Kuluttaa vähemmän, koska se on kuitenkin hybridi, mutta ison maasturin kulutus ei ole pieni millään mittapuulla katsottuna.
Yleisesti plugin hybridien kulutus pelkällä bensalla on kuitenkin selkeästi suurempi kuin "itselataavien" hybridien bensankulutus. En tiedä onko se akun massa kuitenkaan niin merkittävä, epäilen että suurin syy on se että valmistajilla ei ole mitään intressejä alkaa hieromaan sitä hybrid tilan kulutusta, kun virallinen kulutus saadaan kauniiksi sillä lataussähköllä.
Minuuttihinnalla plugarin lataaminen ei ole taloudellisesti järkevää. Jossain tapauksessa sillä voi saada sijainnillisesti hyvän parkkipaikan.
Sanoisin että dieselillä on se suurin poliittinen riski, joskaan ei niinkään suomessa, mutta keskieuroopassa romahtanut dieselin hintataso vaikuttaa kyllä suomeenkin. Toisaalta, niitä myydään jo nyt siellä selkeästu vähemmän uutena kuin aiemmin.
Kerrostaloluukuissa on myös melko kallis sähkö, mutta epäilen että noissa virallisissa taulukoissa siihen kWh hintaan on hierottu myös kk maksut sisään, jolloin erityisesti vähän sähköä kuluttavan kämpän kWh hinta nousee melko roimasti.
Sinuna mä ostaisin Lexuksen hybridi maasturin. Ei tarvitse ladata, pieni polttoaineen kulutus, ja polttomoottorina poliittisesti hyväksytty vähäpäästöinen vaparibensa.