Tulevat tai eivät niin enemmistö silti päättää. Enemmistöä hyödyttävästi noi entiset paikkojen minimimäärät on määrätty. Ja nyt trendihän on ollut että asuntoja rakentaessa vaaditaan vähemmän parkkipaikkoja taloyhtiöltä.
Aikasemmin pistinkin tuosta linkkiä et nostakaa meteliä jos haluatte parkkipaikat säilyttää, ettei ne mene keskitetysti johonkin parkkiyhtiönluolista vuokrattavaksi paikoiksi vallan. Silloin muistasin että vastattiin ettei liity sähköautoihin.
Helsinki suunnittelee mullistusta: uusiin taloihin ei ehkä enää tarvitse rakentaa parkkipaikkoja
Eiköhän markkina ratkaise tämänkin ongelman, jos asuntojen ostajat/vuokraajat haluavat autopaikkoja taloyhtiöön, niin kyllä rakennusliikkeet niitä sinne silloin tekevät.
Jos taas asunnot menevät kaupaksi ilman autopaikkoja, niin turha niitä on sinne tehdä.
Tietty voihan se autopaikan puuttuminen myöhemmin vaikeuttaa asunnon myyntiä tai vuokrausta, mutta se on sitten asunnon silloisen omistajan murhe.
Itse en todellakaan harkitsisi asunnon hankkimista sellaisesta talosta, jossa ei ole kunnollisia parkkipaikkoja, vaikka olisikin muuten miten täydellinen tahansa.
Voisi olla ehkä kuitenkin helpompi projekti lähteä rakentamaan Lotuksesta, vaikka perin vittumainen urakka se on pikkulohko laittaa 1,8l neloskoneen tilallekin.
Lotuksen käyttäminen aihiona pilaisi koko homman hienouden siitä, että voisi ajella V8 Teslalla ekoautojen parkkipaikoille.
Jos tuohon Tesla Roadsteriin lähtisi istuttamaan pikkulohko kasia, niin ei siitä jäisi Teslaa paljon muuta kuin kuoret ja sisusta, muuten pitäisi varmaan rakentaa putkirunko, johon istuttaisi tekniikan.
Niin ja jos voit ladata kotona ja töissä 8A yksivaiheisena niin se riittää varmaan 80% koko autokannalle päv
ittäiseen ajoon, siihen vielä pikalaturit ja kauppalaturit päälle niin ei todellakaan ole mikään ongelma. Latauksen ongelma on nämä mulkut jotka haluaa kieltää lataamisen, syynä on kun mun mielestä sähkö ei vaan riitä.
Täälläkin ruikuttaa ukkoja jotka on päättäneet että sähköauto on paska ikuisesti.
Kyllähän sähköverkon kapasiteetti riittää useimmissa paikoissa sähköautojen lataamiseen ja yksivaiheisella lataamisella saisi suurin osa autoilijoista ajosuoritteensa hoidettua, mutta silti varmuuden vuoksi taloyhtiöiden olisi hyvä päivittää sähköjärjestelmänsä sellaiseksi, että siihen saisi hyvät latauspaikat nykyisille sähköautoilijolle ja että siihen saisi myöhemmin liitettyä latauspaikat myös tuleville sähköautoilijoille.
Uskoisin, että näitä lataus&laskutus järjestelmiä tulee tulevaisuudessa tarjoamaan useampikin toimittaja, niin perinteisistä energiayhtiöistä, kuin uusista yrittäjistäkin.