Joo, Korkeelta näkee paremmin, en mä sitä kiellä, mutta jos puhutaan kaupunkialueen kolariturvallisuudesta, niin puhtaan samalla myös kohtaamisnopeuksista luokkaa 10-30km/h, kolarit joissa varsinainen kohtaaminen tapahtuu suurimmalla sallitulla ajonopeudella ei kovin usein tapahdu, tietysti voihan siellä kaupungissa joku ajaa valtavalla nopeudella reikäpäässä päälle, mutta voi siellä kaupungilla joku jyrätä rekallakin siitä SUVista yli, ja tuhannen paskaksi sekin menee.
Maantienopeuksissa, jossa kolareiden kohtaamisnopeudet ovat suurempia tuolla massalla ja sitämyötä suuremmilla energioilla on merkittävästi isompi merkitys.
Jos jossain pikkuautossa on huonosti kääntyvät pyörät, siitä on turha vetää yleistystä, mutta sen sijaan hyvin kääntyvät katumaasturit ovat kyllä harvassa, ne kun ovat pääsääntöisesti juurikin etuvetoisia. Ne maasturit jotka ovat takavetoisella perusrakenteella eivät kyllä käänny yhtään mihinkään.
Jotenkin typerää mielestäni keksiä olemattomia perusteita ostaa kitumaasturi. Kyllä sä saat ostaa sen kaupunkiliikenteeseen, ei sitä ole kielletty.