Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No katotaa esim 10 000km jälkeen. Päivän ajoilla ei paljoo vielä arvioita voi tehdä.
508 vaatii kyllä vähintään 95 kantavuuden eli tuota 205:sta ei voi pistää.Kumho Ecowing es01
215 koossa Rengas Kumho 215/60 R16 95V | Ecowing ES01 KH27 | 1001Renkaat.com
205 koossa Rengas Kumho 205/60 R16 92H | Ecowing ES01 KH27 | 1001Renkaat.com
Päädyin 1001renkaat ostamaan halpis Landsailit testiin. Lähinnä mielenkiinnosta että minkälainen pito / kulumiskestävyys. Jos ovat hyvät niin Michelinin hintaerotuksella saa melkeinpä toisen sarjan alle.Tuntuu että noita TM testivoittajia ei löydy koossa 215/55 R16 oikein mistään. Mitähän parempaa kesärengasta sitä laittaisi alle tuossa kokoluokassa?
Hyviä maastopyörä renkaita tekevät.Eikös tuo ole amerikkalainen jotka paistetaan siellä täällä.Tänään tuli Audi A6:een alle nuo Maxxiksen renkaat, 245/45/18 koossa.
Pakko kyllä kehua. Hämmästyttävän hyvät renkaat. Hiljaiset, tasaiset ja reagoivat mukavasti. Renkaisiin meni myös painoja todella vähän, eli nämä kiinarenkaat olivat siltä osin laadukkaat.
Kokemusta on renkaista LingLongeista Premium renkaisiin (Nokian ja Michelin) ja tällä skaalalla kyllä premium-renkaiden tasoa.
Hinta- / laatusuhde = 6/5.
Minulla crossimönkijässä Maxxis renkaat ja on olleet todella laadukkaat.Hyviä maastopyörä renkaita tekevät.Eikös tuo ole amerikkalainen jotka paistetaan siellä täällä.
Päädyin 1001renkaat ostamaan halpis Landsailit testiin. Lähinnä mielenkiinnosta että minkälainen pito / kulumiskestävyys. Jos ovat hyvät niin Michelinin hintaerotuksella saa melkeinpä toisen sarjan alle.
Tottakai, saisi ainakin nähdä mimmoinen prosessi se olisi Bank Norwegianin kanssa. Kuitenkin sain jo 4kpl lähetyksenseurantakoodeja mutta vielä ei ole paketteja rekisteröity.Toivottavasti maksoit visalla. Saattavat yksipuolisesti perua tilauksen, niin saat edes luottoyhtiöltä rahat takaisin.
Päädyin 1001renkaat ostamaan halpis Landsailit testiin. Lähinnä mielenkiinnosta että minkälainen pito / kulumiskestävyys. Jos ovat hyvät niin Michelinin hintaerotuksella saa melkeinpä toisen sarjan alle.
Aika helpoksi tuo on tehty kun nettisivuilta tilaa suoraan pajalle ja sopii vaan ajan koska tulee vaihtamaan. Helpompaa kuin pahimmassa tapauksessa vängätä jonkun jäärän kanssa miksi haluaa juuri tietyt kumit eikä niitä missä paras kate tai varasto piukassa. Kakkosautoon juuri laitettin Toyo Proxes CF2 195/65/15, ilmeisesti tuollaiset keskitason Japanissa tehdyt kumit. 250 € asennettuna.Muija vaihdatti Toyotaan uudet renkaat ja Michelin energy saver tms. 205-55-16 maksoi vaihdettuna ja allelaitettuna 450€... Ei paljoa kannata lähteä 50-100€ takia tilailemaan ulkomailta renkaita.
Ei se ole itsestäänselvää että hankintahinnaltaan edullisempi on käytössä edullisempi.No se riippuu miten kukin rahan määrän arvostaa. Jos tuossa koossa saa Hankookin kumit 270eurolla allelaitettuna, niin moni keksinee erotukseksi jäävälle 180eurolle muutakin käyttöä.
No se riippuu miten kukin rahan määrän arvostaa. Jos tuossa koossa saa Hankookin kumit 270eurolla allelaitettuna, niin moni keksinee erotukseksi jäävälle 180eurolle muutakin käyttöä.
Yksittäiseen testiin ei ehkä kannata luottaa 100% etenkin jos hiukankin eri kokoa ja eri auto. Kai ne suuntaa antavia on jos systemaattisesti kaikissa valitetaan että sulaa alle heti. Esim. ADACin tämän vuoden testissä samat kumit 20 mm kapeampina ja profiililtaan pienempinä. Maxxikselle ennustettu vain 3 000 km vähemmän kestoa. 36 / 39 tkm.Ei se ole itsestäänselvää että hankintahinnaltaan edullisempi on käytössä edullisempi.
Kannattaa katsoa esim. Autobildistä sitä renkaan kulumiskestoa jos haluaa säästää: Varsinkin jos kilometrejä tulee paljon.
Mielenkiintoisena yksityiskohtana täälläkin hehkutettu "halparengas" Maxxis Victra Sport 5 on Autobildin testissä on huomattavasti (n. 50 %) per kilometri kalliimpi kuin mitä esim. "kalliit" premium renkaat Continental Premium Contact 6 tai Goodyear Eagle F1 Asymmetric
2020 Auto Bild Summer Tyre Test - Tyre Tests and Reviews @ Tyre Reviews
Itse näin lähemmäs nelikymppisenä heitin ensimmäistä kertaa alle kiinankumit (Landsail 588) edelliseen autoon ja nyt olisi lähtenyt kolmas kesä, mutta auto meni vaihtoon ensin. Jahka nykyauton Misukat palaa puhki, niin varmaan katselen Landsailin suuntaan jälleen kerran. Ainakin minun rengaskoolla tulee useampia satkuja säästöä ja ostan vaikka säästyneellä rahalla irtopartoja ja -viiksiä.Kyllä mä silloin parikymppisenä ajelin kanssa kiinan kumeilla ja jopa pinnatuilla, mutta nykyään ajan suoraan rengasliikkeeseen ja se on joko nokiaa tai misukkaa alle ja koskaan en ole katunut.
Sama juttu, Landsailin uutuuksilla mennään. Säästyneillä rahoilla tilattiin Saksasta mökäöljyä..Itse näin lähemmäs nelikymppisenä heitin ensimmäistä kertaa alle kiinankumit (Landsail 588) edelliseen autoon ja nyt olisi lähtenyt kolmas kesä, mutta auto meni vaihtoon ensin. Jahka nykyauton Misukat palaa puhki, niin varmaan katselen Landsailin suuntaan jälleen kerran. Ainakin minun rengaskoolla tulee useampia satkuja säästöä ja ostan vaikka säästyneellä rahalla irtopartoja ja -viiksiä.
Mutta kukin tavallaan toki.
Tämä kiinnostaa itseänikin. Kitkojen jälkeen kesikset ovat tosi meluisat Yksi vaihtoehto on Michelin CrossClimate + tai sitten tänne kaikkien kiusaksi jotain pehmeää keski-eurooppa rinkulaaMikä on tämänpäivän hiljaisin kesärengas? Koko sarja täytyy uusia kunhan ensin kulutellaan vanhat loppuun kevätkarkeilla teillä.
Mikä on tämänpäivän hiljaisin kesärengas? Koko sarja täytyy uusia kunhan ensin kulutellaan vanhat loppuun kevätkarkeilla teillä.
Tuskin on yhtä selvästi ylitse muiden erityisen hiljaista rengasta jokaisen autoon.
Tämä kiinnostaa itseänikin. Kitkojen jälkeen kesikset ovat tosi meluisat Yksi vaihtoehto on Michelin CrossClimate + tai sitten tänne kaikkien kiusaksi jotain pehmeää keski-eurooppa rinkulaa
Edit: Sitten on näitä acoustic/soundcomfort foam-renkaita. Ei ole tullut tutustuttua.
Hakka Greenit oli emännän "traktorissa" edelliset kesärenkaat. Tosi mukavan hiljaiset mutta saapi varautua siihen että melkein sulaa silmissä.Loppuun kulutettu rengas meluaa varmasti enemmän kuin yksikään uusi. Ongelmallisia ovat nämä tyypilliset perhekinnerit joissa sitä rengasmelua on aina paljon ja oikealla renkaalla sitä melun määrää ja erityisesti sävyä voi parhaimmillaan muuttaa paljonkin. Jäljelle jää enää se mikä on se oikea valinta Ehkä se joku pehmyt kuminen Continental ja Nokialainen voisi olla hiljainen. Ne tosin kuluu nopeasti.
Ostin samat renkaat koossa 225/45-17 ja aikamoista jyrinää pitävät, jopa uudella asfaltilla. näissä tuo dB-arvo on 69, kun taas sinulla yhtä dB pienempi. Vaikuttaa varmasti jonkin verran.Minulla oli autossa ensiasennusrenkaina Michelin Primacy 3:set ja nyt tuli tilalle GoodYear EfficientGrip Performancet (215/55/17, nopeusluokka V) ja nyt on sen verran vähän kilometrejä alla että paha sanoa, että ovatko GY:t jopa vielä hieman hiljaisemmat kuin Michelinit, jotka nekin olivat melko hiljaiset. Todella hyviltä kyllä nämä EfficientGripit vaikuttavat!
Michelinhän mainostaa että heidän renkaiden ominaisuudet pysyvät samoina vaikka renkaat kuluvat ja sen voin kyllä allekirjoittaa, sillä ajoin ne aivan loppuun jolloin kulutuspintaa oli jäljellä vain noin 1,5mm ja eivät siltikään olleen mielettomän meluisat. Ja muutenkin pärjäsin syyskelit sateineen ilman ongelmia, luonnollisesti kumien tilanteen tiedostaen.
Energy Saverit on ainakin kamalat kun kulutuspintaa jäljellä alle 4mm. Kunnon jyristäjät.Minulla oli autossa ensiasennusrenkaina Michelin Primacy 3:set ja nyt tuli tilalle GoodYear EfficientGrip Performancet (215/55/17, nopeusluokka V) ja nyt on sen verran vähän kilometrejä alla että paha sanoa, että ovatko GY:t jopa vielä hieman hiljaisemmat kuin Michelinit, jotka nekin olivat melko hiljaiset. Todella hyviltä kyllä nämä EfficientGripit vaikuttavat!
Michelinhän mainostaa että heidän renkaiden ominaisuudet pysyvät samoina vaikka renkaat kuluvat ja sen voin kyllä allekirjoittaa, sillä ajoin ne aivan loppuun jolloin kulutuspintaa oli jäljellä vain noin 1,5mm ja eivät siltikään olleen mielettomän meluisat. Ja muutenkin pärjäsin syyskelit sateineen ilman ongelmia, luonnollisesti kumien tilanteen tiedostaen.
Nyt on kolmas kesä menossa Goodyearin Efficientgrip Performanceilla. Koko on 215/45R17. Ekana kesänä oli kyllä hiljaiset, mutta nyt ovat kyllä aika jyristäjät.Minulla oli autossa ensiasennusrenkaina Michelin Primacy 3:set ja nyt tuli tilalle GoodYear EfficientGrip Performancet (215/55/17, nopeusluokka V) ja nyt on sen verran vähän kilometrejä alla että paha sanoa, että ovatko GY:t jopa vielä hieman hiljaisemmat kuin Michelinit, jotka nekin olivat melko hiljaiset. Todella hyviltä kyllä nämä EfficientGripit vaikuttavat!
Kesärenkaan ja keski-eurooppa kitkan välissä olisi vielä, kun äkkiseltään haarukoin niin jotain american all season tai european all season / all weather rinkulaa.Mites vaikka Keski-Euroopan kitkat kesärenkaiksi Suomeen?
Tuo ohiajomelu saattaa olla harhaanjohtava.Sama homma, ehdin jo innostumaan näistä vaahtomuovipaloista renkaissa uutena mullistavana innovaationa, esim Contisilent. Ilmeisesti voi auttaa vähän kun oikeen kovasti uskoo. Olisin voinut kokeillakkin mutta ei löydy oikeaa kokoa. Riippuu niin paljon autostakin, kuinka häiritsevänä jonkin tietyn renkaan ominaisäänet tunkeutuvat kabiiniin. Tuskin on yhtä selvästi ylitse muiden erityisen hiljaista rengasta jokaisen autoon. Kai se on otettava tuon ohiajomelun mukaan hiljaisin, edes jotain vertailukohtaa. Kapein kumi vielä joka vanteelle menee. Dunlop Sport Bluresponse tai Goodyer Efficientgrip Performance vaikuttaa itselle sopivalta, kalliita kylläkin. B/A/68dB molemmat.
Halvat ja hyvät (kuten aina) 235/35 19" kesägummit pitäs löytää. 90% kaupunkiajoa ~5000km vuosikilometreillä joten halvat saavat kelvata. Landsail Qirin 990 vai Linglong Greenmaxia alle? Mitenkäs nuo Euromasterin Tigarit vertautuu noihin?
en kyllä kitkoilla ajelis kesäkeleillä yhtään, kuuma kesäpäivä niin kitkat on kyllä tosi liukkaat alla. Tieten jollain takavetoisella perseilyyn omiaan, voi vetää driftingiä vaikkei olis edes tehokas auto allaVetäkää mieluummin all season/all weather, mutta älkää klisutelko talvirenkailla.
Hiuksenhienosti eri asia jos ajaa vanhat kitkat loppuun ja tietää mitä tekee kun sattuu sadepäiviä kohdalle. < En siltikään suosittele kokemattomalle, vaikka itse olen tekemässä paraikaa samaa, mutta 1,5milj kilometriä ratin takana.
Taitaa nyt vika jostain muualta löytyä.Laitoin viime kesänä Landsailit alle ja olleet kyllä mukavat ja hiljaiset renkaat. Ainoa vain että takana ovat jo sakoilla, kestivät siis noin 10 tkm, edessä vielä 2-3 milliä jäljellä. Kulmien pitäisi olla ihan kunnossa (ja olivat tasaisesti kuluneet), kulutuskestävyys voisi olla siis parempi.
Maapurjeita ennen oli LingLongit joissa taas todettiin pientä pystyheittoa ja täristivät +120 km/h vauhdissa useista tasapainotusyrityksistä huolimatta.
Eli vaikka en yleensä ole kesärenkaiden laatuun hirveästi panostanut, niin seuraavaksi kyllä kokeilen jotain laadukkaampaa merkkiä.