Keskustelua hybridiautoista

Tästä syystä itse olenkin katsonut Optiman farkkua. Lisäksi saa reilu 20km lisää rangea ja hankintahinnassakin säästää puolet. Varustus vakionakin kunnossa eikä laatuvaikutelmassakaan ole valittamista.
Tossa ei vaan ole nelivetoa, mikä itselleni ehdoton no no! Ettei tule väärinkäsityksiä, niin tämä omani on 225xe ja tilat konttia lukuunottamatta isommat kabiinissa kuin omassa 530d:ssä.
 
Optima näyttäisi nahkapenkeillä ja myös luxury:nä tulevan tonnin pari kalliimmaksi. Oma siis luxury ja 5v/200 000km takuulla.
 
Optima näyttäisi nahkapenkeillä ja myös luxury:nä tulevan tonnin pari kalliimmaksi. Oma siis luxury ja 5v/200 000km takuulla.
Optima onkin sikakallis uutena Suomessa eikä oikein sillä hinnalla minustakaan kannattava. Vajaan vuoden käytettynä erittäin paljon huokeampi hinta.
 
Taitaa myös tulla halvemmaksi vaihtaa rattaat kuin auto! Muistan omaa sedania tilatessa kuinka moni uhosi odottavansa 530e farkkua, joka varmasti tulee ihan kohta. Nyt alkaa olla kaksi vuotta täynnä niistä hetkistä ja 5-sarjan plug-in farkusta yhä nähdään unta. Ehkä vuoden päästä.
 
Yksi näkökulma sähköauton hankintatuelle. Toki 2019 aikana voi jo tulla alle 50 000€ Tesloja ja Teslallahan on kaikkein suurin tuotantokapasiteetti sähköautoille. Sillä voi olla jo merkitystäkin.

Tällä hetkellä maailmassa sähköautojen tuotantomäärä on vakio, mitä tulee linjalta ulos. Jos näistä osa saadaan hankittua tukien avulla Suomeen, niin se ei paranna maailmanlaajuisesti ilmastoa mitenkään, Juha Kuismanen perustelee.

Sähköautojen hankintatukea on maksettu vuoden 2018 alusta alkaen ja aiotaan maksaa vuoteen 2021. Tuki on 2 000 euroa uuden sähköauton ostajalle tai pitkäaikaisvuokraajalle.
Diplomi-insinööri teki kansalaisaloitteen sähköautojen tuen lopettamisesta: "Polttaisin tukirahat viiden euron seteleinä takassa"
 
Yksi näkökulma sähköauton hankintatuelle. Toki 2019 aikana voi jo tulla alle 50 000€ Tesloja ja Teslallahan on kaikkein suurin tuotantokapasiteetti sähköautoille. Sillä voi olla jo merkitystäkin.


Diplomi-insinööri teki kansalaisaloitteen sähköautojen tuen lopettamisesta: "Polttaisin tukirahat viiden euron seteleinä takassa"
Kyllähän sitä kaikkenlaisia tyhmiä ideoita esitetään... :tdown:Tukea pitäisi nostaa vaikka 5000€.

Sähköauto on fiksu työsuhdeautonakin - Hyundai
 
Dippainssiltä unohtuu sellainen tosiasia, että mitä enemmän on kysyntää yli tarjonnan, sitä enemmän valmistajat ovat valmiita investoimaan lisäkapasiteettiin. Jos autot seisoisivat varastossa ei kukaan varmasti suunnittelisi uusia akku/sähköautotehtaita.
 
Kyllähän sitä kaikkenlaisia tyhmiä ideoita esitetään... :tdown:Tukea pitäisi nostaa vaikka 5000€.i

Helppoa huutaa muita mukaan maksamaan mahdollista omaa uutta autoa. :dead:

Ylipäätään hankintatukia voi harkita vasta jos vähintään vastaavan summan saa muuten pois valtion budjetista. Lisäksi se pitää sitoa auton ostohintaan, ei yli 30t euron autoihin tarvita veronmaksajien rahoja hankinta-avuksi. Hankintatuki voisi olla esim. 10-15% tuolloin auton hinnasta, edellytyksenä, että joku diesel- tai <2000-bensaauto paalataan sen kunniaksi. Ilman romutettavaa autoa tuki olisi puolet.
 
Kyllähän sitä kaikkenlaisia tyhmiä ideoita esitetään... :tdown:Tukea pitäisi nostaa vaikka 5000€.

Sähköauto on fiksu työsuhdeautonakin - Hyundai
Onhan tuo aivan typerä idea, kun 2000€ tuki aloitettiin vasta 2018. Jo 2019 voi tulla kiinnostavia alle 50t€ maksavia, tai sitten viimeistään 2020.


Hyundai on vähentänyt tuotantokapasiteetia. Mieluummin saisi lisätä, kun on kerrankin saatu hyvä auto.
Hyundai Slashes Kona Electric Production, But Why?
 
Helppoa huutaa muita mukaan maksamaan mahdollista omaa uutta autoa. :dead:

Ylipäätään hankintatukia voi harkita vasta jos vähintään vastaavan summan saa muuten pois valtion budjetista. Lisäksi se pitää sitoa auton ostohintaan, ei yli 30t euron autoihin tarvita veronmaksajien rahoja hankinta-avuksi. Hankintatuki voisi olla esim. 10-15% tuolloin auton hinnasta, edellytyksenä, että joku diesel- tai <2000-bensaauto paalataan sen kunniaksi. Ilman romutettavaa autoa tuki olisi puolet.
Suomessa ihan hyvin tuetaankin sähköautoja ja varsinkin ladattavia hybridejä. Suomi on jopa Kiinaa edellä. Lukemat jää kyllä Ruotsista, mutta ehkä siellä ostetaan sitten paljon Volvoja. Norjalla on taas öljytuloja.

Tuo 2000€ sähköauton hankintatuki taisi loppua 2021 ja sitten varmaan tulee joku uusi juttu taas tilalle.

Screenshot_2019-03-18_121156.jpg
 
Dippainssillä on kyllä siinä ihan validi pointti, että Suomen hankintatuen poistaminen ei juuri vähentäisi globaalia kysyntää ja kysyntä ylittäisi yhä tarjonnan. Tuki ei siis tarjoa mitään etua muille kuin alle 50 k€ hintaisen sähköauton ostajille.

Perään hieman omaa ajattelua: Tuet nostaa hintoja, jolloin kysyntä vähenee. Mennään helposti tukiloukkuun, jossa tukien avulla nostettuja hintoja joudutaan kompensoimaan tuilla, jotta kysyntä ei sakkaa. Hieman samanlainen tilanne on tehty Helsingissä asumistukien kanssa.

Edit. puuttui sana "hintoja"
 
Viimeksi muokattu:
Hyundai on vähentänyt tuotantokapasiteetia. Mieluummin saisi lisätä, kun on kerrankin saatu hyvä auto.
Hyundai Slashes Kona Electric Production, But Why?
Kona on ainakin itselleni ainoa edes etäisesti mielenkiintoinen sähkis 3:sen kilpailijaksi. Leaf ei ole koskaan kiinnostanut juurikaan jostain syystä.

Ehkä syy on se, että jos olen 40k+ autoa hommaamassa, niin sen pitäisi herättää edes jotain muitakin tunteita kuin tylsyyttä, jota nissan huokuu.

Jagge ja audi ovat tietysti myös mielenkiintoisia, mutta verrattuna kohta saataville tulevaan std-rangeen ne ovat kovin kalliita.
-
On se jännä kun paskasta valmistusosaamisestaan tunnetty valmistaja on ainoa joka osaa valmistaa sähköautoja mitenkään merkityksellisiä määriä.
 
Helppoa huutaa muita mukaan maksamaan mahdollista omaa uutta autoa. :dead:
Olen jo käyttänyt yhden sähköautotuen 4v- liisari soppariin, ihan kivasti laski kk- maksua.:tup:
Kuitenkin tullut maksettua valtiolle uusien autojen oston yhteydessä veroja noin +60 000€ vuosien aikana (+tietty polttoaine verot päälle), kiva saada jotain pientä takaisinpäinkin.
Onhan tuo aivan typerä idea, kun 2000€ tuki aloitettiin vasta 2018. Jo 2019 voi tulla kiinnostavia alle 50t€ maksavia, tai sitten viimeistään 2020.
:tup:
Hyundai on vähentänyt tuotantokapasiteetia. Mieluummin saisi lisätä, kun on kerrankin saatu hyvä auto.
Hyundai Slashes Kona Electric Production, But Why?
Akkuja ei saa tarpeeksi....
Perään hieman omaa ajattelua: Tuet nostaa hintoja, jolloin kysyntä vähenee.
Ei suomessa myytävät sähköautot ole kallistuneet tukien myötä.
 
^ No kaikkihan kotiin päin haluaa aina kaikenlaista, maksan itsekin vuodessa pelkästään palkasta veroa sen noin 24t euroa, mutta en ei minusta silti muiden veronmaksajien osallistua minun omiin hankintoihini. Mieluummin näkisin kulujen karsimisen ja sitä myötä maksettujen verojen pienenemisen per henkilö. Tällöin jäisi sitä ostovoimaa paremmin hankintoihin.
 
^ No kaikkihan kotiin päin haluaa aina kaikenlaista, maksan itsekin vuodessa pelkästään palkasta veroa sen noin 24t euroa, mutta en ei minusta silti muiden veronmaksajien osallistua minun omiin hankintoihini. Mieluummin näkisin kulujen karsimisen ja sitä myötä maksettujen verojen pienenemisen per henkilö. Tällöin jäisi sitä ostovoimaa paremmin hankintoihin.

Aina voi uneksia :D

Toki jos ostovoima nousisi, nousisivat todennäköisesti myös hinnat. Eivät välttämättä samassa suhteessa toki.

Mutta aletaan olla aika kaukana aiheesta.

Sähköautojen tuki on omiaan kaventamaan sähköauton ja polttisauton hintakuilua, joka on edelleen melkoinen ja vaatii tosi isoja kilometrejä ja pitkää pitoaikaa, että sen saa kurottua umpeen pitoajalla.

Jos valtio haluaa nopeasti lisää sähköautoja Suomeen hankintahintaa pitää saada alemmas. Muuten se mainittu parantunut ostovoimakin menisi vaan hienompiin polttisautoihin.
 
Ei suomessa myytävät sähköautot ole kallistuneet tukien myötä.

Sanotko ihan tosissasi, että autokauppa jättää oman osansa ottamatta tuosta tuesta? Miksi ihmeessä ne niin tekisi? Kysyntää on enemmän kuin tarjontaa joten kilpailukaan ei paina hintoja alaspäin.
 
Tuosta hintakuilusta, miksi se pitäisi kuroa umpeen? Vaikka saisin samaan hintaa 3 polttista, niin ihan sama, ei vois vähempää kiinnostaa...
 
Tuosta hintakuilusta, miksi se pitäisi kuroa umpeen? Vaikka saisin samaan hintaa 3 polttista, niin ihan sama, ei vois vähempää kiinnostaa...

Pentti perustallaajaa kiinnostaa. Ja ilman sitä tavoitteet sähköautojen määrästä ei toteudu (eikä sen kanssakaan, mutta jäädään ehkä vähemmän kauas).
 
Olenko ainut ketä häiritsee se että auto pitää jatkuvasti laittaa johdon päähän kiinni. Talvella ärsyttää jo tällä hetkellä jos autossa lohkolämmitin ja pitää laittaa joka ilta johto kiinni, puhumattakaan että tuota pitäisi jatkaa ympäri vuoden.

Et varmaan, mutta en mäkään varmaan ole ainoa jota ärsyttää auton tankkaaminen.

Mua ottaa päähän suunnattomasti jo se että nykyisessä autossa on 300km pienempi tankki kuin edellisessä.

Kyllähän siinä 7.5minuutissa se 1-2 tankkausta ehtii hyvinkin. Jos 15000km/vuosi keskiarvo ajokilometrit niin 1250km/kk. Vähäkuluttavalla ei edes osu sitä kahta tankkausta joka kuulle. Oikein pihillä ei edes yhtä tankkausta kuulle. Sulle tulee myös aika kiire jos 30 sekunnissa meinaat asian hoitaa. Seinälaturista kyllä onnistuu, mutta kaivappa se shukopistokkeen johto autosta ja virität sen vaikka työpaikalla.

Kyllähän jos lataus on päivittäistä on se latausjohto valmiina sen kun tökkää auton kylkeen kiinni. Niinhän se käytännössä on lohkolämmitinjohdonkin kanssa.

Meneekö edes 30 sekuntia? Eihän tankkauspistoolin tökkäämisessäkään korkin avaamisineen mene kuin 10 sekuntia kun sen rutiinilla tekee. Lohkolämppärin johdon kiinnittämisessä menee viisi sekuntia jos oikein hidastelee.

Mä tankkaan 9/10 kerrasta parilta vakiopaikalta raskaankaluston D-pisteeltä josta löytyy pikkupistooli, niistä tulee naftaa selkeästi kovemmalla paineella, jolloin säiliön täyttöö ottaa noin minuutin, mutta kyllähän se kokonaisaika on väkisinkin vähintään 5 minuuttia kun aloitetaan ajan laskeminen siitä kun poikkeaminen suoralta reitiltä alkaa. Pelkkä maksukortin käsittely kaikkine valintoineen ja koneen miettimiseen tuntuu ottavan luokkaa minuutin.

Kuitenkin se kaikkein ärsyttävin vaihe on se kun siinä auton vieressä joutuu seisoskelemaan tyhjänpanttina (yleensä sateessa). Normi bensiksellä tuohon pitää vielä lisätä siinä pistoolin kahvassa kyyristeleminen, D-pisteillä on onneksi aina sukitussokat paikallaan.

Palkasta lähtee 30€.

Ei lähde.
 
Sanotko ihan tosissasi, että autokauppa jättää oman osansa ottamatta tuosta tuesta? Miksi ihmeessä ne niin tekisi? Kysyntää on enemmän kuin tarjontaa joten kilpailukaan ei paina hintoja alaspäin.
Autokauppa saa omansa oli tukea tai ei.
 
Vaikka en itse veronmaksajien suoraa subventiota niin hirveästi kannatakaan, tällä hetkellä sähköauton hankintatuki on ihan nappikauppaa ja lähinnä pieni potku autojen määrän kasvattamiseksi. Sitten kun näitä alkaa ihan todella ilmestyä Suomen teille, olisi tärkeämpää panostaa lainsäädäntöön niin, että luodaan edellytykset kotilataamiseen esim. asunto-osakeyhtiölakia muuttamalla.
 
Tietysti. Et kuitenkaan jostain syystä ottanut kantaa siihen, että ottaako autokauppa osansa myös tuesta. Miksiköhän :lol:
Autokauppa "ottaa" vain siinä mielessä osansa kun sähköautoja myydään enempi, ei muuten.:p Tehdas ei heille myy halvemmalla!
 
Tuosta hintakuilusta, miksi se pitäisi kuroa umpeen? Vaikka saisin samaan hintaa 3 polttista, niin ihan sama, ei vois vähempää kiinnostaa...

Itseäni kiinnostaa aika paljon, saanko isolla rahalla pikkuauton kokoisen sähköauton, jossa rajoitettu range kun pitää lähteä kauemmas, vai A6/A4/Passat/Octavia/Golf/Mitävielä kokoluokan kulkineen.
 
Itseäni kiinnostaa aika paljon, saanko isolla rahalla pikkuauton kokoisen sähköauton, jossa rajoitettu range kun pitää lähteä kauemmas, vai A6/A4/Passat/Octavia/Golf/Mitävielä kokoluokan kulkineen.
MINULLE on ihan sama. Jos todella pitkälle haluat, niin juna ja lentokone on keksitty... [emoji6]
 
Ei kuullosta hyvältä jos varaat julkisen latausaseman 8h joka arkipäivä. 4-5h parina päivänä olis ihan yes tasolla.
 
Ei kait sitä joka päivä tarvitse ladata 8 tuntia. Muutama tunti ja sitten kävisi siirtämässä pois.
Mikäs siinä sit jos luottaa jos et tyhjiä paikkoja löytyy ja pitää mielekkäänä ja tarpeeksi vaivattomana.
En kyllä itse jaksais moista kikkailua kun nimenomaan flexfuelkin piti olla automaattinen ettei tarvitse kartoista kyttäillä ja elämä pyöriä viinan ympärillä kuin alkoholistilla. Eli vaikkei juuri sähköllä aja niin useilta vuosilta jonkin sortin kokemusta siitä ettei niitä haluamia asemia ole ihan kaikkialla vaikka range onkin Helsingistä kepeesti Ouluun tankilla viinaa ollutkin. Ensimmäinen harrasteella viinakokeilu pelkällä viinalla käyvänä oli rasittavaa juuri asemien hakemisen ja vartavasten niillä käymisten takia ja siksi selvää et arkivehje oltava flex. Harraste söikin vielä sellaista 30 litraa eli pääsi jonku 200-300km tankilla. Voinut kovin pitkälle lähteä jollei ylimääräistä jerrykannua lavalle heittänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa itsellä mennä tuollainen Optima PHEV tilaukseen. Kaikilla tehtaan varusteilla ja puoli vuotta vanhana hinta jää reilusti alle 35k€. Minusta hyvä diili, kun miettii mitä saa vastineeksi rahoilleen.
 
Saattaa itsellä mennä tuollainen Optima PHEV tilaukseen. Kaikilla tehtaan varusteilla ja puoli vuotta vanhana hinta jää reilusti alle 35k€. Minusta hyvä diili, kun miettii mitä saa vastineeksi rahoilleen.

Kuulostaa siltä, että arvo on ottanut aikamoisen iskun puolessa vuodessa, jos tappiin varusteltu Optima phev on hinnastohinnaltaan jossain 48k€ tuntumassa sedanina ja 50k€ paikkeilla farkkuna.

Tosin hyvä sulle, kiva tuollaisella on varmasti ajella :D
 
Kuulostaa siltä, että arvo on ottanut aikamoisen iskun puolessa vuodessa, jos tappiin varusteltu Optima phev on hinnastohinnaltaan jossain 48k€ tuntumassa sedanina ja 50k€ paikkeilla farkkuna.

Tosin hyvä sulle, kiva tuollaisella on varmasti ajella :D
Useita Ruotsin tuontiautoja myynnissä nyt. Yleensäkkin plugineissa.

Siellä halvemmat hinnat, ehkä jopa joku tuki (kurssi etukin)? Sitten tuot Suomeen niin ei tarvitse kun minimi verot maksaa.
 
Teslan hintapelleily jatkuu. 3% hinnan nostoa lykättiin maanantailta keskiviikolle, koska tilauksia tuli muka niin paljon, ettei niitä ehditty prosessoimaan :vihellys:
Mielenkiintoinen myyntiprosessi jos vanhat tilaukset pitää ensin jotenkin "käsitellä" ennen kuin hinnastoa voidaan muuttaa...:rolleyes:
Tesla delays price increase – boost orders at the end of the quarter

Joku ilkikurisempi voisi arvella, että niitä tilauksia ei vieläkään saatu tarpeeksi kvartaalin myyntilukujen kaunistamiseksi.
 
Pakkaspäivät ja PHEV lämmitys: Onko mahdollista että pelkkä latausjohto kytkettynä pääsen autoon aamulla niin, että se on lämmittänyt sisätilat ja sulattanut ikkunat? Ja toinen kysymys että missä autoissa on tehokas lämmitin pelkällä sähköllä? Eli voi oikeasti valita että on 21 lämmintä autossa, ilman polttomoottoriapua. Tottakai range ottaa takkiin, mutta en haluaisi että polttomoottori turhaan käynnistyy lyhyellä matkalla muusta kuin kaasunpolkemisesta.
 
Pakkaspäivät ja PHEV lämmitys: Onko mahdollista että pelkkä latausjohto kytkettynä pääsen autoon aamulla niin, että se on lämmittänyt sisätilat ja sulattanut ikkunat? Ja toinen kysymys että missä autoissa on tehokas lämmitin pelkällä sähköllä? Eli voi oikeasti valita että on 21 lämmintä autossa, ilman polttomoottoriapua. Tottakai range ottaa takkiin, mutta en haluaisi että polttomoottori turhaan käynnistyy lyhyellä matkalla muusta kuin kaasunpolkemisesta.

Ainakin 330e lämpenee tai ilmastoi sään mukaan halutessa oli piuha kiinni tai ei, voi siis joko ajastaa tai puhelinappsilla laittaa päälle.
Lämpenee myös huikeata vauhtia sisätilat. toisinsanoen puskee lämmintä alle minuutissa.
Tm talvitestissä 530e ei muistaakseni lämmennyt kovinkaan hyvin pelkällä sähköllä niin ovat kai softaa muokanneet tai sitten 500 sarja jotenkin erilainen.
 
Teslan hintapelleily jatkuu. 3% hinnan nostoa lykättiin maanantailta keskiviikolle, koska tilauksia tuli muka niin paljon, ettei niitä ehditty prosessoimaan :vihellys:
Mielenkiintoinen myyntiprosessi jos vanhat tilaukset pitää ensin jotenkin "käsitellä" ennen kuin hinnastoa voidaan muuttaa...:rolleyes:
Tesla delays price increase – boost orders at the end of the quarter

Joku ilkikurisempi voisi arvella, että niitä tilauksia ei vieläkään saatu tarpeeksi kvartaalin myyntilukujen kaunistamiseksi.
Ei tarvitse olla ilkikurinenkaan. :) Enemmän myyntiä, kun Q1:stä on vielä jäljellä. Vaarana on että Q1 jää tappiolliseksi ja halvemmilla hinnoilla saa asiakkaita liikkeelle.

Teslahan toimittaa kaikki mahdolliset autot ennen Q1 loppua, että autoista saadaan rahat ajoissa. Sama toiminta on ollut jo aiemminkin. Ja jos hintoja nostetaan liian aikaisin, niin myynti vähän sakkaa.
 
Useita Ruotsin tuontiautoja myynnissä nyt. Yleensäkkin plugineissa.

Siellä halvemmat hinnat, ehkä jopa joku tuki (kurssi etukin)? Sitten tuot Suomeen niin ei tarvitse kun minimi verot maksaa.
Näin juuri. Kruunun tämän hetken kurssi on yksi syy miksi hinnat tippuneet ja tosiaankin käytännössä minimiverot Suomessa 33g päästöjen takia. Sitten kun tuo vielä auton itse tai käyttää firmaa välissä niin säästää sen 3-5k€ Suomen pyynteihin nähden. Tuollaisen Ruotsin 35k€ tuontiauton (farkku Optima) pyynnit Suomessa seilaa jossain 38-45k€ välillä.
 
Ainakin 330e lämpenee tai ilmastoi sään mukaan halutessa oli piuha kiinni tai ei, voi siis joko ajastaa tai puhelinappsilla laittaa päälle.
Lämpenee myös huikeata vauhtia sisätilat. toisinsanoen puskee lämmintä alle minuutissa.
Tm talvitestissä 530e ei muistaakseni lämmennyt kovinkaan hyvin pelkällä sähköllä niin ovat kai softaa muokanneet tai sitten 500 sarja jotenkin erilainen.
Lisäyksenä vielä tähän, että ollessaan piuhassa lämmitys/tuuletus käyttää verkkovirtaa, eikä siis auton akkua.
 
Tesla:facepalm::rofl:



Näyttää muutaman vuoden vanhana toi auto varmaan tosi hyvältä kerta noin helposti lähtee jo uutena irti.
 
Silmiin sattuu nuo koripaneelien sovitukset, ottaen huomioon hintaluokka. :shifty:
 
Lisäyksenä vielä tähän, että ollessaan piuhassa lämmitys/tuuletus käyttää verkkovirtaa, eikä siis auton akkua.

Tarkennuksena tähän että riippuu. Riippuu millaisessa laturissa auto on kiinni ja riittääkö siitä saatu teho. Vakiolaturilla ladatessa akku ei yleensä ole täysi lämmityksen päätteeksi, kun lähdet asetettuun lähtöaikaan liikkeelle. Verkkovirtaa se käyttää, mutta jos sei riitä niin erotus tulee akusta. Seinästä saa max. ~3,7kW (tehokkaammalla 16A laturilla) ja auton mukana tulevalla (8A) vain ~1.8kW. Lämppäri ottaa helposti enemmän, sen teho taisi olla 5kW.
 
Tesla:facepalm::rofl:



Näyttää muutaman vuoden vanhana toi auto varmaan tosi hyvältä kerta noin helposti lähtee jo uutena irti.

Tyhmä idea laittaa tollasta imukuppia yhtään mihinkään muualle sisustan osaan kuin lasiin. Noita imukuppeja kun on aika voimakkaita ja varmasti vetää irti kaiken mikä vaan lähtee. Ei ole yllätys, että tollanen ohut kalvo irtoaa.
 
Ei sillä ettei kannata imukuppia laittaa, mutta onhan tuo laadullisesti aika epic fail laittaa vinyylikalvolla keskikonsoli autoon.
 
Ei sillä ettei kannata imukuppia laittaa, mutta onhan tuo laadullisesti aika epic fail laittaa vinyylikalvolla keskikonsoli autoon.

Rehellisyyden nimissä en tiedä miten noi muiden valmistajien hinnat alkaen kiiltomustat listat on toteutettu. Lisähintaan usein saa sen oikean lakatun puulistan, mutta huomattavasti useammin se on "saman näköinen" muoviläystäke.
 
Tyhmä idea laittaa tollasta imukuppia yhtään mihinkään muualle sisustan osaan kuin lasiin. Noita imukuppeja kun on aika voimakkaita ja varmasti vetää irti kaiken mikä vaan lähtee. Ei ole yllätys, että tollanen ohut kalvo irtoaa.

Ei ole tuollaista kalvotettua tullut vielä vastaan, yleensä ovat ihan sitä kiiltävää muovia ilman mitään kalvoja. Varmaan halvempi noin tehdä jostain abs-paskamuovista osa ja vetää kalvolla väriin :beye:
 
Noissa imukupeissa käytetään ftalaatteja yms. pehmentimiä, joten ei niitä kannata tosiaan mihinkään muovipintoihin kiinnitellä. Meillä lasten kengurupallo liuotti Brion lasten kävelyharjoituskärrystä maalit, kun se oli siihen nostettu pois lattialta -> käyttökelvottomiksi molemmat. Eli kannattaa näiden kanssa olla varovainen ihan muussakin elämässä, heikentää ihan umpimuovejakin. Ei tietysti poista sitä, että kalvotus on kyllä melkoisen halpisratkaisu uudessa autossa.

Toisaalta en itse pidä laseissakaan olevista ylimääräisistä näköesteistä (kuten ei katsastusmies tai poliisikaan), mutta kieltämättä autoissa saisi olla konsolissa vaikka pari järjestelmäkameroiden tyyppistä kiinnikepohjaa, mihin istuttaa lisävarusteita. Tai ehkä ylimääräistä härpäkettä ei edes haluta, nehän voivat olla vaikka törmäyksissä turvallisuusongelma.
 
Tämä testi lupaa kyllä ihan hyvää Optimalle tai etenkin sen rangelle. Hyundai ja Kia olivat myös TM:n talvitestissä pärjänneet todella hyvin eli sähköpuoli on onnistunut talvikeleissä. Muistaakseni taisi olla paras kW/ ajettu kilometri suhde. Taisiko päästä 100km 20kW teholla talviolosuhteissa. Toivottavasti Optimassa myös näin.

Så långt kommer tio laddhybrider på el – räckvidd

laddhybrid-rackvidd-pa-el.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom