Kesärenkaat - yleisketju

Eli koska sinulla on hyviä kokemuksia kyseisistä renkaista, niin muilla ei voi olla huonoja?
Kyllä se vika on ajotavassa tai kulmissa, jos auto syö takarenkaita tuohon tahtiin. Se että sinun auto syö takarenkaita, ei ole landsailin vika.
 
Tulipa ostettua sailunin 19” 255/35 renkaat.. ei ainakaan mitkään hiljaiset oo..
 
Ei mulla ainakaan 525D (E61) bemussa ole Landsail 588:t kuluneet nimeksikään. Toinen kesä lähtee niillä. Kaiken kaikkiaan tyytyväinen edelleen niihin. Yhdessä hieman pystyheittoa, mutta ei yli toleranssin (Hunter Roadforce). On nuo E6x-mallit vaan kovin herkkiä tärinöille. Ei kyllä ole mitenkään sportti renkaat ja reippaasti saa pitää painetta. Pappa-kruisailuun ihan ok.
 
Ei mulla ainakaan 525D (E61) bemussa ole Landsail 588:t kuluneet nimeksikään. Toinen kesä lähtee niillä. Kaiken kaikkiaan tyytyväinen edelleen niihin. Yhdessä hieman pystyheittoa, mutta ei yli toleranssin (Hunter Roadforce). On nuo E6x-mallit vaan kovin herkkiä tärinöille. Ei kyllä ole mitenkään sportti renkaat ja reippaasti saa pitää painetta. Pappa-kruisailuun ihan ok.
Näissä kommenteissa auttaisi aina tieto paljonko kesän aikana tulee kilometrejä, arviokin on tyhjää parempi.
 
Näissä kommenteissa auttaisi aina tieto paljonko kesän aikana tulee kilometrejä, arviokin on tyhjää parempi.

Ei mitään käsitystä, mutta vuodessa tulee sen 18 tkm. Paljonko siitä on sitten kesärenkailla jäänee arvoitukseksi? Pointti oli, että eivät ne ihan silmissä häviä ainakaan.

-Edit
Ehkä kesä vs talvi on 7/5 kuukautta, joten viime kaudella tuli sen 10 tkm kesänakeilla ja hyvin näyttää pintaa olevan Landsaileissa. Onko sitten kumiseokset aina samaa, ken tietää?
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna uudet Pirellin scorpion verdet alle ja kovaa ajoa. Kantavuutta nykyisiin luokkaa enemmän (105) , joten toivottavasti ovat samalla hieman jäykemmät kuin nyt alla olevat Dunlopin Sportmaxxit (101).
 
Oisko noista kokemuksia? Käsittääkseni Nankang on ihan ok merkki?


Edit: Paikallinen pulju tarjoaa Nankang NS-2 235/35 R19 töineen 175€/pari, varmaan kannattaa tarttua?

TRACMAX X PRIVILO TX-3 töineen saman 350€. Kumpi lie parempi.

Edit 2: TRIANGLE TH201 SPORTEX sais 360€. Tigar UHP ois 390€. Noista kai se pitäisi joku valita.
Tilasin tuon TRACMAX X PRIVILO TX-3 235/35 R19 sarjan 349€ töineen. Jopparin mukaan parhaita halppisrenkaita, kuten täällä oli aiemminkin todettu.
 
Huomenna uudet Pirellin scorpion verdet alle ja kovaa ajoa. Kantavuutta nykyisiin luokkaa enemmän (105) , joten toivottavasti ovat samalla hieman jäykemmät kuin nyt alla olevat Dunlopin Sportmaxxit (101).
Toissapäivänä laitoin alle Pirelli scorpion verdet 225/55 17. Hintaiseksekseen 66€/kpl mainiot kumit, vaativat sen 0,3 Bar lisäpainetta ohjearvosta täyteen lastattu ja mittattuna kylmästä renkaasta 0°c . Eteen laitoin 2,7 Bar ja taakse 2,9 Bar , takana riittää ohjearvo 2,9 Bar, Citroen C5 x7 .
 
Viimeksi muokattu:
Toissapäivänä laitoin alle Pirelli scorpion verdet 225/55 17. Hintaiseksekseen 66€/kpl mainiot kumit, vaativat sen 0,3 kPa lisäpainetta ohjearvosta täyteen lastattu ja mittattuna kylmästä renkaasta 0°c . Eteen laitoin 2,7 kPa ja taakse 2,9 kPa Citroen C5 x7 :aan.
Nyt taisi mennä mittayksiköt sekaisin. 1 kilopascal 0,01 Bar eli aika tyhjillä kumeilla ajelisit.
 
  • Tykkää
Reactions: JTK
Toissapäivänä laitoin alle Pirelli scorpion verdet 225/55 17. Hintaiseksekseen 66€/kpl mainiot kumit, vaativat sen 0,3 Bar lisäpainetta ohjearvosta täyteen lastattu ja mittattuna kylmästä renkaasta 0°c . Eteen laitoin 2,7 Bar ja taakse 2,9 Bar , takana riittää ohjearvo 2,9 Bar, Citroen C5 x7 .
Hyvä tietää, kiitos vinkistä. Omat ovat koossa 235/55R19 ja autona Renault Espace.
 
Kärkkäisten sikapäiviltä 185/65/r15 linglongit hintaan 148e toimituksineen ja paikallisen pajan vanteelle laitto+tasapainotus 50 = 198e ja itse allelaitettuna koska pitää saada pulttipyssyn hinta kuoletettua. Maksimaalista ajoa ja mikä voi mennä pieleen?

Itsellä tuli samat Linglong Greenmax Hp010 renkaat ja tyytyväinen olen kyllä ollut nyt viikon testillä. Aloin epäilemään kuitenkin, että mahtaako renkaani olla asennettu oikein päin vanteille :D kuskin puolella molemmissa renkaissa on ulkopuolella punainen ja keltainen täplä ja toisella puolella ne on sisäpuolella, eli ei näkyvissä. Mistä tiedän onko renkaat oikeinpäin asennettu? Renkaissa ei ole inside/outside merkintää, eikä taida olla nuoltakaan ilmoittamassa pyörimissuuntaa... Vinkkejä otetaan vastaa, kiitos!
 
Itsellä tuli samat Linglong Greenmax Hp010 renkaat ja tyytyväinen olen kyllä ollut nyt viikon testillä. Aloin epäilemään kuitenkin, että mahtaako renkaani olla asennettu oikein päin vanteille :D kuskin puolella molemmissa renkaissa on ulkopuolella punainen ja keltainen täplä ja toisella puolella ne on sisäpuolella, eli ei näkyvissä. Mistä tiedän onko renkaat oikeinpäin asennettu? Renkaissa ei ole inside/outside merkintää, eikä taida olla nuoltakaan ilmoittamassa pyörimissuuntaa... Vinkkejä otetaan vastaa, kiitos!

Kyllä renkaissa pitäisi olla Outside-merkintä olemassa, itselle ei ainakaan ole tullut vastaan sellaisia renkaita missä ei merkintää olisi ollut. Keltainen ja punainen täplä ovat merkintöjä jotka pitäisi olla ulkopuolella, koska esim. keltainen kohta kertoo renkaan keveimmästä kohdasta jonka tulisi olla venttiilin kohdalla.
 
Itsellä tuli samat Linglong Greenmax Hp010 renkaat ja tyytyväinen olen kyllä ollut nyt viikon testillä. Aloin epäilemään kuitenkin, että mahtaako renkaani olla asennettu oikein päin vanteille :D kuskin puolella molemmissa renkaissa on ulkopuolella punainen ja keltainen täplä ja toisella puolella ne on sisäpuolella, eli ei näkyvissä. Mistä tiedän onko renkaat oikeinpäin asennettu? Renkaissa ei ole inside/outside merkintää, eikä taida olla nuoltakaan ilmoittamassa pyörimissuuntaa... Vinkkejä otetaan vastaa, kiitos!
Jos ei ole outside/inside merkintää eikä merkittyä pyörimissuuntaa niin ei niitä silloin voi väärin laittaa. Ne täplät merkitsee tehtaalla hyväksi todettua kohtaa venttiilinpaikalle, että rengas on tasapainossa, mutta ei ne silti aina toimi niin.

Valmistajan mukaan rengas on (Non Directional / Symmetric) eli ei ole mitään merkitystä miten päin se vanteilla on.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ei ole outside/inside merkintää eikä merkittyä pyörimissuuntaa niin ei niitä silloin voi väärin laittaa. Ne täplät merkitsee tehtaalla hyväksi todettua kohtaa venttiilinpaikalle, että rengas on tasapainossa, mutta ei ne silti aina toimi niin.
Esimerkiksi Pirelleissä "Scorpion Verde" se outside/inside merkintä on todella pienellä mainittu renkaan kyljessä.
 
Pitäisi Peugeot 508 SW 2013 kesäkumit pistää uusiksi. Tällä hetkellä alla jotkut halpis kiinanaiset, mutta pitäis vähän laadukkaampaa saada alle. Renkaan koko on lapuissakin 215/60/16, mutta kelpaisko renkaaksi myös 205 variantti? Onko suosituksia?
 
Dunlop Sport BluResponse 215/60 R16 99H XL @ rengas-online.com Hiljaiset ja kevyesti rullaavat.

Halvempi laatuvaihtoehto.

Perus Baarumit.
 
Tänään tuli alle Kapsen S2000 kumit. Tuttu myyjä ylisti hinta/laatusuhdetta ja taksikuskit kuulemma hakee jonossa näitä kun on hiljaiset ja silti kestävät. Pitää ottaa huomenna kunnon tyypit.
Edessä 225/45R17 ja takana 245/45R17 jäi maksamaan 270€ + 40€ alle laitto.
 
Camskillillä on kiinnostavasti tullut tuota Maxxis Premitra HP5 rengasta tyrkylle aika tarkkaan samalla hinnalla, kuin Uniroyalin Rainsport 5sta.
Houkuttelevan edullinen rengas siihen, että tuota on jo useammassakin testissä ollut mukana ja menestynyt yllättävän hyvin.
Kuitenkin hintaero verrattuna "merkkirenkaisiin" on 30-50€ kappaleelta, mikä alkaa jo tuntumaan.
 
Oisko noista kokemuksia? Käsittääkseni Nankang on ihan ok merkki?


Edit: Paikallinen pulju tarjoaa Nankang NS-2 235/35 R19 töineen 175€/pari, varmaan kannattaa tarttua?

TRACMAX X PRIVILO TX-3 töineen saman 350€. Kumpi lie parempi.

Edit 2: TRIANGLE TH201 SPORTEX sais 360€. Tigar UHP ois 390€. Noista kai se pitäisi joku valita.
Ei oo nankangeista kauheasti kokemuksia.. rengasmyyjä möi mulle mielummin sailunit vaikka nankangit ois olleet huomattavasti kalliimmat
 
Vetäkää mieluummin all season/all weather, mutta älkää klisutelko talvirenkailla. :beye:
Hiuksenhienosti eri asia jos ajaa vanhat kitkat loppuun ja tietää mitä tekee kun sattuu sadepäiviä kohdalle. < En siltikään suosittele kokemattomalle, vaikka itse olen tekemässä paraikaa samaa, mutta 1,5milj kilometriä ratin takana. :btooth:
Jotkut V-nopeusluokan Keski-Euroopan kitkat nyt jotenkin menee suomalaisessa kesässä mutta pohjoismaisilla kitkoilla ei kannata edes yrittää. Nimenomaan märkäpito on akilleen kantapää.

Toisaalta Keski-Euroopan kitkat on oikein hyvät, kun lämpömittarissa on muutamia plusasteita. Satunnaisesta liukkaudestakin niillä selviää huomattavasti mallikkaammin kuin kesärenkailla.
 
Pitäisi Peugeot 508 SW 2013 kesäkumit pistää uusiksi. Tällä hetkellä alla jotkut halpis kiinanaiset, mutta pitäis vähän laadukkaampaa saada alle. Renkaan koko on lapuissakin 215/60/16, mutta kelpaisko renkaaksi myös 205 variantti? Onko suosituksia?

Tuolta lähtis testeissä hyviä sijoituksia kerännyt alle 80€/kpl
 
Rengas24 ei löydy enää 245/45R17 LANDSAIL LS588UHP 99W XL Kesärengasta, olivat todella hyvät ja maksoivat viime vuonna 62,87 euroa kappale. Mitään yhtä hyvää tuossa hinnassa tuskin löytyy :/

Paras hinta minkä löysin tähän hätään oli 68,09€ kpl
 
No nyt on vaihdettu Pirellit alle. Vaikuttavat kyllä todella hyvältä ostokselta, hiljaiset ja jäykemmät kuin aikaisemmat.
 
Onko täällä Nokian Hakka Blue 2 omistajia? Kahden vaiheilla ollut ostaako sarjan niitä vai Michelin Primacy 4. Jostain syystä alkanut tuo Nokialainen kiinnostamaan enemmän.
 
Autokansa on puhunut: Tämä rengasmerkki on ylivoimaisesti luotetuin Suomen teillä

Suomalaiset autoilijat luottavat tuttuihin rengasmerkkeihin, mutta yksi on ylitse muiden: eniten luottamusta herättää Nokian Renkaat.
Toiseksi eniten suomalainen kuluttaja luottaa Micheliniin ja kolmanneksi eniten Continentaliin.
Kyselyssä peräti 58 prosenttia vastaajista nimesi Nokian Renkaat luotetuimmaksi rengasmerkiksi. Michelin sai kyselyssä 17 prosentin kannatuksen ja Continental 5 prosentin kannatuksen.
 
Oisko noista kokemuksia? Käsittääkseni Nankang on ihan ok merkki?


Edit: Paikallinen pulju tarjoaa Nankang NS-2 235/35 R19 töineen 175€/pari, varmaan kannattaa tarttua?

TRACMAX X PRIVILO TX-3 töineen saman 350€. Kumpi lie parempi.

Edit 2: TRIANGLE TH201 SPORTEX sais 360€. Tigar UHP ois 390€. Noista kai se pitäisi joku valita.

Itsellä tällä hetkellä alla nankang ns-20 koossa 215-55-17, enkä kyllä toista kertaa ole hommaamassa. Edelliset LingLongitkin tuntui paremmilta.

Auto tuntuu todella ajettavalta, ei tunnu ollenkaa hyvältä. Vetelee ja menee miten sattuu. Painetta renkaissa on riittävästi ja ennenkuin joku ehtii sanoa renkaiden suuntauksista, niin ne ovat tarkistettu.

Talvirenkailla ei mitään ongelmaa(Hankook ipike rs2), Menee niinkuin juna.

Nyt olisi haussa molempiin autoihin rengassarjat.

Onko kokemuksia barum bravuris 5?
 
Continental EcoContact 6 ajattelin laittaa uusiksi kesärenkaiksi, onko kokemuksia? Koossa 185/65 R 14 rengas-onlinessa 84,50€/kpl.
 
Kuinka yleistä on että edessä ja takana on erikokoiset renkaat? 225/45R19 on edessä ja 255/40R19 on takana, mietin että onkohan tuolla nyt jotain seksuaalista merkitystä että onko seuraavat renkaat kaikki saman kokoisia. Saa ehdottaa renkaita jotka olisivat vain mahdollisimman hiljaiset, muulla ei ole melkein edes väliä.
 
Onhan noita yleensä hieman erikoisemmissa kulkineissa. Ei merkitystä ellei ole neliveto, siihen en lähtis kikkailemaan.
 
Onhan noita yleensä hieman erikoisemmissa kulkineissa. Ei merkitystä ellei ole neliveto, siihen en lähtis kikkailemaan.
On neliveto. Osaatko sanoa että varmaan on sitten merkitystä silläkin että renkaat edessä ja takana olisivat samaa mallia/merkkiä? Oma perstuntuma olisi ettei tee hyvää laittaa continentalia eteen ja nokiaa taakse.
 
Kuinka yleistä on että edessä ja takana on erikokoiset renkaat? 225/45R19 on edessä ja 255/40R19 on takana, mietin että onkohan tuolla nyt jotain seksuaalista merkitystä että onko seuraavat renkaat kaikki saman kokoisia. Saa ehdottaa renkaita jotka olisivat vain mahdollisimman hiljaiset, muulla ei ole melkein edes väliä.

Aika monesti on varsinkin tehokkaammissa takavedoissa leveemmät renkaat takana. Onhan sitten tietyt autot missä ihan ajo-ominaisuuksien kannalta on suunniteltu että takana on leveemmät renkaat esim vanhemmat keskimoottoriset.

Itse laittaisin nelikkoon samankokoista joka nurkkaan, toki hieman riippuen mitä tehdaskin sinne on aikoinaan tarjonnut/laittanut.

Näitä erityisesti hiljaisuuteen pyrkiviä renkaita tullut muutamilta merkeiltä, mainospuheet ainakin lupailee tiedä sitten totuudesta:
Contti:
Goodyear:

On neliveto. Osaatko sanoa että varmaan on sitten merkitystä silläkin että renkaat edessä ja takana olisivat samaa mallia/merkkiä? Oma perstuntuma olisi ettei tee hyvää laittaa continentalia eteen ja nokiaa taakse.

Nelikossa ainakin pysyisin ite saman valmistajan malleissa joka nurkassa. Lakihan toki määrää vaan että samalla akselilla pitää olla samat renkaat. Yleisesti aina toki parempi pitää jokaisessa kulmassa samaa merkkiä/mallia, lähinnä renkaiden erilaiset ominaisuudet ja rungon vahvuus yms näyttelee sitten ääritilanteessa, jos on erilaisia renkaita sotkettu alle. Toki voivat hyvin toimiakkin, mutta huonosti valitsemalla voi olla hyvinkin mielenkiintonen ajettava :)
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka yleistä on että edessä ja takana on erikokoiset renkaat? 225/45R19 on edessä ja 255/40R19 on takana, mietin että onkohan tuolla nyt jotain seksuaalista merkitystä että onko seuraavat renkaat kaikki saman kokoisia. Saa ehdottaa renkaita jotka olisivat vain mahdollisimman hiljaiset, muulla ei ole melkein edes väliä.

BMW? Niissä leveämmät takanakit ollut pitkään yleisiä yhtään isompien vanteiden kanssa. Todennäköisesti takavanteet ovat tuuman tai puoli leveämmät myöskin, tämä haittaa renkaiden kierrätystä edestä taakse vaikka kumit olisikin yhtä leveät edessä ja takana. Joskus kuullut ainakin bmw jakolaatikoiden kärsivän sekarengastuksesta vaikkakin niitä saa tehtaalta tilattua.
 
Kuinka yleistä on että edessä ja takana on erikokoiset renkaat? 225/45R19 on edessä ja 255/40R19 on takana, mietin että onkohan tuolla nyt jotain seksuaalista merkitystä että onko seuraavat renkaat kaikki saman kokoisia. Saa ehdottaa renkaita jotka olisivat vain mahdollisimman hiljaiset, muulla ei ole melkein edes väliä.
www.willtheyfit.com kertoo, että nuilla renkailla on 1,5mm ero halkaisijassa, mikä on melko vähän (kulumallakin renkaisiin voi tulla isompi ero). Voivat siis hyvinkin olla jo tehtaalta tuommoisilla renkailla? Kannattanee vielä kuitenkin tarkistaa, minkä kokoiset renkaat siinä autossa kuuluu olla, eikä summissa ostaa eri- tai samankokoisia.
 
Kuinka yleistä on että edessä ja takana on erikokoiset renkaat? 225/45R19 on edessä ja 255/40R19 on takana, mietin että onkohan tuolla nyt jotain seksuaalista merkitystä että onko seuraavat renkaat kaikki saman kokoisia. Saa ehdottaa renkaita jotka olisivat vain mahdollisimman hiljaiset, muulla ei ole melkein edes väliä.
mitä jos kattois ihan rekisteriotteesta minkälaista rengasta alle saa laittaa eikä tumpata mitä mieleen tulee
 
Päädyin 1001renkaat ostamaan halpis Landsailit testiin. Lähinnä mielenkiinnosta että minkälainen pito / kulumiskestävyys. Jos ovat hyvät niin Michelinin hintaerotuksella saa melkeinpä toisen sarjan alle.
Landsailit nyt alla. Lopulliset kustannukset oli 273€ renkaat + 75€ allelaitto = 348€. En tiedä voittiko tai hävisikö tässä kikkailussa mitään. Toki jos ovat paremmat kuin Kormoranit mutta jää nähtäväksi. Ensituntumana ovat hiljaiset. Renkaita odottelin n. 1,5vk.
 
Tuli ennenaikaisesti kesärenkaiden uusiminen eteen ja kyselin lähialueen liikkeistä heti hyllystä löytyviä renkaita. Sain Contin PremiumContact 6:t tuoreella paistomerkinnällä melkein 50 euroa halvemmalla kuin rengas-onlinen hinta :thumbsup:
 
Kuinka yleistä on että edessä ja takana on erikokoiset renkaat? 225/45R19 on edessä ja 255/40R19 on takana, mietin että onkohan tuolla nyt jotain seksuaalista merkitystä että onko seuraavat renkaat kaikki saman kokoisia. Saa ehdottaa renkaita jotka olisivat vain mahdollisimman hiljaiset, muulla ei ole melkein edes väliä.


Ite hankin juuri tuota kokoa olevat kumit xDrive Bemariin. Tuo koko on juurikin vaihtoehtoinen alkuperäiskoko. Vanhat kumit oli jotkut Continentalin runflat-kumit. Aivan surkeat ajaa, asfalttipaikkauksissa ym. auto veteli mihin sattuu.
Uudet kumit Michelin Pilot Sport 4S, halpakumeja en viitsi edes harkita, vaikka niilläkin ihan varmasti pärjäisi.

Näitähän ei tosiaan voi kierrättää akselilta toiselle, kun ovat eri kokoa, joten renkaiden elinkaari voi jäädä pienemmäksi. Jos saman kokoiset haluaisi, niin pitäisi kipasta vannekauppaan. Talvikumit minulla on kaikki samaa kokoa.
 
Ite hankin juuri tuota kokoa olevat kumit xDrive Bemariin. Tuo koko on juurikin vaihtoehtoinen alkuperäiskoko. Vanhat kumit oli jotkut Continentalin runflat-kumit. Aivan surkeat ajaa, asfalttipaikkauksissa ym. auto veteli mihin sattuu.
Uudet kumit Michelin Pilot Sport 4S, halpakumeja en viitsi edes harkita, vaikka niilläkin ihan varmasti pärjäisi.

Näitähän ei tosiaan voi kierrättää akselilta toiselle, kun ovat eri kokoa, joten renkaiden elinkaari voi jäädä pienemmäksi. Jos saman kokoiset haluaisi, niin pitäisi kipasta vannekauppaan. Talvikumit minulla on kaikki samaa kokoa.
Itselläkin juurikin xdrive bmw, alle tulee nyt Dunlopin sport maxx rt:t koska aikaisemmat rf renkaat oli niin helvetin äänekkäät että että pitkää matkaa ei voinut ajaa ilman vastemeluluulokkeita. Toivottavasti nyt paranee.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 428
Viestejä
4 511 977
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom