@null viitaten aiempaan rengaskeskusteluun. Tuo jarrutusmatkojen ja pidon erot jo pari astetta plussalla voivat olla renkaasta riippuen aivan jäätävät. Olen meinannut mennä käytetyillä ei nyt uusilla mutta runsaasti pintaa omaavilla kitkoilla tolppaan märällä asfaltilla 60kmh 80kmh vauhdeista poistumisrampille hidastaessa kun ajelin normaalisti juuri hankkimaani autoa kotiin. Tuntui muuten ihan normilta perus löysyyttä huomioimatta, mutta tuli märkä pätkä asfalttia ja jarrutus... ai saatana että oli paska fiilis kun tuntui ettei auto meinaa pysähtyä millään ja jakaja ja tolppa vain lähestyy.
Ja kuten aiemmin mainitsin, plussalla olevissa keleissä joissa osa oli talvi ja osa kesärenkailla... juu väsyneenä reagoin hitaasti mutta ei tuo auto tuntunut hidastuvan yhtään vs edellä ollut auto kesärenkailla ja tuloksena elämäni ensimmäinen ja toisiksi viimeinen kolari. Tuo viive auton suunnan muutoksissa, vetopidossa, jarrutuksissa yms on aivan jäätävä. Korostuu etenkin Nokian renkailla. Nokian kumit tuntuvat heräävän vasta kun mennään -5c tms. Sitä ennen ovat näin vähän liioitellen löysää paskaa. Toimivat kunnon talvessa hyvin, mutta lähellä nollaa tai plussalla ovat ihan täyttä paskaa. Jos normi Corolla tuntuu ihan eri autolta kesärenkailla, voit kuvitella eron yhtään sporttisemmissa autoissa.
EDIT: Vastaavasti, kesärengas (etenkin sporttisempi) on ihan täyttä paskaa kylmässä kelissä. Vetopito on minimaalinen ja tuntuu että yhtenä sekunttina pitoa on about normaalisti ja seuraavana pitoa ei ole yhtään. Huomiona, omat kokemukset ovat suurimmilta osin hot hatcheistä ja muista sporttisemmista malleista. On toki ollut useita "normi" malleja, mutta nuo sporttisemmat vielä korostavat eroa valtavasti.