Keskustelua hybridiautoista

Minulla on myös autonvaihto edessä ja jotenkin tuntuu että ei millään pysty tekemään valintaa. M3/muu täyssähkö tai sitten joku vähän pidemmälllä rangella varustettu Phev. Täyssähköissä tuntuu että monet tsekkaamani vaihtoehdot menevät vuoden päähän. M3 olisi omaan käyttöön täydellinen mutta huolestuttaa se että ei ole vielä tarkkaa tietoa miten se oikeasti suoriutuu pohjoisen keleistä pidemmällä tähtäimellä.
 
Viimeksi muokattu:
Hieno auto on tuo V60 T8 kyllä. Saanko tiedustella minkä vuoksi Tesla Model 3 tai S jäivät kauppaan? Onhan niissä puutteensa, mutta tuon T8:n hinnalla saa kolmosen performance versiona.

Ainakin TM:n koeajoon viitaten tuo m3 ei ihan vakuuttanut. Sisämelu oli esimerkiksi samaa luokkaa kuin Renault Cliossa tai Ford Fiestassa, mikä ei todellakaan ole mielestäni hyväksyttävä tulos tuon hintaluokan autolle :dead:. Myös ohjausta moitittiin koko ajan pientä korjausta vaativaksi. Puhumattakaan kaikista kokoonpano-, maali- ja ruosteongelmista, mistä onkin ollut enemmän puhetta.

Itse en ole vielä kolmosen kyytiin päässyt, mutta ässäkään ei laadullaan vakuuttanut. Teslasta on jäänyt itselleni vähän sellainen kuva, että voimalinja on markkinoiden kärkeä ja autoissa on paljon "suhteellisen" toimivia moderneja jippoja, mutta autona laite on vähän kämäinen.
 
Ei kai tuon Seatin lataamisessa kannata alkaa asioita tekemään liian vaikeaksi. Asennuttaa kotiinsa kiinteän type2-pistokkeella olevan laturin ja sen jälkeen ei tarvitse miettiä kestääkö sukorasia vai ei. Valikoimaa löytyy useampi eri valmistajilta ja tehot 3,7 kW yksivaiheisesta aina 11kW kolmivaiheiseen.

Nopealla vilkaisulla asennettuna hinta on maksimissaan luokkaa 1000€, jonka ei pitäisi 15k€ autoa ostettaessa olla ylitsepääsemätön kulu.
 
Juuri kun luulee, että autonvalintapohdinnat ovat jo loppusuoralla, niin jotenkin vaan alkaa epäilyttää pelkästään bensalla kulkevan auton osto. Jollain tavalla sähköistetty versio olisi ehkä sittenkin parempi.

Täyssähköauto olisi paras. Ei turhaan tuplatekniikkaa. Ongelma vaan on, että haluisi auton ilman ärsyttäviä puutteita, perhekoossa ja riittävällä toimintamatkalla. Kia Niro olisi ihan täysosuma, mutta hintaa on n. 10 000 euroa liikaa, että voisi edes harkita.

Hybridi onkin ehkä se järkevin vaihtoehto, mikä myös toimisi omilla matkoillani hyvin (työmatkaa ja päiväkotiroudailuja tulee yhteensä n. 20 km päivässä - lähinnä taajama- ja kaupunkipyöritystä. Sitten kauppa- ja harrastusajelut sekä välillä pidempiä matkoja muualle Suomeen.

Kysymys kuuluukin, että onko täällä kokemusta BMW 225xe -vekottimesta? Osuisi moni asia hyvin omiin kriteereihin. Testejä lukemalla saa ihan hyvän kuvan, mutta muutama asia mietityttää:

-rengasmelu. Jotenkin se on asia, mikä ärsyttää suunnattomasti. En siis mitään S-mersun, tai 5-sarjan hiljaisuutta tarvitse, mutta sellainen normaali tuon kokoluokan äänimaailma. Esimerkiksi uudessa Astrassa oli mielestäni häiritsevän kova rengasääni ihan kesärenkaillakin

-sähköinen kantama ja sähköllä ajo. Erilaisia lukemia näkyy testeissä, mutta jos talvella lähtee n. 10 asteisesta tallista, niin kuinkahan pitkälle sähköllä oikeasti pääsee? tai lyökö auto väkisin polttiksen käyntiin pakkasella?

-lataus. Minulta löytyy 3-vaihepistoke autotallista. Sellaista kaapelia ei taida autoon saada, että suoraan tuosta ottaisi virran, mutta jos tuohon laittaa Bilteman kympin adapterin 3-vaihe -> 1-vaihe, niin ilmeisesti suht turvallinen virranottotapa?

Vai pitäisikö kuitenkin odottaa hetki ja katsoa tulevat sähköautojulkistukset...
 
Kysymys kuuluukin, että onko täällä kokemusta BMW 225xe -vekottimesta?

On siitä täällä aika paljon aiemmin keskusteltu

upload_2019-11-13_9-22-2.png
->
upload_2019-11-13_9-22-23.png


Esimerkiksi uudessa Astrassa oli mielestäni häiritsevän kova rengasääni ihan kesärenkaillakin

Näin on, siksi itsekin pistin konttiin lisää äänieristystä. Nastarenkailla se ääni vasta motarilla moista olikin :nb: lisäeristeet auttoi yllättävänkin paljon.
 
mersun c plugari muistaakseni vähän tehokkaampikin kuin 330e.
En ole paljon niihin perehtynyt että onko joku syy miksi niitä näkee murto-osan liikenteessä vs 330 tai sitten on ollut sattumaa.

330e voin kyllä varauksetta suositella.
Tuntuvat olevan käytännössä aina vielä varsin hyvin varusteltuja.
Oikeastaan ainoa miinus on mielestäni hintaluokkaan nähden liian kova rengasmelu ainakin 18” pyörillä, pienemmillä varmaan vähän hiljasempi.

Ilmeisesti tuo 350 C kyseessä eli noin 280-290hp vr bmw 260hp, toisaalta mersu myös hieman painavampi. Yleisesti kyllä tykännyt enempi BMW alustasta tuntumaltaan vr Mersu, mutta voisihan tuon Mersunkin testata, kiitoksia vinkistä.

330e vaikuttaisi kyllä selkeästi mielenkiintoisimmalta, mutta käydään nyt koittamassa muutkin vaihtoehdot kun ei vaihto juuri tällä hetkellä kuitenkaan tapahdu. V60 pistokehyprideitä kans jonkun verran tarjolla, en tiedä minkälaisia laitoksia nuo ovat.

Tuo rengasmeteli ei itseäni niin ole koskaan häirinnyt.
 
Hybridi onkin ehkä se järkevin vaihtoehto, mikä myös toimisi omilla matkoillani hyvin (työmatkaa ja päiväkotiroudailuja tulee yhteensä n. 20 km päivässä - lähinnä taajama- ja kaupunkipyöritystä. Sitten kauppa- ja harrastusajelut sekä välillä pidempiä matkoja muualle Suomeen.
Outlanderin olet jo syystä tai toisesta tiputtanut pois vaihtoehdoista? Sähköinen neliveto, "tilava", kylmälläkin voi ajella pelkällä sähköllä, jos ei lämmittele liikoja tai ostaa uudempaa mallia. Motarikulutus on vain järkyttävä, lähemmäs ysiä, jos ajellaan reilua 120kmh.
 
Suurin osa noista tarinoista on tosiasiassa ennakkoluuloja. Tuo maalausongelmakin on osoittautunut kovan hälyn jälkeen ilmeisesti huomattavan pieneksi eräksi autoja. Valmistajan suhtautuminen ongelman korjaamiseen on toki ollut täysin edesvastuutonta.

Maalaushommassa huonoa on se että vaikka näyttäisi päällisin puolin hyvältä, voi ongelmia tulla ajan kanssa huomattavasti. Vaatisi vähän seurantaa. Sinänsä M3 houkuttelisi kyllä paljon muuten, vaikka en ole edes vielä testannut.

BMW 330e tuli testattua ja oikein hyvältä tuntui. Maanantaina testasin Passat GTE:n ja oli myös yllättävän vakuuttava esitys. Hyvin hiljainen.
 
Jonkin verran meluisampi tuo kuulemma on kuin ihan parhaat premiumit. Ei kuitenkaan mikään poikkeuksellisen meluisa. Pikkuautokin voi nykyään olla ihan miellyttävän hiljainen.

Model 3:n ohjaus on tarkka ja ei toki sellaisenaan kaikkia miellytä. Autossa on kuitenkin erittäin hyvä kaistallapitoavustin, joten en ymmärrä väitettä siitä että pitäisi "ohjailla" autohan kulkee itse kaistojen välissä ja korjailee suuntaa.

Suurin osa noista tarinoista on tosiasiassa ennakkoluuloja. Tuo maalausongelmakin on osoittautunut kovan hälyn jälkeen ilmeisesti huomattavan pieneksi eräksi autoja. Valmistajan suhtautuminen ongelman korjaamiseen on toki ollut täysin edesvastuutonta.

Osta nyt vaan se Tesla kun kaikki ongelmakohdat saa selitettyä pois :rofl: Melkoista huutonaurua kun laittaisi Model 3 tilalle Fiestan ja selostaisi samat setit että onhan se nyt melkein parhaiden premiumien tasolla kuitenkin ja ohjauksellakaan ole mitään väliä koska avustimet korjailee autoa kaistojen väliin, ratin pyörittely on niin old school jne...
 
On parantunut mutta kyllä tässä kaikkia pientä on kokoajan ja vaatii vielä paljon pioneerihenkeä ja uskoa huomiseen :rofl: Auto on kuitenkin edelleen aivan uskomaton peli ja se kehittyy jatkuvasti. Kerran kuussa nyt tullut läjä uusia ominaisuuksia päivityksenä ja viimeisenä mm. 5% tehonlisäys.
Jos käyt täällä pk-seudulla ja haluat kokeilla niin pistä viestiä. Autopilotti mm. on ominaisuus mikä pitää itse kokea :kippis:

Joo pidetään mielessä, serkku tosa muutama viikko sitten päästi omaan S:än sisälle ihmettelemään ja asialliselta vaikutti. Koeajo jäi vielä tekemättä.
Autopilotti se on tossa V60:kin että siinä mielessä ei uutta sillä rintamalla. Ihan kiva ominaisuushan se on, eriasia sitten onko se kuinka pakollinen :)

Juuri kun luulee, että autonvalintapohdinnat ovat jo loppusuoralla, niin jotenkin vaan alkaa epäilyttää pelkästään bensalla kulkevan auton osto. Jollain tavalla sähköistetty versio olisi ehkä sittenkin parempi.

Täyssähköauto olisi paras. Ei turhaan tuplatekniikkaa. Ongelma vaan on, että haluisi auton ilman ärsyttäviä puutteita, perhekoossa ja riittävällä toimintamatkalla. Kia Niro olisi ihan täysosuma, mutta hintaa on n. 10 000 euroa liikaa, että voisi edes harkita.

Hybridi onkin ehkä se järkevin vaihtoehto, mikä myös toimisi omilla matkoillani hyvin (työmatkaa ja päiväkotiroudailuja tulee yhteensä n. 20 km päivässä - lähinnä taajama- ja kaupunkipyöritystä. Sitten kauppa- ja harrastusajelut sekä välillä pidempiä matkoja muualle Suomeen.

Kysymys kuuluukin, että onko täällä kokemusta BMW 225xe -vekottimesta? Osuisi moni asia hyvin omiin kriteereihin. Testejä lukemalla saa ihan hyvän kuvan, mutta muutama asia mietityttää:

-rengasmelu. Jotenkin se on asia, mikä ärsyttää suunnattomasti. En siis mitään S-mersun, tai 5-sarjan hiljaisuutta tarvitse, mutta sellainen normaali tuon kokoluokan äänimaailma. Esimerkiksi uudessa Astrassa oli mielestäni häiritsevän kova rengasääni ihan kesärenkaillakin

-sähköinen kantama ja sähköllä ajo. Erilaisia lukemia näkyy testeissä, mutta jos talvella lähtee n. 10 asteisesta tallista, niin kuinkahan pitkälle sähköllä oikeasti pääsee? tai lyökö auto väkisin polttiksen käyntiin pakkasella?

-lataus. Minulta löytyy 3-vaihepistoke autotallista. Sellaista kaapelia ei taida autoon saada, että suoraan tuosta ottaisi virran, mutta jos tuohon laittaa Bilteman kympin adapterin 3-vaihe -> 1-vaihe, niin ilmeisesti suht turvallinen virranottotapa?

Vai pitäisikö kuitenkin odottaa hetki ja katsoa tulevat sähköautojulkistukset...

No itse voin hieman kertoa entisestä 225xe:stäni. Rengasmelu ei ollut häiritsevä vakiorengastuksella, talvella kitkat ja kokona molemmilla kierroksilla 17". Kyllähän sen kuuli ja oli voimakkaampi kuin 530d f11 ja nykysessä V60 T8:ssa mutta en sanoisi liian äänekkääksi, ainahan radiota voi laittaa kovemmalle =)

Talvella pääsin sen 20km ja kesällä 30km, noin karkeasti. Itse yleensä yritin esilämmittää autoa ennen ajoon lähtöä, samalla kun akkua latasin tallissa, tässä autossa siis joko lämpövastukset tai ilmalämpöpumppu. Jos auto oli jotain 3h 10-15c pakkasessa niin silloin ei heti antanut käyttää sähkömoodia vaan käynnisti polttiksen. Kaikillle sähköautoille tms plugareille myrkkyä on pakkanen ja +100kmh vauhdit, jälkimmäinen ehkä se pahin, yksinäänkin.

Latasin vakio 13A johdolla. Autoni oli siis 225xe vm 16 m-sportilla, n. 45tkm ajettuna. Kaikinpuolin soiva kokonaisuus hyvillä varusteilla, neliveto on kyllä talvella lähes MUST :tup:

Niin ja jos kiire ei ole, odottele 1.5v :happy::tup:
 
Joo pidetään mielessä, serkku tosa muutama viikko sitten päästi omaan S:än sisälle ihmettelemään ja asialliselta vaikutti. Koeajo jäi vielä tekemättä.
Autopilotti se on tossa V60:kin että siinä mielessä ei uutta sillä rintamalla. Ihan kiva ominaisuushan se on, eriasia sitten onko se kuinka pakollinen :)



No itse voin hieman kertoa entisestä 225xe:stäni. Rengasmelu ei ollut häiritsevä vakiorengastuksella, talvella kitkat ja kokona molemmilla kierroksilla 17". Kyllähän sen kuuli ja oli voimakkaampi kuin 530d f11 ja nykysessä V60 T8:ssa mutta en sanoisi liian äänekkääksi, ainahan radiota voi laittaa kovemmalle =)

Talvella pääsin sen 20km ja kesällä 30km, noin karkeasti. Itse yleensä yritin esilämmittää autoa ennen ajoon lähtöä, samalla kun akkua latasin tallissa, tässä autossa siis joko lämpövastukset tai ilmalämpöpumppu. Jos auto oli jotain 3h 10-15c pakkasessa niin silloin ei heti antanut käyttää sähkömoodia vaan käynnisti polttiksen. Kaikillle sähköautoille tms plugareille myrkkyä on pakkanen ja +100kmh vauhdit, jälkimmäinen ehkä se pahin, yksinäänkin.

Latasin vakio 13A johdolla. Autoni oli siis 225xe vm 16 m-sportilla, n. 45tkm ajettuna. Kaikinpuolin soiva kokonaisuus hyvillä varusteilla, neliveto on kyllä talvella lähes MUST :tup:

Niin ja jos kiire ei ole, odottele 1.5v :happy::tup:
Voisi ehkä paremmin sanoa, että pakkanen ja suuri nopeus on myrkkyä kaikille autoille. Polttiksissa on vain niin surkea hyötysuhde, ettei asia erotu yhtä selvästi.

Täyssähkö vs. plugari -keskusteluun: käykää koeajamassa ja miettikää, vieläkö on epäselvää.
 
Tuli tilattua Porin käyttöautosta Seat Mii plus, mukavuuspaketilla ,käytettävyyspaketti, kumimatot ja kuralätkät. Värinä Tornado red mustalla katolla.Toimitus on hiukan ennen juhannusta :nb:

Nyt täytyy sitten kotilatausasemaa etsiskellä Webasto pure tai sitten vw oma laturi mikä tulee tosiaan joulukuun alussa:btooth:
Tännekin tulee Tornado red, mutta punaisella katolla. Mukavuuspaketti ja käytettävyyspaketti = 15 920€. Seat Mii ei plus.

Tilausta pystyi vielä tänään muuttamaan, mutta ei voinut vaihtaa Plussan ja tavallisen välillä, kun ovat ilmeisesti kaksi eri mallia. Tilasin aivan heti ensimmäisten joukossa, niin auto tulee siitä eka erästä joskus (31.3.). Nyt on kaikki paperit tehtynä. Kuulin että tilausaika olisi nyt 12 kk.

Kävin koeajamassa 2016 Skoda Citigon. Oli vaan nastarenkaat jotenkin epätasapainossa, koska tärisytti rattia paljon 80-110+km/h nopeudessa. Auto 60 hv moottorilla (punaraja 6000rpm) ja Electric malli onkin varmaan tykki :) Renkaat 175/65r14 ja koko oli mielestäni ihan sopiva. Jarrut tuntui tehokkailta. Ohjaustuntuma oli noilla Michelin nastoillakin ihan hyvä. Renkaissa ei juuri nastoja enää ollut paikoillaan, ei ainakaan takarenkaissa. Herjasi rengaspaineista, mutta se oli kuulemma normaalia, koska talvirenkaisiin ei ollut niitä antureita ostettu.

Kotona katsoin katoksen sähköpistoketta ja johto menikin pihalta autotallin sisälle pistokkeeseen. Eli täytyy vetää sähköjä jotenkin järkevämmin sinne pihalle. Autotallissa on kyllä voimavirta, kun vaan vaihtaa siihen nykyaikaisen pistokkeen vanhan tilalle.
 
Autotallissa on kyllä voimavirta, kun vaan vaihtaa siihen nykyaikaisen pistokkeen vanhan tilalle.

Mitähän tämä tarkoittaa? Ei tuo punainen 3 vaihevirtapistoke 16A:nen ole vuosien varrella muuttunut vai onko ihan hapero tms jo?
 
Mitähän tämä tarkoittaa? Ei tuo punainen 3 vaihevirtapistoke 16A:nen ole vuosien varrella muuttunut vai onko ihan hapero tms jo?
Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.

Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
IMG_20191113_115322.jpg
 
Nyt kun nuo toimitusajat näyttää venähtäneen oikein urakalla niin mikähän todennäköisyys on, että osa ottaa 2000€ takkiin kun toimitus venyy joko A. yli määräajan tai B. määrärahat loppuvat

Sähköauton hankintatuki | Traficom

Kamppis toimii samalla periaatteella kun romutuskampanjakin. Nämä korvamerkitään tilausjärjestyksessä järjestelmään. Jos nk. rahat loppuvat, ei tukea tule eikä tuolloin todennäköisesti kauppaakaan synny sillä sovitulla hinnalla kaupan ja asiakkaan välillä.
Toimitusajasta. Voi hyvinkin olla 2021, mutta ensirekisteröinti oli marraskuuhun 2021 asti. Helkutin pieleen saa hommat mennä jos eivät saa halukkaille puskettua sopivaa määrää autoja rekisteröitäväksi deadlineen mennessä.

EDIT: siis 2020. Joo, mistä 2021 heitto on tullut. Sehän olis jo sitten toooodella pitkä odottelu.
 
Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.

Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
IMG_20191113_115322.jpg
Ilman muuta parasta vaihtaa ne 25A tulpat, jos pääsulakkeet samankokoiset. Jos kämmi käy menee molemmat ja koko mökki on pimeänä.
 
Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.

Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
IMG_20191113_115322.jpg

Joo muuttelet ton 16:seksi vaan, pitäs ainakin kestää. Toki silti se vvk pitää jossain välissä olla. Nyt vasta kun tuo malli tuli puheeksi niin aivan joo tommosiahan oli 60-70 luvulla. Ei varmaan ole adapteria olemassa tohon malliin :rofl:

Ilman muuta parasta vaihtaa ne 25A tulpat, jos pääsulakkeet samankokoiset. Jos kämmi käy menee molemmat ja koko mökki on pimeänä.

Tätä mietein kans että sillä saa koko torpan pimeäksi^^. Tässä järjestelmässä ei varmaan saunota/lämmitetä uunia samaan aikaan kun auto on latauksessa jos ladataan 3x16A:lla? :rolleyes:
 
Onkos siinä uunikin sähköllä lämpiävä? Siinä tapauksessa laittaisin/asennuttaisin kyllä jonkinlaisen vuorotteluautomaatin tai hälytyksen, ettei yhtaikaa molemmat päällä.
 
Jaaha tuo Seat Mii laukaisi minussa sitten melkoisen eco-hipsterin (no en kyllä ekotekona ostanut, vaan tuli lyötyä noi vaihtoehdot exceliin rinnakkain nykyisten autojen kanssa ja oli se aika karua luettavaa noiden bensa/diesel vehkeiden osalta). Miin tilasin viime viikolla ja tänää kävin ostamassa Voltin :cigar2:
 
Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.

Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
IMG_20191113_115322.jpg
Ei kyllä muuttelut suoraan onnistu kun tossa on vaan kolme vaihetta plus PEN. Aika varmasti vaatii uuden 5 napaisen kaapelin vetämisen.
 
Jaaha tuo Seat Mii laukaisi minussa sitten melkoisen eco-hipsterin (no en kyllä ekotekona ostanut, vaan tuli lyötyä noi vaihtoehdot exceliin rinnakkain nykyisten autojen kanssa ja oli se aika karua luettavaa noiden bensa/diesel vehkeiden osalta). Miin tilasin viime viikolla ja tänää kävin ostamassa Voltin :cigar2:

Olisi kiva kuulla miten Mii vertautuu Volttiin...kirjoittelehan raporttia sitten aikanaan
 
@P.T No näin alkuun, niin onhan nuo autoina yö ja päivä (VW UP! electriciä olen siis koeajanut), toinen ketterä city kinneri ja toinen tuollainen "junanraiteilla" kulkeva (taitaa painoeroa olla noin 600kg). Mielestäni vaikea verrata suoraan keskenään. Sanotaan näin, että Voltilla tulee varmasti ajettua töihin ja takaisin + yli 200 km reissut. Miillä sitten taas mielellään sellaiset lähikunnissapyörähdykset yms. ja ehkä pidemmätkin matkat, kun jää alle 200 km ja auto saa varmasti määränpäässä lataukseen. Näin talvikäyttöä ajatellen Mii, huomattavasti parempi työmatka-ajoon, kun tuo Appsilla hallittava ilmastointi. Toki Voltissa myös etälämmitys, mutta vain avaimesta (tähän taisi tosin saada jotain "harrastelija" kikkareita millä voisi myös OBD portin kautta ohjata vaikka GSM:llä tuota lämmitystä, mutta en ole vielä niin syvällisesti tutustunut).
 
Kiitos @Painkiller. En keksi juuri noita kahta autoa parempaa tapaa käyttää 30-35ke kahteen autoon, jos riittävät tiloiltaan ja molempiin tulee suht. paljon kilsoja.
 
Mikähän näissä hippeily-autoissa on, kun muotoiluosasto ei osaa hommiaan. Sähköpuolelle laitettu kesähessut piirtelemään.

Porsche on ainoa poikkeus.
 
Eiköhän se ihan tarkotuksellista ole että ei tehdä mitää liian hienoa/hyvää. Myytyä kun pitäs saada niitä polttiksia niin kauan kun niitä saa valmistaa.
 
Mikähän näissä hippeily-autoissa on, kun muotoiluosasto ei osaa hommiaan. Sähköpuolelle laitettu kesähessut piirtelemään.

Porsche on ainoa poikkeus.
Seat Miin kohdalla autohan on vanha polttis, eikä juuri mitään ole muutettu. Mahdollisimman edullinen siis ja käytännöllinen. Pääntilaa on takanakin ihan hyvin. Esim Fiat 500 pääntila loppui 175cm mittaisella. Fiat toki vähän tyylikkäämpi, mutta vähän pienempi vielä. Vasta VW id3 on suunniteltu sähkölle. Se on ainakin vähän nykyaikaisempi. Porsche yksinään riittää, jos haluaa maksaa paljon :) Nopeimmissa "turbo".
Halvemmalla ilman Turboa – Porsche Taycan 4S
 
Onhan Seat el bron kanssa aika nätti sähköauto. Eikä VW ID.3 ole huono. Citigo/Up!/Mii taasen ihan niin nättejä pikkukippoja, kuin tuollaiset kakkosautot nyt voi vaan olla. Mutta joo, eiköhän kuten aiemminkin sanottua ole, että pitää niitä polttiksia myydä ni pistetään paukut niihin. Joku Leaf on aika kamala ilmestys vieläkin.
 
Mii "nätti" :D

Miitä myydään tasan tarkkaan siksi että se on halpa sähköauto joka toimii kakkos- tai cityautona mainiosti. Se on kauniisti sanottuna ruma ja ahdas koppi autoluokassa joka ei kiinnosta ketään normi polttiksella. Myynti kertoo ehkä eniten siitä kuinka epätoivoisesti markkinat odottavat kohtuuhintaisia sähköautoja.
 
Vahva tämä. Miistä ei saa nättiä kyllä tekemälläkään. Pieni ja ruma pikkupurkki, mutta hienointa tässä on se, että nyt mennään käytettävyys edellä. :)
 
Kävin koeajamassa Skoda Citigon eikä se ollut ollenkaan niin huono, kun olisi voinut kuvitella. Joku ääni siitä kyllä kuului joka hiljeni, kun kytkimen painoi pohjaan (vajaa 90tkm ajettu). Mutta onhan tuossa Mii kokoluokassa peräkontin tila pieni, kun vertaa Ibizaan, Poloon tai Fiestaan. Lisäksi nuo isommat on hiljaisempia. Isoin puute että niitä ei saa sähköllä.
 

Siksi sanoinkin, että niin nätti kuin tuollainen pikkukippo voi olla. Renkaat niin kulmissa ja maksimoidaan sisätilat tuollaisessa kokoluokassa, niin ei siinä mitään muotoilua ole. Sama juttu kuin pakuissa -> käytettävyys edellä ja kaikki ihan tismalleen samanlaisia paria pokkausta lukuunottamatta.
 
Siksi sanoinkin, että niin nätti kuin tuollainen pikkukippo voi olla. Renkaat niin kulmissa ja maksimoidaan sisätilat tuollaisessa kokoluokassa, niin ei siinä mitään muotoilua ole. Sama juttu kuin pakuissa -> käytettävyys edellä ja kaikki ihan tismalleen samanlaisia paria pokkausta lukuunottamatta.

Totta. Pahoittelut siitä. Ehkä kommenttini oli sopisi paremmin vastauksena tähän "Mii maniaan" mitä topicissa on viimeaikoina nähty.
 
Onhan Seat el bron kanssa aika nätti sähköauto. Eikä VW ID.3 ole huono. Citigo/Up!/Mii taasen ihan niin nättejä pikkukippoja, kuin tuollaiset kakkosautot nyt voi vaan olla. Mutta joo, eiköhän kuten aiemminkin sanottua ole, että pitää niitä polttiksia myydä ni pistetään paukut niihin. Joku Leaf on aika kamala ilmestys vieläkin.

Nättejä? Nyt yhteys silmälääkäriin asap

Kopistakin voi tehdä nätin jos on vain osaamista.
 
Kopistakin voi tehdä nätin jos on vain osaamista.
Mun mielestä Seat Miissä näkyy jo mallin ikä, eli se näyttää 10 vuotta vanhalta pikkuautolta. Jos samantyyppinen auto suunniteltaisiin nyt, siinä olisi varmaan vähän terävämmät linjat (vrt. Toyota Aygon nykyinen ja edellinen sukupolvi).
 
Nättejä? Nyt yhteys silmälääkäriin asap

Kopistakin voi tehdä nätin jos on vain osaamista.

Makuasioita. Jos tehdään sun mielest nätti koppi niin se on taas jonkun muun mielestä "osaamattoman" tekemä tai vaatii "silmälääkärillä" käyntiä.
 
Nättejä? Nyt yhteys silmälääkäriin asap

Kopistakin voi tehdä nätin jos on vain osaamista.
"Hienoin” noista on minusta Up. Mutta on vain selvästi Miitä kalliimpi.

Se hieno Taycan on taas tosi paljon isompi. Helpompi muotoilla virtaviivaiseksi (kaikkea muuta kuin koppi).
 
Makuasioita sano kettu kun pallejaan nuoli. Mielestäni Citroen C2 oli aikoinaan "nätti" pikkuauto. Mutta nyt kun piruuttaan katsoin niin aika vanhaltahan tuokin jo nykypäivänä omaan silmään näyttää.
 
Nättejä? Nyt yhteys silmälääkäriin asap

Kopistakin voi tehdä nätin jos on vain osaamista.

Sanoin jälkikäteen, mikäli jäi lukematta: "Siksi sanoinkin, että niin nätti kuin tuollainen pikkukippo voi olla. Renkaat niin kulmissa ja maksimoidaan sisätilat tuollaisessa kokoluokassa, niin ei siinä mitään muotoilua ole." En nyt kehu auton ulkomuotoa, vaan pointti oli ettei siitä saa tehtyä mitään muotoilun riemuvoittoa, vaan tuossa maksimoidaan tilat ja minimoidaan kaikki muu. Ei kai kukaan ylläty, että pikkuauto tehdään tilan eikä muotoilun ehdoilla, kun kyseessä ei ole Fiat 500 tai Twingo tms.
 
Mii "nätti" :D

Miitä myydään tasan tarkkaan siksi että se on halpa sähköauto joka toimii kakkos- tai cityautona mainiosti. Se on kauniisti sanottuna ruma ja ahdas koppi autoluokassa joka ei kiinnosta ketään normi polttiksella. Myynti kertoo ehkä eniten siitä kuinka epätoivoisesti markkinat odottavat kohtuuhintaisia sähköautoja.

Näinpä. Kait tuo valmistajilla alkaa olla pikkuhiljaa tiedossa, että kysyntää oikeasti olisi. Ettei vaan tehdä niitä sähköpirssejä täyttämään mallirivistöjen cäppejä jotta pysytään päästötavoitteissa.
 
Itsekin tuli Mii Electric tilattua. Toimitus on 2021.
Onkos tuossa enää mitään järkeä, odotella yli vuoden? Luulisi että muiltakin valmistajilta on jo vuoden päästä malleja markkinoilla. Tai sitten nykyisiä kalliimpia täyssähköjä saa käytettynä jo tuossa hintaluokassa.

Jotenkin pystyn ymmärtämään, että odotellaan jotain erityistä ajonautintoa tarjoavaa autoa hiukan pidempäänkin. Tämän kohdalla alkaa olla jo vaikeaa... :P
 
Onkos tuossa enää mitään järkeä, odotella yli vuoden? Luulisi että muiltakin valmistajilta on jo vuoden päästä malleja markkinoilla. Tai sitten nykyisiä kalliimpia täyssähköjä saa käytettynä jo tuossa hintaluokassa.
Akkupulan takia taitaa olla pitkät toimitusajat kaikilla valmistajilla myös jatkossa. Paitsi ehkä Teslalla, mutta siinä hintaluokka onkin eri.
 
Jos ei haittaa odotella, niin mikäs siinä, mutta.. itse salaisesti toivon, että jo ensi vuonna tulisi uusia sähkökulkineita tarjolle, jotka kilpailisivat Miin hintaluokassa. Tai sitten muut valmistajat eivät ymmärrä kilpailupotentiaalia mikä tässä käsillä juuri on.
 
Onkos tuossa enää mitään järkeä, odotella yli vuoden? Luulisi että muiltakin valmistajilta on jo vuoden päästä malleja markkinoilla. Tai sitten nykyisiä kalliimpia täyssähköjä saa käytettynä jo tuossa hintaluokassa.
Yli vuosi on kyllä minustakin pitkä aika sitoutua odottamaan tämmöistä autoa. Siinä ajassa voi tosiaan tulla monta muutakin mielenkiintoista autoa tilalle, joiden saatavuus on parempi. Lisäksi odotellessa koko ajan menettää sitä taloudellista hyötyä, jonka sähköautolla ajellessa saa.

Toisaalta, jos nyt ei laita nimeä jonoon, niin vuoden päästä voi olla ihan sama tilanne taas edessä eli vuonna 2021 myydäänkin autoja vuoden 2022 luovutuksella. Hankala näitä on ennustaa etukäteen, mutta itse arvasin ihan oikein Miin tapauksessa, että tästä tulee hitti ainakin ensikysynnän suhteen ja siksi olinkin heti ensimmäisenä autoa tilaamassa. En varmaan ihan ensimmäisenä autoani saa, mutta ensimmäisten joukossa nyt kuitenkin. Ensimmäisten päivien aikana kun tuli kuitenkin kymmeniä uusia tilauksia niin jopa tunneilla saattaa olla eroa milloin autonsa saa.
 
Joku vihjaisi ajamisen edullisuudesta... Eiköhän valtio pidä huolen siitä kun nämä sähköautot parin vuoden sisään yleistyy ettei ajaminen takuulla ole sen halvempaa kuin ennenkään.

Muutama vuosi sitten kun katumaasturikiima oli kuumimillaan monen täytyi saada 2000kg valtava katumaasturi kun pienempään ei vaan sovi. Nyt taasen pikkusähköautot myy kuin häkä. Mutta joo Seatin tarjous ihan hyvä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 546
Viestejä
4 660 449
Jäsenet
76 453
Uusin jäsen
Roope23

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom