Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

Onko joku seurannut minkälaisia rahoitustarjouksia vaihtoautoihin on tarjolla välipäivinä?
3-koppanen prius kiinnostaisi, mutta tarjontaa ei mahdottomasti ole. Järkevän matkan päässä 2-3 autoa näyttäisi nyt olevan ja hankinta todennäköisesti liikkeestä (vaihdokista helpompi päästä eroon) mutta ei kiinnosta santanderin 10% korot ja käteistä ei viitsisi realisoida.
Onko järkevin hakea pankista vai kytätä josko tulisi sopivan auton omaavaan liikkeeseen sopiva rahoitustarjous?
 
Onko joku seurannut minkälaisia rahoitustarjouksia vaihtoautoihin on tarjolla välipäivinä?
3-koppanen prius kiinnostaisi, mutta tarjontaa ei mahdottomasti ole. Järkevän matkan päässä 2-3 autoa näyttäisi nyt olevan ja hankinta todennäköisesti liikkeestä (vaihdokista helpompi päästä eroon) mutta ei kiinnosta santanderin 10% korot ja käteistä ei viitsisi realisoida.
Onko järkevin hakea pankista vai kytätä josko tulisi sopivan auton omaavaan liikkeeseen sopiva rahoitustarjous?

Tälläisiä on ainakin välillä ollut saatavilla:
TsushoAUTO 0,9 % + kulut
ALD vaihtoautot 1,95% + kulut
Bilia 1,5% + kulut
 
Kiitos, näkyihän noita olevan nytkin, ainakin joitakin.
Eiköhän loppuvuodesta nuokin varastot haluta tyhjäksi.
 
Kokoluokaltaan jotain golf - leon viistoperistä, octaviaa jne. Kohtuu kokosta kahden ihmisen käyttöön, jolla jaksaa ajaa matkaakin. Eli ei markkinoiden pienimpiä kippoja. Diisseli kyllä. Oon sen verran laskenu että ylläpitokustannukset ja polttoaineet jää noin puoleen nykyisestä, jopa vähän allekkin uudempaan diisseliin vahtaessa. Kiitos vielä noista vinkeistä, pitää tässä pureutua asiaan kun töiltä ja kiireiltä ehtii.. Tavotteena on vaihtaa mahdollisimman pian, kun nykyseen on nyt vähän aikaa mennyt keskimäärin sellanen 300€/kk huoltoihin :beye: Ei sekään tietysti enää kovin taloudellista ole :D
Jos kustannukset on prioriteettinä korkealla, niin kannattaa käydä kokeilemassa esim. uusi Ibiza ja Fiesta. Jos nyt on vanhempi C-segmentin kippo niin nuo tarjoavat kuitenkin melkeinpä samat tilat, ajettavuuden ja mukavuyden kuin se vanha. Kokeileminenhan ei maksa mitään.

Itsellä olisi suht samanlaiseen käyttöön tarvetta jossain välissä, ja vähän ristiriitainen suhtautuminen noin välimallin 100-150k ajettuihin. Edellisten autojen kuitteja katsellut, niin enemmän omiini oli poltettu 100-200k kuin itsellä mennyt 200-300k. Riippuu toki yksilöstä, mutta pahimmillaanhan noin reilut 100 ajetut on sellaisia, että mitään remppoja ei ole vielä tehty, mutta iso kasa kohta tulossa.
Toki varmasti on hyviäkin yksilöitä, ja pidemmällä pitoajalla taas säästää arvonmenetyksessä, ainakin jos liikkeiden kanssa asioi.
 
Oon katellu tollasta 15k€-16k€ hintaluokassa vähän käytettyä autoa. Matkaa tulee paljon ajettua, myös kaupunkia vähän Espoo - Helsinki. N. 30tkm vuoteen. Joku perus vag-auto mahdollisesti. Mistä rahotus tuolla hintahaarukalla olevaan kaaraan kannattaa hankkia? Jos tulee tuon verran kilometrejä, onko riskinä esimerkiksi se, että auton arvo putoaa nopeammin jos pyrkii maksamaan pienemmissä erissä. Vai onko jo turvallisinta ottaa/saako halvimman rahoituksen jos ostaa saman tien uuden auton. Ainakin olis huoletonta ajoa, joka tässä olis ajatuksena :confused: Mielipiteitä kaivataan, noviisi näissä asioissa kun olen, ja nuorella iällä ensimmäistä kertaa autoon laittamassa enemmän seteleitä.
Kokoluokaltaan jotain golf - leon viistoperistä, octaviaa jne. Kohtuu kokosta kahden ihmisen käyttöön, jolla jaksaa ajaa matkaakin. Eli ei markkinoiden pienimpiä kippoja. Diisseli kyllä. Oon sen verran laskenu että ylläpitokustannukset ja polttoaineet jää noin puoleen nykyisestä, jopa vähän allekkin uudempaan diisseliin vahtaessa. Kiitos vielä noista vinkeistä, pitää tässä pureutua asiaan kun töiltä ja kiireiltä ehtii.. Tavotteena on vaihtaa mahdollisimman pian, kun nykyseen on nyt vähän aikaa mennyt keskimäärin sellanen 300€/kk huoltoihin :beye: Ei sekään tietysti enää kovin taloudellista ole :D
Kahdelle ihmiselle uusi Fiestakin on ihan mukava auto ajella.

2019 Ford Fiesta 1.5 TDCi 85hv maksaisi 18 500€. Vähän liikaa hintaa, mutta auto olisi uusi.

Käytettynä ei vielä löytynyt uusia Fiesta, Ibiza tai Polo malleja dieselinä.
 
Levoranta esim myy Fordia usein nollakorolla ja viiden vuoden takuu, ihan pätevä vaihtoehto.
 
Itse laitoin myyjälle sähköpostia, että mikäli rahoitus uuteen autoon onnistuu 0% todellisella vuosikorolla, niin voidaan sinetöidä kaupat. Ja sehän onnistui.

Jos olisi mennyt vakiorahoitustarjouksella, niin korkoa ja kuluja olisi kertynyt rahoitusajalta yli 1500€. Joka siis nyt tuli säästettyä.
 
Viimeksi muokattu:
Levoranta esim myy Fordia usein nollakorolla ja viiden vuoden takuu, ihan pätevä vaihtoehto.

Ei nyt ihan nollalla, mutta 0,99% korolla tehtiin eilen kaupat Focuksesta Levonrannassa. :)
5 vuoden takuuhan on Fordeissa jo muutenkin nykyään.
 
Toista auto perheeseen suunnitellaan. Tässä vaiheessa ollaan harkittu autoa vuodeksi tai kahdeksi esim. Laakkosen Fiksudiilillä. Nyt olisi kuitenkin Metro Autolla melkoinen tarjous, tätä joutuu kyllä harkitsemaan. Toyota Auris Hybrid 199€/kk vuoden ja 15 000 km sopimuksella Black Friday Auris vuodeksi 199€/kk.

e: ei tartuttu tähän tarjoukseen vaikka hyvä olikin. Toistaiseksi vielä toinen auto hommaamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Jos 15k riittää ja Toyotan ajettavuus ja penkki on itselle ok, niin onhan tuo Auris todella hyvä diili. Aika monta vuotta saa normaalistai uutta 25k autoa yleensä pitää että pääseee 199€/kk, varsinkin kun pidemmällä pidolla joutuu kuitenkin jotain laskemaan rengas, huolto yms. kuluihin lisääntymistä.
 
Nythän näitä tarjouksia taitaa piisata, ainakin huomisen (ja ehkä viikonlopun?) ajan. Siis nimenomaan käytettyihin autoihin, kyllähän uusiin monet merkit tarjoaa jatkuvalla syötöllä 0-1% korkoja.

Delta 0%, Metroauto 0-1%, Ald-vaihtoautot 0% jne jne. Varmaan noita 1% pintaan ainakin löytyy pilvinpimein.

Vertailun vuoksi esim. varsin yleisellä ~3% korolla tulee jo aika isot kulut, tietysti riippuen auton hinnasta / rahoituksen määrästä. Vuosien vieriessä nuo kulut tekee yllättävän ison summan.
 
Laakkosella harvoin näkyy rahoitustarjouksia. Nyt siellä on 2,95% osaan vaihtoautoista. No eihän tuo erikoisen halpa rahoitustarjous ole, mutta pisti vaan silmään että kaikki ko. tarjouksen piirissä olevat autot on dieseleitä. Onko vain sattumaa vai kertooko omaa kieltään liikkeiden(kin) suhtautumisesta dieseliin ja mahdollisiin autoilun uudistus toimenpiteisiin... :D
 
Osuipa silmään taas muutamat uudet kampikset Länsiautolla.

Astra ja Insignia Innovation: IntelliLux LED® MATRIX -valot kaupan päälle, lisäksi talvirengaspaketti kaupan päälle koko Opel-henkilöautomallistoon!* Tarkemmat tiedot linkistä

*Talvirengaspaketti pelti- tai alumiinivanteilla ja vastaavalla rengaskoolla kuin ko. mallissa vakiovarusteena. IntelliLux LED Matrix -ajovalot veloituksetta uusiin yksityishenkilöiden tekemiin Astra ja Insignia Innovation -kauppoihin 22.12.2018 saakka. Rahoitus- ja talvirengaspaketti voimassa koko Opel-henkilöautomallistoon 22.12.2018


Rajoitettuun erään Nissan Qashqaita automaattivaihteisto kaupan päälle (linkki)


Volkswagen Golf, Tiguan ja Passat rajoitettuun erään nopean toimituksen malleja talvirenkaat kaupan päälle* ja rahoitus 0,9 % korolla (+ kulut**) Tarkemmat tiedot linkistä. Sama tarjous näköjään myös joihinkin Audeihin (linkki)

*Talvirengasetu pelti- tai alumiinivanteella ja vastaavalla rengaskoolla kuin ko. mallissa vakiovarusteena. Rengas- ja rahoitusetu koskevat erää autoja ja ne ovat voimassa uusiin yksityisasiakkaiden tilauksiin 31.12.2018 loppuun saakka ja etujen saamisen edellytyksenä on auton rekisteröinti vuonna 2018.
**korko 0,9 %, perustamiskulu 249 €, käsittelymaksu 12 €/kk



Koko Toyota-mallistoon rahoitukset 0 % rahoituskorolla (+ kulut Käsittelymaksu 12 € kk. Perustamis-kustannus 249 €) Tarkemmat tiedot linkistä.
 
Laakkosella harvoin näkyy rahoitustarjouksia. Nyt siellä on 2,95% osaan vaihtoautoista. No eihän tuo erikoisen halpa rahoitustarjous ole, mutta pisti vaan silmään että kaikki ko. tarjouksen piirissä olevat autot on dieseleitä. Onko vain sattumaa vai kertooko omaa kieltään liikkeiden(kin) suhtautumisesta dieseliin ja mahdollisiin autoilun uudistus toimenpiteisiin... :D
Taitaa olla uudet 1.0 ja 1.5 bensat niin hyviä ja pieni kulutus niissä, että valitaan lähes aina sellainen. Tai jos ajaa tosi reilusti, niin diesel on silloin hyvä, mutta harva varmaan ajaa niin paljon. Jotain bonusta siis täytyy antaa, että sen käytetyn dieselinkin saa myytyä. Uusistahan bensa on aika hyvin syrjäyttänyt dieselit. Ennen oli aika tasainen myynti ja nyt sitten niitä käytettyjä dieseleitä olisi aavistuksen liian paljon kysyntään nähden?

Toyotalla Hybridi on myös ihan hyvä peli.

Niin ja "halpoja" dieseleitä tuodaan paljon saksasta ja ruotsista. Ne lisää kanssa tuota käytettyjen dieseleiden osuutta kaikista autoista.


Ei ole muuten tullut kysyttyä suoraan automyyjiltä asiasta. Varmaan koska en tietenkään dieseliä osta dieselveron takia. Varmaan vähän sama kuin auton väri, joku väri myy ja esim punainen ei ole sitten niin kauhean haluttu. Niin ainakin automyyjä kertoi, kun väriä sai valita.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän tuollainen mutaman vuoden ikäinen suht vähäpäästöinen (tyyliin 120g) diesel voisi olla yhä hyvä vaihtoehto etenkin jos etsii isompaa autoa joka myös liikahtaa johonkin. Esim V70 jonka malliston viimeisimpiä autoja saisi makoisilla varusteilla (Classic). Niissäkin tuppaa vähintään yhdeksän kymmenestä olemaan dieseleitä. Kaikki kun ei kuitenkaan uutta autoa pysty / halua hankkia.

Mitä itse ketjun aiheeseen tulee niin Deltalla näkyy yhä jatkuvan 0% tarjous vaihtoautoihin(kin). Myös useammalla liikkeellä näkynyt "välipäivät" tarjouksia. Esim Bilialla 0,99% rahoitus ja 1000e lahjakortti kaupan päälle.
 
Taitaa olla uudet 1.0 ja 1.5 bensat niin hyviä ja pieni kulutus niissä, että valitaan lähes aina sellainen.

Mainokset ruokkii tehokkaasti mielikuvia. Kun se olisikin totta..
Esim Fordin litrainen Ecoboost on kaikkea muuta kuin taloudellisuusihme. Rauhallisessa matka-ajossa voi päästä sinne 5 litran tuntumaan mutta nurkkapyörityksessä sitä palaakin sitten 7-8 litraa.
Tuo onkin yksi syy miksen ole noista downsize-bensamoottoreista kiinnostunu tippaakaan, lupaavat enemmän kuin antavat.
 
Kyllähän tuollainen mutaman vuoden ikäinen suht vähäpäästöinen (tyyliin 120g) diesel voisi olla yhä hyvä vaihtoehto etenkin jos etsii isompaa autoa joka myös liikahtaa johonkin. Esim V70 jonka malliston viimeisimpiä autoja saisi makoisilla varusteilla (Classic). Niissäkin tuppaa vähintään yhdeksän kymmenestä olemaan dieseleitä. Kaikki kun ei kuitenkaan uutta autoa pysty / halua hankkia.

Mitä itse ketjun aiheeseen tulee niin Deltalla näkyy yhä jatkuvan 0% tarjous vaihtoautoihin(kin). Myös useammalla liikkeellä näkynyt "välipäivät" tarjouksia. Esim Bilialla 0,99% rahoitus ja 1000e lahjakortti kaupan päälle.
Voi saada tosiaan dieselin hyvään hintaan ja sopivalla rahoituksella.

Usein se bensa on halvempi vaihtoehto, mutta volvolla se kaikkein tavallisin ja halvin on diesel. Toki tehottomampi ja manuaali.

Volvo V60 D3 Business 41 100€
T5 Business aut 46 200€
Päästöt dieselissä 137 ja bensassa 173. Hybridikin tulee joskus, mutta on melko kallis. Päästöt on ainakin dieselissä pienet, mutta ne on laskettu sillä uudella mittauksella ja siksi ne on isommat.
 
Mainokset ruokkii tehokkaasti mielikuvia. Kun se olisikin totta..
Esim Fordin litrainen Ecoboost on kaikkea muuta kuin taloudellisuusihme. Rauhallisessa matka-ajossa voi päästä sinne 5 litran tuntumaan mutta nurkkapyörityksessä sitä palaakin sitten 7-8 litraa.
Tuo onkin yksi syy miksen ole noista downsize-bensamoottoreista kiinnostunu tippaakaan, lupaavat enemmän kuin antavat.
Jotain teet väärin tai otettu liian pienitehoinen moottori auton kokoon nähden jos noin paljon menee. Ei kaverilla koskaan mennyt noin paljon 1.0 140hp ST-line Fiestassa. Ja oma 1.5 EcoBoost ST Fiesta vie leikkien Sport mode aina päällä sen reilun kahdeksan pätkä ajossa talvella Kehän sisällä.
 
Mainokset ruokkii tehokkaasti mielikuvia. Kun se olisikin totta..
Esim Fordin litrainen Ecoboost on kaikkea muuta kuin taloudellisuusihme. Rauhallisessa matka-ajossa voi päästä sinne 5 litran tuntumaan mutta nurkkapyörityksessä sitä palaakin sitten 7-8 litraa.
Tuo onkin yksi syy miksen ole noista downsize-bensamoottoreista kiinnostunu tippaakaan, lupaavat enemmän kuin antavat.
On varmaan täysin totta ainakin tuon uuden Ford Focuksen kohdalla. Ainakin jos verrataan automaatteja.

125hv bensa A8, 6.8l
120hv diesel A8, 5.3l. Ero 1.5 litraa. Yhdistetty EU-kulutus.

125hv bensa manuaali olisi 5.8l. Eli suht maltillinen kulutus. Paitsi dieselissä vielä pienempi 4.6l.

Itselläkin on kyllä 130hv 2.0 diesel käytössä, mutta auto onkin pakuksi rekisteröity.

Focus diesel automaattina on silti jotain 1700€ kalliimpi kuin bensa automaattina.
 
Viimeksi muokattu:
Jotain teet väärin tai otettu liian pienitehoinen moottori auton kokoon nähden jos noin paljon menee. Ei kaverilla koskaan mennyt noin paljon 1.0 140hp ST-line Fiestassa. Ja oma 1.5 EcoBoost ST Fiesta vie leikkien Sport mode aina päällä sen reilun kahdeksan pätkä ajossa talvella Kehän sisällä.

Ei ole itsellä ollu Ecoboostia, kaverin kertomaa. Tosin tuo oli se ekan sukupolven litrakone mutta maailmalta luetun perusteella ei tuo uusikaan revisio todellakaan ole mikään pieniruokainen ollakseen litran kone.
Eipä silti, tuskin tolla omalla 1,5 diesel-automaatillakaan alle viiden mennään edes matkassa, automaatti tuo sen puoli litraa ylimääräistä, eikä kyllä haittaa tippaakaan. Manuaalia ei tähän taloon enää tule.
 
Mitäs olette mieltä tällä hetkellä autoverkkokaupan melkein uusi vaihtoauto kampanjasta, jossa saisi käyttöön 3 vuodeksi 99€/kk Rellun Clion tai Hyundai i20.
Onko noissa mitään järkeä?
 
Mitäs olette mieltä tällä hetkellä autoverkkokaupan melkein uusi vaihtoauto kampanjasta, jossa saisi käyttöön 3 vuodeksi 99€/kk Rellun Clion tai Hyundai i20.
Onko noissa mitään järkeä?

Onhan nuo ihan näppäriä soppareita ja jopa järkevän hintaisia jos tuollainen pikkukippo on kiikarissa. Periaatteessa vuokraat auton itsellesi käyttöön 99€/kk kolmeksi vuodeksi ilman pääoman sitomista autoon. Sopparin loputtua ajat auton takaisin liikkeeseen ja katsot mitä sitten on tarjolla. Kulut sopimuskaudelta ~3600€ mikä sulaa auton arvosta helposti tuossa ajassa.

Yksi rajoittava tekijä noissa on kilometrimäärät, sopimus sisältää vain 15tkm/v, ja jos sen ylittää niin hinta on 0,20€/km. Kannattaa myös huomioida, että tuo 99€/kk ei sisällä huoltoja, eli kaikki väliin osuvat määräaikaishuollot jne pitää maksaa omasta pussista.
 
Mites tollasessa hommassa menee jos autoon tulee joku isompi vika, esim takuuajan ulkopuolella vaihdelaatikko hajoaa? Hinataanko se tuon firman piikkiin heidän huoltopisteeseen ja asiakas ei joudu maksamaan penniäkään? Vähän kiinnostaisi päästä halvalla kohtuu huolettoman autoilun pariin.. Ja onkohan tuo 15tkm/v siis oikeasti 45tkm/3v, eli voiko noita ajamattomia kilometrejä "siirtää" esim ensimmäiseltä vuodelta toiselle ja kolmannelle?

Paljonkohan noilla kampanjan autoilla on ajettu? Joku 15-30tkm?
 
Mites tollasessa hommassa menee jos autoon tulee joku isompi vika, esim takuuajan ulkopuolella vaihdelaatikko hajoaa? Hinataanko se tuon firman piikkiin heidän huoltopisteeseen ja asiakas ei joudu maksamaan penniäkään? Vähän kiinnostaisi päästä halvalla kohtuu huolettoman autoilun pariin.. Ja onkohan tuo 15tkm/v siis oikeasti 45tkm/3v, eli voiko noita ajamattomia kilometrejä "siirtää" esim ensimmäiseltä vuodelta toiselle ja kolmannelle?

Paljonkohan noilla kampanjan autoilla on ajettu? Joku 15-30tkm?
Rellussa on 4v takuu
 
Itseäni kiinnostaa myös, jos pienellä kuukausisummalla ja ilman pääoman sitomista saisi kohtuu uuden ja huolettoman auton käyttöön. 15tkm/v riittäisi meillä kakkosautolle enemmän kuin mainiosti.
Katsoin, että ainakin yhteen 2016 malliseen i20 oli käytetyistä autoista laitettu varustelistalle merkintä "#Melkein uusi kolmeksi vuodeksi". Tällä on ajettu 28tkm.

Elikkäs eikös noita kuluja tosiaan tule tuossa tuon kuukausimaksun lisäksi:
- huollot vuosittain (3 x ~250€ /kpl)
- ajoneuvovero vuosittain (3 x ~170 € /kpl)
- vakuutukset vuosittain (3 x ~600 €/kpl)
- katsastus kerran olettaen, että auto vuoden vanha (60€ /kpl)
- renkaat eivät kuuluneet hintaan ja jos autolla on ajettu se 30tkm jo pohjalle niin noitakin voi ainakin kesärenkaiden osalta joutua vaihtamaan yhden kierroksen? (~200 €/4kpl)

Mitenhän käy, jos katsastuksessa tulee hylsy?
 
Mites tollasessa hommassa menee jos autoon tulee joku isompi vika, esim takuuajan ulkopuolella vaihdelaatikko hajoaa? Hinataanko se tuon firman piikkiin heidän huoltopisteeseen ja asiakas ei joudu maksamaan penniäkään? Vähän kiinnostaisi päästä halvalla kohtuu huolettoman autoilun pariin.. Ja onkohan tuo 15tkm/v siis oikeasti 45tkm/3v, eli voiko noita ajamattomia kilometrejä "siirtää" esim ensimmäiseltä vuodelta toiselle ja kolmannelle?

Takuun ulkopuolisia vikoja ei pitäis päästä syntymään jos autot on <1v ikäisiä, rellussa takuu 4v ja hynkyssä 5v (1.9.18 jälkeen käyttöön otetuilla 7v), joten takuu kestää koko 3v sopimuskauden. Sitä en tiedä onko noissa liikkumisturvaa tms hinauspalvelua mukana, mutta vakuutusyhtiön kauttahan sellaisenkin saa kaskoon.

Käsittääkseni kilometrimäärä on sopimuskauden kokonaiskilometrit, eli 45tkm/3v, eikä niitä kytätä vuositasolla. Kannattaa toki varmistaa myyjältä vielä.
 
Onko kellään tietoa, että miten paljon tuon viimeisen suuremman erän kohdalla voi neuvotella sen suuruudesta?

Olen tehnyt melko paljon taustatyötä erään auton arvo alenememisesta ja tuon viimeisen erän tulisi olla yli 50%.
 
Onko kellään tietoa, että miten paljon tuon viimeisen suuremman erän kohdalla voi neuvotella sen suuruudesta?

Olen tehnyt melko paljon taustatyötä erään auton arvo alenememisesta ja tuon viimeisen erän tulisi olla yli 50%.
Tuossa reilu viikko sitten kun neuvottelin autokauppaa, niin maksimi on yleensä 40% ostohinnasta. Tavallisemmin ilmeisesti 20-30%. Ja kyse oli ihan uudesta autosta. Käytetyissä varmaan tilanne voi olla eri. Ja muutenkin taitaa olla auto ja rahoitusyhtiö kohtaisia tapauksia.
 
Renault Clio ei ole tänä päivänä enää mikään "pikkukippo". Eiköhän tuo vastaa vanhaa 90-luvun Meganea, jota pidetään kookkaana.
Pikkukipolle ei luonnollisesti virallista määritelmää ole, mutta B-segmentti / Supermini / subcompact tuo luokaltaan edelleen on, ja pikkuautosta usein puhutaan Suomessa, eli kyllä sitä voi pikkukipoksi edelleen kutsua. Toki tämän päivän pikkuautot on pääosin tilavampia kuin 90-luvun pikkuautot.
 
Renault Clio ei ole tänä päivänä enää mikään "pikkukippo". Eiköhän tuo vastaa vanhaa 90-luvun Meganea, jota pidetään kookkaana.

B-segmentin pikkuauto kuitenkin vaikka onkin kasvanut. Niin ne on tosin kasvaneet muutkin mallit, minkä takia pieneen päähän on pitänyt kehittää uusia malleja kun vanhojen mallien kasvaessa joka päivityksessä luokkarajat paukkuu. Uusi polo on saman kokoinen kuin edellinen golf, uusi corsa on aika samoissa kun parin polven takaiset astrat, seuraava corolla on nykyisen avensiksen kokoinen jne..

Eipä tuohon taida aikuisen miehen taakse mennä turvaistuin sen enempää kuin Kia Rioonkaan, termillä pikkukippo tarkoitettiin tässä yhteydessä ”ei perheauto” :D
 
Megane on keskiluokkaa ja Clio kuuluu pieniin autoihin (supermini). Pikkukippo on ainakin itselle selkeä.

Audi A1 on pikkukippo tai voisi se varmaan olla kauppakassi myös. "
  1. (kuvaannollisesti) pieni, kaupunkiajoon tarkoitettu auto"
Joku vielä pienempikin luokka kyllä on.

Kaupunkiauto tai miniauto.
A-segmentti – Wikipedia
Nuo ei varmaan maantiellä ole enää kovin hyviä.
 
seuraava corolla on nykyisen avensiksen kokoinen jne..
Siksi Avensis poistuukin kokonaan. Viistoperäinen Corolla on vieläkin aika pieni. Mutta Corolla farmari vastaa Avensista. Myös Focus on kasvanut isommaksi ja on hiljaisempi kuin vanha. Avensiksen tavallaan korvaa Camry, mutta samalla hinta nousee aika paljon.

Saa nähdä että tuleeko uutta Mondeota enää ollenkaan, jos Focus on jo tarpeeksi iso.

Peugeotilla pienensivät uutta 508 mallia. Silti hinta oli aika korkea. Tuollaista pienentämistä ei kyllä yleensä tapahdu.
 
No meillä on tuollaisen pikkukipon sisarmalli Dacia Logan MCV. Itse olen 187cm ja turvaistuin mahtuu taakse. Sisätilaa on muuten käytännössä enemmän kuin esim. uudessa C-mersussa jota taksissakin käytetään.

Ehkäpä ajoneuvo on nimensä MCV veroinen, Maximum Capacity Vehicle. Täytyy samaan hengenvetoon mainita, että ei voi paljon parempaa bang for the buck ratiota autoista löytää. Todella hyvä peli eikä mitään vikaa 10tkm takana. Pienimunaisen tai huonon itsetunnon omaavan kannattaa toki katsella niitä muita merkkejä.
Onhan nuo autot isontuneet paljon. Kauan sitten perheautona oli Peugeot 205 diesel (pikkuauto) ja se oli kyllä ahdas takapenkillä ja äänekäs. Dacia tai VW Polo on kyllä jo tosi tilavia. Tosi hyviä siis nuo nykyiset pikkuautot. Takapenkille sopii kaksi aikuista täysin ilman ongelmia.

Uutta Mersu CLA:ta kokeilin ja enhän minä sinne mahtunut taakse, kun pää osui kattoon. Aivan onneton. :) Ei ole edes pikkuauto vaan keskiluokkaa.
 
Logan MCV on kyllä ihan eri mitoiltaan kuin farkku-clio (HB:stä nyt ouhumattakaan) akseliväliä myöten, ja logan on C-segmenttiä eli ei varsinainen sisarmalli.

Yhteinen alusta niissä taitaa olla, mutta ei siinä mitään uutta ole että alustoja jaetaan eri kokoluokkien välillä. Onhan Passat ja Polokin samaa alustaa, vaikka on kaksi luokkaa kokoeroa.
 
Saa nähdä että tuleeko uutta Mondeota enää ollenkaan, jos Focus on jo tarpeeksi iso.

Tämänhetkisen tiedon mukaan sekä Focus, Fiesta että Mondeo (Fusion) ollaan kaikki kuoppaamassa, ainakin jenkkimarkkinoilla. Kts linkki alla, jännä nähdä miten tämä vaikuttaa Euroopan tarjoomaan ja koska tästä täällä edes aletaan puhumaan, tuskin ne tänne yksinään uusia malleja suunnittelee..?

Here’s when Ford will stop making most of its cars

No meillä on tuollaisen pikkukipon sisarmalli Dacia Logan MCV. Itse olen 187cm ja turvaistuin mahtuu taakse. Sisätilaa on muuten käytännössä enemmän kuin esim. uudessa C-mersussa jota taksissakin käytetään.

Ehkäpä ajoneuvo on nimensä MCV veroinen, Maximum Capacity Vehicle. Täytyy samaan hengenvetoon mainita, että ei voi paljon parempaa bang for the buck ratiota autoista löytää. Todella hyvä peli eikä mitään vikaa 10tkm takana. Pienimunaisen tai huonon itsetunnon omaavan kannattaa toki katsella niitä muita merkkejä.

En ole Logania käynyt istumassa, mutta kuvien perusteella MCV vaikuttaa Clioa isommalta, joten sisätilaa voi olla enemmän vaikka perusta olisikin sama. Ainakin meidän turvaistuin oli sellainen möhkö, että harvaan autoon mun 181cm meni eteen istumaan jos se oli takana selkä menosuuntaan. Esim uuusimpaan ceediin ei onnistunut, kuten ei myöskään aurikseen. Nyt kun jakkara on käännetty niin mahtuu vaimon Rioonkin hantterin puolelle istumaan :D

C-mersu onkin kyllä pieni sisältä, enemmän tilaa mun astrassa on kuin cmersussa.
 
@mineraalimies Näköjään suomenkielisen mukaan noin, mutta EN-wiki ja EuroNCAP sanoo small family car eli C-segmentti. (MCV on tosin Small MPV NCAP:issä, mutta C:tä sekin vastaa).

Mutta ennen kaikkea se on jokatauksessa eri kokoinen auto, eikä vaan sisusta ja merkkilaattavaihdos.
 
Tässä etsimässä autorahoitusta n. 10 000 euron summalle. Toistaiseksi edullisimman rahoitusmuodon olen löytänyt OP:lta (kotipankki), "autoapuri-rahoitus" jossa todellinen vuosikorko n. 6% luokkaa + OP:n bonusedut.
Voiko esimerkiksi autoliikeet päästä tuon tarjouksen edelle, kokemuksia?
 
todellinen vuosikorko n. 6% luokkaa + OP:n bonusedut.
Voiko esimerkiksi autoliikeet päästä tuon tarjouksen edelle, kokemuksia?

Varmaan suurin osa pääsee kampiksien kanssa halvemmaksi.
Kannattaa kysellä sieltä missä kiinnostavia autoja on ja katsella liikkeiden mainoksia, lähes koko ajan on jossain liikkeessä joku rahoituskampis päällä missä lainaa voi saada pelkillä kuluilla tai matalalla korolla + järkevillä kuluilla. Deltalla ainakin näyttä olevan 0% + kulut tarjous päällä tälläkin hetkellä.
 
Voi hyvinkin. Täysin riippuu millaisia kamppiksia niillä on menossa jne. Tai autoliikkeet ja autoliikkeet, pankkihan siellä takana on lähes aina.
 
Varmaan jokaiselta autoliikkeeltä saa pankkia edullisemman rahoituksen vaikkei olisi kampanjaa menossa.

Uutta ostaessa todellinen vuosikorko laski kilpailuttamalla jonnekin 2,8% tienoille. Ja sitten kun alkoi kampanjat just, niin sain alle 1,7%.
Merkistä riippuen voi saada paljonkin alemmas vielä.

Jos olet uutta ostamassa niin kilpailuta liikkeet sellaiselta alueelta mistä jaksat käydä auton vielä hakemassa.
Käytetyn kanssa kilpailutuksella painostaminen ei ole niin helppoa, mutta jos sulla on useita vaihtoehtoja, niin sanot vain, että rahoituksen kustannukset pitää saada reilusti alas tai kauppa jää muuten tekemättä.
 
Varmaan jokaiselta autoliikkeeltä saa pankkia edullisemman rahoituksen vaikkei olisi kampanjaa menossa.

Uutta ostaessa todellinen vuosikorko laski kilpailuttamalla jonnekin 2,8% tienoille. Ja sitten kun alkoi kampanjat just, niin sain alle 1,7%.
Merkistä riippuen voi saada paljonkin alemmas vielä.

Jos olet uutta ostamassa niin kilpailuta liikkeet sellaiselta alueelta mistä jaksat käydä auton vielä hakemassa.
Käytetyn kanssa kilpailutuksella painostaminen ei ole niin helppoa, mutta jos sulla on useita vaihtoehtoja, niin sanot vain, että rahoituksen kustannukset pitää saada reilusti alas tai kauppa jää muuten tekemättä.

Kiitos vinkeistä. Käytettyä olen ostamassa, entinen auto menossa vaihdossa + jonkun verran omaa käsirahaa väliin tilanteesta riippuen.
 
Ehkäpä ajoneuvo on nimensä MCV veroinen, Maximum Capacity Vehicle. Täytyy samaan hengenvetoon mainita, että ei voi paljon parempaa bang for the buck ratiota autoista löytää. Todella hyvä peli eikä mitään vikaa 10tkm takana. Pienimunaisen tai huonon itsetunnon omaavan kannattaa toki katsella niitä muita merkkejä.

Niin paitsi kyllähän toi Dacia 3- ja 5-vuotiaissa tilastoissa keikkuu paskimpana mitä vikoihin tulee. Mut hyvä auto, kun arvo ei paljo alene ja voi vaihtaa vaikka uuteen Daciaan sitten (kun muuhun ei huolita ;))

Appivanhemmilla myös tommonen Jubilee -juhlamallina "hyvillä varusteilla" dieselinä, uutena reilu 14000€ tjsp. ollut nyt varmaan 3 vuotta. Ensikosketuksen sain kun olin autotallissa ovi raollaan, sit ihmettelin et mikäs rikkinäinen dieseltraktori ajo pihaan niin uus Daciahan se siellä möllötti :D( vaihtoi 1.gen Loganin uuteen).

Onhan se paljo kehittyny Dacian alkuajoista, mutta kyllä siellä silti "neekeri näkyy" kaikissa detaljeissa ja esim. alustan osat, vetarit jne. on todella heppoisia. Kulutus on 90-heppasella dieselillä useastikin alle 4 litraa.

Peräkärryä (jarrutonta) tolla muuten ei pysty kovin hyvin vetämään, koko auto vispaa niin ettei voi ajaa yli 70 km/h. Sama IKH:n kärry F30 bemarin perään samalla kuormalla niin ei elettäkään eli kärryssä ei vika. Mut huono oli aiempiki Logani vetää kärryä ja muutenkin helvetillinen sisämelu yli 60 km/h nopeuksissa, paljon on kehittyny Dacia niistä ajoista.

Uus Duster ois kova...
 
Noniin, autokauppa alkaa muistuttaa enemmän ja enemmän asuntokauppaa jossa myyjä saa seuraavat 5 vuotta pelätä tuleeko kaupan purku tai vaikka 50% alennus hinnasta:

Kansalaisen myymästä autosta paljastui 8 000 euron vika – virhevastuu koskee myös yksityistä kuluttajaa

Muistakaa sitten VAGeja vaihtoon viedessänne jättää "touhukymppitonni" mikäli autokauppa löytää "yllätysvikoja" autostanne vaihdon jälkeen... :facepalm:
Niin tai älkää kirjallisesti vakuuttako että autossa ei ole vikoja, mitä tiedätte siinä olevan :facepalm:

Kuluttaja oli kirjallisesti vakuuttanut öljynkulutuksen olevan normaalia.
 
Niin tai älkää kirjallisesti vakuuttako että autossa ei ole vikoja, mitä tiedätte siinä olevan :facepalm:
... tai vaihtako autoa liikkeessä joka vaatii sen kirjallisena.

Miten tästä "hei, me vaaditaan tää kirjallisena ja sitten meidän huolto tutkii ja korjaa sun laskuun 8000 tonnilla" -jäi hiukan huono maku? :D
 
Noniin, autokauppa alkaa muistuttaa enemmän ja enemmän asuntokauppaa jossa myyjä saa seuraavat 5 vuotta pelätä tuleeko kaupan purku tai vaikka 50% alennus hinnasta:

Kansalaisen myymästä autosta paljastui 8 000 euron vika – virhevastuu koskee myös yksityistä kuluttajaa

Muistakaa sitten VAGeja vaihtoon viedessänne jättää "touhukymppitonni" mikäli autokauppa löytää "yllätysvikoja" autostanne vaihdon jälkeen... :facepalm:

"Lautakunta piti oikeana, että kuluttaja korvasi autoliikkeelle jääneestä 2 400 euron osuudesta puolet eli 1 200 euroa"

No ei siitä kuitenkaan jäänyt kuin 1200e maksettavaa. Ihan oikein jos väitti risaa autoa ehjäksi viedessään sen vaihdossa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 349
Viestejä
4 553 498
Jäsenet
74 958
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom