Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Yksi hyvä aika hietoa autokauppoja on kvartaalin loppu. Ainakin tavoitteista jäljessä olevat myyjät ovat aktiivisia.
 
Ennen kuin joku tulee huutelemaan osta käytettynä niin säästät niin tuollainen Corsa tuntuu pitävän arvonsa hämmentävän hyvin. Esimerkiksi 2015 mallinen, varusteiltaan identtinen ja 50tkm ajettu esimerkkiauto on chattiautossa pyynnillä 12790e. Tuohon autoon on saatavissa käytettyjen kaupassa erinomainen rahoitusrahoitus 1,9% plus kulut (KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 4,5%). Silti 60kk osarilla uusi Corsa tulee melkein samanhintaiseksi kuin tuo käytetty. Hintaeroa jää vain toista tonnia, kiitos "nollakorkotarjouksen". Ja se on aika pieni lisähinta uudesta autosta uuden auton takuulla.

Saatika jos menee hankkimaan käytettynsä jostain "normaalia" rahoitusta eli käytännössä 7-9% todellista vuosikorkoa tarjoavasta puljusta kuten Kamux. Silloin tuo uusi Corsa tulisi jopa halvemmaksi kuin 50tkm ajettu käytetty, hehe :geek:
 
Jos Ford, Subaru, Nissan tai Opel tarjoaa itseäsi kiinnostavia automalleja, Levorannan 1% rahoituskorko on taas saapunut.
 
Opelilla korkotarjous 0,99% + kulut (perustaminen 195€, käsittely 10 €/kk) ilmeisesti kaikkiin automalleihin 28.2.2018 asti.

Länsiautolla vaihtoautojen rahoitustarjous 0,5% + kulut (perustaminen 249, käsittely 12 €/kk) 24.2.2018 saakka. Samaan syssyyn saa myös If Länsiauto Vakuutuksen täyskaskon 1. vuoden hintaan 149 €. Kaskotarjous voimassa myös uusille autoille.

Hyundai on muuttanut i30-malliston takuun 7 vuoteen ilman km-rajaa. Niihin on tarjolla myös kohtuuhintainen rahoitustarjous 0,7% + kulut (perustaminen 180 €, käsittely 9 /kk).
 
Opelilla korkotarjous 0,99% + kulut (perustaminen 195€, käsittely 10 €/kk) ilmeisesti kaikkiin automalleihin 28.2.2018 asti.

Länsiautolla vaihtoautojen rahoitustarjous 0,5% + kulut (perustaminen 249, käsittely 12 €/kk) 24.2.2018 saakka. Samaan syssyyn saa myös If Länsiauto Vakuutuksen täyskaskon 1. vuoden hintaan 149 €. Kaskotarjous voimassa myös uusille autoille.

Hyundai on muuttanut i30-malliston takuun 7 vuoteen ilman km-rajaa. Niihin on tarjolla myös kohtuuhintainen rahoitustarjous 0,7% + kulut (perustaminen 180 €, käsittely 9 /kk).
Koska "markkinointikoroista" ei kannata puhua sekuntiakaan, vaan ne oikeat on ne mitä kannattaa katsoa, niin:

Opel: 2.07 - 2.41%
Länsiauto: KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 2,21 %
Huyndai: Todellinen vuosikorko 4,3 %

... tässäkin siis "halvin" muuttuikin lähes tuplasti kalliimmaksi kuin edes tuo toiseksi halvin...
 
J Rintajoupilla oli ainakin tämän kuun vielä focucseen ja fiestaan 0% korko 0% kulut kamppis menossa. Ilmaista lainaa siis.
 
Koska "markkinointikoroista" ei kannata puhua sekuntiakaan, vaan ne oikeat on ne mitä kannattaa katsoa, niin:

Opel: 2.07 - 2.41%
Länsiauto: KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 2,21 %
Huyndai: Todellinen vuosikorko 4,3 %

... tässäkin siis "halvin" muuttuikin lähes tuplasti kalliimmaksi kuin edes tuo toiseksi halvin...

Höpön löpön, KSL-prosentit muuttuu sen mukaan mikä on lainattava summa, laina-ajan pituus, käsittely- ja avauskulut ja jämärin suuruus, joten noilla esimerkkien prosenteilla nimenomaan ei pysty vertaamaan paskaakaan, koska esimerkit eroavat yleensä toisistaan aika paljonkin, vaan ainoastaan korkoprosentit ja kulut on relevanttia tietoa koska ne on ainoat suoraan vertailukelpoiset määreet.

Jos yhtään katsoit noita esimerkkejä, niin Hyundain esimerkki oli laskettu 8005€ lainasummalle, jolloin kiinteät kulut luonnollisesti nostaa korkoprosentin korkeammaksi, kun taas Länsiauton esimerkissä lainaa otetaan 18000€ ja jämäriä jätetään 4500 jolloin luonnollisesti kiinteiden kulujen osuus summasta pienenee.

Jos noita vähän "tasapäistetään" ja lasketaan 5 vuoden laina 15000€ summalle 0,5%+12€/kk kuluilla sekä 0,7%+9€/kk kuluilla ovat lopputulokset seuraavanlaisia
0,7%+9€/kk = todellinen vuosikorko 2,10%, lainan kokonaiskustannus 15808,41 € (korot 268,41€, kiinteät kulut 540€)
0,5%+12€/k= Todellinen vuosikorko 2,37%, lainan kokonaiskustannus 15911,41 € (korot 191,41€ kiinteät kulut 720€)

Tässä ei edes huomioida lainan perustamiskustannuksia, jotka Länsiautolla ovat 249€ ja Hyundailla 180€, tai suuren jännöserän osuutta korkomenoissa, mutta ihan vaan osoittaakseni pointin miksi eri summilla lasketut esimerkkilaskelmat eivät ole vertailukelpoisia keskenään.
 
Viimeksi muokattu:
Koska "markkinointikoroista" ei kannata puhua sekuntiakaan, vaan ne oikeat on ne mitä kannattaa katsoa, niin:

Opel: 2.07 - 2.41%
Länsiauto: KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 2,21 %
Huyndai: Todellinen vuosikorko 4,3 %

... tässäkin siis "halvin" muuttuikin lähes tuplasti kalliimmaksi kuin edes tuo toiseksi halvin...
Mieti nyt vähän itsekin, miten tuon Hyundain tarjous voisi olla kaksi kertaa kalliimpi samalle summalle ja samalle laina-ajalle kuin muut. Muuten vertailussa ei ole järkeä.
 
Pointti olikin ettei noilla 9-12 euron kk kuluilla ja aloitusmaksuilla päästä lähellekään mainostettuja prosentteja vaikka lainan kuinka optimoisi.

Joka tapauksessa liikutaan 2-4x prosenteissa verrattuna ei-KSL prosentteihin...
 
Totta kai kulut + korot > pelkät korot :facepalm:

Sitä vartenhan ne kulut siinä mainitaan. Aika helppo on laskea kustannukset jos perustamiskulu on 200 eur ja käsittelymaksu 10 eur/kk niin 5 vuoden lainassa maksat niitä 200+(60*10)=800 euroa lisää niiden korkojen päälle.

Mutta edelleenkin, eri summilla laskettuja esimerkkejä ei voi vertailla keskenään, jokaisen pitää tykönään laskea kustannukset omalle lainalleen jos tarkkoja numeroita haluaa. Kuten tuosta Hyundai esimerkistä huomaa, voivat nuo prosentit muuttua aika radikaalisti lainasummia ja lainan pituutta muuttamalla.
 
J Rintajoupilla oli ainakin tämän kuun vielä focucseen ja fiestaan 0% korko 0% kulut kamppis menossa.
Hieman tarkennusta tähän.
Focus 0% ja 0 kulut.
Fiestaan taas korku on 0% mutta Ford Creditin kulut (130€ perustamiskulu + 9€/kk) tulee kuitenkin päälle.

Koskee tosiaan kaikkia Ford jälleenmyyjiä.

Vielä kun osaisi päättää ottaa Fiestan vai Focuksen :D
 
Hieman tarkennusta tähän.
Focus 0% ja 0 kulut.
Fiestaan taas korku on 0% mutta Ford Creditin kulut (130€ perustamiskulu + 9€/kk) tulee kuitenkin päälle.

Koskee tosiaan kaikkia Ford jälleenmyyjiä.

Vielä kun osaisi päättää ottaa Fiestan vai Focuksen :D

Joo Fordilla on oma kamppis, mutta ilmeisesti J rintajoupilla oli jotain omaa kamppista vielä tuohon päälle. Kävin meinaan yhden focucsen poistamassa ja samalla tuli ihmeteltyä fiestaakin :)
 
Joo Fordilla on oma kamppis, mutta ilmeisesti J rintajoupilla oli jotain omaa kamppista vielä tuohon päälle. Kävin meinaan yhden focucsen poistamassa ja samalla tuli ihmeteltyä fiestaakin :)
Minkälainen fokkeri tarttui? Itsellä tosiaan mietinnässä Focus edition joko automaattina tai manuaalina tai sitten Fiesta manuaalina.
 
Minkälainen fokkeri tarttui? Itsellä tosiaan mietinnässä Focus edition joko automaattina tai manuaalina tai sitten Fiesta manuaalina.
Focus ST line oli varastossa hyvillä varusteilla joten se lähti matkaan farkkuna ja manuaalina. Kävin tuon editionin ajamassa tuolla automaatti lootalla ja haki ehkä hieman omaan makuun noita vaihteita joten oli helppo päätös kummalla lootalla ottaa :)
 
Nykyään kun tarjotaan paljon rahoituksia "suuremmalla viimeisellä erällä", niin ymmärrän tuon sillä että todennäköisesti auto vaihdetaan uudempaan kun viimeinen erä lähestyy ja tehdään taas uusi rahoitussoppari uudelle kulkupelille.
Mutta entä jos ei halua vaihtaa autoa? Kenellä löytyy takataskusta heittää viimeistä erää varten esim 8000e?
Itellä ainakaan perheellisenä köyhänä ole moisia rahoja ollu tilillä vuosikausiin, saati sitten että sillä jotain autoa maksaisi.. :dead:
Olisi mielenkiintoista kuulla miten porukka on tuon hoitanu, olettaen että tollanen viimeinen isompi erä rahoituksessa on?

En ole siis autoa vaihtamassa vielä hetkeen, kunhan olen vain kiinnittäny huomion noihin nykyisiin rahoitusmainoksiin.
 
Varmaan on sitten liian kallis auto ostettu jos ei ole käteisenä viimeistä erää?
Tosin siihen varmaan saa neuvoteltua rahoituksen myös.
 
Nykyään kun tarjotaan paljon rahoituksia "suuremmalla viimeisellä erällä", niin ymmärrän tuon sillä että todennäköisesti auto vaihdetaan uudempaan kun viimeinen erä lähestyy ja tehdään taas uusi rahoitussoppari uudelle kulkupelille.
Mutta entä jos ei halua vaihtaa autoa? Kenellä löytyy takataskusta heittää viimeistä erää varten esim 8000e?
Itellä ainakaan perheellisenä köyhänä ole moisia rahoja ollu tilillä vuosikausiin, saati sitten että sillä jotain autoa maksaisi.. :dead:
Olisi mielenkiintoista kuulla miten porukka on tuon hoitanu, olettaen että tollanen viimeinen isompi erä rahoituksessa on?

En ole siis autoa vaihtamassa vielä hetkeen, kunhan olen vain kiinnittäny huomion noihin nykyisiin rahoitusmainoksiin.

Tätä miettinyt itsekkin ja pitäny lähinnä järkevänä juurikin jos vaihtaa aina uuteen ennen isoa viimeistä erää. Näinköhän sitten tuohon viimeiseen erään saa uuden luoton tehtyä toki myös uusilla ehdoilla :confused2:
 
tuo on nimenomaan siksi kikkailtu tuo isompi viimonen erä että autokaupan on helpompi myydä sulle uusi kulkine sitten, mutta voihan tuosta viimosesta erästä yleensä tehdä sitten uuden luottosopimuksen, hakea pankista rahoitusta tai vaikkapa realisoida hehtaari mäntymettää ennenkuin viimonen erä lankeaa maksettavaksi...
 
muistelen että noissa nollakoroissakin ainakin suht usein on ollut vaatimuksena ihan tolkuton käsiraha ja hemmetin iso viimonen erä, joten voi olla hankalaa pienempituloisella toteuttaa kauppoja...
 
Onhan tuossa Fordin esimerkkilaskelmassakin 2000 käteen ja 7510 euroa viimeinen erä.

Jos tuon viimeisen erän laittaa kuukausierään, niin se ei olekkaan enää niin nätti 219 eur, vaan nousee yli 400 euroon ellen väärin katsonut...
 
Nykyään kun tarjotaan paljon rahoituksia "suuremmalla viimeisellä erällä", niin ymmärrän tuon sillä että todennäköisesti auto vaihdetaan uudempaan kun viimeinen erä lähestyy ja tehdään taas uusi rahoitussoppari uudelle kulkupelille.
Mutta entä jos ei halua vaihtaa autoa? Kenellä löytyy takataskusta heittää viimeistä erää varten esim 8000e?
Itellä ainakaan perheellisenä köyhänä ole moisia rahoja ollu tilillä vuosikausiin, saati sitten että sillä jotain autoa maksaisi.. :dead:
Olisi mielenkiintoista kuulla miten porukka on tuon hoitanu, olettaen että tollanen viimeinen isompi erä rahoituksessa on?

En ole siis autoa vaihtamassa vielä hetkeen, kunhan olen vain kiinnittäny huomion noihin nykyisiin rahoitusmainoksiin.

Itse otin 4000€ jämärin 19k€ rahoitukselle, ihan vaan siksi, että saan "pakollisen" rahoitusyhtiölle menevän kk-erän alemmas. Säästelen tuon jämärin omalle säästötilille (Norwegianin 1,75% kiinteä korko) ja kun rahoitus loppuu, niin päätän vaihdanko auton uudempaan vai maksanko jämärin pois. Tuo antaa paremmin pelivaraa jos vaikka joku kuukausi pitää tehdä isompi hankinta niin voin siirtää tuon jämärin osuuden myöhemmäksi jos meinaa käyttövarat kuivahtaa.

Tietty maksan tuosta pientä preemiota korkeampina korkomenoina kun pääoma ei pienene maksimivauhtia, mutta nää on näitä omia päätöksiä. Toki saan vastaavasti pientä korkotuottoa säästetylle pääomalle kun pidän sen tuolla Norskin tilillä enkä maksa suoraan rahoitusyhtiölle.
 
On kyllä tämäkin topic taas hyvä esimerkki siitä miksi joillekin ihmisille ei pitäisi myöntää minkäänlaista rahoitusta yhtään mihinkään. Olisi velkaneuvonnassa vähemmän ruuhkaa.
 
No siihen noi tarjoukset on tarkoitettu. Arvo laskee reilusti enemmän isommilla kilsoilla. Jos tarviit enemmän niin suosittelen normaalia rahoitusta.

20 tkm pääsee jo aika reilua työmatkaakin ajelemaan.
eipä tolla 20tkm kyllä kovin kummosta matkaa ajella vielä. Itellä tais ennen muuttoa olla työmatka tommosen 27km suuntaansa ja vuosittain tuli 25tkm, nyttemmin kun työmatkat lyheni 16km:n niin vieläkin tuntuu että tuo 20tkm alitus tekee tiukkaa, vaikka nyt on käytettävissä muummoassa julkinen ihan toisella tapaa mitä ennen.
 
harmillisen pieni kippa ja tuo 20t kilsaa, vaikka onkin jo vähän parempi kun normi 15tkm niin on silti ihan liian pieni :/
Paljonko sopparissa maksavat lisäkilsat tuohon päälle? Siitä vaan kysäisemäön ne ehdot ja eiköhän se selviä.

Jos lisäkilsat maksavat 10snt/km, niin 10000km maksaa ”vain” tonnin, eli 33€/kk lisää 30kk liisarissa.
 
Itse otin 4000€ jämärin 19k€ rahoitukselle, ihan vaan siksi, että saan "pakollisen" rahoitusyhtiölle menevän kk-erän alemmas. Säästelen tuon jämärin omalle säästötilille (Norwegianin 1,75% kiinteä korko) ja kun rahoitus loppuu, niin päätän vaihdanko auton uudempaan vai maksanko jämärin pois. Tuo antaa paremmin pelivaraa jos vaikka joku kuukausi pitää tehdä isompi hankinta niin voin siirtää tuon jämärin osuuden myöhemmäksi jos meinaa käyttövarat kuivahtaa.

Tietty maksan tuosta pientä preemiota korkeampina korkomenoina kun pääoma ei pienene maksimivauhtia, mutta nää on näitä omia päätöksiä. Toki saan vastaavasti pientä korkotuottoa säästetylle pääomalle kun pidän sen tuolla Norskin tilillä enkä maksa suoraan rahoitusyhtiölle.

Ihan normisettiä toi jämärillä kikkailu. Saadaan uudempi ja hienompi auto pihaan samansuuruisella kk-erällä kuin mitä muuten saisi jonkin vanhemman karvalakin. Varsinkin kalliimman hintaluokan autoissa se jämäri pienentää kk-erää huomattavasti ja sen saa käytännössä pyytämällä, koska 60kk osarin jälkeenkin kalliimman hintaluokan auton arvo on varmasti enemmän kuin jokin 30 pinnan jämäri.

Usein rahoitusyhtiöt tarjoavat myös niin sanottua jäännösarvorahoitusta. Sen avulla kuukausierä saadaan pieneksi, mutta viimeinen erä on suurempi. Myyjät usein lohduttavat ajatuksella, että ei viimeistä erää tarvitse koskaan maksaa, kun vaihdat auton aiemmin.

Ongelmiin kuitenkin törmätään, jos rahoitus on laadittu niin, että jäljellä olevaa velkaa on myyntihetkellä enemmän, mikä on oman auton arvo. Tämä uhkakuva jää monelta huomioimatta keväisen autokuumeen iskiessä. Rahoitus tulisikin aina laatia niin, että autosta saa sitä myytäessä jonkin verran enemmän kuin lainaa on jäljellä.

Auton arvonalenemaa on tietenkin mahdotonta takuuvarmasti määritellä vuosien päähän. Suuntaa antavana sääntönä voi pitää, että uuden auton arvo laskee ensimmäisenä vuotena 18 prosenttia ja sen jälkeen vuosittain 14 prosenttia.


Itsekin hyödynsin jämäriä entisessä Porssessa, autoliikkeeltä oli jokin rahoitustarjous joten heitin myyntihinnasta xx xxx euroa käsirahana ja lopusta puoliskosta tehtiin osamaksusuunnitelma juurikin jämärillä. Autoa ei ollut ikinä tarkoitus pitää lähellekään osamaksusopparin aikaa (60kk), joten ei ollut mitään kiirettä tai tarvetta maksaa autoa yhtään enempää tai yhtään nopeammin pois. Näin 85ke:n auto maksoi minulle about 1,9 prosentin todellisella vuosikorolla 279e/kk.
 
Joo eiköhän 20 tkm vuodessa riittävyys riipu ihan kuskin tarpeista. Jos työmatka on 50 km kanttiinsa ja päälle heität pari reissua lappiin vuodessa niin varmasti loppuu kesken, mutta jos olet suomalainen keskiarvokuski joka ajelee autollaan noin 10 km työmatkaa + lähikauppareissut, niin 20 tkm riittää vallan mainiosti.

Kukaan ei ole tarkkaan tainnut laskea, mutta suomalaisten keskimääräinen ajosuorite taitaa olla jossain 16-18 tkm kieppeillä vuodessa (lähde, joku datanikkari netissä, samanlaisia lukemia muistan itsekin lehdissä nähneeni), joten tuo antaisi vähän osviittaa siihen, että kilometrimäärä riittää aika monelle tässä maassa. Lisäkilsojahan yleensä aina saa ostaa, mutta auton arvoon kun kilsat vaikuttaa niin niistä sitten maksetaan lisää.

Asiakkaaltahan monesti unohtuu, että autofirmat ei tee noilla diileillä hyväntekeväisyyttä, vaan sen tarttis olla järkevää bisnestä. Ne on laskeneet auton iän ja oletettujen kilometrien perusteella tietyn arvon autolle, johon nuo diilit perustuu. Jos diili olisi kauhean paljon anteliaampi, niin kauppa ei kannattaisi. Jos tahtoo vapaasti ajaa niin paljon kuin lystää, niin sitten pitää ostaa oma auto ja kantaa se arvonaleneman riski itse.

Ongelmiin kuitenkin törmätään, jos rahoitus on laadittu niin, että jäljellä olevaa velkaa on myyntihetkellä enemmän, mikä on oman auton arvo. Tämä uhkakuva jää monelta huomioimatta keväisen autokuumeen iskiessä. Rahoitus tulisikin aina laatia niin, että autosta saa sitä myytäessä jonkin verran enemmän kuin lainaa on jäljellä.

Tää on kyllä sellainen asia, mikä on hyvä pitää mielessä kun etenkin käytetyn jämäriä suunnittelee. Jos ostaa halvahkon auton pitkällä rahoituksella ja jättää siihen ison jämärin, niin rahoituksen loppuessa voikin jääädä musta pekka käteen kun velkaa on enemmän kuin autosta saa hyvitystä jos sen meinaa vaihtaa. Ellei valtio nyt tee jotain vero/tienkäyttömaksu-uudistusta joka romahduttaa käytettyjen arvon, niin oman autoni arvo ei kyllä rahoituksen aikana kerkeä laskemaan alle jämärin arvon. Ja tosiaan tarkoitus on, että tilillä on rahaa siinä vaiheessa sen verran, että se jämäri on varaa maksaa pois jos auton haluaa vielä pitää eikä laittaa vaihtoon.
 
Opel Grandland X diesel-malleihin vuoden löpöt kaupan päälle sekä rahoitus 0,99% + kulut (perustaminen 249 eur, käsittely 12 eur/kk). Molemmat tarjoukset voimassa uusiin kuluttaja-asiakkaiden tilauksiin 31.3. saakka.
 
Itse ainakin aikoinaan otin uuden auton kanssa tarkoituksella viimeisen suuremman erän. Varaa olisi ollut maksaa käsirahaa kaupan yhteydessä niin, että suurempaa erää ei olisi. Kuitenkin pointtina tässä itsellä oli se, että enemmin säästän/sijoitan rahat. Ja jos esim 5 vuoden päästä kun erä tulee, ja vaihdankin autoa, niin en ole turhaan maksanut suurempaa käsiraahaa. Koen asian niin, että olisin heittänyt rahaa hukkaan suuremman käsirahan kanssa.
 
Vuos sitte vaihoin about autoa niin oli 0% korko 12e/kk kulut tosin. Mutta Kaskosta sai -50% vuodeksi joten kuluja tuosta jäi jotain 100e kun maksan 3v pois.
 
Suosittu Toyota Yaris Hybrid nyt edullisesti 2,5 vuoden sopimuksella ilman käsirahaa!

Yaris Hybrid 2,5 v/50 tkm (20 tkm/vuosi) kilsoilla 279 e/kk. Tuo on aika ok tarjous jo.
Tuo on aika hyvä kyllä. 20tkm vuosi riittää hyvin monelle suomalaiselle ja varsinkin Yariksen kokoiselle autolle. Yarikseen ei saa koukkua ja muutekin vähän turhan pieni, mutta muuten voisi jopa itse harkita. Poistuvasta Auriksesta kun tulisi jotain vastaavaa.

Toki näihin tulee aina joku kaupparatsu tai jossain metsänkeskellä asuva huuteleen, että ei tuollaiset kilsamaäärät riitä mihinkään. Suurimmalle osalle riittää. Mulla on 20km työmatkasuuntaansa ja taitaa se n. 17tkm tulla vuoteen.
 
Vuos sitte vaihoin about autoa niin oli 0% korko 12e/kk kulut tosin. Mutta Kaskosta sai -50% vuodeksi joten kuluja tuosta jäi jotain 100e kun maksan 3v pois.
12e/kk on 10 000e rahoitukseen sama asia kuin 1.45% korko.

Jos lainaa on jäljellä enää 5000e, niin se vastaa jo melkein 3% korkoa.
 
12e/kk on 10 000e rahoitukseen sama asia kuin 1.45% korko.

Jos lainaa on jäljellä enää 5000e, niin se vastaa jo melkein 3% korkoa.
Entäs kun maksoin käsirahalla 600e+ = perustuskulut + toimitusmaksu(taijoku) + 36*12e :) Korko 0 tällä hetkellä! Kokonaissummaan toki pieni lisä.

Jos laskee tuon kaskon alennus hyödyn niin kk-kulut on kolmella vuodella noin 2,2e. Kahdessa vuodessa olisi -2,5e tms. :)

Sama se miten noita numeroita pyörittelee, aina siinä autokaupassa häviää. Pikkasen vähemmän, jos maksaa koko summan itse eikä ole autoa vaihdossa.
 
Zepi varmaan luuli aksen luulevan 0-korkoisen autolainan 12€/kk kuluilla olevan kuluton autolaina, ja halusi tätä valistaa asiasta ja laskea kk-kulun auki korkoprosentiksi..?
 
Zepi varmaan luuli aksen luulevan 0-korkoisen autolainan 12€/kk kuluilla olevan kuluton autolaina, ja halusi tätä valistaa asiasta ja laskea kk-kulun auki korkoprosentiksi..?
No eihän se aivan ole. Ja toki jos jostain vakuutuksesta saa alennusta niin ehkä se on siinä auton hinnassa kuitenkin jo huomioitu :)
 
Citroën - Avajaiset 10.-11.3.2018 | Autokeskus Oy
AVAJAISVIIKOLLA 10.–17.3. ERIKOISTARJOUKSIA CITROËN-MALLEIHIN.
mm. Henkilöautoihin korko 0 %*, käsittely- ja perustamiskulut 0 €.

Lisäksi kaikkiin uusiin Citroën-henkilöautoihin metalliväri 0 €, kun teet kaupat 17.3. mennessä.

Tuossa olisi todellinen nollakorkoinen rahoitustarjous.
 
No toi on kyllä nollakorkotarjous. Joku C3:n vois kiinnostaakin.
Hei mites toi romutuspalkkiokuvio nyt menee. Mulla menee leima 1.7.2018 ja auto ei tule menemään katsurilta enää läpi. Auton 12kk omistajuus täyttyy 8.8.2018. Romutuspalkkiokampanja päättyy 31.8.2018.
Mulla on tässä siis pieni haaste miettiä mitä mä teen. Päivämäärien perusteella auto pitää jättää omaan pihaan 1.7, mutta romutuspalkkiota saa lähteä hakemaan vasta 8.8 ja diili uudesta autosta pitää tehdä ennen 31.8. Onko kukaan kuullut onko näissä jotain joustoa kuukausilla tai viikoilla johonkin suuntaan, siis poikkeussyistä esim. katsastuksen suhteen tai romutuskampanjaan?
 
Autonhan ei täydy olla katsastettu, vain liikennekäytössä eli veron alla. 8.8 pistät auton ”ajoon” ja paalaat.
 
Niinpä. Vähän pitää järjestellä kyllä, että pääsee liikkumaan. Heinäkuussakin pitäis muutama pätkä autolla ajella vielä ja leima kun on mennyt, niin ajot jää tekemättä. Elokuussa uuden auton tilauksen saa tehtyä käytännössä vasta 8.8 jälkeen. Mitä nyt sivusta seurannut, niin romutuspalkkion ohessa on näitä kampanjoita 1500€ romutuspalkkion lisäksi + 1500€ alennus. Noh pitää sitten käydä ihmettelemässä, että miten tuo homma järjestyy.
Niin ja pitäis miettiä mikä se uusi auto olisi :) Sitikka C3, Hyundai i20. Hinta max. 15 000€.
 
Siis kyllähän sä pystyt tekemään tilauksen etukäteen ja romuttamaan auton vasta siinä vaiheessa, kun auton luovutus tulee kyseeseen.

e: Siis tarkoitus oli vain sanoa, että paska myyjä jos ei sulle pysty järjestelemään diiliä asiasta.
 
Juu. Itse asiassa mitä romutuskampanjasta lueskelin, niin suositellaan että romutus diilataan autoliikkeen kautta, mutta..
Miksi ihmeessä kertoisin autokauppiaalle, että mulla on tulossa 1500€ kamppiksesta tukea. Haen tässä sitä, että yrittäiskö autokauppiaat sulattaa omat alet pienemmiksi sen takia, että ostaja saa tukea valtiolta. Eikös kuvio siis toimi niin, että pyydän autoliikkeestä tarjouksen esim. C3:lle. Jos tarjous hyvä, nimet esisoppariin ja tilaus työn alle. Sitten vanha auto romuttamolle ja romutuskuponki käteen. Kuponki viedään autoliikkeeseen kaupantekohetkellä ja sopimushinnasta vähennetään 1500€ romutuskampanjan valtion tukea + lisäksi 1500€ valmistajan tukea mikä esim. Citikalla nyt on käynnissä?
 
Romutuspalkkion varmaan pystyt antamaan "yllättäen", mutta tuo 1500 euroa valmistajan tukea saattaapi olla aika nihkeää jälkikäteen. Ainakin siis siinä vaiheessa kun nimet on paperissa. Tekisin ennemmin niin, että pitäisin turpani kiinni romuautosta ja ottaisin tarjouksen sen perusteella. Sit kun on laskelma paperilla, niin romukortti esiin ja katsomaan miten saat parhaimman diilin. Kannattaa myös huomata, että välttämättä lisätarjous ei koske kuin tiettyjä malleja, esim. Pösöllä jos Allure-tason 208:n olisi halunnut, niin ei olisi kuulunut kampanjaan. Toki aikalailla 0-summa peliä tuon on siinä mielessä, että listahinnasta saa kuitenkin puhumalla aikalailla saman pois mitä nuo "alennukset". Toki alennus säästää leukaperiä ja vääntöä.
 
Itse toimisin tuon romutuspalkkion kanssa varmaankin siten, että kyselisin ensin tarjoukset puhtaalle käteiskaupalle ( tai sopivalle rahoitukselle, jos sellaista tarvitsee ), ja sitten ryhtyisin parhaan tarjouksen tehneen kanssa vääntämään tästä romutuspalkkiosta ja valmistajan tuesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom