Kesärenkaat - yleisketju

Sava Intensa UHP 2 - oli vuosi pari sitten hyvä kompromissi hintaansa nähden (olis pitänyt ostaa...), nyt on hinta noussut ainakin etelänaapurissa ja GY:n tuotekehitys ei taida painottua tähän merkkiin? Mutta kannattaa tsekata.

Kumho PS71 - jäänyt itsellä nettikauppaan pariin kertaan heikon kestoiän johdosta, mutta nyt on alkanut tulla parempia testituloksia tolta osin ja oltaisiin jossain keskikastissa?

Hei, mistä Goodyear edukkaasti? 225/45 & 245/40 17 tuhannen ja yhden yön toimituksella 484€, Rehvid24 499€ ja postikuluja nykyään laskuttava luottopaikka rengas24.com 514€. Muita varteenotettavia?
 
Tässä vielä noi urasyvyydet TM:n testistä:

1710923329010.png
 
Hei, mistä Goodyear edukkaasti? 225/45 & 245/40 17 tuhannen ja yhden yön toimituksella 484€, Rehvid24 499€ ja postikuluja nykyään laskuttava luottopaikka rengas24.com 514€. Muita varteenotettavia?

Tarkoitatko, että kapeat eteen, leveät taakse vai vaihtoehtoja?

Reffillä näyttäis eri mallit kapeana olevan ~105€ kulmalla kappale ja nuo leveät on EV:tä ~160€/kpl.
 
Tuossahan on eri malli, hs 52 kärjessä adac 2024 rengastestissä;
Tainnut mennä jo monilta osin koot ja mallit sekaisin. Eka hakee 20" ja mennään 17" kautta 16"
Kumho Ecsta PS71 ja niinkuin kaikki muutkin renkaat kestävät eri tavalla eri kokoisina.
Esim. mainittu PS71 kokona 225/45 R18 niin kulutuskesto 38800km. Eli 10tkm enemmän kuin tuossa aikaisemmassa kuvajassa.


Capture.JPG
 
Tarkoitatko, että kapeat eteen, leveät taakse vai vaihtoehtoja?

Reffillä näyttäis eri mallit kapeana olevan ~105€ kulmalla kappale ja nuo leveät on EV:tä ~160€/kpl.

Urheilupaketin mukainen sekarengastus, suoraan käännettynä. Eli takana leveämmät. Reff.ee menee yli 550€ kuluineen. Rehvid24 tällä hetkellä houkuttelevin.

Edit: Malli siis Eagle F1 Asymmetric 6, toki ei taida takasta muuna saadakkaan GY:ltä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Hakka Blue kuluu yhtä nopeasti kuin edelliset versiot niin ei auta vaikka urasyvyyttä olis 10mm.
 
Tainnut mennä jo monilta osin koot ja mallit sekaisin. Eka hakee 20" ja mennään 17" kautta 16"
Kumho Ecsta PS71 ja niinkuin kaikki muutkin renkaat kestävät eri tavalla eri kokoisina.
Esim. mainittu PS71 kokona 225/45 R18 niin kulutuskesto 38800km. Eli 10tkm enemmän kuin tuossa aikaisemmassa kuvajassa.


Capture.JPG
miten te katsotte jotai kestävyys taulukkoa eikö sen renkaan pidä olla turvallinen maks kaksi kesää? nyt en tajua tätä porukkaa täällä?
 
GT Radial Sport Active 2
Sava Intensa UHP 2
Kumho PS71

Olettaen että ajettavuus on sitä että auto menee sinne minne käsketään.
Juurikin niin. Ei ole mikään sporttiautokaan kyseessä. Kunhan menee sinne minne kuski käskee, eikä renkaista johtuvaa täristämistä/pompotusta ilmene. Eipä ole moista ilmennytkään pitkään aikaan millään renkaalla (alla ollut eri autoissa mm. Bridgestonea, Nokian, Road-X, Hankookin kesärenkaita.)

GT Radialiinkin vois tutustua, tällä hetkellä Kumhon PS71 ja HS52 sekä Sava Intensa UHP 2 kolmena vart.otettavana vaihtoehtona.

Myös rengasliikkeen tarjonta/hinta pitää kysyä, vaikka rengaskoneetkin on käytettävissä.
 
1710954155844.png

haasteita valita, auto ei oo sportti vehje ei mennä mutka teille kummemmin eikä radalle. auton taakse tulevat eli taka akselille
 
Asiaton käytös - älä spämmää useita peräkkäisiä viestejä ketjuun, samasta asiasta on ohjeistettu jo aiemmin
1710962251361.png


otin noi nii ei mee varmaa mönkää
 
1710962251361.png


otin noi nii ei mee varmaa mönkää
Mulla hyvät kokemukset noista Hankookin Ventus Prime 3 kumeista ja jossain 16" koossa olivat. Renkaan kestokin oli mielestäni hyvä. Tosin en kerennyt ajaa niillä kun varmaan 20 tkm, mutta silti pintaa oli vielä 6 mm kun auton möin pois. Ja renkaat tulivat auton mukana, oli niillä edellinen omistajakin varmaan yhden kesän jo ajanut niillä.

Mielestäni hiljaisetkin oli ja ajettavuudessa ei moittimista.
 
Mulla hyvät kokemukset noista Hankookin Ventus Prime 3 kumeista ja jossain 16" koossa olivat. Renkaan kestokin oli mielestäni hyvä. Tosin en kerennyt ajaa niillä kun varmaan 20 tkm, mutta silti pintaa oli vielä 6 mm kun auton möin pois. Ja renkaat tulivat auton mukana, oli niillä edellinen omistajakin varmaan yhden kesän jo ajanut niillä.

Mielestäni hiljaisetkin oli ja ajettavuudessa ei moittimista.

joo hommaan eteen vielä 205 55 koossa ku saa massia. nyt nokian hakka5 kitkat alla, neki tosi nätit mut löysä runko
 
Nyt on vielä hyvä ottaa kantaa kun ei tiedä tuloksia, niin vähän riman alitus tuo TM:n testijoukko, jos peräänkuulutetaan vierintävastukseltaan optimoituja renkaita, niin siellä on muutama niitä, sitten Hankookilta ja Nexeniltä UHP-rengas ja Pirelliltä perus-Premium, Firestonelta sama ilman Premiumia sekä sitten joku neverheard Roadhog. Itseäni lainatakseni:

Yleisesti TM:n testiin pääsee jos on joko markkinointiin satsaava huippurengas, halpisrengas jota kotimainen organisaatio myy kovaan hintaan tai sitten joku rupusarjan verrokki jota kukaan ei osta kumminkaan.


Bannin uhalla hankintapäivitys, rehvid24 ei vakuuttanut ostoprosessissa ja esim. toimitusaika pompsahti kesken oston ja tuli vironkielisiä huomauksia. Lopulta toimitusehtojen ja "erikoistilauksen" lisäksi kolmas ruksittava rasti hyväksyttäväksi mille ei ollut mitään tekstiä. Totesin että tämä ei ole vielä sillä tasolla että oltaisiin kolmanneksi halvimmalla tarjouksella saamassa tilausta, joten tänään 1001:selle tilaus click-click-click, äsken tuli seurantakoodi helpommin löytyvälle parille, anskattoo millainen "erikoistilaus" harvinaisempi takapari on. Kolmas Goodyear-setti yhtä moneen kvartaaliin, hyvä vuosi?
 
Nyt on vielä hyvä ottaa kantaa kun ei tiedä tuloksia, niin vähän riman alitus tuo TM:n testijoukko, jos peräänkuulutetaan vierintävastukseltaan optimoituja renkaita, niin siellä on muutama niitä, sitten Hankookilta ja Nexeniltä UHP-rengas ja Pirelliltä perus-Premium, Firestonelta sama ilman Premiumia sekä sitten joku neverheard Roadhog. Itseäni lainatakseni:

Yleisesti TM:n testiin pääsee jos on joko markkinointiin satsaava huippurengas, halpisrengas jota kotimainen organisaatio myy kovaan hintaan tai sitten joku rupusarjan verrokki jota kukaan ei osta kumminkaan.

Bannin uhalla hankintapäivitys, rehvid24 ei vakuuttanut ostoprosessissa ja esim. toimitusaika pompsahti kesken oston ja tuli vironkielisiä huomauksia. Lopulta toimitusehtojen ja "erikoistilauksen" lisäksi kolmas ruksittava rasti hyväksyttäväksi mille ei ollut mitään tekstiä. Totesin että tämä ei ole vielä sillä tasolla että oltaisiin kolmanneksi halvimmalla tarjouksella saamassa tilausta, joten tänään 1001:selle tilaus click-click-click, äsken tuli seurantakoodi helpommin löytyvälle parille, anskattoo millainen "erikoistilaus" harvinaisempi takapari on. Kolmas Goodyear-setti yhtä moneen kvartaaliin, hyvä vuosi?

1001Renkaillahan on ihan susipaska asiakaspalvelu, mutta jos sen kanssa ei tarvi asioida, niin ihan ok pulju.
 
Nyt on vielä hyvä ottaa kantaa kun ei tiedä tuloksia, niin vähän riman alitus tuo TM:n testijoukko, jos peräänkuulutetaan vierintävastukseltaan optimoituja renkaita, niin siellä on muutama niitä, sitten Hankookilta ja Nexeniltä UHP-rengas ja Pirelliltä perus-Premium, Firestonelta sama ilman Premiumia sekä sitten joku neverheard Roadhog. Itseäni lainatakseni:

Yleisesti TM:n testiin pääsee jos on joko markkinointiin satsaava huippurengas, halpisrengas jota kotimainen organisaatio myy kovaan hintaan tai sitten joku rupusarjan verrokki jota kukaan ei osta kumminkaan.

Bannin uhalla hankintapäivitys, rehvid24 ei vakuuttanut ostoprosessissa ja esim. toimitusaika pompsahti kesken oston ja tuli vironkielisiä huomauksia. Lopulta toimitusehtojen ja "erikoistilauksen" lisäksi kolmas ruksittava rasti hyväksyttäväksi mille ei ollut mitään tekstiä. Totesin että tämä ei ole vielä sillä tasolla että oltaisiin kolmanneksi halvimmalla tarjouksella saamassa tilausta, joten tänään 1001:selle tilaus click-click-click, äsken tuli seurantakoodi helpommin löytyvälle parille, anskattoo millainen "erikoistilaus" harvinaisempi takapari on. Kolmas Goodyear-setti yhtä moneen kvartaaliin, hyvä vuosi?

Sen sijaan, että pitää viritellä joka kerta näitä aivan naurettavia skenaarioita ja salaliittoteorioita TM:n puolueellisuudesta, niin olisit voinut vaikka mennä kirjastoon lukemaan testiin valittujen renkaiden valintaperusteita:

1711132765604.png
1711132823085.png
 
1001Renkaillahan on ihan susipaska asiakaspalvelu, mutta jos sen kanssa ei tarvi asioida, niin ihan ok pulju.
Onko siellä nykyään asiakaspalvelu, sehän on sitten parantanut? Itse en saanut mitään vastausta kun kyselin joskus perään, kuukauden päästä palautui rahat tilille, renkaita ei tullut ikinä.
 
Onko siellä nykyään asiakaspalvelu, sehän on sitten parantanut? Itse en saanut mitään vastausta kun kyselin joskus perään, kuukauden päästä palautui rahat tilille, renkaita ei tullut ikinä.

Mulle tuli kyllä renkaat ajallaan, mutta ne eivät olleet laadullisesti sitä mitä oletin ja siitähän hauska keskustelu syntyi, silloin kuin viitsivät Google kääntäjän avulla vastailla.
 
Ei Paypal auta, jos joudut reklamoimaan jo maksettuja renkaita runkovian takia.

Paypal auttaa jos ns. kotiläksyt on tehty ja luottokorttiyhtiö sama. Ja vaikka ei auttaisikaan, niin säästö on sen verran että voi ostaa yhden ylimääräisen ja silti jää halvemmaksi. Ainakin tämän topicin perusteella kaikkein heikoimmalla näyttäisi olevan runkovikaisen renkaan kivijalasta ostanut, joka on ostanut myös asennukset ja allelaitot, ja tämän jälkeen ajanut renkaalla.
 
Paypal auttaa jos ns. kotiläksyt on tehty ja luottokorttiyhtiö sama. Ja vaikka ei auttaisikaan, niin säästö on sen verran että voi ostaa yhden ylimääräisen ja silti jää halvemmaksi. Ainakin tämän topicin perusteella kaikkein heikoimmalla näyttäisi olevan runkovikaisen renkaan kivijalasta ostanut, joka on ostanut myös asennukset ja allelaitot, ja tämän jälkeen ajanut renkaalla.

Miten se Paypal auttaa, jos se maksu on jo suoritettu jokin aika sitten? En susta tiedä, mutta ennemmin väittelen runkovikaisesta renkaasta paikanpäällä suomeksi, kuin jonkun apinan kanssa jossain päin eurooppaa.
 
Sen sijaan, että pitää viritellä joka kerta näitä aivan naurettavia skenaarioita ja salaliittoteorioita TM:n puolueellisuudesta, niin olisit voinut vaikka mennä kirjastoon lukemaan testiin valittujen renkaiden valintaperusteita:

Skippasin siinä kohdassa kun 10:n renkaan vertailu julistettiin suureksi. Suuri on 50:n renkaan vertailu. Ja mitä nauruun tulee, niin ihan täyttä vitsiähän tuo jo lainaamasi perusteella on, TM on löytänyt 8 rengasta joissa on B-energiamerkintä ja valmistustehdas määrittää tuotekehitysresurssit?

Vai lukeeko lainaamassasi nimenomaan kuten kirjoitin, että ensin valitaan merkit ja nyt on pitänyt tinkiä jopa testikriteereistä jotta on saatu oikeat merkit mukaan?
 
Skippasin siinä kohdassa kun 10:n renkaan vertailu julistettiin suureksi. Suuri on 50:n renkaan vertailu. Ja mitä nauruun tulee, niin ihan täyttä vitsiähän tuo jo lainaamasi perusteella on, TM on löytänyt 8 rengasta joissa on B-energiamerkintä ja valmistustehdas määrittää tuotekehitysresurssit?

Vai lukeeko lainaamassasi nimenomaan kuten kirjoitin, että ensin valitaan merkit ja nyt on pitänyt tinkiä jopa testikriteereistä jotta on saatu oikeat merkit mukaan?

Testaaminen maksaa. Mistä luulet, että suomenkielinen aikakausilehti repii resurssit 50 renkaan testaamiseen? Perinteiseen tapaan ei pitäisi testata ollenkaan kun ei kerran pysty testaamaan 50 rengasta kerralla?

Myymällä Nokian renkaiden mainoksia koko lehden täyteen ja valitsemalla sen voittajaksi? Siitä vasta itku syntyy.

Ja eiköhän se ole aika loogista valita testiin renkaita, joita on kohtuullisen hyvin suomalaisista kivijalkaliikkeistä saatavilla.
 
Miten se Paypal auttaa, jos se maksu on jo suoritettu jokin aika sitten? En susta tiedä, mutta ennemmin väittelen runkovikaisesta renkaasta paikanpäällä suomeksi, kuin jonkun apinan kanssa jossain päin eurooppaa.

180 päivää näyttäisi olevan nykyään aikaraja, jos kivijalassa rajana on kun ajat renkaalla? Helppo valinta. Jos vanha rengas hajoaisi, niin tuskin pystyisin ottamaan juurisyyhyn kantaa vaikka jotain rengastekniikkaa on tullut joskus luettua ja rengaskoneet pysyykin käsissä. Muutamat omalle kohdalle osuneet hajonneet rungot on tainneet johtua käyttäjästä..

Testaaminen maksaa. Mistä luulet, että suomenkielinen aikakausilehti repii resurssit 50 renkaan testaamiseen? Perinteiseen tapaan ei pitäisi testata ollenkaan kun ei kerran pysty testaamaan 50 rengasta kerralla?
...
Ja eiköhän se ole aika loogista valita testiin renkaita, joita on kohtuullisen hyvin suomalaisista kivijalkaliikkeistä saatavilla.

Maksaa joo. Mutta mikä pakottaa mainostamaan 10 renkaan testiä suurena? Jos testi tehdään kuitenkin Espanjassa, niin kannattaisiko yhteistyö vaikka Adacin kanssa? Itseäni kiinnostaisi millaisia tuloksia saadaan kotimaisella asfaltilla, paperiformaatissa maksaisin siitä mieluusti.

Jos testataa kalliita, kalliita halpoja ja paskoja, niin ei se mielestäni oikein palvele kuluttajaaa. Esim. Autoliitto ja Adac ovat eri linjoilla, samoin Ruotsista tulee fiksuja testejä. Esimerkkinä ensimmäinen vastaan tullut kuva viime vuoden Aftonbladetista, joka on kaivanut kuluttajia oikeasti kiinnostavia merkkejä kuten Linglong, Landsail ja Goodride. Tosta Nokialaisen suoriutumisesta vois heittää jonkun provon, mutta olkoot.
 

Liitteet

  • jarrutus_tortulla.JPG
    jarrutus_tortulla.JPG
    59,5 KB · Luettu: 300
En ymmärrä valitusta merkeistä, mutta se itseäkin ihmetyttää, että verrataan ihan eri kategorian renkaita toisiinsa, varsinkin kun ihmiset sitten tuijottaa testejä niin katsovat siitä onko joku merkki hyvä. Eli tyyliin verrataan UHP-rengasta ja eco renkaaseen.

Se on vähän kuin vertaisi Intelin mobiiliprossua Threadripperiin ja toteaisi että Intelit on hitaita ja AMD:t kuluttaa tolkuttomasti sähköä.
 
Viimeksi muokattu:
180 päivää näyttäisi olevan nykyään aikaraja, jos kivijalassa rajana on kun ajat renkaalla? Helppo valinta. Jos vanha rengas hajoaisi, niin tuskin pystyisin ottamaan juurisyyhyn kantaa vaikka jotain rengastekniikkaa on tullut joskus luettua ja rengaskoneet pysyykin käsissä. Muutamat omalle kohdalle osuneet hajonneet rungot on tainneet johtua käyttäjästä..

Toin vain ilmi kokemukseni tästä toimittajasta ja jos tykkää taistella tuulimyllyjä vastaan, niin siitä vaan.
 
Korjaan itseäni, yksi runkovikainen Goodyear on kivijalasta tarttunut matkaan 15-20 vuotta sitten, reklamoidessa tasapainottivat uudestaan...loppuhuipennukseen...hammastanko hajosi.

En ymmärrä valitusta merkeistä, mutta se itseäkin ihmetyttää...

Lähti vähän laukalle homma, mutta yksi selventävä kuva miksi kuluttaja hyötyy keskihintaisten brändien testauksesta. Adac-testin kärkiviisikko 11-12 renkaan testistä. Kahdella kolmasosalla Michelinin hinnasta saa pito-ominaisuuksiltaan vastaavan Kumhon, jonka kulutuskestävyys oli testin paras.
 

Liitteet

  • adac_24.JPG
    adac_24.JPG
    34,7 KB · Luettu: 228
@null viitaten aiempaan rengaskeskusteluun. Tuo jarrutusmatkojen ja pidon erot jo pari astetta plussalla voivat olla renkaasta riippuen aivan jäätävät. Olen meinannut mennä käytetyillä ei nyt uusilla mutta runsaasti pintaa omaavilla kitkoilla tolppaan märällä asfaltilla 60kmh 80kmh vauhdeista poistumisrampille hidastaessa kun ajelin normaalisti juuri hankkimaani autoa kotiin. Tuntui muuten ihan normilta perus löysyyttä huomioimatta, mutta tuli märkä pätkä asfalttia ja jarrutus... ai saatana että oli paska fiilis kun tuntui ettei auto meinaa pysähtyä millään ja jakaja ja tolppa vain lähestyy.

Ja kuten aiemmin mainitsin, plussalla olevissa keleissä joissa osa oli talvi ja osa kesärenkailla... juu väsyneenä reagoin hitaasti mutta ei tuo auto tuntunut hidastuvan yhtään vs edellä ollut auto kesärenkailla ja tuloksena elämäni ensimmäinen ja toisiksi viimeinen kolari. Tuo viive auton suunnan muutoksissa, vetopidossa, jarrutuksissa yms on aivan jäätävä. Korostuu etenkin Nokian renkailla. Nokian kumit tuntuvat heräävän vasta kun mennään -5c tms. Sitä ennen ovat näin vähän liioitellen löysää paskaa. Toimivat kunnon talvessa hyvin, mutta lähellä nollaa tai plussalla ovat ihan täyttä paskaa. Jos normi Corolla tuntuu ihan eri autolta kesärenkailla, voit kuvitella eron yhtään sporttisemmissa autoissa.

EDIT: Vastaavasti, kesärengas (etenkin sporttisempi) on ihan täyttä paskaa kylmässä kelissä. Vetopito on minimaalinen ja tuntuu että yhtenä sekunttina pitoa on about normaalisti ja seuraavana pitoa ei ole yhtään. Huomiona, omat kokemukset ovat suurimmilta osin hot hatcheistä ja muista sporttisemmista malleista. On toki ollut useita "normi" malleja, mutta nuo sporttisemmat vielä korostavat eroa valtavasti.
 
@null viitaten aiempaan rengaskeskusteluun. Tuo jarrutusmatkojen ja pidon erot jo pari astetta plussalla voivat olla renkaasta riippuen aivan jäätävät. Olen meinannut mennä käytetyillä ei nyt uusilla mutta runsaasti pintaa omaavilla kitkoilla tolppaan märällä asfaltilla 60kmh 80kmh vauhdeista poistumisrampille hidastaessa kun ajelin normaalisti juuri hankkimaani autoa kotiin. Tuntui muuten ihan normilta perus löysyyttä huomioimatta, mutta tuli märkä pätkä asfalttia ja jarrutus... ai saatana että oli paska fiilis kun tuntui ettei auto meinaa pysähtyä millään ja jakaja ja tolppa vain lähestyy.

Ja kuten aiemmin mainitsin, plussalla olevissa keleissä joissa osa oli talvi ja osa kesärenkailla... juu väsyneenä reagoin hitaasti mutta ei tuo auto tuntunut hidastuvan yhtään vs edellä ollut auto kesärenkailla ja tuloksena elämäni ensimmäinen ja toisiksi viimeinen kolari. Tuo viive auton suunnan muutoksissa, vetopidossa, jarrutuksissa yms on aivan jäätävä. Korostuu etenkin Nokian renkailla. Nokian kumit tuntuvat heräävän vasta kun mennään -5c tms. Sitä ennen ovat näin vähän liioitellen löysää paskaa. Toimivat kunnon talvessa hyvin, mutta lähellä nollaa tai plussalla ovat ihan täyttä paskaa. Jos normi Corolla tuntuu ihan eri autolta kesärenkailla, voit kuvitella eron yhtään sporttisemmissa autoissa.

EDIT: Vastaavasti, kesärengas (etenkin sporttisempi) on ihan täyttä paskaa kylmässä kelissä. Vetopito on minimaalinen ja tuntuu että yhtenä sekunttina pitoa on about normaalisti ja seuraavana pitoa ei ole yhtään. Huomiona, omat kokemukset ovat suurimmilta osin hot hatcheistä ja muista sporttisemmista malleista. On toki ollut useita "normi" malleja, mutta nuo sporttisemmat vielä korostavat eroa valtavasti.

Äijällä on aika pähee signature, tulin sitä vain sanomaan.. Viestiin meni sekunti mutta siguun minuutti :)

Mitä noihin kesärenkaisiin tulee niin ennakointi ja turvavälit lienee se paras juttu, vaikka foorumin f1-katukuskit laskee niitä hidastuvuuksia ja millisekunteja..
 
Äijällä on aika pähee signature, tulin sitä vain sanomaan.. Viestiin meni sekunti mutta siguun minuutti :)

Mitä noihin kesärenkaisiin tulee niin ennakointi ja turvavälit lienee se paras juttu, vaikka foorumin f1-katukuskit laskee niitä hidastuvuuksia ja millisekunteja..
Sigu on tarkoituksella pitkä, lyhentämään viestejä teknisellä puolella jos/kun tulee ongelmaa mitä en osaa itse ratkoa, tai vastaavasti osaan antaa vastauksen. Helpottaa viestintää kummasti kun ei tarvitse eriksen listata sitä tätä ja tuota. Olen itse joutunut tarkistamaan oman setupin speksejä tuosta sigusta pariin kertaan kun olen miettinyt asiaa xyz :D. Ei kaikkea voi muistaa. Ollut siis jo Muron puolelta.

Ja juuri tuota turvaväliä ja ajankohtaa painotan... Voit ajaa kesänakeilla/talvinakeilla... mutta se pitää olla ns. oikeassa kelissä, oikealla ajotavalla ja oikeassa tilanteessa. Et sä prkl lähde peilijäille kesänakeilla, mutta mikä ongelma on painaa +5c sulalla kelillä jos ei ole kiire tai muuten ei pakollinen ajo.
 
Linglong GreenMax on nyt Kärkkäisellä tarjouksessa. Nappasin sieltä juuri uudet lama-ajan budjettirenkaat omaan ja emännän autoon. Eiköhän noillakin ole ihan riittävän kelvollista ajella.

Ainakin nämä koot tarjouksessa 2.4. asti:
 
Kyllä LL ajaa, kuluneina ne alkaa jyrisemään, mutta senkin sietää.
 
LL olivat vähän kuluineina liukkaat sateella joku vuosi sitten, toiv parantuneet..
Autodoc löytyi Kumhon ps91 235/35/20 ja ps71 275/30/20 reiluun 600€, eiköhän noilla kesän ajele :)
 
Qirin 990 EV kiinnostaa, 245/50R20 kokona ja nuo saisi alle viiteensataan kotia. Onkohan tuosta EV-versiosta kokemuksia?
 
1001 renkaat käyttää tota nykyää saakeli hidas yliviikko menny saksassa seissy 3päivää onko kokemuksia?

 
Ahaa. @kimmoko mukana kuviossa, hyvä:giggle:

Todellakin. Nimimerkin viestit ovat puhdasta kultaa.

Jos nyt ketjun aiheeseen jotain kommentoisi niin tekisi mieli jo heittää alle uunituoreet GY Efficient Grip performance 2 renkaat, mutta ensiviikolla saattaa tulla vielä lunta ja on ns. pakollista ajoa aamusta niin ei taida uskaltaa. Vaikka 93% todennäköisyydellä kesärenkaat olisi ihan ok. Kevät tulee, aurinko paistaa ja tie on kuiva niin tulee ajettua selvästi reippaammin niin sehän on nastoille melkoista myrkkyä...
 
Viimeksi muokattu:
1711785459344.png


miten voi olla näi hidasta toimintaa?
Pääsiäinen? Ei se nyt minusta ole erityisen hidasta jos ei yhdessä tai kahdessa arkipäivässä tullut Saksasta Suomeen.

Turha noita seurantoja on pyhinä kytätä, tuskin juuri missään kuljetuksessa tapahtuu ennen tiistaita mitään, vaikka olisi saman kaupungin sisällä lähetetty paketti.
 
Viimeksi muokattu:
Westlaket nyt olleet alla. Tänä yönä kovassa vesisateessa pärjäsivät todella hyvin ei mitään ongelmaa, sekä kyllä lumi yllätti autoilijan niin jopa lumi/räntä sohjossa toimi erittäin hyvin vaikka siinä ratkaisee ajotaidot, ennakointi jne enkä sitä suosittele. Ainakin ensivaikutelma hemmetin hyvä!
 


All weather kesärenkailija kääntää vaan kylkeään ja lähtee rauhallisin mielin aamuliikenteeseen ajallaan. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
All weather kesärenkailija kääntää vaan kylkeään ja lähtee rauhallisin mielin aamuliikenteeseen ajallaan. :tup:

Tavallaan talvirengas + all season (/weather?) kombo on ihan järkevä Suomeen koska eipä täällä kesä erityisen pitkä tai kuuma ole jolloin kesärenkaat ovat parhaimmillaan. Varsinkin syksyllä ajellaan paljon melko kylmissä keleissä ja ymmärtääkseni silloin nuo ympärivuotiset pärjäävät ihan kohtuullisesti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 336
Viestejä
4 509 854
Jäsenet
74 355
Uusin jäsen
anomuumi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom