Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Aika rohkea oletus tuo, joku 4-6% olisi turvallisempi
Minusta tuo 10% on aika pessimistinen oletus historian perusteella:

1727944752194.png

Mutta kukin tyylillään.
 
Minusta tuo 10% on aika pessimistinen oletus historian perusteella:

1727944752194.png

Mutta kukin tyylillään.

Mennyt ei ole tae tulevasta jne. disclaimerit.

En tiedä kannattaako auton omistamista ihan liikaa excelöidä kun lopulta se on monilla aika suurelti tunnepohjainen ratkaisu.

Tietysti jos nyt on sataprosenttisella varmuudella tiedossa tulevat kulut eikä laske hintaa millekään muulle niin sittenhän sitä laskeskelua voi harrastaa ja tapauksesta riippuen excelin mukaan "kannattaa" ajaa vanhalla V8-volvolla, uudehkolla xc90:llä tai liisari-polestarilla.
 
Jos pääomalle saa 10% tuoton ei kannata omistaa arvokasta autoa. Liisaus on aina parempi. Siihen ei laskinta tarvitse.
 
Vaikka se tuotto olisi vain 5% niin silti 2000e "tappio" kahdessa vuodessa on aika mitätön omistamiseen liittyviin lisäriskeihin verrattuna.

+ se että saa uuden auton alle
 
Vaikka se tuotto olisi vain 5% niin silti 2000e "tappio" kahdessa vuodessa on aika mitätön omistamiseen liittyviin lisäriskeihin verrattuna.

+ se että saa uuden auton alle
Tämä. Lisäksi saan ajaa 98 000 euron autolla samaan hintaan kuin 50 000 euroa halvemmalla autolla.

Koska auto ei ole oma eikä murehtia arvonalenemasta, on ajaminen huoletonta. Autoa ei tarvitse pestä, huoltaa tahi murehtia akun kunnosta. Surutta vain akku sataan prosenttiin pikalaturilla joka kerta. Renkaatkin kuuluvat hintaan, jos haluaa ajaa hieman dynaamisemmin.
En tiedä kannattaako auton omistamista ihan liikaa excelöidä kun lopulta se on monilla aika suurelti tunnepohjainen ratkaisu.

Tietysti jos nyt on sataprosenttisella varmuudella tiedossa tulevat kulut eikä laske hintaa millekään muulle niin sittenhän sitä laskeskelua voi harrastaa ja tapauksesta riippuen excelin mukaan "kannattaa" ajaa vanhalla V8-volvolla, uudehkolla xc90:llä tai liisari-polestarilla.
Auton kulujahan nimenomaan kannattaisi laskeskella, etukäteen. Nämä tunnepitoiset ostajat hankkivat järjestään aivan liian kalliita autoja omaan tulotasoon / varallisuuteen nähden. En voi käsittää miten suurella osalla suomalaisista on jopa kymmeniä prosentteja varallisuutta kiinni ajoneuvossa. Ilmeisesti jotkin ihmiset vaan nauttivat niin paljon peltilaatikossa istumisesta että voivat perustella tämän rahan haaskauksen itselleen.
 
Minkä kehitys tämä on?
Pieniriskisen osakesalkkuni. Todettakoon että olen saanut viimeisen 12 kk ajalta koroistakin yli 10% tuottoa.

1727954059900.png


Toki mennyt ei ole tae tulevasta mutta on ajatusvirhe että ajoneuvossa 5-numeroisia tai suurempia summia kiinni pitävät eivät laske lainkaan vaihtoehtoiskustannusta. Toisaalta valtaosalla ihmisistä se "ylimääräinen" raha menee sijoitusten sijasta humputteluun. Tässä tapauksessa autolainan (ja asuntolainan) pikainen maksaminen on hyvä vaihtoehto.
 
Saaks näillä liisareilla muuten nykyään ajella ulkomailla? Joskus oli jotain rajotuksia.
 
Auton kulujahan nimenomaan kannattaisi laskeskella, etukäteen. Nämä tunnepitoiset ostajat hankkivat järjestään aivan liian kalliita autoja omaan tulotasoon / varallisuuteen nähden. En voi käsittää miten suurella osalla suomalaisista on jopa kymmeniä prosentteja varallisuutta kiinni ajoneuvossa. Ilmeisesti jotkin ihmiset vaan nauttivat niin paljon peltilaatikossa istumisesta että voivat perustella tämän rahan haaskauksen itselleen

Siinä vaan helposti käy niin, että kun riittävästi laskeskelee niin lopputuloksena on että "kannattavinta" on ajaa sillä vanhalla Corollalla.

Mutta koska moni ihminen ei halua ajaa vanhalla Corollalla niin sitten siihen laskelmaan pitää suhtautua vähän ohjeellisena vertaillessa eri vaihtoehtoja.

Se, että miten kalliita autoja ihmiset omaan tulotasoon nähden ostaa on sitten aivan eri kysymys ja se kuinka kalliin kykenee ylläpitämään on syytä toki laskea jos haluaa harrastaa vastuullista taloudenpitoa kulissi-korttitalon ylläpitämisen sijaan.
 
Kaverini joskus totesi että "Autokuume on kuin paskahätä" se ku iskee niin odottaminen vaan pahentaa asiaa :rofl:

Mutta asiaan tänään työkaverin kanssa pohdittiin että Raision Bassadoneen sähkö Citikkaa tai pösöä kysymään ja jos ei päästä kauppoihin niin kaljat Myllyssä ja Teslan liikkeeseen. Mikäli sieltäkään ei jää mitään niin sitten Vehon kautta Autokeskukseen. :cool:
 
Mutta asiaan tänään työkaverin kanssa pohdittiin että Raision Bassadoneen sähkö Citikkaa tai pösöä kysymään ja jos ei päästä kauppoihin niin kaljat Myllyssä ja Teslan liikkeeseen. Mikäli sieltäkään ei jää mitään niin sitten Vehon kautta Autokeskukseen. :cool:
Ei tuosta puutu enää kuin musiikki ja laulu: Allastielle Auto-Centeriin - ja Tojotan ohjaimiin! Soi rallatus aikanaan paikallisradioissa ihan liikaa kun vieläkin muistan..
 
Ei tuosta puutu enää kuin musiikki ja laulu: Allastielle Auto-Centeriin - ja Tojotan ohjaimiin! Soi rallatus aikanaan paikallisradioissa ihan liikaa kun vieläkin muistan..
Siitä on hyvä ottaa totojlla tiukka vasen oikea ACn pihasta ja kiihdyttää kohti auringonlaskua (Haunisten allasta).
 
paljonkos näissä on ylikilometriveloitus? Vähän itsekin harkinnassa.

0,1674 € / km. Eli ei kannata varmuuden vuoksi ottaa isompaa kilometrirajaa.

Ehtojen mukaan auton saa palauttaa kuukautta ennen tai kolme kuukautta määräajan jälkeen, leasing-vuokra toki menee käytön mukaan. Palautusohjeessa oli kerrottu missä kunnossa auto piti palauttaa, alle 10 cm pitkiä naarmuja tai alle 2 cm painaumia ei lasketa :cigarbeye: Eli melko huolettomasti saa autoa pitää 🏎️

Itse en missään nimessä laittaisi kyseiseen autoon 97 600 euroa omaa rahaa, mutta jos leasing maksaa saman verran kuin neliveto Tesla Model Y:ssä niin kyllä kelpaa.
 
Oho, näköjään Polestar 2:kin tullut takaisin tarjolle. Luulin, että loppuivat kokonaan kun hävisivät Drivalian sivuilta. Nyt on tarjolla 2 mallia Plus ja Pilot pakettien kera ja takavedon lisäksi nelivedolla. Hinta ennen tarjolla olleeseen pelkkään Long Range takavetoon nousi noin 20€/kk kun vertaa vanhaa lisävarusteetonta hintaa esim. Plus paketin sisältävään autoon. Meni takaisin harkintalistalle, kivahan varsinkin tuollainen neliveto olisi...
 
Ehtojen mukaan auton saa palauttaa kuukautta ennen tai kolme kuukautta määräajan jälkeen, leasing-vuokra toki menee käytön mukaan. Palautusohjeessa oli kerrottu missä kunnossa auto piti palauttaa, alle 10 cm pitkiä naarmuja tai alle 2 cm painaumia ei lasketa :cigarbeye: Eli melko huolettomasti saa autoa pitää 🏎️

Koskeekohan tuo alle 2 cm painauma myös akkua? :lol:

Ja sitten vakavasti, Pumia olisi jälleen kerran tarjolla 0,99%+kulut.

Uusi Ford Puma – huippuedullinen korkotarjous 0,99 % + kulut​

Uusi Ford Puma – nyt huippuedullisella rahoituksella! Korko kiinteä 0,99 % + kulut.

Tarjousta ei voida yhdistää muihin liikkeen tai maahantuojan kampanjoihin. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Ford Credit -palvelun tuottaa Santander Consumer Finance Oy. Rahoitustarjous koskee vain uusia yksityisasiakkaiden tilaus- ja kauppasopimuksia 31.10.2024 asti.

Tutustu ja osta omasi!


Esim. Ford Puma -kevythybridi

Alk. 29 686 €
sis. toimituskulut

esim. 259 €/kk*

*Rahoitusesimerkki: Ford Puma Titanium 1.0 EcoBoost Hybrid 125hv, hinta 29 686,05 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 990 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 259 €, luoton määrä yht. 24 696,05 €, viimeinen suurempi erä 11 504,85 €. Kuukausierä sisältää koron 0,99 %, perustamismaksun 299 € ja käsittelykulun 15 €/kk. Luottokustannukset yht. 2 104,80 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 26 800,85 €, todellinen luottohinta 31 790,85 € ja todellinen vuosikorko 2,34 %. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Tarjousta ei voida yhdistää muihin liikkeen tai maahantuojan kampanjoihin. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Ford Credit -palvelun tuottaa Santander Consumer Finance Oy, Risto Rytin tie 33, 00570 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein. Rahoitustarjous koskee vain uusia yksityisasiakkaiden tilaus- ja kauppasopimuksia 31.10.2024 asti.


Hediniltä puolestaan saisi Fokkeria 0%+kulut ilman käsirahaa...

Uusi Ford Focus Titanium Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid -kevythybridi 155 hv Powershift-automaatti (A7) alk. 35.270,70 € CO2-päästöillä 155 g/km. Uusi Focus -malliston yhdistetyt CO2-päästöt 117–135 g/km ja yhdistetty kulutus 5,0–5,6 l/100 km. Uusi Ford Focus -mallisto alkaen 31.707 €. Hinnat, CO2- ja kulutustiedot 1.9.2024 hinnaston mukaan ja sis. toimituskulut 600 €.

Kuvien autot lisävarustein. Oikeudet muutoksiin pidätetään. Kysy lisää Ford myyjältäsi.

Ford Takuu on 5 vuotta/100 000 km.

*Kertaluoton rahoitusesimerkki 0%+kulut: Ford Focus 1.0EcoBoost Hybrid Powershift 155hv A7 Titanium Wagon hinta 35.270,70 € (sis. toim. kulut), käsiraha 0 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 348,86 €, luoton määrä yht. 35.270,70 €, viimeinen suurempi erä 15.871,82 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 299 € ja käsittelykulun 15 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 199 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 36.469,70 €, todellinen vuosikorko 0,94 %.

Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Santander Consumer Finance Oy, Risto Rytin tie 33, 00570 Helsinki. Rahoitustarjoukset koskevat vain uusia yksityisasiakkaiden tilaus- ja kauppasopimuksia 1.10. –30.11.2024. Rahoitustarjouksen vaihtoehtona on mallikohtainen varuste-etu.

 
Oho, näköjään Polestar 2:kin tullut takaisin tarjolle. Luulin, että loppuivat kokonaan kun hävisivät Drivalian sivuilta. Nyt on tarjolla 2 mallia Plus ja Pilot pakettien kera ja takavedon lisäksi nelivedolla. Hinta ennen tarjolla olleeseen pelkkään Long Range takavetoon nousi noin 20€/kk kun vertaa vanhaa lisävarusteetonta hintaa esim. Plus paketin sisältävään autoon. Meni takaisin harkintalistalle, kivahan varsinkin tuollainen neliveto olisi...
Jos otat Polestar 2 nelivedon vaikka 15 000 vuosittaisella ajomäärällä niin maksat käytöstä yhteensä 14 136 euroa. Tuo on aivan varmasti vähemmän kuin mitä 66 200 euron arvoinen sähköauto tiputtaa arvoaan kahdessa vuodessa. Olisi tyhmää ostaa mitään uutta Polestarin mallia näillä yksityisleasing-hinnoilla.
 
Tarjoaako Drivalia vain noita max.24kk soppareita?
Äkkiä en löytänyt mainoksia pidemmästä ajasta.

Eihän sillä väliä jos jo 24kk hinta on halpa (parempi vaan) mutta kun esim. Hyundain Leasingissä pidempi aika laskee aina hintaa vaikka auton kuluminen lisääntyykin (arvo laskee mutta maksat pidemmän aikaa) Yleensä 48kk maksimi. Yksityisleasing siis.
 
Jos otat Polestar 2 nelivedon vaikka 15 000 vuosittaisella ajomäärällä niin maksat käytöstä yhteensä 14 136 euroa. Tuo on aivan varmasti vähemmän kuin mitä 66 200 euron arvoinen sähköauto tiputtaa arvoaan kahdessa vuodessa. Olisi tyhmää ostaa mitään uutta Polestarin mallia näillä yksityisleasing-hinnoilla.

No sitä minäkin ihmettelin ja vertailin aiemmassa viestissäni jossa laskeskelin miten muut vaihtoehdot kustantaisi. Silloin hinta takavedolle oli vielä halvempi, mutta ilman mitään Plus ja Pilot paketteja. Ei mene vain minun järkeen miten Drivalia saa tuosta hommasta noilla hinnoilla muka kannattavaa, kun arvonlasku on aivan varmasti 24kk päästä tuota isompaa...
 
.Ei mene vain minun järkeen miten Drivalia saa tuosta hommasta noilla hinnoilla muka kannattavaa, kun arvonlasku on aivan varmasti 24kk päästä tuota isompaa...
Olisko vaan lanseeraus/mainoskampanja jolla haetaan näkyvyyttä, itse en ainakaan ole ennen edes kuullut koko firmasta. Tai sitten ovat jotenkin saaneet autoja edullisesti, kyllä noissakin saattaa hinnoissa olla löysää. Olin vähän työn kautta mukana noissa Polle projekteissa niin siellä kyllä säästettiin kaikessa ainakin softan osalta. Yksi kollega ulkomailla on syvemmällä noissa voisin kysellä kuulumisia..

Ei ole kyllä eka kerta kun tällaisia hinnoitellaan väärin, esim. HP-Pösö jolla itsekkin ajan jo toista vuotta. Kannattaa hyödyntää!
 
En ole kyllä ikinä myöskään kuullut tuosta Drivaliasta ja sivutkin näyttää vähän puuhastelulta. Onko ihan solidi palvelu?
 
Olisko vaan lanseeraus/mainoskampanja jolla haetaan näkyvyyttä, itse en ainakaan ole ennen edes kuullut koko firmasta. Tai sitten ovat jotenkin saaneet autoja edullisesti, kyllä noissakin saattaa hinnoissa olla löysää. Olin vähän työn kautta mukana noissa Polle projekteissa niin siellä kyllä säästettiin kaikessa ainakin softan osalta. Yksi kollega ulkomailla on syvemmällä noissa voisin kysellä kuulumisia..

Ei ole kyllä eka kerta kun tällaisia hinnoitellaan väärin, esim. HP-Pösö jolla itsekkin ajan jo toista vuotta. Kannattaa hyödyntää!
Tuo on entinen LeasePlan, siinä tapahtui joku yrityskauppa. Hinnat on varmaan noin koska Polestar kompensoi hintoja heidän suuntaan. Sama oli joskus Nordean autoleasingin kanssa.
 
Olisko vaan lanseeraus/mainoskampanja jolla haetaan näkyvyyttä, itse en ainakaan ole ennen edes kuullut koko firmasta. Tai sitten ovat jotenkin saaneet autoja edullisesti, kyllä noissakin saattaa hinnoissa olla löysää. Olin vähän työn kautta mukana noissa Polle projekteissa niin siellä kyllä säästettiin kaikessa ainakin softan osalta.
Wetterin automyyjä arveli että Drivalia maksaisi Polestarille Polestar 3:n yksityisleasingissa 97 000 euron autosta noin 80 000 euroa. Muuten yhtälöä ei saa Drivalian kannalta toimivaksi. Ilmeisesti Polestarin pitää rahapulassa saada käteistä sisään ja nopeasti :hmm:

Toinen myyjä kertoi että juuri Polestar 3:n kanssa on ollut paljon ongelmia ja autot viettävät aikaa pajalla. Lieneekö juuri noita softaongelmia..? Sijaisautoksi saakin sitten sopimuksen mukaan ihan A-luokan ajoneuvon, mikä ei todellakaan ole parasta A-luokkaa vaan joku minikokoinen Kia tai Toyota :cigarbeye:
 
Mä jätin kysymyksen Drivalialle että onko muuta tarjousta Polestariin kuin 24kk ajalle. Saa nähdä vastailevatko.
 
Mä jätin kysymyksen Drivalialle että onko muuta tarjousta Polestariin kuin 24kk ajalle. Saa nähdä vastailevatko.
Hitaasti vastaavat kysymyksiin kokemukseni mukaan. Viimeksi kesti viikon vastata, kampanja oli jo päättynyt tätä ennen :facepalm: Puhelimella tavoittaa parhaiten ja sain sopimuspaperit tunnissa soitosta.
 
Siellä sivuillakin lukee, että asiakaspalvelussa on ruuhkaa.

Drivalia oli itselle entuudestaan tuttu firma, mutta vain koska vuokrasin tänä kesänä auton Espanjassa heiltä. Suomessa en tiennyt heidän toimivan edes.

Veikkaan, että tässä on Polestar joka jollain tavalla on halunnut saada autoja liikkumaan. Olisiko niitä kertynyt liikaa varastoon? Tätä leasing diiliähän nimittäin mainostetaan ihan Polestarin sivuillakin:

 
Jos tollaisen diilin tekee etänä, niin minkälainen peruutusmahdollisuus on?
Mietin, jos vaikka huomenna maanantaina laittaisi varmuuden vuoksi tilauksen sisään, niin saako kuinka mahdollisesti peruttua?
 
Jos tollaisen diilin tekee etänä, niin minkälainen peruutusmahdollisuus on?
Mietin, jos vaikka huomenna maanantaina laittaisi varmuuden vuoksi tilauksen sisään, niin saako kuinka mahdollisesti peruttua?

14 vrk, vaikka kyse onkin palvelusta? Tosin eikö näissä ollut jokin, että jos myyjä ei ole kertonut peruustusoikeudesta, niin sitten voi palauttaa vuoden kuluttuakin.

 
Jos tollaisen diilin tekee etänä, niin minkälainen peruutusmahdollisuus on?
Mietin, jos vaikka huomenna maanantaina laittaisi varmuuden vuoksi tilauksen sisään, niin saako kuinka mahdollisesti peruttua?
Verkossa käytävää kauppaa jos sä siellä edistät. Eli 14 vrk aikaa peruuttaa allekirjoitushetkestä. Ja Leasing diilin saa perua muutenkin myöhemmin, tosin sitten laskevat aiheutuneita kuluja joita on vaikea kyllä ymmärtää/arvioida etukäteen.
 
Verkossa käytävää kauppaa jos sä siellä edistät. Eli 14 vrk aikaa peruuttaa allekirjoitushetkestä. Ja Leasing diilin saa perua muutenkin myöhemmin, tosin sitten laskevat aiheutuneita kuluja joita on vaikea kyllä ymmärtää/arvioida etukäteen.
Lähinnä aattelin, että ”varaisi” auton ja saisi 2vko miettimisaikaa. Noita ei välttämättä ole loputtomiin saatavilla?
 
Jos tollaisen diilin tekee etänä, niin minkälainen peruutusmahdollisuus on?
Mietin, jos vaikka huomenna maanantaina laittaisi varmuuden vuoksi tilauksen sisään, niin saako kuinka mahdollisesti peruttua?
Minun Polestar 3-sopimus sanoo seuraavasti:

1728232671451.png


Eli saa muuttaa mieltään kahden viikon aikana.

Edit. Netistä löytyy näköjään myös Drivalian täydelliset yksityishenkilön huoltoleasing-ehdot:

 
Viimeksi muokattu:
Jaa jaa. Polestar 2:sta ei näköjää saa drivalia tyypin mukaan alle 4500€ kk tuloilla. Tähän ainakin kaatui oma polestaari haave.
500e/kk on liikaa esim. 4ke tienaavalle? :think:

Ei oo ensimmäinen kerta kun automyyjät ei vaan halua myydä autoja jostain kumman syystä :facepalm:
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Jaa jaa. Polestar 2:sta ei näköjää saa drivalia tyypin mukaan alle 4500€ kk tuloilla. Tähän ainakin kaatui oma polestaari haave.

Ei kai ne nyt suoraan bruttotuloista katso? Drivalia tuskin itse rahoittaa näitä liisareita eli siellä on joku pankki taustalla joka tekee aina luottopäätöksen, siellä yleensä tsekataan koko tilanne eli katotaan luottorekisterit, velat, varallisuudet yms.
 
Ei kai ne nyt suoraan bruttotuloista katso? Drivalia tuskin itse rahoittaa näitä liisareita eli siellä on joku pankki taustalla joka tekee aina luottopäätöksen, siellä yleensä tsekataan koko tilanne eli katotaan luottorekisterit, velat, varallisuudet yms.
Luottopäätös ei valitettavasti mennyt läpi.

käytössä oleva luottopäätöskysely arvioi kokonaisluottoriskiä ja tässä tapauksessa luottoriskipisteytyksen mukaisesti tuohon investointiin tulisi olla 4500 euron tulot

Tälläne vastaus tuli ja kyllähän sitä varallisuutta on ja ei oo mitään velkoja ennestään.
 
Kukin tyylillään mutta kyllä tollanen 50 k e auto on melko tyyris 4 k e tuloilla ellei asu jossain 600 euron vuokra-asunnossa. Tohon vielä asuntolaina päälle niin eipä tuloista jää asumisen, ruoan ja autoilun kulujen jälkeen juuri yhtään ylimääräistä.

On, mutta leasing maksujen alkaessa 489 eurosta, ei tuota voi kyllä niin pahana kuluna pitää tänä päivänä. Varsinkin jos menee yhteisen talouden maksettavaksi, eikä vain yksin.
 
Ei se vaarin ole 50k autoa luototettaessa vaatia 10k kasirahaa koska muuten se auton arvo on kokoajan matalampi kuin velka.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 938
Viestejä
4 483 521
Jäsenet
74 036
Uusin jäsen
Janezky

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom