Kesärenkaat - yleisketju

Miten Landsail Qirin tänä Herran vuonna pärjää? 17 tuumaisen saisi n. 400€ asennettuna pikaisesti, kun vanhat on niin risat. Tai sitten 420€ landsail Rapid Dragon, joka vissii uudempi. Kiinasta nuo Kait on.
 
Miten Landsail Qirin tänä Herran vuonna pärjää? 17 tuumaisen saisi n. 400€ asennettuna pikaisesti, kun vanhat on niin risat.

Lyhyelllä norjalla, plussat: Ei mitään.


Männävuosina ollut hyvä jarruttaessa suoralla, melutasossa, mukavuudessa ja vierinvastuksessa. Ääritilannekäytös, yleinen velttous ja vesiliirto on ollut ongelmana. 400€ olen ostellut 225/45 17 huippurenkaita ilman asennusta..

Edit: Laitetaan nyt koko testi, Kumho HS52 ja Falken Ziex ZE310 vois olla hyvää ja halpaa hakevalle:
 
Viimeksi muokattu:
Edit: Laitetaan nyt koko testi, Kumho HS52 ja Falken Ziex ZE310 vois olla hyvää ja halpaa hakevalle:
Tuolla on kerrottu myös kulutuspinnan syvyys. Michelin Primacy on pohjalla, 6,5 mm ja kiinalaiset samoin alle 7 mm. Parhaina Falken 7,6 mm, Nokian 7,9 mm ja Goodyear 8,4 mm. Jos renkaat ajaa 3 mm saakka, niin Michelinissä on 3,5 mm kulutettavaa mutta GY:ssä 5,4 mm.
 
Tuolla on kerrottu myös kulutuspinnan syvyys. Michelin Primacy on pohjalla, 6,5 mm ja kiinalaiset samoin alle 7 mm. Parhaina Falken 7,6 mm, Nokian 7,9 mm ja Goodyear 8,4 mm. Jos renkaat ajaa 3 mm saakka, niin Michelinissä on 3,5 mm kulutettavaa mutta GY:ssä 5,4 mm.
Käyttöiän kannaltahan tuolla urasyvyydellä ei ole merkitystä vaan sillä, että montako kilometriä tuon uusimisrajan saavuttaakseen täytyy ajaa.
 
Lyhyelllä norjalla, plussat: Ei mitään.


Männävuosina ollut hyvä jarruttaessa suoralla, melutasossa, mukavuudessa ja vierinvastuksessa. Ääritilannekäytös, yleinen velttous ja vesiliirto on ollut ongelmana. 400€ olen ostellut 225/45 17 huippurenkaita ilman asennusta..

Edit: Laitetaan nyt koko testi, Kumho HS52 ja Falken Ziex ZE310 vois olla hyvää ja halpaa hakevalle:
Falkenilla testin hiljaisimmat renkaat!
 
Tuolla on kerrottu myös kulutuspinnan syvyys. Michelin Primacy on pohjalla, 6,5 mm ja kiinalaiset samoin alle 7 mm. Parhaina Falken 7,6 mm, Nokian 7,9 mm ja Goodyear 8,4 mm. Jos renkaat ajaa 3 mm saakka, niin Michelinissä on 3,5 mm kulutettavaa mutta GY:ssä 5,4 mm.

Samoin Treadwear-luku ja kumin kovuus. Jotka eivät tosin näytä korreloivan juuri mitenkään ainakaan Adacin ilmoittamien odottavien kilometrisuoritteiden kanssa.

Jos kilometrisuorite menisi Treadwearin kanssa tasatahtiin ja tuolla Goodyearilla se oli luokkaa 60tkm IIRC, niin Landsaililla pitäis päästä satkun verran. Kun toi Landis nyt todistetusti pitää märällä ok mikä tuppaa olemaan se vastakkainen ominaisuus, niin ois kyllä melko no braineri toteutuessaan.
 
Käyttöiän kannaltahan tuolla urasyvyydellä ei ole merkitystä vaan sillä, että montako kilometriä tuon uusimisrajan saavuttaakseen täytyy ajaa.
Mutta urasyvyydellä on merkittävä, jopa dramaattinen vaikutus turvallisuuteen, erityisesti märällä kelillä.
 
Mutta urasyvyydellä on merkittävä, jopa dramaattinen vaikutus turvallisuuteen, erityisesti märällä kelillä.
Toki. Toisaalta myös tätäkin pitää tarkastella renkaan käyttöiän näkökulmasta. Oletetaan vaikka renkaat A sekä B ja niiden käyttöiän lopuksi vaikka tuo aiemmin mainittu 3mm. A:ssa kulutuspinnan syvyys on uutena 7,6mm ja oletettu käyttöikä 30tkm. B:n kulutuspinta 6,5mm ja oletettu käyttöikä 50tkm. Tällä esimerkillä renkaan A urasyvyys olisi verrokkiaan pienempi jo alle 15tkm ajon jälkeen.

Tietenkin rengas A korvataan uudella, jolloin taas ollaan paremmalla uralla kuin B:n käyttöiän kaksi viimeistä kymppitonnia.
 
Mutta urasyvyydellä on merkittävä, jopa dramaattinen vaikutus turvallisuuteen, erityisesti märällä kelillä.

Karkeasti puolet. Toinen puolet kuvion pinta-alasta ja pintakuvion hyötysuhteesta tuohon käyttöön? Pidemmän rengastekniikan lukeneet voi korjata terminologiaa ja kaavoja.

Maanläheisempi tarkastelutapa voisi olla em. testin perusteella vilaista minkä verran Michelin on joutunut urittamaan olka-alueita enemmän jotta on saatu sama lopputulos (vesiliirron arvosana) kuin Goodyearilla jossa pari milliä enemmän pintaa.
 
Kysynpä nyt kuitenkin, onko nämä renkaat harkitsemisen arvoisia?

GT Radial SportActive 2
en tiedä noiden alkuperää mutta itse otin juuri kokeiluun kiinalaiset halpikset (399e kierros) (ylempänä/aiempana tässä ketjussa juttua) nekin ovat varmasti huonommat spekseiltään kuin nuo :D
toistaiseksi kiinalaisilla ei mitään ongelmia... noin 10tkm jo ajettu ja hyvin nämä kesäkelillä toimivat. sateella huomaa enemmän eroa eli ei voi ajaa motarilla niin kovaa kuin mitä "laatumerkeillä" mutta toisaalta motarilla ny muutenkin kannattaa ajaa hiljempaa jos sataa kaatamalla vettä :D
 
Kysynpä nyt kuitenkin, onko nämä renkaat harkitsemisen arvoisia?

GT Radial SportActive 2

Tolla on saavutettu ihan testimenestystä, eli kyllä. Merkki on Indonesiasta, jotain tuotantoa Kiinassakin kuten mainittiin. Kävin pihalla kattomassa missä emomerkki Gitit on tehty, mutta ei ollut ulkokylkeen merkitty, eikä DOT-rimpsusta saanut kuvaa..

Edit: GT Radial lyhyesti | GT RADIAL
 
Onko kukaan muuten hankkinut Continentalin Ultracontactia? Siitä on ollut hirmu vähän arvosteluja, ADAC:n taisi olla ainoa, ja silloin ainakin menestys oli suht hyvää ja rengas pitkäikäinen sekä energiatehokas.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 871
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom