Ongelma noissa "kiinakumeissa" on tosiaan se, että ei voi olla koskaan varma mitä saa. Koska se firma joka niitä teetättää, takuuvarmasti ottaa sieltä mistä halvimmalla saa eikä laatuasiat ole niin justiinsa.
Eli se rengastestissä sattumalta joskus menestynyt saattaa olla tehtaan x tuotantoa käyttäen suunnitelmia y, mutta kun ostat sen "saman" renkaan puoli vuotta myöhemmin tai eri kokoisena, niin se onkin tehtaan z tekemä uudelleenbrändäys. En epäile hetkeäkään etteikö siihen renkaan sivuvalliin paineta vaikka "black round pirellis" jos asiakas niin tahtoo.
Juu, näen asian jokseenkin samoin. Toisaalta itse uskon että esim. Landsail Qirin 990 voi hyvinkin olla ok hyvä rengas, ehkäpä Trianglekin ja muut. Jos nuo olisi testattavana säännöllisesti, niin tavallinen käyttäjä pysyisi paremmin kartalla mihin suuntaan on menty. Tästä toisaalta päästäänkin siihen aasinsiltaan joka vie omissa silmissäni yhden suurimman ongelman luokse.. Vannetukku.fi jonka maahantuomissa renkaissa ja niiden markkinoinnissa toistuu tietty kuvio..
Renkaat mainostavat testimenestystä tyyliin vuodelta 2015 (
Goodride SA37), 2017 (LingLong Greenmax kesärengas), 2016(TM), 2017(Tuulilasi) (Nankang Sportnex AS-2+), Offtopicina talvirengas Triangle jonka markkinoinnissa viittauksia vanhaan Nokian Hakkapeliitta R:n, muitakin varmaan löytyy. Noita kaikkia kuitenkin yhdistää Vannetukku joka aikoineen auttoi rakentamaan Triangle brändiä mm. 10 000km käyttökokeella talvirenkaan osalta yhteistyössä IS:n kanssa.. Joten omissa silmissä se on lopulta Vannetukku joka eniten kusee noiden kiinalaisbrändien muroihin, koska tuo liian pitkä testimenestyksen mainostaminenhan johtanut mm. siihen että käsittääkseni Vannetukun maahantuomia renkaita ei enää juurikaan suomessa testata. Tuo Kontiohan menee sinällään samaan sarjaan noiden kanssa.. En listannut kaikkiin linkkiä renkaaseen, sillä näyttäisi että vannetukun maahantuomissa renkaissa myyjät käyttävät pitkälti samoja tekstejä sivuillaan mitä vannetukku itsekin..
jo pelkkä whois goodride.fi , trianglerenkaat.fi (joka ei muuten enää toiminnassa itse sivu), tyrelia.com johtavat sylttytehtaalle..
Toisaalta taas Trianglen kesärenkaita Vannetukussa on nyt osaa malleja hyvin rajoitetusti, osaa hieman enemmän, mutta esim Motonetin myymää uudempaa, paremman märkäpidom omaavaa ReliaX sarjaa ei vannetukulla näy lainkaan. Toisaalta sikäli ymmärrettävää että panostavat nyt Kontio brändiin, mutta hieman ehkä noloa että brändin slogan on "hyvä pito on jokamiehenoikeus" ja märkäpitoluokka on C ja mahdollinen / potentiaalinen valmistaja Triangle Tyre Co tuolla Triangle ReliaX sarjallaan yltää viimein B luokitukseen..
tldr: Toki kiinalaisissa kuten muissakin voi jo 6kk päästä tulla muutoksia seoksiin ym. mutta jos muita aloja katsoo, niin sinällään uskon että jos kiinalaiset ovat saaneet jossain vaiheessa käsiinsä oikeasti hyvän seoksen, ovat he kyllä tarpeeksi fiksuja tekemään muutakin kuin painamaan vtrl+c & ctrl+v. Eli osaavat varmasti tehdä myös laatua ja heidän omissa tuotteissaan helppo kuvitella että kiinan valtio kompensoi jotta hinnat pysyvät alhaisina ja saavutetaan markkinaosuuksia.. Mutta toisaalta niinkin, että valmistavat varmasti juurikin sen laatuista mistä maksetaan & voi olla että sinne premium tasoon se laatu ei aivan riitä, ehkä.. Itse en tosiaan ole kiinan kumeja kokeillut ainakaan vielä, mutta Korealaisia Hankookeja kyllä.. Ja tuon markkinointitavan vuoksi jos päätyisin kokeilemaan, haluaisin toisaalta välttää vannetukun kautta kulkeneita renkaita..