Hyvin myy Seat Mii Electric.
Näin myy Suomen halvin sähköauto: ”Aloitus on ollut täysin käsittämätön”
Näin myy Suomen halvin sähköauto: ”Aloitus on ollut täysin käsittämätön”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toi on kyllä niin Fiat 127:n tai Vw golfin näköinen kun olla ja voi. Eli hauskan näköinen. Mikähän ton hinta vaan tulee olemaan Suomessa.
Ompas paljon keskustelua aiheesta Mi Electric ja kyllä itsekin kyseisen auton takia tänne tulin.
Menee kyllä hankintaan. 5v takuukin vielä! Toinen positiivinen mahdollisuus voi olla, että tuo romahduttaa Nissan Leaf 1gen hinnat ja sellaisenkin voisi citykaaraksi hankkia.
Jos tuossa on se etäkäyttö kännykällä eli ns. "webasto gsm-liittymällä", niin jo sehän on noin 3000-4000e tavan autossa. Ja vielä automaattikin, varmaan paritonnia. Eli jos auto vaikka on sen 20k, niin - 4k-2k = 14 000e jää hinnaksi uudellen autolle karrikoiden ja oikoen noiden "muutenkin välttämättömien" varusteiden hankinta huomioon ottaen. Todennäköisesti kelpo talviauto työmatkaliikenteeseen näillä alle 30km suuntaansa -matkoilla.
Kakkosautoksihan tuo tulisi. Pitkät matkat ja ajonautintoa vaativat matkat ajettaisiin edelleen diesel-farmarilla ja kaikki muu mahdollinen tuolla Mi Electric -mallilla.
Kakkosautoksi riittäisi hyvin tuollainen n. 150km rangella oleva laite, sitähän latailee kotona ja työmatkat on muutenkin maks. 30km suuntaansa.
Pelkkää hyvää luvassa. Joko Mi Electric pysyy suunnilleen saman hintaisena tai sitten kyseisen auto aiheuttaa "paniikin" esim. 24kwH akulla varustettujen NIssan Leaf -mallien markkinoilla (---> 24kWh Leaffia saa puuhasteluhinnoilla ).
Onpa tulossa mielenkiintoinen vuosi 2020 sähköautorintamalla. Harmi vaan, että "kaikki" siirtyy tuonne syyskuulle (ID3 ja Mi Electric -toimititukset), mutta 2021 on varmasti hintakilpailu yms. käynnissä ja vahvasti.
Jännä pöhinä tästä taajamakinneristä syntynyt kyllä.
Miten diesel-farmarista saa ajonautintoa? Porsche Panamera Diesel alla? Vai tarkoittaako ajonautinto tässä tapauksessa motarilla hiljaista ja tasaista kyytiä?Ompas paljon keskustelua aiheesta Mi Electric ja kyllä itsekin kyseisen auton takia tänne tulin.
Menee kyllä hankintaan. 5v takuukin vielä! Toinen positiivinen mahdollisuus voi olla, että tuo romahduttaa Nissan Leaf 1gen hinnat ja sellaisenkin voisi citykaaraksi hankkia.
Jos tuossa on se etäkäyttö kännykällä eli ns. "webasto gsm-liittymällä", niin jo sehän on noin 3000-4000e tavan autossa. Ja vielä automaattikin, varmaan paritonnia. Eli jos auto vaikka on sen 20k, niin - 4k-2k = 14 000e jää hinnaksi uudellen autolle karrikoiden ja oikoen noiden "muutenkin välttämättömien" varusteiden hankinta huomioon ottaen. Todennäköisesti kelpo talviauto työmatkaliikenteeseen näillä alle 30km suuntaansa -matkoilla.
Kakkosautoksihan tuo tulisi. Pitkät matkat ja ajonautintoa vaativat matkat ajettaisiin edelleen diesel-farmarilla ja kaikki muu mahdollinen tuolla Mi Electric -mallilla.
Kakkosautoksi riittäisi hyvin tuollainen n. 150km rangella oleva laite, sitähän latailee kotona ja työmatkat on muutenkin maks. 30km suuntaansa.
Pelkkää hyvää luvassa. Joko Mi Electric pysyy suunnilleen saman hintaisena tai sitten kyseisen auto aiheuttaa "paniikin" esim. 24kwH akulla varustettujen NIssan Leaf -mallien markkinoilla (---> 24kWh Leaffia saa puuhasteluhinnoilla ).
Onpa tulossa mielenkiintoinen vuosi 2020 sähköautorintamalla. Harmi vaan, että "kaikki" siirtyy tuonne syyskuulle (ID3 ja Mi Electric -toimititukset), mutta 2021 on varmasti hintakilpailu yms. käynnissä ja vahvasti.
Tuo Hondan näyttörivistö tulee aiheuttamaan paljon kalliita ongelmia.
Miten diesel-farmarista saa ajonautintoa? Porsche Panamera Diesel alla? Vai tarkoittaako ajonautinto tässä tapauksessa motarilla hiljaista ja tasaista kyytiä?
Ja sitten vituttaa ne kaikki vuodet joilla ajat vrt. kestät pari kuukautta odotusta ja homma sillä selvä. Itseäni harmitti, että toisin kuin Puntossani, tähän ei saanut lasikattoa ja kattoluukkua, keskikyynärnojaa tai 2-alueautomaatti-ilmastointia, mutta toki ihan ymmärrettävää. Siksi en edes miettinyt muuta kuin Plus -mallia alusta lähtien. Olisi toki kiva nähdä näitä livenäkin jossain kohtaa.
Itse piti vaihtaa Plus malliin, mutta ei sitten vain pystynyt Olisi pitänyt odottaa vähän turhan kauan, kun alunperin tulee kanssa ekasta erästä tavallinen malli kaikilla varusteilla.Kuinkas monta Miitä on nyt tekkiläiset tilanneet? Jännä pöhinä tästä taajamakinneristä syntynyt kyllä. Eilen kävin vielä allekirjoittamassa virallisen ostosopparin (sähköpostitse oli jo hoidettu) ja sanottiin et jos nyt tekee tilauksen, niin menee elo/syyskuulle... Oma Mii tosiaan tulossa siinä ekassa satsissa, mutta kauppa kyllä käynyt "todella hyvin" ja Seatin myyjät olleet iloisempia kuin republikaanit vaalipäivänä.
Kyllä tuota Miitä jo tosiaan odottaa. Itsellä maks hinnat on olleet autossa ja moottoripyörässä 6000€, että onhan tuo Mii vähän niitä kalliimpi. Myyjän mukaan kakkosautoksi tosi monet ostaa, mutta omassa käytössä on tarkoitus olla ykkösautona, kun on vain kaksi ihmistä ja koira. Eikä kumminkaan harmita, vaikka joutuu tyytymään ei Plus malliin. Hetki sitten tuli ostettua talo, niin saa Miin helposti lataukseen.Itse en ole ollut näin täpinöissä auton oston kanssa lähes 10 vuoteen, vaikka tässä välissä on ollut vaikka minkälaista kulkinetta ja hintaluokassa lähes 5x verrattuna Miihin. Joku tässä pikkukipossa innostaa ihan sikana, vaikka kyseessä onkin todella halpa perusauto. Viimeksi tainnut odottaa autoa näin kovasti, kun odottelin tuota uutena ostetun Mustangin luovutusta liikkeestä...
Hyvin myy Seat Mii Electric.
Näin myy Suomen halvin sähköauto: ”Aloitus on ollut täysin käsittämätön”
Muusta en osaa sanoa mitään. Ihan tavallinen vakionopeudensäädin, koska auto on sen verran vanha jo.Ampera ja Volt käyttäjille olisi vähän kysymyksiä. Mitäs pitäis ottaa huomioon, jos meinaa hankkia vm.2012-2014 Voltin/Amperan (onko jotain tiettyjä laatuongelmia mistä pitäisi tietää, edellinen GM-kokemus ei ollut kauhean rohkaiseva)? Mites noissa ilmastointi toimii, saako ajastettua vai onko ainoa vaihtoehto sitätilanpistokkeen asentaminen tai webasto? Onko vakionopeudensäädin adaptiivinen vai ihan perus?
Kumma kyllä maahantuoja arvioi auton menekin aivan väärin. Noin halvassa tosiaan alkaa tuntumaan se valtion 2000€ vähennys. Saa nähdä myykö vielä eioota, koska alennus on voimassa joulukuun loppuun. Vielä siis ehtii tilaamaan, jos vaan jaksaa odotella aika pitkää toimitusaikaa. Nythän hinta on selvästi kaikkia muita sähköautoja halvempi. Tuo 16 000€ on vielä hintahaarukan alapäässä. Kai se hinta siitä sitten nousee 18 000€ 1.1.2020.Nyt on hyvää referenssiä muillekin autoavalmistajille. Kun tuote ja hinta kohdallaan, niin kauppa käy. Täyssähkö ja hinta 15 000€ - 20 000€ väliin, niin houkuttelee. Nyt toivotaan, että kun alatte näitä saamaan niin käyttökokemukset on myös hyviä. Odotan todella mielenkiinnolla ensi vuotta kun osalla Teistä sähköinen Mii alla
Saako noista k-ryhmän autoista vielä plussaakin?
K-Caaran toimipisteistä asiakkaat saavat Plussa-pisteitä huollon yhteydessä ostetuista varaosaosista sekä ajankohtaisista Plussa-kampanjoista.
Muina huomioina: auto on nastarenkailla hämmentävän hiljainen. Alkoi renkaidenvaihdon jälkeen ihan epäilyttämään, josko renkaat olisivat niin finaalissa, etteivät nastat ota tiehen. Ikkunan avaamalla tuttu rapina kyllä kuului, mutta sisälle ei tule juuri lainkaan enempää ääntä kuin kesärenkaillakaan.
Samat renkaat kuin edellisessä, eli Continental IceContact. Halkaisijakin samat 17", leveydestä ja profiilista en ole varma. Edellisessä autossa kuului kaupunkiajossa asfaltilla selvästi rapina sisään ja maantienopeuksissa ujelsi havaittavasti, mutta nyt kuuluu vain tasaista huminaa.Mitä renkaat? Edellisessä autossa oli aivan jäätävä ero wanhoilla hakka 5 vs. uudet 7.
Sähköllä ajo lumella on kyllä tajuttoman äänetöntä menoa. Tuntuu tyhmältä edes kirjotella tosta, mutta se vaan oli niin outo fiilis kun ei kuulu yhtään mitään.
Kyllähän melkein 0% rahoituksen voi saada pankista, jos on varoissaan tai osaa pelata - toisaalta jos on kovin varoissaan, ei alle 20k pikkuautolle tarvita heräteostonakaan rahoitusta. Melkein nollakorkoista on nykyään ainakin asuntolaina - jos sattuu olemaan kohdassa, jossa voi suunnitella ja opiskelee, voi niin ikään saada ilmaista lainaa osan hinnasta.Sitten kun saa 0% rahoituksen niin voin harkita
Kestotestiä 2016 Leafeista, työpaikan molemmat Leafit kadottaneet rangeaan niin, ettei niillä pääse enää 100km lataamatta välillä. Yllättävän nopeasti lahosi molemmat, ajettu kuitenkin alle 70 000km.
Esilämmityksen avaimesta käyntiin. Jos avaimen kantama ei riitä, niin obd-palikasta ja kännykästä saa rakenneltua kauko-ohjauksen myös. Laatuongelmia taitaa olla aika vähän Opel-tuotteeksi. Vakkari on perus. Eroja vuosimallien välillä on. 2012 loppuvuodesta tuli säätö sille, kuinka kylmällä polttomoottori pärähtää käyntiin pakostikin. 13 malliin tuli vähän isompi akku ja takapenkkiläisten mukitelineet on vierekkäin. Kannattaa liittyä FB:n Ampera ja Volt Suomi ryhmään. Siellä on paljon kokemuksia.Ampera ja Volt käyttäjille olisi vähän kysymyksiä. Mitäs pitäis ottaa huomioon, jos meinaa hankkia vm.2012-2014 Voltin/Amperan (onko jotain tiettyjä laatuongelmia mistä pitäisi tietää, edellinen GM-kokemus ei ollut kauhean rohkaiseva)? Mites noissa ilmastointi toimii, saako ajastettua vai onko ainoa vaihtoehto sitätilanpistokkeen asentaminen tai webasto? Onko vakionopeudensäädin adaptiiivinen vai ihan perus?
Kestotestiä 2016 Leafeista, työpaikan molemmat Leafit kadottaneet rangeaan niin, ettei niillä pääse enää 100km lataamatta välillä. Yllättävän nopeasti lahosi molemmat, ajettu kuitenkin alle 70 000km.
Mites takuuna? Google kertoi että takuuta on pidennetty.
Nissan parantaa LEAFien akkutakuuta takautuvasti
Firma toi nuo maahan itse, koska Nissan ei vielä myynyt niitä täällä (NZ) virallisesti, joten takuuta tuskin on luvassa.
Viimeaikoina on alkanut noista firmoja jotka vaihtavat yksittäisiä kennoja akustoihin, joten eiköhän nuo päädy sellaisen käsittelyyn.
Itse näistäkin syistä varmaan siirryn pistokehypridiin seuraavan vaihdon yhteydessä .. välivuosiksi, siinä tuo akku pääsee helpommalla eikä ole range siitä akusta riippuvainen. Joku uusi akkutekniikka voisi toki auttaa, mutta ei hirveästi ole uutisia ainakaan sellaisista kuulunut. Jossain uutisessahan mietittiin miten lithium varat vai mikähän se kohtuu harvinainen metalli oli mitä akut söi riittää, kun akkujen tehtailu räjähtää nousuun.
Surkeuttahan se olisi jos sähköllä ei voi nilkuttaa bensan loputtua tai moottorin vikaantuessa. Silti plugin hybridissä polttoaineen loppuminen on saman tasoinen moka kuin polttomoottoriautossa. Siitä sietää saada sakot.Ei kai mikään plugari pakota ajamaan bensalla, mutta joissain ei lämmitys toimi ilman polttomoottoria. Saahan sitä ilman lämmitystä toki ajella oli bensaa tai ei.
Ainakin Amperassa jätetään käyttämättä parikymmentä prosenttia akun kapasiteetista molemmista päistä. Eli ei ladata koskaan tyhjästä täyteen.Pistokehybridissä akku varmastikin kaikista kovimmilla, täydestä "tyhjään" jokaikisellä ajokerralla.
En sitten tiedä onko sillä jotain merkitystä mutta ainakaan helpommalla se akusto ei hybridissä pääse.
Pitkät takuut ne hybridien akuille antavat yhtälailla eli ei varmaan ongelma.
Ainakin Amperassa jätetään käyttämättä parikymmentä prosenttia akun kapasiteetista molemmista päistä. Eli ei ladata koskaan tyhjästä täyteen.
Seat Miille luvataan Saksassa 8v/160 tkm@70 % kapasiteetista, kuten kuvasta näkyy.Miten nuo akkutakut toimii? Paljonko saa ajomatka tippua, kunnes alkavat akustoa uusimaan?
Vähän riippuu mitä uutisia seuraat. Jos seuraat vain junttilan uutisia niin tiedät asiasta vasta kun se uusi akkutekniikka on massatuotannossa.Joku uusi akkutekniikka voisi toki auttaa, mutta ei hirveästi ole uutisia ainakaan sellaisista kuulunut. Jossain uutisessahan mietittiin miten lithium varat vai mikähän se kohtuu harvinainen metalli oli mitä akut söi riittää, kun akkujen tehtailu räjähtää nousuun.
Tuo on jännä tuo "autoteollisuuden maksama tuki". Maksavat tukea itselleen eli nostavat hintaa 3ke ja sitten "antavat alennusta" 3ke.Saksassa tuet nousevat: Saksa korottaa sähköautotukia: nyt jopa 6 000 euroa
”Alle 40 000 euron hintaisten sähköautojen ostajien tuki nousee 6 000 euroon. Tuesta puolet maksaa valtio, puolet autoteollisuus. Nyt esitetyt tuet tulevat voimaan tämän kuukauden aikana, ja ne jatkuvat vuoteen 2025 asti.”
Juurikin näin. Kyllä siellä pyritään puristamaan polttomoottoreista kaikki sentit irti ja viivyttää sähköautoihin siirtymistä viimeseen saakka.Sähköautoista | Uusi Suomi Puheenvuoro
Tää oli aika hyvä kirjoitus. Itsekin ihmetellyt tuota jättimäisten autofirmojen kyvykkyyttä tuottaa autoja. Kohta kymmenenvuotta itketty että akkuja ei saa ja ne ovat kalliita. Noilla firmoilla on paukkuja niinpaljon että saavat tehtyä mitä vaan lähes ilmaiseksi, jos haluavat. Sitä halua vaan ei ole löytynyt ja viivytystaktiikka toimii edelleen. Julkistetaan uusia malleja jatkuvasti mutta kun katsoo tuotantomääriä niin huomaa missä se kusetus-aspekti on oikeasti. Annetaan ymmärtää että nyt lähdettiin mukaan mutta totuus on sitten toinen. Ilman Teslaa eivät olisi vieläkään tehneet yhtä ainoaa mallia.
Eli sinä omalla uskomuksella kyseenalaistat jonkun toisen ihmisen uskomuksen?Kirjoitus on muuten hyvä, mutta teslan mainostuksen uskominen siitä, että kaikissa autoissa on full self driving laitteisto on kyllä vähän kyseenalainen uskomus.
Kukaan muu odottamassa noita vuoden lopun uutuksia Citigo e IV tai Seat Mii e? Jos Suomessakin hinta ~20K€ ja siihen saa päälle sen 2000€ edun valtiolta niin voisi hyvinkin olla loistava ratkaisu käyttöautoksi. Pidemmät matkat sitten vanhalla bensakinnerillä.
Luulen että odotat sitä, että pääset odottamaan toimitusta tai tilausjonoon pääsemistä.
Jos meinaat ostaa, niin kannattaa ekana päivänä kun tulevat myyntiin pistää tilaus sisään. Noiden valmistuskapasiteetti ei tule olemaan lähellekään riittävä kysyntään nähden, joten toimitusajat tulevat olemaan älyttömät.
Itseltä oli jäänyt huomaamatta tuo keskustelu kesäkuulta Seat Miistä, Citigosta ja up:ista.En epäile yhtään ja voi olla että ensiksi myyntiin tulee kalleimmat trimmit, perusmallit sitten joskus. Ajatuksena vaan erittäin houkutteleva.
Tesla alkoi myydä FSD:tä joskus 2015. 2016 kuulemma kaikissa autoissa oli 2.0 hw, jolla sen piti olla mahdollista SAE level 5 autonomy. No, eivät ole vielä julkaisseet edes SAE 3 autopilottia ja 2018 lopulla totesivat, että silloinen hardis ei riitäkään uusimpaan neuroverkkoon ja julkaisivat 3.0 version hardiksesta.Eli sinä omalla uskomuksella kyseenalaistat jonkun toisen ihmisen uskomuksen?
Pistokehybridissä akku varmastikin kaikista kovimmilla, täydestä "tyhjään" jokaikisellä ajokerralla.
En sitten tiedä onko sillä jotain merkitystä mutta ainakaan helpommalla se akusto ei hybridissä pääse.
Pitkät takuut ne hybridien akuille antavat yhtälailla eli ei varmaan ongelma.
Sähköautoista | Uusi Suomi Puheenvuoro
Tää oli aika hyvä kirjoitus. Itsekin ihmetellyt tuota jättimäisten autofirmojen kyvykkyyttä tuottaa autoja. Kohta kymmenenvuotta itketty että akkuja ei saa ja ne ovat kalliita. Noilla firmoilla on paukkuja niinpaljon että saavat tehtyä mitä vaan lähes ilmaiseksi, jos haluavat. Sitä halua vaan ei ole löytynyt ja viivytystaktiikka toimii edelleen. Julkistetaan uusia malleja jatkuvasti mutta kun katsoo tuotantomääriä niin huomaa missä se kusetus-aspekti on oikeasti. Annetaan ymmärtää että nyt lähdettiin mukaan mutta totuus on sitten toinen. Ilman Teslaa eivät olisi vieläkään tehneet yhtä ainoaa mallia.
Kyllä, ja sitten kun lainsäädännön muutokset lopulta pakottavat tuottamaan enemmän kuin kourallisen sähköautoja, nämä mammutit tulevat törmäämään siihen tosiasiaan, että valmistuskapasiteetti ei synny hetkessä ja tulee maksamaan paljon. Heikkenevän polttismyynnin, raskaiden ilmastosakkojen ja valtavan investointitarpeen tuloksena valmistajia tulee menemään konkurssiin tai ne pyrkivät epätoivoisiin fuusioihin kuten äskettäin nähtiin PSA:n ja Fiat Chryslerin kanssa. Ja tämä on niille aivan oikein.
Mä luulen että autovalmistajat ovat niin jähmeitä jättejä, että niillä ei ole ollut uskallusta laittaa tuotekehitykseen sellaisia summia kuin mitä laadukkaan sähköauton tekeminen edellyttäisi. Vuosia sitten ei ollut mitenkään selvää, että akkuihin perustuva sähköauto olisi "voittava" ratkaisu fossiilisista polttoaineista luovuttaessa. Tesla on tehnyt tärkeää tienraivausta.Sähköautoista | Uusi Suomi Puheenvuoro
Tää oli aika hyvä kirjoitus. Itsekin ihmetellyt tuota jättimäisten autofirmojen kyvykkyyttä tuottaa autoja. Kohta kymmenenvuotta itketty että akkuja ei saa ja ne ovat kalliita. Noilla firmoilla on paukkuja niinpaljon että saavat tehtyä mitä vaan lähes ilmaiseksi, jos haluavat. Sitä halua vaan ei ole löytynyt ja viivytystaktiikka toimii edelleen. Julkistetaan uusia malleja jatkuvasti mutta kun katsoo tuotantomääriä niin huomaa missä se kusetus-aspekti on oikeasti. Annetaan ymmärtää että nyt lähdettiin mukaan mutta totuus on sitten toinen. Ilman Teslaa eivät olisi vieläkään tehneet yhtä ainoaa mallia.
Mielenkiintoista nähdä, mitä USA:ssa tapahtuu pitemmällä tähtäimellä. Republikaanihallinto on hyvin öljynkäryinen, ja sikäläisille autovalmistajille se tuntuu olevan ihan ok. Ihmiset kyllä tykkäävät sähköautoista siinä määrin, että Teslalla voi olla aika hurja markkinaosuus kymmenen vuoden päästä.Kyllä, ja sitten kun lainsäädännön muutokset lopulta pakottavat tuottamaan enemmän kuin kourallisen sähköautoja, nämä mammutit tulevat törmäämään siihen tosiasiaan, että valmistuskapasiteetti ei synny hetkessä ja tulee maksamaan paljon. Heikkenevän polttismyynnin, raskaiden ilmastosakkojen ja valtavan investointitarpeen tuloksena valmistajia tulee menemään konkurssiin tai ne pyrkivät epätoivoisiin fuusioihin kuten äskettäin nähtiin PSA:n ja Fiat Chryslerin kanssa. Ja tämä on niille aivan oikein.
Taitaa se litiumin ja koboltin saatavuus olla rajoittava tekijä. Mutta uskonasioitahan nämä.
Iranista löytyi muuten ihan kivan kokoinen öljylähde Ei lopu ihan hetkessä öljy, vaikka -70 luvulla niin epäiltiin.
Iranista löytyi lähes Puolangan kokoinen öljykenttä – Maan öljyvarat kasvoivat kolmanneksella