Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Minäpä kerron, kun ei kukaan muu muka keksi: ei yritetä valehdella 0 % korosta yhtään mitään, vaan ilmoitetaan esimerkiksi "osamaksun lisäksi rahoituskulut vain 250 euroa + 12 e/kk" ja lain vaatima prosentuaalinen korko sitten esimerkkilaskelmassa. Ei vaan kuulosta yhtä hyvältä kuin "0 %", vai mitä?

Näinhän ne nykyään tekeekin, ja tämän vastii lakikin. Et saa mainostaa 0% korkoa jos todellinen vuosikorko on jotain muuta kuin 0. Siksi mainostetaan aina ”0% + kulut” tms ja sitten sieltä tarkemmista tiedoista löytyy mitä ko. kulut ovat.
 
Eipä tuo mitään valehtelua ole, mutta ehkä vähän tökeröä markkinointia mielestäni. Isolla lukee että korko 0%, mutta sitten mainitaankin pienellä että + kulut. Ja kulut ovatkin sitten jossain keskimääräisessä tapauksessa niin isot että todellinen vuosikorko lähentelee 10%. Tosin kun kaikki mainostavat näin niin varmaan kaikki asiakkaatkin ovat tajunneet, että tuo on vain markkinointikikka ja myyjän saama kate on muutettu vain toiselle nimelle, korko->kulut.

Tosin sama olisi kai mainostaa että nyt rahoituskulut 0€ ja pikkupräntillä sitten kirjoittaa että korko 10%.
 
Korkoprosentti on nolla prosenttia kun se on niin ilmoitettu. Kulut voi olla vaikka 10e/kk riippumatta lainasummasta.

Kerro nyt ihmeessä miten tuo ilmoitetaan mainoksessa muulla tavalla kuin korko 0 % + kulut, joka on varsin yleinen tapa?

Ei voi olla noin helvetin vaikeaa taas. :D
Kaiken lisäksi nuo kulut on aina samaa suurusluokkaa eli avaus 200-300 euroa ja 10-12 euroa/kk. Toisaalta, jos ostaa autoja rahoituksella kuin karkkia hetken mielijohteesta, saattaa jäädä joku tuollainen pikkupräntti huomaamatta.
 
Korkoprosentti on nolla prosenttia kun se on niin ilmoitettu. Kulut voi olla vaikka 10e/kk riippumatta lainasummasta.

Kerro nyt ihmeessä miten tuo ilmoitetaan mainoksessa muulla tavalla kuin korko 0 % + kulut, joka on varsin yleinen tapa?

Ei voi olla noin helvetin vaikeaa taas. :D
En näe järkeväksi vääntää asiasta, jos et ymmärrä, ettei "korkoprosentti" ole mikään erityinen juttu. Korko on yksinkertaisesti hinta lainatulle rahalle. Se yleisesti sovitaan osuutena lainasummasta, mutta myös 12 euroa on korko. Se "kuluiksi" irrotettu osuus korosta on ilmoitettava osana todellista vuosikorkoa.
 
Ja se ilmoitetaan. Näytä mulle joku mainos missä niin ei tehdä.

Edit: onko toi "korko 0 % + kulut" tapa ja mainoksen alareunassa esimerkkilaskelma jotenkin laiton tapa? Vai onko kyse nyt vaan siitä että sulle tulee paha mieli kun fonttikoko on väärä tai sanamuoto ei vastaa sinun mielikuvituslakejasi?
Kuka laittomasta puhui? Laki sallii valehtelun, kunhan se valhe sitten korjataan pikkupräntissä.

Ja kyllä, noita pelkkiä "0 % korko" -mainoksia siten, että kulut mainitaan vasta esimerkkilaskelmassa näkyy ihan jatkuvasti. Viiden sekunnin googletuksella:

Screenshot_20180812-141358.png


Kulut mainitaan vasta aivan eri sivulla.
 
Eiks se olis kannattavampaa päristä tosta asiasta mainoksen tekijälle/esittäjälle kuin tänne foorumille? Sillä tavalla asiaan voisi jopa tulla muutos.

Kuvan mainos voitanee luokitella harhaanjohtavaksi, koska kuluja ei ole mainittu itse mainoksessa, vaan vasta tuotesivulla jonne mainos johtaa. Käsittääkseni malli ”korko 0% + kulut” jossa nuo mainitut kulut on esitetty erikseen jossain muualla kuin itse mainoskuvassa on ok, mutta mainos jossa lukee vain ”korko 0%” ilman mainintaa kuluista kun sellaisia on olemassa ei ole ok.

Edit: mutta on tää vaan uskomatonta, että tää ketju aina muuttuu vänkäykseksi rahoitusten kuluista ja kokonaiskoroista kun tänne olis tarkoitus postata auto- ja rahoitustarjouksia auton ostoa suunnittelevien avuksi.. Koko ketjusta varmaan yli puolet on tätä samaa tappelua ja joka sivulla se alkaa uudestaan :dead:
 
On kyllä niin aggressiivinen tyyli keskustella että ei tässä auta kuin muokata omaa kuplaansa.
 
i30 N tolla rahoituksella :geek: @pokkus eikö sulla ollut mietintämyssyn alla tommonen?
Tuo rahoitustarjous on ollut jo aika pitkään voimassa. Tuo i30N voisi olla ihan kiinnostava peli, mutta on silläkin hintaa 35k€. Koeajanut en vielä edes ole. Tosin nyt saisi ilmaisen todellisen koron, 7 vuotta takuuta, 3 vuoden huollot kaupan päälle.
 
Juu noita kaikkia yhdessä meinasin. Ja varmaan järkevän välirahankin sais kun markkinointibudjettiin lisätty toi hyvitystarjous.

En tiedä onko vain sattuma vai onko siellä rukattu autojen vaihtoarvoja mutta itsellä ei tuo extra hyvitys oikein pääse oikeuksiinsa. Kuukausi takaperin autostani (alfa giulietta -12) tarjottiin 11,950 vaihtoarvoa, nyt tarjous oli 9,500 + 2,000 ylihyvitystä jota ei edes saa kaikkia automerkkejä ostaessa.
 
Parhaiten varmaan toimisi, jos ostaa 100-200€ auton ja saisi siitä 2000€ ylihyvitystä?

Nehän kun voi kikkailla -2000€ vaihtoarvoa ja "ylihyvittää" 2000€, niin ei siinä tosiaan mitään voita.
 
Autoverkkokauppa on kyllä hiukan kusetuspulju ja aivan vastaavasta tapauksesta itsekin kirjoittelin jokunen aika sitten. Myyjän aamuhesarin lukeminen oli tärkeämpää kuin mahdollisen asiakkaan palvelu ja kysymyksiin vastaaminen. Siellä kannattaa todella tarkkaan lukea mihin nimensä laittaa. Hyviä tarjouksia voi kuitenkin saada, kunhan vain tiedostaa oikeat hintatasot. Tuo "2000€" liikaa vaihdokista on täysi kusetus eli pelkkä mainos, jolla saadaan mielenkiintoa aikaiseksi.
 
Autoverkkokaupalla kieltämättä hyvä rahoitustarjous, mutta vaihtoautoja tutkaillessani automyyjä sanoi että voin poistua myymälästä kun en kuulemma oikeasti ole mitään ostamassa vaan hakemassa pelkästään lintsin rannekkeita.

Ovat hanakoita myös kesken kampanjan säätämään kampanjan ehtoja siitä erikseen ilmoittamatta. Pidän tätä vähintäänkin arveluttavana, jopa asiakkaan sumuttamisena.
Taitaa kauppa käydä liian hyvin, jos on varaa potkia asiakkaita ulos kaupasta tuosta vaan. Kyllä autoliikkeellä minimivaatimus on asiakkaan kunnioittaminen. :beye:
 
Vaan niin nuo on kaikissa. Itselle esim myyjä sanoin yhden auton kohdalla suoraan että tuohon on turha sotkeutua koska rajoittavia tekijöitä liikaa että hän järkkää paremmat alet hoitamalla kaupan ns normi tilanteen mukaan ilman lisäaleja siinä tässä ja tossa jotka sanelivat sitten taas muita ehtoja.
 
No itsellä kyllä myös kokemukset Autoverkkokaupasta mallia että "Hei onko sinulla rahaa tuohon autoon, jos ei niin antaa heittää." kun i30N perään kyselin. En viitsinyt sitten sanoa että pihassa on kalliimpi auto ja harraste vielä lisäksi joten totesin että antaa olla, pitäköön tunkkinsa ja painuin Laakkoselle kyselemään tulevien mallien perään ja päädyin kk myöhemmin sitten uuteen Fiesta ST:seen.
 
Niin ja lisätäkseni tuon kokoemukseen. Selasin liikkeessä myytäviä autoja matkapuhelimesta, kun myyjä sanoi kolmannen kohdalla että se on jo myyty niin päätin noudattaa pyyntöä poistua liikkeestä.

Olisit jäänyt vaan katsomaan, että heittävätkö ulos, kun ei puhe tehoa. Tai vänkäämään miksi täytyy lähteä?
 
Yritin löytää millaista korkoa olette saaneet pankista autolainaan mutta sivu tolkulla diipadaapaa mutta se kiinnostaisi. Autoliikkeeltä en halua edes katsoa koska ne nyt on vaan kusetusta loppujen lopuksi.

Lainan määrä ja korot jakoon kiitos.
 
Sain about vuosi sitten tarjouksen pankilta (Danske), kokonaiskorko jotain ~1,5% luokkaa, mutta vakuudet olisi pitänyt löytää jostain. Autoliikkeestä sain kokonaiskoroksi 1,48% ja vakuudeksi kävi auto. Toki esim. Kamux ym korot on aika törkeät.
 
Kesällä kysyin säätöpankista 10 k€ autolainaa ja olisivat myöntäneet 3,5 %:n korolla, jos avovaimo olisi toiminut takaajana. Ilman takausta korko olisi ollut n. 7 %.

Päädyin kuitenkin ostamaan auton autoverkkokauppa.comista, josta sain 20 k€ autoon lainan 0% korolla ja 0 euron lainakuluilla. Ajattelin ensin, että autoliike olisi lisännyt lainojen korkokulut autojen hintoihin, mutta ostamani auto oli ihan samoissa hinnoissa kuin muissakin liikkeissä.
 
Näköjään muillakin samat kokemukset autoverkkokaupasta. Itse olin kiinnostunut i30N:stä, mutta todettiin ettei minulla siihen ole varaa. Nyt kun tätä muistelee, niin hommahan menee ihan yksi yhteen Pyrresin kokemuksien kanssa. Tämän noheva myyjä toki päätteli suoraan siitä, että olin Fiatilla liikenteessä. Ja koska kulutan vain heidän aikaansa (kauppa oli aika tyhjä...), olisi parempi jos lähtisin pois.

Kerroin toki, että yleensä kun autosta pyydetään tarjousta sellainen annetaan, eikä käsketä asiakkaan lähteä, mutta hei. Niillä liikaa asiakkaita.
 
Laitetaanpas tämäkin tänne tiedoksi.

NYT OPEL-HENKILÖAUTOIHIN TAKUU 5 VUOTTA / 150 000 KM*
*Kampanjassa takuu 5 vuotta/150 000 km Opel FlexCare-jatkoturvalla, joista 2 ensimmäistä vuotta ilman kilometrirajaa. Kampanja voimassa uusiin yksityishenkilöiden tekemiin tilaus- ja kauppasopimuksiin 30.9.2018 asti.

HYÖDYNNÄ MYÖS EDULLINEN 0 % KORKOTARJOUS (perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk)**
**Rahoitustarjous koskee uusia Opel-kauppoja ja on voimassa koko Opel-mallistoon 30.9.2018 asti.

*1 RAHOITUSESIMERKKI 0 %: Astra 5-ovinen Enjoy 1.0 Turbo M5 Start/Stop 90 hv kokonaishinta toimituskuluineen 21 334,87 €, korko 0 %, perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk, luottoaika 72 kk, käsiraha 4 600 €, luoton määrä 16 983,87 €, kk-erä 189,24 €, suurempi viimeinen erä 4 400 €, luotto+luottokustannukset yhteensä 18 096,87 €, KSL:n mukainen todellinen vuosikorko 1,75 %.
 
Autoverkkokauppa nimensä mukaan on autojen verkkokauppa. Toiminta keskittynyt pääsääntöisesti autojen myyntiin netin välityksellä, ei sieltä varmaan samanlaista kokemusta saa kuin jostain Veholta pikkutakkimiehiltä. Tosin on kyllä silkkaa perseilyä jos asiakasta tai asiakkaan maksukykyä vähätellään. Huonoa mainetta, but hey who cares jos kauppa käy netissä.
 
Autoverkkokauppa nimensä mukaan on autojen verkkokauppa. Toiminta keskittynyt pääsääntöisesti autojen myyntiin netin välityksellä, ei sieltä varmaan samanlaista kokemusta saa kuin jostain Veholta pikkutakkimiehiltä. Tosin on kyllä silkkaa perseilyä jos asiakasta tai asiakkaan maksukykyä vähätellään. Huonoa mainetta, but hey who cares jos kauppa käy netissä.
Jotkut liikkeet ovat oppineet ettei se ostajan habitus kerro yhtään mitään - tämä on sitä enemmän totta mitä pohjoisempaan menee.

Muutaman kerran kun liikkeeseen tulee kaveri joka näyttää siltä ettei olisi vaatteiden perusteella varaa edes juustopurilaiseen, mutta lähtee vasta tilattuaan pari uutta mersua, 80teur & 40teur hintalapuilla, niin oppivat Vehonkin kaverit palvelemaan ilman ennakkoluuloja (kokemukset eräästä omasta sukulaisesta). ;)


Tällä hetkellähän ruotsin kruunun kurssi on sellainen että yksityistenkin kannattaa katsella lahden yli uutta autoa hommatessaan. Juuri oli lehdessä artikkelissa maininta että suomalaiset autoliikkeetkin käyvät shoppailemassa ruotsin puolelta uusia autoja tänne myyntiin...
 
Autoverkkokauppa nimensä mukaan on autojen verkkokauppa. Toiminta keskittynyt pääsääntöisesti autojen myyntiin netin välityksellä, ei sieltä varmaan samanlaista kokemusta saa kuin jostain Veholta pikkutakkimiehiltä. Tosin on kyllä silkkaa perseilyä jos asiakasta tai asiakkaan maksukykyä vähätellään. Huonoa mainetta, but hey who cares jos kauppa käy netissä.
Enpä nyt tiedä. Minusta tuo autoverkkokaupan konsepti on hieman epäonnistunut ja aika kaukana "autojen ostamisesta netistä" vaan tuo on lähempänä normaalia autokauppaa. Se auton ostaminen kun taitaa mennä sillä että netin kautta voit tehdä yhteydenottopyynnön myyjälle ja sitten se meneekin samalla tavalla kuin muissakin autokaupoissa. Sellainen ei onnistu, että netistä kliksuttelisit ja kivijalkaliikkeen ainoa funktio olisi luovuttaa auto sulle.
 
Enpä nyt tiedä. Minusta tuo autoverkkokaupan konsepti on hieman epäonnistunut ja aika kaukana "autojen ostamisesta netistä" vaan tuo on lähempänä normaalia autokauppaa. Se auton ostaminen kun taitaa mennä sillä että netin kautta voit tehdä yhteydenottopyynnön myyjälle ja sitten se meneekin samalla tavalla kuin muissakin autokaupoissa. Sellainen ei onnistu, että netistä kliksuttelisit ja kivijalkaliikkeen ainoa funktio olisi luovuttaa auto sulle.
Miten sen nyt ottaa. Itse ostin edellisen auton tuolta autoverkkokaupasta siten että ainoa kerta kun kävin siellä oli kun ajoin vanhan auton pihaan, allekirjoitin paperit ja ajoin uudella autolla pois. 95% kommunikaatiosta siinä välillä oli sähköpostilla.
 
Enpä nyt tiedä. Minusta tuo autoverkkokaupan konsepti on hieman epäonnistunut ja aika kaukana "autojen ostamisesta netistä" vaan tuo on lähempänä normaalia autokauppaa. Se auton ostaminen kun taitaa mennä sillä että netin kautta voit tehdä yhteydenottopyynnön myyjälle ja sitten se meneekin samalla tavalla kuin muissakin autokaupoissa. Sellainen ei onnistu, että netistä kliksuttelisit ja kivijalkaliikkeen ainoa funktio olisi luovuttaa auto sulle.

No joo tavallaan. Käännän sen jopa niin päin, että eihän varmaan missään autoliikkeessä olisi pakko käydä lainkaan jos tietää mitä hakee. Tarjoukset saa joka paikasta nykyään sähköpostiin ja siitä sitten tilaukseen. Ehkä tuo on kuitenkin profiloitunut siihen verkkokauppatouhuun muita hieman enemmän, tai ainakin pyrkii siihen. Ja sama toisin päin, kyllähän tuonne pitäisi voida käppäillä sisään siinä missä muihinkin autoliikkeisiin ilman että myyjät käyttäytyy idioottimaisesti.

Itse käytin tuota autoverkkista (minulle) hurjalla ja uudenaikaisella tavalla, eli myyjää en nähnyt tosiaan kuin yhden kerran koko prosessin aikana, ja se oli sillä hetkellä kun auto luovutettiin hyppysiini. Tarjouskeskustelut spostin välityksellä, lisävarustetarpeet spostilla, kaupan alustava diili (tilauslupa) verkon kautta, toimitusaikautelut spostilla ja sitten tuli soitto, että olisi valmiina.
 
Minullakin on tullut tavaksi käydä arvokkaampien kulkuneuvojen hinta- ja varusteneuvottelut mieluiten ensisijaisesti sähköpostilla monestakin syystä. Halpisten kanssa perinteinen naamatusten kaupankäynti on edelleen ok.
 
Tällä hetkellähän ruotsin kruunun kurssi on sellainen että yksityistenkin kannattaa katsella lahden yli uutta autoa hommatessaan....

Vielä kun tietäisi luotettavia myyjiä. Oletko itse tuolta hakenut ? Jääkö mielestäsi joku suomessa 23K auto, verojen jälkeen selvästi halvemmaksi matkakulut mukaan lukien ?

Lisäksi mitenkähän suhtautuvat täällä suomessa jos takuu korjauksia joutuu käyttämään, ja auto on ruotsista haettu, joutuukohan marmorilla vääntämään ?
 
Miten sen nyt ottaa. Itse ostin edellisen auton tuolta autoverkkokaupasta siten että ainoa kerta kun kävin siellä oli kun ajoin vanhan auton pihaan, allekirjoitin paperit ja ajoin uudella autolla pois. 95% kommunikaatiosta siinä välillä oli sähköpostilla.

No joo tavallaan. Käännän sen jopa niin päin, että eihän varmaan missään autoliikkeessä olisi pakko käydä lainkaan jos tietää mitä hakee. Tarjoukset saa joka paikasta nykyään sähköpostiin ja siitä sitten tilaukseen. Ehkä tuo on kuitenkin profiloitunut siihen verkkokauppatouhuun muita hieman enemmän, tai ainakin pyrkii siihen. Ja sama toisin päin, kyllähän tuonne pitäisi voida käppäillä sisään siinä missä muihinkin autoliikkeisiin ilman että myyjät käyttäytyy idioottimaisesti.

Itse käytin tuota autoverkkista (minulle) hurjalla ja uudenaikaisella tavalla, eli myyjää en nähnyt tosiaan kuin yhden kerran koko prosessin aikana, ja se oli sillä hetkellä kun auto luovutettiin hyppysiini. Tarjouskeskustelut spostin välityksellä, lisävarustetarpeet spostilla, kaupan alustava diili (tilauslupa) verkon kautta, toimitusaikautelut spostilla ja sitten tuli soitto, että olisi valmiina.
Minusta ei tuo sähköpostilla kauppojen tekeminen tee tosta verkkokauppaa. Se nyt varmaan onnistuisi muidenkin liikkeiden kanssa.

Itellä oli noiden sillä uusi-vuodeksi systeemillä auto. Sen tilaus ainakin olisi voinut olla ihan vaan sellanen että netissä kliksuttelee millasen haluaa, täyttää formit ja painaa tilausta, sit vähän myöhemmin käy vaan noutamassa. Vaan ei se noin menny, sen sijaan nettisivulla ei kysytty muuta kuin puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta, loput piti sitten hoitaa sähköpostilla. Se verkkokaupan idea menee tossa aika hukkaan kun joutuu kuitenkin käymään sen myyjän kanssa tiedot ja yksityiskohdat läpi, vaikkakin se tapahtuu sähköpostilla. Ei tuossa pitäisi ainakaan olla mitään teknistä estettä miksei nettisivun kautta voisi hoitaa kauppoja kokonaan niinkuin muissakin verkkokaupoissa, mutta jostain syystä homma on jäänyt puolitiehen.
 
"Suomen ainoa autoliike, jossa voit ostaa auton alusta loppuun verkosta!"

Noin ne itseään markkinoi. Kävin tosta Isuzun naputtelemassa juuri ostoskoriin astinlaudoilla lisävarustettuna. Hinta ja rahoitus näkyi, sitten pitäis tunnukset laittaa että ostotilaus lähtee myyjälle. Ne varmaan tossa kyllä kyselee perään ja pitäähän tilaajan tunnistautuakin jossain vaiheessa.

Kyllä toi taitaa verkkokaupan kriteerit sinällään täyttää. Toki autokauppaan kuuluu tinkiminen joten kuka hullu jättää meilillä kysymättä vikan hinnan.

Mut juu spostilla pitäis monesta muustakin paikasta onnistua eikä ne ole nk. verkkokauppoja.
 
Sähköpostilla minäkin ostin edellisen auton, liikkeessä kävin vain vaihtamassa auton ja vetämässä nimet paperiin. Ihan hyvin toimi eikä ollut "verkkokauppa".
 
Sähköpostilla minäkin ostin edellisen auton, liikkeessä kävin vain vaihtamassa auton ja vetämässä nimet paperiin. Ihan hyvin toimi eikä ollut "verkkokauppa".
Tolla metodilla vaimo on pari edellistä autoaan ostanu. Sähköpostilla byrokratia ja auto tulee kotiin toimitettuna ja vievät vanhan pois. Jos ei renkaiden potkiminen kiinnosta, niin käy se noinkin. Säästää siinä ainakin omaa aikaa, kun just se auto ei koskaan ole Oulussa. Ja keskeltä Suomea on pitkä matka ihan joka paikkaan.
 
Yritin löytää millaista korkoa olette saaneet pankista autolainaan mutta sivu tolkulla diipadaapaa mutta se kiinnostaisi. Autoliikkeeltä en halua edes katsoa koska ne nyt on vaan kusetusta loppujen lopuksi.

Lainan määrä ja korot jakoon kiitos.

OP:sta 16.11.2016 15k€ laina, 2,1% marginaalilla ja 12kk Euriborilla (eli yht 2,1%). Vakuutena oma kämppä.
Autokaupan rahoitus ei tullut kyseeseen, koska ostin auton Ruotsista yksityiseltä.
 
Tällä hetkellähän ruotsin kruunun kurssi on sellainen että yksityistenkin kannattaa katsella lahden yli uutta autoa hommatessaan. Juuri oli lehdessä artikkelissa maininta että suomalaiset autoliikkeetkin käyvät shoppailemassa ruotsin puolelta uusia autoja tänne myyntiin...

Tuossa selvästi suomea halvemmalla. Kia Cee´d 1.0 T-GDi Action - SEGELTORP

Osaako joku arvioida selviäisikö tuossa noin 1500€ veroilla jos hakisi ite ?
 
Tuossa selvästi suomea halvemmalla. Kia Cee´d 1.0 T-GDi Action - SEGELTORP

Osaako joku arvioida selviäisikö tuossa noin 1500€ veroilla jos hakisi ite ?

Tämä on nyt vahvaa mutua.

Tuo on käytännössä ajamaton ja Suomen säännösten mukaan käytetyn pitää olla ajettu väh. 6 000 km sekä (vai tai, en ole varma) 6 kk vanha.

En usko, että tuota 1 500€ veroilla saa Suomen kilpiiin. Tämä ihan Kiasta mitään tietämättä, mutta verottajan tilastojen mukaan tänä vuonna vm 13 78k ajettuna joutunut maksamaan 2221 € veroja. Tämähän voi muuttua paljonkin jos tuoreessa on paljon pienemmät co2 -päästöt.

EDIT: hidas ku mikä
 
+ joutuu maksamaan myös alvin suomeen. Toki tässä tapauksessa jopa parempi, koska Ruotsin alv. näyttää olevan 1%-yks. suurempi.
 
Tämä on nyt vahvaa mutua.

Tuo on käytännössä ajamaton ja Suomen säännösten mukaan käytetyn pitää olla ajettu väh. 6 000 km sekä (vai tai, en ole varma) 6 kk vanha.

En usko, että tuota 1 500€ veroilla saa Suomen kilpiiin. Tämä ihan Kiasta mitään tietämättä, mutta verottajan tilastojen mukaan tänä vuonna vm 13 78k ajettuna joutunut maksamaan 2221 € veroja. Tämähän voi muuttua paljonkin jos tuoreessa on paljon pienemmät co2 -päästöt.

EDIT: hidas ku mikä

+ joutuu maksamaan myös alvin suomeen. Toki tässä tapauksessa jopa parempi, koska Ruotsin alv. näyttää olevan 1%-yks. suurempi.

Eli käytännössä hintaero jää ilmeisesti aika pieneksi. Olisiko ruotsista kannattavinta ostaa joku vuoden ja 10 000km ajettu ? Ei alle kahden tonnin säästön takia jaksa tuota Ruotsista ostoa harkita. Kannattaako yleensäkään ostaa tuolta näitä 1.0 l koneella olevia autoja, jotka on suomessa 20-25K haarukassa ?
 
Eli käytännössä hintaero jää ilmeisesti aika pieneksi. Olisiko ruotsista kannattavinta ostaa joku vuoden ja 10 000km ajettu ?
Ei. "Kannattavinta" (eli suurin hintaero Suomen vastaavaan) on ostaa ennen 31.3.2009 rekisteröity (tai vielä mieluummin ennen 31.12.2007) harvinaisempi ja tehokkaampi auto, joiden Suomen hinnat ovat jostain syystä kohtuuttoman korkeita. Kuten Audi S5 V8. Melko hyvän säästön saa myös tuomalla ennen 31.3.2012 rekisteröidyn paremmin varustellun Volvon, esim. S60 T6 AWD tai XC60 T6 AWD. XC60 on ollut käytettynäkin Suomessa tosi kysytty, joten hinnat ovat pysyneet korkealla.

Kannattaako yleensäkään ostaa tuolta näitä 1.0 l koneella olevia autoja, jotka on suomessa 20-25K haarukassa ?
Ei.
 
Onko näissä Laakkosen fiksudiili / Fordin Optio hommissa järkeä? Tekisi mieli lähteä katselemaan uutta Focusta ja nyt miettinyt vaihtoehtoja rahoitukseen... Jotenkin kiinnostaisi esim juuri tuo Optio, mutta kun ei ole kokemusta näistä niin haluan kysellä mielipiteitä kokeneimmilta. Vaihtoautoa ei ole antaa, mutta jos ostohinnasta 20-30% käsirahaa niin parhaat vaihtoehdot ovat? Yksityisleasingiä myös harkinut, mutta on niin vieras käsite yksityiskäyttöön itselleni. Niin ja 20tkm/vuodessa on täysin riittävä omaan ajoon.
 
Meneec asian viereen mutta mikä olis paras tapa toimia näissä "yksityinen myy mutta rahoitusta jäljellä.." -autoissa ?

Tietty helpoin olisi se että myyjä maksaa loppuvelan rahoitusyhtiölle ennen kauppoja ja saa autosta paperit ja ostaja maksaa koko kauppasumman myyjälle.

Entä jos myyjällä ei ole rahaa ? Ostaja maksaa kauppahinnan ja loppurahoituksen välisen erotuksen myyjälle ja sitten loppurahoitusosuuden rahoitusyhtiölle ?

Vai miten ootte itse toimineet ?
 
On niissä järkeä jos ei halua yhtään riskiä. Takuuhyvityksen ansiosta kulut on tiedossa etukäteen.

Yleensä ns. normi rahoitus on enemmän tai vähemmän halvempi.

Miten nää sitten käytännössä menee sopimuskauden ehtoo puolella, kun palauttaa auton ja päivittää tuoreempaa? Myyjä antaa alussa takaisinostoon takuusumman, mutta meneekö se käsirahasta seuraavaan autoon?
 
Oon katellu tollasta 15k€-16k€ hintaluokassa vähän käytettyä autoa. Matkaa tulee paljon ajettua, myös kaupunkia vähän Espoo - Helsinki. N. 30tkm vuoteen. Joku perus vag-auto mahdollisesti. Mistä rahotus tuolla hintahaarukalla olevaan kaaraan kannattaa hankkia? Jos tulee tuon verran kilometrejä, onko riskinä esimerkiksi se, että auton arvo putoaa nopeammin jos pyrkii maksamaan pienemmissä erissä. Vai onko jo turvallisinta ottaa/saako halvimman rahoituksen jos ostaa saman tien uuden auton. Ainakin olis huoletonta ajoa, joka tässä olis ajatuksena :confused: Mielipiteitä kaivataan, noviisi näissä asioissa kun olen, ja nuorella iällä ensimmäistä kertaa autoon laittamassa enemmän seteleitä.
 
Minkä kokoista autoa tarviit? Sinuna laskisin mielenkiinnosta mitä uusi auto maksaisi. Speksaat mieleisen auton (varmaan joku diesel?) ja lyöt lukemat exceliin.

Ensin arvot kauanko autoa aiot pitää, sitten ajomäärän. Tällä perusteella voit esim. nettiautosta selata mitä vaikkapa 4v vanhasta ja 120 tkm ajetusta pyydetään, ja siitä sitten vielä joku 10 pinnaa vähintään pois koska se pyynti ei ole sama kun myynti.

Sitten lasket paljonko maksaa 4v vuoden verot vakuutukset, polttoaineet jne... Ja jaat koko summan 48:lla kuukaudella.

Saman voit helposti toistaa käytetynkin auton kanssa. Käytät vaan suosiolla vähän pessimistisempiä lukuja.

Tuolla tavalla saat erotuksena sen, että paljonko käytettyä autoa saa huoltaa ennenkun se on kalliimpi kuin uusi. Tossa 15k hintaluokassa on kyllä kaikki mahkut valita väärä auto, noiden arvo kun vielä laskee ihan miehekkäästi ja korjatakin jo joutuu jotain.

Rahoituksesta sen verran että kärky nyt edes jotain 1.9 % korkoja tms. Skippaa Kamux, SAKA jne suosiolla. Siellä on korkeat korot ja noihin puulaakeihin menee semmoiset autot mitä merkkiliikkeet ei huoli rivistöönsä, ja sille on syynsä...

Kokoluokaltaan jotain golf - leon viistoperistä, octaviaa jne. Kohtuu kokosta kahden ihmisen käyttöön, jolla jaksaa ajaa matkaakin. Eli ei markkinoiden pienimpiä kippoja. Diisseli kyllä. Oon sen verran laskenu että ylläpitokustannukset ja polttoaineet jää noin puoleen nykyisestä, jopa vähän allekkin uudempaan diisseliin vahtaessa. Kiitos vielä noista vinkeistä, pitää tässä pureutua asiaan kun töiltä ja kiireiltä ehtii.. Tavotteena on vaihtaa mahdollisimman pian, kun nykyseen on nyt vähän aikaa mennyt keskimäärin sellanen 300€/kk huoltoihin :beye: Ei sekään tietysti enää kovin taloudellista ole :D
 
300€/kk huoltoihin vanhaan jos maksettuun vs 300€/kk uuden auton arvon alenemaan + 300€/kk pääomakulut vielä päälle. Kovin kallista uutta ei kannata ostaa jos meinaa "säästää" koska arvo laskee niin paljon ettei ehdi maksaa osaria pois sitä mukaa edes.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom