Pluggarihybrin koko pointtihan on se, että sillä voi ajaa myös sen rangen ulkopuolelle, joten minusta aika autoa ajatella, että eivät sovellu henkilöille joille pelkkä sähkörange ei riitä.Tuota tuota, sivustoon tutustumatta niin sanoisin että on ihan sama mitä PHEV autot kuluttaa jos raakasti yhden latauksen jälkeen ajaa auton tyhjäksi. Sen verran on vielä olemattoman kokoinen tuo tankkikin 36L että mitä järkeä noissa +8L/100km kokeiluissa?? Jos tälläisen auton ostaa niin kantaman tarvii riittää omiin ajeluihin, oli se sitten vaikka se oma maks 26km range ja "lupautuu" latailailemaan aktiivisesti aina kuin mahdollista. Jos noi kohdat ei täyty niin kannattaa jättää PHEV kauppaan IHAN suosiolla ja ostaa vaikka DIESEL.
Ja ylipäätään se tyhjän akun kulutus kiinnostaa sen takia, että sen avulla on helppo laskea todellinen kulutus omassa käytössä, kun tietää kuinka ison osan pystyisi ajamaan sähköllä ja lopuille laskee sitten tuon mukaan bensan/dieselin. Nuo tuntemattoman sähkö/polttoainejakauman x l/100km luvuthan ovat nimenomaan niitä, mitkä ovat mitkä ovat kokolailla turhia, koska niistä on hankala päätellä yhtään mitään siitä paljonko auto omassa käytössä kustantaisi polttoaineiden osalta.
Tuos saitti näytti kylläl ihan hyvältä, harmi vaan että V60 D6:n lukemia ei tuolta löytynyt.
Riippuu aika paljon käyttöympäristöstä, maantiellä ja motarilla ero jää pienemmäksi, mutta kaupunkipyörityksessä bensahybridi vie kyllä useinmiten moninkertaisesti vähemmän polttoainetta, kun vastaava perinteinen polttis. Mitä pienempi nopeus ja mitä enemmän nopeuden muutoksia niin sitä isompi hyöty hybridistä on.Sähkömoottorin käyttäminen kiihdytyksissä ja sen lataaminen jarrutuksessa muutoin lämmöksi harakoille heittävällä energialla tuo jonkin verran säästöä. Tietysti myös lähipäästöt optimitilanteessa pienenevät, jos tullessa voidaan ajaa pelkällä sähköllä, joka on tuotettu harvemmassa liikenteessä.
Melkoista näpertelyä tekniikan monimutkaisuuteen nähden kuitenkin.