Keskustelua hybridiautoista

Ok. Mitäs olet muuten tykännyt mesestä? Varsinkin noin sähköajon kannalta. Käytetäänkö lämmityksen webastoa/polttomoottoria vai onnistuuko sekin sähköllä?

Muuten tykännyt todella paljon, mutta akuston sijoittelu takakonttiin on aivan älytön. Lisäksi sähköllä 30km rangen ylittäminen tuottaa haasteita normaalissa olosuhteissa. Puhumattakaan talvesta. Ja lämpiää sähköllä. Mercedes Me -palvelulla ajastettu lämmitys aamuisin töihin lähdettäessä, joten aina lämmin auto odottamassa :)
 
mitähän tuommoisesta Miistä sais 4 vuoden päästä, tuota yksityisliisaria kun katteli niin 199 € /kk (48 kk/40 tkm). Tuolle 4 vuoden liisarille hinnaksi tulee 9552 eur, äkkiseltään ei kuulosta edes pahalta sopparilta.

Ei minusta mikään huipputarjous kun huomioi pienet kilometrit ja auton hinnan. Veikkaan että tavallinen osamaksukauppa on useimmille edullisempi ratkaisu Miin kohdalla.
 
Ei minusta mikään huipputarjous kun huomioi pienet kilometrit ja auton hinnan. Veikkaan että tavallinen osamaksukauppa on useimmille edullisempi ratkaisu Miin kohdalla.
Plus että sähköllä ajaminen on sitä kannattavampaa mitä enemmän ajaa, niin tuo 10tkm vuoteen on todella vähän eikä sitä kautta säästöä juuri tule verrattuna bensaan.
 
Jos löytyy muita vakuuksia (esim. isolta osin maksettu asunto), niin koita pankista?

Asunto vielä isolta osin maksamatta. :) Kyllä näiltä autoliikkeiltäkin välillä ihan edullisen rahoituksen saa. Mutta tosiaan kuten @Mika__ edellä jo mainitsi niin on sen verran jo hinnassakin tarjousta niin tuskin kauheasti saa parempaa. Eikä toki korko näin edullisessa autossa näyttele niin suurta roolia.
 
Plus varustetaso ja seuraavat lisävarusteet:

Väri Candy White
Mukavuuspaketti
Käytettävyyspaketti
Led-päivävalot
Takuu 5V/100 000km
Akkutakuu 8v/160 000km
14" alut+talvirenkaat

Hinnasto näkyy netissä, mutta hyvitys omasta Yaris Hybridistä oli todella hyvä mielestäni. Melkolailla listahinnoilla nämä myydään tuon maahantuojan kamppiksen takia.
Mikä oli sulla talvirenkaiden hinta?

16 700€ (ilman talvirenkaita) saisi varmaan ihan hyvän pienen auton. Olisi Perus Mii Electric noilla samoilla paketeilla ja valkoisena. Kumimatot varmaan tarttee ostaa tai pyytää kaupantekijäisiksi, kun joku niistä muisti mainita.

Kävin katsomassa uutta VW Up autoa ja takapenkillekin mahduin ihan hyvin 175 cm kokoisena. Ihan siistin näköinen auto, eikä nyt mitään ihmeempää juttua jäänyt siitä mieleen. En ole kumminkaan ajanut.

 
Mikä oli sulla talvirenkaiden hinta?

Taisi olla vähän vajaa 800 euroa Seatin alkuperäisillä vanteilla ja Continentalin kumeilla (kitka tai nasta). Varmaan olisi pari sataa saanut halvemmalla jostain muualta, jos olisi tyytynyt tarvikevanteisiin, mutta en jaksanut sen takia vaivautua ja nyt saa ihan oem-tavaraa.
 
Ei minusta mikään huipputarjous kun huomioi pienet kilometrit ja auton hinnan. Veikkaan että tavallinen osamaksukauppa on useimmille edullisempi ratkaisu Miin kohdalla.

Vedän sen verran takaisin, että jos tuosta 199e/kk saa vielä vähentää hankintatuen 2000e niin sitten ihan hyvä (jos 10tkm/vuosi riittää).
 
Tuli tilattua tuo Mii Electric tänään. Toimitusajaksi lupailivat huhtikuuta, mutta tämä selviää tarkemmin kun pääsevät tekemään tilaukset tehtaalle (ilmeisesti vielä tämä ei onnistu). Tilasin aikalailla saman paketin mikä Pokkuksella eli plus versio ja nuo kaksi lisäpakettia. Mietin pitkään tavallisen ja plus version välillä kun hintaero on sen tonnin luokkaa ja ainoa mikä oikeasti kiinnosti plus versiossa oli nuo lisäkaiuttimet. Päädyin kuitenkin tuohon plussaan kun siinä saa kaiuttimien lisäksi myös vähän parempaa visuaalista ilmettä (tummennetut takaikkunat, led-huomiovalot ja isommat kumit alumiinivanteilla).
Ainoa oma kokemus sähköautoista on Tesla kolmonen ja siitäkin vain yksi pidempi yön yli koeajo. Olin muutama viikko sitten melkein tilaamassa Teslaa, mutta sitten järki vei voiton vaikka haluttava autohan tuo Tesla on. En vain pystynyt perustelemaan itselleni noin kallista autoa kun loppujen lopuksi halusin vain sähköauton ja tuossa Teslassa oli aivan liikaa kaikkea itselleni turhaa ominaisuutta (suorityskyky jne). Toki nämä takuujutut ja maaliongelmatkin mietityttivät. Isoin juttu kuitenkin itselleni on sähköllä ajaminen ja bensassa säästäminen kun työmatka-ajoa tulee päivässä n 70km (pk-seudulla eli ei juuri yli 80km/h mennä) niin tässä yhtälössä tämä Mii on aika voittamaton hintansa takia.
 
Jossain ulkomaisessa jutussa oli, että arvioivat saavan ensivuoden aikana 60 000 miitä tehtaalta ulos. Voipi kyllä tilaukset ylittää tuon määrän helposti ennen vuoden loppua.
 
Mulle myyjä ainakin sanoi, että syötti Miin tilauksen nimenomaan tehtaan järjestelmään, mutta valmistusaikaa ei voi sanoa, koska tehdas ei ole vielä laittanut tilauksia jonoon. Maalis-/huhtikuuta kuitenkin arveli toimitusajaksi.
 
Nyt oli taas autoilun riemu huipussaan kun Amperan GOM näytti 2km kotipihassa ja matkaa tuli taitettua 61km ja sähköä kului tasan 10 kWh. Täyssähkö houkuttelisi, mutta plugarin rangen optimointi pelillistää ajamista kivasti :)
 
Satunnaisesti olen seuraillut ketjua, mutta en ole huomannut että kukaan ajelisi Mitsubishi Outlander PHEV:llä.

Onko kyseisessä autossa jotain yleisesti tunnettua huonoa puolta, kun ei täällä ole edelläkävijöiden keskuudessa suosittu.

Kohta saattaa perhetilanne vaatia toisen auton hankintaa ja tuo Outlander tarjoaisi hybridijärjestelmän lisäksi hieman tilaa, nelivedon ja aneemista paremman maavaran mökkiteille.

Työmatka-ajo olisi varmaan tulevaisuudessa sellainen 20-25km suuntaansa. Latausmahdollisuus töissä on tai ei...
Mitään täyssähkö elämystä en edes odota, mutta saattaisi tuo jo Diesel katumaasturin voittaa. Reissataan ajoittain jonkin verran ja ajellaan 200-1000km siirtymiä (per suunta) joten täyssähkis ei tule kuuloonkaan. Eikä tuon hintaista sähkömaasturia edes ole kyllä tarjollakaan.
 
Mitsubishillä on ollut tapana että varaosat ovat kalliita ja niitä saa vain merkkitiskiltä eli tarvikkeena ei oikein helposti löydy kun sen verran harvinainen merkki. Sekä aika 90 luku sisäfiilis ja paljon rasittavia piippauksia. Bensamoottori käynnistyy aika usein kylmällä lämmitystä varten vaikka muuten voisi kulkea pelkällä sähköllä.

Lisäksi kun sähkö loppuu niin iso painava auto jossa on vain 120hv vaparibensa joka kuluttaa 10l/100km. Tästä tulee että pitää tarkkaan miettiä sopiiko tuo omaan ajoprofiiliin eli aika paljon pitäisi olla sellaista matkaa että pääsee sähköllä koska sen loppuessa kulutus kasvaa rajusti.

Mutta teknisesti tuossa on hyvä idea että ei ole vaihteistoa mutta neliveto ja kohtuullinen sähkörange löytyy. Järkevän hintaiset sähköistetyt nelivedot kun ovat harmillisen harvassa.

Kyllä noita liikenteessä näkee aika paljon kun Hollannista tuodaan urakalla muutaman vuoden vanhoja 100tkm ajettuja kun niillä oli hyvä verokohtelu siellä aikoinaan ja nyt roudataan kaikki Suomeen.
 
Nyt on oma Mii Electric tilattu. Myyjä naureskeli että ei ole mikään auto aiheuttanut vielä tämmöstä kiinnostusta ja oli ilmeisesti naputellut koko tämän päivän tilauksia tuosta sisään :) Onkin samalla eka kerta kun olen maksanut jostain tuommosia summia näkemättä itse tavaraa ja lukematta yhtään oikeaa testiä :D Up!ia harkitsin tosin jo nykyistä autoa ostaesseni ja se oli hyvä vaihtoehto, joten en nyt painajaisia aiheesta näe.
 
Mulle myyjä ainakin sanoi, että syötti Miin tilauksen nimenomaan tehtaan järjestelmään, mutta valmistusaikaa ei voi sanoa, koska tehdas ei ole vielä laittanut tilauksia jonoon. Maalis-/huhtikuuta kuitenkin arveli toimitusajaksi.

Noinhan se tosiaan oli eli tilaus meni tehtaalle, mutta kaupan omaan järjestelmään auton tiedot saadaan vasta loppuviikosta jolloin saan kauppakirjan.
 
Miten hoituu tuo vanhan vaihdossa luovuttaminen jos uuden toimitus joskus 6-7kk päästä? Laskeeko vaihdokin arvo lineaarisesti jonkun kaavan mukaan ja onko jotain sovittuja kilometrimääriä? Kai sillä vaihdokilla ajetaan luovutukseen asti normaalisti vaikka aika onkin noin pitkä (parhaimmillaankin).

Melkoinen pöhinä alkoi tuosta Mii too -autosta. Duunissa aika moni kertoi laittavansa tilauksen sisään. Samat tyypit aikaisemmin naureskelleet sähköautoja leluiksi! Alkaa ne sniiduilijatkin heräämään jotka itkevät polttoaineiden hinnoista väsymiseen asti.

Jos tämä pöhinä oikeasti eskaloituu ja Seat pystyy toimittamaan muutakin kuin lupauksia niin tulee latauspaikkojen rakentajille kiire. Varmaan tosin suurin osa tuon auton ostajakunnasta lataa kotona mutta kauppojen pihoilla voi muodostua härdelli.

Laitan kyllä vakavaan harkintaan tämän kipon kun ei ole edes susiruma ulkonäöltään. Täydellinen sähköauto minun profiilini olisi yhdenhengen auto joka ei näytä aku-ankan kulkineelta. Autoa käytän lähinnä töihin ja takaisin joten miksi roudata turhaan tuhatta ylimääräistä kiloa mukana. Melko järjettömältä näyttää se ralli kun katsoo aamuisin kun 3-400 duunikaveria saapuu autolla töihin (yksin) omalla perheautolla. Missä viipyy tällainen auto joka olisi mahdollisimman halpa, pieni ja yksinkertainen lyhyisiin työmatkoihin? Matala ja leveä vähän formula 1 tyylisuunnan auto jossa 100km talviajoon riittävä akku olisi kyllä killeri.

Twitzy ja Smart ovat juuri niitä esimerkkejä jotka ovat täysiä floppeja mutta niistä saisi ed.m. auton JOS valmistajat suostuisivat 1. myymään halvalla 2. Palkkaamalla suunnittelijan joka ei käytä LSD:tä työaikana. 3. Haluaisivat oikesti myydä sähköautoja pelleilyn sijaan.

Taitaa oikeasti olla valmistajilla ne ajat takana kun taktiikka oli tehdä sähköautoista mahdollisimman rumia ja vastenmielisiä jolla varmistettiin ettei kukaan ikinä osta niitä. Nyt on pakko alkaa myymään ja Mii on siitä hyvä esimerkki että jättimäiset autonvalmistajat kun painavat sitä nappia niin alkaa tapahtua. Kauan ne saivatkin viivyteltyä mutta Tesla taisi yllättää housut kintuissa + tämä ilmastohehkutus päälle.
 
Noinhan se tosiaan oli eli tilaus meni tehtaalle, mutta kaupan omaan järjestelmään auton tiedot saadaan vasta loppuviikosta jolloin saan kauppakirjan.
Mä taas kyselin, että pitääkö meidän erikseen kirjoittaa kauppakirjaa niin myyjä oli vaan, ettei sitä tarvita ollenkaan, että ollaan näin kauppana haluttu tehdä tämä ostajalle helpoksi. No kait se sähköpostissa hyväksytty tarjous on aivan yhtä pitävä kuin se kauppakirja.
 
Kyllähän tuollainen Mii väistämättä aiheuttaa runsaasti kiinnostusta, kun on käytännössä ensimmäinen järkevän hintainen auto, jossa ei ole älytöntä hintalisää vastaavaan bensa-versioon nähden. Vielä kun saataisiin C/D -segmentin autoja tuonne 30-40ke hintahaarukkaan, niin johan rupee kauppa käymään.
 
Miten hoituu tuo vanhan vaihdossa luovuttaminen jos uuden toimitus joskus 6-7kk päästä? Laskeeko vaihdokin arvo lineaarisesti jonkun kaavan mukaan ja onko jotain sovittuja kilometrimääriä? Kai sillä vaihdokilla ajetaan luovutukseen asti normaalisti vaikka aika onkin noin pitkä (parhaimmillaankin).

Mitä on kauppakirjaan kirjattu, niin sen mukaan mennään.

Mä taas kyselin, että pitääkö meidän erikseen kirjoittaa kauppakirjaa niin myyjä oli vaan, ettei sitä tarvita ollenkaan, että ollaan näin kauppana haluttu tehdä tämä ostajalle helpoksi. No kait se sähköpostissa hyväksytty tarjous on aivan yhtä pitävä kuin se kauppakirja.

Kauppakirjaa ei tehty ollenkaan?

Ja ketäs muita vielä löytyy? Voihan liike ja sitäkautta maahantuoja pistää tilauksen vetämään, kun on selvä että jokaikinen Mii tuolla hinnalla ei ainakaan käsiin jää tapahtui sitten mitä tahansa toimitusten suhteen, tai niiden puutteiden.
 
Kauppakirjaa ei tehty ollenkaan?
Ei ole kauppakirjaa toistaiseksi ollenkaan. Liike sanoi, ettei halua vaivata asiakasta, että pitäisi lähteä useamman sata kilsaa sitä varten ajamaan paikan päälle. Tosin kai sen kauppakirjan voisi etänäkin allekirjoittaa. Myyjä kuitenkin laittoi mulle kirjallisen tarjouksen sähköpostiin, jonka hyväksyin ja jonka jälkeen myyjä vielä kuittasi, että kaupat on nyt lyöty lukkoon sovitulla hinnalla tarjouksen mukaisesti. Ei kai tuo varsinaisesti kauppakirjasta eroa kaupan vahvistuksen mielessä. Tosin ei sitä kauppakirjaa varmaan voisi vielä edes tehdäkään, kun edes auton kaikkia tietoja ei ole olemassa kuten VIN-numeroa.

Myyjä kuitenkin sanoi vielä laittavansa mulle tehtaan tilauksen tiedot, josta käy ilmi, että auto on tilattu mun nimella ja hetu:lla.
 
Ei ole kauppakirjaa toistaiseksi ollenkaan. Liike sanoi, ettei halua vaivata asiakasta, että pitäisi lähteä useamman sata kilsaa sitä varten ajamaan paikan päälle. Tosin kai sen kauppakirjan voisi etänäkin allekirjoittaa. Myyjä kuitenkin laittoi mulle kirjallisen tarjouksen sähköpostiin, jonka hyväksyin ja jonka jälkeen myyjä vielä kuittasi, että kaupat on nyt lyöty lukkoon sovitulla hinnalla tarjouksen mukaisesti. Ei kai tuo varsinaisesti kauppakirjasta eroa kaupan vahvistuksen mielessä. Tosin ei sitä kauppakirjaa varmaan voisi vielä edes tehdäkään, kun edes auton kaikkia tietoja ei ole olemassa kuten VIN-numeroa.

Myyjä kuitenkin sanoi vielä laittavansa mulle tehtaan tilauksen tiedot, josta käy ilmi, että auto on tilattu mun nimella ja hetu:lla.

Eiköhän ne sähköpostitkin ole ihan päteviä, kunhan niissä on tarvittavat tiedot. Tarjous ei sinällään ole muuta kun tarjous, no vaikea sanoa tietämättä sisältöä.

Kauppakirjan voi tehdä uudesta autosta tuosta vaan, ei siihen tarvita VIN numeroa, kun ei ole koko autoa olemassakaan vielä, saati rekkaria. Jos auto löytyy vaikka liikkeestä, niin silloin on rekkari ja VIN jo tiedossa. Mutta sekin on toissijaista, kunhan merkki, malli ja väri, niin se riittää kauppakirjaan. Ja jos vaihdokki, niin sen tiedot toki em. mukaanlukien.

VIN ja rekkari tarvitaan vasta siinä kohtaa, kun aletaan rekisteröimään autoa, ja vakuutusta tekemään. Jolloin auto on jo fyysisesti paikalla.
Sitten jos osarilla, niin sekin yleensä etukäteen että varmasti on kaikki ok, ja sieltä tulee sitten uusi auto kun tulee, sillä VIN ja rek.nro:lla mikä nyt sattuukaan.

Varmaan nyt unohdin jotain, mutta suunnilleen tälläviisteen.
 
Satunnaisesti olen seuraillut ketjua, mutta en ole huomannut että kukaan ajelisi Mitsubishi Outlander PHEV:llä.

Onko kyseisessä autossa jotain yleisesti tunnettua huonoa puolta, kun ei täällä ole edelläkävijöiden keskuudessa suosittu.

Kohta saattaa perhetilanne vaatia toisen auton hankintaa ja tuo Outlander tarjoaisi hybridijärjestelmän lisäksi hieman tilaa, nelivedon ja aneemista paremman maavaran mökkiteille.

Työmatka-ajo olisi varmaan tulevaisuudessa sellainen 20-25km suuntaansa. Latausmahdollisuus töissä on tai ei...
Mitään täyssähkö elämystä en edes odota, mutta saattaisi tuo jo Diesel katumaasturin voittaa. Reissataan ajoittain jonkin verran ja ajellaan 200-1000km siirtymiä (per suunta) joten täyssähkis ei tule kuuloonkaan. Eikä tuon hintaista sähkömaasturia edes ole kyllä tarjollakaan.

Huonoimman puolen tuossa jo an13 kertoikin. Pakkasilla kone käynnistyy todella herkästi. Alkaa nopeasti tekemään mieli täyssähköautoa. Sama kesällä, jos polkasee vähänkään enemmän kaasua. Kulutus on isohko, jos joutuu pelkällä bensalla ajamaan, ja tankki on melko pieni (noin 40 litraa). Ja kun kesällä pääasiassa pääsee ajamaan sähköllä, alkaa bensan tankkaus ottamaan päähän. o_O

Lämmityslaite on melko heikko. Oma työmatka on noin 20 km suuntaansa ja pääosin motaria. Puoleen väliin matkaa näillä -5°C pakkasilla puhallin huutaa melkein täysiä.
Ja sitä piippausta muuten sitten riittää. Melkein sama mitä tapahtuu, niin vähintään yksi piippaus kuuluu. :shifty:

Mutta kun pääsee pelkällä sähköllä ajelemaan, niin mukava auto. Ja onnistuu myös tarvittaessa ne pidemmät matkat. Motarilla ei kyllä mikään mukavin ajettava. Ja itse tykkään kun on hieman korkeampi kuin normaali sedanit, niin näkee lumipenkkojen ylikin hieman paremmin. Eikä tarve laskeutua autoon, kyllä autoon pitää nousta. :D Vetokoukku löytyy, ja mökillekin pääsee ilman että tarvitsee jokaista monttua väistää.

Varaosien hintoja en tiedä, mutta huolto ainakin täällä keski-suomessa oli melko hinnakas.
 
Jotenkin vois kuvitella että siitä saa helposti yli 6keur vielä silloinkin? Halvin 2015-mallinen nettiautossa maksaa karvan alle 7keur, ja uskoisin että varsinkin noilla ajokilometreillä sähköauto pitäisi hintansa paljonkin paremmin...
sitä tuossa pähkäilin että jos kovinkin alkavat kilpailemaan noilla hinnoilla ja 4 vuoden päästä voi olla ulkomailta tuontia paljon joka laskee kans käytettyjen hintoja niin ei välttämättä tuota yli 6000 eur saiskaan. No en kyllä suunnittele liisaria itse mutta tulipahan vaan mieleen ettei hirveen kaukana olla että olis jotain järkeäkin. Itse vielä tässä odottelupuolella josko pikkasen isompaan kokoluokkaan pukkais hyviä vaihtoehtoja ... ja tällä hetkellä tuntuis että plugari olis mulle se ykkösauto. Se fordin kuga vois olla yks mietittävä varsinkin jos olis vielä nelivetoinen sillä hinnalla.
 
Tänää lähtee sinimetallinen, mustalla katolla ym. tilaukseen. Oli se sen vertaa hyvää diili.
 
Oliko hyvä diili alennuksen takia vai hyvityksen?

Lähinnä hyvityksen osalta. Alennusta tuossa ei ole, mitä nyt kumimatot oli (kiitos vinkistä), mutta Fiatista tarjottiin mielestäni aika realistisen hyvät rahat.
 
Moni taho myy kuten Helen ja Fortum, mutta hinnat jää auki; tuo Webaston ratkaisu näyttäis olevan ihan pätevä ja halvin.
 
Webasto on edullinen ja sille riittää myös halvempi vikavirtasuojaus (tyyppi a vs. tyyppi b), säästää siinäkin satasen tms..
 
Mun tilanteessa ei ole väliä kun autotallissa on uusi sähkökeskus ja siihen joutuu jokatapauksessa lisäämään sulakkeita yms..
 
Lähinnä hyvityksen osalta. Alennusta tuossa ei ole, mitä nyt kumimatot oli (kiitos vinkistä), mutta Fiatista tarjottiin mielestäni aika realistisen hyvät rahat.
Jep, sama täällä eli alennus oli lähinnä nimellinen ja hyvitys vanhasta oli se mikä ratkaisi. Millaisilla matoilla tuo Mii siis tulee tehtaalta? Onkohan takana mattoja ollenkaan...
 
Saahan sitä yhdestä vaiheesta myös tuon 7kW. Vaatii vaan 32 sulakkeen ja väh. 35 pääsulakkeet.

Mikäli saatavilla on vain 3x16A voi hankkia kaksi vaihetta yhdistävän laturin (Accelev, Walle). Uskon kyllä 3-vaihelaturien yleistyvän eli en panostaisi noihin. Toki maksavat vain tonnin ja liikenteessä on paljon noista hyötyviä autoja (esim. Leaf ja Ioniq muistaakseni) eli kysyntää luulisi olevan käytettyjen markkinoilla.
 
Webasto pure ylimitoitettu yhdestä vaiheesta lataavalle Mii-toolle mutta onpahan sitten tulevaisuutta varten valmiina järeämpi laturi.

Eipä tuo Pure taida maksaa montaa ylimääräistä satasta halvimpaan kiinteään laturiin verrattuna. Varsinainen AC-laturi on kuitenkin autossa eli noissa asemissa suurempi maksimiteho ei juuri nosta hintaa.
 
Webasto Pure 11kW versioo näyttäs saavan alta 600€ saksasta tilattuna niin ei tuota paljoakaan halvemmalla varmaan mitään kiinteä latauslaitetta saa.
 
Sen takia sitä olenkin miettinyt kun loppujen lopuksi aika edullinen ja suomesta sen saa 630€
 
Valkoinen "kaikilla varusteilla" ja matoilla lähti kanssa tilaukseen. Seat Mii Electric 61 Kw.

Toimitusehdot: toimitusaika 31.3.2020. Vaihtoautoa en kaupannut vaihdossa. Saa nähdä milloin noita pääsee koeajamaan. Jotenkin tuntuu että kauppa käy aika hyvin.
Tänää lähtee sinimetallinen, mustalla katolla ym. tilaukseen. Oli se sen vertaa hyvää diili.
 
Valkoinen "kaikilla varusteilla" ja matoilla lähti kanssa tilaukseen. Seat Mii Electric 61 Kw.

Toimitusehdot: toimitusaika 31.3.2020. Vaihtoautoa en kaupannut vaihdossa. Saa nähdä milloin noita pääsee koeajamaan. Jotenkin tuntuu että kauppa käy aika hyvin.
Mulla tulossa ihan samanlainen ja samalla toimituspäivämäärällä. Ettei olis vaan sama myyjä :) Pitääpä itsekin noista matoista vielä kysäistä...
 
Huonoimman puolen tuossa jo an13 kertoikin. Pakkasilla kone käynnistyy todella herkästi. Alkaa nopeasti tekemään mieli täyssähköautoa. Sama kesällä, jos polkasee vähänkään enemmän kaasua. Kulutus on isohko, jos joutuu pelkällä bensalla ajamaan, ja tankki on melko pieni (noin 40 litraa). Ja kun kesällä pääasiassa pääsee ajamaan sähköllä, alkaa bensan tankkaus ottamaan päähän. o_O

Lämmityslaite on melko heikko. Oma työmatka on noin 20 km suuntaansa ja pääosin motaria. Puoleen väliin matkaa näillä -5°C pakkasilla puhallin huutaa melkein täysiä.
Ja sitä piippausta muuten sitten riittää. Melkein sama mitä tapahtuu, niin vähintään yksi piippaus kuuluu. :shifty:

Mutta kun pääsee pelkällä sähköllä ajelemaan, niin mukava auto. Ja onnistuu myös tarvittaessa ne pidemmät matkat. Motarilla ei kyllä mikään mukavin ajettava. Ja itse tykkään kun on hieman korkeampi kuin normaali sedanit, niin näkee lumipenkkojen ylikin hieman paremmin. Eikä tarve laskeutua autoon, kyllä autoon pitää nousta. :D Vetokoukku löytyy, ja mökillekin pääsee ilman että tarvitsee jokaista monttua väistää.

Varaosien hintoja en tiedä, mutta huolto ainakin täällä keski-suomessa oli melko hinnakas.

Minkälaisiin kulutuslukemiin Outlander phevillä pääsee maantiellä tyhjällä akulla? Entä kaupungissa?
Itsellä ollut harkinnassa tuollainen kun valtaosa ajoista jää alle 40km päivä, n.kerran kuussa joutuu ajamaan pidempiä siivuja.
 
Mulla tulossa ihan samanlainen ja samalla toimituspäivämäärällä. Ettei olis vaan sama myyjä :) Pitääpä itsekin noista matoista vielä kysäistä...
Kumimatot saattaa kuulua hintaan, mutta voi olla kyllä eri autoliikkeitä, niin täyttä varmuutta ei taida olla.

Hintaisekseen minusta ihan hyvin varusteita. Tuskin tarttee katua kauppoja :)

Vähän vertasin vielä hintoja käytettyihin e-up autoihin. Noissa kalleimmissa on lähes sama hinta, kuin Seatissa ilman talvirenkaita. Seatissa myös 5v/8v takuu ja Skodassa ja VW:ssä on kait 2v/8v.
Volkswagen Up! sahko vaihtoautot - Nettiauto
 
Huonoimman puolen tuossa jo an13 kertoikin. Pakkasilla kone käynnistyy todella herkästi. Alkaa nopeasti tekemään mieli täyssähköautoa. Sama kesällä, jos polkasee vähänkään enemmän kaasua. Kulutus on isohko, jos joutuu pelkällä bensalla ajamaan, ja tankki on melko pieni (noin 40 litraa). Ja kun kesällä pääasiassa pääsee ajamaan sähköllä, alkaa bensan tankkaus ottamaan päähän. o_O

Lämmityslaite on melko heikko. Oma työmatka on noin 20 km suuntaansa ja pääosin motaria. Puoleen väliin matkaa näillä -5°C pakkasilla puhallin huutaa melkein täysiä.
Ja sitä piippausta muuten sitten riittää. Melkein sama mitä tapahtuu, niin vähintään yksi piippaus kuuluu. :shifty:

Mutta kun pääsee pelkällä sähköllä ajelemaan, niin mukava auto. Ja onnistuu myös tarvittaessa ne pidemmät matkat. Motarilla ei kyllä mikään mukavin ajettava. Ja itse tykkään kun on hieman korkeampi kuin normaali sedanit, niin näkee lumipenkkojen ylikin hieman paremmin. Eikä tarve laskeutua autoon, kyllä autoon pitää nousta. :D Vetokoukku löytyy, ja mökillekin pääsee ilman että tarvitsee jokaista monttua väistää.

Varaosien hintoja en tiedä, mutta huolto ainakin täällä keski-suomessa oli melko hinnakas.

En tiedä minkäikäisestä autosta puhutaan, mutta uudemmissahan on EV-nappi joka aika hyvin pitää auton sähkökäyttöisenä normaaliajossa niin kauan kuin akussa sähköä riittää.

Piipittää kyllä kaikesta niin että oppii olemaan reagoimatta niihin mitenkään, toivottavasti ei jää joskus jotain olennaista huomaamatta sen takia :lol:

Ei tosiaan ole kaikille sopiva auto. Mutta jos oma ajoprofiili antaa mahdollisuuden ajaa pääosin sähköllä ja tuon mallinen auto toiveissa on niin ihan käypä kulkine. Ei kilpailua tuossa hintaluokassa ole ja onhan malli jo aika kauan liikenteessä ollut ja toimivaksi todettu.
 
Tuossa Turussa kun kävin Miitä pyytämässä rahaa vasten itselleni, sanottiin 300kpl olevan se Suomeen tulossa oleva määrä ja näitä on käynyt kaupaksi sellaista haipakkaa, ettei monta enää ole quotasta jäljellä. Mut toisaalta kerrankin kun hinta on sellainen, ettei tarvitse keskituloisena edes miettiä tuon kohdalla mitään yhdistettynä varusteisiin ja rangeen, niin ihmekös että kaupaksi menee.
 
Minkälaisiin kulutuslukemiin Outlander phevillä pääsee maantiellä tyhjällä akulla? Entä kaupungissa?
Itsellä ollut harkinnassa tuollainen kun valtaosa ajoista jää alle 40km päivä, n.kerran kuussa joutuu ajamaan pidempiä siivuja.

Maantiellä täydellä akulla keskikulutus mittarin mukaan 140km matkalla taisi olla jotain 6-8 l/100km. Sama toisinpäin, mutta tyhjällä 8-10 l/100km. Saatan muistaa väärin. Keskikulutusta seuraan tankatuissa litroissa ja kilometreissä. Se on vaihdellut 2-6 l/100km.
 
Eiköhän ne sähköpostitkin ole ihan päteviä, kunhan niissä on tarvittavat tiedot. Tarjous ei sinällään ole muuta kun tarjous, no vaikea sanoa tietämättä sisältöä.

Kauppakirjan voi tehdä uudesta autosta tuosta vaan, ei siihen tarvita VIN numeroa, kun ei ole koko autoa olemassakaan vielä, saati rekkaria. Jos auto löytyy vaikka liikkeestä, niin silloin on rekkari ja VIN jo tiedossa. Mutta sekin on toissijaista, kunhan merkki, malli ja väri, niin se riittää kauppakirjaan. Ja jos vaihdokki, niin sen tiedot toki em. mukaanlukien.

VIN ja rekkari tarvitaan vasta siinä kohtaa, kun aletaan rekisteröimään autoa, ja vakuutusta tekemään. Jolloin auto on jo fyysisesti paikalla.
Sitten jos osarilla, niin sekin yleensä etukäteen että varmasti on kaikki ok, ja sieltä tulee sitten uusi auto kun tulee, sillä VIN ja rek.nro:lla mikä nyt sattuukaan.

Varmaan nyt unohdin jotain, mutta suunnilleen tälläviisteen.

Jep, nyt sain tilaussopimuksen itselleni sähköpostiin, kun sitä vain kysyin eli nyt on mustaa valkoisella. Sisältö kuitenkin aikalailla ihan sama kuin mitä tarjouksessa oli ollut.
 
Tuli tuo Seat tilattua valkoisena kaikilla varusteilla ja mustalla katolla, kumimatot kuulemma kuuluu vakiona mukaan, joten niitä ei tarjoukseen kirjattu.

Sitten pitäisi laturi ja rahoitus etsiä talven aikana, vähän epäselväksi jää lataako tuo Mii 7,2kw yhdestä (32a) vai kahdesta (16a) vaiheesta ja kykeneekö Webasto Pure antamaan tuota 7,2kw kahdesta vaiheesta vai pitääkö tyytyä 3,6kw lataustehoon.

+ Talvirenkaita en ottanut kauppaan, tarjosi noin 1000€urolla niitä aluvanteiden kanssa, pitää katsella käytettyjä, pulttijako 4x100 kr 57.1
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 306
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom