Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljon oli keskinopeus?
Pitkän matkan ajoit. Onko sulla android puhelin? Toi softakin näyttää erilaiselta kuin itellä
Ottamatta muuhun kantaa tuo Keskon pikalataushan on varsin edullinen. Varsinainen autoilun kustannusten laskija sähköauto tuskin tulee olemaan. Kulut vain painottuvat toisin. Ostaminen eli omistaminen on kallista, käyttö halpaa (energia, huoltaminen jne.).10v päästä yksikään latauspaikka ei ole enää ilmainen niin se pienikin hyöty kapenee entisestään, ellei sähköautot oikeasti halpene ja reilusti ja tilalle valtio keksii varmasti lisää rahastamismuotoja.
Apple.Pitkän matkan ajoit. Onko sulla android puhelin? Toi softakin näyttää erilaiselta kuin itellä
Sama tietty polttomoottorisille kans. Ajais vaan parkkihalliin, automaattisesti tankkaus ja maksu tililtä. Eipä oo näkynyt...Sähköautojen ja plugareiden "julkiseen" lataukseen pitäisi saada standardin kautta eräänlainen mullistus.
Eli auton voisi ajaa latauspaikalle, mielellään saada automaattisesti aloitettua lataus ja tämän päälle vielä automaattinen laskutus käytetystä energiasta.
Tälläisen järjestelmän toimiessa hyvin voisi kaupat/huoltomasemat/naapurin tuulipuisto/aurinkokatto yms. kilpailla sitten puhtaasti energian hinnalla (ja vaikka tuottotavalla jos halutaan kosia tuuli- ydin- tai aurinkosähkön fanittajia).
Tuollaiseen suuntaan ollaan väistämättä menossa. Mutta uskomattoman hitaasti.
Koska sähköauton "tankkaus" prosessi on aika erilainen, ja aikaavievä. Joten se on hyvä hoitaa kun hoitaa muit asioita.Sama tietty polttomoottorisille kans. Ajais vaan parkkihalliin, automaattisesti tankkaus ja maksu tililtä. Eipä oo näkynyt...
Miksi siis sähkövehkeille näin kovat vaatimukset?
Kyllä tuo tuntuu enemmänkin viitsimisestä olevan kiinni. Nykyihmiselle kaiken pitäisi tulla kun Manulle illallinen.Koska sähköauton "tankkaus" prosessi on aika erilainen, ja aikaavievä. Joten se on hyvä hoitaa kun hoitaa muit asioita.
Mika aikoi vaihtaa Teslansa uuteen, mutta vaihtotarjous yllätti ikävästi: Auton ostohinnasta oli sulanut kolmessa vuodessa pois 80 000 euroaPirkanmaalainen Mika Nurminen osti kesällä 2016 uuden Tesla Model S 90 Dual Motor -sähköauton. Hintaa autolle tuli lisävarusteineen yhteensä 132 065 euroa. Ostohinnan lisäksi autoon hankittiin erikseen talvirenkaat, jotka maksoivat noin 3000 euroa.
Tämän vuoden maaliskuussa Nurminen oli vaihtamassa 52 000 kilometriä ajettua autoaan uuteen vastaavaan Teslaan. Tarjouksen saamisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui: alle kolme vuotta vanhasta Model S:stä olisi hyvitetty vain 52700 euroa.
Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Nurmisen Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen.
Sähköautojen ja latauspisteiden muna–kana-ongelmaa ei oikeasti ole – Latauspaikkoja on enemmän kuin tarpeeksi
Kyllä tuo tuntuu enemmänkin viitsimisestä olevan kiinni. Nykyihmiselle kaiken pitäisi tulla kun Manulle illallinen.
Kun polttoainekin olisi muun asioinnin yhteydessä, niin ei tarvitsisi etsiä sitä huoltoasemaa, missä halvin hinta ja jäisi turha ajelu pois.
Teslahan myy tuon vaihtoauton sitten jollekin toiselle käytettyjen autojen myyjälle. Siksi tuo hyvitys on niin huono. Kannattaakin myydä Tesla heti suoraan jollekin Kamuxille tai vastaavalle yritykselle, niin saa autosta paremman hinnan.Halpaa on Teslalla ajelu, vain 80 000 euroa arvonalenemaa kolmessa vuodessa.
Mika aikoi vaihtaa Teslansa uuteen, mutta vaihtotarjous yllätti ikävästi: Auton ostohinnasta oli sulanut kolmessa vuodessa pois 80 000 euroa
”Tämän hintaluokan autoa ei ole helppoa myydä itse suoraan. Ostajalle pitäisi tarjota rahoitusta ja todennäköisesti ottaa itselleen vaihtoauto.”
Vastaavien käytettyjen Tesla Model S -mallien hintapyyntö Suomessa on netin autokauppasivuston perusteella reilut 80 000 euroa.
Saksalaisella autonmyyntisivustolla, jossa ilmoituksia on ympäri Eurooppaa, vastaavien käytettyjen Teslojen hintapyynnöt ovat nekin pääsääntöisesti 70 000–80 000 euroa.
Arvonlisäveron osuus Nurmisen Teslan hinnasta oli noin 24 500 euroa ja autovero vähän alle 5 500 euroa.
Teslan nettisivuilta etsin, niin ei ollut ainuttakaan Model S tai Model X autoa käytettynä. En siis oikein usko että Vantaan Tesla myisi ainuttakaan käytettyä? Pelkästään uusia siellä ilmeisesti on. Ulkomailta saa toki Teslan CPO-takuu autoja, mutta ei ilmeisesti Suomesta?^ Tesla myy Teslat itse, paitsi nyt ehkä jotkut aivan älyttömästi ajetut. Muut merkit lähtee kiertoon.
Hyvitys on omaan silmään ok uuteen verrattuna. Välirahan kun olisi maininnut, niin jutun uutisarvo olisi varmaan kadonnut. Tietysti itse myymällä saa vähän enemmän, jos auton siis saa kaupaksi. Ja joku muu liike voi tarjota enemmän. Mutta kuitenkin isojen teslojen hinta vielä hakee tasoaan, kierto juuri nyt on todella hidasta. Vielä koskaan ei ole ollut näin paljon käytettyjä tesloja myynnissä yhtä aikaa.
Laskin vähän lisää. S 90D 2016, 132 100 + talvirenkaat 3000€ = 135k€.Pirkanmaalainen Mika Nurminen osti kesällä 2016 uuden Tesla Model S 90 Dual Motor -sähköauton. Hintaa autolle tuli lisävarusteineen yhteensä 132 065 euroa. Ostohinnan lisäksi autoon hankittiin erikseen talvirenkaat, jotka maksoivat noin 3000 euroa.
Tämän vuoden maaliskuussa Nurminen oli vaihtamassa 52 000 kilometriä ajettua autoaan uuteen vastaavaan Teslaan. Tarjouksen saamisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui: alle kolme vuotta vanhasta Model S:stä olisi hyvitetty vain 52700 euroa.
Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Nurmisen Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen.
Teslan nettisivuilta etsin, niin ei ollut ainuttakaan Model S tai Model X autoa käytettynä. En siis oikein usko että Vantaan Tesla myisi ainuttakaan käytettyä? Pelkästään uusia siellä ilmeisesti on. Ulkomailta saa toki Teslan CPO-takuu autoja, mutta ei ilmeisesti Suomesta?
Cpo = Certified Pre-owned
Aivan. Eli johtuu pelkästään tuosta alhaisesta hyvityshinnasta.Kyllä siellä on käytettyjä Tesloja ollut myynnissä (CTO-takuulla myös). Jos niiden tarjoama hyvitys on tuota luokka, mitä artikkelissa oli mainittu, niin en yhtään ihmettele sitä, että Vantaan Teslan varasto näyttää nollaa.
Niin no, nämä perinteiset autovalmistajat eivät tee uusien autojen hintoihin äkkinäisiä -30% korjauksia. Tuostahan se Teslan arvon lasku pääasiassa johtuu.Meneppä ostamaan saman hintaluokan S-mersu, 7-bemari, Audi A8, niin ihan yhtä kovia arvonpudotuksia niissäkin.
Huonolta näyttää vielä. Saa Model X, sekä Audiin ja Jaguariin ilmeisesti myös.Jokohan nykyisin alkaa löytyä myös sellaisia täyssähköautoja, joilla voisi vetää peräkärryä? Jossain kohtaa, kun noita nimittäin katselin niin suurimmalla osalla ei ollut minkäänlaista vetokykyä listattuna.
Tesla laski taas vähän autojen hintoja, kun autopilot sisältyy nyt auton perushintaan. Lisäksi myyntiin tuli takaveto, Standard+ akulla oleva malli.
Hinnat alkaen 51 500€.
Melkein niin. Tuo on SR+ ja osittaisella premium sisustuksella, eli käytännössä lähes sama kuin kalliimmat mallit, paitsi pienempi akku ja takaveto.Ymmärsinkö oikein että tämä on nyt se odotettu "30keur Tesla"? Aika kaukana on 30 tonnista vielä...
Ymmärsinkö oikein että tämä on nyt se odotettu "30keur Tesla"? Aika kaukana on 30 tonnista vielä...
Tuossa oli yksi veikkaus 45 000€ hinnasta ja omakin veikkaus on muistaakseni jotain samaa luokkaa. Mutta Teslahan ei edes valmista tuota autoa.Tätä olin kans tulossa kysymään että tässäkö se halpis nyt on Ei voi sanoa muuta kuin oi voi
Model 3:n hinnat Suomessa – TessutellenMikä on Model 3:n sen luvatun perusmallin, $35 000 mallin, hinta Suomessa? Minun päivitetty arvaukseni: 44 500 €.
Päivitys: Teslan tilaussivun lähdekoodista löytyy hinnasto. Siinä Model 3:n perusmallin hinta on 44 300 €. Lisätään autovero ja asiakirjamaksu ja vähennetään hankintatuki, niin hinnaksi tulee noin 44 500 €.
Voi olla että Teslalle soittamalla saisi halvempaa SR mallia myös ja/tai ilman autopilottia. Eli hinta voisi olla mahdollista saada 49 999€ ja siitä sitten saisi 2000€ hankintatuen.Eiköhän se karvalakkimalli oo tota 45ke luokkaa kun joskus ehkä loppuvuodesta tulee saataville. Toki se alkaa jo olla oikeesti aika riisuttu jolloi kilpailevat mallit taitaa olla jo houkuttelevampia ainaki jos varusteisiin katsoo.
An Update to Our Vehicle LineupTo further simplify our line-up, beginning today customers will also need to call or visit a Tesla store to get Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive.
Niin siis ei ole enää saatavissa netissä. Ja jotain muutakin on poistettu tuosta, ainakin lämmitettävät penkit.Niin, eikös Tesla tänään ilmoittanut ettei sitä $35000 mallia tule. Se on lopullisesti kuopattu.
Edit. Kaivoin vielä lähteen Tesla’s $35,000 Model 3 is no longer available to order online
The $35,000 Model 3 will no longer be available online, and several features, including heated seats, will be disabled.
You can still visit a store for it — or call the company
The $35,000 Model 3 will be range-limited by software to 220 miles, and its music streaming service, navigation and heated seats will be disabled. But because it’s disabled through software, drivers can upgrade to a Standard Plus any time they want, the company says. Tesla will begin delivering the Model 3 Standard this weekend, according to the post.
Tuo on positiivinen tieto - Suomen kesä taitaa olla keskimäärin juuri noissa asteissaOptimaalinen lämpötila hybrideillehän on joku 10-15 astetta kun ei tarvitse moottoria juuri lämmittää, mutta ei toisaalta kabiinia jäähdyttääkään.
Niin siis ei ole enää saatavissa netissä. Ja jotain muutakin on poistettu tuosta, ainakin lämmitettävät penkit.
Sitä autoa voi silti tilata käymällä Teslan myymälässä tai soittamalla.
Kaikissa muissa malleissa on autopilotti vakiona, mutta 35 000$ mallissa sitä ei ole.
Siinähän se heti otsikon alla kerrottiin, mikä meni otsikossa pieleen: "Julkisia latauspisteitä on ihan tarpeeksi nykyisille sähköautoille."Tekniikan Maailma
Tuossa jutussa on hurjasti asiaa joten en rupea nyt quottaamaan sieltä parhaita paloja. Ehkä mitä jäin miettimään, että nykyinen "30% tukea pikalatauspisteen rakentamiseen minne vain" on vähän vanhentunut. Uudellamaalla ei tarvi tukea enää lainkaan. Sensijaan Lappiin, kainuuseen yms voisi tukea reilumminkin. Hyvin vähälle käytöllehän ne syrjäseutujen kaupunkien laturit jää, mutta moni jättää sähköauton ostamatta jos pikalaturiverkossa on aukkoja. Ehkä malli jossa tuetaan 30% jos on yli 50km seuraavalle pikalaturille, ja 60% jos yli 100km.
Jos oikein tajusin, niin Tesla alkaisi valmistaa Model 3 SR versiota, eli tuota 35 000$ hintaista. Mutta neti kautta ei voi enää tilata, vaan puhelimella tai autoliikkeestä.Siis nyt kyllä jäi vähän kakka maku ton Tesla artikkelin pohjalta. Siis oikeasti, lämmitettävät penkit jää pois halvasta mallista ja myös musiikin streamaus +navi. Toki nuo sai softalla päivitettyä koska vaan, tuskin nyt kuitenkaan lämmitettyjä penkkejä mutta silti noinkin kalliissa autossa??
Ja sitten autopilottia sitä autopilottia tätä, ollut lisävaruste mutta nyt "jo" vakio varuste Standard Plus mallissa mutta ei non Plussassa... Sitten vielä tuo ihme pelleily liisinkin kanssa eli kun soppari loppuu, ei anneta ostaa autoa itelleen vaan menee johonkin ihme network toimintaan joka ei kyllä oikeen auennut itelle??
Tuokin vähän outoa että Teslalla ajateltiin että jos halvat mallit tulee liian aikaisin myyntiin niin siinä kuolee koko lafka, taitaa se kuolla ennemminkin toistippäin vai olenko ihan väärässä
Muut valmistajat tulee ihan pian heittämällä Teslan ohi niin että heilahtaa, semmosta silli salaattia
Tesla will begin delivering the Model 3 Standard this weekend, according to the post.
Jos oikein tajusin, niin Tesla alkaisi valmistaa Model 3 SR versiota, eli tuota 35 000$ hintaista. Mutta neti kautta ei voi enää tilata, vaan puhelimella tai autoliikkeestä.
Ilmeisesti kaikki ominaisuudet on SR mallissa, mutta pois käytöstä. Eli ne penkinlämmittimet ei siis toimi. Jos maksaa lisää, niin saa SR Plus ominaisuudet käyttöön. Koska penkinlämmittäjätkin kytketään varmaan päälle siitä tabletista, eikä fyysisiä nappuloita ole.
Se vaan että Tesla valmistaa ensisijaisesti noita kalliimpia Model 3 versioita ja SR ja SR+ varmaan vähän vähemmän. Ilmeisesti SR mallia ei tule vielä ollenkaan eurooppaan?
Olisiko parempi jos lähtöhinta olisi korkeampi ja varusteet olisi pakko ottaa?Öö siis tuleeko niitä sittenkin? Hinta taitaa olla silti 50te luokkaa kuin 35-40te? Soittaa siis pitäisi Suomen Teslan myyntiin että saisi sellaisen? Ei silti kyllä ole mielenkiintoa enää, ainakaan 3sia kohtaan.
On vaan jotenkin äsittämöntä että tommosia ns perusvarusteitakin jätetään pois mitkä löytyy melkein autosta kuin autosta, merkistä ja mallista riippumatta.
Joku oli käynyt Teslalla kysymässä alle 50k€ mallista, mutta ei sitä ainakaan vielä saa tilattua (euroopaan). Hinta voisi olla 45-50k€, jos sellainen olisi saatavilla ja siihen saisi -2000€ hankintatuen, mikä olisi ihan hyvä plussa.Öö siis tuleeko niitä sittenkin? Hinta taitaa olla silti 50te luokkaa kuin 35-40te? Soittaa siis pitäisi Suomen Teslan myyntiin että saisi sellaisen? Ei silti kyllä ole mielenkiintoa enää, ainakaan 3sia kohtaan.
On vaan jotenkin äsittämöntä että tommosia ns perusvarusteitakin jätetään pois mitkä löytyy melkein autosta kuin autosta, merkistä ja mallista riippumatta.
Olisiko parempi jos lähtöhinta olisi korkeampi ja varusteet olisi pakko ottaa?
Missä autossa on "music streaming" tai navi "vakiovarusteissa"? Aina pitää valita joku kalliimpi varustetaso, että löytyy jotain tuollaista. Äkkiseltään ei tule mieleen mitään normaaleita autoja joissa on tuollaisia ominaisuuksia halvimmassa hinnat-alkaen mallissa. Ehkä jossain Ferrareissa tai Bentleyssä on?Mun mielestä nämä on perusvarusteita ja tossa hinta luokassa pitäisi ilma muuta olla vakiona varusteissa. Oli hinta korkeampi tai alempi... Noo, onneksi tätä ei ole pakko ostaa
Missä autossa on "music streaming" tai navi "vakiovarusteissa"? Aina pitää valita joku kalliimpi varustetaso, että löytyy jotain tuollaista. Äkkiseltään ei tule mieleen mitään normaaleita autoja joissa on tuollaisia ominaisuuksia halvimmassa hinnat-alkaen mallissa. Ehkä jossain Ferrareissa tai Bentleyssä on?
Penkkien lämmittimetkin ovat vakiovaruste vain Suomessa. Heti kun muutat jonnekin muualle, niin se on erikseen valittava lisävaruste. Tesla ei varmaan ole jaksanut tai pystynyt miettimään ihan samalla tarkkuudella noita varustelupaketteja kuin perinteiset valmistajat, jotka ulkoistavat ne varustepakettien valinnat paikallisille maahantuojille.
Ei se ole bt streamausta vaan ilmainen, autoon liitetty Spotify premium. Tai näin ainakin s ja x rintamalla, oletan että 3 jatkaa samalla tavallaNo kyl toi bt streamaus kännykästä tuntuu olevan melkein kans vakiona monessa tämän päivän autossa. Navi ei välttämättä mutta kyllä eu alueella usemmassakin maassa penkit on mallia lämmitettävät. Ehkä pl eteläisempi eurooppa, Italia tms.
Eipä toi T3 kauhean Preemiumilta vaikuta vaikka hintaa sen 50te.
Kyllähän navi on ollut jo useamman vuoden vakiovarusteena yli 20k€ luokan autoissa lähes järjestäen.
Näköjään. 2015 malleissa ei ollut vielä. Joskaan musan streamausta noissa ei ole.No ei ole vaikka Audissa, Mersussa, Bemarissa, Volvossa esim.
Siis ei ole ihan uusissakaan vakiona.Näköjään. 2015 malleissa ei ollut vielä. Joskaan musan streamausta noissa ei ole.