- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 896
Paitsi että 330e (se 2016-mallikin) on selvästi suurempi, n. 10% kalliimpi ja painavampi, ja n. 24% tehokkaampi. Ja takavetoisena myös selvästi erityylinen auto.
10% hintaero uudessa autossa on naurettavan pieni, tuskin juuri ohjaa valintaa mihinkään suuntaan (kun kerran ei muutenkaan puhuta mistään hinnat alkaen -mallin autoista).
Golf GTE on enemmän "ekoauton suuntaan" ja omaa yli tuplasti järeämmän akun jolla ajelee paljon pidempiä matkoja pelkällä sähköllä. Hinta menee käytännössä lähelle 330e:n hintaa ainoastaan tuon isomman akun takia.
Ja kun kyse oli nimenomaan niiden bensakoneiden kierroksista, niin toisessa 1.4-litrainen turbokone, toisessa 2-litrainen turbokone
Olisi varmaan parempi vaan jättää huomiotta tämä kommentti, kun tästä sekoilusta ei enää ota selvää mihin vertaat... mutta kysytään nyt siis tätä golf GTE:tä tuntematta, että onko siinä nyt siis "yli tuplasti järeämpi akku" verrattuna vanhan 330e:n 7.6kWh:n vai uuden 12kWh:n akustoon? Eli löytyykö siitä yli 15.4kWh vai yli 24kWh akusto?
Bemarissa tosiaan on isompi kone, mutta sou not - ei tuo ero mitenkään valtava ole. Pidän silti noita GTE:n välityksiä kumman lyhyinä, kun omat kokemukset noilla DSG-vehkeillä ajosta on sellaiset, että ne repivät todella agressiivisesti isompaa silmään, ja 60-70 vauhdissa pesässä on jo kuudes pykälä, kierrosten ollessa niin alhaalla että kone voi jopa jyristellä sen vuoksi. Tuntuisi että tällaisessa "enemmän ekoauton suuntaan" viritetyssä hybridissä välitykset olisivat nimenomaan mahdollisimman pitkät. 120kmh nopeuksilla tuolla keskisemmässä euroopassa ajellaan varmasti paljonkin, ja pienemmät kierrokset varmaan näkyisivät pienempänä kulutuksena. Vääntöähän tuossa 1.4tsi:ssä on ihan hyvästi.
Viimeksi muokattu: