Kesärenkaat - yleisketju

Etsin viime kesäksi kohtuu edulii
Mikäs muuten nykyään on se "hyvä ja halpa" rengas jos päätyis uusimaan kesärenkaat?
17" vanteelle ja 45 profiililla, leveys 215 tai 225 lähinnä vaihtoehtoina.

Joitain halpiksia saa jopa tuonne viiden kympin seuduille kappaleelta ja toisia pari kymppiä kalliimmalla. Satasen pinnassa alkaa olemaan sitten jopa Kumhoa ja Hankookia. Mitä nyt tässä olen katsellut niin ainakin seuraavia vissiin uskaltais ostaa:

- Landsail Qirin 990 (n. 75€)
- LingLong GreenMax (n. 65€)
- Sava Intensa (n. 75€)

Mites nää Minervat, onko ne ihan susia vai ajaako asiansa? Esim. F205 mallia sais myös noin 65 euroon.
Kärkkäisellä tarjouksessa Greentrac Journey-X, sais nyt 50 eurolla, onko tästä mitään tietoa? Vähän löytyi netistäkään juttua tästä mallista kun taitaa olla uutuus...

Jos katsoo pikkuisen arvokkaampia niin Hankook Ventus Prime4 K135 sais tilattuna n. 85 eurolla ja liikkeissäkin satkun pintaan. Onko tämä jo parempi kuin nuo halpikset ja kannattaisko panostaa muutama kymppi lisää?

Aina tää on tää sama ihmettely kun uusia renkaita ostaa...

Tarvitsin viime kesänä huokeahkot, muttei silti huonot renkaat ja tyrereviewsiä laavattuani päädyin Sava Intensa UHP 2, eikä tarvinut pettyä. Halusin välttää kiinalaisia. Hankook on nykyään varma valmistaja, Kumhotkaan ei ole huonoja muilta ominaisuuksiltaan, paitsi kuluvat kulutustestien mukaan kohtuu nopeasti.
 
- Landsail Qirin 990 (n. 75€) erittäin kova rengas suosittelen ota XL vahvuutena itellä menee nii hienosti 180kymppiä motarilla mersu rengasmelu pieni pitoa on aivan tajuttoman kova rengas hintaluokassaa, painojakaan ei tarvinnu laitella 23vuotta vanhoille vanteille ku 10grammaa perpuoli.
Älä nyt kuitenkaan 180km/h aja sadekelillä. Tuo rengas sai kehnot pisteet märällä jarrutuksesta ja huonot pisteet vesiliirrosta. Mersu menee kuin sukkasillaan ojaan ja pari kertaa katon kautta ympäri :rofl:
 
Jos harrastaa dynaamista ajoa, niin ainakin 16 tuumaisina noi landailit oli suhteellisen löysät. En suosittele siihen hommaan.
 
Ihme renkaiden velttous / löysyys loppui kahdesta autosta siirryttäessä Hankookin Ventus Primeistä
Kumho Ecsta HS 51 + 52 renkaisiin.

Koko, profiili jne. pysyi samana.
 
Cliossa nuo Qirin 990:t toimivat oikein hyvin täällä pk-seudun nurkkapyörityksessä. Isompaan autoomme en niitä hankkisi, tosin ei taida edes koon puolesta löytyä.
 
Linglong on hyvä&halpa.

Onko noita linglongeja oikeasti koskaan testattu missään, että voisi sanoa muutakin dataa kuin "trust me bro"?

En sinänsä epäile, etteikö ne voisi olla hyvät mutta en muista niitä nähneeni juurikaan testeissä. Ulkomaisia testejä en toki niin hirveästi seuraa ja kotimaisten testien puutetta selittää se, että Linglongia ilmeisesti maahantuo se Vannetukun pelle.*

*) Tuomittu työpaikkakiusaaja, yleinen kusettaja, harhaanjohtavasta markkinoinnista uhkasakkoja saanut, tavaramerkkioikeuksien loukkaaja jne jne jne.

Tuo jälkimmäinen onkin sitten jo yksinään ihan hyvä syy äänestää lompakolla.
 
Onko noita linglongeja oikeasti koskaan testattu missään, että voisi sanoa muutakin dataa kuin "trust me bro"?

En sinänsä epäile, etteikö ne voisi olla hyvät mutta en muista niitä nähneeni juurikaan testeissä. Ulkomaisia testejä en toki niin hirveästi seuraa ja kotimaisten testien puutetta selittää se, että Linglongia ilmeisesti maahantuo se Vannetukun pelle.*

*) Tuomittu työpaikkakiusaaja, yleinen kusettaja, harhaanjohtavasta markkinoinnista uhkasakkoja saanut, tavaramerkkioikeuksien loukkaaja jne jne jne.

Tuo jälkimmäinen onkin sitten jo yksinään ihan hyvä syy äänestää lompakolla.
Hesarissa oli muutama päivä sitten Vannetukun koko sivun mainos, jossa hehkutettiin Linglongia, koska se oli Aftonbladetin testissä vuonna 2021 pärjännyt erinomaisesti kolmassa kategoriassa (jarrutusmatka kuivalla ja märällä sekä vesiliirto). Eivät tietysti vaivautuneet mainitsemaan, että mikä Linglong-malli oli kyseessä.
 
Hesarissa oli muutama päivä sitten Vannetukun koko sivun mainos, jossa hehkutettiin Linglongia, koska se oli Aftonbladetin testissä vuonna 2021 pärjännyt erinomaisesti kolmassa kategoriassa (jarrutusmatka kuivalla ja märällä sekä vesiliirto). Eivät tietysti vaivautuneet mainitsemaan, että mikä Linglong-malli oli kyseessä.
Itse ostin viime kesänä Linglongit Hankookien tilalle ja olen ollut tyytyväinen. Ei hiljaisimmat (erot on oikeasti melko pieniä) mutta on ollut tosi hyvät ajaa.
 
Kesärengashomma ratkesi sillä että halpojen vanteiden myyjä teki sellaisen pakettitarjouksen renkaiden ja paineantureiden kanssa että tilasin koko setin. Renkaaksi tuli Minervan F205 joka nyt myyjän mukaan on ihan hyvä halpikseksi. Myyjällä ei ollut tällä hetkellä paljoa malleja tarjolla nopeaan toimitukseen niin mentiin Minervalla.

Paikallinen firma olis siirtänyt vanhat renkaat ja anturit uusille vanteille budjetilla "satanen riittää" mutta niiden kanssa olis ens tai seuraavana kesänä ollut taas renkaanvaihto edessä niin siirsin senkin satasen uusien budjettiin.

Laskeskelin että jos tällä autolla nyt muutaman vuoden vielä ajaa niin mieluummin ostan nyt ne uudet renkaat ja vanteet ja nautiskelen niistä itse seuraavat vuodet kuin alan ensi kesänä tai seuraavana maksamaan uusia renkaita ja antureita.
 
Ulkomaalaisissa testeissä LL on ollu siinä puolivälin sakissa ja olen ajanut kahdet tai kolmet sarjat niitä viime vuoskymmenellä loppuun. Mitään muuta vikaa en niistä keksi kuin, että alkavat jyrisemään siinä 'viimeisellä kymppitonnilla' matalaprofiilikoossa.
 
Noin 25€/kpl halvempi olis ollu Reff, mutta työn osuus tietysti niiden kengittämiseksi, se on keskimäärin satanen sarjalle kun vanhat pois ja uudet päälle ja kiinni.
 
Irrotus/asennus 11,50€/kpl
Vannetyö 19€
Tasapainotus 19€
hotelli 43€
 
Ostatko gigantissakin kaiken mitä myyjä suosittelee?

En ole kyllä kovin usein kuullut minkään myyjän haukkuvan omia tuotteitaan.

En, koska tiedän kodintekniikasta enemmän kuin myyjä, mutta renkaista en tiedä niin joskus jopa kuuntelen niitä. Sen takia mä täälläkin niistä kyselen. Kyllä tämä ihan suoraan sanoi ettei nämä mitkään premiumit ole eikä ominaisuuksiltaan niitä vastaa, mutta budjettiluokassa ihan siedettävä valinta jos sellaista olen hakemassa. Jää nähtäväksi millaiset ne oikeasti on, netistä kun lukee ko. mallista niin osa tykkää ja osa haukkuu mutta oikeiden testien tuloksia ei löydy niin hitostako sitä tietää…

Ei kai kukaan hauku, eli puhu paskaa omista tuotteistaan, mutta monetkin myyjät kertoo kyllä ne huonotkin puolet tuotteista. Itsekin olen vetänyt aina ihan avoimella linjalla kun olen myyntihommia tehnyt ja asiakkaat tuntuneet arvostavan tätä. Jos asiakas haluaa halpaa niin järkevämpää kertoa suoraan sille mitä on tiedossa niin molemmat voi lopulta jopa olla tyytyväisiä valintaansa.

On kuitenkin eri asia väittää ilman näyttöä 50 euron renkaan vastaavan 150 euron rengasta tai olevan jopa parempi, kuin sanoa että 60 euron renkaiden joukossa tämä on ihan ok.
 
En, koska tiedän kodintekniikasta enemmän kuin myyjä, mutta renkaista en tiedä niin joskus jopa kuuntelen niitä. Sen takia mä täälläkin niistä kyselen. Kyllä tämä ihan suoraan sanoi ettei nämä mitkään premiumit ole eikä ominaisuuksiltaan niitä vastaa, mutta budjettiluokassa ihan siedettävä valinta jos sellaista olen hakemassa. Jää nähtäväksi millaiset ne oikeasti on, netistä kun lukee ko. mallista niin osa tykkää ja osa haukkuu mutta oikeiden testien tuloksia ei löydy niin hitostako sitä tietää…

Ei kai kukaan hauku, eli puhu paskaa omista tuotteistaan, mutta monetkin myyjät kertoo kyllä ne huonotkin puolet tuotteista. Itsekin olen vetänyt aina ihan avoimella linjalla kun olen myyntihommia tehnyt ja asiakkaat tuntuneet arvostavan tätä. Jos asiakas haluaa halpaa niin järkevämpää kertoa suoraan sille mitä on tiedossa niin molemmat voi lopulta jopa olla tyytyväisiä valintaansa.

On kuitenkin eri asia väittää ilman näyttöä 50 euron renkaan vastaavan 150 euron rengasta tai olevan jopa parempi, kuin sanoa että 60 euron renkaiden joukossa tämä on ihan ok.

Toki näin, mutta se "ihan hyvä" saattaa myyjälle tarkoittaa ihan eri asioita mitä ostajalle.

Myyjän kannalta "ihan hyvä" on varmaan sitä, että puolet renkaan ostaneista ei tule takaisin viikon tai kuukauden päästä runkoviallisen renkaan takia. Tai että sen saa vanteelle hyvin ja tasapainotettua helposti.

Ostajan kannalta taas ei ole mitään takeita siitä, että se "ihan hyvä" rengas toimisi ääritilanteissa edes jotenkin. Useinhan niiden laaturenkaiden ja surkeimpien kiinatekeleiden ero tulee esille vasta sitten kun tulee liikenteessä jotain odottamatonta vastaan ja joutuu tekemään väistöä/jarrutusta.
 
nexenin tilalle myyjä kauppasi HANKOOK VENTUS PRIME 4 K135 ; rengasta, 205/55/16 koossa hintaan 400€ töineen ja tarvikkeineen. Onko tuosta renkaasta mitä kokemuksia tai kommentteja?
 
Useinhan niiden laaturenkaiden ja surkeimpien kiinatekeleiden ero tulee esille vasta sitten kun tulee liikenteessä jotain odottamatonta vastaan ja joutuu tekemään väistöä/jarrutusta.

Laatukumien ja kiinan halpisten eroa huomannut usein ihan silläkin että sateella ovat halpikset selvästi liukkaammat, esim Linglong & Jinui..
 
1000017480.jpg


Hiukan ärsyttää että taas on paineet melkein kohdillaan. Maksat ja menet säätämään itse. Sama syksyllä.
 
Kilpailija tarjosi tosiaan Nokian Powerproofeja muutaman kympin edullisemmin, joten kysäisin vielä mielipidettä noiden eroista. Vastaus oli, että Powerproof on kuulemma hieman urheilullisempi, mutta toisaalta äänekkäämpi ja suunniteltu keski-euroopan lämpimämpiin/kuivempiin olosuhteisiin, eivätkä kestä käytössä ihan niin hyvin kuin Barumit. Molemmat näistä olivat silti hyvin lähellä toisiaan ja olisivat saaneet kyllä Nokialaisiakin tilattua samaan hintaan. Siinä päätä raapiessa myyjä viilasi Barumien hintaa vielä hieman, joten päädyin niihin. Viivan alle jäi 970€ alle asennettuna. Täytyy kirjoittaa jotain kommentteja sitten kun ovat alla ja kertyy vähän kilometrejä.

Tässä vielä itsellenikin tulevaisuutta varten muistutukseksi, että merkki/malli oli siis Barum Bravuris 5HM ja kokona 255/45/20. Talvikumit menevät vielä ainakin tämän kauden.

Edit.
Ensifiilikset muutaman sadan kilometrin jälkeen ovat todella positiiviset. Eivät vetele ja ohjaus on kevyempi kuin edellisissä Pirelleissä. Lisäksi taitavat olla myös hieman hiljaisemmat. Ohjaus ei ehkä ole ihan yhtä tarkka, eli rakenne lienee vähän pehmeämpi, mutta ero on hyvin olematon. Nämä menevät myös hieman pehmeämmin töyssyjen/kanttareiden yli.

Edit2.
Nyt on useampi tuhat kilometriä takana ja tykkään koko ajan enemmän. Mainiot kumit, selvästi mukavammat ajaa ja myös hiljaisemmat kuin aiemmat Pirellit.
No niin, nyt on nämä kumit taas alla. Pintaa on jäljellä yhden kauden jälkeen vielä niin, että eivät silmämääräisesti uusille häviä. En muista milloin olisi viimeksi ollut kesäkumit alla näin aikaisin. Ei ollut liikkeessäkään mitään ruuhkaa vielä. Myyjä arveli, että parin viikon sisään alkaa suurempi sesonki hieman sääennusteesta riippuen.

On toi rengashotelli kyllä kätevä keksintö. Tein nettivarauksen ensi maanantaille, mutta kysäisin ohi ajaessa, että olisiko vaihtoaikoja tänään, niin saman tien tärppäsi. Siinä sitten odotellessa hörpin kupin kahvia/kaakaota ja tavailin uusimmat Tekniikan Maailmat. Vanhat renkaat menivät pesun kautta säilytykseen. Kyllä tuosta helppoudesta ja tilansäästöstä ihan mielellään muutaman kympin maksaa.
 
Laatukumien ja kiinan halpisten eroa huomannut usein ihan silläkin että sateella ovat halpikset selvästi liukkaammat, esim Linglong & Jinui..
Sadekelin ongelmat lähes jokaisessa kiinan renkaassa koosta riippumatta. Toinen erikoinen ilmiö kiinan renkaissa on jos auto on esim viikon paikallaan niin kiinan rengas menee itsekseen kulmikkaaksi. Tokentuu kylläkin jokusen kilometrin ajon jälkeen.
 
Toki näin, mutta se "ihan hyvä" saattaa myyjälle tarkoittaa ihan eri asioita mitä ostajalle.

Myyjän kannalta "ihan hyvä" on varmaan sitä, että puolet renkaan ostaneista ei tule takaisin viikon tai kuukauden päästä runkoviallisen renkaan takia. Tai että sen saa vanteelle hyvin ja tasapainotettua helposti.

Ostajan kannalta taas ei ole mitään takeita siitä, että se "ihan hyvä" rengas toimisi ääritilanteissa edes jotenkin. Useinhan niiden laaturenkaiden ja surkeimpien kiinatekeleiden ero tulee esille vasta sitten kun tulee liikenteessä jotain odottamatonta vastaan ja joutuu tekemään väistöä/jarrutusta.

No, nyt sitte saadaan käyttäjäkokemuksia näistä kun menin ostamaan. Jos on ihan paskat niin ei tarvi muiden mennä vipuun, mutta jos osoittautuu toimivaksi niin voi senkin lukea täältä.

On tossa omien autojen alla pyörinyt halvempia ja kalliimpia renkaita niin jotain vertailupohjaakin löytyy.
 
Tarvitsin viime kesänä huokeahkot, muttei silti huonot renkaat ja tyrereviewsiä laavattuani päädyin Sava Intensa UHP 2, eikä tarvinut pettyä. Halusin välttää kiinalaisia. Hankook on nykyään varma valmistaja, Kumhotkaan ei ole huonoja muilta ominaisuuksiltaan, paitsi kuluvat kulutustestien mukaan kohtuu nopeasti.

Kumhon ES31 pärjäsi ADAC:n testissä hyvin, kulutuskestävyydestä arvosana 9. On tosin enemmän perusajoon suunnattu malli, ei UHP.


Eli oliko @kjns hankkimassa vain jotain kumeja perusajoon vai nimenomaan UHP-kumeja?
 
Kun vertaa niin kannattaa laskea käyttöiän ja kulutuksen vaikutus mukaan. Pari desiä eroa x 30tkm on jo yli satanen. Renkaiden ominaisuuksissa on eroja, osa kestää testeissä merkittävästi pidempään, siis kymmeniä prosentteja. Vierintävastus ja kestävyys on kumiseoksen näkökulmasta vastakkaisia tavoitteita, tai tätä väittävät syyksi että jenkkimarkkinoilla luvataan älyttömiä mailitakuita. Siis tyyliin 50t mailia. Kun sillä rullaavuudella on vähemmän väliä. Laatumerkkien renkaissa ominaisuudet on paremmin tasapainossa, eli kestävyys ei tule muiden ominaisuuksien kustannuksella.
Tästä syystä väittäisin että yleisissä kovan kilpailun rengaskokoluokissa halpisten säästö voi kadota, jos huomioidaan kulutus ja käyttöikä.

Tldr: korealaiset Hankook ja Kumho voi olla aika hyvä kompromissi. Joku satanen muutenkin katoaa kokonaiskustannuksiin autoilussa. Ja ne ajo-ominaisuudet, jarrutusmatkat jne.

Noinhan tuo on. ADAC:n testissä parasta valueta (hankintahinta/kestävyys) tuijotettaessa 10 parhaan renkaan joukossa oli peräti kaksi merkkirengasta (Michelin e.Primacy ja Goodyear Efficient Grip Performance 2). Misukka oli renkaiden kärkipäätä myös polttoainetaloudellisuudessa ja Goodyear puolestaan keskikastia. Misukka tosin pärjäsi ekorenkaana huonosti märkätesteissä.

 
Eli oliko @kjns hankkimassa vain jotain kumeja perusajoon vai nimenomaan UHP-kumeja?

Ihan normikumit perheautoon oli hakusessa ja nyt tosiaan setti jo tilauksessa :tup:

Nykyään kun taloudessa on myös sähköauto niin tää bensa-farmari johon nyt ostetaan renkaita on melko vähällä ajolla.
 
Laatukumien ja kiinan halpisten eroa huomannut usein ihan silläkin että sateella ovat halpikset selvästi liukkaammat, esim Linglong & Jinui..
Vahvasti tämä ja lisäisin vielä omana havaintona Linglongeista sen että renkaat tuntuivat hieman mutkaisella tiellä siltä kuin murtuisivat renkaan alle.
Ostin omaan autooni vanteet ja näillä oli alla uudehkot Linglongit. Ostin tilalle Michelin Pilot Sport 4 ja tuntuma parani aivan älyttömästi.
 
Nämä Turanza kutoset ajattelin hakea puolison autoon, kun on ihan sopiva hintakin vielä. Harmi ettei Bridgestonet olleet mukana TM:n kesärengasvertailussa, mutta muualta näyttäisi saaneen kehuja. Olisiko jollain kuitenkin täällä näistä pahaa sanottavaa?

Kattelin tänään kanssa eukolle noita, saa aika edukkaasti Virosta, toi 205/55 16 336€ eli reilun pari sataa mainosta halvemmalla. Okei, dieselin hinta tippui sen verran ettei tankkaamalla maksa enää laivamatkaa joten rahdit ja asennukset..

Mutta Turanza 6, vahvasti optimoitu vierintävastusta missä lienee aina ollut testiporukan paras, tämän takia ei muissa ominaisuuksissa yllä muiden huippurenkaiden tasolle. Eli jos haluaa herkästi rullaavat.. Hintoja vaikuttais lasketun, kauppa ei käy?

Mikäs muuten nykyään on se "hyvä ja halpa" rengas jos päätyis uusimaan kesärenkaat?
17" vanteelle ja 45 profiililla, leveys 215 tai 225 lähinnä vaihtoehtoina.
...
- Landsail Qirin 990 (n. 75€)
- LingLong GreenMax (n. 65€)
- Sava Intensa (n. 75€)
...
Jos katsoo pikkuisen arvokkaampia niin Hankook Ventus Prime4 K135 sais tilattuna n. 85 eurolla ja liikkeissäkin satkun pintaan. Onko tämä jo parempi kuin nuo halpikset ja kannattaisko panostaa muutama kymppi lisää?

Kannattaa katsella pari edellistä sivua, vastaavia kysymyksiä pukkaa.. LingLong vois täyttää tuon ehtosi. Mutta mitä haluat renkaalta, paljon ajat vuodessa ja kauan meinaat pitää autoa? Halvat on halvat aikansa, eli kuluvat nopeammin ja tapauksesta riippuen kuluttavat polttoainetta enemmän. Hankook K135 on ok, mutta onko nostanut hintoja kevään myötä? Itsellä oli just kakkosvaihtoehtona, pistin sitten vähän lisää Goodyeareihin. Renkaat24.com Virosta saisi esim. GT Radial Sport Active 2 318€, Nokian Powerproof 1 355€ ja Qirin 990 273€ kierros rahteineen. Edit: 225/45 17.
 
Viimeksi muokattu:
nexenin tilalle myyjä kauppasi HANKOOK VENTUS PRIME 4 K135 ; rengasta, 205/55/16 koossa hintaan 400€ töineen ja tarvikkeineen. Onko tuosta renkaasta mitä kokemuksia tai kommentteja?
Ota linglongit mielummin ;) Itse vaihdoin juuri nuo hankookit linglongeihin enkä ole katunut.
 
nexenin tilalle myyjä kauppasi HANKOOK VENTUS PRIME 4 K135 ; rengasta, 205/55/16 koossa hintaan 400€ töineen ja tarvikkeineen. Onko tuosta renkaasta mitä kokemuksia tai kommentteja?

Saman koon ja mallin Hankookit laitettu tiistaina alle, ajettu noin 100km, ei valittamista. Rengasmelu "normaali", hyvä ajettavuus. Verrattuna auton mukana tulleisiin "vielä yhden kesän näillä voi ajaa" Linglongeihin ero on huima. Kiinakumit pitivät ihan helvetillistä jyrinää. Vaikea silti verrata, kun Linglongit olivat jo ehtoopuolella ja Hankookit täysin uudet. Jätän silti kiinakumit muille, maksan mieluusti hieman enemmän esim Hankookeista.

Virosta Hankookit 300eur kotiintoimitettuna ja 60eur vanteille laitto, tasapainotus ja allevaihto.
 
näillä oli alla uudehkot Linglongit. Ostin tilalle Michelin Pilot Sport 4

No olisihan se ihme, jos Michelinin tasoisen valmistajan selkeä urheiluautoihinkin suunnattu Pilot Sport 4 ei olisi huomattavasti parempi kuin kiinan poikien yritys.
Ja hintaakin taitaa olla yli tuplat, riittääkö edes?
 
No olisihan se ihme, jos Michelinin tasoisen valmistajan selkeä urheiluautoihinkin suunnattu Pilot Sport 4 ei olisi huomattavasti parempi kuin kiinan poikien yritys.
Ja hintaakin taitaa olla yli tuplat, riittääkö edes?

En tiedä, mutta kertonee sen, että rahalla saa todellakin parempaa kuin mitä kiinalaisilla on tarjota.
 
Saman koon ja mallin Hankookit laitettu tiistaina alle, ajettu noin 100km, ei valittamista. Rengasmelu "normaali", hyvä ajettavuus. Verrattuna auton mukana tulleisiin "vielä yhden kesän näillä voi ajaa" Linglongeihin ero on huima. Kiinakumit pitivät ihan helvetillistä jyrinää. Vaikea silti verrata, kun Linglongit olivat jo ehtoopuolella ja Hankookit täysin uudet. Jätän silti kiinakumit muille, maksan mieluusti hieman enemmän esim Hankookeista.

Virosta Hankookit 300eur kotiintoimitettuna ja 60eur vanteille laitto, tasapainotus ja allevaihto.
"Pehmeä" rengas on tietenkin hiljaisempi mutta kuluu nopeampaa.
 
nexenin tilalle myyjä kauppasi HANKOOK VENTUS PRIME 4 K135 ; rengasta, 205/55/16 koossa hintaan 400€ töineen ja tarvikkeineen. Onko tuosta renkaasta mitä kokemuksia tai kommentteja?
Mun korvaan kuulostaa ihan hyvältä diililtä.
 
nexenin tilalle myyjä kauppasi HANKOOK VENTUS PRIME 4 K135 ; rengasta, 205/55/16 koossa hintaan 400€ töineen ja tarvikkeineen. Onko tuosta renkaasta mitä kokemuksia tai kommentteja?
Ruotsalaiset ainakin kehuneet noita Hankook Ventus Prime 4 briljerar i däcktest

Itsellä ja renkaiden osto tänä kesänä edessä, niin Ventus Prime 4:sia katsellut vähän sillä silmällä.
 
Luin tämän pariin kertaan enkä kyllä tajua mitä ajat takaa.

Asiayhteys jäi pois eli kalliit (?) rengastyöt. Eli millään ei saa niin helposti "kavereita" kuin omistamalla rengaskoneet, koska ihmiset haluaa ne netistä tilaamansa renkaat halvalla/ilmaiseksi vanteille.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 308
Viestejä
4 508 809
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom