Tänään aamupäivällä oli vuoden tilausjono. Ilmeisesti kauppa käy erittäin hyvin nyt Seatin kohdalla.Porilainen liike sanoi vielä eilen, että syyskuussa tulisi. Mistä 2021 tuli?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Tänään aamupäivällä oli vuoden tilausjono. Ilmeisesti kauppa käy erittäin hyvin nyt Seatin kohdalla.Porilainen liike sanoi vielä eilen, että syyskuussa tulisi. Mistä 2021 tuli?
Nyt kun nuo toimitusajat näyttää venähtäneen oikein urakalla niin mikähän todennäköisyys on, että osa ottaa 2000€ takkiin kun toimitus venyy joko A. yli määräajan tai B. määrärahat loppuvat
Sähköauton hankintatuki | Traficom
Ilman muuta parasta vaihtaa ne 25A tulpat, jos pääsulakkeet samankokoiset. Jos kämmi käy menee molemmat ja koko mökki on pimeänä.Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.
Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.
Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
Ilman muuta parasta vaihtaa ne 25A tulpat, jos pääsulakkeet samankokoiset. Jos kämmi käy menee molemmat ja koko mökki on pimeänä.
Ei kyllä muuttelut suoraan onnistu kun tossa on vaan kolme vaihetta plus PEN. Aika varmasti vaatii uuden 5 napaisen kaapelin vetämisen.Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.
Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
Jaaha tuo Seat Mii laukaisi minussa sitten melkoisen eco-hipsterin (no en kyllä ekotekona ostanut, vaan tuli lyötyä noi vaihtoehdot exceliin rinnakkain nykyisten autojen kanssa ja oli se aika karua luettavaa noiden bensa/diesel vehkeiden osalta). Miin tilasin viime viikolla ja tänää kävin ostamassa Voltin
Seat Miin kohdalla autohan on vanha polttis, eikä juuri mitään ole muutettu. Mahdollisimman edullinen siis ja käytännöllinen. Pääntilaa on takanakin ihan hyvin. Esim Fiat 500 pääntila loppui 175cm mittaisella. Fiat toki vähän tyylikkäämpi, mutta vähän pienempi vielä. Vasta VW id3 on suunniteltu sähkölle. Se on ainakin vähän nykyaikaisempi. Porsche yksinään riittää, jos haluaa maksaa paljon Nopeimmissa "turbo".Mikähän näissä hippeily-autoissa on, kun muotoiluosasto ei osaa hommiaan. Sähköpuolelle laitettu kesähessut piirtelemään.
Porsche on ainoa poikkeus.
Mii "nätti"
Siksi sanoinkin, että niin nätti kuin tuollainen pikkukippo voi olla. Renkaat niin kulmissa ja maksimoidaan sisätilat tuollaisessa kokoluokassa, niin ei siinä mitään muotoilua ole. Sama juttu kuin pakuissa -> käytettävyys edellä ja kaikki ihan tismalleen samanlaisia paria pokkausta lukuunottamatta.
Onhan Seat el bron kanssa aika nätti sähköauto. Eikä VW ID.3 ole huono. Citigo/Up!/Mii taasen ihan niin nättejä pikkukippoja, kuin tuollaiset kakkosautot nyt voi vaan olla. Mutta joo, eiköhän kuten aiemminkin sanottua ole, että pitää niitä polttiksia myydä ni pistetään paukut niihin. Joku Leaf on aika kamala ilmestys vieläkin.
Mun mielestä Seat Miissä näkyy jo mallin ikä, eli se näyttää 10 vuotta vanhalta pikkuautolta. Jos samantyyppinen auto suunniteltaisiin nyt, siinä olisi varmaan vähän terävämmät linjat (vrt. Toyota Aygon nykyinen ja edellinen sukupolvi).Kopistakin voi tehdä nätin jos on vain osaamista.
Nättejä? Nyt yhteys silmälääkäriin asap
Kopistakin voi tehdä nätin jos on vain osaamista.
"Hienoin” noista on minusta Up. Mutta on vain selvästi Miitä kalliimpi.Nättejä? Nyt yhteys silmälääkäriin asap
Kopistakin voi tehdä nätin jos on vain osaamista.
Nättejä? Nyt yhteys silmälääkäriin asap
Kopistakin voi tehdä nätin jos on vain osaamista.
Mii "nätti"
Miitä myydään tasan tarkkaan siksi että se on halpa sähköauto joka toimii kakkos- tai cityautona mainiosti. Se on kauniisti sanottuna ruma ja ahdas koppi autoluokassa joka ei kiinnosta ketään normi polttiksella. Myynti kertoo ehkä eniten siitä kuinka epätoivoisesti markkinat odottavat kohtuuhintaisia sähköautoja.
Onkos tuossa enää mitään järkeä, odotella yli vuoden? Luulisi että muiltakin valmistajilta on jo vuoden päästä malleja markkinoilla. Tai sitten nykyisiä kalliimpia täyssähköjä saa käytettynä jo tuossa hintaluokassa.Itsekin tuli Mii Electric tilattua. Toimitus on 2021.
Akkupulan takia taitaa olla pitkät toimitusajat kaikilla valmistajilla myös jatkossa. Paitsi ehkä Teslalla, mutta siinä hintaluokka onkin eri.Onkos tuossa enää mitään järkeä, odotella yli vuoden? Luulisi että muiltakin valmistajilta on jo vuoden päästä malleja markkinoilla. Tai sitten nykyisiä kalliimpia täyssähköjä saa käytettynä jo tuossa hintaluokassa.
Yli vuosi on kyllä minustakin pitkä aika sitoutua odottamaan tämmöistä autoa. Siinä ajassa voi tosiaan tulla monta muutakin mielenkiintoista autoa tilalle, joiden saatavuus on parempi. Lisäksi odotellessa koko ajan menettää sitä taloudellista hyötyä, jonka sähköautolla ajellessa saa.Onkos tuossa enää mitään järkeä, odotella yli vuoden? Luulisi että muiltakin valmistajilta on jo vuoden päästä malleja markkinoilla. Tai sitten nykyisiä kalliimpia täyssähköjä saa käytettynä jo tuossa hintaluokassa.
Tätä suuremmalla syyllä tähän kelkkaan kannattaa hypätä mukaan mahdollisimman aikaisin, jotta ehtii säästää edes nämä muutamat vuodet ja saada tukieurot käyttöön, kun niitä vielä jaetaan.Joku vihjaisi ajamisen edullisuudesta... Eiköhän valtio pidä huolen siitä kun nämä sähköautot parin vuoden sisään yleistyy ettei ajaminen takuulla ole sen halvempaa kuin ennenkään.
Samaa veikkaan, tavalla tai toisella tullaan autoilusta keräämään verorahoja yhtä paljon kun nytkin jossei enemmän. Tiedä sitten mitä perustetta käytetään kun ei voi ratsastaa enää ilmastonmuutoksella?Joku vihjaisi ajamisen edullisuudesta... Eiköhän valtio pidä huolen siitä kun nämä sähköautot parin vuoden sisään yleistyy ettei ajaminen takuulla ole sen halvempaa kuin ennenkään.
Onkos tuossa enää mitään järkeä, odotella yli vuoden? Luulisi että muiltakin valmistajilta on jo vuoden päästä malleja markkinoilla. Tai sitten nykyisiä kalliimpia täyssähköjä saa käytettynä jo tuossa hintaluokassa.
Jotenkin pystyn ymmärtämään, että odotellaan jotain erityistä ajonautintoa tarjoavaa autoa hiukan pidempäänkin. Tämän kohdalla alkaa olla jo vaikeaa...
Tämän takia on hyvä malttaa vielä hetki, toki ne onnekkaat ketkä saavat alkuvuodesta oman Miinsä voivat ostoksensa vielä jotenkin perustella itsellensä mutta että 2021
Kuinka monta autoa tulee, joiden hinta on 16ke? Johan se on nähty, että e-corsakin maksaa yli 30 kiloeuroa ja ei se autoa paljoa Miitä isompi ole. Ei minua kiinnosta yhtään 40-50ke sähköautot, vaan halpa kakkosauto. Monilla tuntuu nyt unohtuvan se, että tässä on kyse myös ihan maksukyvystäkin. Toki olis hienoa jos pihassa olisi Model S ja Model X, mutta realiteetit nyt on polttis ykkösenä ja sähkis kakkosena. Se, että TM kertoo "tulossa on yli 200 mallia", ei se itselleni mitään auta jos niistä malleista 180 alkaa hintalapulla 30ke ja siitä yli. Edelleen, veikkaan että tuo Mii jää 16ke hintalapulla ja rangella aika marginaaliseksi, koska sähköautoista voidaan aina vetää kunnon katteita, koska uusi teknologia, hienommat vehkeet jne.
No, kuka tietää mimmonen kilpailu sitä edessä vielä on, oli se hinta mitä vaan
No juurikin näin, mielestäni kans menee jo hiukan yli jos tommosta "perus autoa" odottaa vuoteen 21 saakka
Tämän takia on hyvä malttaa vielä hetki, toki ne onnekkaat ketkä saavat alkuvuodesta oman Miinsä voivat ostoksensa vielä jotenkin perustella itsellensä mutta että 2021
No ne ensi vuoden automallit on aika lailla nyt julkaistu. Myöhemmin tulossa halpiksia on:Niin kuinka todennäköistä on, että tulee myös muita malleja tarjolle joiden hinta on tuon 15 000 - 20 000e:n välissä ensi vuoden puolella. En ole itse seurannut, että mitä tohon +200 listaan kuuluu, mutta jos joku on, niin tulevatko olemaan hintaluokassaan sitä yli 30 000€ ajokkia?
Millainen Mii tuli tilattua? Meneekö i10 vaihdossa, vai suoralla kaupalla?"Ei kiinnosta ketään". Aika vahva ilmaisu. Tuota kokoluokkaa myydään muualla Euroopassa aika helkkaristi. Tosiasiassa tuo "koppi" vastaa kooltaan kymmenen vuoden takaista VW Poloa. Autot ovat kasvaneet melkoisesti.
Itsellä on jo i10 ja se on nelihenkisen perheen kakkosauton tehtävät hoitanut enemmän kuin hyvin. Kun tarkoitus on saada käyttis niin eipä tuolla auton ulkonäöllä niin väliä ole. Tuolla Miin muotoilulla on saavutettu pieneen koriin hyvät tilat.
Tokihan metsien maassa myydään mielummin Corollaa.
Itsekin tuli Mii Electric tilattua. Toimitus on 2021.
Ilman muuta parasta vaihtaa ne 25A tulpat, jos pääsulakkeet samankokoiset. Jos kämmi käy menee molemmat ja koko mökki on pimeänä.
Joo muuttelet ton 16:seksi vaan, pitäs ainakin kestää. Toki silti se vvk pitää jossain välissä olla. Nyt vasta kun tuo malli tuli puheeksi niin aivan joo tommosiahan oli 60-70 luvulla. Ei varmaan ole adapteria olemassa tohon malliin
Tätä mietein kans että sillä saa koko torpan pimeäksi^^. Tässä järjestelmässä ei varmaan saunota/lämmitetä uunia samaan aikaan kun auto on latauksessa jos ladataan 3x16A:lla?
25Ax3 "latauspaikan" sulakkeet vaihdoin 16Ax3.Onkos siinä uunikin sähköllä lämpiävä? Siinä tapauksessa laittaisin/asennuttaisin kyllä jonkinlaisen vuorotteluautomaatin tai hälytyksen, ettei yhtaikaa molemmat päällä.
VW tuo kai jonkun latausaseman markkinoille. 2000€ avustuksen lisäksi voisi olla vaikka jotain tukea latausaseman ostamiselle?Tuossa talouselämän uutisessa mainittiin, että markkinoille tuodaan 92 täyssähköautoa. Eli suurin(ko) osa näistä on siis premium-kaaroja?
Miten muuten liisaus-Miille käykään, vai onko tähän varauduttu vain maltillisesti. Liisaus-Mii on kuitenkin saman tuen piirissä sillä 199€/kk lähtöhinnalla.
Hybrideillä taas pääsee bensallakin, vaikka latausasemaa ei olisikaan.EU:n jäsenvaltioilta vaaditaan aktiivista politiikkaan riittävän laajan latausinfran rakentamiseen ja samoin autoverotukseen selvää muutosta, jotta sähköautot olisivat kuluttajille houkuttelevampi vaihtoehto ostaa kuin bensiini- tai dieselauto.
No niinpä onkin.Johan latausaseman hankkimiseksi on tuki olemassa.