Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
23 535€ -6000 olisi 17 500€. Ei enää mikään paha. Seatissa on esim pidempi takuu.Huhua liikkeellä että e-uppiin tulossa 4000 alennus maahantuojalta...
VW voisi saada nopeammin?e-UP:n konfiguraattoria ja lisävarusteita kun katsoo, niin 4 k€ alennus lohduttanee saman verran kuin housuihin kuseminen talvella. Toki jos volkkarin logo, lasinen takaluukun ulkopinta ja peruutuskamera on pakko saada...
Nopeammin voi kyllä tulla, mutta useamman tonnin hintaeron maksaminen siitä ilostaVW voisi saada nopeammin?
"e-Up 17550€ ja e-Up Style 17990€, näissä on siis 4000+2000 tarjoukset jo sisällytettynä.
Toivottavasti pitää kutinsa tuo 4000 euron juhla-alennus kuten oli sähköpostissa nimetty."
Olisi siis jo alennus voimassa?
Seat-myyjän mukaan Seat Miihin saa ostettua takuun laajennuksen 150tkm/5v asti, hintaa tuolle tulee n. 250e.
Nyt kaikkiin uusiin SEAT Mii electric-asiakastilauksiin kattava 5 vuoden tai 100 000 kilometrin takuu. Lisäksi akustolle myönnetään 8 vuoden tai 160 000 kilometrin akkutakuu.
Uusi Mii electric | SEAT
Takuu kattaa tyypillisesti myös kuluvat osat mikäli niissä on valmistusvika, materiaalivika tai odotettu käyttöikä tulisi olla pidempi. Takuun ulkopuolelle kuuluu karkeasti selvästi kuluvat osat kuten jarrupalat ja kytkin. Sähköautossa kuluvia osia on polttomoottorimalleja vähemmän.
Voi olla aika mielenkiintoinen vaihtotarjous, kun kuitenkin jättävät ehdon siten, että hyvityshinta arvioidaan (uusiksi) toimituksen yhteydessä![]()
Niin, enhän minä kokeillut kuin biokaasuversiota ensinNo sillälailalla. Olet unelma-asiakas
Ensin näkemättä ja kokeilematta jotain... nimi paperiin ja hyvitys omasta suostumuksesta sen mukaan miten nyt sattuu olemaan![]()
Niin, enhän minä kokeillut kuin biokaasuversiota ensinEikä vaihtoautoa
Mineraalimies, ihanko noin oikeasti saat rullailla autollas ihan niin paljon kuin haluat ennen Miin tuloa? Ei kysytty ennakoituja kilometrejä yms.? Ja luit pienet präntit? Toki varmasti jossain tilanteessa voi irrota täysin ilman ehtoja, mutta tämä näkyy suoraan sitten hyvityshinnassa. Vehon papereissa aikanaan ainakin oli piilotettuna joku statement, että auto ei saa merkittävästi poiketa arviointihetkestä tms. eli jos olisin rullannut 100tkm lisää sisään, niin varmasti olisi keskusteltu hyvityshinta uusiksi. Tai joku pieni kontakti vastaantulijan/ojan kanssa...
Taisi olla 50tkm 2016 kia ceed se vaihtoauto. Mutta jos Miitä menee muutenkin hyvin kaupaksi, niin kyllä yhteen autoon voisi antaa vähän alennustakin tarvittaessa. Osahan ei ole tinkinyt Miistä juuri ollenkaan.Tuli mieleen, että toki jos vaihdossa on tulossa joku 500-1000 euron puhkinussittu paska, joka menee vakiohinnalla Penan paaliauto oy:lle, niin tällaisessa tilanteessa autokaupalle taitaa olla herttaisen sama paljonko enemmän sillä mahdollisesti on rullattu odotusaikana. Kunhan siis tulee vaihtohetkellä katsastettuna ja ajettuna pihaan.
Katsos autokaupan yleiset ehdot, kohta 8. Siellä se ehto on, jolla sua kairataan hanuriin, jos jostain syystä nykyinen autosi ei olekaan myyjän arvion mukainen vaihtohetkellä.Vaihdokilla ajettava kilometrimäärä arvioitiin, mutta määrä ei ilmene sopimuksessa tai ehdoissa.
Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.
Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
![]()
25Ax3 "latauspaikan" sulakkeet vaihdoin 16Ax3.
Pääsulakkeet 25A
Uunilla on 20Ax3 sulakkeet
Kiuas on 10Ax3, 6kW eli kait 2kWx3
Ilmalämpöpumpulla on (kolmas vaihe) 1x10A sulake. Mitsu LN35.
"Latauspaikalla" nyt siis 1x16A (toinen vaihe).
Tuosta katsottuna uuni 20A ja 8A sähköauton lataus saattaisi polttaa pääsulakkeet.
Eikä tosiaan kestä olla 16A latausta ja saunaa samaan aikaan päällä.
Ennen oli kaikki paremmin. Jos nyt joku ei tajunnut kuvan merkitystä asiayhteydessäTuolla Corvetella kun pyyhkäisee hippiä päin niin korkeintaan nilkkoihin mustelmia ja loput lentää virtaviivaisesti yli ja taakse.
Eihän siinä jalankulkijaturvallisuudessa lähdetä siitä että ihmisestä pyyhkäistäisiin kahtasataa yli, jolloin se tosiaan lentäisi "virtaviivaisesti" yli ja taakse. Sinänsä tuo ei välttämättä saisi mitään superhuonoja pisteitä jalankulkijaturvallisuudessa, kuvittelisi tuon muovinokan olevan kuitenkin pehmeämpi kuin pellistä kanttailtu.
Nyt on 3 kpl 25A sulakkeita varalla ja saa laitettua pääsulakkeeksi, jos sattuu palamaan. Voimavirran sulakkeet vaihdoin 25A -> 16A. Vaihdoin tuollaisen "SEINÄPISTORASIA 3-VAIHE 5.50, Seinäpistorasia, 16 A". Liitäntärasia 3-vaihe . Ja sen lisäksi "Sovitin 3-vaihe 16 A CEE - > 1-vaihe 16 A, 9.50".Kyllä tuota pistorasiaa saa ihan vapaasti käyttää.
Ei mikään sähkölaite vanhene siinä mielessä ettei sitä enää saisi käyttää, vaan laitteita kohdellaan aina valmistumisajankohtansa mukaan.
Kyllä nuo sulakkeet kestää pienen ylivirran, jos sieltä pääsulake palaa, niin vaihtaa sen ja lähtee tutkimaan kuinka tilanteen saa korjattua.
Tuo "16A 6h" ei sitten tarkoita kuuden tunnin kestoa 16A:n virralla, vaan että suojakosketin sijaitsee kello kuuden kohdalla (eli alhaalla). Voit siis ottaa 16 ampeeria pistorasian puolesta ihan jatkuvasti. Monia hämää tuo 6h-merkintä, mutta totuus selviää SFS-EN 60309 standardista.Nyt on 3 kpl 25A sulakkeita varalla ja saa laitettua pääsulakkeeksi, jos sattuu palamaan. Voimavirran sulakkeet vaihdoin 25A -> 16A. Vaihdoin tuollaisen "SEINÄPISTORASIA 3-VAIHE 5.50, Seinäpistorasia, 16 A". Liitäntärasia 3-vaihe . Ja sen lisäksi "Sovitin 3-vaihe 16 A CEE - > 1-vaihe 16 A, 9.50".
Noissa bilteman osissa luki että 16A 6h. Vielä ehkä tarvitsee jatkojohdon autotallista autokatokseen. Ilp ja auton lataus tuli kumminkin eri vaiheisiin.
Tuo on kyllä jännä juttu. Ehkä laturi jäähtyisi vähän paremmin, kun auto on paikallaan? Tai sitten säästetty ja laitettu samanlainen kuin bensassakin. Tunnistaa vähän paremmin Seatiksi. Itselle olisi käynyt se peitettykin keula.Minkähän hiton takia tuossa Miissä ei ole muuten noita etugrillejä peitetty umpinaisilla levyillä![]()
Kiinalainen U5 täyssähkö alkaen 25000€ ja 460km kantama. En kyllä kiinalaiseen romuun aivan helpolla rahojani laittaisi. Saahan nähdä saavatko kommaripuolueelta tukiaisia, että saavat hinnan poljettua Miin alle, jolloin voisi moinen jo kiinnostaakin. Saattaahan tuosta vielä mielenkiintoinen hintakilpailu tulla.
Euroopan valtaaja? Täyssähköisen kiinalaisen katumaasturin hintalappu lyö kilpailijat laudalta
Tuossa kiinnostuneille tuore Seat Mii Electric videoarvostelu:
Ja mielestäsi se suullisesti sovittu määrä ei muka sido sinua?8. Vaihtoajoneuvo
Ostaja luovuttaa vaihtoajoneuvon myyjälle viimeistään vastaanottaessaan ostamansa ajoneuvon, ellei muusta ajankohdasta sovita. Vaihtoajoneuvo luovutetaan sovittuine varusteineen ja siinä kunnossa kuin se oli arviointihetkellä.
Jos vaihtoajoneuvon arvo on arviointihetken jälkeen alentunut enemmän kuin mitä ajoneuvon tavanomaisesta huolellisesta käytöstä johtuu tai jos sen arvo on alentunut sen vuoksi, että ajoneuvon arviointihetken mukaista varustelua on sovitusta poiketen poistettu tai vaihdettu, alennetaan vaihtoajoneuvon hintaa arvonmuutosta vastaavasti.
Jos vaihtoajoneuvolla on ajettu arviointihetken jälkeen enemmän kuin 2000 kilometriä, myyjä saa periä ylikilometreistä korvausta, jos tällaisen korvauksen perimisestä on sovittu kaupanteon yhteydessä.
Muussa kuin kuluttajakaupassa ostaja antaa myyjälle kirjallisen selvityksen vaihtoajoneuvoon sisältyvästä vähennettävästä arvonlisäverosta ja itse tekemästään tai tiedossaan olevista, mahdollisesti jo aikaisemmin tehdyistä laskennallisista vähennyksistä.
talvikäytössä lämpöpumpun puute varmasti vaikuttaa rangeen enemmän verrattuna ilpillä varustettuihin sähköautoihin.
Siis eikö Miissä olekkaan ILPPIä?? Millä tuota autoa sitten esilämmitetään?
Kantsii siis pitää latauksessa esilämmityksen ajan jos tarpeen niin range ei ota hittiä.
Ilmalämpöpumpun puuttuminen on ymmärrettävää hintaluokka huomioiden.
Juu okei eli lämpövastukset löytyy muttei ilppiä. Tuo on ihan hyvä ratkaisu silti ja tosiaan laturissa ollessaan kannattaa juurikin käyttää.
Entäs olikos vastaavaa toimintoa viilennykseen?
Hassua, että ilmastointia ei osata käyttää ilmalämpöpumppuna kabiinin lämmittämiseen.
@P.T Itse olen kyllä sen verran mukavuudenhaluinen, että Voltissa pysyy ilmastointi MAX-asetuksella. En kyllä oikeastaan ymmärrä miten sitä edes voisi pitää jollain muilla asetuksilla, kun kyllä jo ECO (se medium valinta) asetuksillakin alkoi vetää tuulilasia huuruun, jos ei ollut suoraan suunnattu ilmanvaihto tuulilasille. Toki itse pärjään helposti koko työmatkan edestakaisin tuolla MAX asetuksella.
Voi sähköautojen halvat ajelut loppua lyhyeen.
HS-analyysi: Jo ensi vuosi voi tuoda sähköautojen läpimurron, mikä tarkoittaisi Antti Rinteen veropelkojen toteutumista
Oliskohan tuollaisesta 12V tupakansytytin lämmittimestä (130-150W) mihinkään pitämään ikkunat pois huurusta, jotta voisi ajella kokonaan sähköllä tuolla Optimalla nyt kun ei vielä ole kovat pakkaset?
Teet tuolla vinoilulla vain itsesi tyhmäksi. Kukaan ei puhunut koko sisätilan lämmittämisestä vaan vain pelkästään tuulilasin kohdennetusta huurteenpoistosta. Tuohonhan riittää jopa ihan pieni ilmavirta, ettei lasi mene huuruun. Se 150W puhallettuna lasille on varmasti parempi kuin se sun 1000W kahvinkeittimessä lattialla...
On teillä ongelmat... Ja hiiren hahmotuskyky.Ei pahalla, mut jos tuollaista kikkailua pitää hakea sen vuoksi, ettei auton polttomoottori vain kävisi...
Kokoluokka ja viisaus on jo sillä tasolla, että mietitään pian kannattaisko virittää polkupyörän dynamot eturenkaisiin, että sais sillä rullausenergialla "ilmaiset" päiväajovalot.
En haluais vittuilla, mutta ihan oikeasti; peruskoulun käynyt ihminen: "Riittäisikö 150W tupakansytytinlämppäri auton sisätilan lämmittämiseen ettei kosteus kondensoidu?"
Kahvinkeittimessäkin mennään jo yli 1000W.
![]()
@Mariini Vaikka itse en tuohon kikkailuun syyllisty, niin aiheuttaa se helvetillistä ahdistusta, kun polttomoottori käynnistyy. On se vaan niin paska verrattuna sähkömoottoriin![]()
Siksi kannattaa skipata se hybridi ja ostaa se täyssähkö suoraan![]()
Se lämmitys saattaa pahimmillaan haukata jopa 6kW, jos noihin YouTube-videoihin on luottamista. Se on aika paljon jo.Miissä voi ajaa perse ja tuulilasi kuumana, kun molemmissa on lämmitys. Muu auto saakin olla jäässä.
Kysehän nyt oli vain siitä, että onko sinulla joku raja ajamisessa vai ei. Sinä väitit, että ei ole, mutta niin vain ne samat ehdot sinullekin pätevät ja sopimuksesta löytyvät... Kannattaa varautua autoliikkeen venkoiluun, ei sinullakaan ole mustaa valkoisella mitä km-määrää on puhuttu. Ja varmasti jos auto ei vastaa myyjän käsitystä kunnosta km-nähden, niin eikun lisää lunta tupaan. Et sä kuitenkaan oikeuteen uskalla mennä pennien takiaSuullinen sopimus sitoo mikäli sellainen on olemassa, mutta näyttötaakka on vastapuolella. Myyjä sanoi ottavansa riskin pitkän toimitusajan takia. Asia on ehtojen perusteella ostajan kannalta selkeä. Myyjän on näytettävä, että auto on selvästi huonommassa kunnossa kuin arviontihetkellä. Tässä tapauksessa myyjä ei ole edes autoa nähnyt ja kaupat on tehty sähköpostilla etäkauppana minulla ei ole juridisesti asian suhteen mitään ongelmaa.
Toisin sanoen en aio ajaa nykyiseen ajokkiini 100tkm vuodessa, mutta en myöskään aio säästellä kilometrien suhteen.
Penkinlämmittimien suhteen on hienoinen epäselvyys tuossa Mii Electricissä sillä niitä ei ole listattu varusteeksi kummassakaan mallissa, ei myöskään lisävarusteena. Silti kuvissa penkinlämmittimen katkaisimet ovat näkyvillä.
Tarkoitit varmaan 6 kWh? 6 kW teholla penkit syttyisi ja tuulilasin lämmityslangat palaisi poikki. Ei tuo 20% nyt mitenkään kauhea ongelma ole, range kuitenkin varmasti riittää.Se lämmitys saattaa pahimmillaan haukata jopa 6kW, jos noihin YouTube-videoihin on luottamista. Se on aika paljon jo.