihellys:
 
Tuli mieleen, että toki jos vaihdossa on tulossa joku 500-1000 euron puhkinussittu paska, joka menee vakiohinnalla Penan paaliauto oy:lle, niin tällaisessa tilanteessa autokaupalle taitaa olla herttaisen sama paljonko enemmän sillä mahdollisesti on rullattu odotusaikana. Kunhan siis tulee vaihtohetkellä katsastettuna ja ajettuna pihaan.
 
Tuli mieleen, että toki jos vaihdossa on tulossa joku 500-1000 euron puhkinussittu paska, joka menee vakiohinnalla Penan paaliauto oy:lle, niin tällaisessa tilanteessa autokaupalle taitaa olla herttaisen sama paljonko enemmän sillä mahdollisesti on rullattu odotusaikana. Kunhan siis tulee vaihtohetkellä katsastettuna ja ajettuna pihaan.
Taisi olla 50tkm 2016 kia ceed se vaihtoauto. Mutta jos Miitä menee muutenkin hyvin kaupaksi, niin kyllä yhteen autoon voisi antaa vähän alennustakin tarvittaessa. Osahan ei ole tinkinyt Miistä juuri ollenkaan.
 
Vaihdokilla ajettava kilometrimäärä arvioitiin, mutta määrä ei ilmene sopimuksessa tai ehdoissa.
Katsos autokaupan yleiset ehdot, kohta 8. Siellä se ehto on, jolla sua kairataan hanuriin, jos jostain syystä nykyinen autosi ei olekaan myyjän arvion mukainen vaihtohetkellä.
 
Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.

Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
IMG_20191113_115322.jpg

Kyllä tuota pistorasiaa saa ihan vapaasti käyttää.

Ei mikään sähkölaite vanhene siinä mielessä ettei sitä enää saisi käyttää, vaan laitteita kohdellaan aina valmistumisajankohtansa mukaan.

25Ax3 "latauspaikan" sulakkeet vaihdoin 16Ax3.

Pääsulakkeet 25A
Uunilla on 20Ax3 sulakkeet
Kiuas on 10Ax3, 6kW eli kait 2kWx3
Ilmalämpöpumpulla on (kolmas vaihe) 1x10A sulake. Mitsu LN35.
"Latauspaikalla" nyt siis 1x16A (toinen vaihe).

Tuosta katsottuna uuni 20A ja 8A sähköauton lataus saattaisi polttaa pääsulakkeet.

Eikä tosiaan kestä olla 16A latausta ja saunaa samaan aikaan päällä.

Kyllä nuo sulakkeet kestää pienen ylivirran, jos sieltä pääsulake palaa, niin vaihtaa sen ja lähtee tutkimaan kuinka tilanteen saa korjattua.

Ennen oli kaikki paremmin. Jos nyt joku ei tajunnut kuvan merkitystä asiayhteydessä:bored: Tuolla Corvetella kun pyyhkäisee hippiä päin niin korkeintaan nilkkoihin mustelmia ja loput lentää virtaviivaisesti yli ja taakse.

Eihän siinä jalankulkijaturvallisuudessa lähdetä siitä että ihmisestä pyyhkäistäisiin kahtasataa yli, jolloin se tosiaan lentäisi "virtaviivaisesti" yli ja taakse. Sinänsä tuo ei välttämättä saisi mitään superhuonoja pisteitä jalankulkijaturvallisuudessa, kuvittelisi tuon muovinokan olevan kuitenkin pehmeämpi kuin pellistä kanttailtu.
 
Eihän siinä jalankulkijaturvallisuudessa lähdetä siitä että ihmisestä pyyhkäistäisiin kahtasataa yli, jolloin se tosiaan lentäisi "virtaviivaisesti" yli ja taakse. Sinänsä tuo ei välttämättä saisi mitään superhuonoja pisteitä jalankulkijaturvallisuudessa, kuvittelisi tuon muovinokan olevan kuitenkin pehmeämpi kuin pellistä kanttailtu.

NCAP pisteiteitä tuolla vaan kalastellaan, kun auton pitää olla turvallinen niin matkustajille kuin jalankulkijoillekin. Tosin nykyäänhän mainostetaan WLTP arvoja, kun direktiivit kiristää.
Karjapuskurikin on kielletty, ellei siihen laita lisävaloja, kun silloin siitä tulee lisävaloteline.
 
Kyllä tuota pistorasiaa saa ihan vapaasti käyttää.

Ei mikään sähkölaite vanhene siinä mielessä ettei sitä enää saisi käyttää, vaan laitteita kohdellaan aina valmistumisajankohtansa mukaan.

Kyllä nuo sulakkeet kestää pienen ylivirran, jos sieltä pääsulake palaa, niin vaihtaa sen ja lähtee tutkimaan kuinka tilanteen saa korjattua.
Nyt on 3 kpl 25A sulakkeita varalla ja saa laitettua pääsulakkeeksi, jos sattuu palamaan. Voimavirran sulakkeet vaihdoin 25A -> 16A. Vaihdoin tuollaisen "SEINÄPISTORASIA 3-VAIHE 5.50, Seinäpistorasia, 16 A". Liitäntärasia 3-vaihe . Ja sen lisäksi "Sovitin 3-vaihe 16 A CEE - > 1-vaihe 16 A, 9.50".

Noissa bilteman osissa luki että 16A 6h. Vielä ehkä tarvitsee jatkojohdon autotallista autokatokseen. Ilp ja auton lataus tuli kumminkin eri vaiheisiin.
 
Nyt on 3 kpl 25A sulakkeita varalla ja saa laitettua pääsulakkeeksi, jos sattuu palamaan. Voimavirran sulakkeet vaihdoin 25A -> 16A. Vaihdoin tuollaisen "SEINÄPISTORASIA 3-VAIHE 5.50, Seinäpistorasia, 16 A". Liitäntärasia 3-vaihe . Ja sen lisäksi "Sovitin 3-vaihe 16 A CEE - > 1-vaihe 16 A, 9.50".

Noissa bilteman osissa luki että 16A 6h. Vielä ehkä tarvitsee jatkojohdon autotallista autokatokseen. Ilp ja auton lataus tuli kumminkin eri vaiheisiin.
Tuo "16A 6h" ei sitten tarkoita kuuden tunnin kestoa 16A:n virralla, vaan että suojakosketin sijaitsee kello kuuden kohdalla (eli alhaalla). Voit siis ottaa 16 ampeeria pistorasian puolesta ihan jatkuvasti. Monia hämää tuo 6h-merkintä, mutta totuus selviää SFS-EN 60309 standardista.
 
Minkähän hiton takia tuossa Miissä ei ole muuten noita etugrillejä peitetty umpinaisilla levyillä o_O
 
Minkähän hiton takia tuossa Miissä ei ole muuten noita etugrillejä peitetty umpinaisilla levyillä o_O
Tuo on kyllä jännä juttu. Ehkä laturi jäähtyisi vähän paremmin, kun auto on paikallaan? Tai sitten säästetty ja laitettu samanlainen kuin bensassakin. Tunnistaa vähän paremmin Seatiksi. Itselle olisi käynyt se peitettykin keula.
 
Kiinalainen U5 täyssähkö alkaen 25000€ ja 460km kantama. En kyllä kiinalaiseen romuun aivan helpolla rahojani laittaisi. Saahan nähdä saavatko kommaripuolueelta tukiaisia, että saavat hinnan poljettua Miin alle, jolloin voisi moinen jo kiinnostaakin. Saattaahan tuosta vielä mielenkiintoinen hintakilpailu tulla.

Euroopan valtaaja? Täyssähköisen kiinalaisen katumaasturin hintalappu lyö kilpailijat laudalta

Takuulla subventoidaan, mutta virallisesti tarina lienee jotain kuinka ovat vain muita parempia. Mitään todellisia lukuja ei takuulla tiedä muut kuin firman johto ja nalle puh.
 
Tuossa kiinnostuneille tuore Seat Mii Electric videoarvostelu:



Tästä on tullut Autogefühl-kanavalle myös hieman pidempi versio:



Mii vaikuttaa hintaansa nähden yllättävän hyvältä, talvikäytössä lämpöpumpun puute varmasti vaikuttaa rangeen enemmän verrattuna ilpillä varustettuihin sähköautoihin. Omaan käyttöön ainoaksi autoksi tuo on hieman pieni, joten jäi tilaamatta ja nyt toimitusaikakin on mennyt kohtuuttoman pitkäksi. Täytyy silti varmaan käydä sähkö-Mii kokeilemassa kun jossain on koeajettavana.
 
8. Vaihtoajoneuvo
Ostaja luovuttaa vaihtoajoneuvon myyjälle viimeistään vastaanottaessaan ostamansa ajoneuvon, ellei muusta ajankohdasta sovita. Vaihtoajoneuvo luovutetaan sovittuine varusteineen ja siinä kunnossa kuin se oli arviointihetkellä.
Jos vaihtoajoneuvon arvo on arviointihetken jälkeen alentunut enemmän kuin mitä ajoneuvon tavanomaisesta huolellisesta käytöstä johtuu tai jos sen arvo on alentunut sen vuoksi, että ajoneuvon arviointihetken mukaista varustelua on sovitusta poiketen poistettu tai vaihdettu, alennetaan vaihtoajoneuvon hintaa arvonmuutosta vastaavasti.
Jos vaihtoajoneuvolla on ajettu arviointihetken jälkeen enemmän kuin 2000 kilometriä, myyjä saa periä ylikilometreistä korvausta, jos tällaisen korvauksen perimisestä on sovittu kaupanteon yhteydessä.
Muussa kuin kuluttajakaupassa ostaja antaa myyjälle kirjallisen selvityksen vaihtoajoneuvoon sisältyvästä vähennettävästä arvonlisäverosta ja itse tekemästään tai tiedossaan olevista, mahdollisesti jo aikaisemmin tehdyistä laskennallisista vähennyksistä.
Ja mielestäsi se suullisesti sovittu määrä ei muka sido sinua? :vihellys: Sinällään kyllä tarkoitin lähinnä alleviivaamaasi kohtaa ylempää lausetta, joka on liikkeen kannalta sopivan epämääräinen. Kilometrit näkyy väkisin autossa.
 
Itse sovittiin vaihdokista siten, että kerroin kilometrilukeman sopimuksen tekohetkellä ja arvioin paljonko kilometrejä tulee kuukaudessa. Luovutuspäivämäärän muuttuessa vaihdokin kilometrimäärä muuttuu vastaavasti. Tuo on hyvä tapa, koska jos luovutus myöhästyy esim. parilla kuukaudella niin ei ole epäselvyyttä miksi autossa onkin enemmän kilometrejä kuin aiemmin kerrottu.
 
Kantsii siis pitää latauksessa esilämmityksen ajan jos tarpeen niin range ei ota hittiä.

Ilmalämpöpumpun puuttuminen on ymmärrettävää hintaluokka huomioiden.

Juu okei eli lämpövastukset löytyy muttei ilppiä. Tuo on ihan hyvä ratkaisu silti ja tosiaan laturissa ollessaan kannattaa juurikin käyttää.

Entäs olikos vastaavaa toimintoa viilennykseen?
 
Juu okei eli lämpövastukset löytyy muttei ilppiä. Tuo on ihan hyvä ratkaisu silti ja tosiaan laturissa ollessaan kannattaa juurikin käyttää.

Entäs olikos vastaavaa toimintoa viilennykseen?

Joo sovelluksella voi laittaa tarpeen mukaan lämmityksen tai viilennyksen ennen lähtöä.
 
Hassua, että ilmastointia ei osata käyttää ilmalämpöpumppuna kabiinin lämmittämiseen.
 
Hassua, että ilmastointia ei osata käyttää ilmalämpöpumppuna kabiinin lämmittämiseen.

Onhan se vähän harmi...ei taitaisi lisätä kovin paljon valmistuskustannuksia. Toisaalta range on niin hyvä, että en pidä suurena puutteena. Pitkää matkaa ajaessa lämmityslaitteen säädöillä voi myös vaikuttaa kulutukseen ja esim. Amperalla (jossa ei ilppiä) voi ajaa pikkupakkasillakin siten että lämmitys vie vain 5-10% energiasta eli ilpin säästöpotentiaali on aika pieni jos on valmis tinkimään auton sisälämpötilasta.
 
@P.T Itse olen kyllä sen verran mukavuudenhaluinen, että Voltissa pysyy ilmastointi MAX-asetuksella. En kyllä oikeastaan ymmärrä miten sitä edes voisi pitää jollain muilla asetuksilla, kun kyllä jo ECO (se medium valinta) asetuksillakin alkoi vetää tuulilasia huuruun, jos ei ollut suoraan suunnattu ilmanvaihto tuulilasille. Toki itse pärjään helposti koko työmatkan edestakaisin tuolla MAX asetuksella.
 
@P.T Itse olen kyllä sen verran mukavuudenhaluinen, että Voltissa pysyy ilmastointi MAX-asetuksella. En kyllä oikeastaan ymmärrä miten sitä edes voisi pitää jollain muilla asetuksilla, kun kyllä jo ECO (se medium valinta) asetuksillakin alkoi vetää tuulilasia huuruun, jos ei ollut suoraan suunnattu ilmanvaihto tuulilasille. Toki itse pärjään helposti koko työmatkan edestakaisin tuolla MAX asetuksella.

En itsekään pihistele normaalisti, mutta välillä tulee urheiltua jos ajosuorite on siinä rangen rajoilla...ei kovin epämukavaa kun käyttää penkinlämmitintä. Lasien huurtuminen on tosiaan se rajoittava tekijä.
 
Itekki ajelen Volvolla oikeastaan pelkällä Purella, toki ilmastointi 20c:llä. Tolloin kylläkin ilmastointi eco moodilla mutta jos lasit huurustuu niin sitten lisää votua vaan. Jokainen range kilometri on tärkeä ja tavoittelemisen arvoinen :D
 

Rinteen höpinöillä nyt voi pyyhkiä persettä, vaikka hesarin muodossa. Se että tuo autovero oli jo mainittu tuossa, se väliaikainen minkä kohtalosta ei tiedä kukaan. Sitten kun pitää saada sähköautoa ja hybridiä kansalle, vaikka maksamalla päästäkseen mallioppilaaksi ja esimerkilliseksi valtioksi - ainakin muiden silmissä (ketä kiinnostaa?).
Nyt sitten pitäisi hetimiten nostaa sähköautoilun verotusta kovemmaksi, koska polttisverotuksellakin on kattonsa. Mutta eihän sekään onnistu kun eihän niitä taas sitten kukaan ostaisi, paitsi ulkomailta hakien.

Oli vissiin eilisen iltiksessä että Mitsun Outlander ladattava hybridi noussut tuontiautoissa uudelle levelille, jotta näin.

Tuskin tässä lähivuosina mitään ihmeempää tapahtuu, no jos autovero poistuu niin se olisi jotakin mitä nyt on hierottu vuosikymmeniä, ja hiljaista on senkin suunnalta ollut.
 
Oliskohan tuollaisesta 12V tupakansytytin lämmittimestä (130-150W) mihinkään pitämään ikkunat pois huurusta, jotta voisi ajella kokonaan sähköllä tuolla Optimalla nyt kun ei vielä ole kovat pakkaset?
 
Oliskohan tuollaisesta 12V tupakansytytin lämmittimestä (130-150W) mihinkään pitämään ikkunat pois huurusta, jotta voisi ajella kokonaan sähköllä tuolla Optimalla nyt kun ei vielä ole kovat pakkaset?

Vanha konsti oli hieroa suolapussia tuulilasiin, eipä mennyt huuruun.
 
:rofl:

On teillä ongelmat... Ja hiiren hahmotuskyky. :facepalm: Ei pahalla, mut jos tuollaista kikkailua pitää hakea sen vuoksi, ettei auton polttomoottori vain kävisi...
Kokoluokka ja viisaus on jo sillä tasolla, että mietitään pian kannattaisko virittää polkupyörän dynamot eturenkaisiin, että sais sillä rullausenergialla "ilmaiset" päiväajovalot. :beye:

En haluais vittuilla, mutta ihan oikeasti; peruskoulun käynyt ihminen: "Riittäisikö 150W tupakansytytinlämppäri auton sisätilan lämmittämiseen ettei kosteus kondensoidu?"

Kahvinkeittimessäkin mennään jo yli 1000W.
Nej.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
@Mariini Vaikka itse en tuohon kikkailuun syyllisty, niin aiheuttaa se helvetillistä ahdistusta, kun polttomoottori käynnistyy. On se vaan niin paska verrattuna sähkömoottoriin :cigar2:
 
:rofl:

On teillä ongelmat... Ja hiiren hahmotuskyky. :facepalm: Ei pahalla, mut jos tuollaista kikkailua pitää hakea sen vuoksi, ettei auton polttomoottori vain kävisi...
Kokoluokka ja viisaus on jo sillä tasolla, että mietitään pian kannattaisko virittää polkupyörän dynamot eturenkaisiin, että sais sillä rullausenergialla "ilmaiset" päiväajovalot. :beye:

En haluais vittuilla, mutta ihan oikeasti; peruskoulun käynyt ihminen: "Riittäisikö 150W tupakansytytinlämppäri auton sisätilan lämmittämiseen ettei kosteus kondensoidu?"

Kahvinkeittimessäkin mennään jo yli 1000W.
Nej.jpeg
Teet tuolla vinoilulla vain itsesi tyhmäksi. Kukaan ei puhunut koko sisätilan lämmittämisestä vaan vain pelkästään tuulilasin kohdennetusta huurteenpoistosta. Tuohonhan riittää jopa ihan pieni ilmavirta, ettei lasi mene huuruun. Se 150W puhallettuna lasille on varmasti parempi kuin se sun 1000W kahvinkeittimessä lattialla...

Itsellä tuossa voisi säästyä viikkotasolla 5-10 litraa bensiiniä, jos voisi välttää polttiksen käynnistyksen vain sen takia että pitää ikkunat pois huurteesta. Optima kun käynnistää polttiksen pakosti heti kun kytkee huurteenpoistopuhalluksen päälle.
 
Miissä voi ajaa perse ja tuulilasi kuumana, kun molemmissa on lämmitys. Muu auto saakin olla jäässä.
 
Siksi kannattaa skipata se hybridi ja ostaa se täyssähkö suoraan :D;)

No jos olet lukenut ketjua aiemmin, niin tiedät että Mii on minulla tilauksessa. Sen kantama ei vaan riitä kuin kattamaan 2 auton aseman ja perse ei todellakaan rahasta repeä niin, että olisi varaa 400-500km kantaman omaavaan sähköautoon.
 
Viimeksi muokattu:
Suullinen sopimus sitoo mikäli sellainen on olemassa, mutta näyttötaakka on vastapuolella. Myyjä sanoi ottavansa riskin pitkän toimitusajan takia. Asia on ehtojen perusteella ostajan kannalta selkeä. Myyjän on näytettävä, että auto on selvästi huonommassa kunnossa kuin arviontihetkellä. Tässä tapauksessa myyjä ei ole edes autoa nähnyt ja kaupat on tehty sähköpostilla etäkauppana minulla ei ole juridisesti asian suhteen mitään ongelmaa.

Toisin sanoen en aio ajaa nykyiseen ajokkiini 100tkm vuodessa, mutta en myöskään aio säästellä kilometrien suhteen.

Penkinlämmittimien suhteen on hienoinen epäselvyys tuossa Mii Electricissä sillä niitä ei ole listattu varusteeksi kummassakaan mallissa, ei myöskään lisävarusteena. Silti kuvissa penkinlämmittimen katkaisimet ovat näkyvillä.
Kysehän nyt oli vain siitä, että onko sinulla joku raja ajamisessa vai ei. Sinä väitit, että ei ole, mutta niin vain ne samat ehdot sinullekin pätevät ja sopimuksesta löytyvät... Kannattaa varautua autoliikkeen venkoiluun, ei sinullakaan ole mustaa valkoisella mitä km-määrää on puhuttu. Ja varmasti jos auto ei vastaa myyjän käsitystä kunnosta km-nähden, niin eikun lisää lunta tupaan. Et sä kuitenkaan oikeuteen uskalla mennä pennien takia :nb: Ei se sopimus oikeudessa mitenkään varmuudella saletti ole, jos yleiseen tasoon nähden kyseessä olisi ”järjettömän hyvä” diili. Toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin.
 
Se lämmitys saattaa pahimmillaan haukata jopa 6kW, jos noihin YouTube-videoihin on luottamista. Se on aika paljon jo.
Tarkoitit varmaan 6 kWh? 6 kW teholla penkit syttyisi ja tuulilasin lämmityslangat palaisi poikki. Ei tuo 20% nyt mitenkään kauhea ongelma ole, range kuitenkin varmasti riittää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 535
Viestejä
4 660 046
Jäsenet
76 453
Uusin jäsen
Roope23

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom