Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Mielipiteitä Metroauton auto vuodeksi -systeemistä? Näin taajama-ajajana hybridi houkuttelisi, vaikka ei johdon perään saakaan, ja tietysti uuden auton ja taatun lunastushinnan huolettomuus yhdistettynä Toyotan toimintavarmuuteen.
Laske miten pitkään pitäisit, miten paljon kilometrejä ja miten paljon tulisi alennukset mukaanlukien ostaessa kk eräksi. Itsellä tähän mennessä aina joko kilsat ylittyisivät tai hinta nousisi tolkuttomaksi ja suoraan yli itse ostetun kk erän. Toyota nyt kun ei välttämättä ole se herkin romahtamaan jälleenmyyntiarvossa niin en näkisi niin ongelmana. Enemmän arvoitus jos joku vaikka uusi moottori VAG, Ford, PSA tms tai merkiltä jolla ei ole paras maine tasaisesta laadusta ja hyödyntäisin tuon taatun hyvityksen noissa. Tuo on iso bisnes jo muualla mutta suomeen vasta rantautuu. Tähän mennessä en ole vielä itselle sopivaa löytänyt kun noihin ei täällä vielä usein kuulu erikoismallit kuten esim juuri briteissä.
 
Mielipiteitä Metroauton auto vuodeksi -systeemistä? Näin taajama-ajajana hybridi houkuttelisi, vaikka ei johdon perään saakaan, ja tietysti uuden auton ja taatun lunastushinnan huolettomuus yhdistettynä Toyotan toimintavarmuuteen.
Yaris hybrid on hyvä auto ja hinta säilyy hyvin.

Jos tarvitsee autoa vuoden ja ajaa 15tkm, niin tuo 229€/kk on varmaan aika hyvä.
Toki Yaris hybrid on aika turvallinen ostaa omaksikin. Taajamassa pieni kulutus ja näppärä ajaa.
 
Sinällään kyllä passeli tarjous. Tuossahan näyttäisi tulevan active-paketin päälle vielä 1000€ arvosta lisävarusteita. Sitä en tiedä, että miten ovat laskeneet 12kk hinnan romutuspalkkion jälkeen 139€. Ilmeisesti jotain toimituskuluja yms. käytetään romutuspalkkioon tai sitten jokin muu laskentakaava.
Tuo vaatii lisäksi moottorilämmittimen tänne Suomen talveen a 500€. En tiedä millainen laitos ajaa, mutta moni Toyotaa kyllä estoitta kehuu. Ajokilometrit tuossa paketissa toki ratkaisee. Jos vuodessa riittää 15 000km niin mikä ettei.
 
Yaris hybrid on hyvä auto ja hinta säilyy hyvin.

Jos tarvitsee autoa vuoden ja ajaa 15tkm, niin tuo 229€/kk on varmaan aika hyvä.
Toki Yaris hybrid on aika turvallinen ostaa omaksikin. Taajamassa pieni kulutus ja näppärä ajaa.
Kyllähän sen pitäisi maantielläkin mennä hyvin vähällä. Pitäisi ottaa joko Yaris tai Auris koeajoon ja testata. Lähinnä epäilyttää huonot penkit. Tulisi tuon diesel-pösön tilalle.
 
Vantaalla kiertelin autoliikkeitä läpi. Sama juttu. Joka vuosi tuntuu että enemmän ja enemmän käytettyjä jopa sisätiloissa. Kyllähän sen ymmärtää, kun Suomessa auton keski-ikä päälle 10v. Eipä asiakkaitakaan paljon näy. Itse käyn vain potkimassa renkaita, kunnes jotain mielenkiintoista ilmaantuu.
 
Kyllähän sen pitäisi maantielläkin mennä hyvin vähällä. Pitäisi ottaa joko Yaris tai Auris koeajoon ja testata. Lähinnä epäilyttää huonot penkit. Tulisi tuon diesel-pösön tilalle.
Yaris mallin koeajoin 1.5 moottorilla ja toisen kerran hybridinä. Auris on ajamatta. Yaris oli ehkä vähän huonommilla penkeillä kuin Fiesta Titanium. Mutta kannattaa itse koeajaa ja verrata että huomaako mitään eroa. Hybridi on kyllä näppärä ja ei ole vaihteitakaan portaattoman vaihteiston takia. Ihan lyhyen matkanhan voi liikkua hyvin hiljaista vauhtia pelkällä sähköllä. Peruutus menee aina sähköllä, koska pakkia ei ole.

Edit:
Maantiellä hybridin etu häviää oikeastaan kokonaan. Vie siis suuremmassa nopeudessa saman verran kuin 1.5 6-vaihteinen ilman hybridiä.
 
Viimeksi muokattu:
Pistäkääs mielipiteitä kumpaan kannattaisi kallistua:

Suzuki Swift GLX hybrid
+ Neliveto
+ Hyvät lisävarusteet
+ Kulutus 5L luokkaa
+ Isompi kuin Yaris
+ vain kesärenkaat
- Ei varsinainen hybridi kuitenkaan
Nollakorolla 72kk kk-erä: 220€/kk (voi maksaa pois milloin vain)

vai

Toyota Yaris Hybrid
+ Kulutus pieni (alle 5L) koska aito hybridi
+ Toyotat luotettavia
+ Hyvät lisävarusteet
+ Yksityisliisarilla määräaikainen diili, taattu lunastushinta
+ talvi- ja kesärenkaat aluilla
- rajoitettu 15 000km / vuosi
- Pienempi kuin Swift
KK-erä 138€ - 180€ riippuen 12/24/36kk

Hinnoissa huomioitu romutuspalkkio. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolet, mutta mitäs mieltä raati olisi?
 
Pistäkääs mielipiteitä kumpaan kannattaisi kallistua:

Suzuki Swift GLX hybrid
+ Neliveto
+ Hyvät lisävarusteet
+ Kulutus 5L luokkaa
+ Isompi kuin Yaris
+ vain kesärenkaat
- Ei varsinainen hybridi kuitenkaan
Nollakorolla 72kk kk-erä: 220€/kk (voi maksaa pois milloin vain)

vai

Toyota Yaris Hybrid
+ Kulutus pieni (alle 5L) koska aito hybridi
+ Toyotat luotettavia
+ Hyvät lisävarusteet
+ Yksityisliisarilla määräaikainen diili, taattu lunastushinta
+ talvi- ja kesärenkaat aluilla
- rajoitettu 15 000km / vuosi
- Pienempi kuin Swift
KK-erä 138€ - 180€ riippuen 12/24/36kk

Hinnoissa huomioitu romutuspalkkio. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolet, mutta mitäs mieltä raati olisi?
Käy koeajamassa ja mieti sitten kumpi miellyttää. Vaikea toisen puolesta sanoa kun voi olla esim että sulle ei vaan toisen penkit sovi tai olet sen kokoinen että toisen hartija hakkaa ovenkarmiin aina kun nouset ulos tai joku tietty juttu ei vaan ole se juttu mikä miellyttää. Ota molemmat illaksi ajoon ja ajele vaikka joku tuttu matka kuten työmatka edestakaisin kuten ajaisit normaalisti, käy kaupassa jne. Siitä saa yleensä noissa perusautoissa jo kivasti sitä tuntumaa mikä voisi tulla arkiajossa vituttamaan. Niinkin simppeli kuin miten luurin yhdistäminen auton järjestelmiin toimii tai muu vastaava voi vaikuttaa arkikäytössä yllättävän isosti.
 
Pistäkääs mielipiteitä kumpaan kannattaisi kallistua:

Suzuki Swift GLX hybrid
+ Neliveto
+ Hyvät lisävarusteet
+ Kulutus 5L luokkaa
+ Isompi kuin Yaris
+ vain kesärenkaat
- Ei varsinainen hybridi kuitenkaan
Nollakorolla 72kk kk-erä: 220€/kk (voi maksaa pois milloin vain)

vai

Toyota Yaris Hybrid
+ Kulutus pieni (alle 5L) koska aito hybridi
+ Toyotat luotettavia
+ Hyvät lisävarusteet
+ Yksityisliisarilla määräaikainen diili, taattu lunastushinta
+ talvi- ja kesärenkaat aluilla
- rajoitettu 15 000km / vuosi
- Pienempi kuin Swift
KK-erä 138€ - 180€ riippuen 12/24/36kk

Hinnoissa huomioitu romutuspalkkio. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolet, mutta mitäs mieltä raati olisi?
Yaris hybrid, koska automaatti ja talvirenkaatkin tulee samaan hintaan. Yaris on kaupunki pyörittelyyn minusta kaikkein paras auto. Hybridin takia kulutuskin on aika maltillinen. Suzuki vähän tuntemattomampi merkki, enkä ole sitä koeajanut.

Ajettavuudeltaan Seat Ibiza A7 ja VW Polo A7 tai manuaalina on hyviä. Samoin Ford Fiesta M6 manuaalina. Ei Yaris Hybrid silti huono ole ja erittäin keveä ja näppärä ajettava.

Edit:
Tosiaan koeajolla ja autossa istuskellessa kannattaa kiinnittää huomiota penkkeihin ja hyvään ajoasentoon. Fiesta titaniumin penkit oli minusta ihan hyvät istua. Yaris ei ehkä aivan samalle tasolle yllä. Itse 175cm. Vertailutestissä Yaris ja Suzuki ei pärjännyt aivan niin hyvin kuin nuo Ibiza, Polo, Fiesta tai Kia Rio. Myös esim rengasmelua voisi verrata. Yaris voi siinä aavistuksen hävitä. Kovin ääni tulee nastarenkailla, mutta kitkatkin luultavasti voi valita. Fiestaan tilasin kumminkin nastat, niin on ainakin pitävät.
 
Viimeksi muokattu:
Sinällään kyllä passeli tarjous. Tuossahan näyttäisi tulevan active-paketin päälle vielä 1000€ arvosta lisävarusteita. Sitä en tiedä, että miten ovat laskeneet 12kk hinnan romutuspalkkion jälkeen 139€. Ilmeisesti jotain toimituskuluja yms. käytetään romutuspalkkioon tai sitten jokin muu laskentakaava.
Tuo vaatii lisäksi moottorilämmittimen tänne Suomen talveen a 500€. En tiedä millainen laitos ajaa, mutta moni Toyotaa kyllä estoitta kehuu. Ajokilometrit tuossa paketissa toki ratkaisee. Jos vuodessa riittää 15 000km niin mikä ettei.
Mihin sitä moottorilämmitintä tarvitsee jos auton luovuttaa 12kk päästä pois?
 
No ei mihinkään edes 36kk sopparilla jos auto lähtee pakkasilla käyntiin. Lähteekö toi hybridi Yaris käyntiin talvella?
Yaris hybridin bensamoottori lähtee käyntiin sen hybridi (sähkö)moottorin ja tavallaan isomman akun avulla. Ja peruutus tosiaan toimii vain sähköllä. Pitäisi toimia talvellakin luotettavasti ja lähteä hyvin käyntiin.

Normaali autossa siis on starttimoottori ja ottaa virran auton 12V akusta. Toyotan hybridissä ei erillistä starttia ja laturia ole.

Moottorilämmitin tosiaan aika turha, jos lähtee vain auto käyntiin ja takuuhinta palautetaessa. Melko tuntuva säästö, jos moottorilämmitimen ja sisähaaran jättää asentamatta.
 
Ah no niinpä niin..en taas tullut ajatelleeksi että eihän siellä samat komponentit enää olekaan mitä perus bensavehkeessä. Mites sitten tuo swift. Siinä tuo hybridi ei ole ihan sama homma kuin yariksessa.. Joten tuossako on startti ja laturi.. Ja tarvitsee lämmittimen jos omaksi aikoo ostaa?
 
Sisätilanlämmittimestä saa mukavuushyötyä, mutta moottorinlämmittimelle en itse keksi oikein mitään todellista hyötyä ainakaan Etelä-Suomessa. Hyötyä saattaisi saada, jos auto on tarkoitus ostaa uutena ja ajaa paaliin asti. Ensimmäiselle reilulle viidelle omistusvuodelle en oikein keksi mitään todellistä hyötyä miksi moottoria pitäisi edes lämmittää.
 
... eikä se lohko+sisähaara taida olla paljoa kalliimpi kun pelkkä sisähaara?
Ei taida eroa olla kuin joitakin kymppejä / alle satku ja siksi moni varmaan sen moottorinlämmittimenkin laittaa samalla. Itse ole nyt mennyt kaksi talvea ilman minkäänlaisia lämmittimiä. Säästöä noin 1500€, mutta vastapainoksi ikkunoita joutuu satunnaisesti skrabaamaan aamuisin.
 
Ford Fiestaan oli moottorinlämmitin ja sisäpistoke 491€, eli ei nyt kovin paha hinta. Aluperäiset 16" alut ja talvirenkaat anturein oli 1090€. Kankaisten mattojen lisäksi kumimatot ja roiskeläpät eteen oli 160€.

Toyotalla tuo 490€ paketti näyttää olevan talvirenkaat ja kumimatot + takakontin suojapohja. Lisäksi metalliväri 0€.
 
Pistäkääs mielipiteitä kumpaan kannattaisi kallistua:

Suzuki Swift GLX hybrid
+ Neliveto
+ Hyvät lisävarusteet
+ Kulutus 5L luokkaa
+ Isompi kuin Yaris
+ vain kesärenkaat
- Ei varsinainen hybridi kuitenkaan
Nollakorolla 72kk kk-erä: 220€/kk (voi maksaa pois milloin vain)

vai

Toyota Yaris Hybrid
+ Kulutus pieni (alle 5L) koska aito hybridi
+ Toyotat luotettavia
+ Hyvät lisävarusteet
+ Yksityisliisarilla määräaikainen diili, taattu lunastushinta
+ talvi- ja kesärenkaat aluilla
- rajoitettu 15 000km / vuosi
- Pienempi kuin Swift
KK-erä 138€ - 180€ riippuen 12/24/36kk

Hinnoissa huomioitu romutuspalkkio. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolet, mutta mitäs mieltä raati olisi?

Itse ostaisin Suzukin ihan vaan periaatteesta ja vähentääkseni harmaata Toyota-massaa edes yhdellä yksilöllä ( minulla ei siis ole mitään antipatioita Toyotaa kohtaan, loistavia teknisesti loppuunsa hiottuja tuotteita ).
Myöskin mieltymykseni nelivetoon saattaisi vaikuttaa päätökseen, lisäksi varustaisin autoni Eberillä/Webastolla + isolla tai tupla-akulla, niin olisi hyvä talviauto valmiina.

Toyotahan on kyllä taloudellisesti ja toimintavarmuudella ajateltuna moninkertaisesti parempi valinta ja sen jälleenmyyntiarvo on todennäköisesti huomattavasti Suzukia parempi vaikkapa vuoden, kolmen tai viiden kuluttua.
 
Kiitos kommentista. Tilasin viime viikolla Suzukin. Pitäisi tulla elokuussa luovutukseen. Otin GLX:n ja kun varusteita oli melkoinen nippu vakkarina + kumimatot, niin tilasin nyt piruuttani moottorilämppärin ja sisätilapistokkeen. En ottanut liisarilla vaan rahoituksella lähtee ja romutuspalkkion käytän samalla. Toivotaan, että meidän perheen kelpaa körötellä ne kakkosauto-ajot mitä tarvetta on.
Toyotat on aivan varmasti pirun luotettavia ja hyviä pelejä, mutta kieltämättä tuli ajatus että uidaanpa nyt hieman sitä suurinta (ja varmaan järkevintä) virtaa vastaan. Toyota Yarista oli rekisteröitä ja tilattu helkutin paljon kun tarjouksia autosta kyselin. Eli Yariksia tullaan näkemään todella paljon liikenteessä.
 
Ja otappa kuva kun näet netti autossa Peugeot 5008 Alluren täysillä varusteilla ilman langatonta latausta, luistonestoja ja kattoluukkua. Ainakaan puretech 1.2 koneella 7-paikkasena. En oo yhtäkään vastaavaa nähnyt kun hieromatoiminto + hifipaketti tärkeimmät hlö.
 
Aina välillä tulee vähän lukuja pyöriteltyä ja laskeskeltua, että paljonko uuden tai lähes uuden perusauton hankkiminen tulisi kalliimmaksi verrattuna nykyisen vanhan romun ylläpitoon. Onko jollakin ihan käytännön kokemusta näistä kuluttomista ja nollakorkoisista rahoituksista, että mitä koiria niihin on haudattuna? Esim. autoverkkokaupan rahoituksen tarjoaa Santander ja pienellä präntillä lukee, että rahoitus vaatii rahoitusvakuutuksen, joka näyttää halvimmillaan olevan 18e / kk. Eipä siis ollutkaan ilmaista rahaa sekään. Kaskonhan nuo aina vaatii toki, mutta onko siinä pakotettu ottamaan joku rahoitusyhtiön oma ylihintainen vai saako ihan vapaasti kilpailuttaa?
 
Aina välillä tulee vähän lukuja pyöriteltyä ja laskeskeltua, että paljonko uuden tai lähes uuden perusauton hankkiminen tulisi kalliimmaksi verrattuna nykyisen vanhan romun ylläpitoon. Onko jollakin ihan käytännön kokemusta näistä kuluttomista ja nollakorkoisista rahoituksista, että mitä koiria niihin on haudattuna? Esim. autoverkkokaupan rahoituksen tarjoaa Santander ja pienellä präntillä lukee, että rahoitus vaatii rahoitusvakuutuksen, joka näyttää halvimmillaan olevan 18e / kk. Eipä siis ollutkaan ilmaista rahaa sekään. Kaskonhan nuo aina vaatii toki, mutta onko siinä pakotettu ottamaan joku rahoitusyhtiön oma ylihintainen vai saako ihan vapaasti kilpailuttaa?
Kai se suurin tappio tulee arvon alenemisesta.

Eli jos vanha on sellainen missä arvo putoaa satasia vuodessa niin päälle voi ympätä korjausten kustannukset.

Uudessa taas arvo putoaa aina tonneja vuodessa vaikkei korjauksiin menisi senttiäkään.

Parhaimmillaanhan jonkun premiumin hinta tulee vuodessa alas 20-30 tonnia. :D
 
Aina välillä tulee vähän lukuja pyöriteltyä ja laskeskeltua, että paljonko uuden tai lähes uuden perusauton hankkiminen tulisi kalliimmaksi verrattuna nykyisen vanhan romun ylläpitoon. Onko jollakin ihan käytännön kokemusta näistä kuluttomista ja nollakorkoisista rahoituksista, että mitä koiria niihin on haudattuna? Esim. autoverkkokaupan rahoituksen tarjoaa Santander ja pienellä präntillä lukee, että rahoitus vaatii rahoitusvakuutuksen, joka näyttää halvimmillaan olevan 18e / kk. Eipä siis ollutkaan ilmaista rahaa sekään. Kaskonhan nuo aina vaatii toki, mutta onko siinä pakotettu ottamaan joku rahoitusyhtiön oma ylihintainen vai saako ihan vapaasti kilpailuttaa?

Ainakin tähän päivään asti on vakuutusyhtiön saanut ihan itse päättää. Ja itsellä on aina rahoituksella ostetuissa autoissa ollut pakko ottaa rahoitusvakuutus kylkeen.

Ei näissä aidoissa nollakorollisissa monessakaan ole mitään koiraa haudattuna. Tästähän pari sivua sitten mielipiteitä suuntaan ja toiseen heitettiin. Todettiin että joku ne kulut nollakorollisissakin kuitenkin maksaa.. Ostaja jotenkin sivukuluina.. Tai sitten myyjäliike tai rahoittaja. Riippuu ihan autosta, hinnasta, kuinka hyvin tarjous vetää asiakkaita myymälään, planeettojen asennosta että kuka maksu mieheksi joutuu.
 
Itsellä on Biliasta 0,9 % + 9,90 e/kk, olikohan Santanderilta. Rahoitusvakuutusta ei myyjä käskenyt ottamaan. Myöhemmin joku soitteli ja tarjos semmoista, totesin että emmää tarttee. Meniköhän ihan oikein. :D

Mullakin nykyisessä pari kuukautta sitten ostetussa autossa Santanderin rahoitus. Paikallisella autoliikkeellä oli joku keväinen rahoituskampanja käynnissä uudehkoille autoille. Todelliseksi vuosikoroksi tuli 1,2% ja itse valitulta vakuutusyhtiöltä sai ottaa vakuutukset. Otin IF:iltä missä entisetkin vakuutukset on ja sain mielestäni hyvään hintaan. Kaiken kaikkiaan yllätyin positiivisesti, koska lähtökohtaisesti oletin että mainostetun vuosikoron päälle olisi leivottu kasa pientä pränttiä ja lisäkustannuksia.

Jälkikäteen on toki Santanderin myyntimiehet soitelleet ja yrittäneet kaupata mitä lie maksuturvavakuutuksia lainalle. Epäilen että näissä tapauksissa lainojen kustannukset katetaan niillä hölmöillä jotka noita menevät ottamaan.
 
Se ei ole lineaarista joten pitemmällä kuin vuoden omistamisella toi lukema tippuu reilusti.

Mulla putosi nyt tarjouskyselyiden perusteella n. 30->22k, eli 8000e.

Tuskin putoaa ensi vuonna enää 8000e lisää.
Eiköhän tossakin oo jo tarpeeks? :D
 
Se ei ole lineaarista joten pitemmällä kuin vuoden omistamisella toi lukema tippuu reilusti.

Mulla putosi nyt tarjouskyselyiden perusteella n. 30->22k, eli 8000e.
Mulla putosi 11kuukaudessa 32->
29, eli 3000. (ajoin autolla 17tkm. Toteutunut vaihto uuteen)

Tuossa varmaan vaikuttaa merkki ja yleinen arvostus (tuo oma oli renault) ja tähtien asento.
 
Aina välillä tulee vähän lukuja pyöriteltyä ja laskeskeltua, että paljonko uuden tai lähes uuden perusauton hankkiminen tulisi kalliimmaksi verrattuna nykyisen vanhan romun ylläpitoon. Onko jollakin ihan käytännön kokemusta näistä kuluttomista ja nollakorkoisista rahoituksista, että mitä koiria niihin on haudattuna? Esim. autoverkkokaupan rahoituksen tarjoaa Santander ja pienellä präntillä lukee, että rahoitus vaatii rahoitusvakuutuksen, joka näyttää halvimmillaan olevan 18e / kk. Eipä siis ollutkaan ilmaista rahaa sekään. Kaskonhan nuo aina vaatii toki, mutta onko siinä pakotettu ottamaan joku rahoitusyhtiön oma ylihintainen vai saako ihan vapaasti kilpailuttaa?

Just pari viikkoo sitte ostin autoverkkokaupasta neljä vuotta vanhan Yariksen 0%-piuhalla. Vaihdokkini kuittas 25% kauppasummasta ja ainakin mulla rahoitus tuli OP:sta. Tässä ei ainakaan ole mitään laskutuslisiä. Luoton todellinen kokonaissumma on just se mitä jäin liikkeessä velkaa.

Onkohan niillä sitte eri rahoittajat erilaisiin kauppoihin, riippuen käsirahasta tai onko uutta vaiko käytettyä ostamassa?

No sitä en tosiaan tiedä, mutta mulla meni näin.
 
Sun pointti ei nyt ihan aukea.
Ei sillä mitään muuta pointtia ole, kunhan yrittää taas esittää kuinka tyhmää on ajaa uudella autolla eikä paali-ikäisellä romulla.


Itseäni ainakin vituttaa niin paljon auton remppaaminen, että sen takia voi maksaa vähän enemmän uudemmasta autosta.
 
Esim. autoverkkokaupan rahoituksen tarjoaa Santander ja pienellä präntillä lukee, että rahoitus vaatii rahoitusvakuutuksen, joka näyttää halvimmillaan olevan 18e / kk.

Ja itsellä on aina rahoituksella ostetuissa autoissa ollut pakko ottaa rahoitusvakuutus kylkeen

Mun ei ole kyllä koskaan ollut pakko ottaa takaisinmaksuvakuutusta rahoitusyhtiöltä autorahoitukseen, eli santanderin tapauksessa Maksuturvaa, mistä tässä nyt ilmeisesti puhutaan hinnasta päätellen Santander Consumer Finance

Kuka kusi muroihini ilmeisesti viittaa pakollisen kaskon rahoitusturvaan joka takaa rahoittajalle rahat autosta tilanteessa kuin tilanteessa, joka on taas ihan oma juttunsa.

Väittäisin, että KSL:n mukaan rahoitusta ei saa markkinoida korottomana ja kuluttomana jos sen saamiseksi on pakko ottaa erillinen lisämaksullinen takaisinmaksuvakuutus... Veikkaankin tuon ehdoissa mainitun ”rahoitusvakuutuksen” tarkoittavan nimenomaan tuota kaskon lisäturvaa rahoitusyhtiölle, joka on vaatimuksena ihan jokaisella rahoitusyhtiöllä.
 
Juu siis mä tarkoitin esim. Lähitapiolan tätä:

"Rahoitusvakuutus

Rahoitusvakuutus liitetään kaskoon, jos ajoneuvon omistajana on rahoitusyhtiö tai autoliike tai ajoneuvo on leasingvuokrattu. Rahoitusvakuutuksesta voidaan korvata ajoneuvon menettäminen tai vaurioituminen ajoneuvon omistajalle, jos korvaus muuten evättäisiin tai sitä kohtuullistettaisiin."

Eli rahoitusyhtiön vakuutusturva, josta rahoituksen ottanut hlö maksaa. Eikös me kaikki puhuttu tästä samasta vakuutuksesta?
 
Tuo SandWizin alunperin mainitsema ”alkaen 18 €/kk” vaan sopisi summaltaan tuohon linkkaamaani Santanderin Maksuturvaan, joka on siis erillinen takaisinmaksuvakuutus.
 
Nähtävästi siis itse olen vain käsittänyt väärin mitä tuo rahoitusvakuutus tarkoittaa. Ja näyttäähän tuo tosiaan löytyvän noista vakuutuslaskureistakin kaskon yhteydessä ja vaikutus vuosihintaan muutaman kympin luokkaa, ei siis ollenkaan paha ylimääräinen kuluerä. Eipä tosin ole noista rahoituskuvioista kokemusta ennestään niin siksipä kyselen.
 
Sun pointti ei nyt ihan aukea.

Jos vaikka mun auton arvo putoaa ekana vuonna 8000e, niin se on 660 euroa kuukaudessa.

Jos sen arvo putoaa tokana vuonna 5000 euroa ja kolmantena 3500 euroa ja neljäntenä 2500 euroa niin se on 395 euroa kuukaudessa.

Itse laskin esim. omalle autolle rohkeasti yläkanttiin nettiauton avulla arvonalenemaksi 4 vuoden pitoajalla 350 tai pahimmillaan 400 euroa kuukaudessa.

Eli ihan turha päivitellä noita ekan vuoden arvonalenemia ellei ole tapana vaihtaa uuteen vuoden välein.
Pointti oli se, että tuo kuulosti todella isolta arvolta ekaksi vuodeksi.

Tietty kaikki ei halua ajaa niillä tuulipukumerkeillä jotka maksaa seuraavana vuonna saman kuin uusu - ja joku hullu vielä ostaa niitä. :D
 
Ei sillä mitään muuta pointtia ole, kunhan yrittää taas esittää kuinka tyhmää on ajaa uudella autolla eikä paali-ikäisellä romulla.


Itseäni ainakin vituttaa niin paljon auton remppaaminen, että sen takia voi maksaa vähän enemmän uudemmasta autosta.
Se ainoa uusi auto minkä aikoinaan hommasin vietti yli 2 viikkoa pajalla takuukorjauksessa ekana kesänä (Stockan ammattitaidosta 2000-luvun alussa kertoo paljon tuo aika ja se että mm. Koko kojelauta, ym purettiin ja paljastui lopulta että koko homman syy oli HEGO-sensori, sekin tieto piti heille merkkifoorumeilta kaivaa).

Tuohon kohtaan loppui aikoinaan oma sinisilmäisyys uusien autojen huolettomuudesta, varsinkaan kun sijaisautoa ei maahantuoja korvannut päiväksikään... :rolleyes:
 
Oli niin täyttä timanttia perustelut, että eipä tässä varmaan kellään ole enää mitään sanottavaa.
 
Jos tämä on sun perustelu, niin voi terve.
Miksi kuvittelet että koen tarpeelliseksi ”perustella” netissä jollekin anonyymille nimimerkille jotain? :facepalm:

Se oli vain oma kokemus siitä ette se uusikaan auto aina autuaaksi tee, jos jollekin se paras perustelu sellaisen hommaamiseen on huolettomuus.

Jos väkisin jotain ”perusteluita” peräät, niin oma henkilökohtainen (tässä vaiheessa pitää ilmeisesti rautalangasta
vääntää sinulle ettei se ole sun perustelusi, eikä sillä välttämättä ole koskaan tule olemaan missään tekemisissä sun perusteluiden kanssa, lisäksi maa on pyöreä ja kiertää aurinkoa - jos nyt kerran lausutaan asioita joiden pitäisi olla itsestäänselviä mutta eivät tunnu olevan), on yksinkertaisesti se ettei allekirjoittaneella varmaan koskaan tule olemaan varaa ostaa uutena autoja jotka kiinnostaa.

Niiiden hintaluokka on yleensä jossain siellä 70-90 tonnissa ja arvon putoaminen jotain 20/15/12 tonnia kolmena ekana vuotena. Sellaista hintaa siitä ettei autoa potentiaalisesti tarvitse korjata en viitsi maksaa.

Ne eivät myöskään kuulu niihin ”tuulipukumerkkeihin” kuten Toyota, Kia, ym joiden hinta ei putoa paskaakaan ekana vuotena. Eikä ainakaan sitä 8 tonnia...

6414672040242.jpg

Disclaimer tähän... :P
 
Jos ei osaa vaatia niin ei osaa. Suomalainen lammaskuluttaja tyytyy osaansa ja itkee sitten internetissä että kaikki on perseestä.

Uudessa autossa on edelleenkin se huolettomuus olemassa esim. ennustettavien kustannusten muodossa. Oma kottero on käynyt kaksi kertaa takuun puitteissa huollossa. Toisen päivän ajelin Volvolla ja toisen Bemarilla eikä missään vaiheessa tarttenu edes keskustella asiasta.
 
Saakohan jostain (järkevää) rahoitusta auton hakemiseksi Saksasta tai Ruotsista, ja myös veroihin?

Olisi tarkoitus hakea S5 V8, josta tulisi veroineen sellaiset 24-27 k€. Nämä tuntuvat olevan Suomessa selvästi ylihinnoiteltuja, varsinkin kun haluan automaatin, jollainen (alle 150 tkm ajettuna) on Nettiautossa tällä hetkellä halvimmillaan 35 k€. Hakemalla voisi säästä jopa 5k.
 
Pankista autolainaa kysyessä itse sain ihan hyvät korot, mutta olisi tarvinnut jotain muita vakuuksia kuin auton. Foorumeilta olen lukenut, että on liikkeitä jotka voi hakea auton ja sitä kautta saa sitten rahoituksen.
 
Pankista. Toki riippuu vakuuksista ja niin edelleen kuinka halpaa lainaa se sitten on.
Pankista autolainaa kysyessä itse sain ihan hyvät korot, mutta olisi tarvinnut jotain muita vakuuksia kuin auton.
Juu. Täytyy kysellä josko asunnoista olisi irrotettavissa panttauksia tuohon käyttöön. Kaikki lainat ovat samassa pankissa, joten ehkä siellä pystytään sumplimaan jotain.

Niiltä saa sorvattua rahoituksen kuntoon todennäköisesti kokonaiskuluiltaan edullisemmin, toki sitten siinä on se että tuskin itse pääset autoa hakemaan vaan homma menee niin että näytät mobile.de:stä kivoja ehdokkaita ja tuontifirma sitten käy semmoisen hakemassa.
Nämä palvelut tuppaavat maksamaan 2-3k. Ehkä se on sen arvoista. Helpointa ja halvinta olisi, jos hakisin itse Ruotsista sellaisen, jossa on talvirenkaat mukana. Ja itse asiassa Virossakin näyttää olevan yksi ihan kelvollinen myynnissä.
 
Kotimaan kamaralta Opel tarjoilee Astroihin Enjoy More tai Innovation Plus -paketit veloituksetta, sekä rahoituksen 0% korolla + 249€ perustamiskulu + 12 €/kk käsittelymaksu.
Astra Tarjous - Opel Suomi

Sama rahoitustarjous taitaa olla voimassa läpi malliston, muut edut riippuvat mallista

*Kampanjapaketti-tarjous on voimassa uusiin Astra-kauppoihin 19.8.2018 asti (ei koske Astran biokaasumallistoa eikä ole yhdistettävissä muihin alennuksiin), auto tulee rekisteröidä viimeistään 31.8.2018.

**Rahoitustarjous koskee uusia Opel-kauppoja ja on voimassa koko Opel-mallistoon 19.8.2018 asti. Edellyttää luottopäätöksen ja kaskovakuutuksen. Rahoitusyhtiö: Nordea Rahoitus, Aleksis Kivenkatu 9, 00500 Helsinki.
 
Kotimaan kamaralta Opel tarjoilee Astroihin Enjoy More tai Innovation Plus -paketit veloituksetta, sekä rahoituksen 0% korolla + 249€ perustamiskulu + 12 €/kk käsittelymaksu.
Astra Tarjous - Opel Suomi

Sama rahoitustarjous taitaa olla voimassa läpi malliston, muut edut riippuvat mallista

Eli todellinen vuosikorko luokkaa 1.6-1.7%. ihan ok toki. Jännä että saavat mainostaa 0%.
 
Joo siis anteeksi. Mulla on sellainen jännä fetissi saada oleellinen tieto heti alkuun, mieluusti otsikosta ja ilman klikkausta. Tuo 0% lienee teille se, ei minulle.
 
No kun sitä ei voi oikein mainostaa, että todellinen korko 1.6%, koska silloin se olisi virheellistä mainontaa. Se todellinen korko kun on ihan eri jos ostat 15k Corsan 24kk maksuajalla kuin 50k Insignian 72kk maksuajalla.

Tossa vielä pari esimerkkiä miten se heiluu

*3 RAHOITUSESIMERKKI 0 %: Uusi Insignia Country Tourer 1.5 Turbo automaatti 165 hv kokonaishinta toimituskuluineen 35 781,89 €, korko 0 % perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk, luottoaika 72 kk, käsiraha 5 300 €, luoton määrä 30 730,89 €, kk-erä 368,77 €, suurempi viimeinen erä 5 400 €, luotto+luottokustannukset yhteensä 31 843,89 €, KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 1,03 %.

*1 RAHOITUSESIMERKKI 0 %: Corsa 5-ov Excite 1.0T ECOTEC Start/Stop M6 (90 hv) kampanjamallin kokonaishinta vähennettynä romutuspalkkiolla 14 689,15 € ((sis. Excite More-paketin, kampanja-alennuksen 1 000 € ja toimituskulut), korko 0 %, perustamiskulu 250 €, käsittelymaksu 12 €/kk, luottoaika 72 kk, käsiraha 3 350 €, luoton määrä 11 588,15 €, kk-erä 128,73 €, suurempi viimeinen erä 3 300 €, luotto+luottokustannukset yhteensä 12 701,15 €, KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 2,53 %
 
Joo, tätä nimellinen korko vs KSL:n mukainen kokonaiskorko vääntöä on ollut sivulta 1 saakka, ketjua taaksepäin lukemalla voi lukea valmiin väännön asiasta niin ei tarvitse kammeta samaa asiaa enää toistamiseen.

Mutta lyhyesti, korko voi olla 0% ja sitä on ihan ok mainostaa, mutta KSL vaatii laskemaan kaikki rahoitukseen liittyvät kulut (tyypillisesti perustamiskulu sekä tilinhoitomaksu tai muu vastaava kk-maksu) asiakkaalle kokonaiskoroksi asiakkaan lainasopimukselle, ja mainoksen yhteydessä tällaisesta pitää esittää myös esimerkkilaskelma.

Buff ja Diaz tuossa yllä valottivatkin miksi esimerkkilaskelman kokonaiskorkoja on näihin turha sotkea mukaan.
 
Mielipiteitä Metroauton auto vuodeksi -systeemistä? Näin taajama-ajajana hybridi houkuttelisi, vaikka ei johdon perään saakaan, ja tietysti uuden auton ja taatun lunastushinnan huolettomuus yhdistettynä Toyotan toimintavarmuuteen.
Kyselin Metrosta onnistuisiko kilometrirajan nosto 20 tai 25 tkm. Ei käynyt. Tarjousehdoista ei suostuttu neuvottelemaan lainkaan. Myyjä yritti kyllä kaupata jotain toista rahoitusta (viidellä vuodella), jossa olisi ihan samanlainen taattu hyvityshinta, mutta eipä se enää kiinnostanut.
 
Kerro toki miten sen sais tulemaan heti ilmi, kun siihen vaikuttaa ihan se että montako erää haluat ja paljonko haluat maksaa käsirahaa ja loppuerää. On siellä toki noi esimerkkilaskelmat, mutta se todellinen korko niissä pätee vain siihen kyseiseen tapaukseen.
Minäpä kerron, kun ei kukaan muu muka keksi: ei yritetä valehdella 0 % korosta yhtään mitään, vaan ilmoitetaan esimerkiksi "osamaksun lisäksi rahoituskulut vain 250 euroa + 12 e/kk" ja lain vaatima prosentuaalinen korko sitten esimerkkilaskelmassa. Ei vaan kuulosta yhtä hyvältä kuin "0 %", vai mitä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 341
Viestejä
4 553 274
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom