Kesärenkaat - yleisketju

No katotaa esim 10 000km jälkeen. Päivän ajoilla ei paljoo vielä arvioita voi tehdä.
 
No katotaa esim 10 000km jälkeen. Päivän ajoilla ei paljoo vielä arvioita voi tehdä.

Ei tietysti voi. Voihan nämä renkaat kestää vain juuri tuon 10tkm ajoa tai sulaa jo ensi kesänä alle. Mutta lähtötilanne on positiivinen, huonot renkaat tuppaavat usein olemaan huonot jo heti allelaitoista lähtien.
 
Tuntuu että noita TM testivoittajia ei löydy koossa 215/55 R16 oikein mistään. Mitähän parempaa kesärengasta sitä laittaisi alle tuossa kokoluokassa?
Päädyin 1001renkaat ostamaan halpis Landsailit testiin. Lähinnä mielenkiinnosta että minkälainen pito / kulumiskestävyys. Jos ovat hyvät niin Michelinin hintaerotuksella saa melkeinpä toisen sarjan alle.
 
Tänään tuli Audi A6:een alle nuo Maxxiksen renkaat, 245/45/18 koossa.

Pakko kyllä kehua. Hämmästyttävän hyvät renkaat. Hiljaiset, tasaiset ja reagoivat mukavasti. Renkaisiin meni myös painoja todella vähän, eli nämä kiinarenkaat olivat siltä osin laadukkaat.
Kokemusta on renkaista LingLongeista Premium renkaisiin (Nokian ja Michelin) ja tällä skaalalla kyllä premium-renkaiden tasoa.

Hinta- / laatusuhde = 6/5.
Hyviä maastopyörä renkaita tekevät.Eikös tuo ole amerikkalainen jotka paistetaan siellä täällä.
 
Päädyin 1001renkaat ostamaan halpis Landsailit testiin. Lähinnä mielenkiinnosta että minkälainen pito / kulumiskestävyys. Jos ovat hyvät niin Michelinin hintaerotuksella saa melkeinpä toisen sarjan alle.

Toivottavasti maksoit visalla. Saattavat yksipuolisesti perua tilauksen, niin saat edes luottoyhtiöltä rahat takaisin.
 
Toivottavasti maksoit visalla. Saattavat yksipuolisesti perua tilauksen, niin saat edes luottoyhtiöltä rahat takaisin.
Tottakai, saisi ainakin nähdä mimmoinen prosessi se olisi Bank Norwegianin kanssa. Kuitenkin sain jo 4kpl lähetyksenseurantakoodeja mutta vielä ei ole paketteja rekisteröity.
 
Pari kk sitten ainakin tuli kaksi settiä renkaita nopeasti tuolta 1001 renkaista.

Onkos kukaan nähnyt testiä missä vertailtaisiin kapean ja leveän renkaat kestoa? Pito ym. testejä löytyy useita mutta kestosta en ole nähnyt kun arvailuja.
 
Päädyin 1001renkaat ostamaan halpis Landsailit testiin. Lähinnä mielenkiinnosta että minkälainen pito / kulumiskestävyys. Jos ovat hyvät niin Michelinin hintaerotuksella saa melkeinpä toisen sarjan alle.

Mulla ollut pari sarjaa näitä - toisessa autossa LS388 16" koossa ja toisessa LS588 19" koossa - ei mitään valittamista enkä huomaa eroa ns. merkkirenkaisiin muuta kuin -50% hinta. Vahva suositus. Tullut myös muutama ns. äkkitilanne esiin ja niistäkin selvitty hyvin.
 
No, Landsaileja tuli pyöriteltyä päässä hetken verran, sitten löytyi Rehvid24:ltä Nokian Zlinet ja laitoin tulemaan. Hintaeroa oli öbaut rahtien verran, eli 30€. Tänään toi Schenkerin poika renkaat pihaan kun maanantaina laitoin tilauksen menemään. Oikeat kumit, oikean kokoisina ja nopealla toimituksella. Vähän epäilytti tuo Rehvid, mutta osoittautui turhaksi murheeksi. Ei muuta kun huomenna uutta nakkia alle!
 
Muija vaihdatti Toyotaan uudet renkaat ja Michelin energy saver tms. 205-55-16 maksoi vaihdettuna ja allelaitettuna 450€... Ei paljoa kannata lähteä 50-100€ takia tilailemaan ulkomailta renkaita.
 
No se riippuu miten kukin rahan määrän arvostaa. Jos tuossa koossa saa Hankookin kumit 270eurolla allelaitettuna, niin moni keksinee erotukseksi jäävälle 180eurolle muutakin käyttöä.
 
Muija vaihdatti Toyotaan uudet renkaat ja Michelin energy saver tms. 205-55-16 maksoi vaihdettuna ja allelaitettuna 450€... Ei paljoa kannata lähteä 50-100€ takia tilailemaan ulkomailta renkaita.
Aika helpoksi tuo on tehty kun nettisivuilta tilaa suoraan pajalle ja sopii vaan ajan koska tulee vaihtamaan. Helpompaa kuin pahimmassa tapauksessa vängätä jonkun jäärän kanssa miksi haluaa juuri tietyt kumit eikä niitä missä paras kate tai varasto piukassa. Kakkosautoon juuri laitettin Toyo Proxes CF2 195/65/15, ilmeisesti tuollaiset keskitason Japanissa tehdyt kumit. 250 € asennettuna.

Toiseen autoon 295/45/21 Toyo Proxes T1 Sport SUV joka on ilmeisesti keskitasoa huonompi Japanialainen rengas, 640 € asennettuna.
 
No se riippuu miten kukin rahan määrän arvostaa. Jos tuossa koossa saa Hankookin kumit 270eurolla allelaitettuna, niin moni keksinee erotukseksi jäävälle 180eurolle muutakin käyttöä.
Ei se ole itsestäänselvää että hankintahinnaltaan edullisempi on käytössä edullisempi.

Kannattaa katsoa esim. Autobildistä sitä renkaan kulumiskestoa jos haluaa säästää: Varsinkin jos kilometrejä tulee paljon.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana täälläkin hehkutettu "halparengas" Maxxis Victra Sport 5 on Autobildin testissä on huomattavasti (n. 50 %) per kilometri kalliimpi kuin mitä esim. "kalliit" premium renkaat Continental Premium Contact 6 tai Goodyear Eagle F1 Asymmetric
2020 Auto Bild Summer Tyre Test - Tyre Tests and Reviews @ Tyre Reviews
 
No se riippuu miten kukin rahan määrän arvostaa. Jos tuossa koossa saa Hankookin kumit 270eurolla allelaitettuna, niin moni keksinee erotukseksi jäävälle 180eurolle muutakin käyttöä.

Se on juuri näin, sanoin muijalle että kun ostat misukat tai nokialaiset niin metsään ei voi mennä, tai sitten ostat jotkut halppikset ja hän arvostaa turvallisuutta näemmä enemmän kuin rahaa. :tup:

Kyllä mä silloin parikymppisenä ajelin kanssa kiinan kumeilla ja jopa pinnatuilla, mutta nykyään ajan suoraan rengasliikkeeseen ja se on joko nokiaa tai misukkaa alle ja koskaan en ole katunut.
 
Ei se ole itsestäänselvää että hankintahinnaltaan edullisempi on käytössä edullisempi.

Kannattaa katsoa esim. Autobildistä sitä renkaan kulumiskestoa jos haluaa säästää: Varsinkin jos kilometrejä tulee paljon.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana täälläkin hehkutettu "halparengas" Maxxis Victra Sport 5 on Autobildin testissä on huomattavasti (n. 50 %) per kilometri kalliimpi kuin mitä esim. "kalliit" premium renkaat Continental Premium Contact 6 tai Goodyear Eagle F1 Asymmetric
2020 Auto Bild Summer Tyre Test - Tyre Tests and Reviews @ Tyre Reviews
Yksittäiseen testiin ei ehkä kannata luottaa 100% etenkin jos hiukankin eri kokoa ja eri auto. Kai ne suuntaa antavia on jos systemaattisesti kaikissa valitetaan että sulaa alle heti. Esim. ADACin tämän vuoden testissä samat kumit 20 mm kapeampina ja profiililtaan pienempinä. Maxxikselle ennustettu vain 3 000 km vähemmän kestoa. 36 / 39 tkm.

 
Kyllä mä silloin parikymppisenä ajelin kanssa kiinan kumeilla ja jopa pinnatuilla, mutta nykyään ajan suoraan rengasliikkeeseen ja se on joko nokiaa tai misukkaa alle ja koskaan en ole katunut.
Itse näin lähemmäs nelikymppisenä heitin ensimmäistä kertaa alle kiinankumit (Landsail 588) edelliseen autoon ja nyt olisi lähtenyt kolmas kesä, mutta auto meni vaihtoon ensin. Jahka nykyauton Misukat palaa puhki, niin varmaan katselen Landsailin suuntaan jälleen kerran. Ainakin minun rengaskoolla tulee useampia satkuja säästöä ja ostan vaikka säästyneellä rahalla irtopartoja ja -viiksiä.

Mutta kukin tavallaan toki.
 
Itse näin lähemmäs nelikymppisenä heitin ensimmäistä kertaa alle kiinankumit (Landsail 588) edelliseen autoon ja nyt olisi lähtenyt kolmas kesä, mutta auto meni vaihtoon ensin. Jahka nykyauton Misukat palaa puhki, niin varmaan katselen Landsailin suuntaan jälleen kerran. Ainakin minun rengaskoolla tulee useampia satkuja säästöä ja ostan vaikka säästyneellä rahalla irtopartoja ja -viiksiä.

Mutta kukin tavallaan toki.
Sama juttu, Landsailin uutuuksilla mennään. Säästyneillä rahoilla tilattiin Saksasta mökäöljyä..
 
Kärkkäisten sikapäiviltä 185/65/r15 linglongit hintaan 148e toimituksineen ja paikallisen pajan vanteelle laitto+tasapainotus 50 = 198e ja itse allelaitettuna koska pitää saada pulttipyssyn hinta kuoletettua. Maksimaalista ajoa ja mikä voi mennä pieleen?
 
Mikä on tämänpäivän hiljaisin kesärengas? Koko sarja täytyy uusia kunhan ensin kulutellaan vanhat loppuun kevätkarkeilla teillä.
 
Mikä on tämänpäivän hiljaisin kesärengas? Koko sarja täytyy uusia kunhan ensin kulutellaan vanhat loppuun kevätkarkeilla teillä.
Tämä kiinnostaa itseänikin. Kitkojen jälkeen kesikset ovat tosi meluisat :rolleyes: Yksi vaihtoehto on Michelin CrossClimate + tai sitten tänne kaikkien kiusaksi jotain pehmeää keski-eurooppa rinkulaa :D

Edit: Sitten on näitä acoustic/soundcomfort foam-renkaita. Ei ole tullut tutustuttua.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on tämänpäivän hiljaisin kesärengas? Koko sarja täytyy uusia kunhan ensin kulutellaan vanhat loppuun kevätkarkeilla teillä.


Sama kiinnostaisi, nykyinen kierros nastarenkaita olivat viimeistä talvea alla ja ajetaan ne ensin loppuun, vaikka meteli kuivalla asfaltilla on melkoinen.
Plussaa, jos ei ihan premium hintaa tarvitsisi maksaa.
Koko on 195/55/15
 
Sama homma, ehdin jo innostumaan näistä vaahtomuovipaloista renkaissa uutena mullistavana innovaationa, esim Contisilent. Ilmeisesti voi auttaa vähän kun oikeen kovasti uskoo. Olisin voinut kokeillakkin mutta ei löydy oikeaa kokoa. Riippuu niin paljon autostakin, kuinka häiritsevänä jonkin tietyn renkaan ominaisäänet tunkeutuvat kabiiniin. Tuskin on yhtä selvästi ylitse muiden erityisen hiljaista rengasta jokaisen autoon. Kai se on otettava tuon ohiajomelun mukaan hiljaisin, edes jotain vertailukohtaa. Kapein kumi vielä joka vanteelle menee. Dunlop Sport Bluresponse tai Goodyer Efficientgrip Performance vaikuttaa itselle sopivalta, kalliita kylläkin. B/A/68dB molemmat.
 
Moottori lehden testissä kehuttiin Primacy 4 hiljaisiksi. Tossa ne nyt on nelisen viikkoa alla olleet ja vaikea sanoa kun asfaltti on ollut talven jäliltä.

Tuossa tietysti se, että auto on ei ole mikään premium niin kuuluu tuulen suhinoita yms joiden alle rengasäänet sekoittuu. Ainakaan eivät ole erityisesti rengasäänet härinneet.
 
Misukalla on myös samanlaista vaimennusteknologiaa tarjolla mitä äkkiä vilkaisin Camskillissä.
 
Tuskin on yhtä selvästi ylitse muiden erityisen hiljaista rengasta jokaisen autoon.

Samanlainen käsitys aiheesta, kaikki renkaat melko samalla tasolla, ei ole yhtä ylitse muiden. Lisäksi asiaan vaikuttaa monta tekijää, kuten renkaan koko ja auton äänieristys noin yleensä. Eniten vaikuttaa tienpäällysteen karkeus ja lämpötila, Suomessa on yleensä viileää ja tienpinnat epätasaisia.
 
Jos nyt oikein muistan TM:n testissä tänä vuonna kaikki sai melusta saman arvosanan eli 9. Erityisen merkittäviä eroja ei sielläkään siis renkaiden melusta ole saatu.
 
Tämä kiinnostaa itseänikin. Kitkojen jälkeen kesikset ovat tosi meluisat :rolleyes: Yksi vaihtoehto on Michelin CrossClimate + tai sitten tänne kaikkien kiusaksi jotain pehmeää keski-eurooppa rinkulaa :D

Edit: Sitten on näitä acoustic/soundcomfort foam-renkaita. Ei ole tullut tutustuttua.

Mites vaikka Keski-Euroopan kitkat kesärenkaiksi Suomeen?
 
Testejä joissa melu on yksi arvostelukriteereistä ja mukana ei kaikista kalliimpia renkaita kokoa 15" tai 16"

 
Viimeksi muokattu:
Loppuun kulutettu rengas meluaa varmasti enemmän kuin yksikään uusi. Ongelmallisia ovat nämä tyypilliset perhekinnerit joissa sitä rengasmelua on aina paljon ja oikealla renkaalla sitä melun määrää ja erityisesti sävyä voi parhaimmillaan muuttaa paljonkin. Jäljelle jää enää se mikä on se oikea valinta :hmm: Ehkä se joku pehmyt kuminen Continental ja Nokialainen voisi olla hiljainen. Ne tosin kuluu nopeasti.
 
Loppuun kulutettu rengas meluaa varmasti enemmän kuin yksikään uusi. Ongelmallisia ovat nämä tyypilliset perhekinnerit joissa sitä rengasmelua on aina paljon ja oikealla renkaalla sitä melun määrää ja erityisesti sävyä voi parhaimmillaan muuttaa paljonkin. Jäljelle jää enää se mikä on se oikea valinta :hmm: Ehkä se joku pehmyt kuminen Continental ja Nokialainen voisi olla hiljainen. Ne tosin kuluu nopeasti.
Hakka Greenit oli emännän "traktorissa" edelliset kesärenkaat. Tosi mukavan hiljaiset mutta saapi varautua siihen että melkein sulaa silmissä.
 
Minulla oli autossa ensiasennusrenkaina Michelin Primacy 3:set ja nyt tuli tilalle GoodYear EfficientGrip Performancet (215/55/17, nopeusluokka V) ja nyt on sen verran vähän kilometrejä alla että paha sanoa, että ovatko GY:t jopa vielä hieman hiljaisemmat kuin Michelinit, jotka nekin olivat melko hiljaiset. Todella hyviltä kyllä nämä EfficientGripit vaikuttavat!

Michelinhän mainostaa että heidän renkaiden ominaisuudet pysyvät samoina vaikka renkaat kuluvat ja sen voin kyllä allekirjoittaa, sillä ajoin ne aivan loppuun jolloin kulutuspintaa oli jäljellä vain noin 1,5mm ja eivät siltikään olleen mielettomän meluisat. Ja muutenkin pärjäsin syyskelit sateineen ilman ongelmia, luonnollisesti kumien tilanteen tiedostaen.
 
Minulla oli autossa ensiasennusrenkaina Michelin Primacy 3:set ja nyt tuli tilalle GoodYear EfficientGrip Performancet (215/55/17, nopeusluokka V) ja nyt on sen verran vähän kilometrejä alla että paha sanoa, että ovatko GY:t jopa vielä hieman hiljaisemmat kuin Michelinit, jotka nekin olivat melko hiljaiset. Todella hyviltä kyllä nämä EfficientGripit vaikuttavat!

Michelinhän mainostaa että heidän renkaiden ominaisuudet pysyvät samoina vaikka renkaat kuluvat ja sen voin kyllä allekirjoittaa, sillä ajoin ne aivan loppuun jolloin kulutuspintaa oli jäljellä vain noin 1,5mm ja eivät siltikään olleen mielettomän meluisat. Ja muutenkin pärjäsin syyskelit sateineen ilman ongelmia, luonnollisesti kumien tilanteen tiedostaen.
Ostin samat renkaat koossa 225/45-17 ja aikamoista jyrinää pitävät, jopa uudella asfaltilla. näissä tuo dB-arvo on 69, kun taas sinulla yhtä dB pienempi. Vaikuttaa varmasti jonkin verran.
Harmittaa kyllä, kun haussa oli nimenomaan mahdollisimman hiljaiset renkaat. Tarkoitus oli vielä ostaa 50-sarjan koossa, mutta niitä ei ollut, niin tuli otettua tuo 45:nen, joka on vakiokoko.
 
Minulla oli autossa ensiasennusrenkaina Michelin Primacy 3:set ja nyt tuli tilalle GoodYear EfficientGrip Performancet (215/55/17, nopeusluokka V) ja nyt on sen verran vähän kilometrejä alla että paha sanoa, että ovatko GY:t jopa vielä hieman hiljaisemmat kuin Michelinit, jotka nekin olivat melko hiljaiset. Todella hyviltä kyllä nämä EfficientGripit vaikuttavat!

Michelinhän mainostaa että heidän renkaiden ominaisuudet pysyvät samoina vaikka renkaat kuluvat ja sen voin kyllä allekirjoittaa, sillä ajoin ne aivan loppuun jolloin kulutuspintaa oli jäljellä vain noin 1,5mm ja eivät siltikään olleen mielettomän meluisat. Ja muutenkin pärjäsin syyskelit sateineen ilman ongelmia, luonnollisesti kumien tilanteen tiedostaen.
Energy Saverit on ainakin kamalat kun kulutuspintaa jäljellä alle 4mm. Kunnon jyristäjät.
 
Goodyearing eg: selkeästi pehmeämmät kuin primacyt mutta jotenki tuntuis että primacyssä ja energy saverissa eri kumilaatua siellä kulutuspinnan loppupäässä kun tosiaan alkavat pitämään ääntä. Toki varmaan lisää ajettavia kilometrejä mutta ainakin energy saverit äänimaailmaltaan vastasivat nastarenkaita siellä 3mm kohilla. Primacyt hiljasemmat.

Ps. En siis ole mikään michelinin myyntimies tai lobbaaja. On tullut vaan noita renkaita nähtyä raskas- ja henkilöautopuolelta.
 
Minulla oli autossa ensiasennusrenkaina Michelin Primacy 3:set ja nyt tuli tilalle GoodYear EfficientGrip Performancet (215/55/17, nopeusluokka V) ja nyt on sen verran vähän kilometrejä alla että paha sanoa, että ovatko GY:t jopa vielä hieman hiljaisemmat kuin Michelinit, jotka nekin olivat melko hiljaiset. Todella hyviltä kyllä nämä EfficientGripit vaikuttavat!
Nyt on kolmas kesä menossa Goodyearin Efficientgrip Performanceilla. Koko on 215/45R17. Ekana kesänä oli kyllä hiljaiset, mutta nyt ovat kyllä aika jyristäjät.
Muutenkaan en ole ihan tyytyväinen ole ollut näihin. Pidin näitä hyvinä renkaina kun parissa aiemmassakin autossa on ollut, mutta ei oikein tälläisen urheilullisemman auton (Alfa Mito QV) alle oikein sovi, ovat hieman liian pehmeät ja epämääräiset.
 
Mites vaikka Keski-Euroopan kitkat kesärenkaiksi Suomeen?
Kesärenkaan ja keski-eurooppa kitkan välissä olisi vielä, kun äkkiseltään haarukoin niin jotain american all season tai european all season / all weather rinkulaa.

Tosiaan auto ja renkaat pari vuotta vanhat. Edellisen pystyperän perusteella nykyisenkin saisi varmasti hiukan hiljaisemmaksi, kun lätkisi varaston hyllyllä olevat vaimennusmattot takakonttiin ja luukkuun.
 
Vetäkää mieluummin all season/all weather, mutta älkää klisutelko talvirenkailla. :beye:
Hiuksenhienosti eri asia jos ajaa vanhat kitkat loppuun ja tietää mitä tekee kun sattuu sadepäiviä kohdalle. < En siltikään suosittele kokemattomalle, vaikka itse olen tekemässä paraikaa samaa, mutta 1,5milj kilometriä ratin takana. :btooth:
 
Sama homma, ehdin jo innostumaan näistä vaahtomuovipaloista renkaissa uutena mullistavana innovaationa, esim Contisilent. Ilmeisesti voi auttaa vähän kun oikeen kovasti uskoo. Olisin voinut kokeillakkin mutta ei löydy oikeaa kokoa. Riippuu niin paljon autostakin, kuinka häiritsevänä jonkin tietyn renkaan ominaisäänet tunkeutuvat kabiiniin. Tuskin on yhtä selvästi ylitse muiden erityisen hiljaista rengasta jokaisen autoon. Kai se on otettava tuon ohiajomelun mukaan hiljaisin, edes jotain vertailukohtaa. Kapein kumi vielä joka vanteelle menee. Dunlop Sport Bluresponse tai Goodyer Efficientgrip Performance vaikuttaa itselle sopivalta, kalliita kylläkin. B/A/68dB molemmat.
Tuo ohiajomelu saattaa olla harhaanjohtava.
National Tyres and Autocare - Complete Guide To Tyre Labelling
Traffic noise is considered a nuisance and a major cause of 'noise pollution'. New EU tyre regulations which are being introduced will see a stricter policy on external tyre noise. This is not necessarily the noise you hear as the driver inside the car, but external noise caused by your tyres.
Esim. Itse ajattelin Goodyearia ostaa. F1 asymmetric 3 on 68-69 dB rengas ja asymmetric 5 on 72 dB rengas.
Tässä testissä kuitenkin auton sisäinen meteli on pienentynyt? Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 VS Continental PremiumContact 6 Test - Tyre Tests and Reviews @ Tyre Reviews
Miten lienee oikeasti.
Edit: Tietysti paljolti autokohtainen.
 
Viimeksi muokattu:
Itelle on tulossa huomenna autoon nuo Goodyearin Eagle F1 Asymmetric 5:set. Kahtellaan millaiset on. Koko on 225 45 R17 ja hintaa allelaitettuna 450 €.
 
Halvat ja hyvät (kuten aina) 235/35 19" kesägummit pitäs löytää. 90% kaupunkiajoa ~5000km vuosikilometreillä joten halvat saavat kelvata. Landsail Qirin 990 vai Linglong Greenmaxia alle? Mitenkäs nuo Euromasterin Tigarit vertautuu noihin?
 
Halvat ja hyvät (kuten aina) 235/35 19" kesägummit pitäs löytää. 90% kaupunkiajoa ~5000km vuosikilometreillä joten halvat saavat kelvata. Landsail Qirin 990 vai Linglong Greenmaxia alle? Mitenkäs nuo Euromasterin Tigarit vertautuu noihin?

Euromasterin Tigar on Michelin Joint Venture-partnereita, eli oletettavasti ovat jollain misukan vanhalla kuviolla.
 
Vetäkää mieluummin all season/all weather, mutta älkää klisutelko talvirenkailla. :beye:
Hiuksenhienosti eri asia jos ajaa vanhat kitkat loppuun ja tietää mitä tekee kun sattuu sadepäiviä kohdalle. < En siltikään suosittele kokemattomalle, vaikka itse olen tekemässä paraikaa samaa, mutta 1,5milj kilometriä ratin takana. :btooth:
en kyllä kitkoilla ajelis kesäkeleillä yhtään, kuuma kesäpäivä niin kitkat on kyllä tosi liukkaat alla. Tieten jollain takavetoisella perseilyyn omiaan, voi vetää driftingiä vaikkei olis edes tehokas auto alla ;)
 
Oisko noista kokemuksia? Käsittääkseni Nankang on ihan ok merkki?


Edit: Paikallinen pulju tarjoaa Nankang NS-2 235/35 R19 töineen 175€/pari, varmaan kannattaa tarttua?

TRACMAX X PRIVILO TX-3 töineen saman 350€. Kumpi lie parempi.

Edit 2: TRIANGLE TH201 SPORTEX sais 360€. Tigar UHP ois 390€. Noista kai se pitäisi joku valita.
 
Laitoin viime kesänä Landsailit alle ja olleet kyllä mukavat ja hiljaiset renkaat. Ainoa vain että takana ovat jo sakoilla, kestivät siis noin 10 tkm, edessä vielä 2-3 milliä jäljellä. Kulmien pitäisi olla ihan kunnossa (ja olivat tasaisesti kuluneet), kulutuskestävyys voisi olla siis parempi.

Maapurjeita ennen oli LingLongit joissa taas todettiin pientä pystyheittoa ja täristivät +120 km/h vauhdissa useista tasapainotusyrityksistä huolimatta.

Eli vaikka en yleensä ole kesärenkaiden laatuun hirveästi panostanut, niin seuraavaksi kyllä kokeilen jotain laadukkaampaa merkkiä.
 
Laitoin viime kesänä Landsailit alle ja olleet kyllä mukavat ja hiljaiset renkaat. Ainoa vain että takana ovat jo sakoilla, kestivät siis noin 10 tkm, edessä vielä 2-3 milliä jäljellä. Kulmien pitäisi olla ihan kunnossa (ja olivat tasaisesti kuluneet), kulutuskestävyys voisi olla siis parempi.

Maapurjeita ennen oli LingLongit joissa taas todettiin pientä pystyheittoa ja täristivät +120 km/h vauhdissa useista tasapainotusyrityksistä huolimatta.

Eli vaikka en yleensä ole kesärenkaiden laatuun hirveästi panostanut, niin seuraavaksi kyllä kokeilen jotain laadukkaampaa merkkiä.
Taitaa nyt vika jostain muualta löytyä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 428
Viestejä
4 511 977
Jäsenet
74 369
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom