K-latauksen peruslataus maksulliseksi, itseäni ei sinäänsä maksullisuus haittaa mutta tuo minuutti hinnoittelu ajattaa kyllä plugarini jonnekkin muualle. Kwh perusteinen maksullisuus olisi paljon parempi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No, nyt latausta on tarjolla niille jotka sitä tarvitsevat ja huvin vuoksi ei kannata mennä varaamaan latauspaikkoja niiltä joilla on oikea tarve.K-latauksen peruslataus maksulliseksi, itseäni ei sinäänsä maksullisuus haittaa mutta tuo minuutti hinnoittelu ajattaa kyllä plugarini jonnekkin muualle. Kwh perusteinen maksullisuus olisi paljon parempi.
Type 2 -lataaminen on muutenkin niin vaivalloista, että käyttämättä jää. 11 kW laturillakaan akku ei niin paljon kauppareissulla täyty, että siitä viitsisi erikseen vielä maksaakin. Kesko menettää tuossa selvän vetovoimatekijän, joka saisi ehkä valitsemaan kilpailijoita kalliimman kaupan.K-latauksen peruslataus maksulliseksi, itseäni ei sinäänsä maksullisuus haittaa mutta tuo minuutti hinnoittelu ajattaa kyllä plugarini jonnekkin muualle. Kwh perusteinen maksullisuus olisi paljon parempi.
Aiemmin kertomani 800 watin latauksen jälkeen olen saanut K-kaupan latureista kolmella muulla latauksella keskimäärin 2,0 kW, 1,8 kW ja 2,1 kW. Hintaa kilowattitunnille tulisi näillä tehoilla n. 60 senttiä. Ei kovin hyvä diili.K-latauksen peruslataus maksulliseksi, itseäni ei sinäänsä maksullisuus haittaa mutta tuo minuutti hinnoittelu ajattaa kyllä plugarini jonnekkin muualle. Kwh perusteinen maksullisuus olisi paljon parempi.
Eiköhän tuolla minuuttitaksalla pyritä huolehtimaan siitä että hitaasti lataavat ajoneuvot eivät viivy paikalla koko päivää.
Olet varmaankin oikeassa, että tuossa on sen kaltainen erityistapaus jossa myyjä (Tesla) ei voi saada erityistä taloudellista etua kuluttajaa harhauttaakseen verottomilla hinnoilla kun ovat sen kuitenkin erikseen ehdoissaan maininneet.
Toyotan hybridit on olleet äärimmäisen laadukkaita. Ei niihin ole edes akkuja tiettävästi vaihdettu kuin muutamaan yksilöön. Nettiautossakin oli yli 700tkm ajettuja yksilöitä.
Mikäs tämä Peugeotin dieselhybridi on? Ei ole tainnut tulla vastaan.Toyotan luotettavuus on hyvin tunnettua.
Entäpä muut merkit, etenkin eurooppalaiset? Esim. Peugeot toi dieselhybridinsä markkinoille vuosikymmenen alussa mutta aika vähän niistä on kuulunut kokemuksia.
SEAT Mii electric - markkinoiden edullisin täyssähköauto
Speksit 260km WLTP range ja 40kW pikalataus.
- Markkinoiden edullisimman täyssähköauton Mii electric hinnat alkaen 19 388,66 euroa (SEAT Mii electric 61 kW (83 hv))
- Maahantuojan tarjoaman hankintatuki 31.12.2019 mennessä Mii electricin ostaville 2 000 euroa
- Maahantuojan hankintatuen ja valtion myöntämän 2 000 euron sähköautojen hankintatuen jälkeen auto hinta on 15 388,66 euroa
Aikamoinen kippo, mutta monella varmaan pätevä peli. Milloinkas tämän saisi ajoon, 202x? Varsinkin näissä sähköisissä autoissa aika julkaisun ja toimituksen välillä tuntuu olevan julmetun pitkä.
"aikamoinen kippo" joo, melko ulinat tuolla ilta-sanomien jutun kommenteissaTässäkö on nyt se koko kansan täyssähköauto? Seatin uutuus halvimmillaan vain reilut 15 000 euroa
Aikamoinen kippo, mutta monella varmaan pätevä peli. Milloinkas tämän saisi ajoon, 202x? Varsinkin näissä sähköisissä autoissa aika julkaisun ja toimituksen välillä tuntuu olevan julmetun pitkä.
Ensimmäiset SEAT Mii electricit saapuvat SEAT-jälleenmyyjille alkuvuodesta 2020 ja toimitukset alkavat keväällä 2020.
Kokoluokka on vahvasti suunnattu taajamiin ja kaupunkeihin, joten normi WLTP-rangen lisäksi on hyvä mainita 359 kilometrin kaupunki-WLTP. Noin kevyellä autolla kaupunki- ja maantieajon kulutuksissa on tuntuva ero.SEAT Mii electric - markkinoiden edullisin täyssähköauto
Speksit 260km WLTP range ja 40kW pikalataus.
- Markkinoiden edullisimman täyssähköauton Mii electric hinnat alkaen 19 388,66 euroa (SEAT Mii electric 61 kW (83 hv))
- Maahantuojan tarjoaman hankintatuki 31.12.2019 mennessä Mii electricin ostaville 2 000 euroa
- Maahantuojan hankintatuen ja valtion myöntämän 2 000 euron sähköautojen hankintatuen jälkeen auto hinta on 15 388,66 euroa
"aikamoinen kippo" joo, melko ulinat tuolla ilta-sanomien jutun kommenteissaTässäkö on nyt se koko kansan täyssähköauto? Seatin uutuus halvimmillaan vain reilut 15 000 euroa
Mikä ihme tuo maahantuojan hankintatuki on?
Alennus, tarjous, nimetty hauskasti tueksi. Tarkoitettu varmaan aikaansaamaan riittävä piikki myyntiin heti alkuun.
Tuolla artikkelissa:
Toukokuu 2020 siis.
Muuten, Seat näyttää lopettavan bensa-Mii:n tuonnin ensi vuonna. Seatin malliston halvin auto ensi vuonna on sähköauto.
Olis kyllä mielenkiintoinen vaihtoehto kakkosauton tilalle, melkein tekis mieli tilata mutta on kyllä sen verran muitakin menoja seuraavien vuosien ajan että jää nyt vielä. Toiseksi autokatos on vielä rakentamatta niin pitäs siihen asti latailla ihan normi pistorasiasta kun ei sitä kiinteää latauslaitetta viitsi asennella tilapäisesti johonkin.
Jos sitä latausta oikeasti tarvitsee, niin sitten siitä on varmaankin myös valmis maksamaan?Ainoa ongelma tuossa ajattelutavassa on vain se että hybridiauto tarvitsee paljon kipeämmin latausta kaupassa käydessä kuin 500km rangella oleva Tesla. Teslassa ei lähde kauppamatkalla puolet rangesta ja sähköllä kotiin pääsemiseksi olisi hyvä ladata kaupassakäynnin yhteydessä.
Jos lataustolppa maksaa asennuksineen, suunnitteluineen ja ylläpitoineen esim. 5000e ja sen elinikä on 5v, niin 16h/pv käyttöajalla elinikää on n. 30000 tuntia.Nuo minuuttipohjaiset velotukset ovat aivan hanurista, kun latausnopeudet vaihtelevat niin paljon eri autoissa. Miksi ei voi veloittaa ladatun energian mukaan?
Jos sitä latausta oikeasti tarvitsee, niin sitten siitä on varmaankin myös valmis maksamaan?
Jos lataustolppa maksaa asennuksineen, suunnitteluineen ja ylläpitoineen esim. 5000e ja sen elinikä on 5v, niin 16h/pv käyttöajalla elinikää on n. 30000 tuntia.
Per tunti hintaa pelkästä investoinnista tulee 15snt/tunti. Sen päälle sitten sähkö...
Ehkä 5000e on ylimitoitettu arvio, mutta kyllä nuo 11 tai 22kW tarjoavat type2:set varmasti jotain oikeaa rahaa maksavat.
Mii:n kanssa voi käydä niin, että jos ei tilaa nyt heti, niin autoa ei saa ikinä, tai aikaisintaan joskus 2021.
Eikös tosta tuu vielä vw up versio, noilla hinnoilla jää kyllä yarikset kauppaan.
Tilasit e-upin? mitä maksoiVW E-up on jo ollut myynnissä tovin, mun tällä viikolla tekemä tilaus näyttää että tehtaalla se tehtäisiin 2.11.2019. Ja Mii ja Skoda tehdään samassa Bratislavan tehtaassa, että eiköhän niitäkin sieltä sitten tule, oliskohan vaan suurempi määrä annettu tuotantoslotteja (paremman katteen) volkkarille![]()
Yaris on kuitenkin kokoluokkaa suurempi auto (city vs supermini "brittiluokituksessa"). Nykyisissä supermineissä kuskaa pääosin 4 ihmistä ihan ok, kun taas noissa kaikkein pienimmissä on ahdasta. Samoin maantieajo pikkuautoilla alkaa olla ok, kaupunkikotteroilla ei niinkään.Eikös tosta tuu vielä vw up versio, noilla hinnoilla jää kyllä yarikset kauppaan.
Mii:n kanssa voi käydä niin, että jos ei tilaa nyt heti, niin autoa ei saa ikinä, tai aikaisintaan joskus 2021.
Tilasit e-upin? mitä maksoi
Voi arvata, että jos (kun) LG ei saa toimitettua akkuja lupaamiaan määriä VW groupille, akut priorisoidaan ensin E-Tronille, Sitten id.3:lle, sitten e-UP:ille ja mitä jäljelle jää sitten Seat Mii:lle..Mii:n kanssa voi käydä niin, että jos ei tilaa nyt heti, niin autoa ei saa ikinä, tai aikaisintaan joskus 2021.
Onko tuossa Wolkkarissa paljonki eroa varusteissa Seatin versioon? Hintaeroa kuitenkin monta kiloa.Suunnilleen listahinnan mukaan (lisävarusteineen jotain 23kE), ei ollut mitään parin tonnin maahantuojan bonusta :-( .. Toivottavasti vielä valtion kassassa on jäljellä sitä toista avustusta..
Äkkiseltään laskin niin e-up oli noin 5ke kalliimpi kuin Mii samoilla varusteilla. E-uppiin sai jotain mitä Seattiin ei saa mutta erot oli aika pieniä.Onko tuossa Wolkkarissa paljonki eroa varusteissa Seatin versioon? Hintaeroa kuitenkin monta kiloa.