Keskustelua hybridiautoista

Tesla laski taas vähän autojen hintoja, kun autopilot sisältyy nyt auton perushintaan. Lisäksi myyntiin tuli takaveto, Standard+ akulla oleva malli.

Hinnat alkaen 51 500€.

Model 3:
Screenshot_2019-04-12_105654.jpg


Screenshot_2019-04-12_110747.jpg

Sähköauton hankintatukea ei saa, kun hinta on vähän yli 50k€.
 
Ymmärsinkö oikein että tämä on nyt se odotettu "30keur Tesla"? Aika kaukana on 30 tonnista vielä...
Melkein niin. Tuo on SR+ ja osittaisella premium sisustuksella, eli käytännössä lähes sama kuin kalliimmat mallit, paitsi pienempi akku ja takaveto.

35 000$ mallia ei ole myynnissä, mutta se olisi SR, eli vielä aavistuksen pienempi akku. Ei premium sisustusta, vaan joku karsitumpi ja kangaspenkeillä. Autopilottikaan ei olisi vakiona, vaan lisähintaan.

Toki tuo 35 000$ nousee myös lähes 50 000€, kun hintaan lisätään alv, tulli ja autoveroa noin 1000€. -2000€ sähköauton hankintatuki.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä olin kans tulossa kysymään että tässäkö se halpis nyt on :eek: Ei voi sanoa muuta kuin oi voi :tdown:
Tuossa oli yksi veikkaus 45 000€ hinnasta ja omakin veikkaus on muistaakseni jotain samaa luokkaa. Mutta Teslahan ei edes valmista tuota autoa.
Mikä on Model 3:n sen luvatun perusmallin, $35 000 mallin, hinta Suomessa? Minun päivitetty arvaukseni: 44 500 €.
Model 3:n hinnat Suomessa – Tessutellen

Päivitys: Teslan tilaussivun lähdekoodista löytyy hinnasto. Siinä Model 3:n perusmallin hinta on 44 300 €. Lisätään autovero ja asiakirjamaksu ja vähennetään hankintatuki, niin hinnaksi tulee noin 44 500 €.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän se karvalakkimalli oo tota 45ke luokkaa kun joskus ehkä loppuvuodesta tulee saataville. Toki se alkaa jo olla oikeesti aika riisuttu jolloi kilpailevat mallit taitaa olla jo houkuttelevampia ainaki jos varusteisiin katsoo.
 
Eiköhän se karvalakkimalli oo tota 45ke luokkaa kun joskus ehkä loppuvuodesta tulee saataville. Toki se alkaa jo olla oikeesti aika riisuttu jolloi kilpailevat mallit taitaa olla jo houkuttelevampia ainaki jos varusteisiin katsoo.
Voi olla että Teslalle soittamalla saisi halvempaa SR mallia myös ja/tai ilman autopilottia. Eli hinta voisi olla mahdollista saada 49 999€ ja siitä sitten saisi 2000€ hankintatuen.

Ilmeisesti SR+ ja autopilotti on olleet suositumpi vaihtoehto. Samoin soittamalla saisi LR RWD malliakin.

Tuossa takavetoisessa on ainakin pisin range.

To further simplify our line-up, beginning today customers will also need to call or visit a Tesla store to get Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive.
An Update to Our Vehicle Lineup
 
Niin, eikös Tesla tänään ilmoittanut ettei sitä $35000 mallia tule. Se on lopullisesti kuopattu.

Edit. Kaivoin vielä lähteen Tesla’s $35,000 Model 3 is no longer available to order online
Niin siis ei ole enää saatavissa netissä. Ja jotain muutakin on poistettu tuosta, ainakin lämmitettävät penkit.
The $35,000 Model 3 will no longer be available online, and several features, including heated seats, will be disabled.

Sitä autoa voi silti tilata käymällä Teslan myymälässä tai soittamalla.
You can still visit a store for it — or call the company

Kaikissa muissa malleissa on autopilotti vakiona, mutta 35 000$ mallissa sitä ei ole.

The $35,000 Model 3 will be range-limited by software to 220 miles, and its music streaming service, navigation and heated seats will be disabled. But because it’s disabled through software, drivers can upgrade to a Standard Plus any time they want, the company says. Tesla will begin delivering the Model 3 Standard this weekend, according to the post.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin kyllä tuon Optiman range paranee heti hiukankin lämpimämmällä kelillä. Tänään 35km ajettu pelkällä sähköllä ja rangesta kului vain 32km ja jäljelle jäi 29km. Nyt kun tuota vielä hiukan oppii ajamaan taloudellisemmin niin otollisissa olosuhteissa yhdellä latauksella voisi päästä jopa 70km.
 
Optimaalinen lämpötila hybrideillehän on joku 10-15 astetta kun ei tarvitse moottoria juuri lämmittää, mutta ei toisaalta kabiinia jäähdyttääkään.
 
Niin siis ei ole enää saatavissa netissä. Ja jotain muutakin on poistettu tuosta, ainakin lämmitettävät penkit.


Sitä autoa voi silti tilata käymällä Teslan myymälässä tai soittamalla.


Kaikissa muissa malleissa on autopilotti vakiona, mutta 35 000$ mallissa sitä ei ole.

Siis nyt kyllä jäi vähän kakka maku ton Tesla artikkelin pohjalta. Siis oikeasti, lämmitettävät penkit jää pois halvasta mallista ja myös musiikin streamaus +navi. Toki nuo sai softalla päivitettyä koska vaan, tuskin nyt kuitenkaan lämmitettyjä penkkejä mutta silti noinkin kalliissa autossa?? :eek:

Ja sitten autopilottia sitä autopilottia tätä, ollut lisävaruste mutta nyt "jo" vakio varuste Standard Plus mallissa mutta ei non Plussassa... Sitten vielä tuo ihme pelleily liisinkin kanssa eli kun soppari loppuu, ei anneta ostaa autoa itelleen vaan menee johonkin ihme network toimintaan joka ei kyllä oikeen auennut itelle??

Tuokin vähän outoa että Teslalla ajateltiin että jos halvat mallit tulee liian aikaisin myyntiin niin siinä kuolee koko lafka, taitaa se kuolla ennemminkin toistippäin vai olenko ihan väärässä:geek:

Muut valmistajat tulee ihan pian heittämällä Teslan ohi niin että heilahtaa, semmosta silli salaattia :tup:
 
Tekniikan Maailma



Tuossa jutussa on hurjasti asiaa joten en rupea nyt quottaamaan sieltä parhaita paloja. Ehkä mitä jäin miettimään, että nykyinen "30% tukea pikalatauspisteen rakentamiseen minne vain" on vähän vanhentunut. Uudellamaalla ei tarvi tukea enää lainkaan. Sensijaan Lappiin, kainuuseen yms voisi tukea reilumminkin. Hyvin vähälle käytöllehän ne syrjäseutujen kaupunkien laturit jää, mutta moni jättää sähköauton ostamatta jos pikalaturiverkossa on aukkoja. Ehkä malli jossa tuetaan 30% jos on yli 50km seuraavalle pikalaturille, ja 60% jos yli 100km.
Siinähän se heti otsikon alla kerrottiin, mikä meni otsikossa pieleen: "Julkisia latauspisteitä on ihan tarpeeksi nykyisille sähköautoille."

2404 sähköautoa ja mahtava latausasemien suhde 1:8 tarkoittaa, että nykyisellä infralla kasvuvaraa nykytilanteesta on huimat 600 autoa, ennen kuin EU:n tavoiteluku 1:10 alittuu.
 
Siis nyt kyllä jäi vähän kakka maku ton Tesla artikkelin pohjalta. Siis oikeasti, lämmitettävät penkit jää pois halvasta mallista ja myös musiikin streamaus +navi. Toki nuo sai softalla päivitettyä koska vaan, tuskin nyt kuitenkaan lämmitettyjä penkkejä mutta silti noinkin kalliissa autossa?? :eek:

Ja sitten autopilottia sitä autopilottia tätä, ollut lisävaruste mutta nyt "jo" vakio varuste Standard Plus mallissa mutta ei non Plussassa... Sitten vielä tuo ihme pelleily liisinkin kanssa eli kun soppari loppuu, ei anneta ostaa autoa itelleen vaan menee johonkin ihme network toimintaan joka ei kyllä oikeen auennut itelle??

Tuokin vähän outoa että Teslalla ajateltiin että jos halvat mallit tulee liian aikaisin myyntiin niin siinä kuolee koko lafka, taitaa se kuolla ennemminkin toistippäin vai olenko ihan väärässä:geek:

Muut valmistajat tulee ihan pian heittämällä Teslan ohi niin että heilahtaa, semmosta silli salaattia :tup:
Jos oikein tajusin, niin Tesla alkaisi valmistaa Model 3 SR versiota, eli tuota 35 000$ hintaista. Mutta neti kautta ei voi enää tilata, vaan puhelimella tai autoliikkeestä.

Ilmeisesti kaikki ominaisuudet on SR mallissa, mutta pois käytöstä. Eli ne penkinlämmittimet ei siis toimi. Jos maksaa lisää, niin saa SR Plus ominaisuudet käyttöön. Koska penkinlämmittäjätkin kytketään varmaan päälle siitä tabletista, eikä fyysisiä nappuloita ole.

Tesla will begin delivering the Model 3 Standard this weekend, according to the post.

Se vaan että Tesla valmistaa ensisijaisesti noita kalliimpia Model 3 versioita ja SR ja SR+ varmaan vähän vähemmän. Ilmeisesti SR mallia ei tule vielä ollenkaan eurooppaan?
 
Jos oikein tajusin, niin Tesla alkaisi valmistaa Model 3 SR versiota, eli tuota 35 000$ hintaista. Mutta neti kautta ei voi enää tilata, vaan puhelimella tai autoliikkeestä.

Ilmeisesti kaikki ominaisuudet on SR mallissa, mutta pois käytöstä. Eli ne penkinlämmittimet ei siis toimi. Jos maksaa lisää, niin saa SR Plus ominaisuudet käyttöön. Koska penkinlämmittäjätkin kytketään varmaan päälle siitä tabletista, eikä fyysisiä nappuloita ole.



Se vaan että Tesla valmistaa ensisijaisesti noita kalliimpia Model 3 versioita ja SR ja SR+ varmaan vähän vähemmän. Ilmeisesti SR mallia ei tule vielä ollenkaan eurooppaan?

Öö siis tuleeko niitä sittenkin? Hinta taitaa olla silti 50te luokkaa kuin 35-40te? Soittaa siis pitäisi Suomen Teslan myyntiin että saisi sellaisen? Ei silti kyllä ole mielenkiintoa enää, ainakaan 3sia kohtaan.

On vaan jotenkin äsittämöntä että tommosia ns perusvarusteitakin jätetään pois mitkä löytyy melkein autosta kuin autosta, merkistä ja mallista riippumatta.
 
Öö siis tuleeko niitä sittenkin? Hinta taitaa olla silti 50te luokkaa kuin 35-40te? Soittaa siis pitäisi Suomen Teslan myyntiin että saisi sellaisen? Ei silti kyllä ole mielenkiintoa enää, ainakaan 3sia kohtaan.

On vaan jotenkin äsittämöntä että tommosia ns perusvarusteitakin jätetään pois mitkä löytyy melkein autosta kuin autosta, merkistä ja mallista riippumatta.
Olisiko parempi jos lähtöhinta olisi korkeampi ja varusteet olisi pakko ottaa?
 
Öö siis tuleeko niitä sittenkin? Hinta taitaa olla silti 50te luokkaa kuin 35-40te? Soittaa siis pitäisi Suomen Teslan myyntiin että saisi sellaisen? Ei silti kyllä ole mielenkiintoa enää, ainakaan 3sia kohtaan.

On vaan jotenkin äsittämöntä että tommosia ns perusvarusteitakin jätetään pois mitkä löytyy melkein autosta kuin autosta, merkistä ja mallista riippumatta.
Joku oli käynyt Teslalla kysymässä alle 50k€ mallista, mutta ei sitä ainakaan vielä saa tilattua (euroopaan). Hinta voisi olla 45-50k€, jos sellainen olisi saatavilla ja siihen saisi -2000€ hankintatuen, mikä olisi ihan hyvä plussa.

Liikkeestä kumminkin on tilattavissa LR akulla oleva takavetoinen malli. Tuo on se piilotettu malli, jota ei netissä näy. Se on ilmeisesti ainut piilotettu malli ja netissä on 3 muuta lisää. SR olisi se viides versio, kai sekin joskus tulee silti.

Jos sr ja sr+ ero olisi vaikka 2000€. Autopilot 3300€. Sr+ maksaa 51 500€. Sr olisi silloin 46 200€.
 
Olisiko parempi jos lähtöhinta olisi korkeampi ja varusteet olisi pakko ottaa?

Mun mielestä nämä on perusvarusteita ja tossa hinta luokassa pitäisi ilma muuta olla vakiona varusteissa. Oli hinta korkeampi tai alempi... Noo, onneksi tätä ei ole pakko ostaa :)
 
Mun mielestä nämä on perusvarusteita ja tossa hinta luokassa pitäisi ilma muuta olla vakiona varusteissa. Oli hinta korkeampi tai alempi... Noo, onneksi tätä ei ole pakko ostaa :)
Missä autossa on "music streaming" tai navi "vakiovarusteissa"? Aina pitää valita joku kalliimpi varustetaso, että löytyy jotain tuollaista. Äkkiseltään ei tule mieleen mitään normaaleita autoja joissa on tuollaisia ominaisuuksia halvimmassa hinnat-alkaen mallissa. Ehkä jossain Ferrareissa tai Bentleyssä on?

Penkkien lämmittimetkin ovat vakiovaruste vain Suomessa. Heti kun muutat jonnekin muualle, niin se on erikseen valittava lisävaruste. Tesla ei varmaan ole jaksanut tai pystynyt miettimään ihan samalla tarkkuudella noita varustelupaketteja kuin perinteiset valmistajat, jotka ulkoistavat ne varustepakettien valinnat paikallisille maahantuojille.
 
Missä autossa on "music streaming" tai navi "vakiovarusteissa"? Aina pitää valita joku kalliimpi varustetaso, että löytyy jotain tuollaista. Äkkiseltään ei tule mieleen mitään normaaleita autoja joissa on tuollaisia ominaisuuksia halvimmassa hinnat-alkaen mallissa. Ehkä jossain Ferrareissa tai Bentleyssä on?

Penkkien lämmittimetkin ovat vakiovaruste vain Suomessa. Heti kun muutat jonnekin muualle, niin se on erikseen valittava lisävaruste. Tesla ei varmaan ole jaksanut tai pystynyt miettimään ihan samalla tarkkuudella noita varustelupaketteja kuin perinteiset valmistajat, jotka ulkoistavat ne varustepakettien valinnat paikallisille maahantuojille.

No kyl toi bt streamaus kännykästä tuntuu olevan melkein kans vakiona monessa tämän päivän autossa. Navi ei välttämättä mutta kyllä eu alueella usemmassakin maassa penkit on mallia lämmitettävät. Ehkä pl eteläisempi eurooppa, Italia tms.

Eipä toi T3 kauhean Preemiumilta vaikuta vaikka hintaa sen 50te.
 
Kyllähän navi on ollut jo useamman vuoden vakiovarusteena yli 20k€ luokan autoissa lähes järjestäen.
 
No kyl toi bt streamaus kännykästä tuntuu olevan melkein kans vakiona monessa tämän päivän autossa. Navi ei välttämättä mutta kyllä eu alueella usemmassakin maassa penkit on mallia lämmitettävät. Ehkä pl eteläisempi eurooppa, Italia tms.

Eipä toi T3 kauhean Preemiumilta vaikuta vaikka hintaa sen 50te.
Ei se ole bt streamausta vaan ilmainen, autoon liitetty Spotify premium. Tai näin ainakin s ja x rintamalla, oletan että 3 jatkaa samalla tavalla
 
Ei se ole bt streamausta vaan ilmainen, autoon liitetty Spotify premium. Tai näin ainakin s ja x rintamalla, oletan että 3 jatkaa samalla tavalla
Muistelen että Model 3 sr+ mallissa olisi 12kk ilmaista ja sen jälkeen 100€ vuodessa.
 
Kyllä navigaattori on edelleen lisävaruste suuressa osassa automalleja. Siitä ei saa pisteitä NCAPissa niin turha laittaa hinnat alkaen-malliin.
 
Mikä käsitetään "musiikin striimaukseksi?" Onko se oma äppi auton softassa esim spotify vai onko se mahdollisuus liittää puhelin esim BT:lla ja sitä kautta.

Jälkimmäinen on ainakin vuoskymmenen ollut yleinen, itse en ole vielä noita Android auto/ carplay juttuja päässy testailemaan.
 
Muistelen että Model 3 sr+ mallissa olisi 12kk ilmaista ja sen jälkeen 100€ vuodessa.

Eli softa maksaa 100e vuodessa ja sitten ite maksaa vielä siitä Spotifystä sen 10e/kk?
Onneks tulevassa Volvossani ko ominaisuus oli vakiona, tietty ite täytyy omistaa tuo maksullinen Spotify palvelu mutta se on ollut itellä jo vuosia :tup:

Tästä päästään aasin siltana tohon V60 T8 josta oli pikku revikka uusimmassa tm lehdessä. Miksi siinä oli teknisissä tiedoissa että tossa on 2kpl sähkömoottoria takana, 33hv+55hv? Nii ja onko se nyt tosi että T8 Rdesign EI ole madallettu vaikka muilla koneilla olevat Rdesignet on? o_O
 
Eli softa maksaa 100e vuodessa ja sitten ite maksaa vielä siitä Spotifystä sen 10e/kk?
Onneks tulevassa Volvossani ko ominaisuus oli vakiona, tietty ite täytyy omistaa tuo maksullinen Spotify palvelu mutta se on ollut itellä jo vuosia :tup:

Bluetoothin yli soittaminenhan ja navigointi on Teslassa myös vakiona. Tuo maksullinen tarkoittaa sitä, että auto soittaa Spotifya ilman puhelinta. Samalla taitaa saada navigaattoriin satelliittikuvat ja reaaliaikaiset liikennetiedot. Aiemmin nämä ovat olleet vakiona.

Edit: lisätääs nykyinen premium vs. partial premium listaus

Koodi:
Osittaisen Premium-sisustuksen varusteet:

*12 suuntaan sähköisesti säädettävät lämmitetyt etuistuimet
*Premium-istuinmateriaali ja -verhoilu
*Kangasistuimet ja perusverhoilu
*Vakiokartat ja navigointi
*LED-sumuvalot
*Keskikonsolissa säilytystila, 4 USB-porttia ja telakat kahdelle älypuhelimelle

Premium-sisustuksen varusteet:

*12 suuntaan sähköisesti säädettävät etu- ja takaistuimet
*Premium-äänentoistojärjestelmä – 14 kaiutinta, 1 subwoofer, 2 vahvistinta ja todentuntuinen ääni
*Satelliittikartat sekä reaaliaikainen liikennenäkymä ja navigointi
*Musiikin ja median internet-suoratoistotoiminto autossa
*Internet-selain
*Sijainnin havainnoiva automaattinen autotallin oven avaaja
*LED-sumuvalot
*Keskikonsolissa säilytystila, 4 USB-porttia ja telakat kahdelle älypuhelimelle

Kaikkien sisustusten varusteet:

*Ultravioletti- ja infrapunasäteiltä suojaava sävytetty lasikatto
*Automaattisesti himmentyvät, sähköisesti taittuvat ja lämmitetyt sivupeilit
*Musiikin ja median toisto Bluetooth®-yhteydellä
*Mukautetut kuljettajaprofiilit
 
Viimeksi muokattu:
Bluetoothin yli soittaminenhan ja navigointi on Teslassa myös vakiona. Tuo maksullinen tarkoittaa sitä, että auto soittaa Spotifya ilman puhelinta.
Eiköhän tuossa tarkoitettu nimenomaan sitä auton omaa appia, moinen on tietääkseni kaikissa uusissa Volvoissa vakiona, tai siis asennettavissa ilmaiseksi vakiona (mahdollisesti pl. V40, joka on selkeästi vanhaa mallistoa).

Tosin taas navi (opastus) ei taida olla missään vakiona (halvimmassa varustelutasossa), kartat kylläkin.
Kyllähän navi on ollut jo useamman vuoden vakiovarusteena yli 20k€ luokan autoissa lähes järjestäen.
Suurimmassa osassa ei ole vakiona edelleenkään, jos siis tarkastellaan sitä hinnat alkaen versiota, toki kalliimmissa varustelutasoissa se useinmiten tulee mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jokohan nykyisin alkaa löytyä myös sellaisia täyssähköautoja, joilla voisi vetää peräkärryä? Jossain kohtaa, kun noita nimittäin katselin niin suurimmalla osalla ei ollut minkäänlaista vetokykyä listattuna.


tesla X? Rivian tulee myyntiin 2020/2021
 
SR+:n hinta ei ole yllätys kenellekään, joka on verrannut Yhdysvaltojen hinnastoa Suomeen. Mallien lähtöhinnoissa on siellä sen verran pienet erot. Tuohon kun lisää pakollisen toisen rengassarjan, ollaan n. 54 t€ luokassa.

Sitten täytyy toki muistaa, että rahoitukseen Tesla tarjoaa Santun bullet-lainaa, joka on aivan helvetin kallis ja sisältää miellyttävän n. 23 t€ viimeisen erän (luultavasti enemmän kuin auton arvo 60 kk jälkeen). Vähän pelkäsin, että alkaa Huihain tilaaminen harmittaa, mutta eipä nyt taida sittenkään.
 
Luettiinko eri arvostelut vai onko itsellä vain niin Mitsubishin väriset lasit päässä... :geek:

Jos siis ihan voimalinjasta puhutaan, niin molemmissa arvosteluissa sitä tunnuttiin kehuvan.
"Atkinson-syklillä toimiva 135-hevosvoimainen voimanlähde on yhä kytketty erikoiseen, mutta varsin toimivaan voimalinjaan."
"Tasaisessa maantieajossa moottori kytkeytyy itsestään avustamaan etupyöriä mekaanisella vedolla. Kytkentä tapahtuu vetolaitteen märällä monilevykytkimellä. Nopeus on tällöin yli 65 kilometriä tunnissa jolloin polttomoottorin hyötysuhde on parhaimmillaan."
"Polttomoottorin käynnistymistäkään ei korvalla tai ”perstuntumalla” havaitse."

Kulutus on kyllä suurta, jos joutuu ajelemaan ilman sähköä. Ja vielä suurempaa jos ajelee moottoritienopeuksia. Silloin ei kannata tätä autoa hankkiakkaan :)

Pitänee kaivaa jotain arvosteluita tuosta Bemarista ja sen voimalinjasta. Hieno auto sekin kyllä, vähän olisi saanut olla tilavampi, niin olisi saattanut omaan käyttöön päätyä.

Erittäin hyvä sivusto tutkia näitä asioita on brittiläinen EV-database. Sen mukaan pelkällä bensalla ajettaessa BMW 225xe kuluttaa 8,3 l/100 km (34 mpg) ja uusin Outlander PHEV 8,1 l/100 km (35 mpg). Ero on pieni, mutta autojen kokoero huomioonottaen merkittävä. Jostain ihme syystä 225xe:n kanssa saman voimalinjan jakava Mini Countryman SE All4 kuluttaa akku tyhjänä vain 7,2 l/100km.

Todelliset BMW-kuskit tuntuvat inhoavan tuota 225xe-mallia siitä syystä, että sen kiihtyvyys katkeaa kuin kanan lento nopeudessa 125 km/h sähkömoottorin lopettaessa työt. Itse pidin 225xe:n ajettavuudesta, mutta sähköisen ajomatkan lyhyys koeajossa yllätti, sillä sain auton ajoon akku täynnä. Vähän se oli myös pieni omaan käyttöön. Minin ongelma taas oli se, että olisi tullut liikaa hammaslääkärikäyntejä irtoilevien paikkojen takia.

Työkaverilla upouusi V60 T8, ja ahkerana lataajana hän on päässyt aivan olemattomalla bensankulutuksella. Työmatka edestakaisin yhteensä 40 km, lataus vain kotona ja kulutus 0,2 l/100 km.
 
Erittäin hyvä sivusto tutkia näitä asioita on brittiläinen EV-database. Sen mukaan pelkällä bensalla ajettaessa BMW 225xe kuluttaa 8,3 l/100 km (34 mpg) ja uusin Outlander PHEV 8,1 l/100 km (35 mpg). Ero on pieni, mutta autojen kokoero huomioonottaen merkittävä. Jostain ihme syystä 225xe:n kanssa saman voimalinjan jakava Mini Countryman SE All4 kuluttaa akku tyhjänä vain 7,2 l/100km.

Todelliset BMW-kuskit tuntuvat inhoavan tuota 225xe-mallia siitä syystä, että sen kiihtyvyys katkeaa kuin kanan lento nopeudessa 125 km/h sähkömoottorin lopettaessa työt. Itse pidin 225xe:n ajettavuudesta, mutta sähköisen ajomatkan lyhyys koeajossa yllätti, sillä sain auton ajoon akku täynnä. Vähän se oli myös pieni omaan käyttöön. Minin ongelma taas oli se, että olisi tullut liikaa hammaslääkärikäyntejä irtoilevien paikkojen takia.

Työkaverilla upouusi V60 T8, ja ahkerana lataajana hän on päässyt aivan olemattomalla bensankulutuksella. Työmatka edestakaisin yhteensä 40 km, lataus vain kotona ja kulutus 0,2 l/100 km.

Tuota tuota, sivustoon tutustumatta niin sanoisin että on ihan sama mitä PHEV autot kuluttaa jos raakasti yhden latauksen jälkeen ajaa auton tyhjäksi. Sen verran on vielä olemattoman kokoinen tuo tankkikin 36L että mitä järkeä noissa +8L/100km kokeiluissa?? Jos tälläisen auton ostaa niin kantaman tarvii riittää omiin ajeluihin, oli se sitten vaikka se oma maks 26km range ja "lupautuu" latailailemaan aktiivisesti aina kuin mahdollista. Jos noi kohdat ei täyty niin kannattaa jättää PHEV kauppaan IHAN suosiolla ja ostaa vaikka DIESEL.

Itellä ollu ennen tankille menoa 225xe kulutukset: 10kwh/100km ja 3.8l/100km jolloin olen autolla kulkenut "tankillisella" ~850km, että semmosta.

Alusta on itellä varmaan minin kaltainen koska m paketti mutta mukava se silti on. Onneksi ei ole vasta kuin yksi paikka joka pysynyt on sekin n 3000km/4kk ajoilla :tup:

Ja mitä tulee Volvoon niin sillähän pääsee tankilla jotain 800km koska 60L tankki ja rangella tosiaan 40-45km, kesällä ja talvella. Olen myös yhtä kaveria haastatellut jolla tommoinen. Ei olisi kai pitänyt, saati sitten käydä T8 kiertueella kokeilemassa. Nythän semmoista V60 T8:sia tässä odotellaan, toimitusaika on kuin nälkävuosi eli marraskuussa pitäisi auton vasta saapua :itku:
 
Tuo BMW 225xe:n kulutushan tyhjällä akulla on järkyttävän paljon. Puuttuuko tuosta jarrutusenergian talteenotto vai mitä ihmettä? Noin pienellä rangella olevaa, kun harva voi käyttää puhtaasti sähköautona.
 
Tuo BMW 225xe:n kulutushan tyhjällä akulla on järkyttävän paljon. Puuttuuko tuosta jarrutusenergian talteenotto vai mitä ihmettä? Noin pienellä rangella olevaa, kun harva voi käyttää puhtaasti sähköautona.
Paljolta kuulostaa kyllä. Oma 330e keskikulutus on 6.6l/100km enkä lataile kuin sillointällöin jos sattuu duunissa olemaan paikka vapaana, kotona enkä muualla lataa lähes koskaan.
Reilusti vähemmällähän tämä menee vaikka ei koskaan lataisi kuin vastaavan tehoinen bemari pelkkänä bensana.
 
Jos pistoke hybridiä ei koskaan lataa verkosta niin eikö kaikki ajamiseen ym. tarvittava energia tule polttoaineesta.
 
Jos pistoke hybridiä ei koskaan lataa verkosta niin eikö kaikki ajamiseen ym. tarvittava energia tule polttoaineesta.
Toimii silloin samalla tavalla ku vaikka toyotan tai lexuksen hybridit.
Eli keräilee jarrutuksista jne mistä nyt saakaan takas sähköä. Ja joo bensakonekin sitä jonkinverran latailee.
Yli 15% ei lataile automaattiasetuksella eli pitää sen siinä.
 
Eli tavallinen hybridi ei vie polttoainetta yhtään vähempää kuin polttomoottori, eikä pistoke hybridikään jos ei lataa verkosta.

En ymmärrä mikä noiden tavallisten hybridien pointti on. Vähän kehittyneempi start/stop systeemi.
 
Eli tavallinen hybridi ei vie polttoainetta yhtään vähempää kuin polttomoottori, eikä pistoke hybridikään jos ei lataa verkosta.

En ymmärrä mikä noiden tavallisten hybridien pointti on. Vähän kehittyneempi start/stop systeemi.
En kans mut en kyl sitäkää et tarvii plugari ostaa ja sit ei lataa sitä ku joskus ja jouluna :facepalm:
 
Eli tavallinen hybridi ei vie polttoainetta yhtään vähempää kuin polttomoottori, eikä pistoke hybridikään jos ei lataa verkosta.

En ymmärrä mikä noiden tavallisten hybridien pointti on. Vähän kehittyneempi start/stop systeemi.
Kevythybridi on lähinnä polttoaineensäästötekniikka kaupunkiympäristöön. Viitseliäälle lataajalle ja sopivalle työmatkalle plugari voi olla jo sähköautomaisempi.
 
En kans mut en kyl sitäkää et tarvii plugari ostaa ja sit ei lataa sitä ku joskus ja jouluna :facepalm:

Miksi? Se on ostohinnaltaan vastaavan tehoista pelkkää bensaa halvempi, lisävarusteihin ei tule päästöjen kautta suomilisää, ja ainakin bmw tapauksessa saa ominaisuuksia mitä ei saa edes lisävarusteena muihin ku hybrideihin (esim ilmastointi parkissa).

Lisäksi jos haluaa niin on optio ajella 0l/100km jos jaksaa latailla.
Niin ja tietysti parhaat paikat parkkihalleissa ja saa ajaa länsiväylällä bussikaistaa.
 
Miksi? Se on ostohinnaltaan vastaavan tehoista pelkkää bensaa halvempi, lisävarusteihin ei tule päästöjen kautta suomilisää, ja ainakin bmw tapauksessa saa ominaisuuksia mitä ei saa edes lisävarusteena muihin ku hybrideihin (esim ilmastointi parkissa).

Lisäksi jos haluaa niin on optio ajella 0l/100km jos jaksaa latailla.
Niin ja tietysti parhaat paikat parkkihalleissa ja saa ajaa länsiväylällä bussikaistaa.

No joo jos sitä noin ajattelee. Empä tullut ajatelleeksi tota varuste politiikkaa tms bussikaistalla ajelua :)
 
Eli tavallinen hybridi ei vie polttoainetta yhtään vähempää kuin polttomoottori, eikä pistoke hybridikään jos ei lataa verkosta.

En ymmärrä mikä noiden tavallisten hybridien pointti on. Vähän kehittyneempi start/stop systeemi.
Sähkömoottorin käyttäminen kiihdytyksissä ja sen lataaminen jarrutuksessa muutoin lämmöksi harakoille heittävällä energialla tuo jonkin verran säästöä. Tietysti myös lähipäästöt optimitilanteessa pienenevät, jos tullessa voidaan ajaa pelkällä sähköllä, joka on tuotettu harvemmassa liikenteessä.

Melkoista näpertelyä tekniikan monimutkaisuuteen nähden kuitenkin.
 
Eli tavallinen hybridi ei vie polttoainetta yhtään vähempää kuin polttomoottori, eikä pistoke hybridikään jos ei lataa verkosta.

En ymmärrä mikä noiden tavallisten hybridien pointti on. Vähän kehittyneempi start/stop systeemi.
Ainakin Toyota käyttää hybrideissa atkinsonmoottoria, joka on taloudellisempi kuin ottomoottori.
 
Etsikää mulle automaattivaihteinen C-segmentin bensa-auto, joka kulkee kaupunkimatelussa neljällä litralla. Siis sellainen, joka ei ole hybridi.

Jään tähän odottelemaan sopivia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
265 091
Viestejä
4 589 391
Jäsenet
75 563
Uusin jäsen
KrisuHoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom