Kesärenkaat - yleisketju

No niin tässä ensikokemuksia Landsail LS588 UHP:sta (225/50R17). Painoja meni kohtuullisesti, mutta kyllä laadukkaampia tuotteita on (yksittäinen max 50g). Tievoima (Hunter Roadforce) 40-70N, mikä on ihan hyvä. Asentaessa huomasi että rungot ovat aika löysät.

Ensi kilometrit kuivalla: todella hämmentävän hiljaiset ja mukavat (ainakin nastarenkaiden jälkeen), mutta kyllä renkaan löysä runko tekee autosta aika velton ajettavan. Ei haittaa itseäni, mutta sporttirenkaita hakevan kannattaa kyllä katsoa muita vaihtoehtoja. Nyt paineet oli 2,7 bar, mutta täytyy kokeilla 3bar jotta hieman jämäköityisi meno. Autona siis E61 BMW. Ja ei muuten täristä yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Autobildin testeissä neljänneksi kestävin rengas 20 testatusta ja kesto/hinta suhteessa selvä ykkönen. Eli keston suhteen ei tarvinne olla huolissaan.
2019 Auto Bild Summer Tyre Test - Tyre Reviews
Kieltämättä kaikin puolin päteviltä renkailta vaikuttaa hintaan nähden. Täytyy varmaan ylihuomenna hakea vanteille nuo ja jos ensi viikolla olisi takatalvi väistynyt, niin pääsee testaamaan, kuinka paljon auto hiljenee :)
 
Viimeksi muokattu:
^ niin, tuossa se juuri selitettynä. Ostettu iso ja vanha auto, ei ole oikein varaa ylläpitää ja renkaatkin ostetaan hinnan, ei ominaisuuksien puolesta. :smoke:
Voi olla että ostan kiinalaiset kesärenkaat 2016 vuosimallin autoonkin. Talvirenkaina on uudesta asti olleet Nankangin kitkat jotka on erittäin pätevät.

Ei ole omalla kohdalla ainakaan siitä kiinni ettei olisi varaa ostaa "premium" renkaita vaan siitä että käyttötarkoitukseen täysin soveltuvia renkaita saa murto-osalla noiden premium renkaiden hinnasta.
Kesäautossa sitten taas on "premiumit", kun auton käyttötarkoitus on ihan toisenlainen.
 
^ rohkea mies (oletettu), itse en aloittaisi kitkarenkaista tutustumista kiinalaisten tekeleisiin, mutta hyvä jos pysyy auto tiellä. :rofl::D
 
^ rohkea mies (oletettu), itse en aloittaisi kitkarenkaista tutustumista kiinalaisten tekeleisiin, mutta hyvä jos pysyy auto tiellä. :rofl::D

Itse pidän talvisin kyllä testeissä pärjänneet nastat, kesäkumeissa sitten ihan se ja sama mitkä siellä alla on. Riittää kun on mustat ja pyöreät.
 
Voi olla että ostan kiinalaiset kesärenkaat 2016 vuosimallin autoonkin. Talvirenkaina on uudesta asti olleet Nankangin kitkat jotka on erittäin pätevät.

Ei ole omalla kohdalla ainakaan siitä kiinni ettei olisi varaa ostaa "premium" renkaita vaan siitä että käyttötarkoitukseen täysin soveltuvia renkaita saa murto-osalla noiden premium renkaiden hinnasta.
Kesäautossa sitten taas on "premiumit", kun auton käyttötarkoitus on ihan toisenlainen.


Täytyy tähän kommentoida että kyllä nokian r2 kitkat pieksee noi nankangit mennentullen kaikilta osa-alueilta. :) terveisin jääradalla kaksi kautta nelivedolla kitkoilla ajanut. (sääntönä kitkapakko nelivedoissa kisojen aikana siis)
 
Täytyy tähän kommentoida että kyllä nokian r2 kitkat pieksee noi nankangit mennentullen kaikilta osa-alueilta. :) terveisin jääradalla kaksi kautta nelivedolla kitkoilla ajanut. (sääntönä kitkapakko nelivedoissa kisojen aikana siis)

Tähän täytyy kommentoida että märällä lämpimällä asfaltilla jää ärräkakkoset takuuvarmasti kakkosiksi mille tahansa muulle "skandi"kitkalle.
 
^ rohkea mies (oletettu), itse en aloittaisi kitkarenkaista tutustumista kiinalaisten tekeleisiin, mutta hyvä jos pysyy auto tiellä. :rofl::D

On monenlaisia kitkoja ja nastoja tullu vuosien saatossa kokeiltua. Sekä "premium" merkeiltä että halvemmilta merkeiltä. Niin paljon on kehitystä tapahtunut kiinalaisissakin renkaissa että, erot on erittäin pienet 4 kertaa kalliimpiin "premium" renkaisiin. Joitakin vuosia sitten tilanne oli täysin erilainen. Nastarenkaita en enää uutena osta, koska kitkat on paremmat pidoltaan suurimman osan talvesta, joitakin harvoja jääkelejä lukuunottamatta. Silloin kun ajonopeuden pitää säähän nähden sopivana niin pärjää kitkoillakin.


Täytyy tähän kommentoida että kyllä nokian r2 kitkat pieksee noi nankangit mennentullen kaikilta osa-alueilta. :) terveisin jääradalla kaksi kautta nelivedolla kitkoilla ajanut. (sääntönä kitkapakko nelivedoissa kisojen aikana siis)

Onhan ne varmasti paremmat, mutta jotain olisi mennyt todella pahasti pieleen jos 4 kertaa kalliimpi rengas ei olisi parempi... Mutta kuten aiemmin sanoin niin renkaat käyttötarkoituksen mukaan, koska en jääradalla itse aja niin pärjään ihan hyvin halvemmillakin.
 
Varmaan on vähän halventuneetkin ns. paremmat renkaat, viime vuoden lopulla uusimmat Good Yearin kitkat 380e töineen, tuskin nyt sentään nelinkertainen hintaero kinuskeihin?

Pointti siis onkin, että säästynyt summa -16 tuumaisiin asti on ainakin kohtuullisen merkityksetön, ellei sitten elämä ole säästyneestä satasesta kiinni.
 
Tähän täytyy kommentoida että märällä lämpimällä asfaltilla jää ärräkakkoset takuuvarmasti kakkosiksi mille tahansa muulle "skandi"kitkalle.

Nojoo tähän en kyllä voi kommentoida kun ei kokemusta ole :D Ajattelin nyt vain että kait ne märällä lämpimällä asfaltilla on sitten kesärengas vertailut vaikka onhan varmasti niitä jotka ajavat kitkoilla ympäri vuodenkin. Vai oletko nähnyt mainosta missä kitka valmistaja kehuu kuinka märällä asfaltilla on pitoa?

Bahikselle: ei se hintaero nyt noin paljoa ole jos nankangi oli 15" vanteelle 48e ja R2 ostin setin viime talvena hintaan 66e kpl. 17"-> varmasti hinnat toki pomppaavat sitten jo reippaasti kuten kesärenkaissakin käy. itse henkilökohtaisesti en kannata säästämään koko rengas setissä 60-100euron summia kun se investointi ei ole edes jokavuotinen.


Ja nyt kun hoksasin että tämähän oli kesärengas ketju niin vaihdan ihan aiheeseen liittyvään asiaan.
Onko ehdotuksia 18" renkaalle koossa 215/35, katselin rotalla / greenmax / federal evolutionz st-1 ehdokkaita, kaveri kehui rotallaa mutta itsellä ei ole noista kokemusta kuin greenmaxista. Mielellään en kovin pehmeä seinämisiä kumeja osta jos tästä kokemusta myöskin. Tulevat talviauton vanteisiin jota hyvin vähän kesällä käytän joten yli 100e/kumi menee turhan kalliiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan on vähän halventuneetkin ns. paremmat renkaat, viime vuoden lopulla uusimmat Good Yearin kitkat 380e töineen, tuskin nyt sentään nelinkertainen hintaero kinuskeihin?

Mikä on rengaskoko? Dacian 14"? Noilla hinnoilla ei tee häränpersettäkään ellei heitä samaan syssyyn muita renkaan hintaan aika ns. helvetisti vaikuttavia faktoja ja samalla vaikka linkin paikkaan josta noita saa. Ei muuten, mutta jotenkin tuntuu aina näillä "paremmilla renkailla" ajavilla oleva hirveä tahto mututuntumalta heittää miten pingponglinglong on paska ja pysähtyy kilometrin myöhemmin kuin UltraNokiaExtraBBC -mallit jne. Itsekin kuuluin aikoinaan "vain laaturenkaat autoihin", kunnes huomasin että normaalilla ajotyylillä se puolet halvempi linglong olikin ihan yhtä hyvä, vaikka dynaamisesti Alfa Romeolla ajoinkin.
 
Onko noissa SUV-renkaissa mitään taikaa, vai onko ne samoja renkaita eri hintalapulla kuin henkilöautoissakin? Vahvistettu jollain tapaa tms? Eli onko jotain haittaa, jos tunkasee tuollaiset Hankookin Ventus Prime kolmoset "katumaasturin" alle (17/225/60)? Joutuisi ottamaan vähän matalammalla profiililla (60 65:n sijaan), jolla ei ole isoa merkitystä, vaan miten ne eroaa noin muuten?

Vahvistettujahan nuo SUV-renkaat yleensä ovat, eli näkyy niissä kantavuuksissa. Ainakin itse kun 235/55R19 105V:t hankin nyt tänä keväänä, niin ei ihan hirveästi muita kuin SUV-vaihtoehtoja ole. Contit itse otin, ei huvita lähteä renkaissa paria satasta säästämään. Eikös Ventus Primesta ole ihan SUV-versiokin olemassa? Toki, SUV-määrittelyyn mahtuu kaikkea, joten voi olla ettei edes kantavuutta tarvitse paljoa renkaalta.
 
15” oli kokona, miksi se pitäisi olla Dacian 14”, eikös Dacia ole kuitenkin auto Alfaan verrattuna? :vihellys:

Kaupungissa kun asuu, niin ei tarvitse mitää mannelavettia tai muuta traktoria. :)
 
Bahikselle: ei se hintaero nyt noin paljoa ole jos nankangi oli 15" vanteelle 48e ja R2 ostin setin viime talvena hintaan 66e kpl. 17"-> varmasti hinnat toki pomppaavat sitten jo reippaasti kuten kesärenkaissakin käy. itse henkilökohtaisesti en kannata säästämään koko rengas setissä 60-100euron summia kun se investointi ei ole edes jokavuotinen.

Mutta kun vannekoko on 18" hintaerot on huomattavasti suuremmat. Viimeksi kun ostin talvirenkaat Nankang maksoi noin 320€/sarja, Nokian olisi ollu n.1300€/sarja...
Pahoittelut offtopicista...
 
Vahvistettujahan nuo SUV-renkaat yleensä ovat, eli näkyy niissä kantavuuksissa. Ainakin itse kun 235/55R19 105V:t hankin nyt tänä keväänä, niin ei ihan hirveästi muita kuin SUV-vaihtoehtoja ole. Contit itse otin, ei huvita lähteä renkaissa paria satasta säästämään. Eikös Ventus Primesta ole ihan SUV-versiokin olemassa? Toki, SUV-määrittelyyn mahtuu kaikkea, joten voi olla ettei edes kantavuutta tarvitse paljoa renkaalta.
Juu, jotkut Contit tai Goodyearit voisi olla ihan passelit. Nuo "ensiasennusrenkaat" on olleet aika kamalat (Yokohama). Äänekkäät ja viime kesänä käytännössä sulivat alle helteillä matka-ajossa. Paljon kehnompia renkaita tuskin saa minkään merkkisinä.

edit: Goodyearin EfficientGripit lähti tilaukseen (17"/225/65/102H). Ei se kai ihmettelemällä miksikään muutu. Tuskin parhaat, muttei olleet kalleimmatkaan (<500e sarja) ja varmasti välttää siinä missä Yokohamatkin, mutta satavarmasti hiljaisemmat.
 
Viimeksi muokattu:
Ja nokia ei ole ollut itsellä ainakaan se kestävin rengas, että en pitäisi hintasa väärttinä.

Kudokset tulleet kahdesta edellisestä, mitä olen omistanut. Ihan hyvin ne halvemmat siella alla rullaa. Käyttäjäkokemusten perusteella vain ottaa parhaan mahdollisen merkin.
 
Juu, jotkut Contit tai Goodyearit voisi olla ihan passelit. Nuo "ensiasennusrenkaat" on olleet aika kamalat (Yokohama). Äänekkäät ja viime kesänä käytännössä sulivat alle helteillä matka-ajossa. Paljon kehnompia renkaita tuskin saa minkään merkkisinä.

Itse laitoin viimekesänä goodyearin eagle f1 Suv 235/50/18 löytyi joku jämäsarja vähän päältä 100€/kpl ollut kyllä hyvät päästää ja ei kulukkaan mitenkään ihmeesti. Hieman äänekkäämmät olevinaan verrattuna edellisiin linglong greenmaxeihin joilla päästin reilu 3 kesää n.60tkm jotka ovat kyllä minusta aikalailla paras/hintalaatusuhteeltaan. Tuohon rengasmeluun nyt sitten tiedä varmaksi sanoa kun vaihdoin samoihin aikoihin bilsteinin b6 iskarit jotka hieman jämäkämmät niin jos siinä jotain vaikutusta.
 
Tää vaihteli 215/50R16 Ling Longeista Landsailiin ja hiljeni auto kyllä todella paljon. Muutenkin auto jämäköityi. Itsellä asentaja kehui jo ennen asennusta, ettei vaikuta pöllömmiltä renkailta pystyheiton(?) suhteen ja niin se meni, että renkaisiin ei laitettu kuin max. 10g painot. Muuten riitti, että otettiin Ling Longin jäljiltä 50-70g pois.

Katsotaan pian kun saa verrattua toisessa sporttisemmassa autossa aiempaan Yokohamaan.
 
Ja nokia ei ole ollut itsellä ainakaan se kestävin rengas, että en pitäisi hintasa väärttinä.

Toivottavasti et viitannut tällä että kestävyys on merkki hyvästä rengasta? Kyllähän sinne alle saa vaikka muovia, kestää se - pidä ei tosin alkuunkaan. Muutenkin renkaita yleensä ihmiset pitävät liian pitkään, pääsevät kovettumaan ja pito vähenee, vaikka eivät kuluisikaan enää. Autoilun kuluissa renkaat on kuitenkin aika pieni osa lopulta.
 
Mitt
Toivottavasti et viitannut tällä että kestävyys on merkki hyvästä rengasta? Kyllähän sinne alle saa vaikka muovia, kestää se - pidä ei tosin alkuunkaan. Muutenkin renkaita yleensä ihmiset pitävät liian pitkään, pääsevät kovettumaan ja pito vähenee, vaikka eivät kuluisikaan enää. Autoilun kuluissa renkaat on kuitenkin aika pieni osa lopulta.

Pidän siitä että rengas on luotettava, eikä keväällä ole kudokset pihalla. Luulin että lumi vain oli paakkuuntunut vanteisiin, vaan ei- rengas oli epämuodostunut ja pullistunut.

Pidän sellaista rengasta hyvänä, joka pitää, kuluu tasaisesti ja vähän sekä rungoltaan pysyy ehjänä.

Hyvä rengas on näitä edellä mainittuja ominaisuuksia. Nokia ei ole antanut edes kalliilla hinnalla hyvää rengasta viimeiseen kahteen settiin.

Pidän edellisiä SW-8 nastoja parempina, mitä nokialaisia ja sitä edelliset ice arcticit oli myös positiivinen rengasmalli.

Kesärenkaina ollut viime aikoina efficentgripit ja ei ole moittimista. Nyt ostin rehelliset kiinalaiset landsailit, koska 267€/4kpl ja hyvät arvostelut.

On tässä jokunen rengassarja tullut ostettua elämän varrella. Osa parempia, osa huonompia, mutta nokialaiset huonoimpia. Mistään muusta ei ole kudokset menneet kuin Nokian hakka7 ja bridgestone noranzat.
 
Mitt


Pidän siitä että rengas on luotettava, eikä keväällä ole kudokset pihalla. Luulin että lumi vain oli paakkuuntunut vanteisiin, vaan ei- rengas oli epämuodostunut ja pullistunut.

Pidän sellaista rengasta hyvänä, joka pitää, kuluu tasaisesti ja vähän sekä rungoltaan pysyy ehjänä.

Hyvä rengas on näitä edellä mainittuja ominaisuuksia. Nokia ei ole antanut edes kalliilla hinnalla hyvää rengasta viimeiseen kahteen settiin.

Pidän edellisiä SW-8 nastoja parempina, mitä nokialaisia ja sitä edelliset ice arcticit oli myös positiivinen rengasmalli.

Kesärenkaina ollut viime aikoina efficentgripit ja ei ole moittimista. Nyt ostin rehelliset kiinalaiset landsailit, koska 267€/4kpl ja hyvät arvostelut.

On tässä jokunen rengassarja tullut ostettua elämän varrella. Osa parempia, osa huonompia, mutta nokialaiset huonoimpia. Mistään muusta ei ole kudokset menneet kuin Nokian hakka7 ja bridgestone noranzat.

Itse kyllä samoilla linjoilla nokian paskojen suhteen. En oo vielä suoriin törmännyt ja itsellä jää kyllä kauppaan...
 
15” oli kokona, miksi se pitäisi olla Dacian 14”, eikös Dacia ole kuitenkin auto Alfaan verrattuna? :vihellys:

Kaupungissa kun asuu, niin ei tarvitse mitää mannelavettia tai muuta traktoria. :)

Ottamatta kantaa mannelavetteihin, tuossa kokoluokassa hintaero ns. laatumerkin ja kiinamerkin välissä on olematon. Kun mennään nykyajan normi kokoon ja siitä pykälää ylemmäs eli 18" ja siitä ylöspäin, vanhat tunnetut merkit repii kaksin tai kolminkertaisia hintoja antamatta kuitenkaan kaksinkertaista parempaa ajokokemusta. Alfassa oli Ventukset alla pari kesää ja vikana kesänä Linglong. Yllätys oli suuri kun Kiina rengas oli jäätävän hiljainen ja ajotuntumassa ei tuntunut olevan eroa.
 
Toivottavasti et viitannut tällä että kestävyys on merkki hyvästä rengasta? Kyllähän sinne alle saa vaikka muovia, kestää se - pidä ei tosin alkuunkaan. Muutenkin renkaita yleensä ihmiset pitävät liian pitkään, pääsevät kovettumaan ja pito vähenee, vaikka eivät kuluisikaan enää. Autoilun kuluissa renkaat on kuitenkin aika pieni osa lopulta.
Yhtä hyvin voisi sanoa, että toivottavasti et viitannut siihen että pito olisi merkki hyvästä rengasta, voihan sinne laittaa jonkun superpehmeän seoksen, kyllä pitää mutta kuluu loppuun 1000 km.

Tottakai se kesto on hyvä ominaisuus, mutta muut ominaisuudet huomioidaan myös. Paras on sellainen mikä on sekä kestävä, että muuten hyvä.

Ja mikään laki ei kiellä vaihtamasta renkaita aiemmin kuin 1,6mm kohdalla, jos alkaa tuntua siltä että rengas kestää "liian pitkään".

Ja tottakai riippuu myös käytöstä. Jos ajaa 5000 km vuodessa, niin kilometrien kesto ei ole ehkä tärkein ominaisuus. Jos ajaa 50 000 km vuodessa niin homma on vähän eri.
 
Itse viimevuonna etsin misukan energy savereille uusia painoksia mutta ei oikein sopivaa nopeusluokkaa tahtonut löytyä, lisäksi usea myyjä kertoi kovaäänisiksi renkaiksi.

Päädyin sitten primacy 4:iin ja ei ole kaduttanu. Mukkavat ja hiljaiset renkaat.
 
Tänään just laitoin uudet hankookit 70db/a alle 195"/15" maksoin töineen 320e ei minusta ollut kovin kallis, hyvin kulkee golffi taas:) mitä tuolla golfilla on ajettu 2003vm 170tkm:lol:
 
Viimeksi muokattu:
Itselle tuo on se vähiten tärkeä ominaisuus renkaissa... Bensaa menee joka tapauksessa reilusti, siinä ei renkaat enää juuri tilannetta pelasta :D
 
Mulla Mazda 6:sa 7l 100km 166hp alla oli 235/55 haki uraa aivan älyttömästi en tykänny yhtän noin leveistä.Golfi vie 6l 100:lla 105hp, mut mazda ruostu alle 260tkm.
 
Corsassa tuli uutena 215/40/18 Michelin Pilot Super Sport renkaat. Muuten hyvät, mutta pitää aivan jäätävää ulinaa. En vielä tiedä mitkä laitan seuraavaksi. Tälle kesälle tarviin uudet, ehkä Goodyear Eagle F1 Asymmetric tai sitten Nankang NS-2...

Nissanissa oli aiemmin edessä 225/40/18 ja takana 255/35/18 Federal RS-R semislicksit. Oli ihan hyvät renkaat hintaansa nähden. Nyt on edessä 225/40/18 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 ja takana 275/35/18 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Erittäin hyvät renkaat pidon sekä kestävyyden suhteen. Pito on kuivallakin asfaltilla parempi mitä noissa Federalin semislickseissä...

Signumissa on ollu sitten mm. 235/35/19 ensin oli Linglong Greenmax jotka oli ihan ok muuten, mutta ei olleet pyöreät... Noiden jälkeen tutut ja turvalliset 235/35/19 Nankang NS-2 ja huomattavasti paremmat kuin nuo toiset kiinalaiset. Ja samanlaiset tulee varmasti vielä seuraavallakin kerralla ostettua...
 
Viimeksi muokattu:
Just nuo kiinalaiset voi "jumputtaa" vaikka myyjä kuinka vakuuttaa otin mieluummin vähä paremmat kun lingllongin paskat.Hankookit ei satavarma jumputa.
 
Viimeksi muokattu:
Aikonaan nuorena kossina ostin noita pinnotettuja, kun ei ollut rahaa se jumputus kun ei ollut pyöreitä, jumputus nousi luonnollisesti vauhdin mukaan, vuonna jotain 1988 tai alle.
 
Viimeksi muokattu:
Pinnoitettuja renkaita ei enää nykyään ole, käytännössä. Jotain talvirenkaita taitaa vielä Suomestakin saada, mutta kesärenkaita en ole edes nähnyt markkinoitavan, kun Kiina-gummit ovat niin halpoja. Mutta olivathan ne jotain ihan arpapeliä silloin aikoinaan, saattoi saada hyvän tai sitten ei.

Raskaassa kalustossa käytettäneen edelleen pinnoitettuja renkaita?
 
Kyllä välillä ihmetyttää kun näkee alla jossain M5 tai amg mersussa jotkut linglongit, menee auton ominaisuudet kyllä vähän hukkaan.
 
Pinnoitettuja renkaita ei enää nykyään ole, käytännössä. Jotain talvirenkaita taitaa vielä Suomestakin saada, mutta kesärenkaita en ole edes nähnyt markkinoitavan, kun Kiina-gummit ovat niin halpoja. Mutta olivathan ne jotain ihan arpapeliä silloin aikoinaan, saattoi saada hyvän tai sitten ei.

Raskaassa kalustossa käytettäneen edelleen pinnoitettuja renkaita?
Kyllä siksi ne "kuorituu" myy ne vieläki pinnotettuja en ikänä ostais enää joskus pakuun ostin 8 kankaiset 2001, vielä oli ok renkaat pinnotettuna. Jumputti vähä mut pakussa ei haitannu vw lt28.,Jep.
 
Viimeksi muokattu:
Corsassa tuli uutena 215/40/18 Michelin Pilot Super Sport renkaat. Muuten hyvät, mutta pitää aivan jäätävää ulinaa. En vielä tiedä mitkä laitan seuraavaksi. Tälle kesälle tarviin uudet, ehkä Goodyear Eagle F1 Asymmetric tai sitten Nankang NS-2...

Michelin Pilot Sport 4
Goodyear F1 Eagle Asymmetric 5
Continental ContiPremiumContact 6
Hankook Ventus S1 evo3

Noi on omalla lyhyellä listalla nyt kun myöhemmin kesäkaudella tarttee uudet kumit vaihtaa. Päätöksiä, päätöksiä.
 
Itse siirryin Michelinin ja Continentalin kautta ensiksi Ling Longiin ja nyt sitten Landsailiin. Syy oli yksinkertaisesti se, että autoni syö takarenkaita tunnetusti kuin näkkileipää ihan merkkiä katsomatta, ja viimeisten kulutuskestävyyttä on kehuttu. No sitä en ole vielä päässyt testaamaan, mutta sen sanon että ylivoimaisesti hiljaisimmat renkaat, mitä olen testannut. Vähän järjenvastaista se olisi, että noin halvalla saa hiljaiset ja kestävät, mutta katsellaan..

EDIT: Ling Longeista ei itsellä kovin paljoa kehuja alun 50 km jälkeen, mutta nää Landsailit on minusta hinta/laatusuhteessa positiiviset yllärit.
 
Viimeksi muokattu:
uusien vanteiden mukana tuli dunlop sport maxx rt, n. 4mm, kesän ajaisi vielä mutta hirveä meteli, paistettu 13&14.

renkaat 275/35/20. mikähän näissä kokoluokissa on hiljaisin rengas?
 
Sava Intensa UHP2:t pääsi nyt alle. On muuten selvästi hiljaisemmat kuin vanhat yhden kesän ajetut GT Radialit ja myös mukavammat kuopissa ja töyssyissä. Paljonkohan noihin kannattaa laittaa painetta Skoda Octavian alla 225/45/17 koossa? Nyt edessä 2.5 ja takana 2.6 ja ei ainakaan liian lötköltä tuntunut. Yksin tulee lähinnä ajettua.
 
Itse laitoin tänään alle uudet landsailit. Hiljaiset ovat. Miellyttävät ajaa, eivät vetele. Painoja meni noin 30g per vanne. Tasapainoiset renkaat oli. Katsotaan kulumista sitten kk päästä :tup:
 
Niinkuin tuossa edellä jo asiaa puitiinkin, 2 "hyvää" ja 2 "huonoa" rengasta on vähän sama kuin ostaisi 1000 euron puhelimeen hienon iskunkestävän takakuoren mutta jättäisi näytön päältä kokonaan suojakalvon pois.
 
Mitkähän olisi hyvät renkaat kompromissina mahd pieni melu ja kohtuu jämäkkä runko kuitenkin. Sarjan hinta siinä 400-500e paikkeilla. Koko 225/45r18 tai 225/40r18
 
Bridgestonet paikalliselta 690e alle laitettuna. Virosta tilasin 2kpl Landsailia ja 2kpl noita Bridgestoneja, hinta 365,11 + 40e asennus. Säästöä 300 euroa ja sain kuitenkin 2kpl noita Suomessa todella tyyriitä renkaita.

Ja vielä jos oisin tosiaan ottanut 4kpl niitä kiinarenkaita niin säästöä tulisi vieläkin enemmän kuin tuo 300e.

Mitä? Ostaako joku tieten tahtoen erilaiset renkaat autoonsa? Ymmärrän hieman jos on joku vanha jenkkiromu alla ja siinä on takana eri kokoa nakit kuin edessä. Mutta samaa kokoa kahta eri laatua? :vihellys:

Toivottavasti ei nyt samalle akselille sentään eri renkaita? Jos jousi ja iskari menee uusiksi, nekin vaihdetaan vain yhdelle puolelle? :eek::lol:
 
Joo, tietysti eri kokoa jos auto niin vaatii, mutta on vain itselle uutta, että eri ominaisuuksia laitetaan eri kulmiin.

Mutta jos se on itsestä fiksua, niin eihän laki sitä kiellä.
 
Kyllä se puute taitaa olla muualla kuin Mikan luetun ymmärtämisessä. Jos nakit ovat ihan eri valmistajalta, niin ei ne ominaisuudet ole samat vaikka miten väittäisit.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 778
Viestejä
4 565 462
Jäsenet
75 018
Uusin jäsen
Piffe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom