Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Jaa jaa. Polestar 2:sta ei näköjää saa drivalia tyypin mukaan alle 4500€ kk tuloilla. Tähän ainakin kaatui oma polestaari haave.
Aikamoista. Johtuu varmaan positiivisesta luottorekisteristä. 4 500 € bruttotuloista jää käteen noin 3 300 €. Tuosta jos maksaa 500 € leasingia, tekee se 15% tuloista. Vaikka se minusta on suhteellisesti liian paljon, monilla velallisilla on moninverroin autolainaa maksettavana :cigarbeye:

Tuolla logiikalla Polestar 3 vaatisi noin 9 000 euron tulot :dead: Vaikka en ole vuoteen töissä käynytkään niin toki heitin luottohakemuksen kuukausituloja kysyttäessä 5-numeroisen summan 🙈 Ilmeisesti kannatti, huomioiden valtavat luottokorttilimiittini ja lainat.
 
Aikamoista. Johtuu varmaan positiivisesta luottorekisteristä. 4 500 € bruttotuloista jää käteen noin 3 300 €. Tuosta jos maksaa 500 € leasingia, tekee se 15% tuloista. Vaikka se minusta on suhteellisesti liian paljon, monilla velallisilla on moninverroin autolainaa maksettavana :cigarbeye:

Tuolla logiikalla Polestar 3 vaatisi noin 9 000 euron tulot :dead: Vaikka en ole vuoteen töissä käynytkään niin toki heitin luottohakemuksen kuukausituloja kysyttäessä 5-numeroisen summan 🙈 Ilmeisesti kannatti, huomioiden valtavat luottokorttilimiittini ja lainat.

Moni maksaa 300€ lyhennystä polttiksesta ja 200€ Pollea enemmän energia-/huoltokuluja samasta palkasta.

500e/kk on liikaa esim. 4ke tienaavalle? :think:

Ei oo ensimmäinen kerta kun automyyjät ei vaan halua myydä autoja jostain kumman syystä :facepalm:

Samaa kategoriaa kuin että sä lähetät mulle tarjouspyynnön diesel-automaatista nahkapenkeillä ja panoraamakatolla ja mä teen sulle tarjouksen bensa-manuaalista kulivarustein, koska se on parempi niin. :giggle:
 
Ei kai ne nyt suoraan bruttotuloista katso? Drivalia tuskin itse rahoittaa näitä liisareita eli siellä on joku pankki taustalla joka tekee aina luottopäätöksen, siellä yleensä tsekataan koko tilanne eli katotaan luottorekisterit, velat, varallisuudet yms.
Varallisuuttahan ei näe mistään rekisteristä. Verotettavia tuloja tarkasteltaessa todellisista tuloista voi puuttua jopa 75%, lisäksi verottajalla näkyvät tulotiedot ovat tyypillisesti 18 kk jäljessä nykyhetkeä. Systeemi on siis hyvin puutteellinen, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei ole.
 
Varallisuuttahan ei näe mistään rekisteristä. Verotettavia tuloja tarkasteltaessa todellisista tuloista voi puuttua jopa 75%, lisäksi verottajalla näkyvät tulotiedot ovat tyypillisesti 18 kk jäljessä nykyhetkeä. Systeemi on siis hyvin puutteellinen, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei ole.

Eikö nykyään tulorekisteri ole jo about 1kk viiveellä?

Varallisuuden osalta ainakin viranomaiset näkevät asunto-osakkeet ja suomalaiset listatut omistukset, en tosin tiedä millainen näkyvyys pankeilla on.

Mutta joo, pankeilla on nykyään paljon tiukempi seula noissa.
 

Autokeskuksella myös rahoitustarjousta niin osui silmään tuo alk.kk/erä.

No käsirahan kokohan sen määrittää mutta alkaa olla jo huumoria tuo esimerkki. Sadantonnin auto alle 350€/kk erällä. :rofl:
 
Nyt on hurja pyörittely:

Polestar 2 Dual Motor 2 Long Range 588 euroa @ 24 kk

Vs.

Tesla Model 3 RW 39.900 € 1.9 % korolla.

Tiedän, että eri tyyppiset autot. Toinen melkein +20 tonnia listahinnasta. Koitan pähkäillä, kumpi on arvonalenemamielessä turvallisempi veto.

Polestarin varma kustannus noin 14 tonnia 2 vuoteen. Voisiko Model 3:n arvo laskea myös 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna?

Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla :D Kiitos etukäteen!
 
Nyt on hurja pyörittely:

Polestar 2 Dual Motor 2 Long Range 588 euroa @ 24 kk

Vs.

Tesla Model 3 RW 39.900 € 1.9 % korolla.

Tiedän, että eri tyyppiset autot. Toinen melkein +20 tonnia listahinnasta. Koitan pähkäillä, kumpi on arvonalenemamielessä turvallisempi veto.

Polestarin varma kustannus noin 14 tonnia 2 vuoteen. Voisiko Model 3:n arvo laskea myös 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna?

Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla :D Kiitos etukäteen!
En tiedä miten nuo nyt erityyppisiä ovat? About saman kokoisia mutta toinen on neliveto.
Kyllä, teslan arvo voi ja todennäköisesti tippuukin tuon suunnileen vastaavan hinnan.
Tietysti turvallisempi veto on sellainen millä on kiinteä arvonalenema. Tesla jos tuo tuon kahden vuoden aikana uuden vielä edullisemman alkaenmallin kolmosen niin normialeneman lisäksi tippuu sillä hetkellä extraa miten paljon uusi karvalakki onkaan halvempi.
 
Hyundai ioniq 5 saatavilla 0 korolla ja kuluilla

IONIQ 5 77 kWh 229 hv auton hinta 54 590 €

käsiraha 0 €
rahoitettava osuus 54 590 € (perustamiskulu 0 €)
sopimusaika 84 kk
käsittelymaksut 0 €
korko 0 %
kuukausierä 499 €
viimeinen suurempi erä 13 178,44 €
todellinen vuosikorko 0 %
luotto ja luottokustannukset yhteensä 54 590 €
 
Polestar 2 Dual Motor 2 Long Range 588 euroa @ 24 kk
Vs.
Tesla Model 3 RW 39.900 € 1.9 % korolla.

Tiedän, että eri tyyppiset autot. Toinen melkein +20 tonnia listahinnasta. Koitan pähkäillä, kumpi on arvonalenemamielessä turvallisempi veto.
Polestarin varma kustannus noin 14 tonnia 2 vuoteen. Voisiko Model 3:n arvo laskea myös 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna?
Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla :D Kiitos etukäteen!

En tiedä miten nuo nyt erityyppisiä ovat? About saman kokoisia mutta toinen on neliveto.
Kyllä, teslan arvo voi ja todennäköisesti tippuukin tuon suunnileen vastaavan hinnan.
Tietysti turvallisempi veto on sellainen millä on kiinteä arvonalenema. Tesla jos tuo tuon kahden vuoden aikana uuden vielä edullisemman alkaenmallin kolmosen niin normialeneman lisäksi tippuu sillä hetkellä extraa miten paljon uusi karvalakki onkaan halvempi.

En noin suuren arvonalenemaan usko, sillä se tarkoittaisi, että Tesla M3:sten arvonaleneman pitäisi nykyisestään merkittävästi kiihtyä.

Tällä hetkellä halvin vuoden -22 Tesla Model 3 jossa kilsoja 30 tkm, maksaa 32900€ (https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/14618852) ja näistä saa tingattua sen 1keur alennusta eli jos nyt maksaa 2,5v vanha model 3 n. 31900€ ja kyseessä on vieläpä vanha malli, jonka jälkeen tullut autosta parempi versio.

Eli en usko 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna
 
En noin suuren arvonalenemaan usko, sillä se tarkoittaisi, että Tesla M3:sten arvonaleneman pitäisi nykyisestään merkittävästi kiihtyä.

Tällä hetkellä halvin vuoden -22 Tesla Model 3 jossa kilsoja 30 tkm, maksaa 32900€ (https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/14618852) ja näistä saa tingattua sen 1keur alennusta eli jos nyt maksaa 2,5v vanha model 3 n. 31900€ ja kyseessä on vieläpä vanha malli, jonka jälkeen tullut autosta parempi versio.

Eli en usko 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna
Model 3 rwd maksoi -22 54k joten aivan hurja arvonalenemahan tuossa esimerkkiautossa on ollut. Tuohon päälle vielä myyjäliikkeen kate.
Ei mitenkään kaukaa haettua etteikö hyvinkin siis tippuisi tuon 39->25
 
En noin suuren arvonalenemaan usko, sillä se tarkoittaisi, että Tesla M3:sten arvonaleneman pitäisi nykyisestään merkittävästi kiihtyä.

Tällä hetkellä halvin vuoden -22 Tesla Model 3 jossa kilsoja 30 tkm, maksaa 32900€ (https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/14618852) ja näistä saa tingattua sen 1keur alennusta eli jos nyt maksaa 2,5v vanha model 3 n. 31900€ ja kyseessä on vieläpä vanha malli, jonka jälkeen tullut autosta parempi versio.

Eli en usko 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna

Noita Tesloja rahdataan siihen malliin ulkomailta et jos haluat tietää paljonko autokauppa mahdollisesti maksaa moisesta niin sieltä saa hintatiedon.
 
Ei se kaukaa ole haettua etta M3 hinta on 2 vuoden paasta uutena 35te ja siita laskien 2v kaytetty 30tk ajattu hintaan 25te voi olla monen mielesta kallis.
 
Model 3 rwd maksoi -22 54k joten aivan hurja arvonalenemahan tuossa esimerkkiautossa on ollut. Tuohon päälle vielä myyjäliikkeen kate.
Ei mitenkään kaukaa haettua etteikö hyvinkin siis tippuisi tuon 39->25

Onhan se toki mahdollista, mutta silloin uusien Model 3:n hintakehitys alaspäin pitäisi olla edelleen jyrkkää. Johonkin 35k hintaan uutena saattaa laskeakin, mutta esim. 30k voi olla jo haastavaa.

No aikahan tuon näyttää, mutta jos minun pitäisi veikata laskeeko Model 3:n hinta yhtä paljon kuin Polestarin kuukausimaksuihin menee, niin veikkaisin ettei laske.
 
Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla :D Kiitos etukäteen!

Onko auton tarve tulevaisuudessa varmaa vai epävarmaa? Olisitko tyytyväinen pitämään teslaa yli 2 vuotta?

Jos varmasti tarvitset autoa ja tiedät että voisit teslalla ajella pidemmän aikaa niin valitsisin sen. Siihen tuo vähän viittaisi tuo kommentti.

Sitten taas jos auton tarve voi muuttua yhtäkkiä tai haluat 2v päästä joka tapauksessa katsella autotilannetta ja markkinoita uudestaan ilman huolta miten hävität nykyisen auton niin voi olla tuo leasing soppari houkutteleva.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 157
Viestejä
4 434 177
Jäsenet
73 505
Uusin jäsen
Jesse123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom