Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos on oikein viimeisen päälle rengasharrastaja, niin mikä ettei, kesäksi kesärenkaat, talveksi talvirenkaat ja syys-lokakuuksi/maalis-huhtikuuksi välikelin renkaat.
Tämä tosin vaatii, että kuluttaa kaikki setit loppuun ennen kovettumisikää. Monen kohdalla ajoa tulisi liian vähän.Nyt löytyi: Pääkirjoitus: Kolmas rengassetti – iso lisä välikelin turvallisuuteen
"[...]
Kerralla kuluu vain yksi rengassetti, joten ainakaan pidemmällä tähtäimellä lisäkuluja ei tulisi muusta kuin kolmannesta vannesarjasta.
Kesärengastestissä yllätys: Kallein rengas jäikin viimeiseksi
Ruotsalaisen Vi Bilägare -lehden kesärengasvertailussa on hämmentävä lopputulos. Testi kallein rengas jäi siinä viimeiseksi, halpisrenkaiden taakse.www.iltalehti.fi
Eipä niitä juuri muita kelejä taida ollakaan. Tie on joko kuiva tai märkä.
Tämä tuskin pärjäisi talvirengastestissä yhtään paremmin.
Erityisen heikot arviot CrossClimate2 sai märkäpidosta (2/5) sekä kuivapidosta (1/5). Sen jarrutusmatka kuivalla asvaltilla 100 km/h nopeudesta oli peräti 5 metriä pidempi kuin Continentalilla, ja yli metrin enemmän kuin toiseksi huonoimmalla renkaalla, LingLong ComfortMasterilla.
Osaatko heittää yhtään linkkiä. Pitäisi pystyä heittämään pomon eteen arvosteluita/muuta vakuuttavaa.Nexeniltä valkkaat jotain tai sitten Goodyear lisämallinimellä Soundcomfort tmv.
Yritän muistaa katsoa aamulla/amupäivällä. 16" ovat, muistaakseni 205 leveät mutta mikä oli profiili. Vakio Corollan koko. Menee päivä kun katson MX-5:n ajokunnon, latailen akun jne jne... pitää katsoa myöhemmin jos en muista aamulla tutkia kesänakeista tai varastolla talvinakeista.Anna rengaskoko.
Tämä tosin vaatii, että kuluttaa kaikki setit loppuun ennen kovettumisikää. Monen kohdalla ajoa tulisi liian vähän.
Given 88% while driving a Fiat 500 Abarth (205/45 R17) on a combination of roads for 3,200 spirited miles
I use Nokian Weatherproof tyres at late autumn and early spring in southern Finland. I have them going on for second year now. In summer I use 215/40 ZR 17 Michelin Pilot Sport 4 and in winter 205/45R17 Nokian Hakkapelitta 8. I have had PS4's about 3 years now and Hakkapelitta 8's are 7 years old now. In my opinion those Weatherproof's are not so far off in dry as PS4's at under 5 C and wet grip is also quite good in them. Also those are not far off in grip with those old studded tyres at ice and snow. I think my driving style is a bit sporty and I drive mostly in country roads and motorways.
Helpful 26 - tyre reviewed on November 16, 2022
no en menee tosi nätisti eikä oo laina auto niiku kaikilla täällä
Ei kannata liikaa välittää tuon sankarin säädöstä. Parempi jättää huomiotta niin tulee ehkä vähemmän turhia viestejä ja perseilyä.aijaa mistäs moisen tiedät? Mulla ei ole ainakaan velaksi ostettu auto. Mut tuollaisella asenteella saa vielä jonkun hengen pois liikenteessä..
Ei kannata liikaa välittää tuon sankarin säädöstä. Parempi jättää huomiotta niin tulee ehkä vähemmän turhia viestejä ja perseilyä.
Ite ajelin ennen vuoden ympäri, mutta kyllähän se kalliimmaksi tulee, kun ne kuluu yllättävän paljon kesäaikaan. Tuntumassa en juurikaan mitään huomannut, märälläkin pitoa oli mielestäni ihan riittävästi, kunhan vain ajaa järki päässä.Toimiiko kitkarenkaat kesällä? Olen lukenut, että ei, mutta onko tuo totta? Pitäisi uusia renkaat ja omalla ajomäärällä vähän houkuttelisi vain hankkia yhdet hyvät kitkat, mutta jos se ei ole toimiva ratkaisu niin sitten ei tietenkään kannata.
Tähän on yksinkertaisempikin ratkaisu. Ostaa jämäkkärunkoiset ja hyväpitoiset kitkarenkaat esim. Continental VikingContact 7 niin ne on hyvät talvella ja välikausilla (loppusyksy/alkukevät). Kesällä sitten itselle ja omalle lompakolle sopivilla kesärenkailla.
Michelin Primacy 4 +:t tuli alle. Ensimmäinen fiilis on hiljaisuus.
edit. pikkukoossa, 225, 50/17"
Kulutuskestohan on yleensä Michelineissä ollut ripsun paremmalla tolalla kuin muilla merkeillä.Itse kans meinasin laittaa nuo Michelin Primacyt, 255/50/19 koossa. Kun ovat kuuleman mukaan hiljaiset ja hyvällä vierintävastuksella.
Mutta sitten luin TM:n rengastestin jossa huomasin että Michelineissä on vain 6,4mm kulutuspintaa uutena. Kun muissa 7-8mm
Ei sitten tehnyt mieli alkaa ostamaan rengasta jossa on yhden kesän verran vähemmän kulutusvaraa kuin muissa. Joten joutui nyt sit katselemaan muita. Varmaan mennään Pirellin Scorpioneilla jotka tuntuu kestävän sen muutaman kesän ainakin ajella omilla ajoilla, kun sellaiset nyt alla.
Tämä tosin vaatii, että kuluttaa kaikki setit loppuun ennen kovettumisikää. Monen kohdalla ajoa tulisi liian vähän.
Itse kans meinasin laittaa nuo Michelin Primacyt, 255/50/19 koossa. Kun ovat kuuleman mukaan hiljaiset ja hyvällä vierintävastuksella.
Mutta sitten luin TM:n rengastestin jossa huomasin että Michelineissä on vain 6,4mm kulutuspintaa uutena. Kun muissa 7-8mm
Ei sitten tehnyt mieli alkaa ostamaan rengasta jossa on yhden kesän verran vähemmän kulutusvaraa kuin muissa. Joten joutui nyt sit katselemaan muita. Varmaan mennään Pirellin Scorpioneilla jotka tuntuu kestävän sen muutaman kesän ainakin ajella omilla ajoilla, kun sellaiset nyt alla.
Jaa, tuollainen vaimennusrengas onkin todella mielenkiintoinen tuote, enpä ole aiemmin kuullutkaan!
Ainakin mulle kesärenkaan hiljaisuus on tärkeydessä top 3:ssa. Onko jollain tietoa noista, hiljentääkö melua lähellekään sitä mitä mainos lupaa, ”up to -4dBA”?
SoundComfort-tekniikka
www.goodyear.eu
Jep, soundcomfort. Niitä on alkanut ilmestyä merkille jos toisellekin, omilla markkinointinimillään oc...
Katsoin TM:n kesärengastestistä että Nokian Hakka Blue 3:t voisi olla hyvät seuraavat renkaat. Jostain kuitenkin luin että Nokiat olisi kovia halkeilemaan. Onko siinä perää vai kannattaako hankkia?
Katsoin TM:n kesärengastestistä että Nokian Hakka Blue 3:t voisi olla hyvät seuraavat renkaat. Jostain kuitenkin luin että Nokiat olisi kovia halkeilemaan. Onko siinä perää vai kannattaako hankkia?
Alle 3v vanhoja nokian kesärenkaita on ollut missä jo kulutuspinnan urien pohjissa halkeamat joista näkyy kudokset. Ei varmasti mikään tosi yleinen juttu mutta voi pikkusen vituttaa jos sattuu kohdalle.Ei ne mitään halkeile, jos eivät hyvin vanhoja ole tai auringossa säilytetyt. Mulla on autossa yhden kesän ajetut Hakka Blue 3:t ja ihan hyvät ovat.
Pikkasen pehmeät ajettavat, no profiilikin on aika korkea. Kuluminen vähän niin ja näin, mutta ajotapakaan ei ole aina sieltä rauhallisemmasta päästä.
Mm. hyvää märkäpitoa kai mainostavat.
Ja Hakka turva on voimassa vain yhden vuoden. Että ei tule sieltäkään apuja jos halkeilee.
Hakka-turva® on Nokian Tyres Hakka® ja Hakkapeliitta®-rengassarjan mukana tuleva ainutlaatuinen ilmainen palvelu, joka takaa sen, että jos asianmukaisesti käytetty rengas rikkoutuu tapaturmaisesti korjauskelvottomaksi, saat tilalle uuden vastaavan tuotteen veloituksetta Nokian Tyres -renkaita myyvästä liikkeestä Suomessa, Ruotsissa tai Norjassa. Hakka-turva® on käytössä rekisteröidyille käyttäjille.
Ei pinta ala halkeilemaan, jos sitä tarkoitit, mutta kovin tunnettuja ovat runkojen hajoamisista. Kesärenkaisiin ei kannata satsata enempää rahaa kun mid-segmentin renkailla pärjää aivan hyvin suomen kesässä, jopa budjetti luokan renkaat riittää. Talvirenkaat sitten erikseen. Oikea rengasvalinta tietenkin riippuu millaisilla teillä liikkuu ja minkälaista viikko matkaa tekee sekä mitä itse hakee renkaalta.Katsoin TM:n kesärengastestistä että Nokian Hakka Blue 3:t voisi olla hyvät seuraavat renkaat. Jostain kuitenkin luin että Nokiat olisi kovia halkeilemaan. Onko siinä perää vai kannattaako hankkia?
Ei pinta ala halkeilemaan, jos sitä tarkoitit, mutta kovin tunnettuja ovat runkojen hajoamisista. Kesärenkaisiin ei kannata satsata enempää rahaa kun mid-segmentin renkailla pärjää aivan hyvin suomen kesässä, jopa budjetti luokan renkaat riittää. Talvirenkaat sitten erikseen. Oikea rengasvalinta tietenkin riippuu millaisilla teillä liikkuu ja minkälaista viikko matkaa tekee sekä mitä itse hakee renkaalta.
Kyllä mä tuon Berchin viestin ymmärsin ja olen itse samoilla linjoilla. Suomen kesässä premium on turhaa, koska vähemmälläkin pärjää. Kesällä pitoa on joka tapauksessa paljon. Eikä halvemmalla renkaalla harmita niin paljoa jos alkaa halkeilemaan tms. kun on edukkaampi uusia.Tästä ei jäänyt kyllä mitään käteen. Ensin ei kannata satsata, mutta sitten kuitenkin kannattaa
Kyllä mä tuon Berchin viestin ymmärsin ja olen itse samoilla linjoilla. Suomen kesässä premium on turhaa, koska vähemmälläkin pärjää. Kesällä pitoa on joka tapauksessa paljon. Eikä halvemmalla renkaalla harmita niin paljoa jos alkaa halkeilemaan tms. kun on edukkaampi uusia.
Talvella sitä pitoa puolestaan tarvitsee maksimit, joten sinne sitten parhaat merkkirenkaat.
Mutta makuasia joka tapauksessa, voi sitä premium-kesääkin ostaa jos lompakko kestää ja premiumia tekee mieli.
Itse ostin aiemmin GY EfficientGrippiä, kun se oli merkkirenkaista halvin. Tuntui optimi ratkaisulta. Nyt olen siirtynyt pykälää alemmaksi. Tässä mun nykyinen short list:
- Linglong GreenMax HP010
- Kumho Ecowing ES31
- Hankook Ventus Prime 3 K125
- Hankook Ventus Prime 4 K135
- Landsail Sentury Qirin 990
- Kormoran Road Performance
Monta vastausta olikin jo. Omat kokemukset ikuisuuden takaa ja alle sulivat jo silloin.Katsoin TM:n kesärengastestistä että Nokian Hakka Blue 3:t voisi olla hyvät seuraavat renkaat. Jostain kuitenkin luin että Nokiat olisi kovia halkeilemaan. Onko siinä perää vai kannattaako hankkia?
Tähän on yksinkertaisempikin ratkaisu. Ostaa jämäkkärunkoiset ja hyväpitoiset kitkarenkaat esim. Continental VikingContact 7 niin ne on hyvät talvella ja välikausilla (loppusyksy/alkukevät). Kesällä sitten itselle ja omalle lompakolle sopivilla kesärenkailla.
Tere haussa kesäkumit 245/35r19 ja on olevinaan kauheen vaikeeta valinta, ajatus yleinen halvalla hyvää tai kohtalaista:
-TRIANGLE EFFEXSPORT TH202
-SAILUN ATREZZO ZSR2 (onko uus 2 malli yhtään parempi kuin edeltäjänsä?)
-landsail qirin 990 (nämä menestyivät joskus testeissä hyvin, mikä tilanne nykyään)
-linglong sportmaster
Vai ihan jotain muuta?
Nää pyörii kaikki siinä 80e-95e kpl hintaan. Landsailit on toiminu toisessa autossa 18" koossa ihan hyvin, mutta yllättäen jossain uudessa testissä olivat viimeisten joukossa. Tuossa hintaluokassa varmaan on ihan sama lopunviimein minkä valitsee, mutta vaikeeta se tuntuu silti olevan.Tere haussa kesäkumit 245/35r19 ja on olevinaan kauheen vaikeeta valinta, ajatus yleinen halvalla hyvää tai kohtalaista:
-TRIANGLE EFFEXSPORT TH202
-SAILUN ATREZZO ZSR2 (onko uus 2 malli yhtään parempi kuin edeltäjänsä?)
-landsail qirin 990 (nämä menestyivät joskus testeissä hyvin, mikä tilanne nykyään)
-linglong sportmaster
Vai ihan jotain muuta?
Onko jollain tietoa noista, hiljentääkö melua lähellekään sitä mitä mainos lupaa, ”up to -4dBA”?
SoundComfort-tekniikka
www.goodyear.eu