Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En tiedä tuleeko kysymykseni oikeaan ketjuun, jos tuli väärään ketjuun, niin opastus oikeean ketjuun otetaan kiitollisena vastaan.
Eli mitä tarkoitetaan toimituspäivällä ja mistä sen näkisi mustaa valkoisella, kun en ainakaan itse sellaista tietoa äkkiseltään mistään löytänyt? Esim. Onko se päivä, kun tuote on jostain noudettavissa vai se päivä kun tuote noudetaan esim. postista tjm.?
---------
- Milloin kaksi vuotta kestävä lakisääteinen takuuaika alkaa?
Kahden vuoden takuuaika alkaa siitä päivästä, jolloin sait tuotteen haltuusi:
- Jos menit kauppaan ja sait tuotteen heti mukaasi, takuuaika alkaa samana päivänä.
- Jos maksoit tuotteen, mutta se toimitettiin myöhemmin, kahden vuoden takuuaika alkaa toimituspäivästä.
Tämän vuoksi ostokuitit ja toimitusta koskevat asiakirjat täytyisi aina säilyttää.
---------![]()
Usein kysyttyä|EU:ssa ostettuja tavaroita koskeva takuu ja virhevastuu - Your Europe
Usein kysyttyä - Tietoa lakisääteisestä virhevastuusta ja kaupallisista kestävyystakuista, niiden hyödyntämisestä ja eroista sekä EU:n takuumerkinnästä ja tuotteiden korjauttamisesta, vaihtamisesta ja palauttamisesta.europa.eu
.. joka paikassa minkä löysin puhutaan vain "toimituspäivästä" ja aloin pohtimaan, että mitä sillä konkreettisesti tarkoitetaan, kun sillä voidaan mielestäni tarkoittaa kumpaa vaan.
Vastasit jo kysymykseesi.
”siitä päivästä, jolloin sait tuotteen haltuusi:”
Ne on outlet tuotteita ja niitä on ollut saldoilla näkyvä x-määrä saatavilla ja lisää ei varmasti tule. Määrät näkyy sivuilla ja jos joku ehtii myymälästä sen ottaa hyllystä sillä hetkellä, kun tilaat niin on mahdollista, että verkkokaupan tilaus onnistuu vaikkei niitä enää ole.
Ei tarvitse myydä. Virheellisen mainoksen kohdalla tilanne pitää palauttaa siihen tilaan, kuin mainosta ei olisi koskaan ollutkaan. Eli asiakkaille hyvittää matkakulut, mutta itse tuotetta ei tarvitse myydä. Varmistin taannoin tämän KKV:lta, kun Telialla oli lipsahtanut mainokseen AirPods Pron hinta 99e oikean 199e sijaan.![]()
Jyväskylässä luultiin, että kahvi oli halpaa kuin makkara – Juhla Mokka -ryntäys päättyi kuitenkin pettymykseen
Minimanin mainoksessa ollut virhe aiheutti asiakasryntäyksen Jyväskylässä. Juhla Mokalle oli livahtanut ilmoituksessa grillimakkaran hinta.www.iltalehti.fi
Siis sillähän ei ole merkitystä kuinka paljon tappiota vastapuolelle huolimattomuudestaan syntyy. Erikoinen asenne, ettei virhettä korjata jos se yritykselle aiheuttaa tappiota? Ehkä kannattaisi olla huolellinen markkinointiviestintää laatiessaan.
Jos joku tuolla kävi ja kahvipaketit jäi saamatta, niin kyllä ne käsittääkseni tulee tuohon hintaan myydä mitä on ilmoitettu ihan siitä huolimatta mitä Joensuu sanoo. Myös matkakulut tulee luonnollisesti korvata.
Joo tää taitaa olla tosi. Asia on eri, jos on annettu kirjallinen tarjous (tässä tapauksessa tarjous on mainos (hauska)). Mutta siis jos ollaan oikeasti annettu tarjous että voidaan myydä juuri sinulle tämä tuota tällä hinnalla, niin silloin se on sitova. Mutta juuri tälläisissä mainoksissa, tuo tapa minkä kuvailit taitaa olla se oikea.Ei tarvitse myydä. Virheellisen mainoksen kohdalla tilanne pitää palauttaa siihen tilaan, kuin mainosta ei olisi koskaan ollutkaan. Eli asiakkaille hyvittää matkakulut, mutta itse tuotetta ei tarvitse myydä. Varmistin taannoin tämän KKV:lta, kun Telialla oli lipsahtanut mainokseen AirPods Pron hinta 99e oikean 199e sijaan.
Hei,
Kiitos yhteydenotostasi asiakaspalveluumme.
Järjestelmävirheen takia Outlet-tuotteita on pystynyt tilaamaan verkkokaupastamme, vaikka tämän ei olisi pitänyt onnistua. Tästä johtuen meille on tullut suuret määrät tilauksia tuotteista, joita ei todellisuudessa ole saatavilla. Pahoittelemme asian tuomaa mielipahaa.
Peruutuksesta lähtee ilmoitus maksunvälittäjällemme Klarnalle, jonka kautta saat rahanpalautuksen, mikäli olet maksanut tilauksen jo etukäteen. Mikäli olit valinnut laskun tai osamaksun, lasku mitätöityy automaattisesti.
Kannattaisi tarkistaa ja vaikka tuplatarkistaa mainokset ennen kuin laittaa jakoon.![]()
Jyväskylässä luultiin, että kahvi oli halpaa kuin makkara – Juhla Mokka -ryntäys päättyi kuitenkin pettymykseen
Minimanin mainoksessa ollut virhe aiheutti asiakasryntäyksen Jyväskylässä. Juhla Mokalle oli livahtanut ilmoituksessa grillimakkaran hinta.www.iltalehti.fi
Siis sillähän ei ole merkitystä kuinka paljon tappiota vastapuolelle huolimattomuudestaan syntyy. Erikoinen asenne, ettei virhettä korjata jos se yritykselle aiheuttaa tappiota? Ehkä kannattaisi olla huolellinen markkinointiviestintää laatiessaan.
Jos joku tuolla kävi ja kahvipaketit jäi saamatta, niin kyllä ne käsittääkseni tulee tuohon hintaan myydä mitä on ilmoitettu ihan siitä huolimatta mitä Joensuu sanoo. Myös matkakulut tulee luonnollisesti korvata.
Jep, nykyään Kärkkäisen "verkkokaupan varastossa" taitanee tarkoittaa vain kivijalkaliikkeen varastojaOngelma jolle on hankala tehdä nopeasti mitään. Lahdessa ainakin keräävät kärryyn verkkokaupan tuotteita ja viimeiset kappaleet saattavat hyvinkin olla asiakkaiden ostoskärryissä. Asiakkaita Kärkkäisellä on aina paljon.
Kärkkäisen piti rakentaa erillinen varasto verkkokaupalle ja oli saanut vuosi tai kaksi sitten tontin Lahden kaupungilta. Kaupunki kuitenkin teki oharit, kun Fazer halusikin rakentaa Lahteen uuden makeistehtaan.
Onko tämä joku vanha vääntö, vai vieläkö motonetillä samat selitykset.Sellasta motonetiltä. Sama litania mitä puhelimessa kävivät läpi. Ei nyt ihan mee kyllä homma niinkuin pitäis motonetillä
Onko tämä joku vanha vääntö, vai vieläkö motonetillä samat selitykset.
Siis muistelen että motonetin kanssa vuosien aikana moni vääntänyt kun outlet brändättyjä tuotteita ei ole toimitettu verkkokauppa asiakkaalle, kun se olikin yllättän loppu. (tilatessa siis näytetty saldoa ja normaalisti tilausprosessi mennyt läpi)
Ilmeisesti nyt kutsuvat sitä järjestelmävirheeksi.
Tuli motonetistä tilattua tuo tarjouksessa ollut poreallas. Tilausvahvistus tuli ja hetken perästä tilaus peruttu vedoten siihen että altaat loppu. Eikö tuo tilausvahvistus tarkoita sitä että sopimus on syntynyt ja näin ei voi perua
Soittelin motonetin aspaan. Ensin selitteli että "tullut paljon yhtäaikaisia tilauksia jonka johdosta myyty enemmän kuin varastossa on tavaraa". Jännästi vain motonetillä näyttää varaavan tuotteen jos se on ostoskorissa koska yritin ensin tilausta puhelimella mutta jäi syystä x junnaamaan jonka jälkeen koneella ei antanut laittaa enää ostoskoriin tuota oulussa ollutta viimeistä kappaletta.
Tämän jälken vetosi tilausehtoihin jossa kuulemma lukee että motonetillä on oikeus peruuttaa tilaus jos tuote on loppu.
Vetosin itse kuluttajasuojalakiin ja latelin faktat tiskiin niin meni hetkeksi hiljaiseksi ja kertoi keskustelevansa esimiehen kanssa miten korvataan ja soittavansa takaisin. 5min tästä tuli puhelu ja käski laittaa sähköpostia aspaan koska paikalla ei kuulemma ollut sellaista henkilöä joka asiasta voisi päättää ja palaavat asiaan ensiviikolla.
Itse ehdotin että myyvät vastaavalla prosentuaalisella/euromääräisellä alennuksella toisen vastaavan eli hieman isomman altaan.
Tuo ehdotus että ostat alella erikoikoisen kuullostaa ihan hyvältä ehdotukselta sinun kannalta, jos eivät pysty toimittamaan sitä minkä ensin myivät.Uusi. Tilailin viimeviikon perjantaina outlet porealtaan eivätkä suostu toimittamaan vaikka tilausvahvistuskin tullut.
Tuo ehdotus että ostat alella erikoikoisen kuullostaa ihan hyvältä ehdotukselta sinun kannalta, jos eivät pysty toimittamaan sitä minkä ensin myivät.
Kannusta viemään asian maaliin tai ainakin yrittään kovasti, koska ei tämä ole ensimmäinen kerta kun Motonetti peruu sitovia tilauksia yksipuolisesti.
Ja kannattaa muistaa, että ovat suosituksia. Mikään ei pakota myyjää esim. toimittamaan tuotetta, jos ei halua noudattaa päätöstä. Osa myyjistä ei vain välitä mainehaitasta (löytyy omakohtaista kokemusta).
Minulla on ollut usemman kerran Motonetin kanssa ongelmia. Vasta kuluttajariitalautakunnan yhteydenotto sai nämä vempulat toimittamaan lakisääteisesti minulle kuuluvan tuotteen. Todennäköisesti kyseessä on asiakaspalvelijoille ylempää ohjeistettu toimintatapa, 99% kuluttajista nielee sinänsä lainvastaisen toimintatavan ja ainoastaan sinnikkäimmät saavat asialleen oikeutta.
Minulla on usein vähäpätöisemmissä riidoissa käynyt niin, että ovat kuluttajariitalautakunta on hoitanut asiaa ns. keyvellä menettelyllä, soittaneet vastapuolelle parin viikon kuluessa kantelusta ja ohjeistaneet hoitamaan asian lainsäädännön mukaisesti kuntoon. Tämä voi tosin johtua siitä, että minulla on jo nimeä kuluttajariitalautakunnassa ja tekemiini kanteluihin suhtaudutaan siellä tietynlaisella hilpeällä kunnioituksella.
Jos tuo menee ns. raskaamman käsittelyn mukaan niissä voi mennä 1-2 vuotta.
Hyvin nopeasti ainakin kkv vastasi yhteydenottoon ja sieltäkin todettiin että motonet on velvoitettu toimittamaan altaan vaikka kyseessä onkin outlet tuote ja motonet vetoaa järjestelmävirheeseen. Aikovat olla motonetin päähän yhteydessä myös
Soittelin motonetin aspaan. Ensin selitteli että "tullut paljon yhtäaikaisia tilauksia jonka johdosta myyty enemmän kuin varastossa on tavaraa". Jännästi vain motonetillä näyttää varaavan tuotteen jos se on ostoskorissa koska yritin ensin tilausta puhelimella mutta jäi syystä x junnaamaan jonka jälkeen koneella ei antanut laittaa enää ostoskoriin tuota oulussa ollutta viimeistä kappaletta.
Tämän jälken vetosi tilausehtoihin jossa kuulemma lukee että motonetillä on oikeus peruuttaa tilaus jos tuote on loppu.
Vetosin itse kuluttajasuojalakiin ja latelin faktat tiskiin niin meni hetkeksi hiljaiseksi ja kertoi keskustelevansa esimiehen kanssa miten korvataan ja soittavansa takaisin. 5min tästä tuli puhelu ja käski laittaa sähköpostia aspaan koska paikalla ei kuulemma ollut sellaista henkilöä joka asiasta voisi päättää ja palaavat asiaan ensiviikolla.
Itse ehdotin että myyvät vastaavalla prosentuaalisella/euromääräisellä alennuksella toisen vastaavan eli hieman isomman altaan.
Tänään tuli sama päätös. Nyt odotellaankin samsungin yhteydenottoa, josko ne suostuvat tv:n myymään.Riitalautakunta teki positiivisen päätöksen, ei perusteita tilauksen perumiselle. Samsung itse mainitsee että noudattaa suosituksia toimitusehdoissaan, nyt vaan pitää miettiä onko telkulle enää tarvetta.
![]()
Vähän myöhässä vasta tajusin tämän, mutta tuossa pari kk sitten tilasin verkkokaupan outletista tehdaskorjatun emolevyn, hinta oli huomattavasti uutta halvempi 69e vs 179e, levy oli kuitenkin edelleen viallinen joka oli hyvin outoa jo sinäänsä, tuotteessa oli normaali takuu miinus 2kk, tietenkin lähetin levyn takaisin takuukorjaukseen/vaihtoon mutta mitään kysymättä palauttivat rahat, nyt kun aloin asiaa ajattelemaan niin eikö tässä tapauksessa olisi kuitenkin pitänyt saada levy vaihdettua/korjattua kun oli tuo takuu voimassa?
Ostamani Outlet-tuote on viallinen, miten toimin? Vialliset tuotteet korjataan ensisijaisesti huoltamalla takuun alaiset virheet valtuutetussa huoltoyhtiössä. Jos korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, palautetaan tuotteen kauppahinta asiakkaalle. Outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.
Vaikuttaa vaan aika hämärältä että tehdaskorjattu tuote oli edelleen rikki, sekä se että takuuta oli kuitenkin lähes täysi aika jäljellä niin miksi ei verkkokauppa toimittanut levyä uudelleen valmistajalle joka olisi tuoteen korjannut tai vaihtanut? Tuskimpa ne on tuon SERiin heittäneet ja ottaneet ostohinnan takkiin? Tosin hintakin oli vähän turhan halpa kun nyt ovat saman hintaluokan tehdaskorjattuja tuotteita myyneet yli puolet kalliimmalla hinnalla...
Itsellä Askosta ostetusta 600€ divaanivuodesohvasta rupesi tuntumaan jonkinasteinen piikki sohvan lävitse noin 1,5 vuotta ostamisen jälkeen, minkä lisäksi sohvan jalka oli haljennut. Tein tästä reklamaation Askolle, lopputuloksena sain uuden sohvapalan tuon tilalle (sohva koostui kahdesta erillisestä osasta). Ensiksi yrittivät että hakisin kyseisen palan heidän varastoltaan, mutta en siihen suostunut vaan vetosin kuluttajalle maksuttomaan takuukorjaukseen ja sen perusteella toivat osan kotiin saakka.Onko kellään kokemusta sohvan (tai muun vastaavan huonekalun) reklamoinnista? Viime joulukuussa tuli tilattua sohva kruunukalusteesta jonka toimitus ensinnäkin viivästyi useammalla kuukaudella (tästä on jo saatu hyvitys ilmaisen kuljetuksen muodossa). Nyt puoli vuotta persettä kulutettu sohvalla ja muuten oikein tyytyväinen mutta sohvan runko on alkanut natista huomattavasti. Lisäksi kyseessä on kahdesta moduulista koostuva kulmasohva ja näiden kahden moduulin "välistä" on alkanut pehmusteet karkaamaan ja sohvan runko tuntuu ikävästi läpi tuosta kohdalta. Hoito-ohjeissa oli että sohvan pehmusteita pitäisi silitellä että ne säilyttävät muotonsa ja tuota on tullut tehtyä lähes viikottain mutta silti ne on vetäytyneet juuri tuosta raon kohdalta. Lisäksi sohvan verhoilu on löystynyt/venynyt ja pussittaa monista kohdista.
Lähinnä nyt tulee mieleen että onko tämä joku kiireellä kasattu maanantai kappale kun tuota toimitusta piti useita kertoja hoputtaa kun eivät tehtaalla saaneet edes aloitettua valmistusta edes monta viikkoa alkuperäisen luvatun toimituksen jälkeen.
Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
Itsellä Askosta ostetusta 600€ divaanivuodesohvasta rupesi tuntumaan jonkinasteinen piikki sohvan lävitse noin 1,5 vuotta ostamisen jälkeen, minkä lisäksi sohvan jalka oli haljennut. Tein tästä reklamaation Askolle, lopputuloksena sain uuden sohvapalan tuon tilalle (sohva koostui kahdesta erillisestä osasta). Ensiksi yrittivät että hakisin kyseisen palan heidän varastoltaan, mutta en siihen suostunut vaan vetosin kuluttajalle maksuttomaan takuukorjaukseen ja sen perusteella toivat osan kotiin saakka.
Totta kai tuossa tilanteessa kannattaa tehdä reklamaatio ja katsoa vastaus, sen jälkeen sitten miettiä onko siihen tyytyväinen vai ei.
Teet reklamaation yritykselle. Kerrot mikä mättää ja katsot antavatko uuden tuotteen vai rahaa.
Joo ei noin lyhyessä ajassa. Ehkä vuosien päästä. Itsellä meni kanssa sohvasta jouset ja koska takuuta oli 10v annettuna niin sain uudet kun otin yhteyttä.Kai se täytyy, mietin vain että mikä on normaalia kulumista sohvalle. Tainno, mielestäni ei puolessa vuodessa pitäisi noin lyttyyn mennä eli ei liene normaalia.
Ei puolessa vuodessa vielä sohvaan pitäisi merkittävää kulumista edes tulla.
Rungon natinaan voisi kokeilla lääkkeenä mahdollisten ruuvien kiristämistä, sikäli niihin pääsee mitenkään käsiksi.
Kyllä. Kulmapalasta tippui pohja lähestulkoon oisko 1v käytön jälkeen.Onko kellään kokemusta sohvan (tai muun vastaavan huonekalun) reklamoinnista? Viime joulukuussa tuli tilattua sohva kruunukalusteesta jonka toimitus ensinnäkin viivästyi useammalla kuukaudella (tästä on jo saatu hyvitys ilmaisen kuljetuksen muodossa). Nyt puoli vuotta persettä kulutettu sohvalla ja muuten oikein tyytyväinen mutta sohvan runko on alkanut natista huomattavasti. Lisäksi kyseessä on kahdesta moduulista koostuva kulmasohva ja näiden kahden moduulin "välistä" on alkanut pehmusteet karkaamaan ja sohvan runko tuntuu ikävästi läpi tuosta kohdalta. Hoito-ohjeissa oli että sohvan pehmusteita pitäisi silitellä että ne säilyttävät muotonsa ja tuota on tullut tehtyä lähes viikottain mutta silti ne on vetäytyneet juuri tuosta raon kohdalta. Lisäksi sohvan verhoilu on löystynyt/venynyt ja pussittaa monista kohdista.
Lähinnä nyt tulee mieleen että onko tämä joku kiireellä kasattu maanantai kappale kun tuota toimitusta piti useita kertoja hoputtaa kun eivät tehtaalla saaneet edes aloitettua valmistusta edes monta viikkoa alkuperäisen luvatun toimituksen jälkeen.
Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
Kaikki reklamaatiot kannattaa aina hoitaa kirjallisesti. Tai jos puhelimella jotain sovitaan, niin nauhoittaa se puhelu. Silloin jää selvät todisteet siitä, mitä kauppa on luvannut.Itse suosin kirjallisia kanavia reklamointii ja viimeistään jos ei kivijalassa homma liiku eteenpäin.
Tännekin tuli yhteydeotto, joten kohta uutta televisiota tilaamaan. Vähän hymyilytti s-postissa kohta "tahdomme tarjota sinulle vastaavanlaista" tahdomme, kylläpä kyllä.Tänään tuli sama päätös. Nyt odotellaankin samsungin yhteydenottoa, josko ne suostuvat tv:n myymään.
edit: Näköjään samsungin yhteydenotto oli tullut jo päivällä, oli vain mennyt roskapostiin. Nyt on tv tilattu alkuperäiseen hintaan.
Yleensä noin kalliissa sohvassa on jo jokin 10v takuu tyynyille että pitävät muotonsa. Kankaillekkin riippuen tyypistä 5-10v ainakin itse kahdessa suomalais valmisteisessa sohvassa näin. Toisessa tuli jonkin 5-6 v jälkeen uuden perstyynyt kun olivat kuopalla.Kai se täytyy, mietin vain että mikä on normaalia kulumista sohvalle. Tainno, mielestäni ei puolessa vuodessa pitäisi noin lyttyyn mennä eli ei liene normaalia.
Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
Ja tänään tuli tv kotiin, vielä kun saisi paikoilleen.Tänään tuli sama päätös. Nyt odotellaankin samsungin yhteydenottoa, josko ne suostuvat tv:n myymään.
edit: Näköjään samsungin yhteydenotto oli tullut jo päivällä, oli vain mennyt roskapostiin. Nyt on tv tilattu alkuperäiseen hintaan.
Tuliko sieltä nyt se täysin sama vai joku vastaava?Ja tänään tuli tv kotiin, vielä kun saisi paikoilleen.
Vuotta uudempi malli.Tuliko sieltä nyt se täysin sama vai joku vastaava?
Onko uudempi teknisesti parempi vai huonompi?Vuotta uudempi malli.
CompuSatin asiakaspalvelusta mielenkiintoinen kokemus. Tilattu tuote loppu heiltä ja tavarantoimittajalta -> Tilaus peruttu. Kyselyä mitä olisi tarjota korvaavaksi tuotteeksi. Ei vastausta ja puhelinnumero estolistalla ettei pysty soittamaan heille
Numero meni siis tuon korvaavan tuotteen kyselyn jälkeen estolistalle. Sitä ennen soitin heille kysyäkseni miksi tilaus peruttiin ja sain vastauksen, että laita sähköpostia.
Rahat kyllä palautuivat nopeasti tilauksen peruutuksen jälkeen. Kerran aikasemmin olen heiltä tilannut ja oli silloinkin ongelmia. Tuotteen saamisessa kesti ja kesti kunnes päätin perua tilauksen. Rahoja ei näkynyt ja kun kyselin asiasta niin vakuuttivat, että palautus on tehty. Olin sitten lopulta suoraan Vismaan (muistaakseni sitä kautta oli maksu tehty) yhteydessä ja sieltä todettiin ettei CompuSat ole mitään palautusta tehnyt. Taas yhteys CompuSatiin josta mumisten saan vastauksen että on tehty mutta tarkistaa nyt vielä tms. Noh siitä pari päivää niin rahat tulivat takaisin.
Noh laitoin tämän keissin nyt kuluttajariitalautakuntaan mutta kuluttajaneuvonnasta sanoivat, että yrityksen toiminta vaikuttaa siltä että tuskin kiinnostaa asiaa hoitaa.
Kyseinen yhtiö ollut koko historiansa ajan hankala, jos ei mene kaupan oikkujen mukaan, Kannustan viemään maaliin asti, jo ihan sen takia ettei tuollaisia kannata palkita sillä että antaa periksi.CompuSatin asiakaspalvelusta mielenkiintoinen kokemus. ...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.