Ainakin teknisesti on mahdollista että tuo turbolaturi ottaa esim juuri tuon 3x10A tuottaakseen sen 6kW (1x25A) lataustehon.
Mulla tuli tuota uutista lukiessa mieleen, että miksi tuota ei ole toteutettu niin että lataus tapahtuisi DC latauksena? Vai onko ne autojen DC laturit niin tarkkoja että vaativat oikeaa DC sähköä, eikä kolmivaiheisesta tasasuunnattu sykkivä tasasähkö kelpaa? Tuossa olisi parempi hyötysuhde kuin tuossa yksivaiheiskesi muutetussa AC latauksessa.
Tuossa nimenomaisessa pöntössä ei ole juuri mitään älyä. Eikä se ole edes kolmivaiheinen, vaan kaksivaiheinen. Sisässä on vain muuntaja 400 V -> 240 V. Autossa oleva AC-laturi sitten käsittelee sähkön akustolle kelpaavaksi ja ottaa sähköverkosta sen verran sähköä minkä pönttö kertoo sallituksi.
DC-lataus sitten taas tapahtuu niin, että se latausäly ja säätö on oikeasti siellä laturipömpelissä ja antaa autolle mitä auto pyytää (omissa maksimirajoissaan). Jälkimmäinen vaatii siis huomattavasti monimutkaisemman laitteen kuin ensimmäinen, jossa kaikki tehoelektroniikka on jo autossa itsessään ja varsinaiseksi toiminnaksi riittää pelkkä kättely.