Keskustelua hybridiautoista

Onkos sulla omakohtaista kokemusta ko autosta tai T8:sta vai teorian pohjalta heität?

Ei kaikissa moodeissa tule eli sähköllä ajettaessa ei tule nelivetoa, ellei a) paina kick downia, tai b) liukkaus vaikka lähdettäessä jolloin max edrive putoaa kokonaan pois pelistä. Sähkö putoaa myös kun vauhtia jotain +120kmh. Periaatteessa muissa moodeissa awd on aina, kun sitä tarvitaan, muuten menee aika pitkälti etuvetosena. Toi jatkuva awd on kyllä kysymys merkki.

Itsellä ei ole T8:a, mutta olen höpissyt kaverin kanssa jolla on.

Ja se sähköapu tulee päälle tosiaan erimoodeissa eritavalla riippuen pedaalin asennosta. Save:lla ajellessa se sähköapu edellyttänee vähintään tuon kickdownin. Tietysti Pure moodissa se ei käytä kuin pelkkää sähköä, mutta käsittääkseni siinäkin moodissa polttis jyrähtää tulille jos jää sutimaan, tai tarjoaa kickdownia.

Se awd on kuitenkin ensisijaisesti liikkellelähdössä aktiivinen. Varmaan se on myös aktiivisempi muutenkin ajossa, mutta ei sitä takavetoapua tasaisella nopeudella tarvita.
 
Kelit lämpiää. Ajelin eilen hakemassa kesärenkaat säilöstä, ja paluumatka 26km meni kokonaan sähköllä. Perillä auto arvioi jäljellä olevan vielä 6km verran sähköä - eli kokonaisrange olisi ollut 32km. Auto on arvioinut tuolleen ajossa rangen yleensä täsmälleen oikein, joten ei ole syytä epäillä tuota arviota. Ulkona oli 5.5c lämmintä ja keskinopeus oli tasan 60kmh. Talvella tuota samaa matkaa ei ole päässyt mitenkään sähköllä, yleensä 20km kohdalla polttis hörähtänyt.

Aamulla oltiin vähän nollan alapuolella, ja esilämmityksestä liikkeelle lähtiessä auto veikkaili että 24km pääsisi akulla.
 
Fiat kikkailee vähän päästöjään Teslan kanssa. Ilmeisesti halvempaa maksaa Teslalle, kuin tehdä omia sähköautoja eurooppaan tai maksaa sakkoa EUlle.
Fiat Chrysler maksaa Teslalle arviolta satoja miljoonia euroja saadakseen yhtiön sähköautot omaan tuotevalikoimaansa Euroopassa. Tällä tavalla Fiat Chrysler välttää EU:n asettamat, päästörajoitusten ylityksistä maksettavat rangaistussakot, uutistoimisto Reuters kertoo.
Liitto Teslan kanssa tasaa Fiatin ajoneuvomalliston keskimääräiset laskennalliset hiilidioksipäästöt EU:n sallimalle tasolle.
Tesla ja Fiat solmivat päästöliiton – sopimus tuo sähköautonvalmistajalle arviolta satoja miljoonia euroja
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa pienessä aivopierussa mietin jopa nykyisen vaihtamista plug-in hybridiin, bmw 330e. Mutta sitten aloin miettimään että missä ihmeessä tuota lataan? Rivitalo on valmistunut 2017 ja täällä ole tarjota kuin tolppaa 2h syötöllä. Työpaikan "parkkipaikka" tarkoittaa normaalia parkkihallia jossa mitään rasioita ole, missä ihmeessä kaupungissa asuvat ihmiset lataavat noita autojaan? Omakotitalojen omistajien autoja sanon minä jos ei edes alle 2v vanhassa asunnossa ole mahdollista ladata autoa kuin 2h ajan. Ja nyt puolueet meinaavat vielä viedä autot sähköisiksi, perkeleen maaseutu, kyllähän siellä lataa :D

Oikeasti mitä ihmettä tää vouhotus on jos rakennusmääräysten mukaiset asunnot ei tarjoa mitään mahdollisuutta ladata niitä eco-sähköjä ja työpaikka ei satu olemaan "lähiössä" tai teollisuusalueella? hybridi on kyllä ihan hieno idea mutta että täys sähkö, antakaa töpseli!
 
Eivät rakennusmäärätykset kiellä latauspisteiden rakentamista. Se on ihan taloyhtiöiden oma valinta jos eivät tarjoa latausta.

Suurimmassa osassa taloyhtiöstä plugin-hybrideille voisi tarjota latausta ongelmitta ilman mitään muutoksia tai investointeja.
 
Eivät rakennusmäärätykset kiellä latauspisteiden rakentamista. Se on ihan taloyhtiöiden oma valinta jos eivät tarjoa latausta.

Suurimmassa osassa taloyhtiöstä plugin-hybrideille voisi tarjota latausta ongelmitta ilman mitään muutoksia tai investointeja.
Tarkoitinkin tällä lähinnä sitä että jos nykyisin ajan polttiksella jollen voin lähettää tekstiviestin että käynnistäppä webasto ja ole lämmin ennenkuin liikun, käyttövoimaa on sen mitä tankissa on ainetta.
Hybridin kanssa joutuisin taistelemaan hallituksen kanssa että saadaan ohitus tuohon 2h ajastimeen (kaapelointi kyllä kestänee). Niin mikä sen plug-in/täys sähkön merkitys on täällä esikaupunki alueella?

Ongelmahan tulee siinä että kyllähän nuo kaapeloinnit sun muut on jo mitoitettu mutta kuka maksaa sen laskun, naapurit eivät meinaan hyvällä katsele että yksi latailee autoaan samalla vastikkeella kuin webaston käyttäjät eivät ole koskaan avanneetkaan tolppaa....

Rakennusmääräykset ei nimenomaan kiellä vaan taitavat vaatia tarpeeksi paksun kaapeloinnin tarpeita varten mutta ei näissä vielä pelisääntöjä ole taloyhtiötasolla, saati että pääsisin sitä hybridiä ylipäätään lataamaan, tästä kitisen että se bensis on ainoa vaihtoehto
 
Ja nyt puolueet meinaavat vielä viedä autot sähköisiksi, perkeleen maaseutu, kyllähän siellä lataa :D
Kyse on 2030 jälkeen myytävistä vähäpäästöisistä uusista autoista.:tup:
Ongelmahan tulee siinä että kyllähän nuo kaapeloinnit sun muut on jo mitoitettu mutta kuka maksaa sen laskun, naapurit eivät meinaan hyvällä katsele että yksi latailee autoaan samalla vastikkeella kuin webaston käyttäjät eivät ole koskaan avanneetkaan tolppaa....
Kyllähän noista on ohjeistusta kuinka taloyhtiöissä asian kanssa voidaan edetä (tässäkin ketjussa). Ja valtiolta taloyhtiön on mahdollista saada tukea muutostöihin.
Kwh- mittari koteloon niin kitinät loppuu.
Rakennusmääräykset ei nimenomaan kiellä vaan taitavat vaatia tarpeeksi paksun kaapeloinnin tarpeita varten mutta ei näissä vielä pelisääntöjä ole taloyhtiötasolla, saati että pääsisin sitä hybridiä ylipäätään lataamaan, tästä kitisen että se bensis on ainoa vaihtoehto
Sähköasennus standardit ei rakennusmääräykset -> sähköasennus firmat tietää mitä tarvitaan.
 
IS otti Teslan kohutun ”kansanmallin” Suomen teillä koeajoon – autopesulinjalla koettiin melkoinen yllätys

Tesla moles S koeajossa.

Ei pidä viedä autopesulaan, kun vedet tulee ovista ja ikkunoista sisään. Takapaksia ei kannata avata, tai lumet ja vedet on paksissa. Takaspoilerin saa, tai sitten ei... Halpaa muovia sisällä. Pitää osata käyttää sitä taplettia, tai yksinkertaisetkin asiat menee vaikeaksi.
Korjauksena, testissä oli siis model 3 eikä S. Vähän pisti kyllä hymyilyttämään testiä lukiessa. Tainnut kaikki paukut mennä voimalinjaan (missä ei toki sinänsä ole mitään vikaa vrt. amerikkalaiset muskeliautot) ja loppu auto on tehty niin halvalla kuin on pystytty. Ei ole loppuunasti mietitty kaikkia toimintoja, kuten juuri tuo vesien valuminen takakonttiin.

Itse olen ottanut vain kylmät tyypit model kolmosesta, mutta siinä jo huomasi, ettei tuollainen valtava kosketusnäyttö ole se paras käyttöliittymä autoon. Kirjoitinkin kokemuksista jo aiemmin tähän ketjuun, jos joku haluaa kaivaa. Ehkä ongelma onkin siinä, että Tesla myy tuota premiumina, kun pitäisi ehkä markkinoida sitä muskeliautona eli tehoa mahdollisimman paljon, muusta viis. Onhan superautotkin laadultaan mitä sattuu, mutta se ei haittaa, koska niitä ei markkinoida premiumina, vaan huippuun asti viritettyinä urheiluautoina.

Itsellä samankaltainen tilanne kuin Manezilla. Eli kerrostalo PK seudulla valmistunut 2017, mutta käytössä vain lämmin halli, jossa ei minkäännäköisiä pistokkeita löydy. Polttiksille kun ei lämpimässä hallissa tolppia tarvita. Toki halliin on helpompi (ehkä) järjestää sähköt vaikka katonrajassa kouruja pitkin, mutta silti hassua ettei ole varauduttu edes hybrideihin. Jokainen omistaa paikkansa itse eli periaatteessa naapureilla ei pitäisi olla valittamista, jos asentaisin omalle paikalleni latausaseman omalla kustannuksellani. Ongelmana lähinnä se, ettei ole niitä sähköjä eli ne pitäisi sitten myös saada vedettyä jostain.
 
IS otti Teslan kohutun ”kansanmallin” Suomen teillä koeajoon – autopesulinjalla koettiin melkoinen yllätys

Tesla model 3 koeajossa.

Ei pidä viedä autopesulaan, kun vedet tulee ovista ja ikkunoista sisään. Takapaksia ei kannata avata, tai lumet ja vedet on paksissa. Takaspoilerin saa, tai sitten ei... Halpaa muovia sisällä. Pitää osata käyttää sitä taplettia, tai yksinkertaisetkin asiat menee vaikeaksi.
Tehomallissa rengasäänet on aika kovat.

Toivottavasti autoa silti ostettaisiin paljon, niin olisi sitten myöhemmin myös käytettyjen valikoimaa runsaasti. Toki ensin täytyisi odottaa sitä 35 000$ kolmosta, jota ei vielä missään saa.

Performance-varustellussa autossa huomio kiinnittyy valitettavasti myös rengasmeluun. Aivan hitaassa vauhdissa auto on tietysti lähes äänetön, mutta jo maantiellä mökä nousee häiritsevän kovaksi. Syynä ovat Performancen jämäkkä alusta ja sporttinen 20-tuumainen rengastus.
 
Korjauksena, testissä oli siis model 3 eikä S. Vähän pisti kyllä hymyilyttämään testiä lukiessa. Tainnut kaikki paukut mennä voimalinjaan (missä ei toki sinänsä ole mitään vikaa vrt. amerikkalaiset muskeliautot) ja loppu auto on tehty niin halvalla kuin on pystytty.

Tämähän on siltä osin aika tyypillinen amerikkalainen auto, paitsi ettei taustalla ole pitkän linjan autovalmistajaa vaan teknologiayhtiö jolla ei varsinaisesti ole mitään käsitystä autojen valmistuksesta.
 
Tämähän on siltä osin aika tyypillinen amerikkalainen auto, paitsi ettei taustalla ole pitkän linjan autovalmistajaa vaan teknologiayhtiö jolla ei varsinaisesti ole mitään käsitystä autojen valmistuksesta.
Ajettavuus tuossa Model 3ssa on silti ihan hyvä. Paitsi penkit ei ole mitkään sporttiset, vaan ihan tavalliset. Model S on taas enempi mukava ilmajousituksen takia. On siis vähän eriluonteisia autoja keskenään.
 
Melua tosiaan malli3:n pitää ja mitä epätasaisempaa asvalttia sen häiritsevämpää se on. Björn tosiaan youtubessa noita on mittaillut ja kalliimmat Teslat ja varsinkin Audin e-tron ovat aika eri kaliiberilla tuossa suhteessa. Mutta siis esim. vesiongelmat (sekä sisään tuleva, ikkunoiden ja katon kautta jos ikkuna auki, takaluukku ja varsinkin valoumpiot) ovat ihan normiarkea Tesloissa olleet jo noista ensimmäisistä malleista alkaen (myös näissä kalliimmissa malleissa) ja ovat näköjään edelleenkin kaikissa malleissa enemmän ja vähemmän samalla tolalla.

Teslan myynti aleni 1Q:ssa joka oli vähän yllättävää. Mutta enemmän tuossa itseäni pisti silmään että sekä S että X mallit ottivat osumaa aika paljon kun niiden myynti puolittui. Malli3:sta toki myytiin (ja osa oli kuljetuksessa kansainvälisen myynnin takia) mutta tuntui melkein että ko. auto söi myös noiden kalliimpien mallien myyntia reilusti.
 
Ajettavuus tuossa Model 3ssa on silti ihan hyvä. Paitsi penkit ei ole mitkään sporttiset, vaan ihan tavalliset. Model S on taas enempi mukava ilmajousituksen takia. On siis vähän eriluonteisia autoja keskenään.

Lähinnä kyse on ohjaamon ergonomiasta ja noista isommista ja pienemmistä suunnitelukukkasista mitä isoilla valmistajilla ei juuri esiinny. Tosin Teslan kunniaksi on myönnettävä, että ovat saaneet kymmennessä vuodessa puskettua paljon tavaraa pihalle noinkin pienellä kokemuksella.
 
Toivottavasti autoa silti ostettaisiin paljon, niin olisi sitten myöhemmin myös käytettyjen valikoimaa runsaasti. Toki ensin täytyisi odottaa sitä 35 000$ kolmosta, jota ei vielä missään saa.

Haluatko oikeasti omilla rahoillas ostaa takuuttoman käytetyn Teslan? :D
 
Itsellä samankaltainen tilanne kuin Manezilla. Eli kerrostalo PK seudulla valmistunut 2017, mutta käytössä vain lämmin halli, jossa ei minkäännäköisiä pistokkeita löydy. Polttiksille kun ei lämpimässä hallissa tolppia tarvita. Toki halliin on helpompi (ehkä) järjestää sähköt vaikka katonrajassa kouruja pitkin, mutta silti hassua ettei ole varauduttu edes hybrideihin. Jokainen omistaa paikkansa itse eli periaatteessa naapureilla ei pitäisi olla valittamista, jos asentaisin omalle paikalleni latausaseman omalla kustannuksellani. Ongelmana lähinnä se, ettei ole niitä sähköjä eli ne pitäisi sitten myös saada vedettyä jostain.
Joku 2017 valmistunut kerrostalo lienee suunniteltu usempaa vuotta aikaisemmin, jolloin sähköautohype on ollut lähes olematonta, eikä pistokkeille ole nähty mitään arvoa.
 
Haluatko oikeasti omilla rahoillas ostaa takuuttoman käytetyn Teslan? :D
Harrasteautona oli 6 vuotta sitten bmw 740ia 1996. Model S on liian iso ja kallis, mutta Model 3 menettelisi paremmin. Ei olisi vikaa päästöissä, eikä vuotavaa bensatankkia. Olisi siis parempi, mutta hinta saisi olla sama 2500€ kuin bemarissakin :D

Voisin siis ostaa Tesla 3:n harrasteeksi vuonna 2036, paitsi taitaisi olla jo aivan ruosteessa, koska ruostesuojaus on aika kehno. Bemarissakin oli ruostetta, vaikka olikin saksantuonti.

Ehkä siis joku Teslaa luotettavampi, mutta yhtä halpa olisi parempi vaihtoehto. Mutta nyt on vielä aika niukasti valinnanvaraa. Auto täytyisi olla halpa, kun ajoa tulee tosi vähän. Nyt vielä luotettava 406 hdi diesel käytössä. Eli luotettavuus olisi kyllä yksi pääkriteeri halppikselle. Psa:lta tuleekin e-208 kaupunkiauto, joka voisi myös olla ihan mielenkiintoinen.

Uusi PEUGEOT e-208 | Peugeotin uusi sähköauto
 
Vai onko ostanut jo?:btooth: Kurhisen kärryä en löytänyt enää myytävänä.
Se meni jollekin Model S harrastajalle toiseksi autoksi. En tiedä miten on toiminut.

Itse ostin vain sähköpyörän, jota voi auton koukussakin kuljettaa. Oli vähän edukkaampi ratkaisu :) Saattaa olla että Model 3 autoon tulisi jossain vaiheessa vetokoukku uusiin autoihin.
 
Se meni jollekin Model S harrastajalle toiseksi autoksi. En tiedä miten on toiminut.

Itse ostin vain sähköpyörän, jota voi auton koukussakin kuljettaa. Oli vähän edukkaampi ratkaisu :) Saattaa olla että Model 3 autoon tulisi jossain vaiheessa vetokoukku uusiin autoihin.

Sehän olisi kiva tietää millä hintaa vaginahierojan Tessu meni lopulta:D

Sähköpyörä olis ihan hauska, mutta joltain sivulta kattelin, niin mun speckseillä tulis aika kallis vehje, johon kyllästyisin kuitenkin. Tai eihän sitä tiedä miten innostuis. Joku scootterikin menis kyllä.. :)
 
Sehän olisi kiva tietää millä hintaa vaginahierojan Tessu meni lopulta:D

Sähköpyörä olis ihan hauska, mutta joltain sivulta kattelin, niin mun speckseillä tulis aika kallis vehje, johon kyllästyisin kuitenkin. Tai eihän sitä tiedä miten innostuis. Joku scootterikin menis kyllä.. :)
En tiedä paljonko sai tingittyä Teslasta, mutta pyynti oli 34 500€. Mahtoi mennä muutenkin jollain vaihtokaupalla toiseen autoon.

Screenshot_2019-04-09_172055.jpg

Syksyllä ostin verkkokauppa.comista 1200€ sähköpyörän 600 eurolla, mutta nyt siellä ei ole vastaavia enää ollenkaan myynnissä. Oli talven vaan säilössä (akku ladattuna täyteen) ja nyt kun lumet sulaa, niin voisi sitä taas kokeilla. Biltemasta ostin siihen rapakaaret. On se näppärä, kun kiihtyy melkein itsestään, eikä tarvitse vaihteitakaan vaihdella. Samat plussat kun jossain autoissakin, mutta toki kovempaa olisi mukava päästä. Sähkö avustaa 25km/h asti.
 
Sehän olisi kiva tietää millä hintaa vaginahierojan Tessu meni lopulta:D

Sähköpyörä olis ihan hauska, mutta joltain sivulta kattelin, niin mun speckseillä tulis aika kallis vehje, johon kyllästyisin kuitenkin. Tai eihän sitä tiedä miten innostuis. Joku scootterikin menis kyllä.. :)

..ja mitä lisävarusteita sai kaupan tekijäisiksi :D

En tiedä paljonko sai tingittyä Teslasta, mutta pyynti oli 34 500€. Mahtoi mennä muutenkin jollain vaihtokaupalla toiseen autoon.

Screenshot_2019-04-09_172055.jpg

Syksyllä ostin verkkokauppa.comista 1200€ sähköpyörän 600 eurolla, mutta nyt siellä ei ole vastaavia enää ollenkaan myynnissä. Oli talven vaan säilössä (akku ladattuna täyteen) ja nyt kun lumet sulaa, niin voisi sitä taas kokeilla. Biltemasta ostin siihen rapakaaret. On se näppärä, kun kiihtyy melkein itsestään, eikä tarvitse vaihteitakaan vaihdella. Samat plussat kun jossain autoissakin, mutta toki kovempaa olisi mukava päästä. Sähkö avustaa 25km/h asti.

Kyllä sähköavusteinen pyörä on ihan huikea. Ostin viime elokuussa 2000eurolla maastopyörän Boschin CX Performance tekniikalla ja 500w powerpack akulla varustettuna :tup: Nyt mittarissa 900km. Talveksi ostin vielä Schwalben Ice Spiker Evo nastarenkaat eteen ja taa, 402 nastaa ja voin kertoo et noi nastat sähköllä on huikea yhdistelmä. Vanne/renkaat koko 29"x2,25" :tup::)

Mutta joo, ei kyl toi Tessu 3 kyl vakuuttanu ton arvostelun perusteella...Miten ihmeessä voi Herran vuonna 2019 tulla vettä sisälle autoon autopesulassa :eek::btooth:

Missäköhän Tesla vielä tinkii kun tulee se kaikista halvin malli :facepalm:
 
..ja mitä lisävarusteita sai kaupan tekijäisiksi :D



Kyllä sähköavusteinen pyörä on ihan huikea. Ostin viime elokuussa 2000eurolla maastopyörän Boschin CX Performance tekniikalla ja 500w powerpack akulla varustettuna :tup: Nyt mittarissa 900km. Talveksi ostin vielä Schwalben Ice Spiker Evo nastarenkaat eteen ja taa, 402 nastaa ja voin kertoo et noi nastat sähköllä on huikea yhdistelmä. Vanne/renkaat koko 29"x2,25" :tup::)

Mutta joo, ei kyl toi Tessu 3 kyl vakuuttanu ton arvostelun perusteella...Miten ihmeessä voi Herran vuonna 2019 tulla vettä sisälle autoon autopesulassa :eek::btooth:

Missäköhän Tesla vielä tinkii kun tulee se kaikista halvin malli :facepalm:

Varmaan hanskalokerossa, jos sellainen siis on ja jostain valikosta löytyy toiminto millä se aukeaa - niin lahjakortteja sen real sex doll bordelliin:D

Jos tuo kolmonen on noinkin huonosti tehty, niin se halpisversio voi olla jotain jännää. Näytön voi varmaan vaihtaa pienempään ja halvempaan. Veivi-ikkunat ja muita sähköhärpäkkeitä voi jättää pois. Paitsi sitten auto olisi luultavasti luotettavampi:confused:

Olishan se sähköpyörä tosiaan kiva. Tunturin sivuilta (tuli ekana melkein vastaan) katoin että rangea +-100km kesällä, joten rittäis mulle enemmän kuin hyvin. Sillä vois fillaroida pienessä känässä hupireissuja rasittumatta. Miinuksena taas hinta jos yhtään laadukkaampaa haluaa. Nytkin on kesäleluna on bensa skode jonka ostin 4 vuotta sitten. Ei taida olla edes 2000km mittarissa vielä.
 
Hiukan alkoi kiinnostamaan tämä super schuko pistorasia. Nopealla googlettelulla en löytänyt kauppaa joka noita möisi?
Mistä ja mihin hintaan? En nyt ite välttämättä tarvitse koska 16A voimavirtapistokkeeseeni olen kytkenyt työmaakeskuksen jossa vvk ja 16A "totsit" schukoille :tup:
 
Voi veljet, tuon muovirimpulan valmistuskustannuksen ovat varmaan alle euron :cigar2:

Älä välitä, en minäkään ymmärrä, mutta maailma pelastuu:facepalm:

Edit: arvasin, sieltähän rupesi löytymään euroopasta samaa pistorasiaa alle 20€:D vähän laitettu suomi lisää kuten tavallisesti:facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 90 € alv 0% on SLO:n perushinta, tuosta saa sitten SLO:n asiakas sopimuksensa mukaan alennusta 50-80%.
 
Tuo 90 € alv 0% on SLO:n perushinta, tuosta saa sitten SLO:n asiakas sopimuksensa mukaan alennusta 50-80%.

Tuolla -80% alella toi hinta on ihan linjassaan, mutta -50% on pitkällä ja reilusti ja veikkaan että kun "tilaustuote" niin siihen lisätään vähän käsittelykuluja ym. päälle niin eiköhän se hinta karkaa perus suomi tyyliin sillä -80% alellakin.

Mitä tässä 20v teknisenalan tukkukauppaa tehnyt niin isot toimijat saa kyllä oikeasti hyvällä hinnalla mutta se pieni toimija maksaa sitten niitä 60% katteita.
 
Tuolla -80% alella toi hinta on ihan linjassaan, mutta -50% on pitkällä ja reilusti ja veikkaan että kun "tilaustuote" niin siihen lisätään vähän käsittelykuluja ym. päälle niin eiköhän se hinta karkaa perus suomi tyyliin sillä -80% alellakin.

Mitä tässä 20v teknisenalan tukkukauppaa tehnyt niin isot toimijat saa kyllä oikeasti hyvällä hinnalla mutta se pieni toimija maksaa sitten niitä 60% katteita.

On se hyvä, että jollain aloilla on vielä tukkurillakin katteita jäljellä :D
 
On se hyvä, että jollain aloilla on vielä tukkurillakin katteita jäljellä :D

No jos tuosta 90€ pistokkeesta annetaan -50% niin hinnaksi jää 45€, siihen 10-20€ kuluja (mikä on aika normi ja jopa vähänlaisesti) niin hinta pomppaa 55-65€ ja osa maksaa SLO:lle varmaan 5-10€ niin siinä sitä katetta on...

Toki kukaan ei tilaa yhtä pistoketta ja jos tilaat tonnilla tavaraa niin siinä ei paljoa ~20€ käsittelykulut + ¨~20€ pakkauskulut ja ~20€ rahtikulut tunnu missään.

Tälläisiä nämä katteet on ja koska tiedän mitä se on niin vituttaa mennä sinne rautakauppaan kun tiedän että se on aivan ylihintaista normi kuluttajalle, toki paljon tilaan "firmalle" mutta ostan sen itse pois sitten ja sen 80% halvemmalla.
 
No jos tuosta 90€ pistokkeesta annetaan -50% niin hinnaksi jää 45€, siihen 10-20€ kuluja (mikä on aika normi ja jopa vähänlaisesti) niin hinta pomppaa 55-65€ ja osa maksaa SLO:lle varmaan 5-10€ niin siinä sitä katetta on...

Toki kukaan ei tilaa yhtä pistoketta ja jos tilaat tonnilla tavaraa niin siinä ei paljoa ~20€ käsittelykulut + ¨~20€ pakkauskulut ja ~20€ rahtikulut tunnu missään.

Tälläisiä nämä katteet on ja koska tiedän mitä se on niin vituttaa mennä sinne rautakauppaan kun tiedän että se on aivan ylihintaista normi kuluttajalle, toki paljon tilaan "firmalle" mutta ostan sen itse pois sitten ja sen 80% halvemmalla.

Njuu kuittasin vaan kun olen itse toisen alan tukkuhommissa ja suurimmassa osassa tuotteita katteet on pieniä yksinumeroisia prosentteja vaikka asiakas ostaisi yhden kappaleen.
 
Njuu kuittasin vaan kun olen itse toisen alan tukkuhommissa ja suurimmassa osassa tuotteita katteet on pieniä yksinumeroisia prosentteja vaikka asiakas ostaisi yhden kappaleen.

Ymmärsin, avasin vain vähän lisää tuota, vaikkakin mutulla, mutta jos katson omaa työtä niin pitää aika hyvin paikkansa...
 
Joo eli jätän ostamatta ellei nyt jossain kävele vastaan 20eurolla :) Uskon että omat systeemit kestää ihan hyvin kuormaa :tup:
 
No jos tuosta 90€ pistokkeesta annetaan -50% niin hinnaksi jää 45€, siihen 10-20€ kuluja (mikä on aika normi ja jopa vähänlaisesti) niin hinta pomppaa 55-65€ ja osa maksaa SLO:lle varmaan 5-10€ niin siinä sitä katetta on...
Ei niihin kyllä yleensä tule mitään tilaus "lisiä":
Sieppaa.JPG

Alv 0%.... Empä usko että saavat sen itse 5-10€.:rolleyes:
 
Ei niihin kyllä yleensä tule mitään tilaus "lisiä":
Sieppaa.JPG

Alv 0%.... Empä usko että saavat sen itse 5-10€.:rolleyes:

Vaikka ne sais ton 25€ mikä on mahdotonta kun euroopasta löysin alle 20€ normi kuluttajalle niin sä maksat niille 50% katetta.:facepalm:
 
Joo eli jätän ostamatta ellei nyt jossain kävele vastaan 20eurolla :) Uskon että omat systeemit kestää ihan hyvin kuormaa :tup:

Sehän selviää varmaan ihan käsin kokeilemalla? Mulla on sellainen kolmivaiheisesta kolmeksi yksivaiheiseksi muuttava morkula, siis boksi jossa on päässä 16A kolmivaiherasia ja kyljissä 3kpl shuko-rasioita. Shuko-rasiaan töpseli istuu jämäkästi. Rasiassa mulla on kiinni 16A latauskaapeli. Joskus olen latauksen aikana tuota hiplaillut, ja tuo pistoke lämpiää tässä shukorasiassa jonkin verran. Ei se kuuma ole, mutta käteen tuntuu selkeästi lämpimältä. Olen ajatellut että kaippa tuo tuossa kestää, kun sitä ei jatkuvasti rämpätä irti ja paikoilleen, vaan laturi on kytkettynä siinä 24/7.
 
Vaikka ne sais ton 25€ mikä on mahdotonta kun euroopasta löysin alle 20€ normi kuluttajalle niin sä maksat niille 50% katetta.:facepalm:
Merkkikohtaisia eroja on myös hinnoissa (tai jos jälleenmyyjä on hankkinut niitä varastoon tuhansia) .

Myös tuosta Bals: in mallista on saatavilla halvempi vastaava malli.
Vai löysitkö vaan halvan kiinalaisen kopion? Joka ei ole edes standardin mukainen. :vihellys:
Todennäköisesti katteet pyörii siinä 10-16% nurkilla.
 
Sehän selviää varmaan ihan käsin kokeilemalla? Mulla on sellainen kolmivaiheisesta kolmeksi yksivaiheiseksi muuttava morkula, siis boksi jossa on päässä 16A kolmivaiherasia ja kyljissä 3kpl shuko-rasioita. Shuko-rasiaan töpseli istuu jämäkästi. Rasiassa mulla on kiinni 16A latauskaapeli. Joskus olen latauksen aikana tuota hiplaillut, ja tuo pistoke lämpiää tässä shukorasiassa jonkin verran. Ei se kuuma ole, mutta käteen tuntuu selkeästi lämpimältä. Olen ajatellut että kaippa tuo tuossa kestää, kun sitä ei jatkuvasti rämpätä irti ja paikoilleen, vaan laturi on kytkettynä siinä 24/7.

Joo aivan eli semmonen ns 3x16A schuko adapteri möllykkä. Vähän sama juttu kun oma mut mulla vaan mallia keskus jossa schukoja 4kpl ja 2kpl 3x16a voimapistokkeita. Vvk toimii kaikille +omat sulakkeet vielä.

Juu koitin kerran ja lämpimältä se tuntui se töpseli pistorasiassa mutta ei toki millään tavalla kuuma, vajaa kädenlämpöinen tms? Niin ja itellä on vielä siinä schuko rasian ja töpselin välissä Thebenin 16A kellokytkin jolla yleensä lataus tapahtuu välillä 22-7.00 koska halvempi sähkö. Toki nyt "kesä aikana" ei väliä kun sama sähkön hinta 24/7. Sitte jos tarvii ladata muullon ni kääntää vaa 0 asennosta asentoon 1 :tup:

Eikös tavallinen 16a schuko kestä 8h 16A kuormaa ja 1h 22A virtaa kun taas tuo Super mallinen jatkuvaa 16A virtaa ja jonkun 2h 26A virtaa.

Itel o nii vähä ajoja et vaik vaan öisin lataisin sen 8h, vaikka iso akkuista Teslaa nii kyllä se itelle riittäisi ja keskus tuon kestäisi:)
 
Saisivat kaikki latauspaikat muuttaa maksullisiksi, että niissä ei roikoteta autoja, jotka eivät todellisuudessa tarvitse latausta.
 
Ei väliä kunhan nuo muut paikat pysyisi ilmaisina. Eikös 30minuutin pikalautauksella jo aika pitkälle pääse ja maksaa vain 6e..

Mikäänhän ei loppujaan ole ilmaista.

Tuossa jutussakin sanotaan, että toiminnasta halutaan kaupallisesti kannattavaa toimintaa jollakin aikavälillä.

Jos se voidaan ottaa kaupan tuotteiden hinnoissa niin ehkä pysyvät ilmaisina tai sitten muuttuvat maksullisiksi.

Koskee myös ihan tavallisia parkkiruutuja jne.
 
Jos se voidaan ottaa kaupan tuotteiden hinnoissa niin ehkä pysyvät ilmaisina tai sitten muuttuvat maksullisiksi.

Sitten pitäisi kai ottaa tuotteiden hinnoissa joten bensalla ja dieselillä ajavat, ettei tarvi osallistua sähkölaskuun. Helppoa. Plussakorttiin ominaisuus millä saa alennusta, jos siinä on lisänä ettei käytä latauspistettä. S-kortilla taas saa bonusta polttoaineista, nykyisillään siis näistä nestemäisistä.
 
Sitten pitäisi kai ottaa tuotteiden hinnoissa joten bensalla ja dieselillä ajavat, ettei tarvi osallistua sähkölaskuun. Helppoa. Plussakorttiin ominaisuus millä saa alennusta, jos siinä on lisänä ettei käytä latauspistettä. S-kortilla taas saa bonusta polttoaineista, nykyisillään siis näistä nestemäisistä.

Täh???

Okei.

Edit. Se kauppias maksaa sun auton lataamisesta rahaa sähköyhtiölle. Siis oikeesti. Se siis ottaa sen rahan jostain. Se siis maksaa sille ja jossakin muodossa se on asiakkaalta peritty ihan kaikissa tapauksissa.
Niin kuin sanoin, niin se koskee kaikkia muitakin asioita eikä pelkästään autoja.
Esim se koko kaupparakennus on maksettu/otettu lainaa ja myytävien tuotteiden hinnoissa on myös niiden lainojen lyhennys.
Ihan kaikki sen kaupan kulut.
Eikai tullut yllätyksenä???

Eikä tollaselle ihmeelliselle monimutkaiselle järjestelmälle ole mitään pohjaa tai tarvetta.
Yrittäjä tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Lähinnä mainontaa tuo on nykysellään.
Ja niistä lehtien mainoksistakin kaikki maksavat vaikka lehteä ei lukisikaan.

Anteeksi moukkamainen käytös, mutta olen ihmeissäni.
 
Viimeksi muokattu:

Rautalangasta: Perinteisillä ajavat eivät joutuisi maksamaan ylimääräistä päivän safkoistaan sen takia että jotkut lataa sähkömobiilia, vaikkakin pientä maksua vastaan.

Ts. pitäisi olla systeemi eli apartheid millä erottaa kansalaiset A ja B toisistaan. Ja tämä näkyisi tuotteiden hinnoissa. Tai sitten eri kaupat sähköilijöille ja taviksille.
Keskolta tuo oli pelinavaus. Ja mä en keksinyt sitä että se näkyisi kalexin ja ruoan hinnassa. Enhän minäkään halua maksaa naapurin sähkölaskusta osaa.
 
Rautalangasta: Perinteisillä ajavat eivät joutuisi maksamaan ylimääräistä päivän safkoistaan sen takia että jotkut lataa sähkömobiilia, vaikkakin pientä maksua vastaan.

Ts. pitäisi olla systeemi eli apartheid millä erottaa kansalaiset A ja B toisistaan. Ja tämä näkyisi tuotteiden hinnoissa. Tai sitten eri kaupat sähköilijöille ja taviksille.
Keskolta tuo oli pelinavaus. Ja mä en keksinyt sitä että se näkyisi kalexin ja ruoan hinnassa. Enhän minäkään halua maksaa naapurin sähkölaskusta osaa.

Editoin aiempaa viestiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 460
Viestejä
4 496 848
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom