- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 71
Niin jos tässä kaupunkiajoa oli tarkoitus demota niin tuo 98kmh keskinopeus on aika korkea. Ainakin Helsingin keskustassa yleensä keskinopeus on jotain 20-30kmh max. ja pysädyksiä on runsaasti.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yksityisomisteinen oli auto ensimmäiseltä omistajalta ja käteisellä ostin.Siinä joku maksoi aika hyvän rahan per kilsa auton omistuksesta Oliko liikkeen esittelyauto ja ostitko käteisellä vai annoitko jotain vaihdossa?
Omani pitää melko hyvin paikkaansa, heittää enintään 0,3/litraa tankkauksista mitattuna, persettä en ole vielä ajotietokoneella pyyhkinyt...Noilla volkkarin ajotietokoneen lukemilla voi pyyhkiä persettä. Itellä taitaa näyttää jotain 5.9l/100km tällä hetkellä ja todellinen tankkauksista laskettu liki seiska.
Tarkoitus oli demota nimenomaan maantiekulutuksia joita toinen keskustelija kommentoi.Niin jos tässä kaupunkiajoa oli tarkoitus demota niin tuo 98kmh keskinopeus on aika korkea. Ainakin Helsingin keskustassa yleensä keskinopeus on jotain 20-30kmh max. ja pysädyksiä on runsaasti.
Hybrideitä myydään vain ja ainoastaan siitä syystä että niillä saa valtavan verohyödyn. Esim. G30 eli 5-sarjan BMW:
530e ja 530i myynti olisi sitten melko tasoissa. Massojen ostopäätöksiin vaikuttaa lähinnä raha, siinä on ympäristöteot aivan sivuseikka.
Onko PHEV autot sitten niin paljon ympäristöystävällisempiä kuin verotus antaa ymmärtää (varsinkin kun moni ei jaksa autoa edes ladata) jää varmaan jokaisen oman harkinnan varaan...
Model 3 sai muuten juuri virallisen vetokoukun. Maksimi vetomassa 910kg. Itselle ainakin tärkeä lisävaruste jos päädyn autoon.
Yksityisomisteinen oli auto ensimmäiseltä omistajalta ja käteisellä ostin.
Itse näen että ainakin bmw tapauksessa hybridejä myydään ei vain verohyödyn takia vaan koska esim 530e on lähes joka asiassa parempi kuin 530i: Kuluttaa vähemmän jokaisessa tilanteessa latasi sitä tai ei, about sama kulkupuoli, saa vakiona huikeita varusteita mitä pelkkään bensaan ei saa edes rahalla.
Siihen tietty päälle vähäpäästöisten edut suomessa ja maailmalla (paremmat parkkipaikat, bussikaistalla ajelu jne jne).
530i samalla 4 pyttyisellä vähän kireämmällä softalla niin ei edes äänimaailma ole parempi.
Kyseenalaistin kaupunkikulutuksen niin se on sinun mielestä maantiekulutuksen kommentointiaTarkoitus oli demota nimenomaan maantiekulutuksia joita toinen keskustelija kommentoi.
Tuossa toinen ajotietokoneen näyttämä lukema, tankkauksista tarkistettuna heittää tosiaan sen 0-0,3l/100km.
mitäs olet optimasta tykännyt, itselläkin vähän suunnitelmissä tuo optima (käytettynä) käydä katsastamassa, mutta taitaa kuiten ykkösvaihtoehto olla C-sarjan mersu plugarina.Ok. Tuo oma Optima plugari jäi maksamaan vähän yli 34k€ 6kk vanhana ja 7tkm ajettuna kaikilla tehtaan lisävarusteilla varustettuna. Uutena tuokin toki olisi ollut kallis, mutta tämä oli kunnoltaan täysin uutta vastaava, kunhan jaksoi kuskin nahkapenkin vain putsata nahanhoitoaineella
Siinä joku maksoi aika hyvän rahan per kilsa auton omistuksesta Oliko liikkeen esittelyauto ja ostitko käteisellä vai annoitko jotain vaihdossa?
Tykännyt todella paljon ja todella tyytyväinen autoon. Ei oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Ainoa pieni kauneusvirhe on se, että autoa lämmitetään ainoastaan polttomoottorin avulla. Lisäksi vaihteisto nykäisee kylmällä moottorilla, kun vaihtaa ensimmäisen kerran kakkoselta kolmoselle (kuulemma ominaisuus). Sen jälkeen vaihdot sulavia.mitäs olet optimasta tykännyt, itselläkin vähän suunnitelmissä tuo optima (käytettynä) käydä katsastamassa, mutta taitaa kuiten ykkösvaihtoehto olla C-sarjan mersu plugarina.
Tuollaiset alennukset on utopiaa ainakin omien kyselyjen pohjalta (noin 10-15 tarjousta viimeisen vuoden sisällä) ellei ole ostamassa jotain jämäerää, joka ei vain mene kaupaksi millään. 10%:aa on jo todella tiukassa, jos laskee verollisesta hinnasta.Kannattaa myös muistaa että ovh on aina ovh...
Itse olen kolme uutta autoa elämässäni ostanut. Kaksi ihan tilauksesta (välivarastosta) ja yhden messu esittelyauton. Kaikista saanut 15-20% pois uuden auton ovh:sta kun on rahalla maksanut ilman vaihtokulkinetta.
Tuollaiset alennukset on utopiaa ainakin omien kyselyjen pohjalta (noin 10-15 tarjousta viimeisen vuoden sisällä) ellei ole ostamassa jotain jämäerää, joka ei vain mene kaupaksi millään. 10%:aa on jo todella tiukassa, jos laskee verollisesta hinnasta.
Eikö näissä ole ihan onneton range, luokkaa 25km ja talvella hyvä jos 10km?taitaa kuiten ykkösvaihtoehto olla C-sarjan mersu plugarina.
Ainakin E-sarja oli tämän ryhmän selkeästi heikoin:Eikö näissä ole ihan onneton range, luokkaa 25km ja talvella hyvä jos 10km?
no kappas, en niin ole vielä perehtynyt ... oletin että olis ollut 40-50km luokkaa muttei näköjään ole. Taidanpa sittenkin kääntää katseeni enempi tuon optiman suuntaan.Ainakin E-sarja oli tämän ryhmän selkeästi heikoin:
Så långt kommer tio laddhybrider på el – räckvidd
no kappas, en niin ole vielä perehtynyt ... oletin että olis ollut 40-50km luokkaa muttei näköjään ole. Taidanpa sittenkin kääntää katseeni enempi tuon optiman suuntaan.
ei löydy farkkuna bemuaJos C-sarjan mersu on vaihtoehto niin tsekkaa toki tuo 330e bemarikin... varmaan likempänä sitä mersua kuin tuo optima.
Edit: toki tuossakin aika huono range optimaan verrattuna, mutta vähän parempi kuin merssussa kuitenkin.
Laatuvaikutelmamielessä omasta mielestä tuo Optima ei halvemman luokan baijerilaiselle häviä pätkääkään. 5-sarjalainen ja siitä ylöspäin on sitten ehkä jo hiukan eri asia. Ainakin oman ex X3 35i:n laatu sisällä oli heikompi kuin Optimassa.Jos C-sarjan mersu on vaihtoehto niin tsekkaa toki tuo 330e bemarikin... varmaan likempänä sitä mersua kuin tuo optima.
Laatuvaikutelmamielessä omasta mielestä tuo Optima ei halvemman luokan baijerilaiselle häviä pätkääkään. 5-sarjalainen ja siitä ylöspäin on sitten ehkä jo hiukan eri asia. Ainakin oman ex X3 35i:n laatu sisällä oli heikompi kuin Optimassa.
Ei tämä Optima mikään raketti ole, mutta tuo reilun 8 sekunnin kiihtyvyys satkuun on minusta ihan riittävä tämän kokoluokan autolle. Ihan pelkällä sähkömoottorilla itse olen tähän mennessä pärjännyt pk-seudun ajoissa eli koko polttomoottorin tehoreservi tuolla vielä olisi käytettävissä.Paljon mahdollista, kun aika vanhahtavahan esim. tuo F30 330e on sisältä. Ajattelin kuitenkin tuolla "likempänä sitä mersua"-kommentilla ihan ajettavuutta, suorituskykyä ja yleistä fiilistä.
Melko mopo speksien perusteella tuo optima, ja muistelen c-mersun olevan kohtuu räyhäkkä - en tosin päässyt varmistamaan sitä mersun sivuilta kun ei tuolta helvetin kaaoksesta löytynyt auton speksejä ollenkaan... ennen ne oli selkeästi esillä ja saattoi verrata mallien teknisiä tietoja. Missä lie nykyään ja miksi ne pitää piilottaa...
Edit: niin riippuu tietysti siitä mitä siltä autolta hakee. Jos hakee vaan sähköautoa rangeineen niin optimahan lie hyvä, suorituskykyä hakevalle se taas ei ainakaan speksien valossa vaikuta olevan vaihtoehto.
Ei tämä Optima mikään raketti ole, mutta tuo reilun 8 sekunnin kiihtyvyys satkuun on minusta ihan riittävä tämän kokoluokan autolle. Ihan pelkällä sähkömoottorilla itse olen tähän mennessä pärjännyt pk-seudun ajoissa eli koko polttomoottorin tehoreservi tuolla vielä olisi käytettävissä.
Reilun 8 sekunnin? Kian sivujen mukaan sedan 9.4 ja farkku 9.7sek...
Valmistajan antama ja mitattu on kaksi eri asiaa. Ei kai ole ennennäkemätöntä, että kiihtyvyys on parempi kuin valmistajan ilmoittama.Reilun 8 sekunnin? Kian sivujen mukaan sedan 9.4 ja farkku 9.7sek...
Olinkin ihmetellyt lankomiehen farkun ilmoitettua vaatimatonta aikaa suhteessa tehoihin ja massaan.Valmistajan antama ja mitattu on kaksi eri asiaa. Ei kai ole ennennäkemätöntä, että kiihtyvyys on parempi kuin valmistajan ilmoittama.
2017 Kia Optima Plug-In Hybrid Test | Review | Car and Driver
"At the test track, the PHEV performed virtually identically to the Optima hybrid. An 8.0-second zero-to-60-mph run and a 16.2-second quarter-mile time put it just 0.1 second behind its plugless—and lighter—hybrid sibling."
Tuossa pitää kylläkin huomioida mailit ja korimallin ero.
EDIT: Netti väittää suomessa olevan noin 3.1 miljoonaa autoa. Teslan pikalaturi taisi olla 125kw luokkaa. Aika hyvin se kulutus lisääntyi jos kaikki tuuppaisivat autonsa yhtä aikaa lataukseen.
Milloin viimeksi latasit sähköä huoltamolta? Toisaalta suomessa ei nytkään tuoteta riittävästi sähköä, joten jokainen sähköauto vain pahentaa ongelmaa.Suomessa on n. 2000 huoltista. Oliko viimeksi 1500 auton jono kun kävit tankkaamassa?
Jostain luin vertauksen että jos samana päivänä kun oOlkiluoto 3 kytketään verkkoon kaikki suomen polttomoottoriautot olisivatkin sähköautoja, olisi sähkön riittävyys sama kuin mitä se on nyt.
Milloin viimeksi latasit sähköä huoltamolta?
Toisaalta suomessa ei nytkään tuoteta riittävästi sähköä, joten jokainen sähköauto vain pahentaa ongelmaa.
Ei aina, ja kokonaisenergiantuotannon kanssa ei ole mitään merkittäviä ongelmia, mutta kulutushuipuissa kyllä. Latausasemaa ei voi vaan "täyttää tankkia ennakoivasti" juhannuksen menoliikennettä varten tms. vaan joko se infra on mitoitettava ruuhkahuipun mukaan tai sitten kapa loppuu ruuhkahuipussa, ja koska sähköauton lataaminen on huomattavasti hitaampaa kuin polttiksen tankkaaminen, on jonon kertyminen selkeästi hankalampi asia.En ymmärrä mikä saa ihmiset ajattelemaan että se sähköauto pitää ladata aina a) heti kun sillä on ajettu ja b) jollain 200kw voimalla?
Jos nyt otetaan täälläkin mainittu keskimääräinen 17tkm ajomatka ja 400km rangella oleva sähköauto (huom, tänä päivänä), tarkoittaa se lataamista keskimäärin 8 päivän välein? Se lataako auton sitten pikana jossain asemalla vai 230v shukolla kotona on sitten se ja sama. Kuten yllä jo sanottiin, jos 2000 huoltoasemaa riittää 3milj. Autolle niin riittää varmasti myös 50+ miljoonaa töpseliäkin.
käväisin eilen pikaisesti tuommoisen optiman koeajamassa ja positiivisesti kyllä yllätyin. Tuohan oli pirun hiljainen auto, hiljaisempi kuin E-sarjan mese joka musta oli ihmeen äänekäs. Ei vaan päässyt pelkällä sähköllä ajelua kun oli tieten akku nollilla mutta pitänee joku päivä sitäkin kokeilla, varmistaa vaan että ovat ladanneet täyteen. Laatuvaikutelmakin positiivisen puolella (ei nyt e-sarjan mesen tasoa), tuo nyt kyllä oli tappiin varusteltu yksilö. Oli jos jonninmoista hilavitkutinta. Mutta ihan kiva, vois alkaa suunnittelemaan auton vaihtoa enempi tosissaan (taidan melkein sen c-sarjan plugarin unohtaa kokonaan jos siinä tosiaan on niin aneeminen toimintasäde pelkällä sähköllä. Tuolla Kialla onnistuis työmatkatkin edestakaisin, c-sarjalaisella nippanappa yhteen suuntaan.
Kannattaa myös muistaa että ovh on aina ovh...
Itse olen kolme uutta autoa elämässäni ostanut. Kaksi ihan tilauksesta (välivarastosta) ja yhden messu esittelyauton. Kaikista saanut 15-20% pois uuden auton ovh:sta kun on rahalla maksanut ilman vaihtokulkinetta.
käväisin eilen pikaisesti tuommoisen optiman koeajamassa ja positiivisesti kyllä yllätyin. Tuohan oli pirun hiljainen auto, hiljaisempi kuin E-sarjan mese joka musta oli ihmeen äänekäs. Ei vaan päässyt pelkällä sähköllä ajelua kun oli tieten akku nollilla mutta pitänee joku päivä sitäkin kokeilla, varmistaa vaan että ovat ladanneet täyteen. Laatuvaikutelmakin positiivisen puolella (ei nyt e-sarjan mesen tasoa), tuo nyt kyllä oli tappiin varusteltu yksilö. Oli jos jonninmoista hilavitkutinta. Mutta ihan kiva, vois alkaa suunnittelemaan auton vaihtoa enempi tosissaan (taidan melkein sen c-sarjan plugarin unohtaa kokonaan jos siinä tosiaan on niin aneeminen toimintasäde pelkällä sähköllä. Tuolla Kialla onnistuis työmatkatkin edestakaisin, c-sarjalaisella nippanappa yhteen suuntaan.
Itse taas ihmettelin kian korkeahkoa melutasoa. Okei, kun ajoin niin oli nastat alla mutta todella meluisa. Etenkin kivien ropina laski laatufiilistä rajusti, ihan kuin jossain pikkuautossa.
Suurin pettymys optimassa oli kuinka lussu on kulkemaaan.
Lisäksi voi olla etten vain osannut käyttää autoa mutta bensakone oli pikkupakkasellakin käynnissä suurimman osan ajasta, jopa ruuhkassa. Jostain taisin lukea että ohjaamo lämmitetään moottorin lämmöllä?
(vertailukohtana vain tämä uusin E, kun en muista millaisia vanhemmat oli ääniltään) Hintaluokkakin tietysti eri.
Klikinsäästäjä: tavallinen suko-rasia 16 A virralla, 8 A:a kestää myös jatkuvassa käytössä.