Keskustelua hybridiautoista

Lähinnä viittasinkin kommentillani tuohon 165/70r14. Kyllähän silläkin eteenpäin päsee, mutta ohjaustuntuma on sitten niin ja näin. Mutta toki makunsa kullakin ja kannattaa käydä koeajamassa, jos mahdollista.
Kyllä tuo kaasuversio ainakin oli 14" nakeilla oikein mukava ajettava. En mä nyt oikein tiedä mitä kuvittelet saavasi matalammalla profiililla tuollaisessa autossa, ei se urheiluauto ole vaikka seitinohuet 20" pistäis alle.
 
Pyöräteline ei kovin paljoa paina. Mutta tarviiko se tyyppihyväksyntää koukulle vai saako sinne lyödä semmosen mikä sopii?
Miksei laittaisi sellaista telinemallia, joka ei vaadi koukkua?

e: Siis jos sellaisen saa tuohonkin autoon, en tiedä miten moiset toimivat.
 
Miksei laittaisi sellaista telinemallia, joka ei vaadi koukkua?

e: Siis jos sellaisen saa tuohonkin autoon, en tiedä miten moiset toimivat.
No ainakin hintaa on. Ja eikä voi käyttää muissa autoissa kuten vetokuulaan kiinnittyvää. Bicycle carrier for VW up! - Paulchen Heckträger System | Fahrradträger

Ja kun oikein etsii niin löytyy mii:lle sopiva malli joka on halvempi Bicycle carrier for Seat Mii (KF1) - Paulchen Heckträger System | Fahrradträger
 
Viimeksi muokattu:
Muina huomioina: auto on nastarenkailla hämmentävän hiljainen. Alkoi renkaidenvaihdon jälkeen ihan epäilyttämään, josko renkaat olisivat niin finaalissa, etteivät nastat ota tiehen. Ikkunan avaamalla tuttu rapina kyllä kuului, mutta sisälle ei tule juuri lainkaan enempää ääntä kuin kesärenkaillakaan.
Uudet kitkat alla niin sähköllä taajama-ajossa eniten ärsyttää muut autot kun niistä kuuluu niin kauhea meteli :D
 
Kyllä tuo kaasuversio ainakin oli 14" nakeilla oikein mukava ajettava. En mä nyt oikein tiedä mitä kuvittelet saavasi matalammalla profiililla tuollaisessa autossa, ei se urheiluauto ole vaikka seitinohuet 20" pistäis alle.
Toivotaan että 165/70r14 on hyvä myös sähköversiossa. Itse en ole Mii, Citigo tai up autoilla ajanut. Hyvä kun muilla on kokemuksia :)

Itse ajattelin laittaa Fiat Punto 2005 auton 175/65r14 uudet nastarenkaat Miihin. Nuo 65 profiilin renkaat on ainakin ihan tukevat ajaa. Mittarivirhettä tulisi -1km/h. Jos käytän noita renkaita Miissä, niin uudet vanteet ne vaatii.
Rengaslaskuri - Rengasnuora

165/70r14 taisi olla Fiatin kesärenkaat.
 
Saksassa yhdistetty WLTP on 250 - 259 km, eli vain 9 km lyhenisi. NEFZ on ilmoitettu suoraan pyöräkoon mukaan, ja siinä ero on vielä pienempi:
-14" 12,7 kWh/100 km
-16" 12,9 kWh/100 km

En siis olisi huolissani plus-mallin rangesta, mutta toki 14" on kustannusten ja mukavuuden suhteenkin parempi valinta.
Klassinen kysymys: mitä lisäarvoa se isompi vannekoko antaa noin pienessä (sähkö-) autossa? Kalliimmat renkaat (selvästi), isompi rengasmelu, töyssyisempi kyyti, (vähintään marginaalisesti) suurempi kulutus ja siten lyhyempi kantama, vai jotain ihan muuta?
Antaahan se isompi/leveämpi rengas paremman ajettavuuden ja paremman pidon paikaltaan lähdössä. Juuri tuollaisessa korttelipyörityksessä on kivaa, että renkaista löytyy pitoa, kun autolla ajelee hiukan aktiivisemmin liikenneympyröihin ja käännöksiin.

Talvirenkaissa itsekin ymmärrän kapean ja korkeaprofiilisen renkaan, koska silloin teillä on enemmän epätasaisuuksia ja kapea rengas pureutuu paremmin talvella tiehen.
Range vain 9 km vähemmän, kun rengas levenee 165->185. 175 leveä rengas näyttää olevan halvin ja on siinä kumminkin selvä hintaero 16 tuumaisiin. Totta että onhan nuo aika halpoja kaikki, kun autokin on tosi pieni.

Seat Mii:n ajettavuutta varmaan saa vähän paremmaksi 14 tuuman pyörilläkin, jos valitsee vähän leveämmät. Jos siis jostain syystä renkaat alkaa tuntumaan liian löllöiltä :) Ei varmaan kovin suurta eroa huomaa 185-60r14 ja 185-50r16 välillä, kun leveyskin on sama.

53€ Rengas Continental 175/65 R14 86T XL | ContiEcoContact 5 | 1001Renkaat.com
62€ Rengas Continental 165/70 R14 81T | ContiEcoContact 5 | 1001Renkaat.com
72 €Rengas Continental 185/60 R14 82H | EcoContact 6 | 1001Renkaat.com

99€ Rengas Continental 185/50 R16 81H | ContiEcoContact 5 | 1001Renkaat.com
115€ Rengas Continental 185/50 R16 81H | EcoContact 6 | 1001Renkaat.com
 
Jos sähköautojen hintataso vajoaa tälle tasolle pysyvästi, niin kyllä se tekee kipeää kaikille kaasu ja hybrid malleille.

Verrattuna mihin? Seatin edullinen hinnoittelu Miin kanssa tuskin kilpailee minkään isomman auton kanssa, kaupunkikäyttöön ja taajamapyörittelyyn varsin sopiva laitos, mihin se on tarkoitettukin. Tuskin tuolla perheen kanssa pidempää reissua monikaan heittää, kun tarjolla on kuitenkin isompaakin sähköautoa tai plugaria. Kaasut nyt on marginaalissa muutenkin.

Edit: ylimääräiset Tukiaiset ja rajoitettu saatavuus vielä tuohon.
 
Kyllä tuo kaasuversio ainakin oli 14" nakeilla oikein mukava ajettava. En mä nyt oikein tiedä mitä kuvittelet saavasi matalammalla profiililla tuollaisessa autossa, ei se urheiluauto ole vaikka seitinohuet 20" pistäis alle.

Kuten sanoin makunsa kullakin ja kannattaa koeajaa, jos mahdollista. Itse tykkään tosin väliin ajella mutkia lujaa yms. ja silloin tuo 14" korkean profiilin rengas kaatuu ikävästi alle.
 
Luonnollisesti vertaan tuota Mercedes Benz S 500-hybridiin. :confused:
Lähinnä nyt vastaavat pikkuautot yleensä ja Toyota Yaris hybrid voi ottaa myynnissä iskua. Yaris on tosin vähän isompi. Miksi kukaan ostaisi tuossa hintaluokassa polttista jos suunnilleen samaan hintaan saa sähköllä pelittävän?

Kaasuajoneuvot on marginaalissa todennäköisesti onnettoman tankkausverkoston takia. Lisäksi toimintamatkat pelkällä kaasulla ovat olleet vaatimattomia.

Merssun tai Porschen hybridit nyt saa melkoista veroetua, jopa satkun parhaimmillaan:cigar2:

Ja Yaris on tosiaan himpun isompi, sopii myös sellaisille kenellä ei ole latausmahdollisuutta tai edes omaa parkkipaikkaa, ja sillä pääsee sinne lappiin ja takaisin ilman tuntien taukoja. Hintakin on siinä 20k alkaen.
 
No nyt on Mii Electric+ tilattu tännekin, costa blue ja kaikilla mahdollisilla herkuilla.:D:cool:
Oli pakko käydä tilaamassa että auton joskus yleensä edes saa, nyt jo arvioitu toimitus meni syyskuulle. Kuulemma nyt on jo niin kova kuhina että joka päivä tulee kuukausi lisää luovutukseen ja myyjä puhu että ei koskaan 15v urallaan ole nähnyt tälläistä myyntiä. Mutta ei tuo ole kuulemma vielä lähellekään mikään ennätys pitkä auton odotusaika.:facepalm:
Pitäisiköhän tuolle Miille jo alkaa tekemään pikkuhiljaa omaa ketjua, sen verran moni jo täälläkin sen tilannut ja puhetta siitä.:geek:
 
Viimeksi muokattu:
Jatkakaa tässä vaan Miistä. Mielelläni lukisin tässä ketjussa kyseisestä kulkineesta ja muistakin sähköisistä. Voisko joku perkele nyt vaan saada jo yhden alleen niin saatais niitä kokemuksia.
 
Kuten sanoin makunsa kullakin ja kannattaa koeajaa, jos mahdollista. Itse tykkään tosin väliin ajella mutkia lujaa yms. ja silloin tuo 14" korkean profiilin rengas kaatuu ikävästi alle.

^Sama, joten ei toi ole meille soveltuva kulkine luonnollisesti... Vaimolle työmatka-ajoon ehkä voisi soveltua, mikäli ajettavuus olis ees suunnilleen samaa tasoa mitä -12 Polosessa... Piremmät lomareissut kuitenkin tehdään dieselinkäryisellä isommalla kulkineella (kerran vuodessa).
 
^Sama, joten ei toi ole meille soveltuva kulkine luonnollisesti... Vaimolle työmatka-ajoon ehkä voisi soveltua, mikäli ajettavuus olis ees suunnilleen samaa tasoa mitä -12 Polosessa... Piremmät lomareissut kuitenkin tehdään dieselinkäryisellä isommalla kulkineella (kerran vuodessa).
Mii Plus olisi sulle/teille sopiva. Miillä varmaan helpompi ajaa, mutta voihan isompi Polo olla jossain parempi. Toivotaan tosiaan että edes suunnilleen sinnepäin olisi.

Myyjä meinasi, että kakkosautoksi noita tulee ja esim vakionopeudensäädintä ei tarvita. Itselle tulee, koska nykyisessä Fiat Puntossa ei ole. Lisäksi hinta oli niin halpa.

Mulla tarkoitus ajaa maks 100km/h vauhtia ja mökille ja muualle ei nyt kovin pitkä ole. Varmaan tulee sähkön takia ajeltua enemmän. Eli 130km/h huippunopeus ei haittaa. Teilläkin vaihtuisi auto samalla 8 vuotta uudempaan -12 -> joskus -20.
 
Jatkakaa tässä vaan Miistä. Mielelläni lukisin tässä ketjussa kyseisestä kulkineesta ja muistakin sähköisistä. Voisko joku perkele nyt vaan saada jo yhden alleen niin saatais niitä kokemuksia.

Sähköisestä ei varmaan ole mitään kokemuksia kenelläkään ihan vähään aikaan tulossakaan. Taas Mii, Citigo, Up!:a on ollut vuosia markkinoilla. Varmaan löytyy jotain testejä, vertailuja, kokemuksia pidemmältäkin väliltä. Ja onhan noita käytettyinäkin markkinoilla, joten siitä kokeilemaan.

Tietty voimalinja on jotain ihan muuta, mutta koppa ympärillä ominaisuuksineen sama. Merkkien välillä jotain eroa toki löytyy olettaisin pikkuseikoissa.
 
Sähköisestä ei varmaan ole mitään kokemuksia kenelläkään ihan vähään aikaan tulossakaan. Taas Mii, Citigo, Up!:a on ollut vuosia markkinoilla. Varmaan löytyy jotain testejä, vertailuja, kokemuksia pidemmältäkin väliltä. Ja onhan noita käytettyinäkin markkinoilla, joten siitä kokeilemaan.

Tietty voimalinja on jotain ihan muuta, mutta koppa ympärillä ominaisuuksineen sama. Merkkien välillä jotain eroa toki löytyy olettaisin pikkuseikoissa.
Näinköhän kori on edes sama. Mii electric on 1200kg auto, paljonko bensaversio on? Voi meinaan olla, että noussut paino on pakottanut muutoksiin.

Saman kokoluokan(?) Citroen C1 on 800kg.
 
Näinköhän kori on edes sama. Mii electric on 1200kg auto, paljonko bensaversio on? Voi meinaan olla, että noussut paino on pakottanut muutoksiin.

Saman kokoluokan(?) Citroen C1 on 800kg.

Noh, mitenkö mukavasti siellä istuu edessä tai takana - tilojen käytettävyys. Jotain osviittaa ajo-ominaisuuksista. Toki painon lisäys on muuttanut alustaa. Silti jotkut perusseikat lienee samana, kuten laatu. Ei se uusi malli ole, tekniikka vaan muuttunut joten joitain suuntaa antavaa dataa pitäisi olla saatavilla.

Saahan Yaristakin bensana ja hybridinä.
 
Sähkö-Miissä se lisäpaino on tullut lähelle pohjaa, mikä hyvin todennäköisesti vain parantaa ajettavuutta verrattuna samanlaiseen bensamalliin.
 
No nyt on Mii Electric+ tilattu tännekin, costa blue ja kaikilla mahdollisilla herkuilla.:D:cool:
Oli pakko käydä tilaamassa että auton joskus yleensä edes saa, nyt jo arvioitu toimitus meni syyskuulle. Kuulemma nyt on jo niin kova kuhina että joka päivä tulee kuukausi lisää luovutukseen ja myyjä puhu että ei koskaan 15v urallaan ole nähnyt tälläistä myyntiä. Mutta ei tuo ole kuulemma vielä lähellekään mikään ennätys pitkä auton odotusaika.:facepalm:
Pitäisiköhän tuolle Miille jo alkaa tekemään pikkuhiljaa omaa ketjua, sen verran moni jo täälläkin sen tilannut ja puhetta siitä.:geek:

Semmonen tuli vielä mieleen että tuliko se musta sisäkatto automaattisesti ton plus version mukana vai pitikö se vielä erikseen valita? Muuten kai kaikki meni oikein..
 
Semmonen tuli vielä mieleen että tuliko se musta sisäkatto automaattisesti ton plus version mukana vai pitikö se vielä erikseen valita? Muuten kai kaikki meni oikein..
Tulee Plus version mukana. Musta ulkokatto on lisävaruste.
 
Tulee Plus version mukana. Musta ulkokatto on lisävaruste.

Jaa niin siihen olis saanut viä mustan katon erikseen. Taidanpa huomenna soittaa ja kysyä jos sellaisen vielä saisi kun puhu että vähän aikaa voi vielä väriä muuttaa, jos se nyt sopisi tuohon. Toimiiko kellään muulla tuo Seatin kotisivujen rakenna auto Miin kohdalla? Itsellä ei pysty tekemään mitään valintoja alun moottorin valinnan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Jaa niin siihen olis saanut viä mustan katon erikseen. Taidanpa huomenna soittaa ja kysyä jos sellaisen vielä saisi kun puhu että vähän aikaa voi vielä väriä muuttaa, jos se nyt sopisi tuohon. Toimiiko kellään muulla tuo Seatin kotisivujen rakenna auto Miin kohdalla? Itsellä ei pysty tekemään mitään valintoja alun moottorin valinnan jälkeen.
Tuo rakenna auto tuli aika äskettäin, mutta ei kyllä mullakaan vielä toimi. Ulkovärin taisin saada vain valittua.
 
Jos olisi omakotitalo niin ostaisin kyllä tuon miin. Nut ei ole kun 1 parkkipaikka kerrostalon pihalla eikä latausmahdollisuutta niin ei voi kun on oltava pitkänmatkan auto kuitenkin työn takia.
 
Ainakin sen pistorasian vaihdatuttaisin schukon järeämpään Kojepistorasia - E-71070 1PNE 16A 250V IP20

Tosin kun ajattelee, että tuosta muovinpalasta kehdataan (+asennus) pyytää liki satasta, miksi jättää latausasema hankkimatta kun se 10v aikajanalla jokatapauksessa tulee hankittavaksi. (Olettama, että pitäydyt sähköautoissa)
 
Ainakin sen pistorasian vaihdatuttaisin schukon järeämpään Kojepistorasia - E-71070 1PNE 16A 250V IP20

Tosin kun ajattelee, että tuosta muovinpalasta kehdataan (+asennus) pyytää liki satasta, miksi jättää latausasema hankkimatta kun se 10v aikajanalla jokatapauksessa tulee hankittavaksi. (Olettama, että pitäydyt sähköautoissa)

Ööö...saanko kysyä, että miksi latausasema tulee hankittavaksi joka tapauksessa 10v kuluessa?

Kuten olen jo varmasti aiemminkin maininnut, niin ajelen noin 17000km vuodessa. Nyt takana 4v sähköautoilua ja 70000km.

Olen ladannut 99% kotipihassa ”matkalaturilla”. Ei mitään ongelmia latauksissa.

En myöskään ole ostamassa latausasemaa seuraavan 10v sisällä. Mikäli päivittäinen ajosuorite muuttuisi oleellisesti, niin siinä tapauksessa olisi mietittävä latausaseman hankintaa.
 
Tuo kuitenkin vaatii ilmeisesti kotilatauaseman hankkimisen jos ajelee yht n.100km työmatkaa? Vai ehtisikö latautua yön aikana riittävästi tuon tilapäislatauslaitteen avulla..
Esim tuo olisi vähän nopeampi. 6, 8, 10, 12 ja 16A vaihtoehdot. Auton mukana tuleva on se perus 8A.
https://www.amazon.de/dp/B07RPN5417...jbGlja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==

Sellainenkin tuli mieleen, että kytkisi tuon tilapäislatauksen kiinteästi, eli suko pistoke jäisi kokonaan pois välistä? En tiedä sitten onko tuo sallittua. 100€ suko pistokkeesta vaan melko paljon.

Kiinteällä laturilla saisi sitten ladattua maks 2x16A Seat Miitä.
 
Ja tuon 100€ shukon saa ostettua ulkomailta posteineen parilla kympillä, kukaan täysijärkinen rupea maksamaan pistokkeesta 100€!:facepalm:

Tämä on juuri se Suomen ongelma, halutaan lisää sähköautoja niin sitten joku vitun pistorasia maksaa 100€!:facepalm:
 
Kannattaa viedä pullot kauppaan niin saa pistorasian hommattua jos viimeiset menee autoon. Miten ihmeessä satasen hankinta jossain useiden kymppitonnien kamppeessa on nyt se ongelma? Tällä foorumilla sen satasen powerin voi hyvinkin joutua ostamaan jo näytönohjaimen takia uusiksi.
 
Eikös sieltä tule se VW ID.3 julkistuksen mukana 2x16A 300€ maksava laturi? 300€ laturista ja pari sataa asennuksesta jos ottaa sähkärin, niin saa suoraan seinästä 7.2kW ja sen nyt luulisi riittävän about jokaiselle.
 
Kannattaa viedä pullot kauppaan niin saa pistorasian hommattua jos viimeiset menee autoon. Miten ihmeessä satasen hankinta jossain useiden kymppitonnien kamppeessa on nyt se ongelma? Tällä foorumilla sen satasen powerin voi hyvinkin joutua ostamaan jo näytönohjaimen takia uusiksi.
Ehkä ongelma ei ole hinta, vaan se että suomessa saa maksaa moninkertaista hintaa pienestä muovinpalasesta johtimilla, verrattuna muuhun maailmaan. Siihen päälle sähkärin palkkio, joka luultavasti on myös satasen luokkaa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa?
 
Kannattaa viedä pullot kauppaan niin saa pistorasian hommattua jos viimeiset menee autoon. Miten ihmeessä satasen hankinta jossain useiden kymppitonnien kamppeessa on nyt se ongelma? Tällä foorumilla sen satasen powerin voi hyvinkin joutua ostamaan jo näytönohjaimen takia uusiksi.

Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa, mutta jos osan valmistaminen maksaa euron ja siitä pyydetään 100€ niin kohtuus kusettamisessa.

Hinta tuolle on vain ja ainoastaan sen takia 100€ koska sähköauto.
 
Ehkä ongelma ei ole hinta, vaan se että suomessa saa maksaa moninkertaista hintaa pienestä muovinpalasesta johtimilla, verrattuna muuhun maailmaan. Siihen päälle sähkärin palkkio, joka luultavasti on myös satasen luokkaa.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa?

Ja kuka estää tilaamasta sitten ulkomailta? Jos on ammattilainen, niin asentaa itse. Jos ei ole ja talo palaa auton ohella, niin tulihan säästettyä hyvässä paikassa. :tup:

Kyse ei ole siitä etteikö olisi varaa, mutta jos osan valmistaminen maksaa euron ja siitä pyydetään 100€ niin kohtuus kusettamisessa.

Hinta tuolle on vain ja ainoastaan sen takia 100€ koska sähköauto.

Kuten edellä todettua, äänestää lompakolla, mikä tässä on millään tavoin uutta? Ostat veneeseen liittyen osan x venepuodista, maksaa 230e, ostat sen jostain yleiskaupasta ilman veneilyrasitetta, se on 23e. Sama pätee ihan mihin hyvänsä niche-hommaan.
 
Ja tuon 100€ shukon saa ostettua ulkomailta posteineen parilla kympillä, kukaan täysijärkinen rupea maksamaan pistokkeesta 100€!:facepalm:

Tämä on juuri se Suomen ongelma, halutaan lisää sähköautoja niin sitten joku vitun pistorasia maksaa 100€!:facepalm:
Siis jos meinaat tota SLO:n linkkiä niin sehän on tukun listahinta, josta lähtee 60-80% pois.
 
Suomen halvimmat täyssähköautot viedään käsistä – ”täysin poikkeuksellista”

"Tähän mennessä Mii electricistä on tehty Suomessa 250 tilausta"

Tuo volkkarin 399€ laturi on kyllä mainio uutuus. Vielä kun sen saisi jotenkin kustannustehokkaasti tolpan nokkaan
Jutussa oli että ensi viikolla tulee lisää raporttia Miistä.

"Ilta-Sanomat pääsee ajamaan uutuudella ensi viikolla, kun Mii electric esitellään kansainväliselle lehdistölle Espanjassa."
 
https://www.amazon.de/dp/B07RPN5417/ Olisko sama halvemmalla ja ilman telehell brändäystä?
Tilasin tuon 220€ 6-16A latauskaapelin jo valmiiksi Miitä varten. Auton mukana tulevakin on halpa, kun maksaa 174€.

Tarkoitus ladata sitten katoksessa olevasta pistokkeesta, tai autotallin isommasta pistokkeesta. Tuo autotallin ikivanha voimavirta pistoke täytyy muutenkin uusia, jos sitä aikoo johonkin käyttää. Ainakin motonetistä löysin combi pistokkeen, missä on voimavirta ja tavallinen suko. Pistoke voisi olla vaikka autotallin ulkopuolella katoksessa. Vaatisi siis vähän lisää kaapelia.
15€ Voimavirta Combirasia 16A +Schuko | Motonet Oy

Palikka jolla voisi ladata 1-3 kpl sähköautoja.
20€ Voimavirta adapteri 16A 3 x Schuko | Motonet Oy
 
Tuo linkitetty supersuko pistorasia (jonka _veroton_ ohjehinta on SLO:lla tuon ~100e, ja josta perus sähköfirma ei tosiaankaan saa 60% alennusta) on tarkoitettu 16A suko laturille. Jos käyttää esim sitä 10A laturia, niin tuolle supersukolle ei ole mitään tarvetta..

Lisäksi käytännössä tuon supersuko pistorasian ero tavalliseen on lähinnä tukevampi rakenne, se 16A lataus aiheuttanee ongelmia ensisijaisesti kuluneessa ja löystyneessä pistorasiassa.
 
Tuo linkitetty supersuko pistorasia (jonka _veroton_ ohjehinta on SLO:lla tuon ~100e, ja josta perus sähköfirma ei tosiaankaan saa 60% alennusta) on tarkoitettu 16A suko laturille. Jos käyttää esim sitä 10A laturia, niin tuolle supersukolle ei ole mitään tarvetta..

Lisäksi käytännössä tuon supersuko pistorasian ero tavalliseen on lähinnä tukevampi rakenne, se 16A lataus aiheuttanee ongelmia ensisijaisesti kuluneessa ja löystyneessä pistorasiassa.

Kipinöinti on pistorasian surma ts. jos revitään pistoketta irti kuorma päällä,liitospinnat kipinöi ja nokeuttavat pinnat, jonka jälkeen isommalla kuormalla noen aiheuttama vastus aiheuttaa kuumenemista/sulamista.
 
Oliko tuossa Mii Electic -autossa saatavilla adaptiivista vakionopeudensäädintä? En ainakaan löytänyt hetimmiten
 
Jopas on keskustelua uudesta Miistä. Itsekkin siitä jo alkanut kiinnostumaan vaikka just sain itelleni kauan odotetun V60 T8:n. On se sähköllä ajaminen vaan niin kivaa että olisi sitä kivempi ajaa pidempäänkin kuin sen 45km-50km minkä Volvolla pääsee :tup: Taidan silti viikata ostohousuni uudesta Mii:stä vaikka kuin tekisi mieli vielä semmoistakin :D Tässä kun ollaan jännän äärellä, n 1.5v sisällä pitäisi monelta valmistajalta tulla yht n 200kpl uusia plugareita ja/tai sähköautoja markkinoille. Sitten 3v päästä fiilis vastaa omalla kohdallani varmaan tilannetta "kuin pääsisi karkki kauppaan" :lol::rofl:

Hieno pelihän tuo Volvo on ei siinä, jotenkin vaan tuntuu siltä että jää auton tehoreservit toisaalle kun ei tee mieli polttista käynnistää juuri koskaan. Tässä autossa on polttoainekäyttöinen Webasto joka vähän omassa käytössä voisi olla kyllä kuten edellisessä 225xe:ssäni eli sähkö käyttöinen. Polttoainetta kuluu Webastolla tosin vaan vähän kun sitä käyttää vaan kabiinin lämmittämiseen, joko se tai polttis ni auto lämpee. Bemarissa se oli juurikin niin että sähköllä mentiin koko ajan ml lämmitys. Itselläni siinäkin mielessä Webaston käyttö vähän nihkeää kun tallissa ei autoa paljon esilämmitetä ellei halua häkämyrkytystä :rofl: Toki talli saa olla lämmin sitten... Saisi olla Volvossa myös sähkölämmitys, vaikka sitten vaan roikan perässä kun akkua ladataan.

Tuohon lataukseen pakko taas mainita ratkaisu joka itelle ollut toimiva jo pian vuoden päivät. Elikkäst ostaa vikavirtasuojalla varustetun 3 vaiheisen 16A rakennustyömaakeskuksen jonka liittää jo olemassa olevaan vanhaan 3x16A voimapistorasiaan kiinni. Siitä saa sitten luotettavampaa sähköä schuko paikoista kun jokaisella oma 16A automaattisulake ja ne vvk takana. Yhdessä käyttänyt myös 16A kellokytkintä kun ollut 13A matkalaturi käytössä ja toiminut.
Työmaa alakeskus 2 x 16 A + 4 x schuko

Nyt omaan ebaystä ostetun hyvässä tarjouksessa olleen 1x16A/3.7kw laturin joka maksoi ~130euroa ja hyvin on yli 1kk päivät pelittänyt. Webasto Pure sitten joskus kun tarvetta isommalle kuormalle eli 3x16A, nyt semmoinen olisi turha kun ei se Volvo parka ota kuin sen 3.7kw maksimissaan. Tyhjästä täyteen jotain 3h ja mukana tulleella roikalla 5-6h kun on mallia 8A. Toki se auto silläkin yön aikana lataantuisi :tup:

Mielenkiinnolla odotan silti käytön kokemuksia yms tietoja Miistä, mielenkiintoinen laite :)
 
Hieno auto on tuo V60 T8 kyllä. Saanko tiedustella minkä vuoksi Tesla Model 3 tai S jäivät kauppaan? Onhan niissä puutteensa, mutta tuon T8:n hinnalla saa kolmosen performance versiona.

En alkuvuodest S ajatellukkaa mutta 3sta kyllä. Sille rupes kaiken maailma ongelmat olee jo sillo ja sit vielä nämä mitä myöhemmin on paljastunut. Kai nekin alkaa jo parempia olemaan?
Nii ja halusin liisinkinä ja silloinen hyvä hyvityshinta Bemarista Volvoon. Kyllähän tuo hieno auto on, haaveissa V60 sähköisenä :drool::D Eniten tällä hetkellä tai edelleen, Polestar 2 kiinnostaa ja nyt myös XC40 Recharge :tup:

....tai sitten ihan joku muu mikä voi tulla näin puskista kuten Mii ja niitähän seuraavan 3vuoden aikana varmasti tulee. Tämä oli vasta alkusoittoa :tup:
 
En alkuvuodest S ajatellukkaa mutta 3sta kyllä. Sille rupes kaiken maailma ongelmat olee jo sillo ja sit vielä nämä mitä myöhemmin on paljastunut. Kai nekin alkaa jo parempia olemaan?

On parantunut mutta kyllä tässä kaikkia pientä on kokoajan ja vaatii vielä paljon pioneerihenkeä ja uskoa huomiseen :rofl: Auto on kuitenkin edelleen aivan uskomaton peli ja se kehittyy jatkuvasti. Kerran kuussa nyt tullut läjä uusia ominaisuuksia päivityksenä ja viimeisenä mm. 5% tehonlisäys.
Jos käyt täällä pk-seudulla ja haluat kokeilla niin pistä viestiä. Autopilotti mm. on ominaisuus mikä pitää itse kokea :kippis:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 575
Viestejä
4 661 519
Jäsenet
76 458
Uusin jäsen
jaleni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom