Keskustelua hybridiautoista

Hiukan alkoi kiinnostamaan tämä super schuko pistorasia. Nopealla googlettelulla en löytänyt kauppaa joka noita möisi?
Mistä ja mihin hintaan? En nyt ite välttämättä tarvitse koska 16A voimavirtapistokkeeseeni olen kytkenyt työmaakeskuksen jossa vvk ja 16A "totsit" schukoille :tup:
 
Voi veljet, tuon muovirimpulan valmistuskustannuksen ovat varmaan alle euron :cigar2:

Älä välitä, en minäkään ymmärrä, mutta maailma pelastuu:facepalm:

Edit: arvasin, sieltähän rupesi löytymään euroopasta samaa pistorasiaa alle 20€:D vähän laitettu suomi lisää kuten tavallisesti:facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 90 € alv 0% on SLO:n perushinta, tuosta saa sitten SLO:n asiakas sopimuksensa mukaan alennusta 50-80%.
 
Tuo 90 € alv 0% on SLO:n perushinta, tuosta saa sitten SLO:n asiakas sopimuksensa mukaan alennusta 50-80%.

Tuolla -80% alella toi hinta on ihan linjassaan, mutta -50% on pitkällä ja reilusti ja veikkaan että kun "tilaustuote" niin siihen lisätään vähän käsittelykuluja ym. päälle niin eiköhän se hinta karkaa perus suomi tyyliin sillä -80% alellakin.

Mitä tässä 20v teknisenalan tukkukauppaa tehnyt niin isot toimijat saa kyllä oikeasti hyvällä hinnalla mutta se pieni toimija maksaa sitten niitä 60% katteita.
 
Tuolla -80% alella toi hinta on ihan linjassaan, mutta -50% on pitkällä ja reilusti ja veikkaan että kun "tilaustuote" niin siihen lisätään vähän käsittelykuluja ym. päälle niin eiköhän se hinta karkaa perus suomi tyyliin sillä -80% alellakin.

Mitä tässä 20v teknisenalan tukkukauppaa tehnyt niin isot toimijat saa kyllä oikeasti hyvällä hinnalla mutta se pieni toimija maksaa sitten niitä 60% katteita.

On se hyvä, että jollain aloilla on vielä tukkurillakin katteita jäljellä :D
 
On se hyvä, että jollain aloilla on vielä tukkurillakin katteita jäljellä :D

No jos tuosta 90€ pistokkeesta annetaan -50% niin hinnaksi jää 45€, siihen 10-20€ kuluja (mikä on aika normi ja jopa vähänlaisesti) niin hinta pomppaa 55-65€ ja osa maksaa SLO:lle varmaan 5-10€ niin siinä sitä katetta on...

Toki kukaan ei tilaa yhtä pistoketta ja jos tilaat tonnilla tavaraa niin siinä ei paljoa ~20€ käsittelykulut + ¨~20€ pakkauskulut ja ~20€ rahtikulut tunnu missään.

Tälläisiä nämä katteet on ja koska tiedän mitä se on niin vituttaa mennä sinne rautakauppaan kun tiedän että se on aivan ylihintaista normi kuluttajalle, toki paljon tilaan "firmalle" mutta ostan sen itse pois sitten ja sen 80% halvemmalla.
 
No jos tuosta 90€ pistokkeesta annetaan -50% niin hinnaksi jää 45€, siihen 10-20€ kuluja (mikä on aika normi ja jopa vähänlaisesti) niin hinta pomppaa 55-65€ ja osa maksaa SLO:lle varmaan 5-10€ niin siinä sitä katetta on...

Toki kukaan ei tilaa yhtä pistoketta ja jos tilaat tonnilla tavaraa niin siinä ei paljoa ~20€ käsittelykulut + ¨~20€ pakkauskulut ja ~20€ rahtikulut tunnu missään.

Tälläisiä nämä katteet on ja koska tiedän mitä se on niin vituttaa mennä sinne rautakauppaan kun tiedän että se on aivan ylihintaista normi kuluttajalle, toki paljon tilaan "firmalle" mutta ostan sen itse pois sitten ja sen 80% halvemmalla.

Njuu kuittasin vaan kun olen itse toisen alan tukkuhommissa ja suurimmassa osassa tuotteita katteet on pieniä yksinumeroisia prosentteja vaikka asiakas ostaisi yhden kappaleen.
 
Njuu kuittasin vaan kun olen itse toisen alan tukkuhommissa ja suurimmassa osassa tuotteita katteet on pieniä yksinumeroisia prosentteja vaikka asiakas ostaisi yhden kappaleen.

Ymmärsin, avasin vain vähän lisää tuota, vaikkakin mutulla, mutta jos katson omaa työtä niin pitää aika hyvin paikkansa...
 
Joo eli jätän ostamatta ellei nyt jossain kävele vastaan 20eurolla :) Uskon että omat systeemit kestää ihan hyvin kuormaa :tup:
 
No jos tuosta 90€ pistokkeesta annetaan -50% niin hinnaksi jää 45€, siihen 10-20€ kuluja (mikä on aika normi ja jopa vähänlaisesti) niin hinta pomppaa 55-65€ ja osa maksaa SLO:lle varmaan 5-10€ niin siinä sitä katetta on...
Ei niihin kyllä yleensä tule mitään tilaus "lisiä":
Sieppaa.JPG

Alv 0%.... Empä usko että saavat sen itse 5-10€.:rolleyes:
 
Ei niihin kyllä yleensä tule mitään tilaus "lisiä":
Sieppaa.JPG

Alv 0%.... Empä usko että saavat sen itse 5-10€.:rolleyes:

Vaikka ne sais ton 25€ mikä on mahdotonta kun euroopasta löysin alle 20€ normi kuluttajalle niin sä maksat niille 50% katetta.:facepalm:
 
Joo eli jätän ostamatta ellei nyt jossain kävele vastaan 20eurolla :) Uskon että omat systeemit kestää ihan hyvin kuormaa :tup:

Sehän selviää varmaan ihan käsin kokeilemalla? Mulla on sellainen kolmivaiheisesta kolmeksi yksivaiheiseksi muuttava morkula, siis boksi jossa on päässä 16A kolmivaiherasia ja kyljissä 3kpl shuko-rasioita. Shuko-rasiaan töpseli istuu jämäkästi. Rasiassa mulla on kiinni 16A latauskaapeli. Joskus olen latauksen aikana tuota hiplaillut, ja tuo pistoke lämpiää tässä shukorasiassa jonkin verran. Ei se kuuma ole, mutta käteen tuntuu selkeästi lämpimältä. Olen ajatellut että kaippa tuo tuossa kestää, kun sitä ei jatkuvasti rämpätä irti ja paikoilleen, vaan laturi on kytkettynä siinä 24/7.
 
Vaikka ne sais ton 25€ mikä on mahdotonta kun euroopasta löysin alle 20€ normi kuluttajalle niin sä maksat niille 50% katetta.:facepalm:
Merkkikohtaisia eroja on myös hinnoissa (tai jos jälleenmyyjä on hankkinut niitä varastoon tuhansia) .

Myös tuosta Bals: in mallista on saatavilla halvempi vastaava malli.
Vai löysitkö vaan halvan kiinalaisen kopion? Joka ei ole edes standardin mukainen. :vihellys:
Todennäköisesti katteet pyörii siinä 10-16% nurkilla.
 
Sehän selviää varmaan ihan käsin kokeilemalla? Mulla on sellainen kolmivaiheisesta kolmeksi yksivaiheiseksi muuttava morkula, siis boksi jossa on päässä 16A kolmivaiherasia ja kyljissä 3kpl shuko-rasioita. Shuko-rasiaan töpseli istuu jämäkästi. Rasiassa mulla on kiinni 16A latauskaapeli. Joskus olen latauksen aikana tuota hiplaillut, ja tuo pistoke lämpiää tässä shukorasiassa jonkin verran. Ei se kuuma ole, mutta käteen tuntuu selkeästi lämpimältä. Olen ajatellut että kaippa tuo tuossa kestää, kun sitä ei jatkuvasti rämpätä irti ja paikoilleen, vaan laturi on kytkettynä siinä 24/7.

Joo aivan eli semmonen ns 3x16A schuko adapteri möllykkä. Vähän sama juttu kun oma mut mulla vaan mallia keskus jossa schukoja 4kpl ja 2kpl 3x16a voimapistokkeita. Vvk toimii kaikille +omat sulakkeet vielä.

Juu koitin kerran ja lämpimältä se tuntui se töpseli pistorasiassa mutta ei toki millään tavalla kuuma, vajaa kädenlämpöinen tms? Niin ja itellä on vielä siinä schuko rasian ja töpselin välissä Thebenin 16A kellokytkin jolla yleensä lataus tapahtuu välillä 22-7.00 koska halvempi sähkö. Toki nyt "kesä aikana" ei väliä kun sama sähkön hinta 24/7. Sitte jos tarvii ladata muullon ni kääntää vaa 0 asennosta asentoon 1 :tup:

Eikös tavallinen 16a schuko kestä 8h 16A kuormaa ja 1h 22A virtaa kun taas tuo Super mallinen jatkuvaa 16A virtaa ja jonkun 2h 26A virtaa.

Itel o nii vähä ajoja et vaik vaan öisin lataisin sen 8h, vaikka iso akkuista Teslaa nii kyllä se itelle riittäisi ja keskus tuon kestäisi:)
 
Saisivat kaikki latauspaikat muuttaa maksullisiksi, että niissä ei roikoteta autoja, jotka eivät todellisuudessa tarvitse latausta.
 
Ei väliä kunhan nuo muut paikat pysyisi ilmaisina. Eikös 30minuutin pikalautauksella jo aika pitkälle pääse ja maksaa vain 6e..

Mikäänhän ei loppujaan ole ilmaista.

Tuossa jutussakin sanotaan, että toiminnasta halutaan kaupallisesti kannattavaa toimintaa jollakin aikavälillä.

Jos se voidaan ottaa kaupan tuotteiden hinnoissa niin ehkä pysyvät ilmaisina tai sitten muuttuvat maksullisiksi.

Koskee myös ihan tavallisia parkkiruutuja jne.
 
Jos se voidaan ottaa kaupan tuotteiden hinnoissa niin ehkä pysyvät ilmaisina tai sitten muuttuvat maksullisiksi.

Sitten pitäisi kai ottaa tuotteiden hinnoissa joten bensalla ja dieselillä ajavat, ettei tarvi osallistua sähkölaskuun. Helppoa. Plussakorttiin ominaisuus millä saa alennusta, jos siinä on lisänä ettei käytä latauspistettä. S-kortilla taas saa bonusta polttoaineista, nykyisillään siis näistä nestemäisistä.
 
Sitten pitäisi kai ottaa tuotteiden hinnoissa joten bensalla ja dieselillä ajavat, ettei tarvi osallistua sähkölaskuun. Helppoa. Plussakorttiin ominaisuus millä saa alennusta, jos siinä on lisänä ettei käytä latauspistettä. S-kortilla taas saa bonusta polttoaineista, nykyisillään siis näistä nestemäisistä.

Täh???

Okei.

Edit. Se kauppias maksaa sun auton lataamisesta rahaa sähköyhtiölle. Siis oikeesti. Se siis ottaa sen rahan jostain. Se siis maksaa sille ja jossakin muodossa se on asiakkaalta peritty ihan kaikissa tapauksissa.
Niin kuin sanoin, niin se koskee kaikkia muitakin asioita eikä pelkästään autoja.
Esim se koko kaupparakennus on maksettu/otettu lainaa ja myytävien tuotteiden hinnoissa on myös niiden lainojen lyhennys.
Ihan kaikki sen kaupan kulut.
Eikai tullut yllätyksenä???

Eikä tollaselle ihmeelliselle monimutkaiselle järjestelmälle ole mitään pohjaa tai tarvetta.
Yrittäjä tekee niinkuin parhaaksi näkee.
Lähinnä mainontaa tuo on nykysellään.
Ja niistä lehtien mainoksistakin kaikki maksavat vaikka lehteä ei lukisikaan.

Anteeksi moukkamainen käytös, mutta olen ihmeissäni.
 
Viimeksi muokattu:

Rautalangasta: Perinteisillä ajavat eivät joutuisi maksamaan ylimääräistä päivän safkoistaan sen takia että jotkut lataa sähkömobiilia, vaikkakin pientä maksua vastaan.

Ts. pitäisi olla systeemi eli apartheid millä erottaa kansalaiset A ja B toisistaan. Ja tämä näkyisi tuotteiden hinnoissa. Tai sitten eri kaupat sähköilijöille ja taviksille.
Keskolta tuo oli pelinavaus. Ja mä en keksinyt sitä että se näkyisi kalexin ja ruoan hinnassa. Enhän minäkään halua maksaa naapurin sähkölaskusta osaa.
 
Rautalangasta: Perinteisillä ajavat eivät joutuisi maksamaan ylimääräistä päivän safkoistaan sen takia että jotkut lataa sähkömobiilia, vaikkakin pientä maksua vastaan.

Ts. pitäisi olla systeemi eli apartheid millä erottaa kansalaiset A ja B toisistaan. Ja tämä näkyisi tuotteiden hinnoissa. Tai sitten eri kaupat sähköilijöille ja taviksille.
Keskolta tuo oli pelinavaus. Ja mä en keksinyt sitä että se näkyisi kalexin ja ruoan hinnassa. Enhän minäkään halua maksaa naapurin sähkölaskusta osaa.

Editoin aiempaa viestiä.
 
10v päästä yksikään latauspaikka ei ole enää ilmainen niin se pienikin hyöty kapenee entisestään, ellei sähköautot oikeasti halpene ja reilusti ja tilalle valtio keksii varmasti lisää rahastamismuotoja.
 
10v päästä yksikään latauspaikka ei ole enää ilmainen niin se pienikin hyöty kapenee entisestään, ellei sähköautot oikeasti halpene ja reilusti ja tilalle valtio keksii varmasti lisää rahastamismuotoja.
Ottamatta muuhun kantaa tuo Keskon pikalataushan on varsin edullinen. Varsinainen autoilun kustannusten laskija sähköauto tuskin tulee olemaan. Kulut vain painottuvat toisin. Ostaminen eli omistaminen on kallista, käyttö halpaa (energia, huoltaminen jne.).
 
Sähköautojen ja plugareiden "julkiseen" lataukseen pitäisi saada standardin kautta eräänlainen mullistus.
Eli auton voisi ajaa latauspaikalle, mielellään saada automaattisesti aloitettua lataus ja tämän päälle vielä automaattinen laskutus käytetystä energiasta.
Tälläisen järjestelmän toimiessa hyvin voisi kaupat/huoltomasemat/naapurin tuulipuisto/aurinkokatto yms. kilpailla sitten puhtaasti energian hinnalla (ja vaikka tuottotavalla jos halutaan kosia tuuli- ydin- tai aurinkosähkön fanittajia).
Tuollaiseen suuntaan ollaan väistämättä menossa. Mutta uskomattoman hitaasti.
 
Sähköautojen ja plugareiden "julkiseen" lataukseen pitäisi saada standardin kautta eräänlainen mullistus.
Eli auton voisi ajaa latauspaikalle, mielellään saada automaattisesti aloitettua lataus ja tämän päälle vielä automaattinen laskutus käytetystä energiasta.
Tälläisen järjestelmän toimiessa hyvin voisi kaupat/huoltomasemat/naapurin tuulipuisto/aurinkokatto yms. kilpailla sitten puhtaasti energian hinnalla (ja vaikka tuottotavalla jos halutaan kosia tuuli- ydin- tai aurinkosähkön fanittajia).
Tuollaiseen suuntaan ollaan väistämättä menossa. Mutta uskomattoman hitaasti.
Sama tietty polttomoottorisille kans. Ajais vaan parkkihalliin, automaattisesti tankkaus ja maksu tililtä. Eipä oo näkynyt...

Miksi siis sähkövehkeille näin kovat vaatimukset?
 
Sama tietty polttomoottorisille kans. Ajais vaan parkkihalliin, automaattisesti tankkaus ja maksu tililtä. Eipä oo näkynyt...

Miksi siis sähkövehkeille näin kovat vaatimukset?
Koska sähköauton "tankkaus" prosessi on aika erilainen, ja aikaavievä. Joten se on hyvä hoitaa kun hoitaa muit asioita.
 
Koska sähköauton "tankkaus" prosessi on aika erilainen, ja aikaavievä. Joten se on hyvä hoitaa kun hoitaa muit asioita.
Kyllä tuo tuntuu enemmänkin viitsimisestä olevan kiinni. Nykyihmiselle kaiken pitäisi tulla kun Manulle illallinen.

Kun polttoainekin olisi muun asioinnin yhteydessä, niin ei tarvitsisi etsiä sitä huoltoasemaa, missä halvin hinta ja jäisi turha ajelu pois.
 
Halpaa on Teslalla ajelu, vain 80 000 euroa arvonalenemaa kolmessa vuodessa.

Pirkanmaalainen Mika Nurminen osti kesällä 2016 uuden Tesla Model S 90 Dual Motor -sähköauton. Hintaa autolle tuli lisävarusteineen yhteensä 132 065 euroa. Ostohinnan lisäksi autoon hankittiin erikseen talvirenkaat, jotka maksoivat noin 3000 euroa.

Tämän vuoden maaliskuussa Nurminen oli vaihtamassa 52 000 kilometriä ajettua autoaan uuteen vastaavaan Teslaan. Tarjouksen saamisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui: alle kolme vuotta vanhasta Model S:stä olisi hyvitetty vain 52700 euroa.

Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Nurmisen Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen.
Mika aikoi vaihtaa Teslansa uuteen, mutta vaihtotarjous yllätti ikävästi: Auton ostohinnasta oli sulanut kolmessa vuodessa pois 80 000 euroa
 
Tekniikan Maailma

Sähköautojen ja latauspisteiden muna–kana-ongelmaa ei oikeasti ole – Latauspaikkoja on enemmän kuin tarpeeksi

Tuossa jutussa on hurjasti asiaa joten en rupea nyt quottaamaan sieltä parhaita paloja. Ehkä mitä jäin miettimään, että nykyinen "30% tukea pikalatauspisteen rakentamiseen minne vain" on vähän vanhentunut. Uudellamaalla ei tarvi tukea enää lainkaan. Sensijaan Lappiin, kainuuseen yms voisi tukea reilumminkin. Hyvin vähälle käytöllehän ne syrjäseutujen kaupunkien laturit jää, mutta moni jättää sähköauton ostamatta jos pikalaturiverkossa on aukkoja. Ehkä malli jossa tuetaan 30% jos on yli 50km seuraavalle pikalaturille, ja 60% jos yli 100km.
 
"Laatu" näkyy. Siksipä itseäni huvittaa kun uutisoidaan "Tesla model 3 Yhdysvaltain, Euroopan tmv myydyin premium."

Kukaan, joka autoon on laittanut ja laittaa jatkossakin 60t€+ ei siedä Teslan laatua, ei mitään sanan sijaa vertaa mihin tahansa muuhun. Voimanlähdehype peittää kaiken muun alleen, mutta tosiasia on, että auto, sähköautokin, on muutakin kuin voimanlähteensä. Edes pikkuautoissa ei ole tuollaisia laatuvikoja kuin tässä amerikkalais"premiumissa."
 
Kyllä tuo tuntuu enemmänkin viitsimisestä olevan kiinni. Nykyihmiselle kaiken pitäisi tulla kun Manulle illallinen.

Kun polttoainekin olisi muun asioinnin yhteydessä, niin ei tarvitsisi etsiä sitä huoltoasemaa, missä halvin hinta ja jäisi turha ajelu pois.

Aika harvassa on ne jotka oikeasti ajaa halvimman bensan perässä pelkästään koska se 1-2c ero hupenee heti jos lähtee pelkän sen taki ajamaan 10km pidemmälle.

Itse kyllä tankkaan aina samalla kun jotain asioita eli yhdelle reissulle mahdollisimman paljon asioita, mutta sähköautoissa yksi asia mietityttää, jos menen kauppaan ja ajattelen sen 30min samalla ladata niin mitäs sitten kun kaikki paikat on täynnä tai lataus ei toimi, pitää lähteä 10km päähän toiseen kauppaan vain latauksen takia, hyöty kärsii pahasti...
 
Teslahan myy tuon vaihtoauton sitten jollekin toiselle käytettyjen autojen myyjälle. Siksi tuo hyvitys on niin huono. Kannattaakin myydä Tesla heti suoraan jollekin Kamuxille tai vastaavalle yritykselle, niin saa autosta paremman hinnan.

Jos taas arvostaa hyvää perinteistä autoliikettä, niin ei kannata ostaa Teslaa alunperinkään, vaan esim Audin sähkis. Eihän teslalla ole kuin yksi huolto ja myynti Vantaalla. Teslassa ehkä plussana "halpa" hinta ja nopea latausverkosto.

”Tämän hintaluokan autoa ei ole helppoa myydä itse suoraan. Ostajalle pitäisi tarjota rahoitusta ja todennäköisesti ottaa itselleen vaihtoauto.”

Vastaavien käytettyjen Tesla Model S -mallien hintapyyntö Suomessa on netin autokauppasivuston perusteella reilut 80 000 euroa.

Saksalaisella autonmyyntisivustolla, jossa ilmoituksia on ympäri Eurooppaa, vastaavien käytettyjen Teslojen hintapyynnöt ovat nekin pääsääntöisesti 70 000–80 000 euroa.

Model S ja X uudistuu aivan pian ja siksikin kannattaa hyvättää 2016 S:stä vain joku olematon summa.

Syynä on myös tuo uudempi Model 3 ja varmasti S ja X hinnat vähän tippuu. Sekä Audin ja Jaguarin sähköautot. Enää S mallista ei voi pyytää uutuuslisää.

Nythän parempi aivan uusi S 100D maksaa hyvillä varusteilla "vain" 90 000€ + autovero 2350€.

Koska uusi on halvempi, niin autoveroakin tarvitsee maksaa 3000€ vähemmän.
Arvonlisäveron osuus Nurmisen Teslan hinnasta oli noin 24 500 euroa ja autovero vähän alle 5 500 euroa.

Aika suuret hinnanalennukset oli Teslalla ja siinä vähän vanhan Teslan omistaja köyhtyi. :) Toki se oli tiedossa, että sähköautot halventuu nopeasti, eli asiassa ei ollut mitään uutta.

Uudella Teslalla kannattaisi ajaa ainakin 6 vuotta. Takuu on 4 vuotta, mutta vakuutusyhtiö myy käytettyyn Teslaan 2 vuoden jatkotakuuta. Hinta oli kai joitakin tonneja.
 
Viimeksi muokattu:
^ Tesla myy Teslat itse, paitsi nyt ehkä jotkut aivan älyttömästi ajetut. Muut merkit lähtee kiertoon.

Hyvitys on omaan silmään ok uuteen verrattuna. Välirahan kun olisi maininnut, niin jutun uutisarvo olisi varmaan kadonnut. Tietysti itse myymällä saa vähän enemmän, jos auton siis saa kaupaksi. Ja joku muu liike voi tarjota enemmän. Mutta kuitenkin isojen teslojen hinta vielä hakee tasoaan, kierto juuri nyt on todella hidasta. Vielä koskaan ei ole ollut näin paljon käytettyjä tesloja myynnissä yhtä aikaa.
 
Tesloissakun vielä on samaa ongelmaa kuin elektroniikassa. Jatkuvasti parantuneet ominaisuudet ja muutokset ihan rautatasolla vaikka ulospäin näyttäis samalle, esim nyt ulostulevat teslat ovat varastettu uudella autopilotti tietokoneella jota ei viimevuoden puolella toimittetuissa vielä ollut(19. Päivä vissiin esittely täysin itsestään ajavasta teslasta). Saa vanhemmat mallit vielä huonompaan valoon jo arvoa laskevien km ja vm lukujen lisäksi.

Tesla confirms new full self-driving computer is in production, will demonstrate capability this month

 
Viimeksi muokattu:
Sama homma noissa tesloissa kuin kaikessa muussakin uudessa. Ekana ostajat maksaa aina extraa ja paljon ja arvo hupenee silmissä. Noi kun vielä päivittyvät niin nopeasti niin käytetyllä ei kauheasti ole arvoa. Tosin hyvä niille jotka ostaa käytettyjä niin saa halvalla jos vaan vanha malli kelpaa.
 
^ Tesla myy Teslat itse, paitsi nyt ehkä jotkut aivan älyttömästi ajetut. Muut merkit lähtee kiertoon.

Hyvitys on omaan silmään ok uuteen verrattuna. Välirahan kun olisi maininnut, niin jutun uutisarvo olisi varmaan kadonnut. Tietysti itse myymällä saa vähän enemmän, jos auton siis saa kaupaksi. Ja joku muu liike voi tarjota enemmän. Mutta kuitenkin isojen teslojen hinta vielä hakee tasoaan, kierto juuri nyt on todella hidasta. Vielä koskaan ei ole ollut näin paljon käytettyjä tesloja myynnissä yhtä aikaa.
Teslan nettisivuilta etsin, niin ei ollut ainuttakaan Model S tai Model X autoa käytettynä. En siis oikein usko että Vantaan Tesla myisi ainuttakaan käytettyä? Pelkästään uusia siellä ilmeisesti on. Ulkomailta saa toki Teslan CPO-takuu autoja, mutta ei ilmeisesti Suomesta?
Cpo = Certified Pre-owned


Nettiautosta löytyi 74 Teslaa, mutta kaikki on aika kalliita. Ei varmaan vielä ne hinnanalennukset kunnolla näy.
Tesla vaihtoautot
 
Viimeksi muokattu:
Pirkanmaalainen Mika Nurminen osti kesällä 2016 uuden Tesla Model S 90 Dual Motor -sähköauton. Hintaa autolle tuli lisävarusteineen yhteensä 132 065 euroa. Ostohinnan lisäksi autoon hankittiin erikseen talvirenkaat, jotka maksoivat noin 3000 euroa.

Tämän vuoden maaliskuussa Nurminen oli vaihtamassa 52 000 kilometriä ajettua autoaan uuteen vastaavaan Teslaan. Tarjouksen saamisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui: alle kolme vuotta vanhasta Model S:stä olisi hyvitetty vain 52700 euroa.

Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Nurmisen Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen.
Laskin vähän lisää. S 90D 2016, 132 100 + talvirenkaat 3000€ = 135k€.

Uusi S 100D maksaa harmaana, autopilotilla ja talvirenkailla 99k€ + autovero 2500€ = 101.5k€.

Hyvitys vanhasta 52.7k€. Väliraha 3 vuotta ja 52tkm ajettuun autoon 48 800€. Akku toki vaihtuu 90 -> 100kWh.

48 800€ / 52 000km = 0.94€/km. Ja tuo aika tarkalleen 3 vuoden aikana.
 
Teslan nettisivuilta etsin, niin ei ollut ainuttakaan Model S tai Model X autoa käytettynä. En siis oikein usko että Vantaan Tesla myisi ainuttakaan käytettyä? Pelkästään uusia siellä ilmeisesti on. Ulkomailta saa toki Teslan CPO-takuu autoja, mutta ei ilmeisesti Suomesta?
Cpo = Certified Pre-owned

Kyllä siellä on käytettyjä Tesloja ollut myynnissä (CTO-takuulla myös). Jos niiden tarjoama hyvitys on tuota luokka, mitä artikkelissa oli mainittu, niin en yhtään ihmettele sitä, että Vantaan Teslan varasto näyttää nollaa.
 
Kyllä siellä on käytettyjä Tesloja ollut myynnissä (CTO-takuulla myös). Jos niiden tarjoama hyvitys on tuota luokka, mitä artikkelissa oli mainittu, niin en yhtään ihmettele sitä, että Vantaan Teslan varasto näyttää nollaa.
Aivan. Eli johtuu pelkästään tuosta alhaisesta hyvityshinnasta.

Teslanhan ei kannata liikaa hyvittää vaihtoautosta, jos S ja X malleihin tulee aivan pian sisustan facelift. Saattoi olla huhua että moottorikin vaihtuisi.

Tesla is upgrading Model S/X with new, more efficient electric motors
 
Meneppä ostamaan saman hintaluokan S-mersu, 7-bemari, Audi A8, niin ihan yhtä kovia arvonpudotuksia niissäkin.
Niin no, nämä perinteiset autovalmistajat eivät tee uusien autojen hintoihin äkkinäisiä -30% korjauksia. Tuostahan se Teslan arvon lasku pääasiassa johtuu.
Väliraha uuteen ei kuitenkaan olisi tuolla vaihtohinnalla kuin 40-50ke, joka kuulostaa aika normaalilta.

Yleensä tuon hintaluokan autojen ostajille nuo on pikkurahoja. Mika tainnut kolme vuotta sitten Tesla-innostuksessaan unohtaa tarkistaa pankkitilin saldon ja tilinauhan viimeisen rivin summan.
 
Jokohan nykyisin alkaa löytyä myös sellaisia täyssähköautoja, joilla voisi vetää peräkärryä? Jossain kohtaa, kun noita nimittäin katselin niin suurimmalla osalla ei ollut minkäänlaista vetokykyä listattuna.
 
Jokohan nykyisin alkaa löytyä myös sellaisia täyssähköautoja, joilla voisi vetää peräkärryä? Jossain kohtaa, kun noita nimittäin katselin niin suurimmalla osalla ei ollut minkäänlaista vetokykyä listattuna.
Huonolta näyttää vielä. Saa Model X, sekä Audiin ja Jaguariin ilmeisesti myös.

Huhua on että johonkin uudemman tulevan sarjan Model 3 ja Model Y autoihin saisi koukun. Ei vaan ole mitään tietoa koska mahtaa tulla.

Myös alkupään Model X autot oli ilman koukkua, eli sama juttu voisi tulla 3:seen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 091
Viestejä
4 589 392
Jäsenet
75 563
Uusin jäsen
KrisuHoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom