Vai että 200 kWh akku on "riittävän iso". Voi olla, että se Inarin kovarakkoisin pölyimurikauppias moisesta haaveileekin, mutta tuolla ei ole tasan minkäänlaista yhteyttä ihmisten keskimääräisen ajoprofiiliin. Kuten tuossa jo näytettiinkiin, moderni sähköauto menee Lapin talvessa yli 300 kilometriä 64 kWh akustolla. Miksi sen toimintamatka pitäisi olla kolminkertainen keskimääräiselle tiellä liikkujalle?
Jos haluaa omistaa plugarin, se on mitä luultavimmin tulevaisuudessakin mahdollista. Useimmat eivät tule sellaista lainkaan kaipaamaan, kunhan sähköautojen saatavuus ja markkinahinnat tulevat suotuisammiksi. Ja mitä tulee kotilataukseen, pientalossa asuvilla se ei ole minkäänlainen ongelma ja monissa as.oy:issäkin helposti järjestettävissä. Perusinfra on jo useimpien kerrostaloyhtiöiden pihalla valmiina. Sitä pitää vain päivittää sähköautojen yleistyessä.
Ylipäänsä sähköauton ei tarvitse menestyäkseen sopia jokaikiselle suomalaiselle. Riittää, että se sopii useimmille.