Keskustelua hybridiautoista

Jatkakaa tässä vaan Miistä. Mielelläni lukisin tässä ketjussa kyseisestä kulkineesta ja muistakin sähköisistä. Voisko joku perkele nyt vaan saada jo yhden alleen niin saatais niitä kokemuksia.

Sähköisestä ei varmaan ole mitään kokemuksia kenelläkään ihan vähään aikaan tulossakaan. Taas Mii, Citigo, Up!:a on ollut vuosia markkinoilla. Varmaan löytyy jotain testejä, vertailuja, kokemuksia pidemmältäkin väliltä. Ja onhan noita käytettyinäkin markkinoilla, joten siitä kokeilemaan.

Tietty voimalinja on jotain ihan muuta, mutta koppa ympärillä ominaisuuksineen sama. Merkkien välillä jotain eroa toki löytyy olettaisin pikkuseikoissa.
 
Sähköisestä ei varmaan ole mitään kokemuksia kenelläkään ihan vähään aikaan tulossakaan. Taas Mii, Citigo, Up!:a on ollut vuosia markkinoilla. Varmaan löytyy jotain testejä, vertailuja, kokemuksia pidemmältäkin väliltä. Ja onhan noita käytettyinäkin markkinoilla, joten siitä kokeilemaan.

Tietty voimalinja on jotain ihan muuta, mutta koppa ympärillä ominaisuuksineen sama. Merkkien välillä jotain eroa toki löytyy olettaisin pikkuseikoissa.
Näinköhän kori on edes sama. Mii electric on 1200kg auto, paljonko bensaversio on? Voi meinaan olla, että noussut paino on pakottanut muutoksiin.

Saman kokoluokan(?) Citroen C1 on 800kg.
 
Näinköhän kori on edes sama. Mii electric on 1200kg auto, paljonko bensaversio on? Voi meinaan olla, että noussut paino on pakottanut muutoksiin.

Saman kokoluokan(?) Citroen C1 on 800kg.

Noh, mitenkö mukavasti siellä istuu edessä tai takana - tilojen käytettävyys. Jotain osviittaa ajo-ominaisuuksista. Toki painon lisäys on muuttanut alustaa. Silti jotkut perusseikat lienee samana, kuten laatu. Ei se uusi malli ole, tekniikka vaan muuttunut joten joitain suuntaa antavaa dataa pitäisi olla saatavilla.

Saahan Yaristakin bensana ja hybridinä.
 
Sähkö-Miissä se lisäpaino on tullut lähelle pohjaa, mikä hyvin todennäköisesti vain parantaa ajettavuutta verrattuna samanlaiseen bensamalliin.
 
No nyt on Mii Electric+ tilattu tännekin, costa blue ja kaikilla mahdollisilla herkuilla.:D:cool:
Oli pakko käydä tilaamassa että auton joskus yleensä edes saa, nyt jo arvioitu toimitus meni syyskuulle. Kuulemma nyt on jo niin kova kuhina että joka päivä tulee kuukausi lisää luovutukseen ja myyjä puhu että ei koskaan 15v urallaan ole nähnyt tälläistä myyntiä. Mutta ei tuo ole kuulemma vielä lähellekään mikään ennätys pitkä auton odotusaika.:facepalm:
Pitäisiköhän tuolle Miille jo alkaa tekemään pikkuhiljaa omaa ketjua, sen verran moni jo täälläkin sen tilannut ja puhetta siitä.:geek:

Semmonen tuli vielä mieleen että tuliko se musta sisäkatto automaattisesti ton plus version mukana vai pitikö se vielä erikseen valita? Muuten kai kaikki meni oikein..
 
Semmonen tuli vielä mieleen että tuliko se musta sisäkatto automaattisesti ton plus version mukana vai pitikö se vielä erikseen valita? Muuten kai kaikki meni oikein..
Tulee Plus version mukana. Musta ulkokatto on lisävaruste.
 
Tulee Plus version mukana. Musta ulkokatto on lisävaruste.

Jaa niin siihen olis saanut viä mustan katon erikseen. Taidanpa huomenna soittaa ja kysyä jos sellaisen vielä saisi kun puhu että vähän aikaa voi vielä väriä muuttaa, jos se nyt sopisi tuohon. Toimiiko kellään muulla tuo Seatin kotisivujen rakenna auto Miin kohdalla? Itsellä ei pysty tekemään mitään valintoja alun moottorin valinnan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa niin siihen olis saanut viä mustan katon erikseen. Taidanpa huomenna soittaa ja kysyä jos sellaisen vielä saisi kun puhu että vähän aikaa voi vielä väriä muuttaa, jos se nyt sopisi tuohon. Toimiiko kellään muulla tuo Seatin kotisivujen rakenna auto Miin kohdalla? Itsellä ei pysty tekemään mitään valintoja alun moottorin valinnan jälkeen.
Tuo rakenna auto tuli aika äskettäin, mutta ei kyllä mullakaan vielä toimi. Ulkovärin taisin saada vain valittua.
 
Jos olisi omakotitalo niin ostaisin kyllä tuon miin. Nut ei ole kun 1 parkkipaikka kerrostalon pihalla eikä latausmahdollisuutta niin ei voi kun on oltava pitkänmatkan auto kuitenkin työn takia.
 
Ainakin sen pistorasian vaihdatuttaisin schukon järeämpään Kojepistorasia - E-71070 1PNE 16A 250V IP20

Tosin kun ajattelee, että tuosta muovinpalasta kehdataan (+asennus) pyytää liki satasta, miksi jättää latausasema hankkimatta kun se 10v aikajanalla jokatapauksessa tulee hankittavaksi. (Olettama, että pitäydyt sähköautoissa)
 
Ainakin sen pistorasian vaihdatuttaisin schukon järeämpään Kojepistorasia - E-71070 1PNE 16A 250V IP20

Tosin kun ajattelee, että tuosta muovinpalasta kehdataan (+asennus) pyytää liki satasta, miksi jättää latausasema hankkimatta kun se 10v aikajanalla jokatapauksessa tulee hankittavaksi. (Olettama, että pitäydyt sähköautoissa)

Ööö...saanko kysyä, että miksi latausasema tulee hankittavaksi joka tapauksessa 10v kuluessa?

Kuten olen jo varmasti aiemminkin maininnut, niin ajelen noin 17000km vuodessa. Nyt takana 4v sähköautoilua ja 70000km.

Olen ladannut 99% kotipihassa ”matkalaturilla”. Ei mitään ongelmia latauksissa.

En myöskään ole ostamassa latausasemaa seuraavan 10v sisällä. Mikäli päivittäinen ajosuorite muuttuisi oleellisesti, niin siinä tapauksessa olisi mietittävä latausaseman hankintaa.
 
Tuo kuitenkin vaatii ilmeisesti kotilatauaseman hankkimisen jos ajelee yht n.100km työmatkaa? Vai ehtisikö latautua yön aikana riittävästi tuon tilapäislatauslaitteen avulla..
Esim tuo olisi vähän nopeampi. 6, 8, 10, 12 ja 16A vaihtoehdot. Auton mukana tuleva on se perus 8A.
https://www.amazon.de/dp/B07RPN5417...jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

Sellainenkin tuli mieleen, että kytkisi tuon tilapäislatauksen kiinteästi, eli suko pistoke jäisi kokonaan pois välistä? En tiedä sitten onko tuo sallittua. 100€ suko pistokkeesta vaan melko paljon.

Kiinteällä laturilla saisi sitten ladattua maks 2x16A Seat Miitä.
 
Ja tuon 100€ shukon saa ostettua ulkomailta posteineen parilla kympillä, kukaan täysijärkinen rupea maksamaan pistokkeesta 100€!:facepalm:

Tämä on juuri se Suomen ongelma, halutaan lisää sähköautoja niin sitten joku vitun pistorasia maksaa 100€!:facepalm:
 
Kannattaa viedä pullot kauppaan niin saa pistorasian hommattua jos viimeiset menee autoon. Miten ihmeessä satasen hankinta jossain useiden kymppitonnien kamppeessa on nyt se ongelma? Tällä foorumilla sen satasen powerin voi hyvinkin joutua ostamaan jo näytönohjaimen takia uusiksi.
 
Eikös sieltä tule se VW ID.3 julkistuksen mukana 2x16A 300€ maksava laturi? 300€ laturista ja pari sataa asennuksesta jos ottaa sähkärin, niin saa suoraan seinästä 7.2kW ja sen nyt luulisi riittävän about jokaiselle.
 
Kannattaa viedä pullot kauppaan niin saa pistorasian hommattua jos viimeiset menee autoon. Miten ihmeessä satasen hankinta jossain useiden kymppitonnien kamppeessa on nyt se ongelma? Tällä foorumilla sen satasen powerin voi hyvinkin joutua ostamaan jo näytönohjaimen takia uusiksi.
Ehkä ongelma ei ole hinta, vaan se että suomessa saa maksaa moninkertaista hintaa pienestä muovinpalasesta johtimilla, verrattuna muuhun maailmaan. Siihen päälle sähkärin palkkio, joka luultavasti on myös satasen luokkaa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa?
 
Kannattaa viedä pullot kauppaan niin saa pistorasian hommattua jos viimeiset menee autoon. Miten ihmeessä satasen hankinta jossain useiden kymppitonnien kamppeessa on nyt se ongelma? Tällä foorumilla sen satasen powerin voi hyvinkin joutua ostamaan jo näytönohjaimen takia uusiksi.

Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa, mutta jos osan valmistaminen maksaa euron ja siitä pyydetään 100€ niin kohtuus kusettamisessa.

Hinta tuolle on vain ja ainoastaan sen takia 100€ koska sähköauto.
 
Ehkä ongelma ei ole hinta, vaan se että suomessa saa maksaa moninkertaista hintaa pienestä muovinpalasesta johtimilla, verrattuna muuhun maailmaan. Siihen päälle sähkärin palkkio, joka luultavasti on myös satasen luokkaa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa?

Ja kuka estää tilaamasta sitten ulkomailta? Jos on ammattilainen, niin asentaa itse. Jos ei ole ja talo palaa auton ohella, niin tulihan säästettyä hyvässä paikassa. :tup:

Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa, mutta jos osan valmistaminen maksaa euron ja siitä pyydetään 100€ niin kohtuus kusettamisessa.

Hinta tuolle on vain ja ainoastaan sen takia 100€ koska sähköauto.

Kuten edellä todettua, äänestää lompakolla, mikä tässä on millään tavoin uutta? Ostat veneeseen liittyen osan x venepuodista, maksaa 230e, ostat sen jostain yleiskaupasta ilman veneilyrasitetta, se on 23e. Sama pätee ihan mihin hyvänsä niche-hommaan.
 
Ja tuon 100€ shukon saa ostettua ulkomailta posteineen parilla kympillä, kukaan täysijärkinen rupea maksamaan pistokkeesta 100€!:facepalm:

Tämä on juuri se Suomen ongelma, halutaan lisää sähköautoja niin sitten joku vitun pistorasia maksaa 100€!:facepalm:
Siis jos meinaat tota SLO:n linkkiä niin sehän on tukun listahinta, josta lähtee 60-80% pois.
 
Suomen halvimmat täyssähköautot viedään käsistä – ”täysin poikkeuksellista”

"Tähän mennessä Mii electricistä on tehty Suomessa 250 tilausta"

Tuo volkkarin 399€ laturi on kyllä mainio uutuus. Vielä kun sen saisi jotenkin kustannustehokkaasti tolpan nokkaan
Jutussa oli että ensi viikolla tulee lisää raporttia Miistä.

"Ilta-Sanomat pääsee ajamaan uutuudella ensi viikolla, kun Mii electric esitellään kansainväliselle lehdistölle Espanjassa."
 
https://www.amazon.de/dp/B07RPN5417/ Olisko sama halvemmalla ja ilman telehell brändäystä?
Tilasin tuon 220€ 6-16A latauskaapelin jo valmiiksi Miitä varten. Auton mukana tulevakin on halpa, kun maksaa 174€.

Tarkoitus ladata sitten katoksessa olevasta pistokkeesta, tai autotallin isommasta pistokkeesta. Tuo autotallin ikivanha voimavirta pistoke täytyy muutenkin uusia, jos sitä aikoo johonkin käyttää. Ainakin motonetistä löysin combi pistokkeen, missä on voimavirta ja tavallinen suko. Pistoke voisi olla vaikka autotallin ulkopuolella katoksessa. Vaatisi siis vähän lisää kaapelia.
15€ Voimavirta Combirasia 16A +Schuko | Motonet Oy

Palikka jolla voisi ladata 1-3 kpl sähköautoja.
20€ Voimavirta adapteri 16A 3 x Schuko | Motonet Oy
 
Tuo linkitetty supersuko pistorasia (jonka _veroton_ ohjehinta on SLO:lla tuon ~100e, ja josta perus sähköfirma ei tosiaankaan saa 60% alennusta) on tarkoitettu 16A suko laturille. Jos käyttää esim sitä 10A laturia, niin tuolle supersukolle ei ole mitään tarvetta..

Lisäksi käytännössä tuon supersuko pistorasian ero tavalliseen on lähinnä tukevampi rakenne, se 16A lataus aiheuttanee ongelmia ensisijaisesti kuluneessa ja löystyneessä pistorasiassa.
 
Tuo linkitetty supersuko pistorasia (jonka _veroton_ ohjehinta on SLO:lla tuon ~100e, ja josta perus sähköfirma ei tosiaankaan saa 60% alennusta) on tarkoitettu 16A suko laturille. Jos käyttää esim sitä 10A laturia, niin tuolle supersukolle ei ole mitään tarvetta..

Lisäksi käytännössä tuon supersuko pistorasian ero tavalliseen on lähinnä tukevampi rakenne, se 16A lataus aiheuttanee ongelmia ensisijaisesti kuluneessa ja löystyneessä pistorasiassa.

Kipinöinti on pistorasian surma ts. jos revitään pistoketta irti kuorma päällä,liitospinnat kipinöi ja nokeuttavat pinnat, jonka jälkeen isommalla kuormalla noen aiheuttama vastus aiheuttaa kuumenemista/sulamista.
 
Oliko tuossa Mii Electic -autossa saatavilla adaptiivista vakionopeudensäädintä? En ainakaan löytänyt hetimmiten
 
Jopas on keskustelua uudesta Miistä. Itsekkin siitä jo alkanut kiinnostumaan vaikka just sain itelleni kauan odotetun V60 T8:n. On se sähköllä ajaminen vaan niin kivaa että olisi sitä kivempi ajaa pidempäänkin kuin sen 45km-50km minkä Volvolla pääsee :tup: Taidan silti viikata ostohousuni uudesta Mii:stä vaikka kuin tekisi mieli vielä semmoistakin :D Tässä kun ollaan jännän äärellä, n 1.5v sisällä pitäisi monelta valmistajalta tulla yht n 200kpl uusia plugareita ja/tai sähköautoja markkinoille. Sitten 3v päästä fiilis vastaa omalla kohdallani varmaan tilannetta "kuin pääsisi karkki kauppaan" :lol::rofl:

Hieno pelihän tuo Volvo on ei siinä, jotenkin vaan tuntuu siltä että jää auton tehoreservit toisaalle kun ei tee mieli polttista käynnistää juuri koskaan. Tässä autossa on polttoainekäyttöinen Webasto joka vähän omassa käytössä voisi olla kyllä kuten edellisessä 225xe:ssäni eli sähkö käyttöinen. Polttoainetta kuluu Webastolla tosin vaan vähän kun sitä käyttää vaan kabiinin lämmittämiseen, joko se tai polttis ni auto lämpee. Bemarissa se oli juurikin niin että sähköllä mentiin koko ajan ml lämmitys. Itselläni siinäkin mielessä Webaston käyttö vähän nihkeää kun tallissa ei autoa paljon esilämmitetä ellei halua häkämyrkytystä :rofl: Toki talli saa olla lämmin sitten... Saisi olla Volvossa myös sähkölämmitys, vaikka sitten vaan roikan perässä kun akkua ladataan.

Tuohon lataukseen pakko taas mainita ratkaisu joka itelle ollut toimiva jo pian vuoden päivät. Elikkäst ostaa vikavirtasuojalla varustetun 3 vaiheisen 16A rakennustyömaakeskuksen jonka liittää jo olemassa olevaan vanhaan 3x16A voimapistorasiaan kiinni. Siitä saa sitten luotettavampaa sähköä schuko paikoista kun jokaisella oma 16A automaattisulake ja ne vvk takana. Yhdessä käyttänyt myös 16A kellokytkintä kun ollut 13A matkalaturi käytössä ja toiminut.
Työmaa alakeskus 2 x 16 A + 4 x schuko

Nyt omaan ebaystä ostetun hyvässä tarjouksessa olleen 1x16A/3.7kw laturin joka maksoi ~130euroa ja hyvin on yli 1kk päivät pelittänyt. Webasto Pure sitten joskus kun tarvetta isommalle kuormalle eli 3x16A, nyt semmoinen olisi turha kun ei se Volvo parka ota kuin sen 3.7kw maksimissaan. Tyhjästä täyteen jotain 3h ja mukana tulleella roikalla 5-6h kun on mallia 8A. Toki se auto silläkin yön aikana lataantuisi :tup:

Mielenkiinnolla odotan silti käytön kokemuksia yms tietoja Miistä, mielenkiintoinen laite :)
 
Hieno auto on tuo V60 T8 kyllä. Saanko tiedustella minkä vuoksi Tesla Model 3 tai S jäivät kauppaan? Onhan niissä puutteensa, mutta tuon T8:n hinnalla saa kolmosen performance versiona.

En alkuvuodest S ajatellukkaa mutta 3sta kyllä. Sille rupes kaiken maailma ongelmat olee jo sillo ja sit vielä nämä mitä myöhemmin on paljastunut. Kai nekin alkaa jo parempia olemaan?
Nii ja halusin liisinkinä ja silloinen hyvä hyvityshinta Bemarista Volvoon. Kyllähän tuo hieno auto on, haaveissa V60 sähköisenä :drool::D Eniten tällä hetkellä tai edelleen, Polestar 2 kiinnostaa ja nyt myös XC40 Recharge :tup:

....tai sitten ihan joku muu mikä voi tulla näin puskista kuten Mii ja niitähän seuraavan 3vuoden aikana varmasti tulee. Tämä oli vasta alkusoittoa :tup:
 
En alkuvuodest S ajatellukkaa mutta 3sta kyllä. Sille rupes kaiken maailma ongelmat olee jo sillo ja sit vielä nämä mitä myöhemmin on paljastunut. Kai nekin alkaa jo parempia olemaan?

On parantunut mutta kyllä tässä kaikkia pientä on kokoajan ja vaatii vielä paljon pioneerihenkeä ja uskoa huomiseen :rofl: Auto on kuitenkin edelleen aivan uskomaton peli ja se kehittyy jatkuvasti. Kerran kuussa nyt tullut läjä uusia ominaisuuksia päivityksenä ja viimeisenä mm. 5% tehonlisäys.
Jos käyt täällä pk-seudulla ja haluat kokeilla niin pistä viestiä. Autopilotti mm. on ominaisuus mikä pitää itse kokea :kippis:
 
Minulla on myös autonvaihto edessä ja jotenkin tuntuu että ei millään pysty tekemään valintaa. M3/muu täyssähkö tai sitten joku vähän pidemmälllä rangella varustettu Phev. Täyssähköissä tuntuu että monet tsekkaamani vaihtoehdot menevät vuoden päähän. M3 olisi omaan käyttöön täydellinen mutta huolestuttaa se että ei ole vielä tarkkaa tietoa miten se oikeasti suoriutuu pohjoisen keleistä pidemmällä tähtäimellä.
 
Viimeksi muokattu:
Hieno auto on tuo V60 T8 kyllä. Saanko tiedustella minkä vuoksi Tesla Model 3 tai S jäivät kauppaan? Onhan niissä puutteensa, mutta tuon T8:n hinnalla saa kolmosen performance versiona.

Ainakin TM:n koeajoon viitaten tuo m3 ei ihan vakuuttanut. Sisämelu oli esimerkiksi samaa luokkaa kuin Renault Cliossa tai Ford Fiestassa, mikä ei todellakaan ole mielestäni hyväksyttävä tulos tuon hintaluokan autolle :dead:. Myös ohjausta moitittiin koko ajan pientä korjausta vaativaksi. Puhumattakaan kaikista kokoonpano-, maali- ja ruosteongelmista, mistä onkin ollut enemmän puhetta.

Itse en ole vielä kolmosen kyytiin päässyt, mutta ässäkään ei laadullaan vakuuttanut. Teslasta on jäänyt itselleni vähän sellainen kuva, että voimalinja on markkinoiden kärkeä ja autoissa on paljon "suhteellisen" toimivia moderneja jippoja, mutta autona laite on vähän kämäinen.
 
Ei kai tuon Seatin lataamisessa kannata alkaa asioita tekemään liian vaikeaksi. Asennuttaa kotiinsa kiinteän type2-pistokkeella olevan laturin ja sen jälkeen ei tarvitse miettiä kestääkö sukorasia vai ei. Valikoimaa löytyy useampi eri valmistajilta ja tehot 3,7 kW yksivaiheisesta aina 11kW kolmivaiheiseen.

Nopealla vilkaisulla asennettuna hinta on maksimissaan luokkaa 1000€, jonka ei pitäisi 15k€ autoa ostettaessa olla ylitsepääsemätön kulu.
 
Juuri kun luulee, että autonvalintapohdinnat ovat jo loppusuoralla, niin jotenkin vaan alkaa epäilyttää pelkästään bensalla kulkevan auton osto. Jollain tavalla sähköistetty versio olisi ehkä sittenkin parempi.

Täyssähköauto olisi paras. Ei turhaan tuplatekniikkaa. Ongelma vaan on, että haluisi auton ilman ärsyttäviä puutteita, perhekoossa ja riittävällä toimintamatkalla. Kia Niro olisi ihan täysosuma, mutta hintaa on n. 10 000 euroa liikaa, että voisi edes harkita.

Hybridi onkin ehkä se järkevin vaihtoehto, mikä myös toimisi omilla matkoillani hyvin (työmatkaa ja päiväkotiroudailuja tulee yhteensä n. 20 km päivässä - lähinnä taajama- ja kaupunkipyöritystä. Sitten kauppa- ja harrastusajelut sekä välillä pidempiä matkoja muualle Suomeen.

Kysymys kuuluukin, että onko täällä kokemusta BMW 225xe -vekottimesta? Osuisi moni asia hyvin omiin kriteereihin. Testejä lukemalla saa ihan hyvän kuvan, mutta muutama asia mietityttää:

-rengasmelu. Jotenkin se on asia, mikä ärsyttää suunnattomasti. En siis mitään S-mersun, tai 5-sarjan hiljaisuutta tarvitse, mutta sellainen normaali tuon kokoluokan äänimaailma. Esimerkiksi uudessa Astrassa oli mielestäni häiritsevän kova rengasääni ihan kesärenkaillakin

-sähköinen kantama ja sähköllä ajo. Erilaisia lukemia näkyy testeissä, mutta jos talvella lähtee n. 10 asteisesta tallista, niin kuinkahan pitkälle sähköllä oikeasti pääsee? tai lyökö auto väkisin polttiksen käyntiin pakkasella?

-lataus. Minulta löytyy 3-vaihepistoke autotallista. Sellaista kaapelia ei taida autoon saada, että suoraan tuosta ottaisi virran, mutta jos tuohon laittaa Bilteman kympin adapterin 3-vaihe -> 1-vaihe, niin ilmeisesti suht turvallinen virranottotapa?

Vai pitäisikö kuitenkin odottaa hetki ja katsoa tulevat sähköautojulkistukset...
 
Kysymys kuuluukin, että onko täällä kokemusta BMW 225xe -vekottimesta?

On siitä täällä aika paljon aiemmin keskusteltu

upload_2019-11-13_9-22-2.png
->
upload_2019-11-13_9-22-23.png


Esimerkiksi uudessa Astrassa oli mielestäni häiritsevän kova rengasääni ihan kesärenkaillakin

Näin on, siksi itsekin pistin konttiin lisää äänieristystä. Nastarenkailla se ääni vasta motarilla moista olikin :nb: lisäeristeet auttoi yllättävänkin paljon.
 
mersun c plugari muistaakseni vähän tehokkaampikin kuin 330e.
En ole paljon niihin perehtynyt että onko joku syy miksi niitä näkee murto-osan liikenteessä vs 330 tai sitten on ollut sattumaa.

330e voin kyllä varauksetta suositella.
Tuntuvat olevan käytännössä aina vielä varsin hyvin varusteltuja.
Oikeastaan ainoa miinus on mielestäni hintaluokkaan nähden liian kova rengasmelu ainakin 18” pyörillä, pienemmillä varmaan vähän hiljasempi.

Ilmeisesti tuo 350 C kyseessä eli noin 280-290hp vr bmw 260hp, toisaalta mersu myös hieman painavampi. Yleisesti kyllä tykännyt enempi BMW alustasta tuntumaltaan vr Mersu, mutta voisihan tuon Mersunkin testata, kiitoksia vinkistä.

330e vaikuttaisi kyllä selkeästi mielenkiintoisimmalta, mutta käydään nyt koittamassa muutkin vaihtoehdot kun ei vaihto juuri tällä hetkellä kuitenkaan tapahdu. V60 pistokehyprideitä kans jonkun verran tarjolla, en tiedä minkälaisia laitoksia nuo ovat.

Tuo rengasmeteli ei itseäni niin ole koskaan häirinnyt.
 
Hybridi onkin ehkä se järkevin vaihtoehto, mikä myös toimisi omilla matkoillani hyvin (työmatkaa ja päiväkotiroudailuja tulee yhteensä n. 20 km päivässä - lähinnä taajama- ja kaupunkipyöritystä. Sitten kauppa- ja harrastusajelut sekä välillä pidempiä matkoja muualle Suomeen.
Outlanderin olet jo syystä tai toisesta tiputtanut pois vaihtoehdoista? Sähköinen neliveto, "tilava", kylmälläkin voi ajella pelkällä sähköllä, jos ei lämmittele liikoja tai ostaa uudempaa mallia. Motarikulutus on vain järkyttävä, lähemmäs ysiä, jos ajellaan reilua 120kmh.
 
Suurin osa noista tarinoista on tosiasiassa ennakkoluuloja. Tuo maalausongelmakin on osoittautunut kovan hälyn jälkeen ilmeisesti huomattavan pieneksi eräksi autoja. Valmistajan suhtautuminen ongelman korjaamiseen on toki ollut täysin edesvastuutonta.

Maalaushommassa huonoa on se että vaikka näyttäisi päällisin puolin hyvältä, voi ongelmia tulla ajan kanssa huomattavasti. Vaatisi vähän seurantaa. Sinänsä M3 houkuttelisi kyllä paljon muuten, vaikka en ole edes vielä testannut.

BMW 330e tuli testattua ja oikein hyvältä tuntui. Maanantaina testasin Passat GTE:n ja oli myös yllättävän vakuuttava esitys. Hyvin hiljainen.
 
Jonkin verran meluisampi tuo kuulemma on kuin ihan parhaat premiumit. Ei kuitenkaan mikään poikkeuksellisen meluisa. Pikkuautokin voi nykyään olla ihan miellyttävän hiljainen.

Model 3:n ohjaus on tarkka ja ei toki sellaisenaan kaikkia miellytä. Autossa on kuitenkin erittäin hyvä kaistallapitoavustin, joten en ymmärrä väitettä siitä että pitäisi "ohjailla" autohan kulkee itse kaistojen välissä ja korjailee suuntaa.

Suurin osa noista tarinoista on tosiasiassa ennakkoluuloja. Tuo maalausongelmakin on osoittautunut kovan hälyn jälkeen ilmeisesti huomattavan pieneksi eräksi autoja. Valmistajan suhtautuminen ongelman korjaamiseen on toki ollut täysin edesvastuutonta.

Osta nyt vaan se Tesla kun kaikki ongelmakohdat saa selitettyä pois :rofl: Melkoista huutonaurua kun laittaisi Model 3 tilalle Fiestan ja selostaisi samat setit että onhan se nyt melkein parhaiden premiumien tasolla kuitenkin ja ohjauksellakaan ole mitään väliä koska avustimet korjailee autoa kaistojen väliin, ratin pyörittely on niin old school jne...
 
On parantunut mutta kyllä tässä kaikkia pientä on kokoajan ja vaatii vielä paljon pioneerihenkeä ja uskoa huomiseen :rofl: Auto on kuitenkin edelleen aivan uskomaton peli ja se kehittyy jatkuvasti. Kerran kuussa nyt tullut läjä uusia ominaisuuksia päivityksenä ja viimeisenä mm. 5% tehonlisäys.
Jos käyt täällä pk-seudulla ja haluat kokeilla niin pistä viestiä. Autopilotti mm. on ominaisuus mikä pitää itse kokea :kippis:

Joo pidetään mielessä, serkku tosa muutama viikko sitten päästi omaan S:än sisälle ihmettelemään ja asialliselta vaikutti. Koeajo jäi vielä tekemättä.
Autopilotti se on tossa V60:kin että siinä mielessä ei uutta sillä rintamalla. Ihan kiva ominaisuushan se on, eriasia sitten onko se kuinka pakollinen :)

Juuri kun luulee, että autonvalintapohdinnat ovat jo loppusuoralla, niin jotenkin vaan alkaa epäilyttää pelkästään bensalla kulkevan auton osto. Jollain tavalla sähköistetty versio olisi ehkä sittenkin parempi.

Täyssähköauto olisi paras. Ei turhaan tuplatekniikkaa. Ongelma vaan on, että haluisi auton ilman ärsyttäviä puutteita, perhekoossa ja riittävällä toimintamatkalla. Kia Niro olisi ihan täysosuma, mutta hintaa on n. 10 000 euroa liikaa, että voisi edes harkita.

Hybridi onkin ehkä se järkevin vaihtoehto, mikä myös toimisi omilla matkoillani hyvin (työmatkaa ja päiväkotiroudailuja tulee yhteensä n. 20 km päivässä - lähinnä taajama- ja kaupunkipyöritystä. Sitten kauppa- ja harrastusajelut sekä välillä pidempiä matkoja muualle Suomeen.

Kysymys kuuluukin, että onko täällä kokemusta BMW 225xe -vekottimesta? Osuisi moni asia hyvin omiin kriteereihin. Testejä lukemalla saa ihan hyvän kuvan, mutta muutama asia mietityttää:

-rengasmelu. Jotenkin se on asia, mikä ärsyttää suunnattomasti. En siis mitään S-mersun, tai 5-sarjan hiljaisuutta tarvitse, mutta sellainen normaali tuon kokoluokan äänimaailma. Esimerkiksi uudessa Astrassa oli mielestäni häiritsevän kova rengasääni ihan kesärenkaillakin

-sähköinen kantama ja sähköllä ajo. Erilaisia lukemia näkyy testeissä, mutta jos talvella lähtee n. 10 asteisesta tallista, niin kuinkahan pitkälle sähköllä oikeasti pääsee? tai lyökö auto väkisin polttiksen käyntiin pakkasella?

-lataus. Minulta löytyy 3-vaihepistoke autotallista. Sellaista kaapelia ei taida autoon saada, että suoraan tuosta ottaisi virran, mutta jos tuohon laittaa Bilteman kympin adapterin 3-vaihe -> 1-vaihe, niin ilmeisesti suht turvallinen virranottotapa?

Vai pitäisikö kuitenkin odottaa hetki ja katsoa tulevat sähköautojulkistukset...

No itse voin hieman kertoa entisestä 225xe:stäni. Rengasmelu ei ollut häiritsevä vakiorengastuksella, talvella kitkat ja kokona molemmilla kierroksilla 17". Kyllähän sen kuuli ja oli voimakkaampi kuin 530d f11 ja nykysessä V60 T8:ssa mutta en sanoisi liian äänekkääksi, ainahan radiota voi laittaa kovemmalle =)

Talvella pääsin sen 20km ja kesällä 30km, noin karkeasti. Itse yleensä yritin esilämmittää autoa ennen ajoon lähtöä, samalla kun akkua latasin tallissa, tässä autossa siis joko lämpövastukset tai ilmalämpöpumppu. Jos auto oli jotain 3h 10-15c pakkasessa niin silloin ei heti antanut käyttää sähkömoodia vaan käynnisti polttiksen. Kaikillle sähköautoille tms plugareille myrkkyä on pakkanen ja +100kmh vauhdit, jälkimmäinen ehkä se pahin, yksinäänkin.

Latasin vakio 13A johdolla. Autoni oli siis 225xe vm 16 m-sportilla, n. 45tkm ajettuna. Kaikinpuolin soiva kokonaisuus hyvillä varusteilla, neliveto on kyllä talvella lähes MUST :tup:

Niin ja jos kiire ei ole, odottele 1.5v :happy::tup:
 
Joo pidetään mielessä, serkku tosa muutama viikko sitten päästi omaan S:än sisälle ihmettelemään ja asialliselta vaikutti. Koeajo jäi vielä tekemättä.
Autopilotti se on tossa V60:kin että siinä mielessä ei uutta sillä rintamalla. Ihan kiva ominaisuushan se on, eriasia sitten onko se kuinka pakollinen :)



No itse voin hieman kertoa entisestä 225xe:stäni. Rengasmelu ei ollut häiritsevä vakiorengastuksella, talvella kitkat ja kokona molemmilla kierroksilla 17". Kyllähän sen kuuli ja oli voimakkaampi kuin 530d f11 ja nykysessä V60 T8:ssa mutta en sanoisi liian äänekkääksi, ainahan radiota voi laittaa kovemmalle =)

Talvella pääsin sen 20km ja kesällä 30km, noin karkeasti. Itse yleensä yritin esilämmittää autoa ennen ajoon lähtöä, samalla kun akkua latasin tallissa, tässä autossa siis joko lämpövastukset tai ilmalämpöpumppu. Jos auto oli jotain 3h 10-15c pakkasessa niin silloin ei heti antanut käyttää sähkömoodia vaan käynnisti polttiksen. Kaikillle sähköautoille tms plugareille myrkkyä on pakkanen ja +100kmh vauhdit, jälkimmäinen ehkä se pahin, yksinäänkin.

Latasin vakio 13A johdolla. Autoni oli siis 225xe vm 16 m-sportilla, n. 45tkm ajettuna. Kaikinpuolin soiva kokonaisuus hyvillä varusteilla, neliveto on kyllä talvella lähes MUST :tup:

Niin ja jos kiire ei ole, odottele 1.5v :happy::tup:
Voisi ehkä paremmin sanoa, että pakkanen ja suuri nopeus on myrkkyä kaikille autoille. Polttiksissa on vain niin surkea hyötysuhde, ettei asia erotu yhtä selvästi.

Täyssähkö vs. plugari -keskusteluun: käykää koeajamassa ja miettikää, vieläkö on epäselvää.
 
Tuli tilattua Porin käyttöautosta Seat Mii plus, mukavuuspaketilla ,käytettävyyspaketti, kumimatot ja kuralätkät. Värinä Tornado red mustalla katolla.Toimitus on hiukan ennen juhannusta :nb:

Nyt täytyy sitten kotilatausasemaa etsiskellä Webasto pure tai sitten vw oma laturi mikä tulee tosiaan joulukuun alussa:btooth:
Tännekin tulee Tornado red, mutta punaisella katolla. Mukavuuspaketti ja käytettävyyspaketti = 15 920€. Seat Mii ei plus.

Tilausta pystyi vielä tänään muuttamaan, mutta ei voinut vaihtaa Plussan ja tavallisen välillä, kun ovat ilmeisesti kaksi eri mallia. Tilasin aivan heti ensimmäisten joukossa, niin auto tulee siitä eka erästä joskus (31.3.). Nyt on kaikki paperit tehtynä. Kuulin että tilausaika olisi nyt 12 kk.

Kävin koeajamassa 2016 Skoda Citigon. Oli vaan nastarenkaat jotenkin epätasapainossa, koska tärisytti rattia paljon 80-110+km/h nopeudessa. Auto 60 hv moottorilla (punaraja 6000rpm) ja Electric malli onkin varmaan tykki :) Renkaat 175/65r14 ja koko oli mielestäni ihan sopiva. Jarrut tuntui tehokkailta. Ohjaustuntuma oli noilla Michelin nastoillakin ihan hyvä. Renkaissa ei juuri nastoja enää ollut paikoillaan, ei ainakaan takarenkaissa. Herjasi rengaspaineista, mutta se oli kuulemma normaalia, koska talvirenkaisiin ei ollut niitä antureita ostettu.

Kotona katsoin katoksen sähköpistoketta ja johto menikin pihalta autotallin sisälle pistokkeeseen. Eli täytyy vetää sähköjä jotenkin järkevämmin sinne pihalle. Autotallissa on kyllä voimavirta, kun vaan vaihtaa siihen nykyaikaisen pistokkeen vanhan tilalle.
 
Autotallissa on kyllä voimavirta, kun vaan vaihtaa siihen nykyaikaisen pistokkeen vanhan tilalle.

Mitähän tämä tarkoittaa? Ei tuo punainen 3 vaihevirtapistoke 16A:nen ole vuosien varrella muuttunut vai onko ihan hapero tms jo?
 
Mitähän tämä tarkoittaa? Ei tuo punainen 3 vaihevirtapistoke 16A:nen ole vuosien varrella muuttunut vai onko ihan hapero tms jo?
Ostin äskettäin 1966 tehdyn talon ja siellä on tosiaan tuo ikivanha pistoke, jota ei ole tietenkään käytetty. Nyt katsoin että 3x25A sulakkeet siihen menee ja pääsulakkeet on myös samat. 16A sulakkeethan tuohon olisi minusta paremmat. Autotallissa myös lukee, että ei saa hitsata autotallissa.

Tuli epätarkka kuva, mutta siinä lukee 40A 500V.
IMG_20191113_115322.jpg
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 487 766
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom