Keskustelua hybridiautoista

10v päästä yksikään latauspaikka ei ole enää ilmainen niin se pienikin hyöty kapenee entisestään, ellei sähköautot oikeasti halpene ja reilusti ja tilalle valtio keksii varmasti lisää rahastamismuotoja.
 
...
803ea182a6bfe269b36582b6aa761392.jpg
Paljon oli keskinopeus?
 
10v päästä yksikään latauspaikka ei ole enää ilmainen niin se pienikin hyöty kapenee entisestään, ellei sähköautot oikeasti halpene ja reilusti ja tilalle valtio keksii varmasti lisää rahastamismuotoja.
Ottamatta muuhun kantaa tuo Keskon pikalataushan on varsin edullinen. Varsinainen autoilun kustannusten laskija sähköauto tuskin tulee olemaan. Kulut vain painottuvat toisin. Ostaminen eli omistaminen on kallista, käyttö halpaa (energia, huoltaminen jne.).
 
Sähköautojen ja plugareiden "julkiseen" lataukseen pitäisi saada standardin kautta eräänlainen mullistus.
Eli auton voisi ajaa latauspaikalle, mielellään saada automaattisesti aloitettua lataus ja tämän päälle vielä automaattinen laskutus käytetystä energiasta.
Tälläisen järjestelmän toimiessa hyvin voisi kaupat/huoltomasemat/naapurin tuulipuisto/aurinkokatto yms. kilpailla sitten puhtaasti energian hinnalla (ja vaikka tuottotavalla jos halutaan kosia tuuli- ydin- tai aurinkosähkön fanittajia).
Tuollaiseen suuntaan ollaan väistämättä menossa. Mutta uskomattoman hitaasti.
 
Sähköautojen ja plugareiden "julkiseen" lataukseen pitäisi saada standardin kautta eräänlainen mullistus.
Eli auton voisi ajaa latauspaikalle, mielellään saada automaattisesti aloitettua lataus ja tämän päälle vielä automaattinen laskutus käytetystä energiasta.
Tälläisen järjestelmän toimiessa hyvin voisi kaupat/huoltomasemat/naapurin tuulipuisto/aurinkokatto yms. kilpailla sitten puhtaasti energian hinnalla (ja vaikka tuottotavalla jos halutaan kosia tuuli- ydin- tai aurinkosähkön fanittajia).
Tuollaiseen suuntaan ollaan väistämättä menossa. Mutta uskomattoman hitaasti.
Sama tietty polttomoottorisille kans. Ajais vaan parkkihalliin, automaattisesti tankkaus ja maksu tililtä. Eipä oo näkynyt...

Miksi siis sähkövehkeille näin kovat vaatimukset?
 
Sama tietty polttomoottorisille kans. Ajais vaan parkkihalliin, automaattisesti tankkaus ja maksu tililtä. Eipä oo näkynyt...

Miksi siis sähkövehkeille näin kovat vaatimukset?
Koska sähköauton "tankkaus" prosessi on aika erilainen, ja aikaavievä. Joten se on hyvä hoitaa kun hoitaa muit asioita.
 
Koska sähköauton "tankkaus" prosessi on aika erilainen, ja aikaavievä. Joten se on hyvä hoitaa kun hoitaa muit asioita.
Kyllä tuo tuntuu enemmänkin viitsimisestä olevan kiinni. Nykyihmiselle kaiken pitäisi tulla kun Manulle illallinen.

Kun polttoainekin olisi muun asioinnin yhteydessä, niin ei tarvitsisi etsiä sitä huoltoasemaa, missä halvin hinta ja jäisi turha ajelu pois.
 
Halpaa on Teslalla ajelu, vain 80 000 euroa arvonalenemaa kolmessa vuodessa.

Pirkanmaalainen Mika Nurminen osti kesällä 2016 uuden Tesla Model S 90 Dual Motor -sähköauton. Hintaa autolle tuli lisävarusteineen yhteensä 132 065 euroa. Ostohinnan lisäksi autoon hankittiin erikseen talvirenkaat, jotka maksoivat noin 3000 euroa.

Tämän vuoden maaliskuussa Nurminen oli vaihtamassa 52 000 kilometriä ajettua autoaan uuteen vastaavaan Teslaan. Tarjouksen saamisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui: alle kolme vuotta vanhasta Model S:stä olisi hyvitetty vain 52700 euroa.

Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Nurmisen Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen.
Mika aikoi vaihtaa Teslansa uuteen, mutta vaihtotarjous yllätti ikävästi: Auton ostohinnasta oli sulanut kolmessa vuodessa pois 80 000 euroa
 
Tekniikan Maailma

Sähköautojen ja latauspisteiden muna–kana-ongelmaa ei oikeasti ole – Latauspaikkoja on enemmän kuin tarpeeksi

Tuossa jutussa on hurjasti asiaa joten en rupea nyt quottaamaan sieltä parhaita paloja. Ehkä mitä jäin miettimään, että nykyinen "30% tukea pikalatauspisteen rakentamiseen minne vain" on vähän vanhentunut. Uudellamaalla ei tarvi tukea enää lainkaan. Sensijaan Lappiin, kainuuseen yms voisi tukea reilumminkin. Hyvin vähälle käytöllehän ne syrjäseutujen kaupunkien laturit jää, mutta moni jättää sähköauton ostamatta jos pikalaturiverkossa on aukkoja. Ehkä malli jossa tuetaan 30% jos on yli 50km seuraavalle pikalaturille, ja 60% jos yli 100km.
 
"Laatu" näkyy. Siksipä itseäni huvittaa kun uutisoidaan "Tesla model 3 Yhdysvaltain, Euroopan tmv myydyin premium."

Kukaan, joka autoon on laittanut ja laittaa jatkossakin 60t€+ ei siedä Teslan laatua, ei mitään sanan sijaa vertaa mihin tahansa muuhun. Voimanlähdehype peittää kaiken muun alleen, mutta tosiasia on, että auto, sähköautokin, on muutakin kuin voimanlähteensä. Edes pikkuautoissa ei ole tuollaisia laatuvikoja kuin tässä amerikkalais"premiumissa."
 
Kyllä tuo tuntuu enemmänkin viitsimisestä olevan kiinni. Nykyihmiselle kaiken pitäisi tulla kun Manulle illallinen.

Kun polttoainekin olisi muun asioinnin yhteydessä, niin ei tarvitsisi etsiä sitä huoltoasemaa, missä halvin hinta ja jäisi turha ajelu pois.

Aika harvassa on ne jotka oikeasti ajaa halvimman bensan perässä pelkästään koska se 1-2c ero hupenee heti jos lähtee pelkän sen taki ajamaan 10km pidemmälle.

Itse kyllä tankkaan aina samalla kun jotain asioita eli yhdelle reissulle mahdollisimman paljon asioita, mutta sähköautoissa yksi asia mietityttää, jos menen kauppaan ja ajattelen sen 30min samalla ladata niin mitäs sitten kun kaikki paikat on täynnä tai lataus ei toimi, pitää lähteä 10km päähän toiseen kauppaan vain latauksen takia, hyöty kärsii pahasti...
 
Teslahan myy tuon vaihtoauton sitten jollekin toiselle käytettyjen autojen myyjälle. Siksi tuo hyvitys on niin huono. Kannattaakin myydä Tesla heti suoraan jollekin Kamuxille tai vastaavalle yritykselle, niin saa autosta paremman hinnan.

Jos taas arvostaa hyvää perinteistä autoliikettä, niin ei kannata ostaa Teslaa alunperinkään, vaan esim Audin sähkis. Eihän teslalla ole kuin yksi huolto ja myynti Vantaalla. Teslassa ehkä plussana "halpa" hinta ja nopea latausverkosto.

”Tämän hintaluokan autoa ei ole helppoa myydä itse suoraan. Ostajalle pitäisi tarjota rahoitusta ja todennäköisesti ottaa itselleen vaihtoauto.”

Vastaavien käytettyjen Tesla Model S -mallien hintapyyntö Suomessa on netin autokauppasivuston perusteella reilut 80 000 euroa.

Saksalaisella autonmyyntisivustolla, jossa ilmoituksia on ympäri Eurooppaa, vastaavien käytettyjen Teslojen hintapyynnöt ovat nekin pääsääntöisesti 70 000–80 000 euroa.

Model S ja X uudistuu aivan pian ja siksikin kannattaa hyvättää 2016 S:stä vain joku olematon summa.

Syynä on myös tuo uudempi Model 3 ja varmasti S ja X hinnat vähän tippuu. Sekä Audin ja Jaguarin sähköautot. Enää S mallista ei voi pyytää uutuuslisää.

Nythän parempi aivan uusi S 100D maksaa hyvillä varusteilla "vain" 90 000€ + autovero 2350€.

Koska uusi on halvempi, niin autoveroakin tarvitsee maksaa 3000€ vähemmän.
Arvonlisäveron osuus Nurmisen Teslan hinnasta oli noin 24 500 euroa ja autovero vähän alle 5 500 euroa.

Aika suuret hinnanalennukset oli Teslalla ja siinä vähän vanhan Teslan omistaja köyhtyi. :) Toki se oli tiedossa, että sähköautot halventuu nopeasti, eli asiassa ei ollut mitään uutta.

Uudella Teslalla kannattaisi ajaa ainakin 6 vuotta. Takuu on 4 vuotta, mutta vakuutusyhtiö myy käytettyyn Teslaan 2 vuoden jatkotakuuta. Hinta oli kai joitakin tonneja.
 
Viimeksi muokattu:
^ Tesla myy Teslat itse, paitsi nyt ehkä jotkut aivan älyttömästi ajetut. Muut merkit lähtee kiertoon.

Hyvitys on omaan silmään ok uuteen verrattuna. Välirahan kun olisi maininnut, niin jutun uutisarvo olisi varmaan kadonnut. Tietysti itse myymällä saa vähän enemmän, jos auton siis saa kaupaksi. Ja joku muu liike voi tarjota enemmän. Mutta kuitenkin isojen teslojen hinta vielä hakee tasoaan, kierto juuri nyt on todella hidasta. Vielä koskaan ei ole ollut näin paljon käytettyjä tesloja myynnissä yhtä aikaa.
 
Tesloissakun vielä on samaa ongelmaa kuin elektroniikassa. Jatkuvasti parantuneet ominaisuudet ja muutokset ihan rautatasolla vaikka ulospäin näyttäis samalle, esim nyt ulostulevat teslat ovat varastettu uudella autopilotti tietokoneella jota ei viimevuoden puolella toimittetuissa vielä ollut(19. Päivä vissiin esittely täysin itsestään ajavasta teslasta). Saa vanhemmat mallit vielä huonompaan valoon jo arvoa laskevien km ja vm lukujen lisäksi.

Tesla confirms new full self-driving computer is in production, will demonstrate capability this month

 
Viimeksi muokattu:
Sama homma noissa tesloissa kuin kaikessa muussakin uudessa. Ekana ostajat maksaa aina extraa ja paljon ja arvo hupenee silmissä. Noi kun vielä päivittyvät niin nopeasti niin käytetyllä ei kauheasti ole arvoa. Tosin hyvä niille jotka ostaa käytettyjä niin saa halvalla jos vaan vanha malli kelpaa.
 
^ Tesla myy Teslat itse, paitsi nyt ehkä jotkut aivan älyttömästi ajetut. Muut merkit lähtee kiertoon.

Hyvitys on omaan silmään ok uuteen verrattuna. Välirahan kun olisi maininnut, niin jutun uutisarvo olisi varmaan kadonnut. Tietysti itse myymällä saa vähän enemmän, jos auton siis saa kaupaksi. Ja joku muu liike voi tarjota enemmän. Mutta kuitenkin isojen teslojen hinta vielä hakee tasoaan, kierto juuri nyt on todella hidasta. Vielä koskaan ei ole ollut näin paljon käytettyjä tesloja myynnissä yhtä aikaa.
Teslan nettisivuilta etsin, niin ei ollut ainuttakaan Model S tai Model X autoa käytettynä. En siis oikein usko että Vantaan Tesla myisi ainuttakaan käytettyä? Pelkästään uusia siellä ilmeisesti on. Ulkomailta saa toki Teslan CPO-takuu autoja, mutta ei ilmeisesti Suomesta?
Cpo = Certified Pre-owned


Nettiautosta löytyi 74 Teslaa, mutta kaikki on aika kalliita. Ei varmaan vielä ne hinnanalennukset kunnolla näy.
Tesla vaihtoautot
 
Viimeksi muokattu:
Pirkanmaalainen Mika Nurminen osti kesällä 2016 uuden Tesla Model S 90 Dual Motor -sähköauton. Hintaa autolle tuli lisävarusteineen yhteensä 132 065 euroa. Ostohinnan lisäksi autoon hankittiin erikseen talvirenkaat, jotka maksoivat noin 3000 euroa.

Tämän vuoden maaliskuussa Nurminen oli vaihtamassa 52 000 kilometriä ajettua autoaan uuteen vastaavaan Teslaan. Tarjouksen saamisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui: alle kolme vuotta vanhasta Model S:stä olisi hyvitetty vain 52700 euroa.

Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Nurmisen Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen.
Laskin vähän lisää. S 90D 2016, 132 100 + talvirenkaat 3000€ = 135k€.

Uusi S 100D maksaa harmaana, autopilotilla ja talvirenkailla 99k€ + autovero 2500€ = 101.5k€.

Hyvitys vanhasta 52.7k€. Väliraha 3 vuotta ja 52tkm ajettuun autoon 48 800€. Akku toki vaihtuu 90 -> 100kWh.

48 800€ / 52 000km = 0.94€/km. Ja tuo aika tarkalleen 3 vuoden aikana.
 
Teslan nettisivuilta etsin, niin ei ollut ainuttakaan Model S tai Model X autoa käytettynä. En siis oikein usko että Vantaan Tesla myisi ainuttakaan käytettyä? Pelkästään uusia siellä ilmeisesti on. Ulkomailta saa toki Teslan CPO-takuu autoja, mutta ei ilmeisesti Suomesta?
Cpo = Certified Pre-owned

Kyllä siellä on käytettyjä Tesloja ollut myynnissä (CTO-takuulla myös). Jos niiden tarjoama hyvitys on tuota luokka, mitä artikkelissa oli mainittu, niin en yhtään ihmettele sitä, että Vantaan Teslan varasto näyttää nollaa.
 
Kyllä siellä on käytettyjä Tesloja ollut myynnissä (CTO-takuulla myös). Jos niiden tarjoama hyvitys on tuota luokka, mitä artikkelissa oli mainittu, niin en yhtään ihmettele sitä, että Vantaan Teslan varasto näyttää nollaa.
Aivan. Eli johtuu pelkästään tuosta alhaisesta hyvityshinnasta.

Teslanhan ei kannata liikaa hyvittää vaihtoautosta, jos S ja X malleihin tulee aivan pian sisustan facelift. Saattoi olla huhua että moottorikin vaihtuisi.

Tesla is upgrading Model S/X with new, more efficient electric motors
 
Meneppä ostamaan saman hintaluokan S-mersu, 7-bemari, Audi A8, niin ihan yhtä kovia arvonpudotuksia niissäkin.
Niin no, nämä perinteiset autovalmistajat eivät tee uusien autojen hintoihin äkkinäisiä -30% korjauksia. Tuostahan se Teslan arvon lasku pääasiassa johtuu.
Väliraha uuteen ei kuitenkaan olisi tuolla vaihtohinnalla kuin 40-50ke, joka kuulostaa aika normaalilta.

Yleensä tuon hintaluokan autojen ostajille nuo on pikkurahoja. Mika tainnut kolme vuotta sitten Tesla-innostuksessaan unohtaa tarkistaa pankkitilin saldon ja tilinauhan viimeisen rivin summan.
 
Jokohan nykyisin alkaa löytyä myös sellaisia täyssähköautoja, joilla voisi vetää peräkärryä? Jossain kohtaa, kun noita nimittäin katselin niin suurimmalla osalla ei ollut minkäänlaista vetokykyä listattuna.
 
Jokohan nykyisin alkaa löytyä myös sellaisia täyssähköautoja, joilla voisi vetää peräkärryä? Jossain kohtaa, kun noita nimittäin katselin niin suurimmalla osalla ei ollut minkäänlaista vetokykyä listattuna.
Huonolta näyttää vielä. Saa Model X, sekä Audiin ja Jaguariin ilmeisesti myös.

Huhua on että johonkin uudemman tulevan sarjan Model 3 ja Model Y autoihin saisi koukun. Ei vaan ole mitään tietoa koska mahtaa tulla.

Myös alkupään Model X autot oli ilman koukkua, eli sama juttu voisi tulla 3:seen.
 
Tesla laski taas vähän autojen hintoja, kun autopilot sisältyy nyt auton perushintaan. Lisäksi myyntiin tuli takaveto, Standard+ akulla oleva malli.

Hinnat alkaen 51 500€.

Model 3:
Screenshot_2019-04-12_105654.jpg


Screenshot_2019-04-12_110747.jpg

Sähköauton hankintatukea ei saa, kun hinta on vähän yli 50k€.
 
Ymmärsinkö oikein että tämä on nyt se odotettu "30keur Tesla"? Aika kaukana on 30 tonnista vielä...
Melkein niin. Tuo on SR+ ja osittaisella premium sisustuksella, eli käytännössä lähes sama kuin kalliimmat mallit, paitsi pienempi akku ja takaveto.

35 000$ mallia ei ole myynnissä, mutta se olisi SR, eli vielä aavistuksen pienempi akku. Ei premium sisustusta, vaan joku karsitumpi ja kangaspenkeillä. Autopilottikaan ei olisi vakiona, vaan lisähintaan.

Toki tuo 35 000$ nousee myös lähes 50 000€, kun hintaan lisätään alv, tulli ja autoveroa noin 1000€. -2000€ sähköauton hankintatuki.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä olin kans tulossa kysymään että tässäkö se halpis nyt on :eek: Ei voi sanoa muuta kuin oi voi :tdown:
Tuossa oli yksi veikkaus 45 000€ hinnasta ja omakin veikkaus on muistaakseni jotain samaa luokkaa. Mutta Teslahan ei edes valmista tuota autoa.
Mikä on Model 3:n sen luvatun perusmallin, $35 000 mallin, hinta Suomessa? Minun päivitetty arvaukseni: 44 500 €.
Model 3:n hinnat Suomessa – Tessutellen

Päivitys: Teslan tilaussivun lähdekoodista löytyy hinnasto. Siinä Model 3:n perusmallin hinta on 44 300 €. Lisätään autovero ja asiakirjamaksu ja vähennetään hankintatuki, niin hinnaksi tulee noin 44 500 €.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän se karvalakkimalli oo tota 45ke luokkaa kun joskus ehkä loppuvuodesta tulee saataville. Toki se alkaa jo olla oikeesti aika riisuttu jolloi kilpailevat mallit taitaa olla jo houkuttelevampia ainaki jos varusteisiin katsoo.
 
Eiköhän se karvalakkimalli oo tota 45ke luokkaa kun joskus ehkä loppuvuodesta tulee saataville. Toki se alkaa jo olla oikeesti aika riisuttu jolloi kilpailevat mallit taitaa olla jo houkuttelevampia ainaki jos varusteisiin katsoo.
Voi olla että Teslalle soittamalla saisi halvempaa SR mallia myös ja/tai ilman autopilottia. Eli hinta voisi olla mahdollista saada 49 999€ ja siitä sitten saisi 2000€ hankintatuen.

Ilmeisesti SR+ ja autopilotti on olleet suositumpi vaihtoehto. Samoin soittamalla saisi LR RWD malliakin.

Tuossa takavetoisessa on ainakin pisin range.

To further simplify our line-up, beginning today customers will also need to call or visit a Tesla store to get Model 3 Long Range Rear-Wheel Drive.
An Update to Our Vehicle Lineup
 
Niin, eikös Tesla tänään ilmoittanut ettei sitä $35000 mallia tule. Se on lopullisesti kuopattu.

Edit. Kaivoin vielä lähteen Tesla’s $35,000 Model 3 is no longer available to order online
Niin siis ei ole enää saatavissa netissä. Ja jotain muutakin on poistettu tuosta, ainakin lämmitettävät penkit.
The $35,000 Model 3 will no longer be available online, and several features, including heated seats, will be disabled.

Sitä autoa voi silti tilata käymällä Teslan myymälässä tai soittamalla.
You can still visit a store for it — or call the company

Kaikissa muissa malleissa on autopilotti vakiona, mutta 35 000$ mallissa sitä ei ole.

The $35,000 Model 3 will be range-limited by software to 220 miles, and its music streaming service, navigation and heated seats will be disabled. But because it’s disabled through software, drivers can upgrade to a Standard Plus any time they want, the company says. Tesla will begin delivering the Model 3 Standard this weekend, according to the post.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin kyllä tuon Optiman range paranee heti hiukankin lämpimämmällä kelillä. Tänään 35km ajettu pelkällä sähköllä ja rangesta kului vain 32km ja jäljelle jäi 29km. Nyt kun tuota vielä hiukan oppii ajamaan taloudellisemmin niin otollisissa olosuhteissa yhdellä latauksella voisi päästä jopa 70km.
 
Optimaalinen lämpötila hybrideillehän on joku 10-15 astetta kun ei tarvitse moottoria juuri lämmittää, mutta ei toisaalta kabiinia jäähdyttääkään.
 
Niin siis ei ole enää saatavissa netissä. Ja jotain muutakin on poistettu tuosta, ainakin lämmitettävät penkit.


Sitä autoa voi silti tilata käymällä Teslan myymälässä tai soittamalla.


Kaikissa muissa malleissa on autopilotti vakiona, mutta 35 000$ mallissa sitä ei ole.

Siis nyt kyllä jäi vähän kakka maku ton Tesla artikkelin pohjalta. Siis oikeasti, lämmitettävät penkit jää pois halvasta mallista ja myös musiikin streamaus +navi. Toki nuo sai softalla päivitettyä koska vaan, tuskin nyt kuitenkaan lämmitettyjä penkkejä mutta silti noinkin kalliissa autossa?? :eek:

Ja sitten autopilottia sitä autopilottia tätä, ollut lisävaruste mutta nyt "jo" vakio varuste Standard Plus mallissa mutta ei non Plussassa... Sitten vielä tuo ihme pelleily liisinkin kanssa eli kun soppari loppuu, ei anneta ostaa autoa itelleen vaan menee johonkin ihme network toimintaan joka ei kyllä oikeen auennut itelle??

Tuokin vähän outoa että Teslalla ajateltiin että jos halvat mallit tulee liian aikaisin myyntiin niin siinä kuolee koko lafka, taitaa se kuolla ennemminkin toistippäin vai olenko ihan väärässä:geek:

Muut valmistajat tulee ihan pian heittämällä Teslan ohi niin että heilahtaa, semmosta silli salaattia :tup:
 
Tekniikan Maailma



Tuossa jutussa on hurjasti asiaa joten en rupea nyt quottaamaan sieltä parhaita paloja. Ehkä mitä jäin miettimään, että nykyinen "30% tukea pikalatauspisteen rakentamiseen minne vain" on vähän vanhentunut. Uudellamaalla ei tarvi tukea enää lainkaan. Sensijaan Lappiin, kainuuseen yms voisi tukea reilumminkin. Hyvin vähälle käytöllehän ne syrjäseutujen kaupunkien laturit jää, mutta moni jättää sähköauton ostamatta jos pikalaturiverkossa on aukkoja. Ehkä malli jossa tuetaan 30% jos on yli 50km seuraavalle pikalaturille, ja 60% jos yli 100km.
Siinähän se heti otsikon alla kerrottiin, mikä meni otsikossa pieleen: "Julkisia latauspisteitä on ihan tarpeeksi nykyisille sähköautoille."

2404 sähköautoa ja mahtava latausasemien suhde 1:8 tarkoittaa, että nykyisellä infralla kasvuvaraa nykytilanteesta on huimat 600 autoa, ennen kuin EU:n tavoiteluku 1:10 alittuu.
 
Siis nyt kyllä jäi vähän kakka maku ton Tesla artikkelin pohjalta. Siis oikeasti, lämmitettävät penkit jää pois halvasta mallista ja myös musiikin streamaus +navi. Toki nuo sai softalla päivitettyä koska vaan, tuskin nyt kuitenkaan lämmitettyjä penkkejä mutta silti noinkin kalliissa autossa?? :eek:

Ja sitten autopilottia sitä autopilottia tätä, ollut lisävaruste mutta nyt "jo" vakio varuste Standard Plus mallissa mutta ei non Plussassa... Sitten vielä tuo ihme pelleily liisinkin kanssa eli kun soppari loppuu, ei anneta ostaa autoa itelleen vaan menee johonkin ihme network toimintaan joka ei kyllä oikeen auennut itelle??

Tuokin vähän outoa että Teslalla ajateltiin että jos halvat mallit tulee liian aikaisin myyntiin niin siinä kuolee koko lafka, taitaa se kuolla ennemminkin toistippäin vai olenko ihan väärässä:geek:

Muut valmistajat tulee ihan pian heittämällä Teslan ohi niin että heilahtaa, semmosta silli salaattia :tup:
Jos oikein tajusin, niin Tesla alkaisi valmistaa Model 3 SR versiota, eli tuota 35 000$ hintaista. Mutta neti kautta ei voi enää tilata, vaan puhelimella tai autoliikkeestä.

Ilmeisesti kaikki ominaisuudet on SR mallissa, mutta pois käytöstä. Eli ne penkinlämmittimet ei siis toimi. Jos maksaa lisää, niin saa SR Plus ominaisuudet käyttöön. Koska penkinlämmittäjätkin kytketään varmaan päälle siitä tabletista, eikä fyysisiä nappuloita ole.

Tesla will begin delivering the Model 3 Standard this weekend, according to the post.

Se vaan että Tesla valmistaa ensisijaisesti noita kalliimpia Model 3 versioita ja SR ja SR+ varmaan vähän vähemmän. Ilmeisesti SR mallia ei tule vielä ollenkaan eurooppaan?
 
Jos oikein tajusin, niin Tesla alkaisi valmistaa Model 3 SR versiota, eli tuota 35 000$ hintaista. Mutta neti kautta ei voi enää tilata, vaan puhelimella tai autoliikkeestä.

Ilmeisesti kaikki ominaisuudet on SR mallissa, mutta pois käytöstä. Eli ne penkinlämmittimet ei siis toimi. Jos maksaa lisää, niin saa SR Plus ominaisuudet käyttöön. Koska penkinlämmittäjätkin kytketään varmaan päälle siitä tabletista, eikä fyysisiä nappuloita ole.



Se vaan että Tesla valmistaa ensisijaisesti noita kalliimpia Model 3 versioita ja SR ja SR+ varmaan vähän vähemmän. Ilmeisesti SR mallia ei tule vielä ollenkaan eurooppaan?

Öö siis tuleeko niitä sittenkin? Hinta taitaa olla silti 50te luokkaa kuin 35-40te? Soittaa siis pitäisi Suomen Teslan myyntiin että saisi sellaisen? Ei silti kyllä ole mielenkiintoa enää, ainakaan 3sia kohtaan.

On vaan jotenkin äsittämöntä että tommosia ns perusvarusteitakin jätetään pois mitkä löytyy melkein autosta kuin autosta, merkistä ja mallista riippumatta.
 
Öö siis tuleeko niitä sittenkin? Hinta taitaa olla silti 50te luokkaa kuin 35-40te? Soittaa siis pitäisi Suomen Teslan myyntiin että saisi sellaisen? Ei silti kyllä ole mielenkiintoa enää, ainakaan 3sia kohtaan.

On vaan jotenkin äsittämöntä että tommosia ns perusvarusteitakin jätetään pois mitkä löytyy melkein autosta kuin autosta, merkistä ja mallista riippumatta.
Olisiko parempi jos lähtöhinta olisi korkeampi ja varusteet olisi pakko ottaa?
 
Öö siis tuleeko niitä sittenkin? Hinta taitaa olla silti 50te luokkaa kuin 35-40te? Soittaa siis pitäisi Suomen Teslan myyntiin että saisi sellaisen? Ei silti kyllä ole mielenkiintoa enää, ainakaan 3sia kohtaan.

On vaan jotenkin äsittämöntä että tommosia ns perusvarusteitakin jätetään pois mitkä löytyy melkein autosta kuin autosta, merkistä ja mallista riippumatta.
Joku oli käynyt Teslalla kysymässä alle 50k€ mallista, mutta ei sitä ainakaan vielä saa tilattua (euroopaan). Hinta voisi olla 45-50k€, jos sellainen olisi saatavilla ja siihen saisi -2000€ hankintatuen, mikä olisi ihan hyvä plussa.

Liikkeestä kumminkin on tilattavissa LR akulla oleva takavetoinen malli. Tuo on se piilotettu malli, jota ei netissä näy. Se on ilmeisesti ainut piilotettu malli ja netissä on 3 muuta lisää. SR olisi se viides versio, kai sekin joskus tulee silti.

Jos sr ja sr+ ero olisi vaikka 2000€. Autopilot 3300€. Sr+ maksaa 51 500€. Sr olisi silloin 46 200€.
 
Olisiko parempi jos lähtöhinta olisi korkeampi ja varusteet olisi pakko ottaa?

Mun mielestä nämä on perusvarusteita ja tossa hinta luokassa pitäisi ilma muuta olla vakiona varusteissa. Oli hinta korkeampi tai alempi... Noo, onneksi tätä ei ole pakko ostaa :)
 
Mun mielestä nämä on perusvarusteita ja tossa hinta luokassa pitäisi ilma muuta olla vakiona varusteissa. Oli hinta korkeampi tai alempi... Noo, onneksi tätä ei ole pakko ostaa :)
Missä autossa on "music streaming" tai navi "vakiovarusteissa"? Aina pitää valita joku kalliimpi varustetaso, että löytyy jotain tuollaista. Äkkiseltään ei tule mieleen mitään normaaleita autoja joissa on tuollaisia ominaisuuksia halvimmassa hinnat-alkaen mallissa. Ehkä jossain Ferrareissa tai Bentleyssä on?

Penkkien lämmittimetkin ovat vakiovaruste vain Suomessa. Heti kun muutat jonnekin muualle, niin se on erikseen valittava lisävaruste. Tesla ei varmaan ole jaksanut tai pystynyt miettimään ihan samalla tarkkuudella noita varustelupaketteja kuin perinteiset valmistajat, jotka ulkoistavat ne varustepakettien valinnat paikallisille maahantuojille.
 
Missä autossa on "music streaming" tai navi "vakiovarusteissa"? Aina pitää valita joku kalliimpi varustetaso, että löytyy jotain tuollaista. Äkkiseltään ei tule mieleen mitään normaaleita autoja joissa on tuollaisia ominaisuuksia halvimmassa hinnat-alkaen mallissa. Ehkä jossain Ferrareissa tai Bentleyssä on?

Penkkien lämmittimetkin ovat vakiovaruste vain Suomessa. Heti kun muutat jonnekin muualle, niin se on erikseen valittava lisävaruste. Tesla ei varmaan ole jaksanut tai pystynyt miettimään ihan samalla tarkkuudella noita varustelupaketteja kuin perinteiset valmistajat, jotka ulkoistavat ne varustepakettien valinnat paikallisille maahantuojille.

No kyl toi bt streamaus kännykästä tuntuu olevan melkein kans vakiona monessa tämän päivän autossa. Navi ei välttämättä mutta kyllä eu alueella usemmassakin maassa penkit on mallia lämmitettävät. Ehkä pl eteläisempi eurooppa, Italia tms.

Eipä toi T3 kauhean Preemiumilta vaikuta vaikka hintaa sen 50te.
 
Kyllähän navi on ollut jo useamman vuoden vakiovarusteena yli 20k€ luokan autoissa lähes järjestäen.
 
No kyl toi bt streamaus kännykästä tuntuu olevan melkein kans vakiona monessa tämän päivän autossa. Navi ei välttämättä mutta kyllä eu alueella usemmassakin maassa penkit on mallia lämmitettävät. Ehkä pl eteläisempi eurooppa, Italia tms.

Eipä toi T3 kauhean Preemiumilta vaikuta vaikka hintaa sen 50te.
Ei se ole bt streamausta vaan ilmainen, autoon liitetty Spotify premium. Tai näin ainakin s ja x rintamalla, oletan että 3 jatkaa samalla tavalla
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 460
Viestejä
4 496 848
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom