Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei oo sitä selkänojaaItsellä moottoripyörän kiihtyvyys ei niin tunnu, ehkä sen massan puute. Vaikea selittää mutta fiilis juttuja nää on.
Mutta perstuntumaa sitäkin enemmän. [emoji1787]Ei oo sitä selkänojaa
Miten näitä akun range tietoja nollataan että sais isomman lukeman, toki se nyt todellisuuteen välttämättä vaikuttaisi mitään mutta kuitenkin
Huollon jälkeen on tosiaan monesti ollu trippimittari nollilla, kun ovat jotain testerillä resetoineet. Silloin on myös akku antanut sitä maksimi-arviota rangeksi. Mitään vaikutusta sillä ei ole siihen kauasko sillä pääsee, eli aivan turhaan sitä resetoit. Se kyllä kulkee niin pitkälle kuin akussa riittää juissia, ja pidemmälle pääset optimoimalla asetuksia. Esim. lämmität auton valmiiksi, ajastat lähtöajan tyyliin 10-15min aikaisemmaksi kuin oikea lähtöaika jolloin auto ehtii ladata lämppärin viemän sähkön tilalle akkuun. Ajelet rauhassa, jyrkkiä kiihdytyksiä vältellen. Kabiinin lämpöpyyntö vähän pienemmälle jne jne...
Eipä noilla ole itelle merkitystä ku lämpimästä tallista lähden ja valmiiksi näyttää 27-28km rangeksi 100% akulla ja lämpimällä sen pääsee mitä näyttää Olis vaan jostain sen 10km saanut lisää rangea...jos resetoimalla auto osaiskin mennä pidemmälle ku ajot on täällä Suomessa varmaan erilaiset mihin se on tottunut Ruotsissa, olisko mitään perää
Kaasujalkaa kevyemmäksi, kaikki turhat mukavuudet pois päältä, ennakoivaa ajoa, ecopro-tila käyttöön, ...
Siis kaikki jo käytössä, ei merkitystä. Ton 27km pääsee ja thats it ku on lämmin keli jotain +10c
Mut mietityttää vaa jos jollai 225xe mallilla pääsee oikeasti 40km...
Mulle on noista aiemmista viesteistä jääny aika epämääräinen kuva pitkällekkö sillä oikeasti pääsee. Ilmeisesti sillä ei kertaakaan ole ajettu koko akkua tyhjäksi, että nähtäisiin mihin asti pääsee. Pieniä pätkiä vaan.
En tiedä mitä uudessa mallissa voisi olla erona, jos tuossa ei vielä sitä isompaa akkukapaa ole. Ainakin vanhemmassa sähkölämmitin oli 5kW tehoinen sähkövastus, olisiko se vaihdettu ilmalämpöpumppuun uudemmassa? Tuollaisella muutoksella ainakin saisi eroa näillä keleillä.
^^ mikä ihme siellä nyt mietittyttää. Akussa on energiaa, sitä käyttämällä se kuluu ja aikanaan loppuu. Ihan vastaavalla tavalla toimii polttoainetankki tässä suhteessa. Auto arvioi viime aikaisen kulutuksen (plus muutaman muun seikan kuten aikaisemmissa viesteissä ilmi tullut) perusteella kauanko se riittää.
Näinhän se juuri on. Esimerkkinä oma aamu tänään kun lähdin täydellä akulla liikkeelle ja range näytti 61km startatessa. Kilometri ajettu ja range oli jo tippunut 55km, koska oli kylmä aamu ilman esilämmitystä. Perille päästyä 36km ajon jälkeen rangea olikin jäljellä 25km eli loppumatkalla range tasoittui, kun auto tajusi ettei koko matkaa tarvitse ajaa kylmällä akulla. Alkuun akkua kuitenkin syötiin suuresti, koska kylmä akku ja sähkönkulutus muutenkin suurempaa lämmittimien ollessa päällä.^^ mikä ihme siellä nyt mietittyttää. Akussa on energiaa, sitä käyttämällä se kuluu ja aikanaan loppuu. Ihan vastaavalla tavalla toimii polttoainetankki tässä suhteessa. Auto arvioi viime aikaisen kulutuksen (plus muutaman muun seikan kuten aikaisemmissa viesteissä ilmi tullut) perusteella kauanko se riittää.
Joo no panic, jännää jos 3v:ssa lähtee joku 10km kävelemään akusta...
Jos yhtään helpottaa, niin mulla menee kohta kaksi vuotta BMW 530e mallin kanssa ja ajettu melkein 50 000 kilsaa. En ole huomannut mitään eroa sähköajon riittävyyden suhteen tässä ajassa tai matkassa.
Bemarillahan on "6v/100tkm akkusertifikaatti". Sellainen ainakin luvattiin autoa tilatessa. En ko. sertifikaattia koskaan ole nähnyt, mitä lie se pitää sisällään?
Onko muuten bemarille mitään softaa jolla tuota sähköpuolta vois tarkkailla? Esim. juurikin akun kuntoa? Mitsubishille ja tojotillekin ilmeisesti on softia olemassa. Samaten löytyy leaf spy ja mitä lie.
Joo no panic, jännää jos 3v:ssa lähtee joku 10km kävelemään akusta...Toki kännykkä maailmassa jo 2v päästä pitäisi vaihtaa akku
Näköjään jos alle 70% alkuperäisestä tipahtaa akun kunto niin vaihtavat takuuseen.
BMW iPerformance Warranty Guidelines | Ownership | BMW
Mistä maksimista tuo 70%, lukemasta 40km range? Itellä nyt mittarissa 27 tai 28km
Mistä maksimista tuo 70%, lukemasta 40km range? Itellä nyt mittarissa 27 tai 28km
Yritä tässä nyt olla vähäpäästöinen, laitoin isännöitsijälle ( VaV ) sähköpostia ja latauspaikkoja ei tule nykyisiin eikä tuleviin taloihin eikä nykyisistä tolpista saa autoa ladata. Päätin että ostan seuraavaksi sellaisen nokivasaran että itteäkin hirvittää.
Miksi kysyit isännöitsijältä? Taloyhtiö toimii kuten yritys ja päätökset tekee yhtiön hallitus eikä isännöitsijä. Isännöitsijä tekee tasan sen mitä hallitus määrää. Jos päätösvalta on annettu isännöitsijälle niin hallitus on kyvytön ja pitäisi äänestää ulos.
Jos hallitus on tehnyt päätöksen johon isännöitsijä vetoaa, hänen pitää se päätös näyttää toteen. Tosin kokemuksesta tiedän että isännöitsijä valitsee helpoimman tien ja kertoo ettei mitään hyväksytä yms. Joutuisi tekemään lisähommia jos "eskaloisi" asian eteenpäin.
Ootteko käyny ajamassa uutta corollaa? Mä kävin ajamassa sen 180hp koneella ja keskikulutus pyöri 4 litran paikkeilla.
Rinnastaisin lähinnä sylinterinlepuutukseen
"Itselataavalla hybridillä" on aika vähän tekemistä ketjun aiheen kanssa. Rinnastaisin lähinnä sylinterinlepuutukseen ja muihin polttoaineensäästötekniikoihin.
Koeajoin sillä 1.8 hybridillä ja farkkuna. En vaan huomannut seurata sitä kulutusta. 1.8 ja 2.0 taitaa olla lähes sama kulutus.Ootteko käyny ajamassa uutta corollaa? Mä kävin ajamassa sen 180hp koneella ja keskikulutus pyöri 4 litran paikkeilla.
Volvo XC60 t8 oli hyvä myös ja siinä on jatkuva veto sähkömoottorilla taka-akselilla.
Sähkö ei ole etupyörillä ollenkaan. Ja sähkössä ei ole vaihteita, kun moottori on yksistään taka-akselilla.Mitä tolla tarkotat, eikös ne kaikki t8 oo samalaisia et etuvetosia ellei tarvetta oo esim liukkaalla jolloin sähkö tulee apuun. Toki näistä löytyy jatkuva neliveto moodi myös ja pelkkä takaveto pelkällä sähköllä
Sähkö ei ole etupyörillä ollenkaan. Ja sähkössä ei ole vaihteita, kun moottori on yksistään taka-akselilla.
Jos siis ajaa sähköllä, niin ei ole nykäyksiä. Kuten ei ole Toyotassakaan, vaikka sillä ei juuri sähköllä pääse.
Esim bmw 330e ja 530e on sähkömoottori edessä ja auto on takavetoinen.
.
Juu noi 330e ja 530e on pelkkiä takapotkusia, mikä on sääli Onko uusin 330e plugari edelleen samalainen kuin edeltäjänsä eli ei ole nelikko??
Uusi BMW 330e on tosiaan samanlainen kuin vanha, mutta pienillä parannuksilla. Siitä tulee kumminkin myös farmari malli.Siis ei tietenkään sähkömoottoria edessä. Etuvetoinen fossiili kone keulalla jolloin se on ensisijaisesti etuveto ja kun pito ongelmia, tulee sähkömoottori takaa jeesimään jolloin autosta tulee neliveto. Tuo jatkuva nelikko moodi on mielenkiintoinen.
Juu noi 330e ja 530e on pelkkiä takapotkusia, mikä on sääli Onko uusin 330e plugari edelleen samalainen kuin edeltäjänsä eli ei ole nelikko??
Tuo vaikuttaisi jo ihan hyvältä jos vain luvattu range on edes lähelle todellista rangea.Uusi BMW 330e on tosiaan samanlainen kuin vanha, mutta pienillä parannuksilla. Siitä tulee kumminkin myös farmari malli.
New 2019 BMW 330e plug-in hybrid: pictures, specifications and release date
Kia Niro Electricin hinnat julkistettiin. Alkaen 44 990 €.
Sähkömoottori omalla akselillaan on yksinkertainen ja kevyt toteutus. Kuvailemasi systeemi tuntuu ajatuksen tasolla hyvältä mutta esimerkiksi uudessa Mitsu Outlanderissa on tuollainen systeemi eikä sitä ole ainakaan kehuttu arvosteluissa... Johtuu varmaankin siitä, että pienestä akusta ei saada tarpeeksi virtaa dynaamisempaan ajoon ja polttis joutuu kuitenkin käynnistymään antamaan apuvirtaa sähkömoottoreille. Kulutuslukematkin tuntuvat aika korkeilta.
Koeajo: Uutta menneisyydestä – Mitsubishi Outlander PHEV Instyle
Mitsubishi Outlander PHEV - Ajamisen sietämätön helppous - Ammattiautot.fi
Tuota mitsuakin tuli katsottua, mutta kun toi atkinson motti ei kyllä iske, ei sitten yhtään. Laiska ja kuluttaa paljon.
Eikös M bemarit oo käsivaihteisia eli ei paljon tarvi sössiä vaihtoa ni Volvo alkaa olee jo rinnalla
Siis ei tietenkään sähkömoottoria edessä. Etuvetoinen fossiili kone keulalla jolloin se on ensisijaisesti etuveto ja kun pito ongelmia, tulee sähkömoottori takaa jeesimään jolloin autosta tulee neliveto. Tuo jatkuva nelikko moodi on mielenkiintoinen.
Se "jatkuva neliveto" on ensisijaisesti niin toimiva että takavetoavustus on automaattisesti liikkellelähdössä yms päällä vaikka sitä etupyörän pidonmenetystä ei olisi vielä tapahtunut. Reiluissa motarivauhdeissa noissa Volvon systeemeissä ei nelivetoa enää saa mitenkään päälle.
No tarjoaahan se sähkömoottori tehoa kun oikealla nilkalla komentaa, mutta vain silloin kun komennetaan. Tosin yhtälailla se tarjoaa sitä tehoa kaikissa moodeissa, mahdollisesti hieman eri suhteessa.Kyllä siinä on jatkuva neliveto powermoodissa, vai meinaatko että nopeuden kasvaessa neliveto putoaa yhtäkkiä pois päältä vieden suuren osan tehoista mukanaan
Päättelin että on päällä myös ohjekirjan maininnasta:
"Nelivedolla on
myös vakauttava vaikutus suuremmilla
nopeuksilla."
Tarkkoja speksejä en tiedä kyllä itsekään
No tarjoaahan se sähkömoottori tehoa kun oikealla nilkalla komentaa, mutta vain silloin kun komennetaan. Tosin yhtälailla se tarjoaa sitä tehoa kaikissa moodeissa, mahdollisesti hieman eri suhteessa.