- Liittynyt
- 29.03.2017
- Viestejä
- 1 871
Ei se vaarin ole 50k autoa luototettaessa vaatia 10k kasirahaa koska muuten se auton arvo on kokoajan matalampi kuin velka.
Varmaan näin jos rahoituksella ottaisi. Leasing ei ole tarvinnut tämmöisiä miettiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ei se vaarin ole 50k autoa luototettaessa vaatia 10k kasirahaa koska muuten se auton arvo on kokoajan matalampi kuin velka.
Aikamoista. Johtuu varmaan positiivisesta luottorekisteristä. 4 500 € bruttotuloista jää käteen noin 3 300 €. Tuosta jos maksaa 500 € leasingia, tekee se 15% tuloista. Vaikka se minusta on suhteellisesti liian paljon, monilla velallisilla on moninverroin autolainaa maksettavanaJaa jaa. Polestar 2:sta ei näköjää saa drivalia tyypin mukaan alle 4500€ kk tuloilla. Tähän ainakin kaatui oma polestaari haave.
Aikamoista. Johtuu varmaan positiivisesta luottorekisteristä. 4 500 € bruttotuloista jää käteen noin 3 300 €. Tuosta jos maksaa 500 € leasingia, tekee se 15% tuloista. Vaikka se minusta on suhteellisesti liian paljon, monilla velallisilla on moninverroin autolainaa maksettavana
Tuolla logiikalla Polestar 3 vaatisi noin 9 000 euron tulot Vaikka en ole vuoteen töissä käynytkään niin toki heitin luottohakemuksen kuukausituloja kysyttäessä 5-numeroisen summan Ilmeisesti kannatti, huomioiden valtavat luottokorttilimiittini ja lainat.
500e/kk on liikaa esim. 4ke tienaavalle?
Ei oo ensimmäinen kerta kun automyyjät ei vaan halua myydä autoja jostain kumman syystä
Varallisuuttahan ei näe mistään rekisteristä. Verotettavia tuloja tarkasteltaessa todellisista tuloista voi puuttua jopa 75%, lisäksi verottajalla näkyvät tulotiedot ovat tyypillisesti 18 kk jäljessä nykyhetkeä. Systeemi on siis hyvin puutteellinen, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei ole.Ei kai ne nyt suoraan bruttotuloista katso? Drivalia tuskin itse rahoittaa näitä liisareita eli siellä on joku pankki taustalla joka tekee aina luottopäätöksen, siellä yleensä tsekataan koko tilanne eli katotaan luottorekisterit, velat, varallisuudet yms.
Varallisuuttahan ei näe mistään rekisteristä. Verotettavia tuloja tarkasteltaessa todellisista tuloista voi puuttua jopa 75%, lisäksi verottajalla näkyvät tulotiedot ovat tyypillisesti 18 kk jäljessä nykyhetkeä. Systeemi on siis hyvin puutteellinen, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei ole.
Kyllä, mutta eihän sinne mene kuin palkat ja aina ei nekään niin ei sitä mihinkään voi käyttää. Kyllä ne tulot asiakkaan oman ilmoituksen mukaisesti pitää huomioida.Eikö nykyään tulorekisteri ole jo about 1kk viiveellä?
En tiedä miten nuo nyt erityyppisiä ovat? About saman kokoisia mutta toinen on neliveto.Nyt on hurja pyörittely:
Polestar 2 Dual Motor 2 Long Range 588 euroa @ 24 kk
Vs.
Tesla Model 3 RW 39.900 € 1.9 % korolla.
Tiedän, että eri tyyppiset autot. Toinen melkein +20 tonnia listahinnasta. Koitan pähkäillä, kumpi on arvonalenemamielessä turvallisempi veto.
Polestarin varma kustannus noin 14 tonnia 2 vuoteen. Voisiko Model 3:n arvo laskea myös 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna?
Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla Kiitos etukäteen!
Polestar 2 Dual Motor 2 Long Range 588 euroa @ 24 kk
Vs.
Tesla Model 3 RW 39.900 € 1.9 % korolla.
Tiedän, että eri tyyppiset autot. Toinen melkein +20 tonnia listahinnasta. Koitan pähkäillä, kumpi on arvonalenemamielessä turvallisempi veto.
Polestarin varma kustannus noin 14 tonnia 2 vuoteen. Voisiko Model 3:n arvo laskea myös 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna?
Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla Kiitos etukäteen!
En tiedä miten nuo nyt erityyppisiä ovat? About saman kokoisia mutta toinen on neliveto.
Kyllä, teslan arvo voi ja todennäköisesti tippuukin tuon suunnileen vastaavan hinnan.
Tietysti turvallisempi veto on sellainen millä on kiinteä arvonalenema. Tesla jos tuo tuon kahden vuoden aikana uuden vielä edullisemman alkaenmallin kolmosen niin normialeneman lisäksi tippuu sillä hetkellä extraa miten paljon uusi karvalakki onkaan halvempi.
Model 3 rwd maksoi -22 54k joten aivan hurja arvonalenemahan tuossa esimerkkiautossa on ollut. Tuohon päälle vielä myyjäliikkeen kate.En noin suuren arvonalenemaan usko, sillä se tarkoittaisi, että Tesla M3:sten arvonaleneman pitäisi nykyisestään merkittävästi kiihtyä.
Tällä hetkellä halvin vuoden -22 Tesla Model 3 jossa kilsoja 30 tkm, maksaa 32900€ (https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/14618852) ja näistä saa tingattua sen 1keur alennusta eli jos nyt maksaa 2,5v vanha model 3 n. 31900€ ja kyseessä on vieläpä vanha malli, jonka jälkeen tullut autosta parempi versio.
Eli en usko 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna
En noin suuren arvonalenemaan usko, sillä se tarkoittaisi, että Tesla M3:sten arvonaleneman pitäisi nykyisestään merkittävästi kiihtyä.
Tällä hetkellä halvin vuoden -22 Tesla Model 3 jossa kilsoja 30 tkm, maksaa 32900€ (https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/14618852) ja näistä saa tingattua sen 1keur alennusta eli jos nyt maksaa 2,5v vanha model 3 n. 31900€ ja kyseessä on vieläpä vanha malli, jonka jälkeen tullut autosta parempi versio.
Eli en usko 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna
Model 3 rwd maksoi -22 54k joten aivan hurja arvonalenemahan tuossa esimerkkiautossa on ollut. Tuohon päälle vielä myyjäliikkeen kate.
Ei mitenkään kaukaa haettua etteikö hyvinkin siis tippuisi tuon 39->25
Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla Kiitos etukäteen!
Kampanja aika on 24kk
ja max kilometrit 30 000km vuoteen.
Sopimusta voi pidentää myöhemmin vaikka 5 vuoteen asti. Voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
Vastaus Drivalian Polestar kampanjaan.
️ NYT: Vaihtoautojen korkotarjous: alk. 0,99 %!
️ Lähes kaikki vaihtoautot 0,99 % + kulut! Loput 1,99 % ja 2,99 %!KASKO -20 % /1. v Lisäturva alk. 7 e/kk Uudet BYD-mallit 0,99-2,99 %!
Huom. Näet kunkin auton korkotarjouksen auton kuvagalleriasta. Auton hintalaskurin korkona näkyy 2,99 %, mutta katsomasi auton kuvissa näkyvä korkotarjous pitää ko. autoon paikkansa. Saat ko. korolla rahoituslaskelman yhteydenottosi jälkeen.*
Autolähteen TILINPÄÄTÖS! Nyt tuuletetaan varastoa ja myydään laatuautoja korolla, jota alemmas ei nykymarkkinassa pääse! Myös autojen hinnat ovat takuuvarmasti kilpailukykyiset!
Jos käytettyä on hommaamassa, niin Autolähde tarjoaa nyt melko edullista rahoitusta.
Vaihtoautojen korkotarjous! Katso kampanja koko Suomeen | Autolähde
❤️ JOULUKORI 2024 & Vaihtoautojen korkotarjous 0,99 %! ❤️ PALJON VAIHTOAUTOJA 0,99 %! 🎄 KASKO -20 %/ 1 v 🎄 Lisäturva alk. 7 €/kk! 🎁 Katso lisää!autolahde.fi
Itseasiassa on tullut sen verran seurattua Tesloja ja sähköisten tila-autojen tarjontaa, että tässä on vielä sellainen mielenkiintoinen seikka, että juuri tänään taisi alkaa Y-mallia saamaan myös 7-paikkaisena. Noiden kahden penkin lisäys tilatessa kustantaa 2500€ loppusummaan.
Y malliin 0% ja 7€/kk. Ei paha jos sähköautoa tarvitsee alleen ja hyväksyy Teslan.
*Kertaluoton rahoitusesimerkki: KIA Stonic 1,0 T-GDI 100hv LX DCT 26 135,40 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 199,00 €, luoton määrä yht. 22 135,40 € (sis. perustamismaksun 0 €), viimeinen suurempi erä 10 394,16 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 0 € ja käsittelykulun 0 €/kk. Luottokustannukset yht. 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 22 135,40 €, todellinen luottohinta 26 135,40 € ja todellinen vuosikorko 0 %. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki. Maksimi rahoitettava määrä 25 000 € ja rahoitusaika 60 kk.
**Kertaluoton rahoitusesimerkki: KIA Ceed 1,0 T-GDI Mild Hybrid 100hv LX DCT SW My25 hinta 29 096,89 € (sis. toim. kulut 600 €), käsiraha 9 096,89 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 166,37 €, luoton määrä yht. 20 000 € (sis. perustamismaksun 0 €), viimeinen suurempi erä 10183,91 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 0 € ja käsittelykulun 0 €/kk. Luottokustannukset yht. 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 20 000 €, todellinen luottohinta 20 000 € ja todellinen vuosikorko 0 %. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki. Maksimi rahoitettava määrä 20 000 € ja rahoitusaika 60 kk. Kysy myös muita rahoitusvaihtoehtoja.
Tarjous voimassa 31.10.2024 tai niin kauan kuin autoja riittää. Kampanja koskee uusia asiakastilauksia ja edellyttää ajoneuvon rekisteröintiä viimeistään 30.11.2024. Ei yhdistettävissä muihin tarjouksiin tai alennuksiin.
*Rahoitusesimerkki: Mitsubishi Colt 1.0 Petrol Intense MT 23 885,07 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 3 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 259 €, luoton määrä 21 284,07 €, viimeinen suurempi erä 6 829 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 239 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 22 124,07 €, todellinen luottohinta 25 124,07 € ja todellinen vuosikorko 1,78 %.
**Rahoitusesimerkki: Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Intense Navi 4WD 46 539,19 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 5 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 399 €, luoton määrä 41 938,19 €, viimeinen suurempi erä 19 223,00 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 239 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 43 177,19 €, todellinen luottohinta 47 778,19 € ja todellinen vuosikorko 0,82 %.
***Rahoitusesimerkki: Mitsubishi ASX 1.6 HEV Invite AT 33 990 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 3 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 399 €, luoton määrä 31 389 €, viimeinen suurempi erä 14 574 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 239 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 32 628 €, todellinen luottohinta 35 229 € ja todellinen vuosikorko 1.09 %.
Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki.
Tarjous voimassa 31.10.2024 tai niin kauan kuin autoja riittää. Kampanja koskee uusia asiakastilauksia ja erää maassa olevia varastoautoja. Edellyttää ajoneuvon rekisteröintiä viimeistään 30.11.2024. Maksimi rahoitettava määrä 35 000 € ja rahoitusaika 60 kk. Ei yhdistettävissä muihin tarjouksiin tai alennuksiin.
*Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Kuga Titanium PHEV hinta 46 310,49 € (sis. toim. kulut), käsiraha 7 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 399 €, luoton määrä 39 310,49 €, viimeinen suurempi erä 16 953,49 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 299 € ja käsittelykulun 15 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 199 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 40 509,49 €, todellinen luottohinta 47 509,49 € ja todellinen vuosikorko 0,85 %.
**Kertaluoton rahoitusesimerkki: Focus Titanium 1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv 5-ov. M6, hinta 31 706,69 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 299 €, luoton määrä 27 706,69 €, viimeinen suurempi erä 11 249,69 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 299 € ja käsittelykulun 15 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 199 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 28 905,69 €, todellinen luottohinta 32 905,69 € ja todellinen vuosikorko 1,23 %.
Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki. Tarjous koskee vain uusia yksityishenkilöiden tilaus- ja kauppasopimuksia 18.-31.10.2024 ja erää autoja. Tarjous ei ole yhdistettävissä muihin etuihin/tarjouksiin. Rahoitettava luoton määrä voi olla enintään 40 000 €. Kuga: Koskee vain uuden Kugan PHEV- ja FHEV -malleja.
*Rahoitusesimerkki: BMW i4 eDrive40 Charged Edition 60 500 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 10 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 567,85 €, luoton määrä yht. 50 500 € (sis. perustamismaksun 399 €), viimeinen suurempi erä 20 000 €. Kuukausierä sisältää koron 1 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 3 017,33 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 53 517,33 €, todellinen luottohinta 63 517,33 € ja todellinen vuosikorko 1,71 %.
**Rahoitusesimerkki: BMW Active Tourer 225e xDrive Charged Edition 46 000 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 10 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 494,41 €, luoton määrä yht. 36 000 € (sis. perustamismaksun 399 €), viimeinen suurempi erä 9 200 €. Kuukausierä sisältää koron 1 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 2 384,23 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 38 384,23 €, todellinen luottohinta 48 384,23 € ja todellinen vuosikorko 2,1 %.
***Rahoitusesimerkki: BMW i4 M50 Charged Edition 68 500 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 17 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 543,15 €, luoton määrä yht. 51 500 € (sis. perustamismaksun 399 €), viimeinen suurempi erä 24 500 €. Kuukausierä sisältää koron 1,99 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 5 059,71 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 56 559,71 €, todellinen luottohinta 73 559,71 € ja todellinen vuosikorko 2,68 %.
****Rahoitusesimerkki: BMW i5 M60 xDrive Touring 109 500 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 25 000 €, sopimusaika 72 kk, kuukausierä 811,32 €, luoton määrä yht. 84 500 € (sis. perustamismaksun 399 €), viimeinen suurempi erä 38 325 €. Kuukausierä sisältää koron 2,69 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 11 442,55 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 95 942,55 €, todellinen luottohinta 120 942,55 € ja todellinen vuosikorko 3,12 %.
Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki. Tarjous on voimassa yksityishenkilöille uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 31.10.2024 asti tai niin kauan kuin autoja riittää. Edellyttää rekisteröintiä 31.12.2024 mennessä.
*Kertaluoton rahoitusesimerkki: Nissan Qashqai MHEV 140 6M/T Acenta, hinta 33 645 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 990 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 289 €, luoton määrä 28 655 €, viimeinen suurempi erä 13 372,67 €. Kuukausierä sisältää koron 0,99 %, perustamismaksun 190 € ja käsittelykulun 9 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 777,67 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 30 432,67 €, todellinen luottohinta 35 422,67 € ja todellinen vuosikorko 1,70 %.
**Kertaluoton rahoitusesimerkki: Nissan Juke DIG-T 114HP 6MT Acenta, hinta 26 697,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 2 990,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 249,00 €, luoton määrä 23 707,00 €, viimeinen suurempi erä 10 593,04 €. Kuukausierä sisältää koron 0,99 %, perustamismaksun 190,00 € ja käsittelykulun 9,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 586,04 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 25 293,04 €, todellinen luottohinta 28 283,04 € ja todellinen vuosikorko 1,86 %.
***Kertaluoton rahoitusesimerkki: Nissan X-Trail N-Connecta MHEV 2WD, hinta 45 943,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 6 990,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 389,00 €, luoton määrä 38 953,00 €, viimeinen suurempi erä 18 144,64 €. Kuukausierä sisältää koron 0,99 %, perustamismaksun 190,00 € ja käsittelykulun 9,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 2 151,64 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 41 104,64 €, todellinen luottohinta 48 094,64 € ja todellinen vuosikorko 1,51 %.
Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Santander Consumer Finance Oy, Risto Rytin tie 33, 00570 Helsinki. Tarjous on voimassa yksityishenkilöille uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 18.–26.10.2024. Autot rekisteröitävä 31.12.2024 mennessä.
*Rahoitusesimerkki: Škoda Fabia 1.0 TSI 116 Selection DSG Autom., hinta 24 732,86 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 5 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 328,88 €, luoton määrä yht. 19 732,86 € (sis. perustamismaksun 0 €). Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 0 € ja käsittelykulun 0 €/kk. Luottokustannukset yht. 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 19 732,86 €, todellinen luottohinta 19 732,86 € ja todellinen vuosikorko 0 %. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa OP Yrityspankki Oyj, Gebhardinaukio 1, 00510 Helsinki. Maksimi rahoitettava määrä 20 000 € ja rahoitusaika 60 kk. Autot tulee rekisteröidä 31.12.2024 mennessä. Tarjous on voimassa yksityishenkilöille uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 31.10.2024 asti.
Hakevatkohan tiedot siitä uudesta luottorekisteristä, jossa on uutisien mukaan ollut virheellistä tietoa osalla? Mikäli ei ole velkoja niin on hyvin todennäköistä että ko. rekisterissä on nyt virheellinen merkintä.Luottopäätös ei valitettavasti mennyt läpi.
käytössä oleva luottopäätöskysely arvioi kokonaisluottoriskiä ja tässä tapauksessa luottoriskipisteytyksen mukaisesti tuohon investointiin tulisi olla 4500 euron tulot
Tälläne vastaus tuli ja kyllähän sitä varallisuutta on ja ei oo mitään velkoja ennestään.
Hyvä että vinkkasit. Olihan siellä joku sohvakaupasta saatu tuohi kortti luottotiedoissa.Hakevatkohan tiedot siitä uudesta luottorekisteristä, jossa on uutisien mukaan ollut virheellistä tietoa osalla? Mikäli ei ole velkoja niin on hyvin todennäköistä että ko. rekisterissä on nyt virheellinen merkintä.
"Virhe rekisterissä voi estää lainan saannin"
Lainanantajat näkevät jo liikaa tietoja uudesta luottotietorekisteristä, sanoo tietosuojavaltuutettu
Tietosuojeluvaltuutetun mielestä pitäisi arvioida tarkemmin, kuka tietoja näkee. Huhtikuussa avatusta rekisteristä lainanantaja näkee lainan hakijan muut luotot.yle.fi
Jos tuota korttia ei ole käyttänyt, niin eihän sen pitäisi siellä luottona näkyä. Vai näkyykö? Taitaa autokauppa hyytyä entisestään, jos tuota rekisteriä alkavat tarkkaan syynäämään. Monelle saattaa olla aika isojakin asuntolainoja tuolla rekisterissä näkyvissä. Vaikka velallisia on useampia, niin se koko potti näkyy tuolla rekisterissä, eikä se jakaannu millään tapaa. Jos taas autorahoitusta hakee yksin ja ilmoittaa siihen yhdet tulot, niin eihän se aina kovin hyvältä näytä.Hyvä että vinkkasit. Olihan siellä joku sohvakaupasta saatu tuohi kortti luottotiedoissa.
Jos tuota korttia ei ole käyttänyt, niin eihän sen pitäisi siellä luottona näkyä. Vai näkyykö? Taitaa autokauppa hyytyä entisestään, jos tuota rekisteriä alkavat tarkkaan syynäämään. Monelle saattaa olla aika isojakin asuntolainoja tuolla rekisterissä näkyvissä. Vaikka velallisia on useampia, niin se koko potti näkyy tuolla rekisterissä, eikä se jakaannu millään tapaa. Jos taas autorahoitusta hakee yksin ja ilmoittaa siihen yhdet tulot, niin eihän se aina kovin hyvältä näytä.
Heh, just. Pitäisikö testata itsekin miten luottokelvoton sitä onkaan, kun on reipas 20k€ korteissa luottorajaa. Pärjaisin kyllä ilmankin, mutta joka pankista noita kortteja tykytetään.Näkyy ja vaikuttaa lainanhakuun. Perusteluna siihen kuulemma se, että sen voi ottaa hetkenä minä hyvänsä käyttöön. Kortti/luottotili pitää sulkea jotta se ei vaikuta
Ahaa, ai siinä on tuollainenkin. Sitten ei kyllä kannattane tarpeettomasti testailla, kun jos tulee tulee vielä jollekin luotolle todellista tarvetta.Tuo positiivinen rekisteri on kyllä aikamoinen matopurkki ja eiköhän täälläkin mennä vielä siihen Ruotsin malliin jossa lainahakemusten määrä vaikuttaa negatiivisesti lainan saantiin. Senhän takia Ruotsissa ovat noi lainan kilpailutuspalvelut suosittuja kun menee yhdellä lainapyynnöllä ja saa n-kappaletta tarjouksia (muuten kaikki tarjoukset olisivat erillisiä lainapyyntöjä).
Jos vaihtoehdot on maksaa koko summa käteisellä tai nollakorko rahoitus niin en näe mitään järkeä maksaa koko summaa käteisellä. Nollakorko on periaatteessa alennusta ainakin tässä kohtaa. Kunhan kulut ei ole järkyttävät, mutta tuossahan oli täysin kuluttomiakin tarjouksia.
Tämä oli joskus 90\00-luvulla niin hölmö että käteisasiakas maksoi periaatteessa enemmän. Syynä oli se että myyjä sai paremmat provikat rahoituksesta kuin itse auton myynnistä. Ilmeisesti pitkässä rahoituksessa sieltä tuli myyjille murusia monena vuonna. Provisioita oli muissakin lisäpalveluissa rahoituksen lisäksi.Markkinakorkoja edullisempi rahoitus on aina jonkun subventoimaa. Ts. kannattaa kysyä myös käteishintaa. Nuo autojen SVH hinnat ovat kohonneet viime vuosina siihen tahtiin, että ko. ilmalla maksetaan myös rahoitustarjoukset...
Näkyy. Kävin hiljattain tarkastamassa oman rekisterini ja siellä oli joku Nordean luotto käyttämättömänä 2000-luvun alkupuolelta. Euromääräkin oli outo, ei siis mikään tasatuhat kuten nykyisin luottorajoina luottokorteissa on vaan siinä tais olla myös senttejä mukana. Lienee siis ajalta ennen euroihin siirtymistä.Jos tuota korttia ei ole käyttänyt, niin eihän sen pitäisi siellä luottona näkyä. Vai näkyykö
Markkinakorkoja edullisempi rahoitus on aina jonkun subventoimaa. Ts. kannattaa kysyä myös käteishintaa. Nuo autojen SVH hinnat ovat kohonneet viime vuosina siihen tahtiin, että ko. ilmalla maksetaan myös rahoitustarjoukset...
On siinä se ero, että käteisellä ostettu auto on oma mutta nollokorolla auto on rahoitusyhtiön. Konkreettisesti tämä tulee esiin ainakin, jos haluaa lähteä käymään autolla ulkomailla: rahoitusyhtiöltä pitää saada jokaiselle matkalle lupa, joka maksaa jotain. Periaatteessa edes Haaparannalle ei ole asiaa ilman lappua.Jos vaihtoehdot on maksaa koko summa käteisellä tai nollakorko rahoitus niin en näe mitään järkeä maksaa koko summaa käteisellä. Nollakorko on periaatteessa alennusta ainakin tässä kohtaa. Kunhan kulut ei ole järkyttävät, mutta tuossahan oli täysin kuluttomiakin tarjouksia.
Kannattaa toki kysyä, mutta itse en ole vuosiin saanut käteishinnasta järkevää tarjousta, jos on saanut penniäkään alennusta. Omalla kokemuksella käteinen ei ole enää kunkku.
Periaatteessa edes Haaparannalle ei ole asiaa ilman lappua.
Ainakin Santanderilla saa pohjoismaissa kulkea ihan vapaasti, eli voi suunnata periaatteessa ja käytännössäkin Haaparantaan vaikka joka päivä jos niin haluaa.
Ei ole muilta ollut rahoitusta ikinä joten en mene vannomaan kaikista pankeista, mutta olettaisin että pohjoismaissa vapaa kulku olisi aika peruskauraa.
Ei ole muilta ollut rahoitusta ikinä joten en mene vannomaan kaikista pankeista, mutta olettaisin että pohjoismaissa vapaa kulku olisi aika peruskauraa.
Tavallaan rahoitusyhtiön kannalta ymmärrettävää, että riskejä minimoidaan, mutta valtaosalla töissäkäyvistä aikuisista taitaa olla luottokortit, tai useampikin. Aika älytöntä, jos kaikkien kohdalla pidetään perusteena, että "kuitenkin vingutat kohta luottorajat tappiin".Näkyy ja vaikuttaa lainanhakuun. Perusteluna siihen kuulemma se, että sen voi ottaa hetkenä minä hyvänsä käyttöön. Kortti/luottotili pitää sulkea jotta se ei vaikuta
...Monelle saattaa olla aika isojakin asuntolainoja tuolla rekisterissä näkyvissä. Vaikka velallisia on useampia, niin se koko potti näkyy tuolla rekisterissä, eikä se jakaannu millään tapaa. Jos taas autorahoitusta hakee yksin ja ilmoittaa siihen yhdet tulot, niin eihän se aina kovin hyvältä näytä.
Tosin itselle jää siinä sitten riski, jos leasingyhtiö meneekin kesken kaiken nurin, niin mahdollisesti konkurssipesä haluaa auton takaisin heti ja varmasti rahoja ei enää näe.
Hyvä pointti, tuo tilanne ei tullutkaan mieleen. Aika varmasti vähimmillään saa varautua kädenvääntöön liisariyhtiön kanssa. Ei kyllä taida uskaltaa tuohonkaan lähteä, jos se nyt edes olisi mahdollista....Niin ja mites jos auto menee lunariin, vakuutus korvaa auton omistajalle eli leasingyhtiölle. Onko soppareissa mitään että on velvollisuus palauttaa jo maksetut ennakkoerät vai riippuuko yhtiön hyvämielisyydestä.
Ootko kyselly/katsonu Ioniq5 puolelta, siellä on kans sama nolla marraskuun loppuun varastoautoissa?
Muistaako kukaan nähneensä, onko lähihistoriassa Audin uusiin autoihin ollut millaisia korkokampanjoita? Myyjän mukaan tällä hetkellä 5,49%. Toki tuosta pystyisi hieman kenties puristamaan, mutta silti jäädään kilpailijoiden 0-1,99% (Model Y/Polestar 3) tarjouksista liian kauas.