Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Eikös nuo kaikki vuokra-autofirmat ole dumppaamassa suuria määriä Tesla kolmosia käytettynä markkinoille? Hertz osti 100000 Teslaa ja myy ne pois. Sixt vaihtaa Stellantikseen jne..

Voi olla että arvo vielä laskee huomattavasti.
 
Eikös nuo kaikki vuokra-autofirmat ole dumppaamassa suuria määriä Tesla kolmosia käytettynä markkinoille? Hertz osti 100000 Teslaa ja myy ne pois. Sixt vaihtaa Stellantikseen jne..

Voi olla että arvo vielä laskee huomattavasti.

Eikö ne vuokra-autot ole USA:ssa, eli ei vaikuta Euroopan markkinaan?
 
Eikö ne vuokra-autot ole USA:ssa, eli ei vaikuta Euroopan markkinaan?

The Journal also cited a decision by the car rental giant Hertz to sell around a third of its global EV fleet this July and use the proceeds to buy replacement gas cars, despite previously spinning itself as an EV leader.
 
1,5% marginaalia+12kk euribor tarjosi oma pankki 20k autolainaan, kokemuksia onko tuo täysi vedätys vai ok, kuinka alas ne tuossa menevät? Asuntolainan marginaalit on pienempiä mutta eivät taida ihan vertailukelpoisia olla?
 
1,5% marginaalia+12kk euribor tarjosi oma pankki 20k autolainaan, kokemuksia onko tuo täysi vedätys vai ok, kuinka alas ne tuossa menevät? Asuntolainan marginaalit on pienempiä mutta eivät taida ihan vertailukelpoisia olla?
Kuulostaa ihan hyvältä. Kyseessä todennäköisesti vakuudellinen laina?

edit: ja vakuutena siis muuta kuin auto..
 
Kuulostaa ihan hyvältä. Kyseessä todennäköisesti vakuudellinen laina?
Joo vakuudellinen 5v ajalla. Teoreettinen minimi heillä että jäävät voitolle lähestyy nollaa, mietin että mikähän se käytännön minimi voisi olla. Kilpailutan omaa santanderia heillä, tuolla pääsen jo sen tvk alle mutta ainaha pienempi olisi parempi.
 
Joo vakuudellinen 5v ajalla. Teoreettinen minimi heillä että jäävät voitolle lähestyy nollaa, mietin että mikähän se käytännön minimi voisi olla. Kilpailutan omaa santanderia heillä, tuolla pääsen jo sen tvk alle mutta ainaha pienempi olisi parempi.
Keskeistä on katsoa perustamis- ja kk-kulut. Esim. 4% korolla korkokulu on keskimäärin ~35€/kk (10 k€ pääoma).
 

Pösö tyrkyttää kaaroja nollakorolla ja 7 vuoden maksuajalla. Pyyntihintaanhan nämä on yleensä toki leivottu.
 
Elroqia tarjouksesta, ilmeisesti rahoitus takaisinostosopimuksella.

Nyt Kumppani-tarjouksena täyssähköinen huippu-uutuus Škoda Elroq 50 Selection ilman käsirahaa 499 €/kk.

  • 499 €/kk (48kk/40tkm)
  • 549 €/kk (48kk/60tkm)
  • 599 €/kk (48kk/80tkm)
Auton lisäksi kuukausierä sisältää paljon muitakin rahanarvoisia etuja kuten:

  • Huollot ja korjaukset
  • Taattu takaisinostohinta (48kk sopimuksen jälkeen)
  • Sis. talvirenkaat 19″ alumiinivanteilla
  • Škoda Ajoturva 24/7
  • Vaihtuvat Kumppaniedut esim. pakettiauto käyttöön (1vrk/vuosi)
Hintaesimerkit (11.10.2024):

  • Elroq 50 Selection hinta 36.590€. Energiankulutus kWh/100 km (WLTP): 15,9; CO₂-päästöt g/km (WLTP): 0
  • Elroq 60 Selection hinta 39.590€. Energiankulutus kWh/100 km (WLTP): 15,9; CO₂-päästöt g/km (WLTP): 0
  • Elroq 85 Style hinta 48.095€. Energiankulutus kWh/100 km (WLTP): 15,5; CO₂-päästöt g/km (WLTP): 0
*Rahoitusesimerkki: rahoitettava osuus 39 690 €, sopimusaika 48 kk, luoton perustamiskulu 399 €, käsittelymaksu 15 €/kk, rahoituskorko 2,99 %, kuukausierä 472,23 €/kk, viimeinen suurempi erä 22 350 €, todellinen vuosikorko 3,97 %, luottokustannukset 4 869,84 €. Rahoituksen tarjoaa Danske Bank A/S, Suomen sivuliike, Televisiokatu 1, Helsinki. Edellyttää myönteisen luottopäätöksen, rahoitus- ja kaskovakuutuksen sekä erillisen huolenpitosopimuksen koko sopimusajalle (27 €/kk). Etu voimassa 31.1.2025 asti uusiin asiakastilauksiin. Ei voi yhdistää muihin etuihin.



 
Viimeksi muokattu:
Aika tyyris jos peilaa auton ostohintaan, 36 kiloeuroa. Polestar kakkosta saa liisattua samaan hintaan vaikka se on melkein tuplasti kalliimpi auto.
 

Pösö tyrkyttää kaaroja nollakorolla ja 7 vuoden maksuajalla. Pyyntihintaanhan nämä on yleensä toki leivottu.

Jos rohkeutta olisi ja koeajamaan voisi päästä, niin tuo Peogeot-e5008 ei varmaankaan edes kovin huono vaihtoehto olisikaan. Käsittääkseni rewikat pääosin positiivisia.
En kyllä tiedä, miten tuossa laitteessa toimii perusasiat (kaistavahdit/adaptiiviset valot, aktiiviset vakkarit, avaimettomat kulut tms. ajastukset ja etälämmitykset sun muut). Itsessään mielenkiintoinen auto ja vielä kohtuullisella rahoituksellakin. Ei vaan ole koeajomahdollisuuksia tarjolla.
 
Viimeksi muokattu:
Jos rohkeutta olisi ja koeajamaan voisi päästä, niin tuo Peogeot-e5008 ei varmaankaan edes kovin huono vaihtoehto olisikaan. Käsittääkseni rewikat pääosin positiivisia.
En kyllä tiedä, miten tuossa laitteessa toimii perusasiat (kaistavahdit/adaptiiviset valot, aktiiviset vakkarit, avaimettomat kulut tms. ajastukset ja etälämmitykset sun muut). Itsessään mielenkiintoinen auto ja vielä kohtuullisella rahoituksellakin. Ei vaan ole koeajomahdollisuuksia tarjolla.

Jos haluaa olla naimissa auton kanssa sen koko eliniän ajan, niin miksei ranskalaistakin voi harkita. Muuten ei kannata, koska käytettynä ranskalaisia ostavat vain romukauppiaat ja ne ennakkoluulottomat köyhät, jotka mieltävät saavansa paljon autoa romun hinnalla.
 
En kyllä tiedä, miten tuossa laitteessa toimii perusasiat (kaistavahdit/adaptiiviset valot, aktiiviset vakkarit, avaimettomat kulut tms. ajastukset ja etälämmitykset sun muut).

Meillä on Opel Mokka-e, omaa sukua Peugeot 2008 ja sen kokemuksiin pohjaten yleisellä tasolla muutama kommentti:

- Kaistavahti on ihan ok, kyllä se korjaa jos meinaa mennä kaistan tai reunaviivan yli, huono puoli sitten se, että se ”näkee haamuja” huonokuntoisilla teillä ja hiekkateillä jolloin kannattaa pitää pois käytöstä. Ei omaan makuun holhoa liikaa vaan osoittautunut ihan käyttökelpoiseksi.

- Aktiivivakkari toimii oikein hienosti, ei valittamista siitä. Pienenä kauneusvirheenä kauimmainen etäisyysasetus saisi pitää vähän enemmän etäisyyttä.

- Etähallintasovellus on aika buginen ja hidas. Useimmiten saa tehtyä mitä haluaa mutta joskus sitten taas ei pelaa millään. Tässä olis paljonkin parannettavaa.

Toivottavasti uudemmissa vehkeissä ongelmia olis jo korjattu, etenkin etähallinta on aika ankea luotettavuudeltaan.
 
Meillä on Opel Mokka-e, omaa sukua Peugeot 2008 ja sen kokemuksiin pohjaten yleisellä tasolla muutama kommentti:

- Kaistavahti on ihan ok, kyllä se korjaa jos meinaa mennä kaistan tai reunaviivan yli, huono puoli sitten se, että se ”näkee haamuja” huonokuntoisilla teillä ja hiekkateillä jolloin kannattaa pitää pois käytöstä. Ei omaan makuun holhoa liikaa vaan osoittautunut ihan käyttökelpoiseksi.

- Aktiivivakkari toimii oikein hienosti, ei valittamista siitä. Pienenä kauneusvirheenä kauimmainen etäisyysasetus saisi pitää vähän enemmän etäisyyttä.

- Etähallintasovellus on aika buginen ja hidas. Useimmiten saa tehtyä mitä haluaa mutta joskus sitten taas ei pelaa millään. Tässä olis paljonkin parannettavaa.

Toivottavasti uudemmissa vehkeissä ongelmia olis jo korjattu, etenkin etähallinta on aika ankea luotettavuudeltaan.

Toi tuntuu olevan muissakin merkeissä, joten ehkäpä tuo liittyy jotenkin tuohon tutkaan? Varsinkin talvella toivoisi, että saisi hieman enemmän etäisyyttä.
 
Aika tyyris jos peilaa auton ostohintaan, 36 kiloeuroa. Polestar kakkosta saa liisattua samaan hintaan vaikka se on melkein tuplasti kalliimpi auto.
Polestar onkin oikea liisaus. Tämä on tavallinen rahoitus takaisinostosopimuksella. Mainittiin tuossa samassa postauksessa.
 
Siis hetkinen.....onko tämä joku Black Friday yllätys vai mitä en huomaa.

Mulla ollut Nettiauton haussa pikkuautoja ja tämä Skoda Scala pyörinyt usein esillä


Viimeksi kun katsoin oli hinta 29000€ ja jotain. Nyt 32900€

Muistan hyvin tuosta alle 30000€ hinnasta.

Saa olla melkoinen rahoitustarjous.... :x3:

Taidan kysyä Chatissä ihan huvin vuoksi.....pari kaljaa vielä pohjalle.... :btooth:
 
Nyt on kova, Jeepin saisi korottomalla ja kuluttomalla...


KYVYKÄS TARJOUS: TODELLINEN VUOSIKORKO 0 % JOPA ILMAN KÄSIRAHAA.​

Jeep Black Weeks voimassa koko marraskuun​

Vain marraskuun ajan uusi kyvykäs Jeep todellisin Black Weeks -eduin. Saatavilla rajattu erä nopean toimituksen itselataavia hybridejä, lataushybridejä ja täyssähköjä. Tutustu etuihin ja malleihin tarkemmin alla ja toimi nopeasti.

RAHOITUSLASKELMAT​

Avenger e-Hybrid 100 e-DCT automaatti Longitude alkaen 32 383 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 111 g/km, EU-keskikulutus 5,0 l/100 km. Rahoitusesimerkki: Hinta 32 383 €, käsiraha 0 €, rahoitettava osuus 32 383 € (perustamiskulu 0 €), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 0 €/erä, korko 0,0 %, kk-erä 273,05 €. Viimeinen suurempi erä 9 720 €. Todellinen vuosikorko 0,0 %. Luottokustannukset yht. 0 €, todellinen luottohinta 32 383 €.

Avenger 54 kWh 156 Automaatti Altitude Edition alkaen 32 383 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 0 g/km. Rahoitusesimerkki: Hinta 42 500 €, käsiraha 0 €, rahoitettava osuus 42 500 € (perustamiskulu 0 €), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 0 €/erä, korko 0,0 %, kk-erä 359,40 €. Viimeinen suurempi erä 12 670 €. Todellinen vuosikorko 0,0 %. Luottokustannukset yht. 0 €, todellinen luottohinta 42 500 €.

Compass e-Hybrid 130 DCT automaatti Altitude alkaen 45 539 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 127 g/km, EU-keskikulutus 5,5 l/100 km. Rahoitusesimerkki: Hinta 45 539 €, käsiraha 0 €, rahoitettava osuus 45 539 € (perustamiskulu 0 €), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 0 €/erä, korko 0,0 %, kk-erä 385,29 €. Viimeinen suurempi erä 13 560 €. Todellinen vuosikorko 0,0 %. Luottokustannukset yht. 0 €, todellinen luottohinta 45 539 €.

Compass PHEV 4xe AT6 Altitude alkaen 52 592 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 47 g/km, EU-keskikulutus 1,9 l/100 km. Rahoitusesimerkki: Hinta 52 592 €, käsiraha 0 €, rahoitettava osuus 52 592 € (perustamiskulu 0 €), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 0 €/erä, korko 0,0 %, kk-erä 445,45 €. Viimeinen suurempi erä 15 620 €. Todellinen vuosikorko 0,0 %. Luottokustannukset yht. 0 €, todellinen luottohinta 52 592 €.

Wrangler Sahara 2.0 PHEV AT8 4×4 alkaen 90 592 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 79 g/km, EU-keskikulutus 3,7 l/100 km. Rahoitusesimerkki: Hinta 90 592 €, käsiraha/vaihtoauto 24 800 €, rahoitettava osuus 65 792 € (perustamiskulu 0 €), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 0 €/erä, korko 0,0 %, kk-erä 465,20 €. Viimeinen suurempi erä 27 180 €. Todellinen vuosikorko 0,0 %. Luottokustannukset yht. 0 €, todellinen luottohinta 90 592 €.

Grand Cherokee PHEV 4xe AT8 Limited Business alkaen 91 596 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 71 g/km, EU-keskikulutus 3,2 l/100 km. Rahoitusesimerkki: Hinta 91 596 €, käsiraha/vaihtoauto 24 700 €, rahoitettava osuus 66 896 € (perustamiskulu 0 €), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 0 €/erä, korko 0,0 %, kk-erä 474,89 €. Viimeinen suurempi erä 27 480 €. Todellinen vuosikorko 0,0 %. Luottokustannukset yht. 0 €, todellinen luottohinta 91 596 €.

Grand Cherokee PHEV 4xe AT8 Summit Reserve Business alkaen 101 578 € (sis. toimituskulut 600 €). CO2 päästöt 64 g/km, EU- keskikulutus 2,9 l/100 km. Rahoitusesimerkki: Hinta 101 578 €, käsiraha/vaihtoauto 35 500 €, rahoitettava osuus 66 078 € (perustamiskulu 0 €), sopimusaika 84 kk, käsittelymaksu 0 €/erä, korko 0,0 %, kk-erä 488,89 €. Viimeinen suurempi erä 25 500 €. Todellinen vuosikorko 0,0 %. Luottokustannukset yht. 0 €, todellinen luottohinta 101 578 €.

Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa DNB Auto Finance Oy, Urho Kekkosen katu 7B, 00100 Helsinki. Kuvan auto erikoisvarustein. Maksimi rahoitettava summa 70 000 €. Kampanja voimassa enintään 30.11.2024 asti rajattuun erään autoja, rekisteröinti viimeistään 31.12.2024.
 
Nyt on kova, Jeepin saisi korottomalla ja kuluttomalla...

Eivät Jeepillä tunnu tuntevan tuotettaan, tarjoavat Compassia itselataavana hybridinä tai täyssähkönä kun vaihtoehdot ovat todellisuudessa itselataava tai ladattava hybridi.
 
Ottaako porukka tollasella 7v rahoituksella autoja missä on vielä yli kymppitonnin viimeinen erä? Mua ainakin vituttaisi maksella yli kymppitonnin erää 7v vanhasta autosta.
 
Ottaako porukka tollasella 7v rahoituksella autoja missä on vielä yli kymppitonnin viimeinen erä? Mua ainakin vituttaisi maksella yli kymppitonnin erää 7v vanhasta autosta.
Juttelin kaverin kanssa ja se oli ottanut.
Tiedä sitten vaikka ajaa vähän niin saako tuostakaan 10k sitten 7v jälkeen.
 
Ottaako porukka tollasella 7v rahoituksella autoja missä on vielä yli kymppitonnin viimeinen erä? Mua ainakin vituttaisi maksella yli kymppitonnin erää 7v vanhasta autosta.
Tuli ostettua kolmenkympin uusi auto viiden vuoden sopimuksella jolloin viimeinen erä on yhdeksän tonnia, käsiraha oli 2500€ . Tuskin tuokaan summa paljon naurattaa tulevaisuudessa
 
Juu, edellinen eka uusi auto ostos tuli maksettua kymppi käsirahaa ja rahoitus taisi olla se viisi vuotta ja viimeinen erä 0e (tai, saattoi teknisesti olla viimeinen erä pari kymppiä enemmän tai vähemmän kuin normaalisti, muista ihan tarkkaan miten se meni).

Ei oikein itsellä innosta maksella isompaa viimeistä erää, vaan ennemmin hankkii sen auton kun käsiraha on sellainen että viimeinen erä on nolla (on se alkupääoma sitten käteisellä, edellisellä autolla tai millä sitten milloinkin).

Joku toinen toki voi tehdä eri ratkaisun enkä niitä nyt huonona ratkaisuna välttämättä pidä. Käytetyn auton ostamisessa vähän ehkä hasardimpaa.
 
Jos korko on luokkaa 0-2%, niin eipä tuolla jämärillä suurta merkitystä ole.

Olen muutaman auton ostanut nollakäsirahalla ja isolla jämärillä. Tarkoituksenakaan ei ole ollut pitää autoa loppuun asti, vaan vaihtaa jo ennen kuin laina loppuu.

Just ostin liki 80te auton ilman käsirahaa ja 25te loppuerällä. Korko alle 2%, niin pysyy kuukausierä siedettävänä. Luultavasti joutuu 3-4v autoa pitämään, ettei tartte maksaa lisää autosta luopuessa.
 
Ja pieni lisämaksu kohdasta "rahoitus tai Leasing" Eli vaikka auton todellinen arvo olisi 5000€ ja velkaa 15000€ niin rahoittaja saa omansa.

Jep. Rahoitusyhtiö näissä ei kovin helposti jää nuolemaan näppejään.

Googlata voi esim. Xbilin konkurssin seurauksia noille someinfluenssereille jotka laittoi nimiään soppareihin kuvitellen että ne on leasing, mutta todellisuudessa ne oli osamaksusoppareita takaisinostolupauksella.


Tässä apun artikkelissa on ihan hyvin kerrottu eroja. On siis olemassa Leasingeja ja leasingeja.

Ensin mainitussa riski on rahoitusyhtiön ja myyjän välinen. Jälkimmäisessä ostajan ja myyjän välinen -> jos myyjä kippaa niin ostaja on vastuussa rahoitusyhtiölle.
 
Viimeinen suurempi erä on samalla taattu takaisinostohinta .
Jos automyyjä lupailee tuollaista niin haiskahtaa pahasti siltä että asiakas rahoittaa liikkeen kassavajetta omalla riskillä. Näistä karvaita esimerkkejä ollut tänävuonna ihan julkisuudessakin. (*


Kannattaa asennoitua niin että myyjä lupaa ostaa takaisin rahoituksenjäännösarvolla jos auton todellinen arvon on suurempi, jos pienempi niin se on asiakkaan ongelma.


(*
Rajuimmat esimerkit sellaisia että asiakkaalle myyty auto pienillä kk erillä, luvattu että lunastetaan loppuvelka sopparin lopussa. Käytännössä autosta tehty myydessä markkina-arvolla tai jopa korkeammalla arvolla rahoitusyhtiön kanssa soppari, pienillä kk erillä, jäänösarvo iso. Myyjä paikannut kassaa/velkataakkaa, päättyneitä ei ole lunastettu ja jos se ei riittännyt pelastaan firmaa, niin konkurssinjälkeen asiakkailla ei mitään valituskanavaa, vain se velka.

Hullujenpäivien pösö oli esimerkki missä myyjällä kassa on kestanyt. Aidot vuokrasopparit sitten erikseen jos aidosti se auto ei vaihda omistajaa ja vuokrasoppari ei siällä miinoja, jolloin vuokraaja voi nyhtää lähinnä vastaanottotarkastuksessa jossa vaatii korvauksia vahingoista jne.
 
Kaskon lisäksi noissa on vaatimus huolloista yms. Liikkeen kaatuminen voi olla vaara, jos ei ole luotettava. Minulla Toyotan oma, tosin kilometrit taisin laittaa liian isoksi. Ei taida tulla 15.000 km vuodessa. Vuodessa valittavana 10tkm - 60tkm, mutta sopimuskaudella maksimissaan 120tkm (Toyota easy). Ei välttämättä kannata, jos ajaa paljon.

Lisäksi tuossa ongelma, että jos teet ruostesuojauksia tms. niin se ei lisää arvoa. Koukun jo lisäsin, ei tietty näy takaisinostohinnassa.
 
Kaskon lisäksi noissa on vaatimus huolloista yms. Liikkeen kaatuminen voi olla vaara, jos ei ole luotettava. Minulla Toyotan oma, tosin kilometrit taisin laittaa liian isoksi. Ei taida tulla 15.000 km vuodessa. Vuodessa valittavana 10tkm - 60tkm, mutta sopimuskaudella maksimissaan 120tkm (Toyota easy). Ei välttämättä kannata, jos ajaa paljon.

Lisäksi tuossa ongelma, että jos teet ruostesuojauksia tms. niin se ei lisää arvoa. Koukun jo lisäsin, ei tietty näy takaisinostohinnassa.
Niin, mutta tässä puhutaan monesta eri asiasta. Jos käyt hakemassa Kamuxilta auton ja liimaletti selittää denssi huulessa kuinka arvonalenema on 2 tonnia vuodessa 50k autolle niin ei Kamux siitä maksa 4 vuoden päästä 42k. Toyota Easyssa on takaisinostosopimus ja tietysti muillakin, lisättynä vielä noi yksityisasiakkaiden "leasing"-sopimukset, jotka on rahoitussopimuksia takaisinostosopimuksella.
 
Eivät Jeepillä tunnu tuntevan tuotettaan, tarjoavat Compassia itselataavana hybridinä tai täyssähkönä kun vaihtoehdot ovat todellisuudessa itselataava tai ladattava hybridi.
Ja laadultaanhan noi taitaa nykyään olla ihan sontaa, kuten Chryslerit ja Dodget. Aina katsastustilastojen pohjilla rellun kanssa.
 
Ottaako porukka tollasella 7v rahoituksella autoja missä on vielä yli kymppitonnin viimeinen erä? Mua ainakin vituttaisi maksella yli kymppitonnin erää 7v vanhasta autosta.
6 vuotta ja 20 k€. Eivät suostuneet 30 k€. Nollakorko ja kulut. Toisen liikkeen hieman alemman tarjouksen perusteella käytännössä maksan vajaa 0,5% todellista vuosikorkoa tuosta lainasta. Ja nimenomaan siis niinpäin, että autoliike lahjoittaa minun käyttöön 20 k€ 6 vuodeksi. Autoon tämä liittyy vain siten, että auton vaihto seuraavaan mutkistuu hieman nykyisen turhan hyvien lainaehtojen takia. Ymmärrän kyllä hyvin kantasi, jos loppuerä pitäisi erikseen kerätä kasaan, silloin homma olisi nihkeämpi. Toki siinäkin taskurahat saisi kasaan (jos korko pieni), kun "maksaisi" lainaa kuukausittain omalle (osake)säästötilille siten, että laina-ajan lopussa olisi jämäri kasassa.
 
Kaskon lisäksi noissa on vaatimus huolloista yms.
Siis autorahoituksessa ? Millaisia vaatimuksia huolloista ?
Osassa ehtoja , kun auto vakuutena, on se että siitä pidetään huolto, voi olla maininta että pitää korjata ja sitä huolto-ohjalman mukaiset jutut tehdä.
Noin oletuksena rahoituitusyhtiötä kiinnostaa että maksa laskut, velkasi, ei mikään muu. Autoliike varmaan kauppaa huoltosopareita, mutta ei rahoituksen saaminen sellaisen tekemistä vaadi. En väitä etteikö jossain yhteydessä, mutta noin yleisesti.

Liikkeen kaatuminen on vaara jos liike on luvannut jotain sellaista mitä etä pysty sen takia toimittaan/vastaan. Eli tarkkana varsinkin vaihtokaupoissa. Ettei käy niin että oma auto meni, mutta uusi jäi vaiheeseen.
 
Siis autorahoituksessa ? Millaisia vaatimuksia huolloista ?
Osassa ehtoja , kun auto vakuutena, on se että siitä pidetään huolto, voi olla maininta että pitää korjata ja sitä huolto-ohjalman mukaiset jutut tehdä.
Noin oletuksena rahoituitusyhtiötä kiinnostaa että maksa laskut, velkasi, ei mikään muu. Autoliike varmaan kauppaa huoltosopareita, mutta ei rahoituksen saaminen sellaisen tekemistä vaadi. En väitä etteikö jossain yhteydessä, mutta noin yleisesti.

Liikkeen kaatuminen on vaara jos liike on luvannut jotain sellaista mitä etä pysty sen takia toimittaan/vastaan. Eli tarkkana varsinkin vaihtokaupoissa. Ettei käy niin että oma auto meni, mutta uusi jäi vaiheeseen.
Toyota easy osamaksusopparissa. Lisäksi täytyy korjata jos koira on syönyt penkit yms.

Alla sopimusehdoista, mitkä eväävät takaisinoston. Muitakin kohtia on, kuten pikaruokalähettinä toimiminen.
3.2 Ajoneuvoa ei ole huollettu/korjattu val-
tuutetussa Toyota-korjaamossa valmistajan ja
maahantuojan antamien huolto- ja käyttöohjeiden
sekä takuuehtojen mukaisesti.
3.3 Ajoneuvossa on vaurioita tai jälkiä taikka sen
kunto on ikään ja ajokilometreihin nähden tavan-
omaista huonompi.

Tuolla tarkemmin tietoa. Joku saattaisi markkinoida leasinginä tuota, mutta toyotalla se on erikseen. Taattua takaisinostohintaa tosin toyotoissa tuskin tarvitsee, sen verran hyvin säilyttävät arvonsa. Ainakin ne, joihin tuon rahoituksen saa. Otin, kun oli edullisin tuota kautta. Nuo muut on plussaa.
 
Toyota easy osamaksusopparissa. Lisäksi täytyy korjata jos koira on syönyt penkit yms.

Alla sopimusehdoista, mitkä eväävät takaisinoston.
.,,

Leasing, vuokran kaltaisissa rahoitussoppareissa voi olla "kovia" ehtoja ja tarkkaa syyniä kun autoa palauttaa. Ja huoltovaatimusten lisäksi kilometrit hinnoiteltu, yli sovitin ajetusta peritään korvaus.

Sen ymmärrän että jos joku tahoa sitoutunut lunastamaan auton johonkin hintaa tiettynä aikana niin ehtona ns täydelinen huoltokirja ja ikistään vastaava priimakunto. Tiukempia kuin ns puhtaammissa vuokrasoppareissa. Tiukkuus, tarkkuus menee vähän sen mukaan mikä auton markkina-arvo on sopparissa sovittuun, ja onko se vain optio asikkaalle.


Jos perinteisempi autorahoitus niin jos auto vakuutena niin vakuutukset se oleellisen vaatimus, jotain huolenpitovelvoitetta, se kai vaihtelee. Sinänsä rahoitusyhtiötä ei kiinnosta missä kunnossa, kunhan maksaa velat. On toki tapauksia missä se auto on levinnyt eikä asiakkaalla varaa remppaan, sitten siellä pihalla seisoo velkapommi kun ei ole varaa mydäkkään.
 
6 vuotta ja 20 k€. Eivät suostuneet 30 k€. Nollakorko ja kulut. Toisen liikkeen hieman alemman tarjouksen perusteella käytännössä maksan vajaa 0,5% todellista vuosikorkoa tuosta lainasta. Ja nimenomaan siis niinpäin, että autoliike lahjoittaa minun käyttöön 20 k€ 6 vuodeksi. Autoon tämä liittyy vain siten, että auton vaihto seuraavaan mutkistuu hieman nykyisen turhan hyvien lainaehtojen takia. Ymmärrän kyllä hyvin kantasi, jos loppuerä pitäisi erikseen kerätä kasaan, silloin homma olisi nihkeämpi. Toki siinäkin taskurahat saisi kasaan (jos korko pieni), kun "maksaisi" lainaa kuukausittain omalle (osake)säästötilille siten, että laina-ajan lopussa olisi jämäri kasassa.
Ite siis sain tarjouksen 5008 pösöstä ja hyvitys vanhasta romusta, väliraha 43 085 €. Kuukausierä 411 €, maksuaika 6 vuotta. Viimeinen erä reilu 14 k€. Jos tuon 6 vuotta laittaa sivuun 194 €/kk, on vika erä kasassa. Eli 43 k€ tulee maksettua kuudessa vuodessa reilu 600 €/kk.
 
Harkinnassa ensimmäisen uuden käytetyn auton osto n. 20k€, käsirahaa n. 10k€ ja 3v maksuajalla + 0€ viimeinen erä. Mikä olisi tällä hetkellä "hyvä" TVL? Ja kannattaako edes kysyä pankista lainaa vai suoraan autoliikkeen kautta rahoitus?
 
Harkinnassa ensimmäisen uuden käytetyn auton osto n. 20k€, käsirahaa n. 10k€ ja 3v maksuajalla + 0€ viimeinen erä. Mikä olisi tällä hetkellä "hyvä" TVL? Ja kannattaako edes kysyä pankista lainaa vai suoraan autoliikkeen kautta rahoitus?

Varmaan nyt riippuu mitä ostaa ja mistä. Autolähteellä on osaan autoista 0,99% korko ja kuluineen ~2,3%.
 
kannattaako edes kysyä pankista lainaa vai suoraan autoliikkeen kautta rahoitus?

Pankki on 90%:ssa tapauksista kalliimpi, mutta pankkkilainalla ostetun auton omistat itse ja teet sillä mitä lystäät, rahoituksella ostetun auton omistaa ensin rahoitusyhtiö ja lisäksi ulkomaanmatkailu autolla saattaa vaatia erillisen luvan.
 
Harkinnassa ensimmäisen uuden käytetyn auton osto n. 20k€, käsirahaa n. 10k€ ja 3v maksuajalla + 0€ viimeinen erä. Mikä olisi tällä hetkellä "hyvä" TVL? Ja kannattaako edes kysyä pankista lainaa vai suoraan autoliikkeen kautta rahoitus?
Riippuu, jos sulla on jotain mitä pantata pankkilainaan niin tod.näk. pankkilaina on halvempi (ei siis autolaina). 10k lainalla varmaan liikkeessä ku liikkeessä todellinen korko huitelee jossain 10% kohdalla kun niissä on kovat avaus- ja kuukausikulut.
 
Riippuu, jos sulla on jotain mitä pantata pankkilainaan niin tod.näk. pankkilaina on halvempi (ei siis autolaina). 10k lainalla varmaan liikkeessä ku liikkeessä todellinen korko huitelee jossain 10% kohdalla kun niissä on kovat avaus- ja kuukausikulut.
Paljonko muuten todellinen korko on ollut aikaisemmin ennen koronakriisejä? 10% korolla makselee 10k lainasta luokkaa 12k? Ei nyt hirveästi houkuttele mutta ei taida vaihtoehtoja olla kun ei omia puskureitakaan haluaisi käyttää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 109
Viestejä
4 502 251
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom