Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilmeisesti Passat GTE 2016 ei osaa kun alkoi valitella kovimmilla pakkasella12v jännitettä. Tästä aiheutui kaiken näköistä pikku ongelmia. Auto kyllä lähti kiltisti aina käyntiin.
Kyseessä siis ainakin 2014 vuoden korimallin dieselplugari V60.
Jarruttelee vähän ostohaluja, jos polttomoottoripuoli sitten hörppää huonojen välitysten ja vähäisten vaihteiden takia enemmän ainetta. Tuokin 225xe pyöritti konetta satasen vauhdissa noin 2500 rpm.
Volkkarissa hybridivoimansiirto on myös kuusivaihteisen DQ400e dsg-vaihteiston yhteen tehty. Mm. uudessa passatissa kaikki muut 7-vaihteisia paitsi phev 6-vaihteinen.
Tosin välitykset ovat ihan kunnossa ainakin golffissa, kun 120 vauhdissa ollaan vielä alle 2500 kierroksessa.
Tosin välitykset ovat ihan kunnossa ainakin golffissa, kun 120 vauhdissa ollaan vielä alle 2500 kierroksessa.
Melko kovilta kierroksilta kuulostaa? 330e:ssä 120kmh vauhdissa ~1900rpm...
330e ei todellakaan ole mikään normaali/järkevä vertailukohta, kun se on isomoottorinen auto joka on tehty nielemään kilometrejä saksan autobahneilla.
Normaalille henkilöautolle alle 2500 kierrosta 120llä on vähän.
330e ei tosiaan ole isomoottorinen, mutta isotehoinen se kyllä on. 340i on varmaan vielä tehokkaampi.
No mihin tämä verrokki, Golf GTE sitten on tehty? Ugandan mutateillekö?
Kehtaatko perustella vielä miksi kahden hybridin vertailu ei ole normaalia tai järkevää?
Suosittelen opettelemaan hiukan maantietoa. Maailmassa on aika paljon muitakin maita kuin Uganda ja Saksa. Maita, joissa on hyviä moottoriteitä joiden suurin nopeusrajoitus on välillä 110km/h-140km/h.
Kehtaatko perustella vielä, miksi Ferrari F40n ja jonkun skodan 1.2-litraisen T(F)SIn vertailukin ei olisi sitten normalia tai järkevää, koska molemmissa on bensakone turbolla?
330e on aika paljon suurempiin nopeuksiin tehty auto kuin Golf GTE, kokonaistehot 204 hp vs 292 hp.
Suosittelen HIEMAN perehtymään aiheeseen mihin kommentoi, ei mene ihan näin naurettavaksi lässyttelyksi koko homma.
330e:ssä on 252hv. 292hv hetkellinen huipputeho löytyy G20-korisesta 330e:stä, joita ei käsittääkseni ole toimitettu asiakkaille vielä yhtään.
Minusta vertailu tuon golf GTE:n ja oman 2016-mallisen 330e:n välillä on ihan järkevä. Samasta maasta tulevia, about samanhintaisia ja likimain saman kokoisiakin autoja.
Entäpä Auris TS hybrid 136 kaakkeineen? Sitä ei ainakaan ole suunniteltu autobahneille, koska huiput vain 175 km/h. Vääntö heiveröinen 142 Nm@4000 rpm ja sähkis ei auta kun 120 nopeutta. Eikä ole Ferrari tahi kallis. Kierrosluku tasamaalla on noin 2150 rpm@120 km/h todellista. Loivassa Hämeenlinnanväylän alamäessä noin 1850-2050 rpm@120 todellista. Ylämäessä riippuen jyrkkyydestä noin 2250-2600 rpm@120 todellista.Jaahas, bemari on jälleen luopunut vanhasta systeemistään ilmoittaa teho suoraan mallinumerossa. Luulin kolmelitraiseksi kuten Wanhoina Hyvinä Aikoina.
Tosin 292 hepan kokonaisteho on aika eri luokkaa kuin perheautoissa silti. Ja se on myös eri luokkaa kuin Golf GTEn 204 heppaa.
Paitsi että 330e (se 2016-mallikin) on selvästi suurempi, n. 10% kalliimpi ja painavampi, ja n. 24% tehokkaampi. Ja takavetoisena myös selvästi erityylinen auto.
Golf GTE on enemmän "ekoauton suuntaan" ja omaa yli tuplasti järeämmän akun jolla ajelee paljon pidempiä matkoja pelkällä sähköllä. Hinta menee käytännössä lähelle 330e:n hintaa ainoastaan tuon isomman akun takia.
Ja kun kyse oli nimenomaan niiden bensakoneiden kierroksista, niin toisessa 1.4-litrainen turbokone, toisessa 2-litrainen turbokone
Ja onhan tuossa näköjään perinteinen kierroslukumittarikin, katsoin ekana kelloksiHoh, melkonen mittari... mitähän tuo niinkuin yrittää kertoa. Onko tuo "boost" sähköboosti, vai ahtaako se sitten sitä tsi:tä enempi vai...
Hoh, melkonen mittari... mitähän tuo niinkuin yrittää kertoa. Onko tuo "boost" sähköboosti, vai ahtaako se sitten sitä tsi:tä enempi vai...
Isompi näyttänee sähkömoottorin tehon prosentteina ja pieni tosiaan polttiksen kierrokset, ja koeajon perusteella muistaakseni tuo boost meinasi tosiaan sähköboostia polttiksen päälle.Hoh, melkonen mittari... mitähän tuo niinkuin yrittää kertoa. Onko tuo "boost" sähköboosti, vai ahtaako se sitten sitä tsi:tä enempi vai...
On muuten tismalleen sama mittari myös bemarin hybrideissä, paitsi noissa parissa vanhimmassa
Wait, what? Missä tää mittari on bemarilla käytössä muka
740e:stä lähtien kaikissa uudemmissa eli jo kolmen vuoden ajan. Toisin sanottuna edellisen idrive 6 ja nykyisen idrive 7 versioiden mittaristossa ollut tuo. F30 oli vielä idrive 5.
Saksan hintojen perusteella lähtö n. 39-40k€.A-mersusta tulossa plugari 15 kWh akulla. Tää on aika mielenkiintoinen, kunhan joskus saa hinnat niin saattaa aiheuttaa ostopaineita
Mercedes A250e, B250e Unveiled With Plug-In Hybrid Powertrain
Yllättävän edullinen jos tuohon hintaan tulee.Saksan hintojen perusteella lähtö n. 39-40k€.
On. Voihan Vehon ahneus vielä yllättää, mutta Saksan hinnat lähtee 36-37k tasolta.Yllättävän edullinen jos tuohon hintaan tulee.
Joo, see kontin lattian korotus on hölmö. Selvästi viritetty vaan vanhaa korimallia. Tila riittää kuitenkin mulle, joten ei haittaa. (Farkkua siis kokeilin)Ainakin lehdistö tuumas, että hiukan "päälleliimatun" oloinen // tehty pakon edessä kiireellä, ei toimi sulavasti ja vie tavaratilaa.
Litroissa mitattuna tilaa on farmari hybridi Mondeossa teknavin mukaan 403 litraa, toki tämä on mitattu tavaratilan näkösuoja ja penkit ylhäällä. Verrokkina uuden Golfin (hatchback) kontti vetää 380 litraa. En pitäisi Fordin suoritusta kovin hyvänä ottaen ulkomitat huomioon. Laajenettuna Mondeossa tilaa onkin reilut 1,5 kuutiota. riittänee valtaosalle ihmisistä.Mietin samaa. Itsellänikin Mondeo tosin vanhempaa korimallia ja jos sitä vähän korottaa lattiaa niin siinä on silti enemmän tilaa kuin verrokeilla...
"Ikiliikkuja" kunnes nyppylä on louhittu samalle korkeudelle sementtitehtaan kanssa.Melkoinen ikiliikkuja. Ymmärrän kyllä toimintatavan, mutta kuinka paljon mukana on värikynää.
"Ikiliikkuja" kunnes nyppylä on louhittu samalle korkeudelle sementtitehtaan kanssa.
Missä kohtaa mielestäsi on käytetty värikynää? Dumpperi ajaa ensin 110 tonnisena alamäkeen tehtaalle ottaen samalla 200 kWh energiaa talteen. Seuraavaksi dumpperi ajaa 45 tonnisena ylämäkeen hakemaan uutta kuormaa. Kuormasta siis vapautuu ylimääräistä potentiaalienergiaa talteenotettavaksi. Ylimääräistä, koska kuormaa ei tarvitse kuskata takaisin ylös. Nousu kuluttaa alle 200 kWh, joten akkua ei tarvitse ladata ollenkaan verkosta. Nousumetrejä on luultavasti noin tuhat. Suuresta 600 kWh akusta käytetään akkuystävällisesti vain keskimmäistä kolmannesta.
Eilen tuli nähtyä täällä Ruotsissa ensimmäinen Polestar 2 liikenteessä ilman mitään teippauksia tms. Varmaankin julkaisun jälkeen ajateltu, että sama ajella teippaamatta, kun kumminkin yleisö jo nähnyt auton muotoilun. Itse olin positiivisesti yllättynyt ulkonäöstä, oli paremman näköinen kuin XC40, mutta toki en kovin pitkään ehtinyt katsella kun vastaan ajeli.
Tervetuloa kerhoon.Nyt siirryttiin sitten sähköautoilijaksi, ainakin osittain. Annoin huijata itseäni ostamaan Passat Variant GTE:n. Parin kymmenen kilometrin lenkin perusteella oli erittäin miellyttävä ajettava, etenkin kaupungissa pelkällä sähköllä. Tiukemman kiihdytyksen tuottama futuristinen surina toi hymyn huulille.