- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 326
Cliossa nuo Qirin 990:t toimivat oikein hyvin täällä pk-seudun nurkkapyörityksessä. Isompaan autoomme en niitä hankkisi, tosin ei taida edes koon puolesta löytyä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Linglong on hyvä&halpa.
Hesarissa oli muutama päivä sitten Vannetukun koko sivun mainos, jossa hehkutettiin Linglongia, koska se oli Aftonbladetin testissä vuonna 2021 pärjännyt erinomaisesti kolmassa kategoriassa (jarrutusmatka kuivalla ja märällä sekä vesiliirto). Eivät tietysti vaivautuneet mainitsemaan, että mikä Linglong-malli oli kyseessä.Onko noita linglongeja oikeasti koskaan testattu missään, että voisi sanoa muutakin dataa kuin "trust me bro"?
En sinänsä epäile, etteikö ne voisi olla hyvät mutta en muista niitä nähneeni juurikaan testeissä. Ulkomaisia testejä en toki niin hirveästi seuraa ja kotimaisten testien puutetta selittää se, että Linglongia ilmeisesti maahantuo se Vannetukun pelle.*
*) Tuomittu työpaikkakiusaaja, yleinen kusettaja, harhaanjohtavasta markkinoinnista uhkasakkoja saanut, tavaramerkkioikeuksien loukkaaja jne jne jne.
Tuo jälkimmäinen onkin sitten jo yksinään ihan hyvä syy äänestää lompakolla.
Itse ostin viime kesänä Linglongit Hankookien tilalle ja olen ollut tyytyväinen. Ei hiljaisimmat (erot on oikeasti melko pieniä) mutta on ollut tosi hyvät ajaa.Hesarissa oli muutama päivä sitten Vannetukun koko sivun mainos, jossa hehkutettiin Linglongia, koska se oli Aftonbladetin testissä vuonna 2021 pärjännyt erinomaisesti kolmassa kategoriassa (jarrutusmatka kuivalla ja märällä sekä vesiliirto). Eivät tietysti vaivautuneet mainitsemaan, että mikä Linglong-malli oli kyseessä.
myyjän mukaan on ihan hyvä halpikseksi.
Mihin hintaan ja mistä ostit?Michelin Primacy 4 +:t tuli alle. Ensimmäinen fiilis on hiljaisuus.
edit. pikkukoossa, 225, 50/17"
Toi paikallinen missä oli renkaat hotellissa koska laiskuus. Nyt vasta katoin hinnan, 175€/kpl. Varmaan kalliit raadin silmissä?Mihin hintaan ja mistä ostit?
Ostatko gigantissakin kaiken mitä myyjä suosittelee?
En ole kyllä kovin usein kuullut minkään myyjän haukkuvan omia tuotteitaan.
En, koska tiedän kodintekniikasta enemmän kuin myyjä, mutta renkaista en tiedä niin joskus jopa kuuntelen niitä. Sen takia mä täälläkin niistä kyselen. Kyllä tämä ihan suoraan sanoi ettei nämä mitkään premiumit ole eikä ominaisuuksiltaan niitä vastaa, mutta budjettiluokassa ihan siedettävä valinta jos sellaista olen hakemassa. Jää nähtäväksi millaiset ne oikeasti on, netistä kun lukee ko. mallista niin osa tykkää ja osa haukkuu mutta oikeiden testien tuloksia ei löydy niin hitostako sitä tietää…
Ei kai kukaan hauku, eli puhu paskaa omista tuotteistaan, mutta monetkin myyjät kertoo kyllä ne huonotkin puolet tuotteista. Itsekin olen vetänyt aina ihan avoimella linjalla kun olen myyntihommia tehnyt ja asiakkaat tuntuneet arvostavan tätä. Jos asiakas haluaa halpaa niin järkevämpää kertoa suoraan sille mitä on tiedossa niin molemmat voi lopulta jopa olla tyytyväisiä valintaansa.
On kuitenkin eri asia väittää ilman näyttöä 50 euron renkaan vastaavan 150 euron rengasta tai olevan jopa parempi, kuin sanoa että 60 euron renkaiden joukossa tämä on ihan ok.
Useinhan niiden laaturenkaiden ja surkeimpien kiinatekeleiden ero tulee esille vasta sitten kun tulee liikenteessä jotain odottamatonta vastaan ja joutuu tekemään väistöä/jarrutusta.
No niin, nyt on nämä kumit taas alla. Pintaa on jäljellä yhden kauden jälkeen vielä niin, että eivät silmämääräisesti uusille häviä. En muista milloin olisi viimeksi ollut kesäkumit alla näin aikaisin. Ei ollut liikkeessäkään mitään ruuhkaa vielä. Myyjä arveli, että parin viikon sisään alkaa suurempi sesonki hieman sääennusteesta riippuen.Kilpailija tarjosi tosiaan Nokian Powerproofeja muutaman kympin edullisemmin, joten kysäisin vielä mielipidettä noiden eroista. Vastaus oli, että Powerproof on kuulemma hieman urheilullisempi, mutta toisaalta äänekkäämpi ja suunniteltu keski-euroopan lämpimämpiin/kuivempiin olosuhteisiin, eivätkä kestä käytössä ihan niin hyvin kuin Barumit. Molemmat näistä olivat silti hyvin lähellä toisiaan ja olisivat saaneet kyllä Nokialaisiakin tilattua samaan hintaan. Siinä päätä raapiessa myyjä viilasi Barumien hintaa vielä hieman, joten päädyin niihin. Viivan alle jäi 970€ alle asennettuna. Täytyy kirjoittaa jotain kommentteja sitten kun ovat alla ja kertyy vähän kilometrejä.
Tässä vielä itsellenikin tulevaisuutta varten muistutukseksi, että merkki/malli oli siis Barum Bravuris 5HM ja kokona 255/45/20. Talvikumit menevät vielä ainakin tämän kauden.
Edit.
Ensifiilikset muutaman sadan kilometrin jälkeen ovat todella positiiviset. Eivät vetele ja ohjaus on kevyempi kuin edellisissä Pirelleissä. Lisäksi taitavat olla myös hieman hiljaisemmat. Ohjaus ei ehkä ole ihan yhtä tarkka, eli rakenne lienee vähän pehmeämpi, mutta ero on hyvin olematon. Nämä menevät myös hieman pehmeämmin töyssyjen/kanttareiden yli.
Edit2.
Nyt on useampi tuhat kilometriä takana ja tykkään koko ajan enemmän. Mainiot kumit, selvästi mukavammat ajaa ja myös hiljaisemmat kuin aiemmat Pirellit.
Sadekelin ongelmat lähes jokaisessa kiinan renkaassa koosta riippumatta. Toinen erikoinen ilmiö kiinan renkaissa on jos auto on esim viikon paikallaan niin kiinan rengas menee itsekseen kulmikkaaksi. Tokentuu kylläkin jokusen kilometrin ajon jälkeen.Laatukumien ja kiinan halpisten eroa huomannut usein ihan silläkin että sateella ovat halpikset selvästi liukkaammat, esim Linglong & Jinui..
Toki näin, mutta se "ihan hyvä" saattaa myyjälle tarkoittaa ihan eri asioita mitä ostajalle.
Myyjän kannalta "ihan hyvä" on varmaan sitä, että puolet renkaan ostaneista ei tule takaisin viikon tai kuukauden päästä runkoviallisen renkaan takia. Tai että sen saa vanteelle hyvin ja tasapainotettua helposti.
Ostajan kannalta taas ei ole mitään takeita siitä, että se "ihan hyvä" rengas toimisi ääritilanteissa edes jotenkin. Useinhan niiden laaturenkaiden ja surkeimpien kiinatekeleiden ero tulee esille vasta sitten kun tulee liikenteessä jotain odottamatonta vastaan ja joutuu tekemään väistöä/jarrutusta.
Tarvitsin viime kesänä huokeahkot, muttei silti huonot renkaat ja tyrereviewsiä laavattuani päädyin Sava Intensa UHP 2, eikä tarvinut pettyä. Halusin välttää kiinalaisia. Hankook on nykyään varma valmistaja, Kumhotkaan ei ole huonoja muilta ominaisuuksiltaan, paitsi kuluvat kulutustestien mukaan kohtuu nopeasti.
Kun vertaa niin kannattaa laskea käyttöiän ja kulutuksen vaikutus mukaan. Pari desiä eroa x 30tkm on jo yli satanen. Renkaiden ominaisuuksissa on eroja, osa kestää testeissä merkittävästi pidempään, siis kymmeniä prosentteja. Vierintävastus ja kestävyys on kumiseoksen näkökulmasta vastakkaisia tavoitteita, tai tätä väittävät syyksi että jenkkimarkkinoilla luvataan älyttömiä mailitakuita. Siis tyyliin 50t mailia. Kun sillä rullaavuudella on vähemmän väliä. Laatumerkkien renkaissa ominaisuudet on paremmin tasapainossa, eli kestävyys ei tule muiden ominaisuuksien kustannuksella.
Tästä syystä väittäisin että yleisissä kovan kilpailun rengaskokoluokissa halpisten säästö voi kadota, jos huomioidaan kulutus ja käyttöikä.
Tldr: korealaiset Hankook ja Kumho voi olla aika hyvä kompromissi. Joku satanen muutenkin katoaa kokonaiskustannuksiin autoilussa. Ja ne ajo-ominaisuudet, jarrutusmatkat jne.
Eli oliko @kjns hankkimassa vain jotain kumeja perusajoon vai nimenomaan UHP-kumeja?
Vahvasti tämä ja lisäisin vielä omana havaintona Linglongeista sen että renkaat tuntuivat hieman mutkaisella tiellä siltä kuin murtuisivat renkaan alle.Laatukumien ja kiinan halpisten eroa huomannut usein ihan silläkin että sateella ovat halpikset selvästi liukkaammat, esim Linglong & Jinui..
Nämä Turanza kutoset ajattelin hakea puolison autoon, kun on ihan sopiva hintakin vielä. Harmi ettei Bridgestonet olleet mukana TM:n kesärengasvertailussa, mutta muualta näyttäisi saaneen kehuja. Olisiko jollain kuitenkin täällä näistä pahaa sanottavaa?
Mikäs muuten nykyään on se "hyvä ja halpa" rengas jos päätyis uusimaan kesärenkaat?
17" vanteelle ja 45 profiililla, leveys 215 tai 225 lähinnä vaihtoehtoina.
...
- Landsail Qirin 990 (n. 75€)
- LingLong GreenMax (n. 65€)
- Sava Intensa (n. 75€)
...
Jos katsoo pikkuisen arvokkaampia niin Hankook Ventus Prime4 K135 sais tilattuna n. 85 eurolla ja liikkeissäkin satkun pintaan. Onko tämä jo parempi kuin nuo halpikset ja kannattaisko panostaa muutama kymppi lisää?
Ota linglongit mielummin Itse vaihdoin juuri nuo hankookit linglongeihin enkä ole katunut.nexenin tilalle myyjä kauppasi HANKOOK VENTUS PRIME 4 K135 ; rengasta, 205/55/16 koossa hintaan 400€ töineen ja tarvikkeineen. Onko tuosta renkaasta mitä kokemuksia tai kommentteja?
Irrotus/asennus 11,50€/kpl
Vannetyö 19€
Tasapainotus 19€
hotelli 43€
Taitaa olla / auton asennusOnko noi kaikki kappalehintoja?
Taitaa olla / auton asennus
Hinta / auton vaihtotyö. Epäselvästi kirotin.Onko noi kaikki kappalehintoja? Ilmankos on taas paljon "kavereita" jotka on tilailleet renkaita
nexenin tilalle myyjä kauppasi HANKOOK VENTUS PRIME 4 K135 ; rengasta, 205/55/16 koossa hintaan 400€ töineen ja tarvikkeineen. Onko tuosta renkaasta mitä kokemuksia tai kommentteja?
Luin tämän pariin kertaan enkä kyllä tajua mitä ajat takaa.Ilmankos on taas paljon "kavereita" jotka on tilailleet renkaita
näillä oli alla uudehkot Linglongit. Ostin tilalle Michelin Pilot Sport 4
No olisihan se ihme, jos Michelinin tasoisen valmistajan selkeä urheiluautoihinkin suunnattu Pilot Sport 4 ei olisi huomattavasti parempi kuin kiinan poikien yritys.
Ja hintaakin taitaa olla yli tuplat, riittääkö edes?
"Pehmeä" rengas on tietenkin hiljaisempi mutta kuluu nopeampaa.Saman koon ja mallin Hankookit laitettu tiistaina alle, ajettu noin 100km, ei valittamista. Rengasmelu "normaali", hyvä ajettavuus. Verrattuna auton mukana tulleisiin "vielä yhden kesän näillä voi ajaa" Linglongeihin ero on huima. Kiinakumit pitivät ihan helvetillistä jyrinää. Vaikea silti verrata, kun Linglongit olivat jo ehtoopuolella ja Hankookit täysin uudet. Jätän silti kiinakumit muille, maksan mieluusti hieman enemmän esim Hankookeista.
Virosta Hankookit 300eur kotiintoimitettuna ja 60eur vanteille laitto, tasapainotus ja allevaihto.
eipäs ole ku ottaa XL versionJos harrastaa dynaamista ajoa, niin ainakin 16 tuumaisina noi landailit oli suhteellisen löysät. En suosittele siihen hommaan.
ite saan rengas työt 30e maksoin 40e koska olen asia miesIrrotus/asennus 11,50€/kpl
Vannetyö 19€
Tasapainotus 19€
hotelli 43€
eipäs ole ku ottaa XL version
ite saan rengas työt 30e maksoin 40e koska olen asia mies
Sitä olet. Go @kimmoko Go!olen asia mies
Saati asia miehiä.Kaikki ei ole asiamiehiä.
Mun korvaan kuulostaa ihan hyvältä diililtä.nexenin tilalle myyjä kauppasi HANKOOK VENTUS PRIME 4 K135 ; rengasta, 205/55/16 koossa hintaan 400€ töineen ja tarvikkeineen. Onko tuosta renkaasta mitä kokemuksia tai kommentteja?
Ruotsalaiset ainakin kehuneet noita Hankook Ventus Prime 4 briljerar i däcktestnexenin tilalle myyjä kauppasi HANKOOK VENTUS PRIME 4 K135 ; rengasta, 205/55/16 koossa hintaan 400€ töineen ja tarvikkeineen. Onko tuosta renkaasta mitä kokemuksia tai kommentteja?
Luin tämän pariin kertaan enkä kyllä tajua mitä ajat takaa.
sen huomannu kyllä ku täällä kinastelee teidän kanssa aika karmivia tapauksia on.Kaikki ei ole asiamiehiä.
Kyseessähän ei Michelinin CrossClimate2:n kohdalla ole tarkkaan sanoen kesä- eikä talvirengas, vaan eräänlainen välikelin kumi.
Michelin markkinoi niitä tosin kertomalla että ”CrossClimate-renkailla voi ajaa huoletta kaikissa olosuhteissa varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn” ja että ”renkaat on suunniteltu turvalliseen ajoon kaikissa olosuhteissa”.
Eipä niitä juuri muita kelejä taida ollakaan. Tie on joko kuiva tai märkä.Erityisen heikot arviot CrossClimate2 sai märkäpidosta (2/5) sekä kuivapidosta (1/5).
Eipä niitä juuri muita kelejä taida ollakaan. Tie on joko kuiva tai märkä.
Testiemme mukaan Michelin CrossClimate todella suoriutui lumikokeista juuri ja juuri kunniallisesti, ainakin jos tulkinnassa käyttää hieman hyvää tahtoa. Jäällä se oli sen sijaan talvirenkaisiin verrattuna täysin kelvoton ja vaarallinen.