Keskustelua hybridiautoista

Mulla myyjä sanoi, että kun kerran tilaus on lyöty systeemiin niin sitä ei kannata lähteä muuttamaan. Tehdas kun allokoi tilaukset omaan jonoonsa värien, lisävarusteiden jne. perusteella ja jos sinne yhtäkkiä tehdäänkin muutos keskellä jonoa olevaan tilaukseen niin siinä on riski sekoittaa pakkaa liikaa. Todennäköisesti tilaus vedetään kokonaan pois ja laitetaan jonon hännille odottamaan uutta vapaata slottia.
 
Miin plus mallissa lisäksi erikseen mainitaan, että kyseessä on "urheiluistuimet" edessä, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan. Tuon perusteella kuitenkin plussassa voi olla vähän enemmän topatut penkit.
 
Kyllä se muutos taloyhtiön luvan vaatii ja voivat muutokseen evätä. Päätöksen tulisi olla tasapuolinen kaikille osakkaille, eikä se katos välttämättä salli kovinkaan suuria kuormien nostoja. Ja sillä auton lämmitykseen varatulla teholla ei kovin nopeaa autoa ladata. Sehän taas ei ole tasapuolista, että yksi saa ajella sähköautolla ja muilta se oikeus evätään. Toki jos yhtiö on myöntyväinen niin ei tälle mitään estettä ole, mutta yleensä siellä hallituksessa ollaan aika varauksellisia.
Ongelmia varmaan tulee siitä, että ne joilla ei ole sähköautoa ei ole välttämättä kauhean kiinnostuneita maksamaan mahdollisesti todella kalliita maksuja siitä että koko taloyhtiöön vedetään huonossa tapauksessa hyvin kaukaa uutta paksua kaapelia, jotta lataus onnistuu. Ei toki ensimmäisen kohdalla ehkä tarvitse, mutta sitten kun joku muukin haluaa ladata niin se täytyy sallia ja sitten tulee pahimmillaan kilometreittäin ojankaivuuta ja asfalttia uusiksi jne. ja kohonneet maksut sähköyhtiölle isommista sulakkeista.

Hyvällä tuurilla ei toki tarvitse tehdä mitään muuta kun asentaa vaan latauslaitteita.
 
Tässä taloyhtiössä on onneksi kaukolämmitys, joten voisi kuvitella että kapasiteettia on paremmin kuin vaikkapa sähkölämmiteisessä taloyhtiössä? Niin ja autokatosta ei ole, jokaisella oma tolppa. Mutta täytyy tuota alkaa ensi viikolla selvittään. Ennen sitä ei kyllä uskalla autoa varmaankaan tilata.

Väristä vielä sen verran että tuo musta olisi myös omasta mielestä tyylikkäin, mutta toisaalta paha väri sen kannalta missä kaikki paska heti näkyy, (mutta silti varmaan valkoinen se pahin);) ja tietysti kuumiaa myös eniten auringossa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä taloyhtiössä on onneksi kaukolämmitys joten voisi kuvitella että kapasiteettia on paremmin kuin vaikkapa sähkölämmiteisessä taloyhtiössä?
Tai sitten kaukolämmön takia yhtiöön on vedetty van ohutta narua sähköä varten kun ei ole ollut tarvetta enemmälle? Mutta selviää vain kysymällä.
 
Väristä vielä sen verran että tuo musta olisi myös omasta mielestä tyylikkäin mutta toisaalta paha väri sen kannalta missä kaikki paska heti näkyy, (mutta silti varmaan valkoinen se pahin);) ja tietysti kuumiaa myös eniten auringossa.
Musta on kyllä aina kaikkein vaikein pintaväri. Näkyy ihan kaikki pöly ja suola välittömästi. Paljon valkoistakin vaikeampi. Ja koskee muuten kaikkea muutakin kuin autoja, esim. keittiön tasoja, lattioita jne...

//off-topic
 
Kilometripohjainen ajoneuvovero, ei kai siihen mitään sen kummempaa tarvita (vanhoilla polttomoottorivehkeillä saa sitten siirtymäjakson ajan maksaa tuplaverot, kun veroja joutuu maksamaan myös polttoaineen hinnassa :D).

Tuo se varmaan tarkin systeemi olisi. Se vaan sitten millä tuota vuosittaista kilometrimäärää valvottaisiin koko maan autokannasta. Joku GPS pohjainen seuranta joka autoon vaikuttaa aika kalliilta systeemiltä rakentaa jokaiseen vanhaan papan 90luvun nissaniin jolla käy kaupassa. Jos vaan ilmoitus johonkin sivuille kilometrimäärästä mitä tuli ajettua niin monikohan mahtaa vähän pyöristlelä lukemaa ja kuka sitä sitten valvoo. Muuta nyt äkkiä tule mieleen. Toki joku akkukapasiteetin mukainen verotus vois olla yksi, mutta reilu lisäverohan näillekkin tuosta teitten kunnossa pidon yms syystä tulee, muuten ajetaan kohta kaikki hiekkateillä :D
 
Heinäkuulle lupas tänään kun meni plussa tilaukseen. Harmaana kaikilla mausteilla :D Tinkivaraa ei hirveästi ollut, renkaista sai vähän. Jostain syystä molemmilla Seat-myyjillä mitä näin oli hymy aika herkässä, liekö joku provikkapalkkasysteemi.

e: Kävin ajamassa UP:n kaasuversiota. Mukava peli, hyvä näkyvyys jne. Melu toki oli nastoilla ikävähkö, mutta ei kuitenkaan mitään erityistä jos johonkin japsivehkeisiin vertaa. Kaupungissa radio kuuluu ok, maantiellä ja satasen alueella alkaa mennä puuroksi (olettaen ettei järjetöntä äänentasoa halua käyttää). Oli ihan perhanan hauska pistellä menemään tässä lumimössössä, ajofiilis kuin aikanaan ensimmäisessä vm. 80 Fiestassa.
 
Jos plugari pakottaa kylmällä ilmalla ajamaan bensalla niin pääseekö sähköllä eteenpäin jos bensa loppuu? Olettaen että akussa on virtaa.

En ole plugaria hommaamassa mutta kiinnostaa tietää kun seurannut tuota keskustelua noista naurettavista toiminnoista kuten moottorin pakkokäynnistys.
 
OT: lomalla vuokralla ollut UP GTI on yksi hauskimmista peleistä Fiat 500 Abarthin ohella mitä kuolevaisten hintaluokassa saa hommattua. Kyllä sähkö-Miilläkin on varmaan hauska ajella, suorituskyky on vähintäänkin riittävä kaupunki- ja kehänopeuksilla. :tup:
 
Mitenkäs on sähköauton hinauksen kanssa?
Jos akku lopahtaa kesken, voiko laittaa kaverin peräkoukkuun ja hinata?
Voisiko jopa ladata hinauksessa (kuten alamäessä)?
 
Jos plugari pakottaa kylmällä ilmalla ajamaan bensalla niin pääseekö sähköllä eteenpäin jos bensa loppuu? Olettaen että akussa on virtaa.

En ole plugaria hommaamassa mutta kiinnostaa tietää kun seurannut tuota keskustelua noista naurettavista toiminnoista kuten moottorin pakkokäynnistys.
Ei kai mikään plugari pakota ajamaan bensalla, mutta joissain ei lämmitys toimi ilman polttomoottoria. Saahan sitä ilman lämmitystä toki ajella oli bensaa tai ei.
 
Miin plus mallissa lisäksi erikseen mainitaan, että kyseessä on "urheiluistuimet" edessä, mitä sitten ikinä tarkoittaakaan. Tuon perusteella kuitenkin plussassa voi olla vähän enemmän topatut penkit.
Jep. Noita kahta kohtaa Miistä en huomannut lukea ennen tilausta.

"Lämmitetyt urheilulliset etuistuimet
Istuinverhoilu valkoisella koristeompeleella"

Pitää nyt sitten miettiä, että otanko perusmallin, joka tulee vähän nopeammin. Vai Plussan toisesta autoerästä. Myyjä vastailee luultavasti maanantaina.
 
Pitää nyt sitten miettiä, että otanko perusmallin, joka tulee vähän nopeammin.

Ja sitten vituttaa ne kaikki vuodet joilla ajat vrt. kestät pari kuukautta odotusta ja homma sillä selvä. Itseäni harmitti, että toisin kuin Puntossani, tähän ei saanut lasikattoa ja kattoluukkua, keskikyynärnojaa tai 2-alueautomaatti-ilmastointia, mutta toki ihan ymmärrettävää. Siksi en edes miettinyt muuta kuin Plus -mallia alusta lähtien. Olisi toki kiva nähdä näitä livenäkin jossain kohtaa.
 
Ja sitten vituttaa ne kaikki vuodet joilla ajat vrt. kestät pari kuukautta odotusta ja homma sillä selvä. Itseäni harmitti, että toisin kuin Puntossani, tähän ei saanut lasikattoa ja kattoluukkua, keskikyynärnojaa tai 2-alueautomaatti-ilmastointia, mutta toki ihan ymmärrettävää. Siksi en edes miettinyt muuta kuin Plus -mallia alusta lähtien. Olisi toki kiva nähdä näitä livenäkin jossain kohtaa.
Totta. Onhan tuo Plussan tumma sisustus tyylikkäämpi ja 16" renkailla on parempi ajettavuus ja ulkonäkö. Toivotaan että saa vielä muutettua Plussaksi, jota melkein kaikki on tilanneet. Valkoista VW up autoa tutkin liikkeessä ja siinä oli varmaankin kaikki varusteet laitettu. Hintaa en kyllä muistanut katsoa. Tuo nahkakin tuo parempaa ulkonäköä ja kaiuttimiakin on enemmän.
  • 16” kevytmetallivanteet
  • Tummennetut takasivuikkunat ja takalasi
  • Nahkaverhoiltu ohjauspyörä, vaihdekepin nuppi ja käsijarrun kahva
  • Urheilulliset etuistuimet
  • Istuinverhoilu valkoisella koristeompeleella
  • 6 kaiutinta
  • Musta sisäkatto
 
Itse en ole ehkä senkään takia nyt vielä pitänyt ihan hirveetä kiirettä tilauksen kanssa jos noissa ensimmäisissä on joitakin "lastentauteja". Tietysti toivoisihan sitä että uuden auton saisi viimeistään kesäksi alle.:cool: Ehkä odotan vielä ainakin Black Fridayhin asti jos tulisi vaikka jotain rahoitustarjouksia. Autonkin viime vuosina silloin huoltanut kun saanut -20-30% alennusta.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ole ehkä senkään takia nyt vielä pitänyt ihan hirveetä kiirettä tilauksen kanssa jos noissa ensimmäisissä on joitakin "lastentauteja". Tietysti toivoisihan sitä että uuden auton saisi viimeistään kesäksi alle.:cool: Ehkä odotan vielä ainakin Black Fridayhin asti jos tulisi vaikka jotain rahoitustarjouksia. Autonkin viime vuosina silloin huoltanut kun saanut -20-30% alennusta.
Seat Mii on ollut lähes tuollaisenaan tuotannossa jo vuodesta 2011 lähtien eli eiköhän ne isoimmat lastentaudit ole jo korjattu, jos niitä on edes aiottu korjata :) Sähkön mukana tuomat uutuudet on toki asia erikseen, mutta lopulta kuitenkin aika pieni osa kokonaisuutta.
 
Itse en ole ehkä senkään takia nyt vielä pitänyt ihan hirveetä kiirettä tilauksen kanssa jos noissa ensimmäisissä on joitakin "lastentauteja". Tietysti toivoisihan sitä että uuden auton saisi viimeistään kesäksi alle.:cool: Ehkä odotan vielä ainakin Black Fridayhin asti jos tulisi vaikka jotain rahoitustarjouksia. Autonkin viime vuosina silloin huoltanut kun saanut -20-30% alennusta.
Seat Miistä voisi silti pyytää tarjouksia, jos siis haluaa auton vähän halvemmalla.

Yksi myyjä lupaili punaisen kaikilla varusteilla 16 000. Ja Plus malli olisi sitten ilmeisesti 17 080. Esim valkoinen väri 100-150 lisää. Kumminkin selvästi alle 20 000.

Minäkään en usko että lastentauteja tulee. Sähkömoottori pitäisi olla lisäksi kestävämpi. Eka erä meni jo, eli aivan ensimmäisiä autoja ei enää saa tilattuakaan. Tarjousta pitäisi silti olla joulukuun loppuun, mutta tilausjono on silloin entistäkin pidempi.
 
Itse en ehtinyt etukäteen tarkistella miten lataus parkkiksella onnistuu mutta samassa katoksessa joku on saanut jo hybridille tuollaisen kWh-mittarillisen latausboksin ja taloyhtiön hallituksen jäsen alkoi selvitellä tuota asiaa puolestani, joten en odota tästä tässä vaiheessa hirveää draamaa. Periaatteessa riittäisi jopa normi 2h esilämmittämiseen kun tuossa parin kilometrin päässä on Lidl mistä saa ladata ilmaiseksi pikalaturilla ja muutenkin tässä pks-seudulla noita tökkeleitä alkaa olla joka kulmalla. Eniten jännittää miten tuolla Mii:llä menee eri keleillä yksi suht vakituinen yli 400km siivu.
 
Seat Mii on ollut lähes tuollaisenaan tuotannossa jo vuodesta 2011 lähtien eli eiköhän ne isoimmat lastentaudit ole jo korjattu, jos niitä on edes aiottu korjata :) Sähkön mukana tuomat uutuudet on toki asia erikseen, mutta lopulta kuitenkin aika pieni osa kokonaisuutta.
Seat Miistä voisi silti pyytää tarjouksia, jos siis haluaa auton vähän halvemmalla.

Yksi myyjä lupaili punaisen kaikilla varusteilla 16 000. Ja Plus malli olisi sitten ilmeisesti 17 080. Esim valkoinen väri 100-150 lisää. Kumminkin selvästi alle 20 000.

Minäkään en usko että lastentauteja tulee. Sähkömoottori pitäisi olla lisäksi kestävämpi. Eka erä meni jo, eli aivan ensimmäisiä autoja ei enää saa tilattuakaan. Tarjousta pitäisi silti olla joulukuun loppuun, mutta tilausjono on silloin entistäkin pidempi.

Itse tarkoitin juurikin tuota sähkötekniikkaa. Mutta onhan sekin jo sinällään "vanhaa tekniikkaa" akkukapasiteettihan tuossa kaippa vaan kasvoi vanhaan E UPiin verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:
"Jos vetävät pyörät pääsevät pyörimään vapaasti hinauksessa, auton sähköjärjestelmä saattaa vaurioitua,"
Olisi kiva tietää tarkemmin miksi noin?
Miksi sähköauto lataa alamäessä, mutta ei siedä hinausta?
 
"Jos vetävät pyörät pääsevät pyörimään vapaasti hinauksessa, auton sähköjärjestelmä saattaa vaurioitua,"
Olisi kiva tietää tarkemmin miksi noin?
Miksi sähköauto lataa alamäessä, mutta ei siedä hinausta?

Normaalissa automaattivaihteisessahan on samaa ongelmaa, ja se aiheutuu jäähdytyksen puutteesta. Vaihdelaatikon öljyt ei kierrä kun moottori ei ole käynnissä. Voisko tässä olla jotain samansuuntaista?
 
"Jos vetävät pyörät pääsevät pyörimään vapaasti hinauksessa, auton sähköjärjestelmä saattaa vaurioitua,"
Olisi kiva tietää tarkemmin miksi noin?
Miksi sähköauto lataa alamäessä, mutta ei siedä hinausta?

Jos auto on sammuksissa, ei sen sähköjärjestelmä ole päällä. Kun autoa hinataan, moottorista tulee generaattori joka tuottaa sähköjärjestelmään sähköä. Koska auto ei ole päällä (käynnissä) ei sen suojajärjestelmät ole päällä. Siis jotka moottorijarrutuksessa ottavat talteen sen energian. Näin itse päättelisin. :think:
 
Selasin noita latauskaapeleita kotilataukseen ja jotain 300€ maksaisi maks 16A säädettävä. Vaatii kyllä paremman suko pistorasian. Miin mukana kun tulee 8A kaapeli.

Telewell - Latauskaapeli - kotilataus suko 16A (Mode 2) - autossa TYPE 2 liitin

"Suko -pistorasia josta ladataan tulee olla sateelta suojattu!
Lopetettaessa lataus irroita kaapeli aina ensin autosta ja vasta sitten suko -pistorasiasta."
https://www.amazon.de/dp/B07RPN5417/ Olisko sama halvemmalla ja ilman telehell brändäystä?
 
Eikös noissa sähköautoissa ole tuo tow mode niinkuin teslassa että menee vapaalle niin voi työntää ja vetää ihan vapaasti.
 
Mii-tarjous saatu, Plus, kaikki lisävarusteet, metallimusta ja talvirengaspaketti paremmilla vanteilla. 19250 euroa jos kryptistä tarjousta tulkitsen oikein.

Ei mitään käryä onko hyvä, huono vai perustarjous. :D
 
Viimeksi muokattu:
Perustarjous, satkun-pari voit yrittää saada pois. Kauppiaalla kun juuri nyt ei ole huolta, että tuote jäisi käsiin...
 
Eikös noissa sähköautoissa ole tuo tow mode niinkuin teslassa että menee vapaalle niin voi työntää ja vetää ihan vapaasti.

Teslan tow mode tarkoittaa että sen saa rullaamaan jotta sen saa vedettyä vaijerilla hinurin lavalle.

Oheissa on suoraan tämä: "Ajoneuvoa ei missään tapauksessa saa hinata yksikään rengas maassa, mikäli sähköjärjestelmä ei toimi. (Tämä aiheuttaa huomattavia vahinkoja moottoriin)."
 
Mii-tarjous saatu, Plus, kaikki lisävarusteet, metallimusta ja talvirengaspaketti paremmilla vanteilla. 19250 euroa jos kryptistä tarjousta tulkitsen oikein.

Ei mitään käryä onko hyvä, huono vai perustarjous. :D

Kaikki lisävarusteet. Tarkoitatko niitä mukavuuspaketteja mitä siinä listalla on? Jos tollasen hinnan oot saanut metallivärin kanssa niin on kyllä parempi tarjous kuin mitä itse kysymällä sain.
 
Mii-tarjous saatu, Plus, kaikki lisävarusteet, metallimusta ja talvirengaspaketti paremmilla vanteilla. 19250 euroa jos kryptistä tarjousta tulkitsen oikein.

Ei mitään käryä onko hyvä, huono vai perustarjous. :D
Kyllä tuosta varmaan vähän lähtisi pois, jos sanoo ostavansa vain vähän halvempaan hintaan. Myyjä saa kumminkin autosta jotain 400.

16 000
1080 Plus paketti
460 metalliväri =
17 540 - 19 250 = 1710 talvirenkaat

Jos talvirenkaat olisi vaikka 1200€, niin voisi tarjota 18 740€ kokonaishintaa.

Täällä talvirenkaat oli eka 1400€ ja sitten 1200€, mutta en ottanut toisia renkaita nyt ollenkaan.
 
Mii-tarjous saatu, Plus, kaikki lisävarusteet, metallimusta ja talvirengaspaketti paremmilla vanteilla. 19250 euroa jos kryptistä tarjousta tulkitsen oikein.

Ei mitään käryä onko hyvä, huono vai perustarjous. :D
Mulla ei ollut plus, ja lisänä olivat vain mukavuuspaketti, käytettävyyspaketti sekä tilapäislatauslaite, jolloin hinta oli 16250 €. Alennusta siis 2,134374 %.

Käytetään tuota alennusta apuna, mutta unohdetaan talvipyörät, koska niistä en tiedä.

Mii plus 16691,96
Toimitusk. 600,00
Mukavuus 318,15
Käytettävyys 71,84
Tilapäislataus 0,00
Metalliväri 461,80

Alennus 2,134374 %
Yhteensä 17756,49 €

Jos valitsit myös mustan ULKOkaton, niin yhteensä 17917,19 €.

Talvipyörien hinnaksi jää 1332,81 - 1493,51 € riippuen oliko tilattu musta ulkokatto. En itse antaisi OEM-pyörille arvoa ainakaan enempää kuin 1200 €, joten mielestäni alennuksesi ei ollut parhaasta päästä. En tosin tiedä mitkä vanteet/renkaat tilasit, ja paljonko niiden arvo on. Jälkikäteen muualta ostettuna pyöriä saanee alle tuhannella eurolla.
 
Osaako Mii lämmittää itsensä ajastetusti ja pitääkö siihen hommata sisälämmitin erikseen?
 
Osaako Mii lämmittää itsensä ajastetusti ja pitääkö siihen hommata sisälämmitin erikseen?
En ole ottanut itse selvää, mutta myyjä sanoi, että sovelluksella voi lämmittää akusta 10 min ajan ennen lähtöä. Latauksen yhteydessä onnistuu pidempään. Ei siis tarvitse sisähaaroitusta tai -lämmitintä. Säästöä joka paikassa.
 
Alkaa kuulostamaan jo hyvältä peliltä ennen ensimmäistäkään koeajoa sähköisenä. :tup: Jos olisi autonhankintaa venyttänyt keväästä tänne loppuvuoteen, olisi varmaan nyt nimi Seatin tilausvihkossa.

Nyt pitää tyytyä odottamaan milloin Honda e saapuu Suomeen. :think:
 
Kuinkas monta Miitä on nyt tekkiläiset tilanneet? Jännä pöhinä tästä taajamakinneristä syntynyt kyllä. Eilen kävin vielä allekirjoittamassa virallisen ostosopparin (sähköpostitse oli jo hoidettu) ja sanottiin et jos nyt tekee tilauksen, niin menee elo/syyskuulle... Oma Mii tosiaan tulossa siinä ekassa satsissa, mutta kauppa kyllä käynyt "todella hyvin" ja Seatin myyjät olleet iloisempia kuin republikaanit vaalipäivänä.
 
Kalliita talvirenkaita on porukalle myyty/tarjottu. Mulle tulee oem-aluilla 790e hinnalla talvirenkaat. Toki sitten on kalliimpaa jos ottaa isommassa koossa vanteet.
 
47D43581-85C1-41F0-9550-6421AD70D4CD.jpeg
Mulla ei ollut plus, ja lisänä olivat vain mukavuuspaketti, käytettävyyspaketti sekä tilapäislatauslaite, jolloin hinta oli 16250 €. Alennusta siis 2,134374 %.

Käytetään tuota alennusta apuna, mutta unohdetaan talvipyörät, koska niistä en tiedä.

Mii plus 16691,96
Toimitusk. 600,00
Mukavuus 318,15
Käytettävyys 71,84
Tilapäislataus 0,00
Metalliväri 461,80

Alennus 2,134374 %
Yhteensä 17756,49 €

Jos valitsit myös mustan ULKOkaton, niin yhteensä 17917,19 €.

Talvipyörien hinnaksi jää 1332,81 - 1493,51 € riippuen oliko tilattu musta ulkokatto. En itse antaisi OEM-pyörille arvoa ainakaan enempää kuin 1200 €, joten mielestäni alennuksesi ei ollut parhaasta päästä. En tosin tiedä mitkä vanteet/renkaat tilasit, ja paljonko niiden arvo on. Jälkikäteen muualta ostettuna pyöriä saanee alle tuhannella eurolla.


Kiitos pohdinnasta! Tässäpä tarkka tarjous kuvana.

Rengasvanne-paketti noin 1100 eur, speksit: Continental nasta IC3 Alu 175/65R14 Aspen
 
Kalliita talvirenkaita on porukalle myyty/tarjottu. Mulle tulee oem-aluilla 790e hinnalla talvirenkaat. Toki sitten on kalliimpaa jos ottaa isommassa koossa vanteet.
Joo. Siinä perus 14" koossa 1390 ja toisella myyjällä 1200.


Alkaa varmaan olla yli 10 Mii tilausta yhteensä io-techissä.
 
Mikä on Miin vannespeksit jos katselisi ulkomailta vannetta ja sitten nastarenkaat (kitkarengaskaverina en tähän ehkä uskalla kitkoja...) kotimaasta. Jättäisi pois Miin kauppakirjalta.
 
4*100, ET40 Kr 57.1 15" tuollaiset sain myyjältä.

Edit ja Renkaan koko oli 185/60/15
 
Mulla ei ollut plus, ja lisänä olivat vain mukavuuspaketti, käytettävyyspaketti sekä tilapäislatauslaite, jolloin hinta oli 16250 €. Alennusta siis 2,134374 %.

Käytetään tuota alennusta apuna, mutta unohdetaan talvipyörät, koska niistä en tiedä.

Mii plus 16691,96
Toimitusk. 600,00
Mukavuus 318,15
Käytettävyys 71,84
Tilapäislataus 0,00
Metalliväri 461,80

Alennus 2,134374 %
Yhteensä 17756,49 €

Jos valitsit myös mustan ULKOkaton, niin yhteensä 17917,19 €.

Talvipyörien hinnaksi jää 1332,81 - 1493,51 € riippuen oliko tilattu musta ulkokatto. En itse antaisi OEM-pyörille arvoa ainakaan enempää kuin 1200 €, joten mielestäni alennuksesi ei ollut parhaasta päästä. En tosin tiedä mitkä vanteet/renkaat tilasit, ja paljonko niiden arvo on. Jälkikäteen muualta ostettuna pyöriä saanee alle tuhannella eurolla.
47D43581-85C1-41F0-9550-6421AD70D4CD.jpeg



Kiitos pohdinnasta! Tässäpä tarkka tarjous kuvana.

Rengasvanne-paketti noin 1100 eur, speksit: Continental nasta IC3 Alu 175/65R14 Aspen
Tuossa myös yksi. Erona taitaa olla vain väri, mutta hinta sama ekaan verrattuna.

Screenshot_2019-11-09_104652.jpg
 
Viimeksi muokattu:
47D43581-85C1-41F0-9550-6421AD70D4CD.jpeg



Kiitos pohdinnasta! Tässäpä tarkka tarjous kuvana.

Rengasvanne-paketti noin 1100 eur, speksit: Continental nasta IC3 Alu 175/65R14 Aspen

Sulla on toi "oma" alennus tuolla ylhäällä, niin ja se 2000€ pois valtion tukea mitä ei tarjoukseen ole näköjään haluttu kirjottaa vaan ylös. Mut noista renkaista, mulla hinta samoille vähän päälle 700€ joten kyllä tossa on vielä ilmaa. Tosin sulla toi oma alennus tuolla ylhäällä, niin ..
 
Talvirenkaiksi sopivia vanteita ainakin löytyy kohtuulliseen hintaan ihan uutenakin, varsinkin jos menee 14" rengaskokoon tms. Eihän tähän isompaa tarvitse.
 
Ompas paljon keskustelua aiheesta Mi Electric ja kyllä itsekin kyseisen auton takia tänne tulin.
Menee kyllä hankintaan. 5v takuukin vielä! Toinen positiivinen mahdollisuus voi olla, että tuo romahduttaa Nissan Leaf 1gen hinnat ja sellaisenkin voisi citykaaraksi hankkia.
Jos tuossa on se etäkäyttö kännykällä eli ns. "webasto gsm-liittymällä", niin jo sehän on noin 3000-4000e tavan autossa. Ja vielä automaattikin, varmaan paritonnia. Eli jos auto vaikka on sen 20k, niin - 4k-2k = 14 000e jää hinnaksi uudellen autolle karrikoiden ja oikoen noiden "muutenkin välttämättömien" varusteiden hankinta huomioon ottaen. Todennäköisesti kelpo talviauto työmatkaliikenteeseen näillä alle 30km suuntaansa -matkoilla.
Kakkosautoksihan tuo tulisi. Pitkät matkat ja ajonautintoa vaativat matkat ajettaisiin edelleen diesel-farmarilla ja kaikki muu mahdollinen tuolla Mi Electric -mallilla.
Kakkosautoksi riittäisi hyvin tuollainen n. 150km rangella oleva laite, sitähän latailee kotona ja työmatkat on muutenkin maks. 30km suuntaansa.
Pelkkää hyvää luvassa. Joko Mi Electric pysyy suunnilleen saman hintaisena tai sitten kyseisen auto aiheuttaa "paniikin" esim. 24kwH akulla varustettujen NIssan Leaf -mallien markkinoilla (---> 24kWh Leaffia saa puuhasteluhinnoilla :drool:).

Onpa tulossa mielenkiintoinen vuosi 2020 sähköautorintamalla. Harmi vaan, että "kaikki" siirtyy tuonne syyskuulle (ID3 ja Mi Electric -toimititukset), mutta 2021 on varmasti hintakilpailu yms. käynnissä ja vahvasti.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom