Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei käynnisty latauspiuha paikallaan
Minulla on kaksi kertaa jäänyt auki. Toisella kerralla ilmoitti, mutta ekalla ei. Ensimmäisellä kerralla huomasin luukun jääneen auki vain siitä, että tulppa sattui heilumaan pysäköintitutkan sensorin edessä ja kävin katsomassa, mistä piipitys johtuu.Ja jos latausluukku jää auki niin auto ilmottaa siitäkin![]()
Tämän takia luulisi, että EU (muissakin EU-maissa polttoaineverot on korkeita) olisi promoamassa sähkön sijaan vetyteknologiaa, jossa olisi helppo laittaa smanlainen vero kuin bensassa.Sekä missä muodossa valtio ottaa omansa siinä vaiheessa, kun polttoainemyynti ja tästä saatava verokertymä alkaa selkeästi laskemaan. Ei tapahdu ihan lähiaikana, mutta tulee eteen kuitenkin.
Jos latausta halutaan verottaa, niin eiköhän se ole vaan helpompaa laittaa se mittari autoon, eikä laturiin, niin ei tarvi jokaista töpseliä Suomessa vahdata? Ja vaikka kaiken voi toki kiertää, niin hemmetin paljon vaikeampi se autoon fiksusti toteutettu mittari olisi kiertää, kuin ladata autoa salaa autotallissa kateellisten naapurien (joihin verotuksen valvonta Suomessa perinteisesti perustuu) katseilta piilossa .Sähkönhintojen, tai siirron korotuspaineet voi kohdistaa sähköautoilijaan niin että kotona lataaminen kielletään. Lataus vain latausasemilla. Tai asunnon yhteyteen erillinen latauspiste mikä raksuttaa oman kalliimman taksan mukaan.
Tietysti perinteinen shukolla lataaminen pitää tehdä mahdottomaksi, tai jos sellaiseen syyllistyy niin rangaistuksena riittävän monen tonnin sakko. Eiköhän tähänkin konstit löydy.
Sehän se vasta vekkulia olisi että nyt ensin pakotetaan rakentamaan kaikkiin kiinteistöihin latausmahdollisuus ja sitten seuraavaksi kiellettäisiin niissä lataaminen. Tosin ei kyllä yhtään ihmetyttäisi vaikka näin tehtäisiin kun, sen verran älyvapaata toimintaa muutenkin hallituksella tuntuu olevan.Jos latausta halutaan verottaa, niin eiköhän se ole vaan helpompaa laittaa se mittari autoon, eikä laturiin, niin ei tarvi jokaista töpseliä Suomessa vahdata? Ja vaikka kaiken voi toki kiertää, niin hemmetin paljon vaikeampi se autoon fiksusti toteutettu mittari olisi kiertää, kuin ladata autoa autotallissa naapurin katseilta piilossa.
Kotilatausta nyt ei varmasti tulla kieltämään, koska se käytännössä tappaisi sähköautoilun saman tien. Siihenhän se sähköautoilun helppous perustuu, että vaikka ne pitää "tankata" useammin ja hitaammin kuin polttikset niin "tankkaus" onnistuu kätevästi kotona, eikä erikseen tarvitse mennä mihinkään istuskelemaan.
Päinvastoinhan niitä latauspisteiden rankenteluja tuetaan verovaroin.
Jos latausta halutaan verottaa, niin eiköhän se ole vaan helpompaa laittaa se mittari autoon, eikä laturiin, niin ei tarvi jokaista töpseliä Suomessa vahdata? Ja vaikka kaiken voi toki kiertää, niin hemmetin paljon vaikeampi se autoon fiksusti toteutettu mittari olisi kiertää, kuin ladata autoa salaa autotallissa kateellisten naapurien (joihin verotuksen valvonta Suomessa perinteisesti perustuu) katseilta piilossa .
Kotilatausta nyt ei varmasti tulla kieltämään, koska se käytännössä tappaisi sähköautoilun saman tien. Siihenhän se sähköautoilun helppous perustuu, että vaikka ne pitää "tankata" useammin ja hitaammin kuin polttikset niin "tankkaus" onnistuu kätevästi kotona, eikä erikseen tarvitse mennä mihinkään istuskelemaan.
Päinvastoinhan niitä latauspisteiden rankenteluja tuetaan verovaroin.
Sehän se vasta vekkulia olisi että nyt ensin pakotetaan rakentamaan kaikkiin kiinteistöihin latausmahdollisuus ja sitten seuraavaksi kiellettäisiin niissä lataaminen. Tosin ei kyllä yhtään ihmetyttäisi vaikka näin tehtäisiin kun, sen verran älyvapaata toimintaa muutenkin hallituksella tuntuu olevan.
Ja jos latausluukku jää auki niin auto ilmottaa siitäkin![]()
Mulla sen verran antiikkinen auto, ettei siinä luukussa ole kuin sarana![]()
Kotona lataaminenhan on hyvä, koska se tapahtuu pääasiassa öisin ja iltaisin, jolloin sähköverkon kuormitus on vähäisempää, ja lisäksi hitaampikin latausnopeus riittää.Sähkönhintojen, tai siirron korotuspaineet voi kohdistaa sähköautoilijaan niin että kotona lataaminen kielletään. Lataus vain latausasemilla. Tai asunnon yhteyteen erillinen latauspiste mikä raksuttaa oman kalliimman taksan mukaan.
Tietysti perinteinen shukolla lataaminen pitää tehdä mahdottomaksi, tai jos sellaiseen syyllistyy niin rangaistuksena riittävän monen tonnin sakko. Eiköhän tähänkin konstit löydy.
Tällainen ei ole mitenkään mahdollista, koska yksityinautoilija on paha ihminen ketä pitää rankaista (ja helppo rahastaa). En usko, että enää tulee olemaan tilannetta, jossa yksityisautoilu olisi hyväksyttävää ja sitä ei yliverotettaisi reilusti yli autoilun aiheuttamien todellisten kulujen (vaikka autoilu muuttuisi saasteettomaksi).Sähköveron nosto on kaikista helpoin tapa saada kompensoitua polttoaineveron vajausta.
Nykyisellään kaikkesta autoiluun liittyvästä verotuksesta (ja polttoaineverotuksesta) saaduista tuloista suurin osa käytetään muuhun kuin autoiluun liittyviin asioihin.
Eli autoilijoilta kupattaan. Sähköveron nosto jakaa maksuja isommalle ryhmälle jolloin se ihmistä kohden kevenee. Siis jos oli autoilija ennen muutosta. Silloin myös maksut jakautuu oikeuden mukaisemmin kaikille.
Tällainen ei ole mitenkään mahdollista, koska yksityinautoilija on paha ihminen ketä pitää rankaista (ja helppo rahastaa). En usko, että enää tulee olemaan tilannetta, jossa yksityisautoilu olisi hyväksyttävää ja sitä ei yliverotettaisi reilusti yli autoilun aiheuttamien todellisten kulujen (vaikka autoilu muuttuisi saasteettomaksi).
Sähköveron nosto kuulostaa äkkiseltään kaikista kalleimmalta vaihtoehdolta, kun se äkkiä koskee kaikkea maasta taivaaseen. Esim. tehokkaatkin lämmitysmuodot saavat kovasti runtua, ja öljy/kauko/pelletit yms helposti paljon etua. Aika äkkiä alkaa muodostumaan intressi tehdä monimutkaisia järjestelmiä korjaamaan mm. tuota lämmitysjärjestelmien epätasaisuutta. Ja sama toistuu sitten joka paikassa sisältäen yrityselämän monet sähköriippuvaiset osat.
Itse näkisin, että se paljon parjattu GPS- paikannusperusteinen vero on ainut oikeudenmukainen ja tehokas ( varmaan myös kallis? ) rahankeruujärjestely. Itse järjestelmän hyväksikäyttöriskit lienee asia erikseen.
Tieverkon ylläpito maksaa rahaa.Miksi autolla liikkumisen ryöstöverotus pitäisi hyväksyä jonain luonnollisena ilmiönä, jos ajoneuvo ei edes saastuta? Kadonneet verotulot voi kerätä alveista eli kuluttamisesta ja tämä sisältää myös autot.
Autoilusta kerätään moninkertaisesti veroja suhteessa tieverkon ylläpitoon. Verotulot eivät ole myöskään korvamerkittyjä.Tieverkon ylläpito maksaa rahaa.
Totta joo ja verojen pitäisi kyllä olla korvamerkitty riittävältä osin, jotta tiet pysyisivät kunnossa. Kaikkea teiden kunnostukseen ei pidä laittaa, koska autoilu (varsinkin keskustoissa) aiheuttaa kustannuksia mm. terveydenhuollolle.Autoilusta kerätään moninkertaisesti veroja suhteessa tieverkon ylläpitoon. Verotulot eivät ole myöskään korvamerkittyjä.
Aika mukavasti nyt pudonnut näiden plugin-hybridien lähtöhinnat samalla kun akut suurentuneet. Ihan hyvää kehitystä.TÄYSIN UUSI KUGA
Ford on julkaissut tänään uuden Kugan hintoja. PHEV juuri ja juuri alle 40 tonnia, josta autoveroa reilu tonni. Saapa nähdä miten näitä kohta rokotetaan.
Ja tulisi varmaan halvimmaksi. Mitä nuo isoimmat suomalaiset masuunit mahtaisi maksaa ostaa pois?Niin.. tuli mieleen että Suomihan täyttäisi ilmastotavoitteensa komeasti yksinkertaisesti kieltämällä teräsmasuunit. Itse ongelmaan sillä ei tietysti olisi vaikutusta, mutta ei kai se nyt olekaan tässä tavoitteena.
Kellään kokemuksia 330e:stä täällä? Hieman mietityttänyt tuo diisselin tilalle ja tehoakin olis ihan mukavasti hypridi ominaisuuksien takia. Älytön ekoilu ei nyt niin ole mielessä vaan lähinnä että auto olis mukava ajaa ja eipä tuo pieni kulutus tietysti samalla haitaksi ole. Latailu onnistuu voimavirrasta tai 16A schukosta eli se puoli pitäisi olla kunnossa asiaan liittyen.
Lähinnä mietityttää onko kokemuksia kyseisestä autosta arkikäytössä miten on toimineet ja onko joku kerennyt jo isoja kilometrejä tuollaisella ajamaan?
Kellään kokemuksia 330e:stä täällä? Hieman mietityttänyt tuo diisselin tilalle ja tehoakin olis ihan mukavasti hypridi ominaisuuksien takia. Älytön ekoilu ei nyt niin ole mielessä vaan lähinnä että auto olis mukava ajaa ja eipä tuo pieni kulutus tietysti samalla haitaksi ole. Latailu onnistuu voimavirrasta tai 16A schukosta eli se puoli pitäisi olla kunnossa asiaan liittyen.
Lähinnä mietityttää onko kokemuksia kyseisestä autosta arkikäytössä miten on toimineet ja onko joku kerennyt jo isoja kilometrejä tuollaisella ajamaan?
Sähkönhintojen, tai siirron korotuspaineet voi kohdistaa sähköautoilijaan niin että kotona lataaminen kielletään. Lataus vain latausasemilla. Tai asunnon yhteyteen erillinen latauspiste mikä raksuttaa oman kalliimman taksan mukaan
Jos kestävyys huolestuttaa niin miksi valita automalli, joka antaa vain 2 vuotta takuuta? Markkinoilla on myös malleja, joissa on selkeästi pidempi takuu. Näin itse järkeilin asian tämmöisen "uuden tekniikan" kanssa eli valitsin mallin, jossa takuu kattaa ensimmäiset 7 vuotta. Ei tarvitse miettiä ja pelätä voimansiirron hajoamisen puolesta vaan voi keskittyä ajamiseenLähinnä näissä kiinnostaisi kestävyys ja luotettavuus toki niin uusia jopa noi F30 ettei hirveitä kilsamääriä ja kestotestejä taida olla tarjolla. Lähinnä sähköpuolen kestävyys ja tuo bensa nelosen kestävyys, että ovatko kuinka ongelmattomia myös noiden ensimmäisten 30-70tkm jälkeen.
Sähkönhintojen, tai siirron korotuspaineet voi kohdistaa sähköautoilijaan niin että kotona lataaminen kielletään. Lataus vain latausasemilla. Tai asunnon yhteyteen erillinen latauspiste mikä raksuttaa oman kalliimman taksan mukaan.
Tietysti perinteinen shukolla lataaminen pitää tehdä mahdottomaksi, tai jos sellaiseen syyllistyy niin rangaistuksena riittävän monen tonnin sakko. Eiköhän tähänkin konstit löydy.
Ei oo Camryä, mutta RAV4 on perhepiirissä. Sama tekniikka, paitsi Camryssä ei ole takana sähkömoottoria, ja jatkuvasti menee alle kuutosen.Kellään tekkiläiselä tuota uutta camrya ajossa? Lähinnä kiinnostaisi pitääkö kulutuslukemat todella paikkaansa. Kävin tuollaisen koeajamassa ja sekalaisessa ajossa ajotietokone näytti 5.6l/100km, mikä on aika pirun hyvä lukema isolle autolle isolla moottorilla![]()
Tuolla on kuus videota Camrystä.
Joo katellu nää, mut ton videoita on rasittava katella kun jaarittelee ohi aiheen ja viimisimmässä videossa ei äänestä kuule mitään kun peittyy taustamölyyn.
mitäs järkeä tossa on kun on kotona powerwall 2 ja 10 kilowatin edestä paneeleja katolla?
Ja tulisi varmaan halvimmaksi. Mitä nuo isoimmat suomalaiset masuunit mahtaisi maksaa ostaa pois?
Tämä ja toi juontaja ei osaa puhua![]()
Mercedes-Benziä valmistava Daimler ja maahantuoja Veho muistuttavat, että saksalaisvalmistaja ei ole suinkaan lopettanut polttomoottorien tuotekehitystä.
Vuonna 2030 polttomoottorimallit muodostanevat noin puolet merkin myynnistä.
Pari viikkoa G20 330e alla ja on kyllä tähän mennessä vakuuttanut. Menee näillä keleillä sen 43-47km sähköllä omassa ajossa. Kilometrejä noin 1000 vasta eli tosiaan pitkän ajan kokemuksia ei ole. Ja kuten tuossa Slayer mainitsikin niin näitä oman käsityksen mukaan vasta pari kk sitten ensimmäiset saapuneet maahan.
Sitä kutsutaan politiikaksi (suomeksi kateudeksi)Miksi autolla liikkumisen ryöstöverotus pitäisi hyväksyä jonain luonnollisena ilmiönä, jos ajoneuvo ei edes saastuta?
Eikös tolla uudella the 3:lla pitäisi range olla jotain tyyliin 65km??
Volvollani on menty nyt 45km akulla, pitäisi 49km:kin päästä![]()
Markkinointimatskussa 60 km, mulla matka koostuu noin 80% maantie ja moottoritiepätkästä.