Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Jaa jaa. Polestar 2:sta ei näköjää saa drivalia tyypin mukaan alle 4500€ kk tuloilla. Tähän ainakin kaatui oma polestaari haave.
Aikamoista. Johtuu varmaan positiivisesta luottorekisteristä. 4 500 € bruttotuloista jää käteen noin 3 300 €. Tuosta jos maksaa 500 € leasingia, tekee se 15% tuloista. Vaikka se minusta on suhteellisesti liian paljon, monilla velallisilla on moninverroin autolainaa maksettavana :cigarbeye:

Tuolla logiikalla Polestar 3 vaatisi noin 9 000 euron tulot :dead: Vaikka en ole vuoteen töissä käynytkään niin toki heitin luottohakemuksen kuukausituloja kysyttäessä 5-numeroisen summan 🙈 Ilmeisesti kannatti, huomioiden valtavat luottokorttilimiittini ja lainat.
 
Aikamoista. Johtuu varmaan positiivisesta luottorekisteristä. 4 500 € bruttotuloista jää käteen noin 3 300 €. Tuosta jos maksaa 500 € leasingia, tekee se 15% tuloista. Vaikka se minusta on suhteellisesti liian paljon, monilla velallisilla on moninverroin autolainaa maksettavana :cigarbeye:

Tuolla logiikalla Polestar 3 vaatisi noin 9 000 euron tulot :dead: Vaikka en ole vuoteen töissä käynytkään niin toki heitin luottohakemuksen kuukausituloja kysyttäessä 5-numeroisen summan 🙈 Ilmeisesti kannatti, huomioiden valtavat luottokorttilimiittini ja lainat.

Moni maksaa 300€ lyhennystä polttiksesta ja 200€ Pollea enemmän energia-/huoltokuluja samasta palkasta.

500e/kk on liikaa esim. 4ke tienaavalle? :think:

Ei oo ensimmäinen kerta kun automyyjät ei vaan halua myydä autoja jostain kumman syystä :facepalm:

Samaa kategoriaa kuin että sä lähetät mulle tarjouspyynnön diesel-automaatista nahkapenkeillä ja panoraamakatolla ja mä teen sulle tarjouksen bensa-manuaalista kulivarustein, koska se on parempi niin. :giggle:
 
Ei kai ne nyt suoraan bruttotuloista katso? Drivalia tuskin itse rahoittaa näitä liisareita eli siellä on joku pankki taustalla joka tekee aina luottopäätöksen, siellä yleensä tsekataan koko tilanne eli katotaan luottorekisterit, velat, varallisuudet yms.
Varallisuuttahan ei näe mistään rekisteristä. Verotettavia tuloja tarkasteltaessa todellisista tuloista voi puuttua jopa 75%, lisäksi verottajalla näkyvät tulotiedot ovat tyypillisesti 18 kk jäljessä nykyhetkeä. Systeemi on siis hyvin puutteellinen, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei ole.
 
Varallisuuttahan ei näe mistään rekisteristä. Verotettavia tuloja tarkasteltaessa todellisista tuloista voi puuttua jopa 75%, lisäksi verottajalla näkyvät tulotiedot ovat tyypillisesti 18 kk jäljessä nykyhetkeä. Systeemi on siis hyvin puutteellinen, mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei ole.

Eikö nykyään tulorekisteri ole jo about 1kk viiveellä?

Varallisuuden osalta ainakin viranomaiset näkevät asunto-osakkeet ja suomalaiset listatut omistukset, en tosin tiedä millainen näkyvyys pankeilla on.

Mutta joo, pankeilla on nykyään paljon tiukempi seula noissa.
 

Autokeskuksella myös rahoitustarjousta niin osui silmään tuo alk.kk/erä.

No käsirahan kokohan sen määrittää mutta alkaa olla jo huumoria tuo esimerkki. Sadantonnin auto alle 350€/kk erällä. :rofl:
 
Nyt on hurja pyörittely:

Polestar 2 Dual Motor 2 Long Range 588 euroa @ 24 kk

Vs.

Tesla Model 3 RW 39.900 € 1.9 % korolla.

Tiedän, että eri tyyppiset autot. Toinen melkein +20 tonnia listahinnasta. Koitan pähkäillä, kumpi on arvonalenemamielessä turvallisempi veto.

Polestarin varma kustannus noin 14 tonnia 2 vuoteen. Voisiko Model 3:n arvo laskea myös 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna?

Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla :D Kiitos etukäteen!
 
Nyt on hurja pyörittely:

Polestar 2 Dual Motor 2 Long Range 588 euroa @ 24 kk

Vs.

Tesla Model 3 RW 39.900 € 1.9 % korolla.

Tiedän, että eri tyyppiset autot. Toinen melkein +20 tonnia listahinnasta. Koitan pähkäillä, kumpi on arvonalenemamielessä turvallisempi veto.

Polestarin varma kustannus noin 14 tonnia 2 vuoteen. Voisiko Model 3:n arvo laskea myös 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna?

Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla :D Kiitos etukäteen!
En tiedä miten nuo nyt erityyppisiä ovat? About saman kokoisia mutta toinen on neliveto.
Kyllä, teslan arvo voi ja todennäköisesti tippuukin tuon suunnileen vastaavan hinnan.
Tietysti turvallisempi veto on sellainen millä on kiinteä arvonalenema. Tesla jos tuo tuon kahden vuoden aikana uuden vielä edullisemman alkaenmallin kolmosen niin normialeneman lisäksi tippuu sillä hetkellä extraa miten paljon uusi karvalakki onkaan halvempi.
 
Hyundai ioniq 5 saatavilla 0 korolla ja kuluilla

IONIQ 5 77 kWh 229 hv auton hinta 54 590 €

käsiraha 0 €
rahoitettava osuus 54 590 € (perustamiskulu 0 €)
sopimusaika 84 kk
käsittelymaksut 0 €
korko 0 %
kuukausierä 499 €
viimeinen suurempi erä 13 178,44 €
todellinen vuosikorko 0 %
luotto ja luottokustannukset yhteensä 54 590 €
 
Polestar 2 Dual Motor 2 Long Range 588 euroa @ 24 kk
Vs.
Tesla Model 3 RW 39.900 € 1.9 % korolla.

Tiedän, että eri tyyppiset autot. Toinen melkein +20 tonnia listahinnasta. Koitan pähkäillä, kumpi on arvonalenemamielessä turvallisempi veto.
Polestarin varma kustannus noin 14 tonnia 2 vuoteen. Voisiko Model 3:n arvo laskea myös 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna?
Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla :D Kiitos etukäteen!

En tiedä miten nuo nyt erityyppisiä ovat? About saman kokoisia mutta toinen on neliveto.
Kyllä, teslan arvo voi ja todennäköisesti tippuukin tuon suunnileen vastaavan hinnan.
Tietysti turvallisempi veto on sellainen millä on kiinteä arvonalenema. Tesla jos tuo tuon kahden vuoden aikana uuden vielä edullisemman alkaenmallin kolmosen niin normialeneman lisäksi tippuu sillä hetkellä extraa miten paljon uusi karvalakki onkaan halvempi.

En noin suuren arvonalenemaan usko, sillä se tarkoittaisi, että Tesla M3:sten arvonaleneman pitäisi nykyisestään merkittävästi kiihtyä.

Tällä hetkellä halvin vuoden -22 Tesla Model 3 jossa kilsoja 30 tkm, maksaa 32900€ (https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/14618852) ja näistä saa tingattua sen 1keur alennusta eli jos nyt maksaa 2,5v vanha model 3 n. 31900€ ja kyseessä on vieläpä vanha malli, jonka jälkeen tullut autosta parempi versio.

Eli en usko 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna
 
En noin suuren arvonalenemaan usko, sillä se tarkoittaisi, että Tesla M3:sten arvonaleneman pitäisi nykyisestään merkittävästi kiihtyä.

Tällä hetkellä halvin vuoden -22 Tesla Model 3 jossa kilsoja 30 tkm, maksaa 32900€ (https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/14618852) ja näistä saa tingattua sen 1keur alennusta eli jos nyt maksaa 2,5v vanha model 3 n. 31900€ ja kyseessä on vieläpä vanha malli, jonka jälkeen tullut autosta parempi versio.

Eli en usko 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna
Model 3 rwd maksoi -22 54k joten aivan hurja arvonalenemahan tuossa esimerkkiautossa on ollut. Tuohon päälle vielä myyjäliikkeen kate.
Ei mitenkään kaukaa haettua etteikö hyvinkin siis tippuisi tuon 39->25
 
En noin suuren arvonalenemaan usko, sillä se tarkoittaisi, että Tesla M3:sten arvonaleneman pitäisi nykyisestään merkittävästi kiihtyä.

Tällä hetkellä halvin vuoden -22 Tesla Model 3 jossa kilsoja 30 tkm, maksaa 32900€ (https://www.nettiauto.com/tesla/model-3/14618852) ja näistä saa tingattua sen 1keur alennusta eli jos nyt maksaa 2,5v vanha model 3 n. 31900€ ja kyseessä on vieläpä vanha malli, jonka jälkeen tullut autosta parempi versio.

Eli en usko 39 t€ -> 25 t€ kahdessa vuodessa 30 tkm ajettuna

Noita Tesloja rahdataan siihen malliin ulkomailta et jos haluat tietää paljonko autokauppa mahdollisesti maksaa moisesta niin sieltä saa hintatiedon.
 
Ei se kaukaa ole haettua etta M3 hinta on 2 vuoden paasta uutena 35te ja siita laskien 2v kaytetty 30tk ajattu hintaan 25te voi olla monen mielesta kallis.
 
Model 3 rwd maksoi -22 54k joten aivan hurja arvonalenemahan tuossa esimerkkiautossa on ollut. Tuohon päälle vielä myyjäliikkeen kate.
Ei mitenkään kaukaa haettua etteikö hyvinkin siis tippuisi tuon 39->25

Onhan se toki mahdollista, mutta silloin uusien Model 3:n hintakehitys alaspäin pitäisi olla edelleen jyrkkää. Johonkin 35k hintaan uutena saattaa laskeakin, mutta esim. 30k voi olla jo haastavaa.

No aikahan tuon näyttää, mutta jos minun pitäisi veikata laskeeko Model 3:n hinta yhtä paljon kuin Polestarin kuukausimaksuihin menee, niin veikkaisin ettei laske.
 
Toisaalta Teslan etuna, että olisi auto myös 2 vuoden päästäkin käsissä. Paha paha... Jos jollain fiksu näkemys niin antaa tulla :D Kiitos etukäteen!

Onko auton tarve tulevaisuudessa varmaa vai epävarmaa? Olisitko tyytyväinen pitämään teslaa yli 2 vuotta?

Jos varmasti tarvitset autoa ja tiedät että voisit teslalla ajella pidemmän aikaa niin valitsisin sen. Siihen tuo vähän viittaisi tuo kommentti.

Sitten taas jos auton tarve voi muuttua yhtäkkiä tai haluat 2v päästä joka tapauksessa katsella autotilannetta ja markkinoita uudestaan ilman huolta miten hävität nykyisen auton niin voi olla tuo leasing soppari houkutteleva.
 
Kampanja aika on 24kk
ja max kilometrit 30 000km vuoteen.

Sopimusta voi pidentää myöhemmin vaikka 5 vuoteen asti. Voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Vastaus Drivalian Polestar kampanjaan.
 
Kampanja aika on 24kk
ja max kilometrit 30 000km vuoteen.

Sopimusta voi pidentää myöhemmin vaikka 5 vuoteen asti. Voimassa olevan hinnaston mukaisesti.

Vastaus Drivalian Polestar kampanjaan.

Tässä taikasana on "voimassa olevan hinnaston mukaisesti".
Itsekin kyselin, että voiko jatkaa 24kk jälkeen ja vastaus oli, että voi, mutta hinta voi olla sitten eri, koska tämä on kampanja hinta. Olisihan se aika absurdia jos 24kk käytön jälkeen auton arvon jo romahtaessa, kuukausimaksu nousisikin...
 
Jos käytettyä on hommaamassa, niin Autolähde tarjoaa nyt melko edullista rahoitusta.

✅️ NYT: Vaihtoautojen korkotarjous: alk. 0,99 %!

✅️ Lähes kaikki vaihtoautot 0,99 % + kulut!🔹 Loput 1,99 % ja 2,99 %!🔹KASKO -20 % /1. v 🔹Lisäturva alk. 7 e/kk 🔹 Uudet BYD-mallit 0,99-2,99 %!

Huom. Näet kunkin auton korkotarjouksen auton kuvagalleriasta.
Auton hintalaskurin korkona näkyy 2,99 %, mutta katsomasi auton kuvissa näkyvä korkotarjous pitää ko. autoon paikkansa. Saat ko. korolla rahoituslaskelman yhteydenottosi jälkeen.*

Autolähteen TILINPÄÄTÖS! Nyt tuuletetaan varastoa ja myydään laatuautoja korolla, jota alemmas ei nykymarkkinassa pääse! 〽️ Myös autojen hinnat ovat takuuvarmasti kilpailukykyiset!

 
Jos käytettyä on hommaamassa, niin Autolähde tarjoaa nyt melko edullista rahoitusta.




19€/kk "kulut" alkaa olla kyllä jo aika koomiset. :D

Toki ihan maltillinen TVK tuossa silti on käytetylle autolla. Harmi, että sähköautojen puolella aika heikosti valikoimaa.
 

Y malliin 0% ja 7€/kk. Ei paha jos sähköautoa tarvitsee alleen ja hyväksyy Teslan.
Itseasiassa on tullut sen verran seurattua Tesloja ja sähköisten tila-autojen tarjontaa, että tässä on vielä sellainen mielenkiintoinen seikka, että juuri tänään taisi alkaa Y-mallia saamaan myös 7-paikkaisena. Noiden kahden penkin lisäys tilatessa kustantaa 2500€ loppusummaan.

Tämä onnistuu vain AWD malleihin.
Korkotarjoushan oli siis myös hyvä.
 
Autokeskuksella on jotain kampanjoita päällä.


Varasto-Kioihin koroton ja kuluton rahoitus.

*Kertaluoton rahoitusesimerkki: KIA Stonic 1,0 T-GDI 100hv LX DCT 26 135,40 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 000,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 199,00 €, luoton määrä yht. 22 135,40 € (sis. perustamismaksun 0 €), viimeinen suurempi erä 10 394,16 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 0 € ja käsittelykulun 0 €/kk. Luottokustannukset yht. 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 22 135,40 €, todellinen luottohinta 26 135,40 € ja todellinen vuosikorko 0 %. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki. Maksimi rahoitettava määrä 25 000 € ja rahoitusaika 60 kk.

**Kertaluoton rahoitusesimerkki: KIA Ceed 1,0 T-GDI Mild Hybrid 100hv LX DCT SW My25 hinta 29 096,89 € (sis. toim. kulut 600 €), käsiraha 9 096,89 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 166,37 €, luoton määrä yht. 20 000 € (sis. perustamismaksun 0 €), viimeinen suurempi erä 10183,91 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 0 € ja käsittelykulun 0 €/kk. Luottokustannukset yht. 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 20 000 €, todellinen luottohinta 20 000 € ja todellinen vuosikorko 0 %. Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki. Maksimi rahoitettava määrä 20 000 € ja rahoitusaika 60 kk. Kysy myös muita rahoitusvaihtoehtoja.

Tarjous voimassa 31.10.2024 tai niin kauan kuin autoja riittää. Kampanja koskee uusia asiakastilauksia ja edellyttää ajoneuvon rekisteröintiä viimeistään 30.11.2024. Ei yhdistettävissä muihin tarjouksiin tai alennuksiin.


Mitsuja nollakorolla + kulut.

*Rahoitusesimerkki: Mitsubishi Colt 1.0 Petrol Intense MT 23 885,07 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 3 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 259 €, luoton määrä 21 284,07 €, viimeinen suurempi erä 6 829 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 239 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 22 124,07 €, todellinen luottohinta 25 124,07 € ja todellinen vuosikorko 1,78 %.

**Rahoitusesimerkki: Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Intense Navi 4WD 46 539,19 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 5 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 399 €, luoton määrä 41 938,19 €, viimeinen suurempi erä 19 223,00 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 239 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 43 177,19 €, todellinen luottohinta 47 778,19 € ja todellinen vuosikorko 0,82 %.

***Rahoitusesimerkki: Mitsubishi ASX 1.6 HEV Invite AT 33 990 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 3 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 399 €, luoton määrä 31 389 €, viimeinen suurempi erä 14 574 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 239 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 32 628 €, todellinen luottohinta 35 229 € ja todellinen vuosikorko 1.09 %.

Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki.

Tarjous voimassa 31.10.2024 tai niin kauan kuin autoja riittää. Kampanja koskee uusia asiakastilauksia ja erää maassa olevia varastoautoja. Edellyttää ajoneuvon rekisteröintiä viimeistään 30.11.2024. Maksimi rahoitettava määrä 35 000 € ja rahoitusaika 60 kk. Ei yhdistettävissä muihin tarjouksiin tai alennuksiin.

Fordeja 0% + kulut.

*Kertaluoton rahoitusesimerkki: Ford Kuga Titanium PHEV hinta 46 310,49 € (sis. toim. kulut), käsiraha 7 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 399 €, luoton määrä 39 310,49 €, viimeinen suurempi erä 16 953,49 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 299 € ja käsittelykulun 15 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 199 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 40 509,49 €, todellinen luottohinta 47 509,49 € ja todellinen vuosikorko 0,85 %.

**Kertaluoton rahoitusesimerkki: Focus Titanium 1.0 EcoBoost Hybrid 125 hv 5-ov. M6, hinta 31 706,69 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 299 €, luoton määrä 27 706,69 €, viimeinen suurempi erä 11 249,69 €. Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 299 € ja käsittelykulun 15 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 199 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 28 905,69 €, todellinen luottohinta 32 905,69 € ja todellinen vuosikorko 1,23 %.

Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki. Tarjous koskee vain uusia yksityishenkilöiden tilaus- ja kauppasopimuksia 18.-31.10.2024 ja erää autoja. Tarjous ei ole yhdistettävissä muihin etuihin/tarjouksiin. Rahoitettava luoton määrä voi olla enintään 40 000 €. Kuga: Koskee vain uuden Kugan PHEV- ja FHEV -malleja.

Bemmejä 1% + kulut.

*Rahoitusesimerkki: BMW i4 eDrive40 Charged Edition 60 500 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 10 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 567,85 €, luoton määrä yht. 50 500 € (sis. perustamismaksun 399 €), viimeinen suurempi erä 20 000 €. Kuukausierä sisältää koron 1 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 3 017,33 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 53 517,33 €, todellinen luottohinta 63 517,33 € ja todellinen vuosikorko 1,71 %.

**Rahoitusesimerkki: BMW Active Tourer 225e xDrive Charged Edition 46 000 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 10 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 494,41 €, luoton määrä yht. 36 000 € (sis. perustamismaksun 399 €), viimeinen suurempi erä 9 200 €. Kuukausierä sisältää koron 1 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 2 384,23 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 38 384,23 €, todellinen luottohinta 48 384,23 € ja todellinen vuosikorko 2,1 %.

***Rahoitusesimerkki: BMW i4 M50 Charged Edition 68 500 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 17 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 543,15 €, luoton määrä yht. 51 500 € (sis. perustamismaksun 399 €), viimeinen suurempi erä 24 500 €. Kuukausierä sisältää koron 1,99 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 5 059,71 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 56 559,71 €, todellinen luottohinta 73 559,71 € ja todellinen vuosikorko 2,68 %.

****Rahoitusesimerkki: BMW i5 M60 xDrive Touring 109 500 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 25 000 €, sopimusaika 72 kk, kuukausierä 811,32 €, luoton määrä yht. 84 500 € (sis. perustamismaksun 399 €), viimeinen suurempi erä 38 325 €. Kuukausierä sisältää koron 2,69 %, perustamismaksun 399 € ja käsittelykulun 14 €/kk. Luottokustannukset yht. 11 442,55 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 95 942,55 €, todellinen luottohinta 120 942,55 € ja todellinen vuosikorko 3,12 %.

Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Nordea Rahoitus Suomi Oy, Aleksis Kiven katu 9, 00500 Helsinki. Tarjous on voimassa yksityishenkilöille uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 31.10.2024 asti tai niin kauan kuin autoja riittää. Edellyttää rekisteröintiä 31.12.2024 mennessä.


Nissaneita 0,99% + kulut.

*Kertaluoton rahoitusesimerkki: Nissan Qashqai MHEV 140 6M/T Acenta, hinta 33 645 € (sis. toim. kulut), käsiraha 4 990 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 289 €, luoton määrä 28 655 €, viimeinen suurempi erä 13 372,67 €. Kuukausierä sisältää koron 0,99 %, perustamismaksun 190 € ja käsittelykulun 9 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 777,67 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 30 432,67 €, todellinen luottohinta 35 422,67 € ja todellinen vuosikorko 1,70 %.

**Kertaluoton rahoitusesimerkki: Nissan Juke DIG-T 114HP 6MT Acenta, hinta 26 697,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 2 990,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 249,00 €, luoton määrä 23 707,00 €, viimeinen suurempi erä 10 593,04 €. Kuukausierä sisältää koron 0,99 %, perustamismaksun 190,00 € ja käsittelykulun 9,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 1 586,04 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 25 293,04 €, todellinen luottohinta 28 283,04 € ja todellinen vuosikorko 1,86 %.

***Kertaluoton rahoitusesimerkki: Nissan X-Trail N-Connecta MHEV 2WD, hinta 45 943,00 € (sis. toim. kulut), käsiraha 6 990,00 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 389,00 €, luoton määrä 38 953,00 €, viimeinen suurempi erä 18 144,64 €. Kuukausierä sisältää koron 0,99 %, perustamismaksun 190,00 € ja käsittelykulun 9,00 €/kk. Luottokustannukset yht. 2 151,64 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 41 104,64 €, todellinen luottohinta 48 094,64 € ja todellinen vuosikorko 1,51 %.

Edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa Santander Consumer Finance Oy, Risto Rytin tie 33, 00570 Helsinki. Tarjous on voimassa yksityishenkilöille uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 18.–26.10.2024. Autot rekisteröitävä 31.12.2024 mennessä.

Skodan valikoituja malleja ilman korkoa ja kuluja.

*Rahoitusesimerkki: Škoda Fabia 1.0 TSI 116 Selection DSG Autom., hinta 24 732,86 € (sis. toimituskulut 600 €), käsiraha 5 000 €, sopimusaika 60 kk, kuukausierä 328,88 €, luoton määrä yht. 19 732,86 € (sis. perustamismaksun 0 €). Kuukausierä sisältää koron 0 %, perustamismaksun 0 € ja käsittelykulun 0 €/kk. Luottokustannukset yht. 0 €, luoton ja luottokustannusten yhteismäärä 19 732,86 €, todellinen luottohinta 19 732,86 € ja todellinen vuosikorko 0 %. Rahoitus edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Palvelun tuottaa OP Yrityspankki Oyj, Gebhardinaukio 1, 00510 Helsinki. Maksimi rahoitettava määrä 20 000 € ja rahoitusaika 60 kk. Autot tulee rekisteröidä 31.12.2024 mennessä. Tarjous on voimassa yksityishenkilöille uusiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 31.10.2024 asti.
 
Luottopäätös ei valitettavasti mennyt läpi.

käytössä oleva luottopäätöskysely arvioi kokonaisluottoriskiä ja tässä tapauksessa luottoriskipisteytyksen mukaisesti tuohon investointiin tulisi olla 4500 euron tulot

Tälläne vastaus tuli ja kyllähän sitä varallisuutta on ja ei oo mitään velkoja ennestään.
Hakevatkohan tiedot siitä uudesta luottorekisteristä, jossa on uutisien mukaan ollut virheellistä tietoa osalla? Mikäli ei ole velkoja niin on hyvin todennäköistä että ko. rekisterissä on nyt virheellinen merkintä.

"Virhe rekisterissä voi estää lainan saannin"
 
Hakevatkohan tiedot siitä uudesta luottorekisteristä, jossa on uutisien mukaan ollut virheellistä tietoa osalla? Mikäli ei ole velkoja niin on hyvin todennäköistä että ko. rekisterissä on nyt virheellinen merkintä.

"Virhe rekisterissä voi estää lainan saannin"
Hyvä että vinkkasit. Olihan siellä joku sohvakaupasta saatu tuohi kortti luottotiedoissa.
 
Hyvä että vinkkasit. Olihan siellä joku sohvakaupasta saatu tuohi kortti luottotiedoissa.
Jos tuota korttia ei ole käyttänyt, niin eihän sen pitäisi siellä luottona näkyä. Vai näkyykö? Taitaa autokauppa hyytyä entisestään, jos tuota rekisteriä alkavat tarkkaan syynäämään. Monelle saattaa olla aika isojakin asuntolainoja tuolla rekisterissä näkyvissä. Vaikka velallisia on useampia, niin se koko potti näkyy tuolla rekisterissä, eikä se jakaannu millään tapaa. Jos taas autorahoitusta hakee yksin ja ilmoittaa siihen yhdet tulot, niin eihän se aina kovin hyvältä näytä.
 
Jos tuota korttia ei ole käyttänyt, niin eihän sen pitäisi siellä luottona näkyä. Vai näkyykö? Taitaa autokauppa hyytyä entisestään, jos tuota rekisteriä alkavat tarkkaan syynäämään. Monelle saattaa olla aika isojakin asuntolainoja tuolla rekisterissä näkyvissä. Vaikka velallisia on useampia, niin se koko potti näkyy tuolla rekisterissä, eikä se jakaannu millään tapaa. Jos taas autorahoitusta hakee yksin ja ilmoittaa siihen yhdet tulot, niin eihän se aina kovin hyvältä näytä.

Näkyy ja vaikuttaa lainanhakuun. Perusteluna siihen kuulemma se, että sen voi ottaa hetkenä minä hyvänsä käyttöön. Kortti/luottotili pitää sulkea jotta se ei vaikuta
 
Tuo positiivinen rekisteri on kyllä aikamoinen matopurkki ja eiköhän täälläkin mennä vielä siihen Ruotsin malliin jossa lainahakemusten määrä vaikuttaa negatiivisesti lainan saantiin. Senhän takia Ruotsissa ovat noi lainan kilpailutuspalvelut suosittuja kun menee yhdellä lainapyynnöllä ja saa n-kappaletta tarjouksia (muuten kaikki tarjoukset olisivat erillisiä lainapyyntöjä).
 
Näkyy ja vaikuttaa lainanhakuun. Perusteluna siihen kuulemma se, että sen voi ottaa hetkenä minä hyvänsä käyttöön. Kortti/luottotili pitää sulkea jotta se ei vaikuta
Heh, just. Pitäisikö testata itsekin miten luottokelvoton sitä onkaan, kun on reipas 20k€ korteissa luottorajaa. Pärjaisin kyllä ilmankin, mutta joka pankista noita kortteja tykytetään.
Tuo positiivinen rekisteri on kyllä aikamoinen matopurkki ja eiköhän täälläkin mennä vielä siihen Ruotsin malliin jossa lainahakemusten määrä vaikuttaa negatiivisesti lainan saantiin. Senhän takia Ruotsissa ovat noi lainan kilpailutuspalvelut suosittuja kun menee yhdellä lainapyynnöllä ja saa n-kappaletta tarjouksia (muuten kaikki tarjoukset olisivat erillisiä lainapyyntöjä).
Ahaa, ai siinä on tuollainenkin. Sitten ei kyllä kannattane tarpeettomasti testailla, kun jos tulee tulee vielä jollekin luotolle todellista tarvetta.

Nollakorkoiset autorahoitukset ja leasing tarjoukset kyllä houkuttaa, kun ei vaan ole mitään järkeä aina ostaa omalla rahalla. Viimeisimmänkin auton osalta sitä on tullut pohdittua tuliko tehtyä tyhmästi, että kannattiko se ostaa omaksi. Pitoaika on ollut jo yli 5 vuotta, niin ehkä se kannatti ostaa omilla rahoilla rahoituksen tai liisaamisen sijaan.
 
Jos vaihtoehdot on maksaa koko summa käteisellä tai nollakorko rahoitus niin en näe mitään järkeä maksaa koko summaa käteisellä. Nollakorko on periaatteessa alennusta ainakin tässä kohtaa. Kunhan kulut ei ole järkyttävät, mutta tuossahan oli täysin kuluttomiakin tarjouksia.
 
Jos vaihtoehdot on maksaa koko summa käteisellä tai nollakorko rahoitus niin en näe mitään järkeä maksaa koko summaa käteisellä. Nollakorko on periaatteessa alennusta ainakin tässä kohtaa. Kunhan kulut ei ole järkyttävät, mutta tuossahan oli täysin kuluttomiakin tarjouksia.

Markkinakorkoja edullisempi rahoitus on aina jonkun subventoimaa. Ts. kannattaa kysyä myös käteishintaa. Nuo autojen SVH hinnat ovat kohonneet viime vuosina siihen tahtiin, että ko. ilmalla maksetaan myös rahoitustarjoukset...
 
Markkinakorkoja edullisempi rahoitus on aina jonkun subventoimaa. Ts. kannattaa kysyä myös käteishintaa. Nuo autojen SVH hinnat ovat kohonneet viime vuosina siihen tahtiin, että ko. ilmalla maksetaan myös rahoitustarjoukset...
Tämä oli joskus 90\00-luvulla niin hölmö että käteisasiakas maksoi periaatteessa enemmän. Syynä oli se että myyjä sai paremmat provikat rahoituksesta kuin itse auton myynnistä. Ilmeisesti pitkässä rahoituksessa sieltä tuli myyjille murusia monena vuonna. Provisioita oli muissakin lisäpalveluissa rahoituksen lisäksi.

En tiedä miten nykyään, kovin ainakin huolenpitosopimuksia ym. tyrkyttävät.

Hintojen nousu on kyllä ollut hurjaa sen jälkeen kun siirryttiin sähköön.
 
Jos tuota korttia ei ole käyttänyt, niin eihän sen pitäisi siellä luottona näkyä. Vai näkyykö
Näkyy. Kävin hiljattain tarkastamassa oman rekisterini ja siellä oli joku Nordean luotto käyttämättömänä 2000-luvun alkupuolelta. Euromääräkin oli outo, ei siis mikään tasatuhat kuten nykyisin luottorajoina luottokorteissa on vaan siinä tais olla myös senttejä mukana. Lienee siis ajalta ennen euroihin siirtymistä.
 
Markkinakorkoja edullisempi rahoitus on aina jonkun subventoimaa. Ts. kannattaa kysyä myös käteishintaa. Nuo autojen SVH hinnat ovat kohonneet viime vuosina siihen tahtiin, että ko. ilmalla maksetaan myös rahoitustarjoukset...

Kannattaa toki kysyä, mutta itse en ole vuosiin saanut käteishinnasta järkevää tarjousta, jos on saanut penniäkään alennusta. Omalla kokemuksella käteinen ei ole enää kunkku.
 
Jos vaihtoehdot on maksaa koko summa käteisellä tai nollakorko rahoitus niin en näe mitään järkeä maksaa koko summaa käteisellä. Nollakorko on periaatteessa alennusta ainakin tässä kohtaa. Kunhan kulut ei ole järkyttävät, mutta tuossahan oli täysin kuluttomiakin tarjouksia.
On siinä se ero, että käteisellä ostettu auto on oma mutta nollokorolla auto on rahoitusyhtiön. Konkreettisesti tämä tulee esiin ainakin, jos haluaa lähteä käymään autolla ulkomailla: rahoitusyhtiöltä pitää saada jokaiselle matkalle lupa, joka maksaa jotain. Periaatteessa edes Haaparannalle ei ole asiaa ilman lappua.
 
Kannattaa toki kysyä, mutta itse en ole vuosiin saanut käteishinnasta järkevää tarjousta, jos on saanut penniäkään alennusta. Omalla kokemuksella käteinen ei ole enää kunkku.

Oletan, että nuo ovat olleet tavallisia rahoituksia, joissa pyörii korko ja kulut? Niistä menee tietysti provikat joka taholle ja ne ovat hyvää bisnestä, kun todelliset vuosikorot heiluu lähempänä kymmentä tai ylikin.

Sitä sen sijaan ihmettelen, jos joku autoliike myy mieluummin auton kuluttomalla ja korottomalla rahoituksella kuin ottaa koko summan (tai vaikka hieman vähemmänkin) kouraan kerralla. Rahoituksesta kun ei kenenkään pitäisi hyötyä tuossa tilantessa.
 
Periaatteessa edes Haaparannalle ei ole asiaa ilman lappua.

Ainakin Santanderilla saa pohjoismaissa kulkea ihan vapaasti, eli voi suunnata periaatteessa ja käytännössäkin Haaparantaan vaikka joka päivä jos niin haluaa.

Ei ole muilta ollut rahoitusta ikinä joten en mene vannomaan kaikista pankeista, mutta olettaisin että pohjoismaissa vapaa kulku olisi aika peruskauraa.
 
Ainakin Santanderilla saa pohjoismaissa kulkea ihan vapaasti, eli voi suunnata periaatteessa ja käytännössäkin Haaparantaan vaikka joka päivä jos niin haluaa.

Ei ole muilta ollut rahoitusta ikinä joten en mene vannomaan kaikista pankeista, mutta olettaisin että pohjoismaissa vapaa kulku olisi aika peruskauraa.

Vahvistan tämän, itselläni Pohjoismaat on aina olleet ok ilman erillistä lupaa rahoitusyhtiöltä.
 
Ei ole muilta ollut rahoitusta ikinä joten en mene vannomaan kaikista pankeista, mutta olettaisin että pohjoismaissa vapaa kulku olisi aika peruskauraa.

Ei ole. Mulla on ollut rahoitukset Nordealta ja Danskelta ja näillä ainakin maastavientivaltakirja on pitänyt olla myös pohjoismaihin.

Näiltä kyllä sai lupalapun aina vuodeksi kerrallaan eli joka reissulle ei tarvinut hakea erikseen jos matkustaa useammin. Luvan hinta on vaihdellut noin 20-40 euron välillä.
 
Näkyy ja vaikuttaa lainanhakuun. Perusteluna siihen kuulemma se, että sen voi ottaa hetkenä minä hyvänsä käyttöön. Kortti/luottotili pitää sulkea jotta se ei vaikuta
Tavallaan rahoitusyhtiön kannalta ymmärrettävää, että riskejä minimoidaan, mutta valtaosalla töissäkäyvistä aikuisista taitaa olla luottokortit, tai useampikin. Aika älytöntä, jos kaikkien kohdalla pidetään perusteena, että "kuitenkin vingutat kohta luottorajat tappiin".

Minullekin OP:lta tyrkättiin duo-paketti, jossa on kaksi luottokorttia (MC ja Visa), visaa olen käyttänyt netistä tilaamiseen, auton latausappien ja suoratoistopalveluiden maksukorttina. Toinen kortti on ollut täysin käyttämätön. Lisäksi minulla on ollut varalta toisen pankin luottokortti, jos joskus esim. kaupassa maksaessa sattuu tilanne, että OP:n kortit ei toimi, niin sillä saa kuitenkin ostokset maksettu. Sillekään ei kyllä ole kertaakaan tullut käyttöä. Nytkö jo pelkästään näiden takia olen joidenkin luotonantajien mielestä luottokelvoton... Entä sitten ihmiset, jotka kierrättää kaikki ostoksensa luottokorttien kautta, että saavat niistä "bonuksia/pisteitä", ovatko he kovemman luokan rikollisia..?


...Monelle saattaa olla aika isojakin asuntolainoja tuolla rekisterissä näkyvissä. Vaikka velallisia on useampia, niin se koko potti näkyy tuolla rekisterissä, eikä se jakaannu millään tapaa. Jos taas autorahoitusta hakee yksin ja ilmoittaa siihen yhdet tulot, niin eihän se aina kovin hyvältä näytä.

Yksityisleasinginsopimuksia taitaa pystyä tekemään vain yhden henkilön nimiin ja jos leasingyhtiö katsoo tilannetta noin mustavalkoisesti, niin taitaa jäädä sopimukset joiltakin hyviltäkin asiakkailta tekemättä.

Ensi vuonna nykyisen auton yksityisleasingsopimus päättyy, saas nähdä millainen lopputulema on, kun uusikin auto oli tarkoitus ottaa yksityisleasingilla. Mutta mitenhän leasingyhtiöt suhtautuu, jos haluaa/pystyy laittamaan kaikki leasingkauden vuokraerät käsirahana ennakoon..? Tosin itselle jää siinä sitten riski, jos leasingyhtiö meneekin kesken kaiken nurin, niin mahdollisesti konkurssipesä haluaa auton takaisin heti ja varmasti rahoja ei enää näe.

Osamaksurahoituksen saa kuitenkin tehtyä kahden henkilön nimiin, eli voi olla, että pitänee sitten ottaa normirahoitus, jos vaan rahoituskampanjoita on kohtuullisella koroilla ja kuluilla. Tietty sitten, että onko nuo luottokortit siinäkin rahoitusyhtiöille heti punainen vaate. Sähköautossa mielummin ottaisin kyllä yksityisleasingin, kerta jos nykyinenkin auto olisi rahoituksella, niin sitä oli pitänyt lyhentää pari sataa per kk enemmän, kuin leasingin kk-erä on, jotta loppuvelan määrä olisi sama kuin auton arvo.
 
Tosin itselle jää siinä sitten riski, jos leasingyhtiö meneekin kesken kaiken nurin, niin mahdollisesti konkurssipesä haluaa auton takaisin heti ja varmasti rahoja ei enää näe.

Niin ja mites jos auto menee lunariin, vakuutus korvaa auton omistajalle eli leasingyhtiölle. Onko soppareissa mitään että on velvollisuus palauttaa jo maksetut ennakkoerät vai riippuuko yhtiön hyvämielisyydestä.
 
Niin ja mites jos auto menee lunariin, vakuutus korvaa auton omistajalle eli leasingyhtiölle. Onko soppareissa mitään että on velvollisuus palauttaa jo maksetut ennakkoerät vai riippuuko yhtiön hyvämielisyydestä.
Hyvä pointti, tuo tilanne ei tullutkaan mieleen. Aika varmasti vähimmillään saa varautua kädenvääntöön liisariyhtiön kanssa. Ei kyllä taida uskaltaa tuohonkaan lähteä, jos se nyt edes olisi mahdollista....
 
Muistaako kukaan nähneensä, onko lähihistoriassa Audin uusiin autoihin ollut millaisia korkokampanjoita? Myyjän mukaan tällä hetkellä 5,49%. Toki tuosta pystyisi hieman kenties puristamaan, mutta silti jäädään kilpailijoiden 0-1,99% (Model Y/Polestar 3) tarjouksista liian kauas.
 
Eipä tuolla näytä olevan kuin Land if Quattro 3,99%(+kulut) K-autolla, ei ainakaan vielä ole tarvetta puristaa kovemmin.

Kehottaisin seuraamaan joulun välipäiviin vuoden viimeisiä myyntejä kun yritetään loppuvuodesta kaunistaa myyntitilastoja liikkeittäin.
 
Aikaisemmin "epävirallisesti" saamani nollakorkotarjous Kia Ev6:sta on nyt julkinen:


Löytyy myös muita malleja.

Harmi vaan, että tuon tarjouksen kanssakin haluamallani varustetasolla (GT-line comfort) hinta karkaa edelleen turhan paljon 60 tontun pohjoispuolelle (koukun ja talvirenkaiden kanssa), jota ainakin minun on aika vaikea perustella tässä markkinatilanteessa.
 
Ootko kyselly/katsonu Ioniq5 puolelta, siellä on kans sama nolla marraskuun loppuun varastoautoissa?
 
Ootko kyselly/katsonu Ioniq5 puolelta, siellä on kans sama nolla marraskuun loppuun varastoautoissa?

Ioniq 5 on vielä kalliimpi kuin EV6. Lisäksi tässä pre-faceliftissä kummassakaan ei ole takalasinpyyhintä, mutta kaiken lukemani perusteella se on ongelma lähinnä Hynyssä.
 
Muistaako kukaan nähneensä, onko lähihistoriassa Audin uusiin autoihin ollut millaisia korkokampanjoita? Myyjän mukaan tällä hetkellä 5,49%. Toki tuosta pystyisi hieman kenties puristamaan, mutta silti jäädään kilpailijoiden 0-1,99% (Model Y/Polestar 3) tarjouksista liian kauas.

Joskus kesällä sai Audia oliko 2.49 vai 2.99+ kulut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 749
Viestejä
4 564 513
Jäsenet
75 016
Uusin jäsen
Dani.kaipanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom