En nyt ole missää vakavavissaan nähty sanottavan, ettei yhtäkään virhetilannetta sallita.
Mutta se, että joku ajelee kännissä tai piripäissään, ei ole mikään peruste hyväksyä autoja, jotka ajelevat yhtä hyvin kuin ihminen kännissä tai piripäissään. Ihmiskuski voi kuitenkin valita, että ei lähde kännissä rattiin. Autonominen auto taas ajaa niin hyvin kuin ajaa, eikä vastuullinen kuljettaja voi valita että ajappas nyt vielä vähän paremmin.
Aika epärealisitisa täällä minusta joillakin on käsitys tämän hetken tilanteessa itse ajavissa, jos kuvitellaan, että suurin ongelma on joku eettinen pohdinta vuoriston lasten kohtalosta. Realiteetti on se, että jotain kahtakymppiä köröttelevä bussi ei selvinnyt Suomen talvesta ja tutkijat tuulettelevat kun protoauto pystyy ajamaan 40 km/h lumisella tiellä, muuten ideaaliolosuhteeissa:
Autonomisen auton nopeusennätys Suomeen – VTT:n Martti selviytyy lumipeitteisellä tiellä
Saman voi havainnoida jo markkinoilla olevilla level 2 apureilla, hyvissä olosuhteissa ja selkeillä kaistamerkkinöillä toimivat oikein mukavasti, huonoissa olosuhteissa tai sekavimmissa merkinnöissä eivät ollenkaan.