Saahan sitä yhdestä vaiheesta myös tuon 7kW. Vaatii vaan 32 sulakkeen ja väh. 35 pääsulakkeet.Ei yhdestä sulakkeesta saa kuin 16A eli 3,7kW. Pakko olla kahdesta vaiheesta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saahan sitä yhdestä vaiheesta myös tuon 7kW. Vaatii vaan 32 sulakkeen ja väh. 35 pääsulakkeet.Ei yhdestä sulakkeesta saa kuin 16A eli 3,7kW. Pakko olla kahdesta vaiheesta.
Saahan sitä yhdestä vaiheesta myös tuon 7kW. Vaatii vaan 32 sulakkeen ja väh. 35 pääsulakkeet.
Mikäs kotilaturi olisi järkevin tuolle Seat Miille? Webasto purea miettinyt.
Webasto pure ylimitoitettu yhdestä vaiheesta lataavalle Mii-toolle mutta onpahan sitten tulevaisuutta varten valmiina järeämpi laturi.
Tänää lähtee sinimetallinen, mustalla katolla ym. tilaukseen. Oli se sen vertaa hyvää diili.
Mulla tulossa ihan samanlainen ja samalla toimituspäivämäärällä. Ettei olis vaan sama myyjäValkoinen "kaikilla varusteilla" ja matoilla lähti kanssa tilaukseen. Seat Mii Electric 61 Kw.
Toimitusehdot: toimitusaika 31.3.2020. Vaihtoautoa en kaupannut vaihdossa. Saa nähdä milloin noita pääsee koeajamaan. Jotenkin tuntuu että kauppa käy aika hyvin.
Huonoimman puolen tuossa jo an13 kertoikin. Pakkasilla kone käynnistyy todella herkästi. Alkaa nopeasti tekemään mieli täyssähköautoa. Sama kesällä, jos polkasee vähänkään enemmän kaasua. Kulutus on isohko, jos joutuu pelkällä bensalla ajamaan, ja tankki on melko pieni (noin 40 litraa). Ja kun kesällä pääasiassa pääsee ajamaan sähköllä, alkaa bensan tankkaus ottamaan päähän.
Lämmityslaite on melko heikko. Oma työmatka on noin 20 km suuntaansa ja pääosin motaria. Puoleen väliin matkaa näillä -5°C pakkasilla puhallin huutaa melkein täysiä.
Ja sitä piippausta muuten sitten riittää. Melkein sama mitä tapahtuu, niin vähintään yksi piippaus kuuluu.
Mutta kun pääsee pelkällä sähköllä ajelemaan, niin mukava auto. Ja onnistuu myös tarvittaessa ne pidemmät matkat. Motarilla ei kyllä mikään mukavin ajettava. Ja itse tykkään kun on hieman korkeampi kuin normaali sedanit, niin näkee lumipenkkojen ylikin hieman paremmin. Eikä tarve laskeutua autoon, kyllä autoon pitää nousta.Vetokoukku löytyy, ja mökillekin pääsee ilman että tarvitsee jokaista monttua väistää.
Varaosien hintoja en tiedä, mutta huolto ainakin täällä keski-suomessa oli melko hinnakas.
Kumimatot saattaa kuulua hintaan, mutta voi olla kyllä eri autoliikkeitä, niin täyttä varmuutta ei taida olla.Mulla tulossa ihan samanlainen ja samalla toimituspäivämäärällä. Ettei olis vaan sama myyjäPitääpä itsekin noista matoista vielä kysäistä...
Huonoimman puolen tuossa jo an13 kertoikin. Pakkasilla kone käynnistyy todella herkästi. Alkaa nopeasti tekemään mieli täyssähköautoa. Sama kesällä, jos polkasee vähänkään enemmän kaasua. Kulutus on isohko, jos joutuu pelkällä bensalla ajamaan, ja tankki on melko pieni (noin 40 litraa). Ja kun kesällä pääasiassa pääsee ajamaan sähköllä, alkaa bensan tankkaus ottamaan päähän.
Lämmityslaite on melko heikko. Oma työmatka on noin 20 km suuntaansa ja pääosin motaria. Puoleen väliin matkaa näillä -5°C pakkasilla puhallin huutaa melkein täysiä.
Ja sitä piippausta muuten sitten riittää. Melkein sama mitä tapahtuu, niin vähintään yksi piippaus kuuluu.
Mutta kun pääsee pelkällä sähköllä ajelemaan, niin mukava auto. Ja onnistuu myös tarvittaessa ne pidemmät matkat. Motarilla ei kyllä mikään mukavin ajettava. Ja itse tykkään kun on hieman korkeampi kuin normaali sedanit, niin näkee lumipenkkojen ylikin hieman paremmin. Eikä tarve laskeutua autoon, kyllä autoon pitää nousta.Vetokoukku löytyy, ja mökillekin pääsee ilman että tarvitsee jokaista monttua väistää.
Varaosien hintoja en tiedä, mutta huolto ainakin täällä keski-suomessa oli melko hinnakas.
Minkälaisiin kulutuslukemiin Outlander phevillä pääsee maantiellä tyhjällä akulla? Entä kaupungissa?
Itsellä ollut harkinnassa tuollainen kun valtaosa ajoista jää alle 40km päivä, n.kerran kuussa joutuu ajamaan pidempiä siivuja.
Eiköhän ne sähköpostitkin ole ihan päteviä, kunhan niissä on tarvittavat tiedot. Tarjous ei sinällään ole muuta kun tarjous, no vaikea sanoa tietämättä sisältöä.
Kauppakirjan voi tehdä uudesta autosta tuosta vaan, ei siihen tarvita VIN numeroa, kun ei ole koko autoa olemassakaan vielä, saati rekkaria. Jos auto löytyy vaikka liikkeestä, niin silloin on rekkari ja VIN jo tiedossa. Mutta sekin on toissijaista, kunhan merkki, malli ja väri, niin se riittää kauppakirjaan. Ja jos vaihdokki, niin sen tiedot toki em. mukaanlukien.
VIN ja rekkari tarvitaan vasta siinä kohtaa, kun aletaan rekisteröimään autoa, ja vakuutusta tekemään. Jolloin auto on jo fyysisesti paikalla.
Sitten jos osarilla, niin sekin yleensä etukäteen että varmasti on kaikki ok, ja sieltä tulee sitten uusi auto kun tulee, sillä VIN ja rek.nro:lla mikä nyt sattuukaan.
Varmaan nyt unohdin jotain, mutta suunnilleen tälläviisteen.
Tuli tuo Seat tilattua valkoisena kaikilla varusteilla ja mustalla katolla, kumimatot kuulemma kuuluu vakiona mukaan, joten niitä ei tarjoukseen kirjattu.
Sitten pitäisi laturi ja rahoitus etsiä talven aikana, vähän epäselväksi jää lataako tuo Mii 7,2kw yhdestä (32a) vai kahdesta (16a) vaiheesta ja kykeneekö Webasto Pure antamaan tuota 7,2kw kahdesta vaiheesta vai pitääkö tyytyä 3,6kw lataustehoon.
Ilmeisesti kaupan purun pitäisi onnistua mutkitta, jos ei koeajon jälkeen olekaan tyytyväinen kippoon? Koeajaan kun pääsee ilmeisesti vasta tammi-helmikuussa![]()
@Myrkky Niin no tuolla lukee 4200 euroon asti 10% ja sen ylittävä summa 3%, mutta joo onhan tuo melko suolaista, ellei saa erityisehtoa neuvoteltua myyjän kanssa. Kun menekki on ollut näin hyvää, niin se erityisehdon neuvottelu saattaa olla jopa mahdollista, kun tuskin se auto jää myyjälle kuitenkaan käteen.
Siksipä pitää neuvotella ja kilpailuttaa sopiva ostohinta.Ilmeisesti kaupan purun pitäisi onnistua mutkitta, jos ei koeajon jälkeen olekaan tyytyväinen kippoon? Koeajaan kun pääsee ilmeisesti vasta tammi-helmikuussa![]()
Kysymys plugineista. Onko noissa yleensä mahdollisuus käynnistää ja ajaa pelkällä sähköllä kovissakin pakkasissa. Tyyliin mökiltä pääsee joskus kotiakin hiihtoloman aikaan? Eli ei tartte enää pitää lämmityksessä?
Esim. Skoda Superb plugin. Ja jos ei voi ajaa sähköllä niin saako auton saa käyntiin vaikka ei ole piuhan päässä kovalla pakkasella? Vai onko näissä mahdollisuus webastoon? Ei kiinnosta ratkaisu missä sähköä varten yksi piuha ja lämmitystä varten toinen.Pääsääntöisesti ei voi ajaa pelkällä sähköllä jos on pakkasta 10 astetta tai enemmän...merkkien ja mallien välillä isoja eroja ja tietoa aika huonosti saatavilla. Onko jo joku tietty kiikarissa?
Eikös tätä miitä ole tulossa liisarinakin 199e/kk. Omaan korvaan tuo kuulostaa jo järjelliseltä liisauskululta.
Esim. Skoda Superb plugin. Ja jos ei voi ajaa sähköllä niin saako auton saa käyntiin vaikka ei ole piuhan päässä kovalla pakkasella? Vai onko näissä mahdollisuus webastoon? Ei kiinnosta ratkaisu missä sähköä varten yksi piuha ja lämmitystä varten toinen.
Tuon hintaluokan autossa pitäisi olla 99€/kk. Ei tuossa neljän vuoden 10k€ sopparissa ole mitään järkeä.
Superbissa on pitkälti Passat GTE:tä vastaava tekniikka. Ilmeisesti ei ole mitään varsinaista pakkasrajaa sähköajolle ja kabiinikin lämpenee sähköllä...jossain kohti toki voi vastusten teho loppua kesken. Kuvittelisin että lähtee aina liikkeelle korkeajänniteakun voimin enkä usko että on käynnistysvaikeuksia pakkasilla. Webasto on kai tarjolla ja se on varmaan ihan hyvä varuste. En tiedä saako lohkolämmitintä, mutta en näkisi tarpeellisena, vaikka kylmäkäynnistys pahalta tuntuisikin.
Kysyin kanssa tuota samaa, että onko Mii:ssä 2, 4 ja 6v välein huollot, jos ajaa vain vähän. Joku toinen kun epäili, että vain eka huolto on 30tkm/2v ja sen jälkeen olisi tiheämmin. Ei ole vielä Seatin huolloista mitään kokemusta, kun nyt on 2005 Fiat Punto käytössä. Mii on varmaan aika iso parannus Fiatiin, vaikka suht luotettava auto on ollut, 152tkm ajettu.Maahantuojalta saatu vastaus, että huoltoväli on 30tkm tai 2 vuotta Mii:ssä. Huolletaan lähinnä jarruja ja ilmansuodattimia eli ihan kuten täällä jo arvuuteltiin. Tämän valossa Mii:llä on lähes ilmaista ajaa
Omani naputeltiin tilauskirjaan tänään kymmenen aikaan aamulla![]()
Eikös ihan perus polttisVAGgineissakin ole 30tkm/2v huoltoväli eikä se siitä tihene? Tai no ajotapa kai voi lyhentää hieman tuota km lukemaa, mutta noin suunnilleen. Luulisi ettei sähkökipossa ainakaan sen tiheämmin olisi mitään huoltotarvetta.Kysyin kanssa tuota samaa, että onko Mii:ssä 2, 4 ja 6v välein huollot, jos ajaa vain vähän. Joku toinen kun epäili, että vain eka huolto on 30tkm/2v ja sen jälkeen olisi tiheämmin. Ei ole vielä Seatin huolloista mitään kokemusta, kun nyt on 2005 Fiat Punto käytössä. Mii on varmaan aika iso parannus Fiatiin, vaikka suht luotettava auto on ollut, 152tkm ajettu.
Minkälaisiin kulutuslukemiin Outlander phevillä pääsee maantiellä tyhjällä akulla? Entä kaupungissa?
Itsellä ollut harkinnassa tuollainen kun valtaosa ajoista jää alle 40km päivä, n.kerran kuussa joutuu ajamaan pidempiä siivuja.
On kyllä vähän sekava. Tuo 2v huoltoväli, mutta seuraava tarkastushuolto olisi siitä 30tkm/1v. Siihen tarkastukseen ei kuuluisi ilmeisesti kuin tuo jarrunesteiden vaihto. Jos tuo pitää paikkansa, niin ei se sitten oikeasti olisikaan 30tkm/2v Seatilla. Seat huollosta varmaan tulee jotain vastausta miten menee Mii:n kohdalla. Ei kyllä turhia huoltoja viitsisi teettää.Eikös ihan perus polttisVAGgineissakin ole 30tkm/2v huoltoväli eikä se siitä tihene? Tai no ajotapa kai voi lyhentää hieman tuota km lukemaa, mutta noin suunnilleen. Luulisi ettei sähkökipossa ainakaan sen tiheämmin olisi mitään huoltotarvetta.
Parasta tuossa on se, että sähkörange myös talvella on lähellä sitä mitä kesällä eli se ei tipu radikaalisti alas kuten muissa plugareissa voi käydä. Huonoa toki se, että kabiini lämpeää vain bensalla.
On kyllä vähän sekava. Tuo 2v huoltoväli, mutta seuraava tarkastushuolto olisi siitä 30tkm/1v. Siihen tarkastukseen ei kuuluisi ilmeisesti kuin tuo jarrunesteiden vaihto. Jos tuo pitää paikkansa, niin ei se sitten oikeasti olisikaan 30tkm/2v Seatilla. Seat huollosta varmaan tulee jotain vastausta miten menee Mii:n kohdalla. Ei kyllä turhia huoltoja viitsisi teettää.
"Leonissa on mukautuva LongLife-huolto-ohjelma, mikä tarkoittaa sitä, että auto itse kertoo, milloin öljy kannattaa vaihtaa - kuitenkin viimeistään 2 vuoden tai 30 tkm ajon jälkeen. Vaihtoväliin vaikuttaa mm. kuljettajan ajotapa, mutta muita ehtoja en siitä tiedä.
Seuraava tarkastushuolto on 30 tkm tai viimeistään vuoden päästä, jolloin koko auto käydään läpi ja vaihdetaan jarrunesteet."
Leonin 30 tkm huolto - öljynvaihto, vajavainen akku ja rasittavat natinat | POLOinen
Juu korjataanpa sen verran, että tuohan on 4 vuodelle ja 40 000km:lle. Ei se kyllä kovin erikoinen hinta sitten ollutkaan.
Eikö näissä diileissä muutenkin ole miinoja joita harvoin tulee ajatelleeksi? Sama kun osarilla ostaa auton niin sopimuksen mukaan pakko ottaa koko sopimuskaudelle täyskasko. Ilman bonareita melkoinen kivireki. 15k auton arvo on tuon maksuohjelman jälkeen ehkä puolet eikä kasko yleensä ole kovinkaan hyvä diili halvoissa kotteroissa.