Keskustelua autotarjouksista ja autojen rahoitustarjouksista

No toi on kyllä nollakorkotarjous. Joku C3:n vois kiinnostaakin.
Hei mites toi romutuspalkkiokuvio nyt menee. Mulla menee leima 1.7.2018 ja auto ei tule menemään katsurilta enää läpi. Auton 12kk omistajuus täyttyy 8.8.2018. Romutuspalkkiokampanja päättyy 31.8.2018.
Mulla on tässä siis pieni haaste miettiä mitä mä teen. Päivämäärien perusteella auto pitää jättää omaan pihaan 1.7, mutta romutuspalkkiota saa lähteä hakemaan vasta 8.8 ja diili uudesta autosta pitää tehdä ennen 31.8. Onko kukaan kuullut onko näissä jotain joustoa kuukausilla tai viikoilla johonkin suuntaan, siis poikkeussyistä esim. katsastuksen suhteen tai romutuskampanjaan?
Romutuspalkkion määrärahat saattaa loppua? Mutta tarkkaa päivämäärää ei ole milloin palkkio päättyy.

Jos palkkion kysyntä jatkuisi saman suuruisena myös seuraavat kuukaudet, palkkiovaroja riittäisi jaettavaksi heinäkuulle asti, todetaan Autoalan tiedotteessa.
Romutuspalkkio toimii erittäin hyvin - rahat voivat loppua suunniteltua aikaisemmin!

Romutuspalkkio uudistaa tehokkaasti autokantaa
 
Romutuspalkkion määrärahat saattaa loppua? Mutta tarkkaa päivämäärää ei ole milloin palkkio päättyy.


Romutuspalkkio toimii erittäin hyvin - rahat voivat loppua suunniteltua aikaisemmin!

Romutuspalkkio uudistaa tehokkaasti autokantaa
Liekö tarkoitushakuista kirjoittamista tai sitten kirjoittajat hieman tyhmiä; käsittääkseni tammikuu on "se" kuukausi jolloin autoja rekisteröidään. Eli esim. kesään verrattuna ero saattaa olla 40%, tms (14 tuhatta vs alle 10 tuhatta viime vuosina).

Joten toki näyttää "kovalta tahdita" kun katsotaan tammikuuta. :rolleyes:

Toki silti varmasti loppuu kesken joskus syys-lokakuussa niin kuin ennenkin...
 
Joo, voihan tuo määräraha riittääkin loppuun asti. Mutta pieni vaara että ei tule riittämään?

Lisäksi myös tuo 2) kohta:
"Romutustodistus ja uuden auton tilaussopimus on päivätty viimeistään 31 päivänä elokuuta 2018"
3) valtion talousarviossa avustuksen maksamista varten varattua määrärahaa on käytettävissä;

1) avustuksen kohteena olevan uuden auton myynyt jälleenmyyjä on saanut avustuksen saajan romutettavaksi toimittamasta autosta jätelain 59 §:ssä tarkoitetun romutustodistuksen, josta ilmenee romutustodistuksen antopäivämäärä, romutettavan auton rekisteritunnus ja sen ajoneuvoliikennerekisteriin merkitty omistaja sekä romutettavan auton ajoneuvoluokka;

2) romutustodistus ja uuden auton tilaussopimus on päivätty aikaisintaan 1 päivänä tammikuuta 2018 ja viimeistään 31 päivänä elokuuta 2018

Avustus myönnetään, jos:
1) hankittavan auton käyttövoimana on joko kokonaan tai sen toisena käyttövoimana on korkeaseosetanoli, sähkö tai metaanista koostuva polttoaine; tai
2) hankittavan auton hiilidioksidipäästöt ovat enintään 110 grammaa kilometriltä määriteltyinä niiden tyyppihyväksyntävaatimusten mukaisesti, jotka olivat voimassa ensirekisteröinnin ajankohtana voimassa olleen Euroopan unionin lainsäädännön mukaan.
Laki henkilöautojen romutuspalkkiosta ja… 971/2017 - Säädökset alkuperäisinä - FINLEX ®
 
Mainitaan Fiukan tarjouksesta vielä, että 0% koron päälle tulee perustamismaksu 199€ ja käsittelykulu 9€/kk.
 
Rellulla 120v juhlavuoden kunniaksi lisävarustetarjouksia, valitut varusteet mallista riippuen 120€/kpl (vaihtoehtoina mm. lämpöpaketti, talvirenkaat, vetokoukku).

Renault120-juhlavuoden lisävarusteet 120 € / kpl

Renault 120 vuotta -juhlavuoden kunniaksi saat lisävarusteita ja lisäpalveluja huippuedullisesti,120 €/kpl. Poimi parhaat varusteet tai palveluetu autoosi, valitse yksi tai useampi, saatavuuden mukaan - kokonaishyötysi on jopa yli 7 000 €. Tarjous voimassa määräerään Megane-, Kadjar-, Talisman- ja Scenic -malleja. Hyödynnä juhlaetusi heti, autoja on rajoitetusti!

Tarjoukset on voimassa uusiin asiakastilauksiin, eikä niitä voi yhdistää muihin etuihin tai kampanjoihin. Autot rekisteröitävä 15.8.2018 mennessä. Kuvien autot erikoisvarustein.

Hyödynnä juhlaetusi heti, autoja ja saatavilla olevia lisävarusteita on rajoitetusti!
 
Autotalo Pelttarilla Hyundai i30 1.4T-GDI Fresh Plus automaattifarkku 25990€ korottomalla ja kuluttomalla rahoituksella, voimassa kesäkuun loppuun uusiin tilauksiin. Noihin i30-malleihin tulee nykyään 7 vuoden takuu ilman km-rajaa.

Hyundai kampanjat | Autotalo Pelttari

Hyundailla edelleen yleinenkin kampanja i30:lle rahoitus 0,7% + perustaminen 180€ + kulut 9 €/kk joka saatavissa ilmeisesti kaikilta jälleenmyyjiltä.

i30-mallistolle 7 vuoden takuu – ilman kilometrirajaa - Hyundai
 
Omasta mielestä ns.pienet tarjoukset ei muuta hankintaa suuntaan eikä toiseen. Toki kiva lisä/sisäänveto houkutin.
Ensimmäisen erän kulut Peugeot 5008 ois tullut Santanderilta 11€/kk vaikka soppareissa 9€/kk. Laittavat uuden laskun tulemaan. 2.9% taisi tod. Vuosikorko olla.
 
Itse en koskaan tule ostamaan autoa rahoituksella. Moni tuttu näin tekee ja pienissä erissä kun makselee niin
auton arvo laskee nopeammin kuin mitä sitä kerkiää maksella :D
 
Wetterillä 1% + kulut eli noin 3% todellinen vuosikorko supertarjousvaihdokkeihin. Luulisi, että tinkimällä tuon saisi muihinkin vaihtoautoihin?
 
Itse en koskaan tule ostamaan autoa rahoituksella. Moni tuttu näin tekee ja pienissä erissä kun makselee niin
auton arvo laskee nopeammin kuin mitä sitä kerkiää maksella :D
Tuolla nyt ei niin väliä, mutta itse en ottaisi rahoituksella kun nuo korot tai yleensä käytännössä kulut autolainoista on niin isot. Toki joillain on kuluton ja koroton maksuaika. Tällaisen mielelläni ottaisin. Samahan se on jos kulutonta ja korotonta maksaisi vaikka 50 vuotta vaikka auto on ollut paalattuna jo kauan ennenkuin laina loppuu. Inflaatiokin antaisi suuren osan lainasta anteeksi.( no toki tällaista lainaa ei saa) mutta vain esimerkkinä että ei se ainakaan minua haittaisi miten auton arvo alenee suhteessa loppuvelkaan.
 
Kyllä nollakorkoja näyttäisi olevan jonkin verran tarjolla. Sellainen tänne kiitos mahdollisimman pitkällä maksuajalla. Voi sitten maksaa tarvittaessa nopeammin pois.
 
Korkeat korot? Missä?

Miten joku 1 % plus kulut ja perus 4-5 % sijoitustuotto on pääomalle paskempi vaihtoehto kun autoon kaiken sen rahan kiinnittäminen?

Millä perusteella auton ostaminen käteisellä ei olisi hyvä vaihtoehto, jos tililtä löytyy pääomaa ?
Saahan sen auton myydessä tasan saman takaisin kuin osamaksulla myydessä. Varsinkin jos meinaa pitää autoa noin 8-10v niin tuntuisi järkevältä. Lisäksi pääsee eroon koroista.
 
Koska menetät sen kyseisen pääomaerän ja se alkaa vain menettää arvoaan auton muodossa. Kun taas halvalla rahoituksella voi sen pääoman, joka sitoutuisi käteiskauppaan sijoittaa johonkin tuottavaan, joten rahan määrä lisääntyy eikä vähene.

Sitä on vähän vaikea perustella ihmiselle, joka ei sijoita vaan lepuuttaa rahaa tilillä, koska kaikki ostetaan "omaksi" kerralla.
 
Sitä on vähän vaikea perustella ihmiselle, joka ei sijoita vaan lepuuttaa rahaa tilillä, koska kaikki ostetaan "omaksi" kerralla.

Näinhän se on . Jos ei omista osakesalkkua eikä sijoita rahaa, niin ei nykyisten pankkien korkotasolla tilillä seisottaminen nosta pääomaa. Mielestäni monilla suomalaisilla on vain ongelmana se että otetaan näitä lainoja liikaa, jotta "saataisiin pääoma parempaan käyttöön", jonka johdosta ostetaan liikaa materiaa osamaksuilla tällä "säästetyllä" pääomalla, josta johtuen ylivelkaannutaan. Käteisellä maksaen tietysti "menettää" sen pääoman käyttömahdollisuuden muissa tuotteissa, mutta vähentää muita kuluja, ja ennen kaikkea ylivelkaantumisen riskiä.
 
Eli sulle olikin oikeastaan ongelmana se, että joku ostaa uuden auton, eikä se että miten se ostetaan? Hohhoijaa. Ihan omasta päästä nyt taas keksit ton ylivelkaantumisenkin.

Ei ole mikään ongelma. Pahoittelut jos ymmärsit väärin. Lähinnä mietin tätä omalta kohdalta, kun nykyää noita pakollisia lainoja monilla on. Joskus vaan ei osata esim. miettiä että selviäisinkö kuitenkin vähän halvemmalla autolla kun on noita velkoja jo aika paljon. Kukin ajakoon haluamallaan autolla ja maksakoon sen miten huvittaa :).
Aurinkoista kesää !
 
Onhan se nyt aika selkeä homma, että koroton ja kuluton luotto on velalliselle. ihan pirun fiksu juttu. Lähtökohtaisesti siis jos ollaan fiksuja, eikä oteta isompaa luottoa, kuin muutenkaan olisi varaa, ja tulot ovat säännölliset.
 
Voin avata.

Maksat autosta 20 000 euroa ja raha on mennyt sen siliän tien, mitään et sillä enää pysty tienaamaan. 10 vuoden päästä myyt auton 5000 eurolla.

Maksat autosta 0 euroa ja sen jälkeen 20 000 euron lainaa 1,5-2 % todellisella korolla 500 e/kk. Nyt sijoitat säästämäsi 20 000 euroa vaikka Nordnetin rahastoihin tai muualle, joissa tuotto on esim. 3-5 %. Myyt auton jälleen 10 vuoden kuluttua 5000 eurolla.

Mitäs veikkaat, kummalla tavalla on enemmän hynkkyä tassussa 10 vuoden kuluttua?

Kummallisesti toisessa maksetaan joka kuukausi 500e ja toisessa ei... Ei ole mikään tasapuolinen vertailu. Tällä hetkellä varmaa korkoa saa 1,75% norwegianista eli melko sama kuin tuo korko tuossa lainassa. Muissa on aina riski, joka on joissakin pienempi ja joissakin suurempi. Jos ostat auton lainalla, niin myös lainaan tulee koron korko efekti eikä se toimi vain toiseen suuntaan kuten yleensä sanotaan.

Edit: varsinkin korkeilla kiinteillä kuluilla myytävät lainat ovat todella hyviä diilejä pankeille. Viimeisenä vuonna vaikka lainaa 5000 euroa ja joka kuukausi maksetaan 16e korkoa eli vuodessa 192 euroa eli pelkästään tuo tekee 3,84%koron lainaan. Siihen marginaali vielä lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin muutama viikko sitten 2011 Skoda Octavian 7900 eurolla. Pankista rahoitusta 175€/kk 3v6kk ajan ja käsiraha 900€, minkä maksoin itse.

Nyt tulikin tilanne, että autolle ei olekaan enää hirveästi tarvetta ja mietin, saisiko tuosta omansa pois myymällä. Hinta oli kuntoon ja kilometreihin nähden ihan edullinen valmiiksi ja liike joutui tekemään tuohon 1000€ jakopääremontin (TSI-koneiden tyyppivika) ja sain tingittyä uudet talvirenkaat mukaan. Eivät ainakaan arvoa laske nuo. Voisi melkein kokeilla lyödä myyntiin tuolla 7900 eurolla ja katsoa meneekö kaupaksi.
 
Ei ole mikään ongelma. Pahoittelut jos ymmärsit väärin. Lähinnä mietin tätä omalta kohdalta, kun nykyää noita pakollisia lainoja monilla on. Joskus vaan ei osata esim. miettiä että selviäisinkö kuitenkin vähän halvemmalla autolla kun on noita velkoja jo aika paljon. Kukin ajakoon haluamallaan autolla ja maksakoon sen miten huvittaa :).
Aurinkoista kesää !
Ei se varmaan ole suuri menetys ostaa vaikka uutta pikkuautoa 20t€ käteisellä ja yli jäävät rahat sitten pienellä riskillä osakkeisiin tai riskittömästi 1.75% tilille, josta voi nostaa rahaa koska vain.

Ehkä kannattaisikin miettiä sellainen auto jolla ajaa vaikka 15-20 vuotta? Tulee säästöä, kun autokauppias ottaa jokaisesta kaupasta oman osuutensa. 20 000 auto 16 vuodeksi olisi 104€/kk. Ja jos laskee halvemmalla käytetyllä autolla, niin kk hinta tietysti laskee vähän.

Tuolla halvin uusi auto maksaa 269€/kk.
Uusi auto vuodeksi - #uusivuodeksi | Autoverkkokauppa.fi

Se on hyvä että usealla eri automerkillä on noita edullisia rahoituksia tarjolla. Esim Toyotan pikkuauto Yaris pitää myös arvonsa/hintansa hyvin. Oma valinta sattui olemaan Ford.
 
Ostin muutama viikko sitten 2011 Skoda Octavian 7900 eurolla. Pankista rahoitusta 175€/kk 3v6kk ajan ja käsiraha 900€, minkä maksoin itse.

Nyt tulikin tilanne, että autolle ei olekaan enää hirveästi tarvetta ja mietin, saisiko tuosta omansa pois myymällä. Hinta oli kuntoon ja kilometreihin nähden ihan edullinen valmiiksi ja liike joutui tekemään tuohon 1000€ jakopääremontin (TSI-koneiden tyyppivika) ja sain tingittyä uudet talvirenkaat mukaan. Eivät ainakaan arvoa laske nuo. Voisi melkein kokeilla lyödä myyntiin tuolla 7900 eurolla ja katsoa meneekö kaupaksi.
Kannattaisi myydä pois, koska auton arvo laskee joka vuosi. Vaikka 1000€ voi laskea tuon hintaisessa per vuosi. Tehty remppa ja uudet renkaat kannattaa mainita.

2011 TSI olisi alk 6250€, mutta kilsat vaikuttaa hintaan. Hyvä myyjä täytyy olla jos saa ostohinnan takaisin.
Skoda Octavia bensiini vaihtoautot
 
Kannattaisi myydä pois, koska auton arvo laskee joka vuosi. Vaikka 1000€ voi laskea tuon hintaisessa per vuosi. Tehty remppa ja uudet renkaat kannattaa mainita.

2011 TSI olisi alk 6250€, mutta kilsat vaikuttaa hintaan. Hyvä myyjä täytyy olla jos saa ostohinnan takaisin.
Skoda Octavia bensiini vaihtoautot
140tkm ajettu farmari. Todella siisti ulkoa ja sisältä, molemmat renkaat uudet ja kesäkumeissa vanteet, juuri katsastettu ja lisäksi nyt uusi moniurahihna ja automaattikiristin, joista köyhdyin 205 euroa.

Jos nyt edes 7500€ saisi. Täytyy ottaa järkkärillä hyvät kuvat.
 
140tkm ajettu farmari. Todella siisti ulkoa ja sisältä, molemmat renkaat uudet ja kesäkumeissa vanteet, juuri katsastettu ja lisäksi nyt uusi moniurahihna ja automaattikiristin, joista köyhdyin 205 euroa.

Jos nyt edes 7500€ saisi. Täytyy ottaa järkkärillä hyvät kuvat.
Skoda ja vähän ajettu, niin kyllä se kaupaksi pitäisi mennä. Hinnaksi esim 7550 vähintään ja paikan päällä voi tinkiä 50€ pois.

Porrasperä 7990€. Skoda Octavia bensiini vaihtoautot
 
Korkeat korot? Missä?

Miten joku 1 % plus kulut ja perus 4-5 % sijoitustuotto on pääomalle paskempi vaihtoehto kun autoon kaiken sen rahan kiinnittäminen?
No tuo 1 % + kulut on äkkiä joku 4-5% todellista korkoa kun noi kulut on monesti todella suuret. Ja vaikka historiallinen tuotto pörssissä olisi keskimäärin joku 7 %, niin en nyt välttämättä laittaisi kaikkia kiinni pörssiin ja sitten tuleekin se -70% vuosi ja menee rahat ja huonossa tapauksessa työpaikka alta ja auton arvokin on kerennyt jo romahtamaan. Toki joku laittaa ruletissa auton hinnan punaiselle jne. mutta oma rajani kulkee norwegianin 1,75%-verot. Tuota pienmpi jos on korko niin ok, muuten maksan käteisellä.

Mutta toki kovin henkilökohtainen asia tämä riskinotto sijoittamisessa on.
 
Mulla autossa 1%:n todellinen vuosikorko eli prossa korkoa ja ei mitään kuluja. 5 vuoden laina-aika ja kk-maksu noin 240€. Ei alkupääomaa eikä isompaa viimeistä erää.
 
Sitä on vähän vaikea perustella ihmiselle, joka ei sijoita vaan lepuuttaa rahaa tilillä, koska kaikki ostetaan "omaksi" kerralla.

Tää on kyllä hyvä pointti. Kun näkee järkevän sijoituksen tuoton, niin siinä vaiheessa ymmärtää että pankkitilillä summa olisi maksimissaan sama kuin mitä sinne alunperin laittoi.
 
Voitaisko jättää tää ikuinen laina vs oma raha vs sijoittaminen vs uusi auto vs vanha auto vs käsiraha vs loppuerä vs mitätahansa -keskustelu pois tästä ketjusta, ja postata niitä autojen ja rahoitusten tarjouksia tänne niitä kaipaaville? Jookos?

Pistäkää vaikka oma lanka pystyyn noille ikuisuusväittelyille ja vääntäkää niistä siellä. Vähän samaan tapaan kuin hyvät tarjoukset -ketjuissa jos niistä haluaa peistä vääntää.
 
Minä ainakin ottaisin osarahoituksena todelliselta vuosikorolta alle 2% olevan rahoitustarjouksen, vaikkei tarkoitus olisikaan alkaa laajemmin mitään riskipitoista sijoitustoimintaa harrastamaan. Ihan vain siksi, ettei noin halpaa "käyttöluottoa" saa mistään, ja tuon kulun (tai tarkemmin korkojen erotuksen) olisin valmis maksamaan siitä ilosta, että tarvittaessa on haluttu puskuri käytettävissä, oli se sitten sijoituksiin tai muihin hankintoihin. Tässä tietysti oletuksena on se, ettei rahoitus vaikuta auton myyntihintaan. Valitettavasti usein se käytettyjen kaupassa vaikuttaa, eli halvan rahoituksen kampanjoihin valitut autot hinnoitellaan ylihintaisiksi (tai ovat muuten hankalasti myytäviä). Tuo on sinällään ihan fiksua markkinointia, koska uudehkoissa vaihtoautoissakin suurin osa kaupoista tehdään rahoituksella, ja kuluttajan on vaikeampi arvioida auton todellista markkina-arvoa, kun taas todellisia vuosikorkoja on helppo verrata.

Uusien kaupassa tällaista ongelmaa ei taida niinkään olla, siellä ne alennusprosentit listahinnoista taitaa kuitenkin olla ainakin jollain tasolla yleisessä tiedossa riippumatta siitä miten auto maksetaan.

Käytettyjen rahoituksissa kannattaa huomata se, että silloin auton omistaa rahoitusyhtiö. Tuolla voi olla merkitystä esim. vakuutusten kanssa.. Itselleni joku 10k€ on sellainen raja, että sen alle en käytettyyn todennäköisesti ottaisi mitään kaskoa. Noita "halpojakin" myydään yllättävän paljon rahoituksella, vaikka korot on mitä on.. Monelle se on pakkorako. Toki jos tuollaisessa pakkoraossa on, voi se kaskokin olla ihan fiksu sijoitus, ettei koko talous romahda vahingon sattuessa
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaako sijoittaa osakkeisiin ja kannattaako sijoittaa velaksi menee tosiaan varmaan vähän ohi tämän ketjun aiheesta ja sen voi käsitellä jossain muualla.

Mutta yleisesti ei näihin 0 % rahoitustarjouksissa kannatta hurahtaa sen enempää kuin muihinkaan kamppiksiin. Kukaan ei lainaa rahaa korotta, vaan aina se korko maksetaan, joko auton hinnassa tai sitten ihan korkona. Jos johonkin 20 000€ kippoon saa korottoman ja kuluttoman rahoituksen vaikka viideksi vuodeksi, niin se on joku about 500€-3000€ etu riippuen mihin hintaan sitä lainaa saisi muuten. Ihan jees jos tarvii, mutta ei mitenkään poikkeuksellista, ainahan uuden auton ostossa jonkin porkkanan saa muodossa tai toisessa.

Ei se auton osto tonnin-parin rahoitusedun takia ole yhtään sen suurempaa talousneroutta kuin auton ostaminen vaikka tonnin-parin varuste-edun tai tonnin parin-alennuksen takia tai ihan vaan siksi, että omasta mielestä joku peltilehmä on tonnin-parin edestä muita parempi ilman mitään kampanjoita.

Näissä Nordnet laskelmissa unohdetaan usein, että vaikka olisi mikä sijoitusguru ja laskisi saavansa 100 % vuosituoton sijoituksilleen, niin ei sitä rahoituskamppiksen arvoa nosta: se on silti vain sen verran millä saisit muuten lainaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta yleisesti ei näihin 0 % rahoitustarjouksissa kannatta hurahtaa sen enempää kuin muihinkaan kamppiksiin. Kukaan ei lainaa rahaa korotta, vaan aina se korko maksetaan, joko auton hinnassa tai sitten ihan korkona.

Pääsääntöisesti mihinkään ei kannata "hurahtaa", koska kuulostaa heti sekoilulta, mutta 0% rahoitustarjoukseen kannattaa ehdottomasti napata kiinni jos ostettavassa kohteessa muuten on kaikki palikat kohdallaan ja kohteelle on tarvetta. Nollakorkoa ei sinällään ole juu olemassa, mutta annat ymmärtää että se jäisi jotenkin joka tapauksessa ostaja maksettavaksi. Eipä jää. Moni autoliike on tuon diilin tehnyt rahoitusyhtiön kanssa ja takkiin monessa tapauksessa ottaa juurikin rahoitusfirma tai autoliike.
 
Pääsääntöisesti mihinkään ei kannata "hurahtaa", koska kuulostaa heti sekoilulta, mutta 0% rahoitustarjoukseen kannattaa ehdottomasti napata kiinni jos ostettavassa kohteessa muuten on kaikki palikat kohdallaan ja kohteelle on tarvetta. Nollakorkoa ei sinällään ole juu olemassa, mutta annat ymmärtää että se jäisi jotenkin joka tapauksessa ostaja maksettavaksi. Eipä jää. Moni autoliike on tuon diilin tehnyt rahoitusyhtiön kanssa ja takkiin monessa tapauksessa ottaa juurikin rahoitusfirma tai autoliike.
Ainakin puhelimissa on nykyään poikkeuksetta 0 korolla maksuaikaa vuosia. Eipä tuossa kyllä joudu korkoa sitten itse laitteen hinnassakaan maksamaan koska monesti suoralla käteiskaupalla laite on jopa jotain kymmeniä senttejä kalliimpi (Että erät täsmää osamaksussa). No sinänsä eri tapaus, että puhelimesta ei liikkeessä ainakaan pääsääntöisesti saa tingittyä mitään, mutta autosta saanee jotain tingittyä.
 
Käytettyjen rahoituksissa kannattaa huomata se, että silloin auton omistaa rahoitusyhtiö. Tuolla voi olla merkitystä esim. vakuutusten kanssa..
Puhumattakaan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin ulkomaanreissusta; saattaa jäädä Viron juomat hakematta jos rahoitusyhtiön lapussa kielletään auton vieminen pois maasta. Ainakaan ilman yhtiön lupaa. Näitäkin on nähty (muilla, itsellä ei ole vielä ikinä ollut autoa rahoituksella - sen verran cheap ass toimintaa :D).
 
Pääsääntöisesti mihinkään ei kannata "hurahtaa", koska kuulostaa heti sekoilulta, mutta 0% rahoitustarjoukseen kannattaa ehdottomasti napata kiinni jos ostettavassa kohteessa muuten on kaikki palikat kohdallaan ja kohteelle on tarvetta. Nollakorkoa ei sinällään ole juu olemassa, mutta annat ymmärtää että se jäisi jotenkin joka tapauksessa ostaja maksettavaksi. Eipä jää. Moni autoliike on tuon diilin tehnyt rahoitusyhtiön kanssa ja takkiin monessa tapauksessa ottaa juurikin rahoitusfirma tai autoliike.
Ihan oikeasti luulet, että autoliikkeet tai rahoitusyhtiöt markkinoivat rahoituskampanjoita, ja sitten ottavat takkiin kun joku näihin tarttuu?

Tottakai se ostaja sen koron maksaa, aina, kuluttoman rahoituksen tapauksessa auton katteessa. Uudesta autosta saa aina jonkinlaisen alen tai kaupanpäällisen ja koska ne on katteisin laskettu. Mutta miksi sitten kun annetaan 2000€ alennus rahoituskuluista, niin kuvitellaan, että tuo 2000€ ei oikeasti olisi katteissa huomioitu?

Tarkoitus ei ole nyt dissata rahoituskamppiksia tai mitään muita kamppiksia, mutta tuoda realismia niiden arvon laskemiseen. Tuhansien eurojen alennukset tai kaupanpäälliset ovat täysin arkipäivää uusissa autoissa, eikä niistä tee poikkeuksellisen hyviä tai huonoja se miten se mistä se alennus milloinkin annetaan (varusteista vai vakuutuksesta vai bensasta vai rahoituskuluista vai auton hinnasta).

Pikagoogletuksella vaikkaa tähän Kia:n saa 4000€ varusteet kaupan päälle, ja rahoitusesimerkissä rahoituskulut on reilu 900€:
Kia cee'd - Delta Auto

Olisiko nyt siis tarttumisen arvoinen tarjous, jos samaa Kia:aa myytäisiin ns. kuluttomalla ja korottomalla rahoituksella ilman varuste-etua? Noh, riippuuu tietysti siitä kiinnostaako moiset varusteet tai haluaako Kia:aa ylipäätään, mutta lähtökohtaisesti itse ottaisin kyllä ennemmin nuo varusteet, kuin ko. kuvitteellisen rahoitusalen, jos valita saisin (ja Kia:lla haluisin ajaa).

Kuluton rahoitus tarkoittaa käytännössä x€ alennuskampanjaa auton hinnasta, jossa x€ on normaalit rahoituskulut (jos tarvit ja haluat rahoituksen).
Niin no siitä vaan kokeilemaan kumman saat helpommin, lainan autoon (tai rahoituksen) kun että marssit pankkiin ja sanot että moro, ostin just 30 tonnilla käteisellä auton mutta nyt tarttis 30 tonnia lainaa että voin pistää ne nordnettiin.
Riippuu vähän siitä paljonko on vakuuksia ja tuloja. Nornet lainaa prosentin korolla salkkua vastaan jos vivuttaa haluaa. Se kannattaako näin tehdä ja kuinka hyvin kukakin osaa sijoittaa ei sitten kuulu tähän ketjuun.

Mutta se ei ole pointti vaan se tarjouksen arvon laskeminen. Kuvitellaan että minulla on 20 000€ tilillä ja haluan ostaa 20 000€ auton. Auto A maksaa 20 000€ ja siihen saa korottoman ja kuluttoman rahoituksen. Auto B maksaa 20 000€ ja siihen saa rahoituksen, jossa luottokustannukset ovat 2000€.

Edun arvo auto A:ssa on 2000 € jos haluan rahoituksen ja hassaan käteiseni.
Edun arvo auto A:ssa on 2000 € jos olen kohtuullinen sijoittaja saan sijoitukselleni 3% vuosituoton.
Edun arvo auto A:ssa on 2000 € jos olen megasuperhyper-sijoittajaguru saan sijoitukselleni 300% vuosituoton.

Jos auto B:hen saa 3000 € alennuksen, 3000 € polttoainetta tai 3000 € talvirenkaat ja varustepaketin kaupan päälle, niin se on parempi etu (jos vaan moisille tarvitta on), jälleen riippumatta sijoitustaidoistani.

Tämä on nyt se mikä tuntuu välillä ihmisten mielissä vääristyvän, että rahoitusedun arvo olisi jotenkin normaaleja rahoituskustannuksia suurempi jos käyttää Nordnettiä. Ei ole.
Tämä nyt vaan pointtina, kun ketjussa tuntuu nämä rahoitusalet jostain syystä tarttuvan paremmin kuin muut rahallisesti ihan yhtä hyvät kamppikset, eikä tuo välttämättä aina perusteltua ole.
 
Kannattaako sijoittaa osakkeisiin ja kannattaako sijoittaa velaksi menee tosiaan varmaan vähän ohi tämän ketjun aiheesta ja sen voi käsitellä jossain muualla.

Mutta yleisesti ei näihin 0 % rahoitustarjouksissa kannatta hurahtaa sen enempää kuin muihinkaan kamppiksiin. Kukaan ei lainaa rahaa korotta, vaan aina se korko maksetaan, joko auton hinnassa tai sitten ihan korkona. Jos johonkin 20 000€ kippoon saa korottoman ja kuluttoman rahoituksen vaikka viideksi vuodeksi, niin se on joku about 500€-3000€ etu riippuen mihin hintaan sitä lainaa saisi muuten. Ihan jees jos tarvii, mutta ei mitenkään poikkeuksellista, ainahan uuden auton ostossa jonkin porkkanan saa muodossa tai toisessa.

Ei se auton osto tonnin-parin rahoitusedun takia ole yhtään sen suurempaa talousneroutta kuin auton ostaminen vaikka tonnin-parin varuste-edun tai tonnin parin-alennuksen takia tai ihan vaan siksi, että omasta mielestä joku peltilehmä on tonnin-parin edestä muita parempi ilman mitään kampanjoita.

Näissä Nordnet laskelmissa unohdetaan usein, että vaikka olisi mikä sijoitusguru ja laskisi saavansa 100 % vuosituoton sijoituksilleen, niin ei sitä rahoituskamppiksen arvoa nosta: se on silti vain sen verran millä saisit muuten lainaa.


Luit väärin.. Nordicbetille en Nordnettiin :D
 
No arvaa onko vakuuksia, kun ei siihen autorahariin tarvitse vakuuksia pennin jeniä. Luulin että oli selvä juttu. Sillon se rahoitusetu nimenomaan on suurempi etenkin jos tykkää sijoittaa ne rahansa. Ei noita maalitolppia nyt voi loputtomasti siirrellä, voisinhan mä vaikka sanoa että faija lainaa miltsin koroitta höhöh, ei rahoitustarjous sillon kannata.
Unohda se lainan saanti muualta, kun se ei tilannetta muuta eikä kuulu tähän ketjuun.

Sen sijaan se kuinka hyviä autotarjoukset ovat taas liittyy tähän ketjuun.

Se rahoitustarjous ei ole senttiäkään arvokkaampi kuin mitä rahoituskulut olisivat ilman tarjousta. Sen verran saat alennusta, riippumatta siitä sijoitatko varat vai poltatko ne takassa. Ne rahoituksen ansiosta jäljelle jäävät käteisvarat voi sijoittaa tai polttaa takassa riippumatta siitä minkälaisen koron autodiiliisi sait. Se oli se pointti. Ja pointin tarjous oli, ettei tähän ketjuun postattaisi vain rahoitukseen liittyviä tarjouksia, koska lasketaan niiden arvo väärin paremmaksi kuin se todellisuudessa on.
 
Ihan oikeasti luulet, että autoliikkeet tai rahoitusyhtiöt markkinoivat rahoituskampanjoita, ja sitten ottavat takkiin kun joku näihin tarttuu?

Tottakai se ostaja sen koron maksaa, aina, kuluttoman rahoituksen tapauksessa auton katteessa. Uudesta autosta saa aina jonkinlaisen alen tai kaupanpäällisen ja koska ne on katteisin laskettu. Mutta miksi sitten kun annetaan 2000€ alennus rahoituskuluista, niin kuvitellaan, että tuo 2000€ ei oikeasti olisi katteissa huomioitu?

Tarkoitus ei ole nyt dissata rahoituskamppiksia tai mitään muita kamppiksia, mutta tuoda realismia niiden arvon laskemiseen. Tuhansien eurojen alennukset tai kaupanpäälliset ovat täysin arkipäivää uusissa autoissa, eikä niistä tee poikkeuksellisen hyviä tai huonoja se miten se mistä se alennus milloinkin annetaan (varusteista vai vakuutuksesta vai bensasta vai rahoituskuluista vai auton hinnasta).

Pikagoogletuksella vaikkaa tähän Kia:n saa 4000€ varusteet kaupan päälle, ja rahoitusesimerkissä rahoituskulut on reilu 900€:
Kia cee'd - Delta Auto

Olisiko nyt siis tarttumisen arvoinen tarjous, jos samaa Kia:aa myytäisiin ns. kuluttomalla ja korottomalla rahoituksella ilman varuste-etua? Noh, riippuuu tietysti siitä kiinnostaako moiset varusteet tai haluaako Kia:aa ylipäätään, mutta lähtökohtaisesti itse ottaisin kyllä ennemmin nuo varusteet, kuin ko. kuvitteellisen rahoitusalen, jos valita saisin (ja Kia:lla haluisin ajaa).

Kuluton rahoitus tarkoittaa käytännössä x€ alennuskampanjaa auton hinnasta, jossa x€ on normaalit rahoituskulut (jos tarvit ja haluat rahoituksen).

Riippuu vähän siitä paljonko on vakuuksia ja tuloja. Nornet lainaa prosentin korolla salkkua vastaan jos vivuttaa haluaa. Se kannattaako näin tehdä ja kuinka hyvin kukakin osaa sijoittaa ei sitten kuulu tähän ketjuun.

Mutta se ei ole pointti vaan se tarjouksen arvon laskeminen. Kuvitellaan että minulla on 20 000€ tilillä ja haluan ostaa 20 000€ auton. Auto A maksaa 20 000€ ja siihen saa korottoman ja kuluttoman rahoituksen. Auto B maksaa 20 000€ ja siihen saa rahoituksen, jossa luottokustannukset ovat 2000€.

Edun arvo auto A:ssa on 2000 € jos haluan rahoituksen ja hassaan käteiseni.
Edun arvo auto A:ssa on 2000 € jos olen kohtuullinen sijoittaja saan sijoitukselleni 3% vuosituoton.
Edun arvo auto A:ssa on 2000 € jos olen megasuperhyper-sijoittajaguru saan sijoitukselleni 300% vuosituoton.

Jos auto B:hen saa 3000 € alennuksen, 3000 € polttoainetta tai 3000 € talvirenkaat ja varustepaketin kaupan päälle, niin se on parempi etu (jos vaan moisille tarvitta on), jälleen riippumatta sijoitustaidoistani.

Tämä on nyt se mikä tuntuu välillä ihmisten mielissä vääristyvän, että rahoitusedun arvo olisi jotenkin normaaleja rahoituskustannuksia suurempi jos käyttää Nordnettiä. Ei ole.
Tämä nyt vaan pointtina, kun ketjussa tuntuu nämä rahoitusalet jostain syystä tarttuvan paremmin kuin muut rahallisesti ihan yhtä hyvät kamppikset, eikä tuo välttämättä aina perusteltua ole.
Noihin vanhentuviin malleihin saa isommat alennukset. Esim tuo vanha Kia Ceed ja Ford Focus. Noista tulee tosi pian (nyt tai syksyllä?) uudet mallit myyntiin ja niihin ei 4000€ alennusta saa. Uusi Focus taisi muutenkin olla vähän kalliimpi kuin vanha.
 
Ihan oikeasti luulet, että autoliikkeet tai rahoitusyhtiöt markkinoivat rahoituskampanjoita, ja sitten ottavat takkiin kun joku näihin tarttuu?

Ymmärsit väärin tai en osannut kuvata asiaa oikein. Autoliike totta mooses tekee voittoa joka kaupalla tai sitä pitäisi vähintäänkin tavoitella, mutta näissä nollakorkorahoitustarjouksissa tekevät todennäköisesti pykälää huonompaa tulosta. Takkiin ottamisella viittasin siis siihen, enkä siihen että kaupasta ei jäisi talolle latin latia. Sehän on ihan tietoinen valinta houkutella jengiä kaupoille tietyillä malleilla nollakorolla.
 
Kellään kokemusta Autoraha.fi veloittajasta?
Autoraha - Vakuudellista rahoitusta autolle.

Ilmeisesti uusi tarjoaja?
RAHOITUKSEN TARJOAA LÄHITAPIOLA
Tutustu palveluntarjoajan LähiTapiolan verkkosivuihin.

Äkkiseltään voisi kuvitella sen rahan saavan kokonaisedullisemmin suoraan LähiTapiolalta.

Tuossahan on vain tiukka prosessi ja tarkastukset A-katsastuksella joiden kautta saadaan myytyä vakuutuskin.
 
Otin kauppakassin osarahoituksella LähiTapiolasta ja sieltä sai kätevästi omaan vakutusyhtiöön sen vakuutuksen osakaskolla joka oli halvempi mitä rahoituksella yleensä tyrkytettävät täyskaskot. Tollaseen 7-8v ikäiseen paskakippoon nyt kannata mitään täysiä edes ottaa.
 
Hei vielä romutuksesta kysymys. Oliko nyt niin, että romutustodistuksen saa heti kouraan kun auton vie romutukseen?
Entäpä jos romuttamo noutaa auton. Tuleeko romutustodistus viiveellä postitse vai kykeneekö kuskin sen tekemään?
 
Kävin kysymässä tuosta i40 269€/kk tarjouksesta myyjältä. Ehkä oudoin keskustelu ikinä. Autoa ei ollut koeajettavaksi, kun eivät olleet saaneet itselleen yhtään ja myyjä vain sanoi, että osta ajamatta, kun on niin halpa. Luultavasti huomenna jo kaikki myyty. Myyjä hätisteli mua pois kyselemästä ja tokaisi, että tule sitten uudestaan juttelemaan, kun ostat jotain... Taitaa kauppa käydä liian hyvin, kun koeajava asiakas on liian hankala palveltava. Tuossa se myyjä nyt selaa nettiä eikä tee mitään...

Itse i40 on kyllä jo aika vanhahtava malli ja sisältä tosi halvan oloinen ja pois luotaan työntävä. Uusi malli tulossa syksyllä ja myyvät vanhaa mallia pois. No eihän tuo tosiaan kovin kallis olisi. Noin 3500€/vuosi plus vakuutukset ja verot.
 
Hei vielä romutuksesta kysymys. Oliko nyt niin, että romutustodistuksen saa heti kouraan kun auton vie romutukseen?
Entäpä jos romuttamo noutaa auton. Tuleeko romutustodistus viiveellä postitse vai kykeneekö kuskin sen tekemään?

Kyllä ja kyllä, ainakin täällä paikallinen romuttamo toimi noin kun piti päästä yhdestä -04 bemarista eroon.
 
Mielipiteitä Metroauton auto vuodeksi -systeemistä? Näin taajama-ajajana hybridi houkuttelisi, vaikka ei johdon perään saakaan, ja tietysti uuden auton ja taatun lunastushinnan huolettomuus yhdistettynä Toyotan toimintavarmuuteen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom