Huhu tässä kohta 5h tullut yön syrjään laskettua ja googlattua. Optima, Paskatti, Outlander, Niro ja Ioniq plugineja.
Muut pyörii 30 paikkeilla, mutta outlanderissa löytyy 20 paikkeillakin plugareja. Toki vanhoja...
Plugareilla juoksevat kiinteät kulut laskisi reilun 100€/kk nykyiseen kiiseliin verrattuna. Sillä summalla ei vielä perustele itselleen autonvaihtoa. Varsinkin kun uudemmissa lähtee pyörimään taas jäätävät arvonalenemiset, mikä näyttää nykyisen auton kohdalla olleen 25%/v :O. Johtunee diiselistä... ja tuokin lukema varmaan tasottuisi mitä pitempään sitä nyt pitäisi.
Kun näitä lukemia pistää esille niin ei oikein mitenkään saa perusteltua itselleen noita kalliimpia. Pitäisi saada se "shut up and take my money" fiilis päälle, mikä joko tulee tai on tulematta kun sen livenä näkee. Ainut mikä noista voisi vähän herättää sitä fiilistä olisi optima. Passatti on liian samanmoinen eikä Niro ja Ioniq:kaan oikein houkuta koe-ajamaan. Outlanderin tyylistä autoa taas ei oikein ole ollut niin se voisi olla yksi tosin pelkään, että tuntuu liian vanhalta, jotta siitä huvista viitsisi maksaa. Sähkön kanssa olisi kyllä aika pakko päästä leikkimään edes osittain muutamaksi vuodeksi ja jos sen jälkeen harkitsisi täys sähköä.
Eipä tässä oikein ole edes mitään kyssäriä... kunhan tulee ääneen ajateltua näin pahimpaan autokuumeeseen.
Epämääräistä aamuyön laskentaa (en ole mikään excel velho
):
Dropbox - autopohdintaa.JPG - Simplify your life
Vaikea noita on verrata kun ei tiedä todellista kulutusta, mutta kuten tässä ketjussa aikaisemmin sanoin niin en tarvise päivittäiseen asiointiin paria kilometriä pitempää kantamaa, joten kaikki riittää siihen ja kun joskus ja jouluna lähtee ihmisten ilmoille niin kaikista loppuu sähkö. Sen puolesta Outlander lyhkäsimmällä kantamallaankin olisi ihan ok. Eikä Optiman +20km tuo oikein mitään lisäarvoa. Pitänee googlailla lisää tuota autoa kun vasta tullut Optiman ominaisuudet käytyä ja läpi ja matsku mitä tuubista löyty.