Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juuh tokihan renkailla on eroa varsinkin juuri ääri käyttäymisessä, vaikka kaikki arvot mitä renkaan kyljessä tai valmistajalla sivuillaan olisi identtiset toisen valmistajan kanssa. Lakihan tuon tosiaan sallii kunhan samalla akselilla on saman valmistajan/mallin renkaat. Itse en tuon ääri käyttäytymisen takia laittaisi eri merkkisiä renkaita etu ja taka akselille.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 mietiskelin nyt kesälle 225/45R18 tai 225/40R18 koossa. Ollut kohtuu kehuttu rengas monessa paikkaa, tuo asymmetric 5 olisi toki varmaan parempi, mutta tiedä onko hinnan eron arvoinen ja toki symmetric 5 ei vielä käytännön kokemuksia juuri ole.
Kun ne auton perkeleet jarruttavat jo omineen ja nostavat jarrupaineetkin valmiiksi hönöilijän tai hirven nähdessään.Taitaa nykyautoissa olla sen verran tehokkaat jarrut että ne renkaat on se rajoittava tekijä.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 mietiskelin nyt kesälle 225/45R18 tai 225/40R18 koossa. Ollut kohtuu kehuttu rengas monessa paikkaa, tuo asymmetric 5 olisi toki varmaan parempi, mutta tiedä onko hinnan eron arvoinen ja toki symmetric 5 ei vielä käytännön kokemuksia juuri ole.
Täällä lahti ostoon ensimmäiset "halppis" renkaat. GoodridePremium Grip SA37, on näemmä pärjännyt erinomaisesti AutoBild:in rengastestissä. Katsotaan mikä on sitten tuomio näille kumeille.
- vannetukku.fi
Juuh tokihan renkailla on eroa varsinkin juuri ääri käyttäymisessä, vaikka kaikki arvot mitä renkaan kyljessä tai valmistajalla sivuillaan olisi identtiset toisen valmistajan kanssa. Lakihan tuon tosiaan sallii kunhan samalla akselilla on saman valmistajan/mallin renkaat.
Vannetukun mainostukseen kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Linglongin greenmaxista vannetukun sivulla sanotaan seuraavasti:Täällä lahti ostoon ensimmäiset "halppis" renkaat. GoodridePremium Grip SA37, on näemmä pärjännyt erinomaisesti AutoBild:in rengastestissä. Katsotaan mikä on sitten tuomio näille kumeille.
- vannetukku.fi
Jos kerta Continentaleista on kokemusta niin mua ihmetyttää vaan että miten hyvä tuo halpa 72€ rengas on verrattuna Continentalin _tuplahintaiseen_ joka Rengas-Onlinessa 95€ kappale? Vai mihin Continentaleihin oikein vertaat?
Continental: Continental PremiumContact 6 225/45 R17 91Y - rengas-online.com
En nyt tarkoita seuraavalla edellämainittuja renkaita, mietityttää välillä että miksi ihmiset maksaa esim. 70€ jostain mikä kestää 3v eikä 90€ siitä mikä kestää 5v?
Liian monesti tullut itellä vastaan jonkun tutun tms halvat renkaat jotka ihmeellisesti parin vuoden kevyen käytön jälkeen ovat käyttökelvottomat.
Piti ihan tarkistaa, viimeksi olen ostanut Continental SportContact 5 kierros 225/45/17 vaimon kulkineeseen 550€ asennuksineen ja sen jälkeen noi Landsailit samassa koossa 240€+100€ asennus = 340€. Continentalit kesti sen 20tkm just kun loppuun asti ajoi. Landsail kovempana on kestänyt huomattavasti pidempään ~30tkm.
Mieluummin toki vaihdan sen uuteen vielä kun pintaa on reilusti jäljellä. Ainakin tuo kolmikirjaiminen saksalainen kulkine on niin vittumainen ajaa kun pintaa on eturenkaissa jäljellä 2milliä että oksat pois
Renkaat 225 45 R17 | Ilmainen toimitus - 1001Renkaat.com
Landsail 56,22€/kpl
Conti SportContact 5 93,62 €/kpl
Eroa sarjalle 150€
Renkaat 225 45 R17 | Ilmainen toimitus - 1001Renkaat.com
Landsail 56,22€/kpl
Conti SportContact 5 93,62 €/kpl
Eroa sarjalle 150€
Jää 1 rengas vajaaksi [emoji23] 3kpl tilattavissa. Lisäksi tulee postikulut päälle.
Mulla on ollut omassa autossa LS 588 245/40/19 koossa mutta ei kyllä osaa sanoa että noilla mitään eroa olisi. Toki eri auto ja eri rengas koot, mutta aika harva noita renkaiden pieniä eroja huomaa mitenkään normaalissa ajossa.Ja tuo on parempi 588 kuin linkittämäsi 388. Harmi kun tuo profiili ei käy omaan autooni.
Hienosti kyllä tulee samasta muotista aina kaikilta halpisrenkaita käyttäviltä nuo "oikeutukset" miksi juuri itse saisi niitä käyttää ilman että muut tuomitsisivat.
Esimerkki 1: En aja lujaa / osaan ajaa / itse en aiheuta vaaratilanteita, joten en tarvitse renkailta ennakoitavaa ääritilannekäyttäytymistä.
Esimerkki 2: Nämä uudet kiinalaiset ovat käytännössä yhtä hyvät kuin kalliimmatkin mallit / ovat paljon paremmat kuin X vuotta sitten olleet kalliimmat mallit / ovat samalla pintakuviolla kuin kalliimmatkin / perustuvat suunnittelultaan edellisen sukupolven eurooppalaiseen renkaaseen.
Jää 1 rengas vajaaksi [emoji23] 3kpl tilattavissa. Lisäksi tulee postikulut päälle.
Eli nyt olet itsekin sitä mieltä, että ominaisuudet eivät ole samat eri renkaissa Vakavasti puhuen on ”hieman” eri asia pohtia jotain paistoerien pikkueroja siihen nähden, että eri valmistajalla on taas käytössä kokonaan omat kuvioinnit ja runkorakenteet.Ei varmaan saman valmistajan samalla ominaisuuksilla valmistetutkaan ole samanlaiset, jos vaikka DOTin mukaan on paistettu eri kuussa. Ja vaikka olisi samassa kuussa, mutta jos koko on eri niin ominaisuudet eivät ole 100% samat, ehkä noin 97% veikkaisin.
Jää 1 rengas vajaaksi [emoji23] 3kpl tilattavissa. Lisäksi tulee postikulut päälle.
Piti ihan tarkistaa, viimeksi olen ostanut Continental SportContact 5 kierros 225/45/17 vaimon kulkineeseen 550€ asennuksineen ja sen jälkeen noi Landsailit samassa koossa 240€+100€ asennus = 340€. Continentalit kesti sen 20tkm just kun loppuun asti ajoi. Landsail kovempana on kestänyt huomattavasti pidempään ~30tkm.
Mieluummin toki vaihdan sen uuteen vielä kun pintaa on reilusti jäljellä. Ainakin tuo kolmikirjaiminen saksalainen kulkine on niin vittumainen ajaa kun pintaa on eturenkaissa jäljellä 2milliä että oksat pois
Renkaat 225 45 R17 | Ilmainen toimitus - 1001Renkaat.com
Landsail 56,22€/kpl
Conti SportContact 5 93,62 €/kpl
Eroa sarjalle 150€
Joo ei noilla melutasoilla ole hirveesti virkaa, pitäisi saada aina rengas kokeilla alla omassa autossa niin tietäis onko meluisa vai ei. Ei vaan tuommoinen oikein onnistu ja aika kalliiksi tulee kokeilla. Joku rengas kun saattaa olla hiljainen toisessa autossa ja omassa sitten ei.Kiitos kun vastasit, kuulostaa sun kokemuksen perusteella huomattavan paljon paremmalta kun noin paljon halvemmalta renkaalta voisi odottaa. Noin isolla hintaerolla ymmärrän täysin Landsailin hankkimisen, aikaisemmassa ketjussa linkin kautta se 72€ vähän sai epäröimään enemmän.
Kun kerta molempia olet ajanut, niin mites sisämelu Conti vs Landsail? Itselle jossain vaiheessa pitää uudet renkaat ostaa vanhaan 3-sarjalaiseen ja pienempi sisämelu olisi tervetullut. Vasta eilen rupesin tutkimaan noita melutasoja ja itselleni yllätyksenä se dB määrä mitä melulle annetaan ei anna juuri suuntaa siihen minkälainen sisämelu autossa on.
Niin eihän todellisuudessa maailmassa ole edes kahta samanlaista muumimukia jos silleen lähdetään liikkeelle, mutta se että onko sillä merkitystä että mulla on eri akselilla samanlaiset renkaat eri valmistajalta. Ei ole merkitystä, koska eri aikaan paistetutkaan renkaat eivät ole identtisiä. Se että minä tiedän kuinka renkaat autossani toimivat riittää eikä sillä ole merkitystä että ne on eri valmistajalta.
Tai se että kaikki renkaat olisivat täysin identtisiä, mutta eturenkaat olisivat 2mm kuluneemmat tekee paljon suuremman eron, niin tarttukaa nyt vaikka siihen ja alkakaa pohdiskelemaan pitäisikö uudet renkaat vaihtaa jo aina ensimmäisen millin kuluttua
Mites tuo 1001Renkaat -kaupan asennuspalvelu toimii, kellään siitä kokemuksia? Siis niin että renkaat voi tilata suoraan sinne liikkeeseen ja sitten mennä vain asennuttamaan ne. Saako tilauksen yhteydessä tarkan hinnan mitä asennus tulee maksamaan, vai meneekö tuo siinä vaiheessa niin että liike voi käytännössä kiskoa minkä tahansa hinnan?
Esim. jos siellä asennushinnastossa on mainittu että Auto => Alumiinivanteet => 15 € niin voiko siihen luottaa että se asennus on 15*4 = 60 euroa? Ilmeisesti ei, koska sivulla lukee myös "Hinnat ovat suuntaa-antavia"
Pari vuotta sitten tuli tuolta tilattua ja Hyvinkäällä asennutettua. Tilasin kumit ja soitin liikkeeseen, että heille on kumit tulossa. Asentaja otti yhteyttä, kun kumit olivat saapuneet ja sovittiin asennusaika. Allelaitosta hintaa tuli 19" renkaille juurikin 60€.
Juuh elikkäs. Jos oletetaan vaikka että auton toisella puolella olisi hyvät eurooppakumit ja toisella puolella halvimmat kiinalaiset donitsit (eli eri kumit aina samalla akselilla) niin esim. hätäjarrutuksissa se jarrutusmatkan pituus määräytyy niiden kiinalaisten paskojen mukaan koska ABS ja ESP ei päästä autoa kääntymään vinoon ja hidastuminen tapahtuu sen heikomman puolen ehdoilla, eli tässä tapauksessa hyvistä eurokumeista ei olisi mitään hyötyä. Kaatosateella käyttäytyminen olisi myös vähintäänkin mielenkiintoista jos pelkästään toinen puoli autosta nousee tukevasti vesipatjan päälle..
Ostin joskus käytettynä merkkiliikkeestä Lexus IS (2006 vm) ja siinä oli 225/45/17 ja 245/45/17 rengastus aivan sekaisin. En tiedä missä vaiheessa renkaat oli näin laitettu, olisi ollut kiva kyllä tietää oliko tälle joku järkevä selitys. Auton ajo-ominaisuudet oli ihan täydelliset, ei vaan tullut katsottua renkaita niin tarkkaan ekaan pariin kuukauteen muuten kun että pintaa riittää. Huomattuani vaihdoin renkaat niin että samalla akselilla on samanlaiset, mutta talviliukkaiden tullen auto lähti sivuluisuun jostain syystä aivan tajuttoman helposti. Autossa oli kitkat talvella ja luistonesto on mielestäni huonoin mitä omissa autoissani on ollut.
Kuule sä aloit lässyttämään luetun ymmärtämisestä, kun toinen korjas ilmiselvän räikeän virheen sun tekstistäs. Saat ihan vapaasti käyttää mitä renkaita haluat, mutta turha kuvitella niiden olevan ominaisuuksiltaan samat ”black round pirelli” tasoa lukuun ottamatta. Sulle ehkä riittää, mutta järkeväksi tuota touhua ei saa millään. Varsinkaan jos ollaan ostamassa uutta neljän settiä. Renkaita muuten pitäisi kierrättää akselilta toiselle siten, että isoja eroja ei synny. Ja edelleen, rungon ja kuvioinnin vaikutus on niin iso, että kulumaerollakin on todennäköisesti pienempi vaikutus kuin kokonaan eri merkin renkailla.Niin eihän todellisuudessa maailmassa ole edes kahta samanlaista muumimukia jos silleen lähdetään liikkeelle, mutta se että onko sillä merkitystä että mulla on eri akselilla samanlaiset renkaat eri valmistajalta. Ei ole merkitystä, koska eri aikaan paistetutkaan renkaat eivät ole identtisiä. Se että minä tiedän kuinka renkaat autossani toimivat riittää eikä sillä ole merkitystä että ne on eri valmistajalta.
Tai se että kaikki renkaat olisivat täysin identtisiä, mutta eturenkaat olisivat 2mm kuluneemmat tekee paljon suuremman eron, niin tarttukaa nyt vaikka siihen ja alkakaa pohdiskelemaan pitäisikö uudet renkaat vaihtaa jo aina ensimmäisen millin kuluttua
Kiitos kun vastasit, kuulostaa sun kokemuksen perusteella huomattavan paljon paremmalta kun noin paljon halvemmalta renkaalta voisi odottaa. Noin isolla hintaerolla ymmärrän täysin Landsailin hankkimisen, aikaisemmassa ketjussa linkin kautta se 72€ vähän sai epäröimään enemmän.
Kun kerta molempia olet ajanut, niin mites sisämelu Conti vs Landsail? Itselle jossain vaiheessa pitää uudet renkaat ostaa vanhaan 3-sarjalaiseen ja pienempi sisämelu olisi tervetullut. Vasta eilen rupesin tutkimaan noita melutasoja ja itselleni yllätyksenä se dB määrä mitä melulle annetaan ei anna juuri suuntaa siihen minkälainen sisämelu autossa on.
Joo ei noilla melutasoilla ole hirveesti virkaa, pitäisi saada aina rengas kokeilla alla omassa autossa niin tietäis onko meluisa vai ei. Ei vaan tuommoinen oikein onnistu ja aika kalliiksi tulee kokeilla. Joku rengas kun saattaa olla hiljainen toisessa autossa ja omassa sitten ei.
Sinä se 2 mm erosta aloit puhumaan. Meillä on näköjään hyvin erilainen näkemys siitä mitä kierrättämiselläkin tarkoitetaan.Kyllä mä kierrätän Bridgestonet sitten eteen kun Landsailit on kulunut puhki ja ostan sitten taakse jotain muuta, vai miksi luulit etten kierrätä renkaita eri akseleilla?
Pitäis löytää 205/55/16 koolla kesärenkaat kun vanhat jo ihan sakoilla.. Mitä osaatte suositella "halvemmasta" päästä? Kattelin kans uudelleenpäällystettyjä mutta en tiedä sitten niistä onko mistään kotoisin..
Nexen, linglong, landsail, nankang... Onhan noita ihan kelvollisia halparenkaita. Tuossa koossa ei maksa kuin <50e/kpl. Pinnoitetut kannattaa jättää kauppaan.Pitäis löytää 205/55/16 koolla kesärenkaat kun vanhat jo ihan sakoilla.. Mitä osaatte suositella "halvemmasta" päästä? Kattelin kans uudelleenpäällystettyjä mutta en tiedä sitten niistä onko mistään kotoisin..
Emännän autoon kesärenkaiden uusinta tuli ajankohtaiseksi ja vaihtoehtoja miettiessä löysin lähistöltä pari tuumaa isommat vanteet kohtuu edullisesti. Loppuun ajetut 185/65-15 Savat vaihtuivat 225/50-17 Radar R8 kiinarenkaisiin jotka olivat vanteilla.
Aika ronski muutos rengaskoossa. Löytyvätkö molemmat koot rekisteriotteesta?
Ronski ja ronski. Tuolla setupilla renkaan halkaisija muuttuu 6% eli käytännössä kyseessä on pykälän verran edellistä suurempi profiili. Yleensä profiilia voi kasvattaa juuri pykälän verran ilman ongelmia alle mahtumisen kanssa.Aika ronski muutos rengaskoossa. Löytyvätkö molemmat koot rekisteriotteesta?
Ronski ja ronski. Tuolla setupilla renkaan halkaisija muuttuu 6% eli käytännössä kyseessä on pykälän verran edellistä suurempi profiili. Yleensä profiilia voi kasvattaa juuri pykälän verran ilman ongelmia alle mahtumisen kanssa.
Pitäis löytää 205/55/16 koolla kesärenkaat kun vanhat jo ihan sakoilla.. Mitä osaatte suositella "halvemmasta" päästä? Kattelin kans uudelleenpäällystettyjä mutta en tiedä sitten niistä onko mistään kotoisin..
225/45R17 on isommalla moottorilla varustetun Pösön yksi rengaskoko. Pointti oli se että ennen allelaittoa olin mielellä "ei koskaan kiinalaista" ja nyt "mikä ettei" kannalla.Ronski ja ronski. Tuolla setupilla renkaan halkaisija muuttuu 6% eli käytännössä kyseessä on pykälän verran edellistä suurempi profiili. Yleensä profiilia voi kasvattaa juuri pykälän verran ilman ongelmia alle mahtumisen kanssa.
Niin pyörimissuuntaahan ei saa vaihtaa käytetyssä renkaassa vaikka kesärenkaissa pyörimissuuntaa ei olekaan yleensä merkattu.
Eli ETUVAS voi kierrättää ainoastaan TAKAVAS ja ETUOIK taasen TAKAOIK. Ei saa vaihtaa ETUVAS rengasta vaikkapa ETUOIK koska käytetyn renkaan pyörimissuunta muuttuisi. Tämä ohje muistaakseni Nokian renkaiden sivuilta.
Ja kun sen vasemman eturenkaan nyt sitten vaihtaa vaikkapa vasemmalle taakse, niin samalla pitää muistaa vaihtaa oikealta edestä rengas oikealle taakse, niin ei ole samalla akselilla eri valmistajan renkaita.
Mutta en mä nyt kesken ajokauden ala niitä renkaita kierrättämään, vaan vaihto tehdään sitten ensivuonna kun katsotaan taas kesärenkaiden kuntoa jne.
Kummasti se mieli muuttuu, kun hintoja ja testituloksia katsoo.225/45R17 on isommalla moottorilla varustetun Pösön yksi rengaskoko. Pointti oli se että ennen allelaittoa olin mielellä "ei koskaan kiinalaista" ja nyt "mikä ettei" kannalla.