Keskustelua hybridiautoista

Joku vihjaisi ajamisen edullisuudesta... Eiköhän valtio pidä huolen siitä kun nämä sähköautot parin vuoden sisään yleistyy ettei ajaminen takuulla ole sen halvempaa kuin ennenkään.
Tätä suuremmalla syyllä tähän kelkkaan kannattaa hypätä mukaan mahdollisimman aikaisin, jotta ehtii säästää edes nämä muutamat vuodet ja saada tukieurot käyttöön, kun niitä vielä jaetaan.
 
Joku vihjaisi ajamisen edullisuudesta... Eiköhän valtio pidä huolen siitä kun nämä sähköautot parin vuoden sisään yleistyy ettei ajaminen takuulla ole sen halvempaa kuin ennenkään.
Samaa veikkaan, tavalla tai toisella tullaan autoilusta keräämään verorahoja yhtä paljon kun nytkin jossei enemmän. Tiedä sitten mitä perustetta käytetään kun ei voi ratsastaa enää ilmastonmuutoksella?
 
Mitä tulee tuohon Miin ulkonäköön niin eihän se mikään muotoilun ihme ole, mutta toisaalta se voisi myös olla paljon pahempikin. On noita paljon rumempiakin autoja nimittäin myynnissä... Aika perusmuotoiltu auto, joka ei herätä tunteita niin hyvässä kuin pahassa. Ikä myös toki painaa, koska onhan kyseessä jo vuonna 2011 julkaistu malli.

Ainakaan itselle tämmöisellä arki-/kakkosautolla ei muotoilun osalta ole lähellekään yhtä kovia vaatimuksia, josta päästäänkin toiseen kohtaan eli itselle enemmän merkkaa auton käytännöllisyys. Kun otetaan auton kokoluokka huomioon, niin autosta ei voi oikein tehdä sekä nättiä, että käytännöllistä vaan pitää valita vain toinen. Nyt Miihin kuitenkin mahtuu kuskin penkille jopa 190cm jässikkä ja samalla takapenkille jää jotain tilaa, mutta ulkonäkö kärsii. Vaihtoehtoisesti voit tehdä nätit pyöreät muodot, mutta etupenkille mahtuukin ajamaan enää kääpiö ja takapenkille ei kannata edes yrittää mahtua. Näin siis kärjistetysti.
 
Itse odotan että tulee 15000€ Lada eNiva täyssähkö. Menisi kuin häkää Suomessa. Toinen voisi olla Dacia eDuster 15000€ uutena. Suomalaiselle tulee olla vetokoukku, tilaa(farmari tai maasturi) maavaraa (autoon noustaan), ja halpa. Kulipenkeillä ja kiikariradiolla. Eli käytännössä kunhan on halpa, niin menee kuin ämpäreitä.
 
Onkos tuossa enää mitään järkeä, odotella yli vuoden? Luulisi että muiltakin valmistajilta on jo vuoden päästä malleja markkinoilla. Tai sitten nykyisiä kalliimpia täyssähköjä saa käytettynä jo tuossa hintaluokassa.

Jotenkin pystyn ymmärtämään, että odotellaan jotain erityistä ajonautintoa tarjoavaa autoa hiukan pidempäänkin. Tämän kohdalla alkaa olla jo vaikeaa... :p

No juurikin näin, mielestäni kans menee jo hiukan yli jos tommosta "perus autoa" odottaa vuoteen 21 saakka o_O

Laitetaas tämä tänne vielä:

"...Liikenteen ympäristöasioihin keskittynyt järjestö Transport & Environment kertoo uusimmassa raportissaan, että vuoden 2021 loppuun mennessä Euroopassa on tarjolla jo 92 sähköautomallia ja 118 lataushybridimallia. Yhtä aikaa tullaan näkemään nopea hyppäys niin tarjonnassa kuin tuotantoluvuissakin." Näin TM:llä --> Tekniikan Maailma

Itseasiassa tässä asiasta hieman paremmin:
Valtava hybridi-ja täyssähköautomallien vyöry alkaa nyt Euroopassa – Tulossa jopa 214 mallia vuoteen 2021 mennessä

Tämän takia on hyvä malttaa vielä hetki, toki ne onnekkaat ketkä saavat alkuvuodesta oman Miinsä voivat ostoksensa vielä jotenkin perustella itsellensä mutta että 2021 :happy::rolleyes:
 
Tämän takia on hyvä malttaa vielä hetki, toki ne onnekkaat ketkä saavat alkuvuodesta oman Miinsä voivat ostoksensa vielä jotenkin perustella itsellensä mutta että 2021 :happy::rolleyes:

Kuinka monta autoa tulee, joiden hinta on 16ke? Johan se on nähty, että e-corsakin maksaa yli 30 kiloeuroa ja ei se autoa paljoa Miitä isompi ole. Ei minua kiinnosta yhtään 40-50ke sähköautot, vaan halpa kakkosauto. Monilla tuntuu nyt unohtuvan se, että tässä on kyse myös ihan maksukyvystäkin. Toki olis hienoa jos pihassa olisi Model S ja Model X, mutta realiteetit nyt on polttis ykkösenä ja sähkis kakkosena. Se, että TM kertoo "tulossa on yli 200 mallia", ei se itselleni mitään auta jos niistä malleista 180 alkaa hintalapulla 30ke ja siitä yli. Edelleen, veikkaan että tuo Mii jää 16ke hintalapulla ja rangella aika marginaaliseksi, koska sähköautoista voidaan aina vetää kunnon katteita, koska uusi teknologia, hienommat vehkeet jne.
 
Kuinka monta autoa tulee, joiden hinta on 16ke? Johan se on nähty, että e-corsakin maksaa yli 30 kiloeuroa ja ei se autoa paljoa Miitä isompi ole. Ei minua kiinnosta yhtään 40-50ke sähköautot, vaan halpa kakkosauto. Monilla tuntuu nyt unohtuvan se, että tässä on kyse myös ihan maksukyvystäkin. Toki olis hienoa jos pihassa olisi Model S ja Model X, mutta realiteetit nyt on polttis ykkösenä ja sähkis kakkosena. Se, että TM kertoo "tulossa on yli 200 mallia", ei se itselleni mitään auta jos niistä malleista 180 alkaa hintalapulla 30ke ja siitä yli. Edelleen, veikkaan että tuo Mii jää 16ke hintalapulla ja rangella aika marginaaliseksi, koska sähköautoista voidaan aina vetää kunnon katteita, koska uusi teknologia, hienommat vehkeet jne.

No, kuka tietää mimmonen kilpailu sitä edessä vielä on, oli se hinta mitä vaan :tup:
 
Niin kuinka todennäköistä on, että tulee myös muita malleja tarjolle joiden hinta on tuon 15 000 - 20 000e:n välissä ensi vuoden puolella. En ole itse seurannut, että mitä tohon +200 listaan kuuluu, mutta jos joku on, niin tulevatko olemaan hintaluokassaan sitä yli 30 000€ ajokkia?
 
No, kuka tietää mimmonen kilpailu sitä edessä vielä on, oli se hinta mitä vaan :tup:

Harva meistä sitä tietää, kuten ei tiedä myöskään sitä, että kuinka pitkä toimitusaika tulee olemaan niillä malleilla jotka julkaistaan 2020 ja 2021. Hyvinkin voi olla mahdollista, että 2020 julkaistuja täyssähköjä odotetaan sinne vuoden loppuun tai vuodelle 2021 asti. Nykyäänkin jotain Toyotan hybridiä lukuunottamatta täyssähköautoissa *keskimäärin* saa odotella useita kuukausia ja joku puoli vuotta ei ole mitenkään ihmeellinen tilanne.
 
No juurikin näin, mielestäni kans menee jo hiukan yli jos tommosta "perus autoa" odottaa vuoteen 21 saakka o_O

Tämän takia on hyvä malttaa vielä hetki, toki ne onnekkaat ketkä saavat alkuvuodesta oman Miinsä voivat ostoksensa vielä jotenkin perustella itsellensä mutta että 2021 :happy::rolleyes:

Vähän sama, että millä itselleen perustelee sen, että Volvosta ehtii tuossa samassa ajassa putoamaan arvo sen Miin verran.
 
Niin kuinka todennäköistä on, että tulee myös muita malleja tarjolle joiden hinta on tuon 15 000 - 20 000e:n välissä ensi vuoden puolella. En ole itse seurannut, että mitä tohon +200 listaan kuuluu, mutta jos joku on, niin tulevatko olemaan hintaluokassaan sitä yli 30 000€ ajokkia?
No ne ensi vuoden automallit on aika lailla nyt julkaistu. Myöhemmin tulossa halpiksia on:
* VW i.d1 (polon kokoinen, i.d3 platform). 2023.
* Renault k-ze (ehkä dacian brandillä), Renault’s budget electric City K-ZE targets Europe | Autocar 2021
* Uusittu fiat 500e: All-new electric Fiat 500 spied testing ahead of 2020 reveal | Autocar

Ainoa muu joka voitaisiin julkaista lyhyellä aikataululla on isompiakkuinen Mitsubishi i-Miev.
 
"Ei kiinnosta ketään". Aika vahva ilmaisu. Tuota kokoluokkaa myydään muualla Euroopassa aika helkkaristi. Tosiasiassa tuo "koppi" vastaa kooltaan kymmenen vuoden takaista VW Poloa. Autot ovat kasvaneet melkoisesti.

Itsellä on jo i10 ja se on nelihenkisen perheen kakkosauton tehtävät hoitanut enemmän kuin hyvin. Kun tarkoitus on saada käyttis niin eipä tuolla auton ulkonäöllä niin väliä ole. Tuolla Miin muotoilulla on saavutettu pieneen koriin hyvät tilat.

Tokihan metsien maassa myydään mielummin Corollaa.

Itsekin tuli Mii Electric tilattua. Toimitus on 2021.
Millainen Mii tuli tilattua? Meneekö i10 vaihdossa, vai suoralla kaupalla?

Itse innostuin autosta heti kun sen hinnat julkaistiin, niin aika nopeasti tulee auto. Toki pidän tuota 31.3. aikaakin jo tosi pitkänä. Autohan voi tulla jopa vähän aikaisemmin.

Ehkä tuo 4000+ alennus on sellainen, että se ei nyt hetkeen toistu. Toki myyjällekin siitä mainitsin, että olisi kiva myös muilla (halpa) merkeillä vastaava hinta. 2000€ hankintatukikin tuntuu enemmän Miissä kuin halpis Teslassa (49 999).

Jos sähköautoja tulee liikaa, niin varmaan ekana olisi hyvä poistaa hankintatuki? Eli olla uusimatta sitä.
 
Tuossa talouselämän uutisessa mainittiin, että markkinoille tuodaan 92 täyssähköautoa. Eli suurin(ko) osa näistä on siis premium-kaaroja?

Miten muuten liisaus-Miille käykään, vai onko tähän varauduttu vain maltillisesti. Liisaus-Mii on kuitenkin saman tuen piirissä sillä 199€/kk lähtöhinnalla.
 
Ilman muuta parasta vaihtaa ne 25A tulpat, jos pääsulakkeet samankokoiset. Jos kämmi käy menee molemmat ja koko mökki on pimeänä.
Joo muuttelet ton 16:seksi vaan, pitäs ainakin kestää. Toki silti se vvk pitää jossain välissä olla. Nyt vasta kun tuo malli tuli puheeksi niin aivan joo tommosiahan oli 60-70 luvulla. Ei varmaan ole adapteria olemassa tohon malliin :rofl:

Tätä mietein kans että sillä saa koko torpan pimeäksi^^. Tässä järjestelmässä ei varmaan saunota/lämmitetä uunia samaan aikaan kun auto on latauksessa jos ladataan 3x16A:lla? :rolleyes:
Onkos siinä uunikin sähköllä lämpiävä? Siinä tapauksessa laittaisin/asennuttaisin kyllä jonkinlaisen vuorotteluautomaatin tai hälytyksen, ettei yhtaikaa molemmat päällä.
25Ax3 "latauspaikan" sulakkeet vaihdoin 16Ax3.

Pääsulakkeet 25A
Uunilla on 20Ax3 sulakkeet
Kiuas on 10Ax3, 6kW eli kait 2kWx3
Ilmalämpöpumpulla on (kolmas vaihe) 1x10A sulake. Mitsu LN35.
"Latauspaikalla" nyt siis 1x16A (toinen vaihe).

Tuosta katsottuna uuni 20A ja 8A sähköauton lataus saattaisi polttaa pääsulakkeet.

Eikä tosiaan kestä olla 16A latausta ja saunaa samaan aikaan päällä.
 
Tuossa talouselämän uutisessa mainittiin, että markkinoille tuodaan 92 täyssähköautoa. Eli suurin(ko) osa näistä on siis premium-kaaroja?

Miten muuten liisaus-Miille käykään, vai onko tähän varauduttu vain maltillisesti. Liisaus-Mii on kuitenkin saman tuen piirissä sillä 199€/kk lähtöhinnalla.
VW tuo kai jonkun latausaseman markkinoille. 2000€ avustuksen lisäksi voisi olla vaikka jotain tukea latausaseman ostamiselle?

Jutusta:
EU:n jäsenvaltioilta vaaditaan aktiivista politiikkaan riittävän laajan latausinfran rakentamiseen ja samoin autoverotukseen selvää muutosta, jotta sähköautot olisivat kuluttajille houkuttelevampi vaihtoehto ostaa kuin bensiini- tai dieselauto.
Hybrideillä taas pääsee bensallakin, vaikka latausasemaa ei olisikaan.
 
Johan latausaseman hankkimiseksi on tuki olemassa.
No niinpä onkin.
Lataustuki julkiselle sähkäauton lataukselle

"Mihin tukea ei myönnetä

Tukea ei voida myöntää latausjärjestelmälle, joka asennetaan

  • maatalouskiinteistöön,
  • asuinrakkennukseen,
  • Ahvenanmaan itsehallintoalueelle.
  • Tukea ei myönnetä kotilatauspisteille.
  • Tuki ei koske käytettyjä laitteita
  • Tuen piiriin EI hyväksytä rakennusaikaisia korkoja, tai tuen saajan maksamia arvonlisäveroja
  • ei muita liittymismaksukustannuksia kuin edellä mainitut."
 
25Ax3 "latauspaikan" sulakkeet vaihdoin 16Ax3.

Pääsulakkeet 25A
Uunilla on 20Ax3 sulakkeet
Kiuas on 10Ax3, 6kW eli kait 2kWx3
Ilmalämpöpumpulla on (kolmas vaihe) 1x10A sulake. Mitsu LN35.
"Latauspaikalla" nyt siis 1x16A (toinen vaihe).

Tuosta katsottuna uuni 20A ja 8A sähköauton lataus saattaisi polttaa pääsulakkeet.

Eikä tosiaan kestä olla 16A latausta ja saunaa samaan aikaan päällä.

Liesi ei varmasti ole noin tehokas, jos ei ole mikään suurtalousmalli. Pari levyä + uuni on varmaan luokkaa 5kW. En tosin tiedä käyttääkö tasaisesti eri vaiheita.
 
Vähän sama, että millä itselleen perustelee sen, että Volvosta ehtii tuossa samassa ajassa putoamaan arvo sen Miin verran.

Eipä tuo itseäni juuri liikuta koska otin auton liisarina, olen siis tiennyt jo öbäyt alkuvuodesta mitä tosta Volvosta saa 3v päästä. Silloin on jo melko "maukas" tilanne Sähkö/plugari auto rintamalla :):tup:

Tuossa 92 mallissa on myös jo nyt markkinoilla olevat mukana.

ev-databasen mukaan nyt myynnissä tai tulossa myyntiin on yhteensä 74 ajoneuvoa. Vuoteen 2021 mennessä olisi vielä siis sen mukaan luvassa "vain" 18 ajoneuvoa ei suinkaan 92.

Ai se oli sitten noin, no onhan tuossa silti vaihtoehtoja. Eletään jänniä aikoja ettenkö sanoisi :D
 
Tuossa 92 mallissa on myös jo nyt markkinoilla olevat mukana.

ev-databasen mukaan nyt myynnissä tai tulossa myyntiin on yhteensä 74 ajoneuvoa. Vuoteen 2021 mennessä olisi vielä siis sen mukaan luvassa "vain" 18 ajoneuvoa ei suinkaan 92.
Esim Teslalta pitäisi tulla 3 -> 5 kpl 2020 aikana, mutta ei taida ehtiä. Eli siis Model Y ja uusi Roadster. Vanhat kolme mallia on jo myynnissä.

PSA + Fiat Chrysler 41 mallia, jos ei sitten tule muutoksia yhdistymisen takia. Aika iso luku kun on.
  1. Volkswagen-ryhmä: 41 mallia
  2. PSA-ryhmä: 23 mallia
  3. Daimler: 21 mallia
  4. Fiat Chrysler: 18 mallia
  5. BMW: 17 mallia
  6. Renault-Nissan-Mitsubishi: 17 mallia
  7. Hyundai-Kia: 16 mallia
  8. Toyota-Lexus: 16 mallia
  9. Volvo-Geely: 15 mallia
  10. Jaguar-Land Rover: 13 mallia
  11. Tesla: 5 mallia
  12. Ford: 4 mallia
En kyllä oikein ymmärrä, että miten noita voi noin paljon olla. Toki sähköautoja on huomattavasti vähemmän.
 
Plug-in on se juttu, jolla nuo määrät tulee. Ei EV mallit.
 
Jalopnik: 2020 Ford Mustang Mach-E. Here's the car.

upload_2019-11-15_8-23-38.png


wSd8ziL.png


Keulasta ei itseasiassa hassumman näköinen kapistus, mutta tuo perä...

Useampia varusteluvaihtoehtoja, mutta range 230 - 270 mailia.
 
Viimeksi muokattu:
Miks hitossa sähköauton keula pitää täyttää korin värisellä levyllä. Autosta sais heittämällä normaalimman näköisen jos keula pyrittäisiin pitämään yhtään samanlaisena kuin se nykyautoissa on.
 
Miks hitossa sähköauton keula pitää täyttää korin värisellä levyllä. Autosta sais heittämällä normaalimman näköisen jos keula pyrittäisiin pitämään yhtään samanlaisena kuin se nykyautoissa on.
Mitä järkeä siihen keulalle olisi laittaa ilmanvastusta lisääviä aukkoja kun ei tarvitse?
 
Miks hitossa sähköauton keula pitää täyttää korin värisellä levyllä. Autosta sais heittämällä normaalimman näköisen jos keula pyrittäisiin pitämään yhtään samanlaisena kuin se nykyautoissa on.

Miksi siihen täytyisi tehdä turhia reikiä? Sähköautoissa ei ole tarvetta jäähdytellä polttomoottoria, ja näin saadaan myös hieman parempi aerodynamiikka.
Ja mikä on nykyauto?

images

Ferrari-360-deb61a8e0eb9277a-medium.jpg
 
Pientä arvostelua Seat Miistä.

Omia poimintoja:
-hauska ajaa
-hyvä voimalinja
-4-portainen talteenotto, one-pedal driving
-tuuli hieman suhisee (moottoriääni ei peitä)
-akku takapenkin alla (etenemiskyky talvella lähempänä hyvää takavetoista?)
-takana istutaan 5 cm ylempänä kuin polttisversiossa, mutta pääntila riittää silti
-tuntuu autolta


https://www.google.com/amp/s/www.carmagazine.co.uk/amp/car-reviews/seat/mii-electric/
 
Pientä arvostelua Seat Miistä.

Omia poimintoja:
-hauska ajaa
-hyvä voimalinja
-4-portainen talteenotto, one-pedal driving
-tuuli hieman suhisee (moottoriääni ei peitä)
-akku takapenkin alla (etenemiskyky talvella lähempänä hyvää takavetoista?)
-takana istutaan 5 cm ylempänä kuin polttisversiossa, mutta pääntila riittää silti
-tuntuu autolta


https://www.google.com/amp/s/www.carmagazine.co.uk/amp/car-reviews/seat/mii-electric/
Jos asuisin jossain keskisemmässä Euroopassa ja syystä tahi toisesta pitäisi välttämättä se city-auto hankkia, niin varmasti erinomaisen passeli vaihtoehto tämä Mii Electric. Tulee varmasti myymään hyvin.
 
Miksi siihen täytyisi tehdä turhia reikiä? Sähköautoissa ei ole tarvetta jäähdytellä polttomoottoria, ja näin saadaan myös hieman parempi aerodynamiikka.
Ja mikä on nykyauto?

Sähköauton muotoilussa olisi täysi vapaus tehdä keulasta juuri sellainen, kun autoon sopii ja ottaa aerodynamiikka huomioon ilman polttomoottorin vaatiman jäähdytyksen asettamia rajoituksia.

Niin mitä tekevät muotoilijat? Laittavat keulaan ilmanottoaukkoa muistuttavan aukon ja tukkivat sen suoralla muovilevyllä?

Olisiko se nyt ollut niin haastavaa muotoilla vaikkapa Teslan Model 3:sen keulasta enemmän tuollaista Ferrarin keulaa muistuttava, eikä tehdä siitä tuollaista lähes veitsellä leikattua suoraa seinää?
 
Sähköauton muotoilussa olisi täysi vapaus tehdä keulasta juuri sellainen, kun autoon sopii ja ottaa aerodynamiikka huomioon ilman polttomoottorin vaatiman jäähdytyksen asettamia rajoituksia.

Niin mitä tekevät muotoilijat? Laittavat keulaan ilmanottoaukkoa muistuttavan aukon ja tukkivat sen suoralla muovilevyllä?

Jospa käyttävät samaa korimallia polttikselle, niin säästävät kuluissa huomattavasti.
 
Olen ymmärtänyt että tuo suora keula nykyautoissa johtuu jossain määrin ainakin vaatimuksista jalankulkijoiden turvallisuus vaatimuksista. Eli ihan sellaista kiilamaista keulaa ei voi kai tehdä.
 
@BaTTman, hyvin postattu juuri ne yleisimmin tiellä nähtävät merkit, eli Porsche ja Ferrari :D Hain ehkä enemmän nykyauto-termillä sellaista keulaa, mikä yleisimmissä perusduunarin bensa- ja diesel -autoissa on. Ja en minä nyt niin tyhmä ole, että en ymmärrä niiden keulassa olevien aukkojen perimmäistä tarkoitusta. Ajattelin kuitenkin niin, että miksei siihen keulaan voi tehdä selkeästi keulaa esim. jollakin pintaa rikkovalla ritiliköllä. Ei siinä läpireikää silloin tarvitse olla.
@Zigh jos tuosta syntyy ilmanvastusongelma, niin silloinhan se keula pitäis olla muutenkin täysin eri muotoinen kuin tuollainen Mustangissa oleva seinä.
En esim. Seat Mii Electricin keulasta pysty päättelemään, että kyseessä on sähköauto.
 
@BaTTman, hyvin postattu juuri ne yleisimmin tiellä nähtävät merkit, eli Porsche ja Ferrari :D Hain ehkä enemmän nykyauto-termillä sellaista keulaa, mikä yleisimmissä perusduunarin bensa- ja diesel -autoissa on. Ja en minä nyt niin tyhmä ole, että en ymmärrä niiden keulassa olevien aukkojen perimmäistä tarkoitusta. Ajattelin kuitenkin niin, että miksei siihen keulaan voi tehdä selkeästi keulaa esim. jollakin pintaa rikkovalla ritiliköllä. Ei siinä läpireikää silloin tarvitse olla.
@Zigh jos tuosta syntyy ilmanvastusongelma, niin silloinhan se keula pitäis olla muutenkin täysin eri muotoinen kuin tuollainen Mustangissa oleva seinä.
En esim. Seat Mii Electricin keulasta pysty päättelemään, että kyseessä on sähköauto.


upload_2019-11-15_12-48-42.png
 
@Zigh jos tuosta syntyy ilmanvastusongelma, niin silloinhan se keula pitäis olla muutenkin täysin eri muotoinen kuin tuollainen Mustangissa oleva seinä.
Mustangin keulan pitää kuitenkin olla Mustangin näköinen. Siksi se on "seinä". Toki tuo voisi ehkä olla paremman näköinen jos levy olisi esim. musta, mutta ehkä suunnittelussa on haluttu korostaa auton poikkeavuutta tekemällä siitä korin värinen.

Ei ole varmaan suunnittelijoilla kivaa kun keulan pitää olla muodoiltaan mallihistoriaa muistuttava, jalankulkijaturvallinen, uudenlainen (muttei kuitenkaan liikaa) ja vielä niin aerodynaaminen kuin em. ehtojen puitteissa mahdollista :tdown:
 
Ehkä jo tiedänki vastauksen mut jollaki varmaan varmaa tietoa eli onko Mii:ssä Frunkkia? :)
 
Minne kannattaa viedä vanha Kia ceed 2016 50.000km vaihtoon (eli hyvin hyvittävä liike, jos olisi nissan niin kehä-autoon forssaan), että saa tilattua uuden Miin? Rangen etäisyydellä Helsingistä? Tarttui minuunkin tuo kuume perkule.
 
Jospa käyttävät samaa korimallia polttikselle, niin säästävät kuluissa huomattavasti.

Eikö tuo Mustang Mach-E ja Tesla ole pelkästään sähköisiä, jolloin polttishommia ei tarvitse miettiä?
Jossain Hyundai Konassa tuollaisen levyratkaisun vielä ymmärtää.

Olen ymmärtänyt että tuo suora keula nykyautoissa johtuu jossain määrin ainakin vaatimuksista jalankulkijoiden turvallisuus vaatimuksista. Eli ihan sellaista kiilamaista keulaa ei voi kai tehdä.

Kummasti noita uusia Porscheja, Ferrareita ja Lamboja yms. tehdään ihan tyylikkäillä melko kiilamaisilla keuloilla ja käsittääkseni ne ovat ihan tyyppihyväksyttyjä.
 
Minne kannattaa viedä vanha Kia ceed 2016 50.000km vaihtoon (eli hyvin hyvittävä liike, jos olisi nissan niin kehä-autoon forssaan), että saa tilattua uuden Miin? Rangen etäisyydellä Helsingistä? Tarttui minuunkin tuo kuume perkule.
Jos vaikka kiertäisit ne lähimmät Seat liikkeet ja kilpailuttasit? Miin ilmeisesti saa 2021 tammikuussa.
 
Eikö tuo Mustang Mach-E ja Tesla ole pelkästään sähköisiä, jolloin polttishommia ei tarvitse miettiä?
Jossain Hyundai Konassa tuollaisen levyratkaisun vielä ymmärtää.

Kummasti noita uusia Porscheja, Ferrareita ja Lamboja yms. tehdään ihan tyylikkäillä melko kiilamaisilla keuloilla ja käsittääkseni ne ovat ihan tyyppihyväksyttyjä.
Teslassa ainakin "etukontti" on tilava, kun keulakin on käytännöllisen korkea. Urheiluautoissa taas ei tilaa ole.
 
Minne kannattaa viedä vanha Kia ceed 2016 50.000km vaihtoon (eli hyvin hyvittävä liike, jos olisi nissan niin kehä-autoon forssaan), että saa tilattua uuden Miin? Rangen etäisyydellä Helsingistä? Tarttui minuunkin tuo kuume perkule.

Tuosta Kia:sta ei hyvitä hyvin kuin Kia kauppias ja sekin vain vaihdossa uuteen Kia:an.
Seat kauppiaat joutuvat hukkaamaan tuon jobbarille ja Miissä ei ole paljoa katetta, jolloin tuosta ei voi hyvittää paljoa yli 60% hintapyynnöstä.

Teslassa ainakin "etukontti" on tilava, kun keulakin on käytännöllisen korkea. Urheiluautoissa taas ei tilaa ole.

Etukontti on tilava, mutta ei kait se keulan muotoiluun paljoa vaikuta?
On Porsche Panamerassakin sovitettu V8 tai V6 diesel pellin alle ja saatu keulasta hyvännäköinen.
 
Jos vaikka kiertäisit ne lähimmät Seat liikkeet ja kilpailuttasit? Miin ilmeisesti saa 2021 tammikuussa.
Voi olla aika mielenkiintoinen vaihtotarjous, kun kuitenkin jättävät ehdon siten, että hyvityshinta arvioidaan (uusiksi) toimituksen yhteydessä :D
 
Tuosta Kia:sta ei hyvitä hyvin kuin Kia kauppias ja sekin vain vaihdossa uuteen Kia:an.
Seat kauppiaat joutuvat hukkaamaan tuon jobbarille ja Miissä ei ole paljoa katetta, jolloin tuosta ei voi hyvittää paljoa yli 60% hintapyynnöstä.
Voi olla aika mielenkiintoinen vaihtotarjous, kun kuitenkin jättävät ehdon siten, että hyvityshinta arvioidaan (uusiksi) toimituksen yhteydessä :D
Aivan :) Itse tinkisin Seat Miin hyvään hintaan ja Kian voisi myydä sitten myöhemmin itse nettiautossa. Tosiaan Kia Ceediä tarvitsisi vielä aika pitkään, tai ainakin jotain autoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 552
Viestejä
4 660 755
Jäsenet
76 453
Uusin jäsen
Roope23

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom