• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Periaatteessa kyllä tarkoittaa, erityisesti mikäli tarjouksessa ei sanottu että myynnissä vain rajoitettu erä. Kaupan järjestelmän pitäisi myös estää ylimääräiset tilaukset eli jos tuote on loppu niin kannattaa alkuun kysyä vastaavaa tuotetta tilalle.

Soittelin motonetin aspaan. Ensin selitteli että "tullut paljon yhtäaikaisia tilauksia jonka johdosta myyty enemmän kuin varastossa on tavaraa". Jännästi vain motonetillä näyttää varaavan tuotteen jos se on ostoskorissa koska yritin ensin tilausta puhelimella mutta jäi syystä x junnaamaan jonka jälkeen koneella ei antanut laittaa enää ostoskoriin tuota oulussa ollutta viimeistä kappaletta.

Tämän jälken vetosi tilausehtoihin jossa kuulemma lukee että motonetillä on oikeus peruuttaa tilaus jos tuote on loppu.

Vetosin itse kuluttajasuojalakiin ja latelin faktat tiskiin niin meni hetkeksi hiljaiseksi ja kertoi keskustelevansa esimiehen kanssa miten korvataan ja soittavansa takaisin. 5min tästä tuli puhelu ja käski laittaa sähköpostia aspaan koska paikalla ei kuulemma ollut sellaista henkilöä joka asiasta voisi päättää ja palaavat asiaan ensiviikolla.

Itse ehdotin että myyvät vastaavalla prosentuaalisella/euromääräisellä alennuksella toisen vastaavan eli hieman isomman altaan.
 
Riitalautakunta teki positiivisen päätöksen, ei perusteita tilauksen perumiselle. Samsung itse mainitsee että noudattaa suosituksia toimitusehdoissaan, nyt vaan pitää miettiä onko telkulle enää tarvetta.

Screenshot_20230828_185727_Firefox.jpg
Itselle ei ole vielä päätöstä kuulunut. Tarviikohan tullakaan jos vetoaisi tuohon sinulle tulleeseen. Olisi tarvetta televisiolle just sopivasti. Aikaahan tässä kului, mutta sehän se varmasti oli Samsungin tavoitekin. Aika moni varmaan jättää nyt ostamatta vrt. jos heti olisivat suostuneet myymään.
 
Itselle ei ole vielä päätöstä kuulunut. Tarviikohan tullakaan jos vetoaisi tuohon sinulle tulleeseen. Olisi tarvetta televisiolle just sopivasti. Aikaahan tässä kului, mutta sehän se varmasti oli Samsungin tavoitekin. Aika moni varmaan jättää nyt ostamatta vrt. jos heti olisivat suostuneet myymään.
Mahtaako niillä enää edes olla myynnissä tuota samaa tv:tä?
 
Mahtaako niillä enää edes olla myynnissä tuota samaa tv:tä?

Sitten varmaan tarjoavat vastaavaa.. mistä saadaan uusi riita aikaan ja muutaman vuoden kuluttua uusi päätös, jonka jälkeen se "korvaava" ei ole enää myynnissä..
 
Sitten varmaan tarjoavat vastaavaa.. mistä saadaan uusi riita aikaan ja muutaman vuoden kuluttua uusi päätös, jonka jälkeen se "korvaava" ei ole enää myynnissä..


Silloin pitäisi ostaa vastaavanlainen TV omalla rahalla ja pyytää sitten hyvitys. Tätä virkailija suositteli jo tuolloin 1,5v sitten, mutta en uskaltanut silloin siihen tarttua.
 
Silloin pitäisi ostaa vastaavanlainen TV omalla rahalla ja pyytää sitten hyvitys. Tätä virkailija suositteli jo tuolloin 1,5v sitten, mutta en uskaltanut silloin siihen tarttua.
Ja kannattaa muistaa, että ovat suosituksia. Mikään ei pakota myyjää esim. toimittamaan tuotetta, jos ei halua noudattaa päätöstä. Osa myyjistä ei vain välitä mainehaitasta (löytyy omakohtaista kokemusta).
 
Ja kannattaa muistaa, että ovat suosituksia. Mikään ei pakota myyjää toimittamaan tuotetta, jos ei halua noudattaa päätöstä. Osa myyjistä ei vain välitä mainehaitasta.

Samaa epäilen, lisäksi se että nyt kun on se suositus ja henkilö sitten toteaa "kun teillä ei ole kyseistä tuotetta enää ostan sitten vastaavilla ominaisuuksilla / silloin se oli paras mitä oli markkinoilla joten ostan parhaan mitä on markkinoilla olevan hieman kalliimman, maksakaa tässä tilitiedot" voi liike jättää maksamatta minkä johdosta ollaan taas kiistatilanteessa...
 
Periaatteessa kyllä tarkoittaa, erityisesti mikäli tarjouksessa ei sanottu että myynnissä vain rajoitettu erä. Kaupan järjestelmän pitäisi myös estää ylimääräiset tilaukset eli jos tuote on loppu niin kannattaa alkuun kysyä vastaavaa tuotetta tilalle.
Ne on outlet tuotteita ja niitä on ollut saldoilla näkyvä x-määrä saatavilla ja lisää ei varmasti tule. Määrät näkyy sivuilla ja jos joku ehtii myymälästä sen ottaa hyllystä sillä hetkellä, kun tilaat niin on mahdollista, että verkkokaupan tilaus onnistuu vaikkei niitä enää ole.
 
En tiedä tuleeko kysymykseni oikeaan ketjuun, jos tuli väärään ketjuun, niin opastus oikeean ketjuun otetaan kiitollisena vastaan.

Eli mitä tarkoitetaan toimituspäivällä ja mistä sen näkisi mustaa valkoisella, kun en ainakaan itse sellaista tietoa äkkiseltään mistään löytänyt? Esim. Onko se päivä, kun tuote on jostain noudettavissa vai se päivä kun tuote noudetaan esim. postista tjm.?

---------
  • Milloin kaksi vuotta kestävä lakisääteinen takuuaika alkaa?
    Kahden vuoden takuuaika alkaa siitä päivästä, jolloin sait tuotteen haltuusi:
    • Jos menit kauppaan ja sait tuotteen heti mukaasi, takuuaika alkaa samana päivänä.
    • Jos maksoit tuotteen, mutta se toimitettiin myöhemmin, kahden vuoden takuuaika alkaa toimituspäivästä.

    Tämän vuoksi ostokuitit ja toimitusta koskevat asiakirjat täytyisi aina säilyttää.

---------

.. joka paikassa minkä löysin puhutaan vain "toimituspäivästä" ja aloin pohtimaan, että mitä sillä konkreettisesti tarkoitetaan, kun sillä voidaan mielestäni tarkoittaa kumpaa vaan.
 
Vastasit jo kysymykseesi.

”siitä päivästä, jolloin sait tuotteen haltuusi:”
 
En tiedä tuleeko kysymykseni oikeaan ketjuun, jos tuli väärään ketjuun, niin opastus oikeean ketjuun otetaan kiitollisena vastaan.

Eli mitä tarkoitetaan toimituspäivällä ja mistä sen näkisi mustaa valkoisella, kun en ainakaan itse sellaista tietoa äkkiseltään mistään löytänyt? Esim. Onko se päivä, kun tuote on jostain noudettavissa vai se päivä kun tuote noudetaan esim. postista tjm.?

---------
  • Milloin kaksi vuotta kestävä lakisääteinen takuuaika alkaa?
    Kahden vuoden takuuaika alkaa siitä päivästä, jolloin sait tuotteen haltuusi:
    • Jos menit kauppaan ja sait tuotteen heti mukaasi, takuuaika alkaa samana päivänä.
    • Jos maksoit tuotteen, mutta se toimitettiin myöhemmin, kahden vuoden takuuaika alkaa toimituspäivästä.

  • Tämän vuoksi ostokuitit ja toimitusta koskevat asiakirjat täytyisi aina säilyttää.

---------

.. joka paikassa minkä löysin puhutaan vain "toimituspäivästä" ja aloin pohtimaan, että mitä sillä konkreettisesti tarkoitetaan, kun sillä voidaan mielestäni tarkoittaa kumpaa vaan.

Ongelma tuossa on että esim. Jimm's monesti tekee sitä että laittaa takuun alkamaan päivästä jolloin teit tilauksen. Yleensä se on OK. Mutta joskus se voi tarkoittaa että saat tuotteen vasta viikkoja tai jopa kuukausia myöhemmin ja SILTI takuu aika (heidän kuittinsa mukaan) alkaa siitä päivästä kun tilauksen teit.

Siinä on sitten vähän heikkoa yrittää sanoa vastaan myöhemmin jos tuote hajoaa ja heidän systeemeissään ja lapussa mikä sinullekin tuli lukee sitten se ostopäivä EIKÄ päivä jolloin he ovat tuotteen viimein (tukkurilta saaneet ja) postittaneet saati päivä jolloin sinä sen tuotteen sait.
 
Tuohon voi auttaa jos tallentaa esim. Postin seurannan milloin on postitettu ja noudettu. Jimms taitaa myös lähettää erikseen emailin milloin tuote on postitettu joten pitäisi olla aika hyvät mahdollisuudet saada jopa Jimm's myöntymään tuohon tuollaisissa tilanteissa - viimeistään kuluttajaneuvonnan avulla.
 
Vastasit jo kysymykseesi.

”siitä päivästä, jolloin sait tuotteen haltuusi:”

Ok, harmi kuitenkin, kun tästä ei ainakaan kovin helposti näemmä löydy aivan selvää tulkintaa "mustaa valkoisella", kun kuitenkin voihan toimituspäiväksi tulkita myös sen, kun sen on postiin sinulle saapunut , kun sinulla on sinä päivänä se mahdollisuus hakea. Ei tämä nyt kovin tärkeä asia ole, mutta kunhan tuli tämä asia vain mieleen.
 
Ne on outlet tuotteita ja niitä on ollut saldoilla näkyvä x-määrä saatavilla ja lisää ei varmasti tule. Määrät näkyy sivuilla ja jos joku ehtii myymälästä sen ottaa hyllystä sillä hetkellä, kun tilaat niin on mahdollista, että verkkokaupan tilaus onnistuu vaikkei niitä enää ole.

Täähän on toki mahdollista mutta myyjän pitäisi silti varmaan huolehtia että näin ei käy esim niin ettei outlet tuotteita voi tilata ollenkaan noudolla. Tai ei lähetä sitä tilausvahvistusta ennenkuin se tuote on keräilty tilaukselle
 



Siis sillähän ei ole merkitystä kuinka paljon tappiota vastapuolelle huolimattomuudestaan syntyy. Erikoinen asenne, ettei virhettä korjata jos se yritykselle aiheuttaa tappiota? Ehkä kannattaisi olla huolellinen markkinointiviestintää laatiessaan.

Jos joku tuolla kävi ja kahvipaketit jäi saamatta, niin kyllä ne käsittääkseni tulee tuohon hintaan myydä mitä on ilmoitettu ihan siitä huolimatta mitä Joensuu sanoo. Myös matkakulut tulee luonnollisesti korvata.
Ei tarvitse myydä. Virheellisen mainoksen kohdalla tilanne pitää palauttaa siihen tilaan, kuin mainosta ei olisi koskaan ollutkaan. Eli asiakkaille hyvittää matkakulut, mutta itse tuotetta ei tarvitse myydä. Varmistin taannoin tämän KKV:lta, kun Telialla oli lipsahtanut mainokseen AirPods Pron hinta 99e oikean 199e sijaan.
 
Ei tarvitse myydä. Virheellisen mainoksen kohdalla tilanne pitää palauttaa siihen tilaan, kuin mainosta ei olisi koskaan ollutkaan. Eli asiakkaille hyvittää matkakulut, mutta itse tuotetta ei tarvitse myydä. Varmistin taannoin tämän KKV:lta, kun Telialla oli lipsahtanut mainokseen AirPods Pron hinta 99e oikean 199e sijaan.
Joo tää taitaa olla tosi. Asia on eri, jos on annettu kirjallinen tarjous (tässä tapauksessa tarjous on mainos (hauska)). Mutta siis jos ollaan oikeasti annettu tarjous että voidaan myydä juuri sinulle tämä tuota tällä hinnalla, niin silloin se on sitova. Mutta juuri tälläisissä mainoksissa, tuo tapa minkä kuvailit taitaa olla se oikea.
 
Hei,

Kiitos yhteydenotostasi asiakaspalveluumme.

Järjestelmävirheen takia Outlet-tuotteita on pystynyt tilaamaan verkkokaupastamme, vaikka tämän ei olisi pitänyt onnistua. Tästä johtuen meille on tullut suuret määrät tilauksia tuotteista, joita ei todellisuudessa ole saatavilla. Pahoittelemme asian tuomaa mielipahaa.

Peruutuksesta lähtee ilmoitus maksunvälittäjällemme Klarnalle, jonka kautta saat rahanpalautuksen, mikäli olet maksanut tilauksen jo etukäteen. Mikäli olit valinnut laskun tai osamaksun, lasku mitätöityy automaattisesti.

Sellasta motonetiltä. Sama litania mitä puhelimessa kävivät läpi. Ei nyt ihan mee kyllä homma niinkuin pitäis motonetillä
 



Siis sillähän ei ole merkitystä kuinka paljon tappiota vastapuolelle huolimattomuudestaan syntyy. Erikoinen asenne, ettei virhettä korjata jos se yritykselle aiheuttaa tappiota? Ehkä kannattaisi olla huolellinen markkinointiviestintää laatiessaan.

Jos joku tuolla kävi ja kahvipaketit jäi saamatta, niin kyllä ne käsittääkseni tulee tuohon hintaan myydä mitä on ilmoitettu ihan siitä huolimatta mitä Joensuu sanoo. Myös matkakulut tulee luonnollisesti korvata.
Kannattaisi tarkistaa ja vaikka tuplatarkistaa mainokset ennen kuin laittaa jakoon.
 
Ongelma jolle on hankala tehdä nopeasti mitään. Lahdessa ainakin keräävät kärryyn verkkokaupan tuotteita ja viimeiset kappaleet saattavat hyvinkin olla asiakkaiden ostoskärryissä. Asiakkaita Kärkkäisellä on aina paljon.

Kärkkäisen piti rakentaa erillinen varasto verkkokaupalle ja oli saanut vuosi tai kaksi sitten tontin Lahden kaupungilta. Kaupunki kuitenkin teki oharit, kun Fazer halusikin rakentaa Lahteen uuden makeistehtaan.
Jep, nykyään Kärkkäisen "verkkokaupan varastossa" taitanee tarkoittaa vain kivijalkaliikkeen varastoja
 
Sellasta motonetiltä. Sama litania mitä puhelimessa kävivät läpi. Ei nyt ihan mee kyllä homma niinkuin pitäis motonetillä
Onko tämä joku vanha vääntö, vai vieläkö motonetillä samat selitykset.

Siis muistelen että motonetin kanssa vuosien aikana moni vääntänyt kun outlet brändättyjä tuotteita ei ole toimitettu verkkokauppa asiakkaalle, kun se olikin yllättän loppu. (tilatessa siis näytetty saldoa ja normaalisti tilausprosessi mennyt läpi)

Ilmeisesti nyt kutsuvat sitä järjestelmävirheeksi.
 
Onko tämä joku vanha vääntö, vai vieläkö motonetillä samat selitykset.

Siis muistelen että motonetin kanssa vuosien aikana moni vääntänyt kun outlet brändättyjä tuotteita ei ole toimitettu verkkokauppa asiakkaalle, kun se olikin yllättän loppu. (tilatessa siis näytetty saldoa ja normaalisti tilausprosessi mennyt läpi)

Ilmeisesti nyt kutsuvat sitä järjestelmävirheeksi.

Uusi. Tilailin viimeviikon perjantaina outlet porealtaan eivätkä suostu toimittamaan vaikka tilausvahvistuskin tullut.
 
Tuli motonetistä tilattua tuo tarjouksessa ollut poreallas. Tilausvahvistus tuli ja hetken perästä tilaus peruttu vedoten siihen että altaat loppu. Eikö tuo tilausvahvistus tarkoita sitä että sopimus on syntynyt ja näin ei voi perua
Soittelin motonetin aspaan. Ensin selitteli että "tullut paljon yhtäaikaisia tilauksia jonka johdosta myyty enemmän kuin varastossa on tavaraa". Jännästi vain motonetillä näyttää varaavan tuotteen jos se on ostoskorissa koska yritin ensin tilausta puhelimella mutta jäi syystä x junnaamaan jonka jälkeen koneella ei antanut laittaa enää ostoskoriin tuota oulussa ollutta viimeistä kappaletta.

Tämän jälken vetosi tilausehtoihin jossa kuulemma lukee että motonetillä on oikeus peruuttaa tilaus jos tuote on loppu.

Vetosin itse kuluttajasuojalakiin ja latelin faktat tiskiin niin meni hetkeksi hiljaiseksi ja kertoi keskustelevansa esimiehen kanssa miten korvataan ja soittavansa takaisin. 5min tästä tuli puhelu ja käski laittaa sähköpostia aspaan koska paikalla ei kuulemma ollut sellaista henkilöä joka asiasta voisi päättää ja palaavat asiaan ensiviikolla.

Itse ehdotin että myyvät vastaavalla prosentuaalisella/euromääräisellä alennuksella toisen vastaavan eli hieman isomman altaan.

Uusi. Tilailin viimeviikon perjantaina outlet porealtaan eivätkä suostu toimittamaan vaikka tilausvahvistuskin tullut.
Tuo ehdotus että ostat alella erikoikoisen kuullostaa ihan hyvältä ehdotukselta sinun kannalta, jos eivät pysty toimittamaan sitä minkä ensin myivät.

Kannusta viemään asian maaliin tai ainakin yrittään kovasti, koska ei tämä ole ensimmäinen kerta kun Motonetti peruu sitovia tilauksia yksipuolisesti.
 


Tuo ehdotus että ostat alella erikoikoisen kuullostaa ihan hyvältä ehdotukselta sinun kannalta, jos eivät pysty toimittamaan sitä minkä ensin myivät.

Kannusta viemään asian maaliin tai ainakin yrittään kovasti, koska ei tämä ole ensimmäinen kerta kun Motonetti peruu sitovia tilauksia yksipuolisesti.

Jep, pitää huomenna soittaa aspaan kun eivät näemmä enää vastaile sähköpostiin
 
Ja kannattaa muistaa, että ovat suosituksia. Mikään ei pakota myyjää esim. toimittamaan tuotetta, jos ei halua noudattaa päätöstä. Osa myyjistä ei vain välitä mainehaitasta (löytyy omakohtaista kokemusta).

Gigantti jätti minulle toimittamatta jokin aika sitten tarjouksessa olleen MSI:n virtalähteen. Aspan kanssa siitä väännettiin ja viimeisessä puhelussa henkilö myönsi minun olevan oikeassa ja sanoi, että noudattavat kyllä KRIL:n päätöksiä (=suosituksia).
 
Eivät suostu motonetiltä mihinkään. Ovat sitä mieltä että voivat perua tilauksen vedoten tuotteen loppumiseen. Korvaavan tuotteen voi saada mutta täyteen hintaan. Täytyy sitten hoitaa ilmeisesti kuluttaja-asiamiehen kautta
 
Minulla on ollut usemman kerran Motonetin kanssa ongelmia. Vasta kuluttajariitalautakunnan yhteydenotto sai nämä vempulat toimittamaan lakisääteisesti minulle kuuluvan tuotteen. Todennäköisesti kyseessä on asiakaspalvelijoille ylempää ohjeistettu toimintatapa, 99% kuluttajista nielee sinänsä lainvastaisen toimintatavan ja ainoastaan sinnikkäimmät saavat asialleen oikeutta.

Kuinka kauan näissä yleensä menee? juuri täyttelin tuon kkv:n lomakkeen.
 
Minulla on usein vähäpätöisemmissä riidoissa käynyt niin, että ovat kuluttajariitalautakunta on hoitanut asiaa ns. keyvellä menettelyllä, soittaneet vastapuolelle parin viikon kuluessa kantelusta ja ohjeistaneet hoitamaan asian lainsäädännön mukaisesti kuntoon. Tämä voi tosin johtua siitä, että minulla on jo nimeä kuluttajariitalautakunnassa ja tekemiini kanteluihin suhtaudutaan siellä tietynlaisella hilpeällä kunnioituksella.

Jos tuo menee ns. raskaamman käsittelyn mukaan niissä voi mennä 1-2 vuotta.

Samapa tuo sinänsä kauanko tässä kestää, nyt on enemmän kyse periaatteesta ja tuo poreallaskin tuollainen semi-turhake ja talvikin tulossa. Oli lähinnä heräteostos mökkiviikonloppua varten kun halvalla sai ja sattui olemaan lähimmässä myymälässä varastossa. Eli sama odotella vaikka se kakskin vuotta
 
Hyvin nopeasti ainakin kkv vastasi yhteydenottoon ja sieltäkin todettiin että motonet on velvoitettu toimittamaan altaan vaikka kyseessä onkin outlet tuote ja motonet vetoaa järjestelmävirheeseen. Aikovat olla motonetin päähän yhteydessä myös
 
Hyvin nopeasti ainakin kkv vastasi yhteydenottoon ja sieltäkin todettiin että motonet on velvoitettu toimittamaan altaan vaikka kyseessä onkin outlet tuote ja motonet vetoaa järjestelmävirheeseen. Aikovat olla motonetin päähän yhteydessä myös

Täälläkin tuli toisesta tuotteesta vastaavat viestit motonetiltä. Tosin kyselin itse tilauksen perään kun ei viikkoon ollut kuulunut mitään. Nyt "yhtäkkiä olivat havainneet" järjestelmävirheen. Taitaa mennä väännöksi täälläkin. Mitä lomaketta käytit KKV:n kautta?
 
Viimeksi muokattu:
Onko porukalla kokemuksia dna asiakaspalautuksista. Lähetin modeemin ja SIM-kortin pari viikkoa sitten palautuksena ja vieläkään ei ole käsitelty. Soitin aspaan ja kuulemma voi käsittely kestää yli kaksiviikkoa!?
 
Soittelin motonetin aspaan. Ensin selitteli että "tullut paljon yhtäaikaisia tilauksia jonka johdosta myyty enemmän kuin varastossa on tavaraa". Jännästi vain motonetillä näyttää varaavan tuotteen jos se on ostoskorissa koska yritin ensin tilausta puhelimella mutta jäi syystä x junnaamaan jonka jälkeen koneella ei antanut laittaa enää ostoskoriin tuota oulussa ollutta viimeistä kappaletta.

Tämän jälken vetosi tilausehtoihin jossa kuulemma lukee että motonetillä on oikeus peruuttaa tilaus jos tuote on loppu.

Vetosin itse kuluttajasuojalakiin ja latelin faktat tiskiin niin meni hetkeksi hiljaiseksi ja kertoi keskustelevansa esimiehen kanssa miten korvataan ja soittavansa takaisin. 5min tästä tuli puhelu ja käski laittaa sähköpostia aspaan koska paikalla ei kuulemma ollut sellaista henkilöä joka asiasta voisi päättää ja palaavat asiaan ensiviikolla.

Itse ehdotin että myyvät vastaavalla prosentuaalisella/euromääräisellä alennuksella toisen vastaavan eli hieman isomman altaan.

Jatkoa tälle. Laittelin tosiaan kkv:lle viestiä ja ottivat käsittelyyn. Tänään 12 aikaan kkv:n henkilö laittoi viestiä ja kertoi että on yhteyttä motonettiin asian tiimoilta jonka jälkeen klo 14 motonetiltä tuli viestiä että "ottavat asian uudelleen käsittelyyn ja selvittävät voivatko tarjota korvaavan tuotteen".

On tämä saatana naurettavaa touhua motonetin puolelta. Varsin hyvin varmasti tietävät miten asian kanssa pitäisi toimia mutta pitää venkoilla.

Melkein tekisi mieli itkeä johonkin iltapaskaan jos saisi ne tekemään asiasta laajempaa reportaasia. Ei vain siis tämän oman keissin kohdalla vaan myös yleisesti niin kuluttajat paremmin tiedostaisi tämän asian ja osaisivat vaalia oikeuksiaan niin loppuisi tälläinen pelleily.
 
Eiköhän Yle MOT saisi jakson verran asiaa näistä kun hieman taaksepäin historiaa lukee :hmm:
 
Riitalautakunta teki positiivisen päätöksen, ei perusteita tilauksen perumiselle. Samsung itse mainitsee että noudattaa suosituksia toimitusehdoissaan, nyt vaan pitää miettiä onko telkulle enää tarvetta.

Screenshot_20230828_185727_Firefox.jpg
Tänään tuli sama päätös. Nyt odotellaankin samsungin yhteydenottoa, josko ne suostuvat tv:n myymään.

edit: Näköjään samsungin yhteydenotto oli tullut jo päivällä, oli vain mennyt roskapostiin. Nyt on tv tilattu alkuperäiseen hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän myöhässä vasta tajusin tämän, mutta tuossa pari kk sitten tilasin verkkokaupan outletista tehdaskorjatun emolevyn, hinta oli huomattavasti uutta halvempi 69e vs 179e, levy oli kuitenkin edelleen viallinen joka oli hyvin outoa jo sinäänsä, tuotteessa oli normaali takuu miinus 2kk, tietenkin lähetin levyn takaisin takuukorjaukseen/vaihtoon mutta mitään kysymättä palauttivat rahat, nyt kun aloin asiaa ajattelemaan niin eikö tässä tapauksessa olisi kuitenkin pitänyt saada levy vaihdettua/korjattua kun oli tuo takuu voimassa?
 
Vähän myöhässä vasta tajusin tämän, mutta tuossa pari kk sitten tilasin verkkokaupan outletista tehdaskorjatun emolevyn, hinta oli huomattavasti uutta halvempi 69e vs 179e, levy oli kuitenkin edelleen viallinen joka oli hyvin outoa jo sinäänsä, tuotteessa oli normaali takuu miinus 2kk, tietenkin lähetin levyn takaisin takuukorjaukseen/vaihtoon mutta mitään kysymättä palauttivat rahat, nyt kun aloin asiaa ajattelemaan niin eikö tässä tapauksessa olisi kuitenkin pitänyt saada levy vaihdettua/korjattua kun oli tuo takuu voimassa?

Näin sanotaan verkkiksen sivuilla.

Ostamani Outlet-tuote on viallinen, miten toimin? Vialliset tuotteet korjataan ensisijaisesti huoltamalla takuun alaiset virheet valtuutetussa huoltoyhtiössä. Jos korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, palautetaan tuotteen kauppahinta asiakkaalle. Outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.
 
Kuten stabbulamus yllä sanoi niin tuo kyllä lukee ehdoissa. Verkkokaupan käsitys takuusta on kuitenkin hieman ristiriidassa kuluttajansuojan kanssa, jonka mukaan takuun hyvityksen pitäisi mennä järjestyksessä: korjaus-> vaihto-> hinnanalennus-> kaupan purkaminen (jos takuu ei sisällä ostajalle lakia edullisempaa hyvityskeinoa).

Itse olin viime vuonna prosessissa viedä Verkkistä riitalautakuntaan kun myymälän huutokaupasta voitettu outlet TV rikkoontui kotiinkuljetuksessa ja eivät suostuneet korjaamaan / vaihtamaan. Lopulta tismalleen samanlainen A-kuntoluokan TV tuli jossain vaiheessa outlettiin ja sain sen tilalle kun asiasta Verkkikselle vinkkasin.

Eli periaatteessa ja omasta mielestäni takuun pitäisi tarkoittaa ensisijaisesti korjausta tai vaihtoa, mutta kukaan ei ole tainut mennä lautakuntaan asti tällaisessa asiassa niin hieman epävarma onko tuo Verkkiksen oma ehto kuinka pätevä.
 
Vaikuttaa vaan aika hämärältä että tehdaskorjattu tuote oli edelleen rikki, sekä se että takuuta oli kuitenkin lähes täysi aika jäljellä niin miksi ei verkkokauppa toimittanut levyä uudelleen valmistajalle joka olisi tuoteen korjannut tai vaihtanut? Tuskimpa ne on tuon SERiin heittäneet ja ottaneet ostohinnan takkiin? Tosin hintakin oli vähän turhan halpa kun nyt ovat saman hintaluokan tehdaskorjattuja tuotteita myyneet yli puolet kalliimmalla hinnalla...
 
Vaikuttaa vaan aika hämärältä että tehdaskorjattu tuote oli edelleen rikki, sekä se että takuuta oli kuitenkin lähes täysi aika jäljellä niin miksi ei verkkokauppa toimittanut levyä uudelleen valmistajalle joka olisi tuoteen korjannut tai vaihtanut? Tuskimpa ne on tuon SERiin heittäneet ja ottaneet ostohinnan takkiin? Tosin hintakin oli vähän turhan halpa kun nyt ovat saman hintaluokan tehdaskorjattuja tuotteita myyneet yli puolet kalliimmalla hinnalla...

No jos veikkaan niin nimeenomaan serriin tuommoiset menee pienen käsittelyn jälkeen. Olisit pitänyt tuotetta joitakin viikkoja niin varmaan takuun kautta se olisi ehkä mennyt?

Jimmsin kanssa jouduin 3 kertaa palauttamaan "tehdaskorjatun" näyttiksen, joissa kaikissa oli sama vika minkä vuoksi alunperin lähetin oman huoltoon et voi olla näiden kanssa aikamoista lottoa välillä.
 
Onko kellään kokemusta sohvan (tai muun vastaavan huonekalun) reklamoinnista? Viime joulukuussa tuli tilattua sohva kruunukalusteesta jonka toimitus ensinnäkin viivästyi useammalla kuukaudella (tästä on jo saatu hyvitys ilmaisen kuljetuksen muodossa). Nyt puoli vuotta persettä kulutettu sohvalla ja muuten oikein tyytyväinen mutta sohvan runko on alkanut natista huomattavasti. Lisäksi kyseessä on kahdesta moduulista koostuva kulmasohva ja näiden kahden moduulin "välistä" on alkanut pehmusteet karkaamaan ja sohvan runko tuntuu ikävästi läpi tuosta kohdalta. Hoito-ohjeissa oli että sohvan pehmusteita pitäisi silitellä että ne säilyttävät muotonsa ja tuota on tullut tehtyä lähes viikottain mutta silti ne on vetäytyneet juuri tuosta raon kohdalta. Lisäksi sohvan verhoilu on löystynyt/venynyt ja pussittaa monista kohdista.

Lähinnä nyt tulee mieleen että onko tämä joku kiireellä kasattu maanantai kappale kun tuota toimitusta piti useita kertoja hoputtaa kun eivät tehtaalla saaneet edes aloitettua valmistusta edes monta viikkoa alkuperäisen luvatun toimituksen jälkeen.

Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
 
Teet reklamaation yritykselle. Kerrot mikä mättää ja katsot antavatko uuden tuotteen vai rahaa.
 
Onko kellään kokemusta sohvan (tai muun vastaavan huonekalun) reklamoinnista? Viime joulukuussa tuli tilattua sohva kruunukalusteesta jonka toimitus ensinnäkin viivästyi useammalla kuukaudella (tästä on jo saatu hyvitys ilmaisen kuljetuksen muodossa). Nyt puoli vuotta persettä kulutettu sohvalla ja muuten oikein tyytyväinen mutta sohvan runko on alkanut natista huomattavasti. Lisäksi kyseessä on kahdesta moduulista koostuva kulmasohva ja näiden kahden moduulin "välistä" on alkanut pehmusteet karkaamaan ja sohvan runko tuntuu ikävästi läpi tuosta kohdalta. Hoito-ohjeissa oli että sohvan pehmusteita pitäisi silitellä että ne säilyttävät muotonsa ja tuota on tullut tehtyä lähes viikottain mutta silti ne on vetäytyneet juuri tuosta raon kohdalta. Lisäksi sohvan verhoilu on löystynyt/venynyt ja pussittaa monista kohdista.

Lähinnä nyt tulee mieleen että onko tämä joku kiireellä kasattu maanantai kappale kun tuota toimitusta piti useita kertoja hoputtaa kun eivät tehtaalla saaneet edes aloitettua valmistusta edes monta viikkoa alkuperäisen luvatun toimituksen jälkeen.

Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
Itsellä Askosta ostetusta 600€ divaanivuodesohvasta rupesi tuntumaan jonkinasteinen piikki sohvan lävitse noin 1,5 vuotta ostamisen jälkeen, minkä lisäksi sohvan jalka oli haljennut. Tein tästä reklamaation Askolle, lopputuloksena sain uuden sohvapalan tuon tilalle (sohva koostui kahdesta erillisestä osasta). Ensiksi yrittivät että hakisin kyseisen palan heidän varastoltaan, mutta en siihen suostunut vaan vetosin kuluttajalle maksuttomaan takuukorjaukseen ja sen perusteella toivat osan kotiin saakka.

Totta kai tuossa tilanteessa kannattaa tehdä reklamaatio ja katsoa vastaus, sen jälkeen sitten miettiä onko siihen tyytyväinen vai ei.
 
Itsellä Askosta ostetusta 600€ divaanivuodesohvasta rupesi tuntumaan jonkinasteinen piikki sohvan lävitse noin 1,5 vuotta ostamisen jälkeen, minkä lisäksi sohvan jalka oli haljennut. Tein tästä reklamaation Askolle, lopputuloksena sain uuden sohvapalan tuon tilalle (sohva koostui kahdesta erillisestä osasta). Ensiksi yrittivät että hakisin kyseisen palan heidän varastoltaan, mutta en siihen suostunut vaan vetosin kuluttajalle maksuttomaan takuukorjaukseen ja sen perusteella toivat osan kotiin saakka.

Totta kai tuossa tilanteessa kannattaa tehdä reklamaatio ja katsoa vastaus, sen jälkeen sitten miettiä onko siihen tyytyväinen vai ei.
Teet reklamaation yritykselle. Kerrot mikä mättää ja katsot antavatko uuden tuotteen vai rahaa.

Kai se täytyy, mietin vain että mikä on normaalia kulumista sohvalle. Tainno, mielestäni ei puolessa vuodessa pitäisi noin lyttyyn mennä eli ei liene normaalia.
 
Kai se täytyy, mietin vain että mikä on normaalia kulumista sohvalle. Tainno, mielestäni ei puolessa vuodessa pitäisi noin lyttyyn mennä eli ei liene normaalia.
Joo ei noin lyhyessä ajassa. Ehkä vuosien päästä. Itsellä meni kanssa sohvasta jouset ja koska takuuta oli 10v annettuna niin sain uudet kun otin yhteyttä.
 
Ei puolessa vuodessa vielä sohvaan pitäisi merkittävää kulumista edes tulla.

Rungon natinaan voisi kokeilla lääkkeenä mahdollisten ruuvien kiristämistä, sikäli niihin pääsee mitenkään käsiksi.
 
Ei puolessa vuodessa vielä sohvaan pitäisi merkittävää kulumista edes tulla.

Rungon natinaan voisi kokeilla lääkkeenä mahdollisten ruuvien kiristämistä, sikäli niihin pääsee mitenkään käsiksi.

Ei ole yhtäkään ruuvia näkyvillä pl. jalkojen pultit jotka olen jo tarkastanut
 
Onko kellään kokemusta sohvan (tai muun vastaavan huonekalun) reklamoinnista? Viime joulukuussa tuli tilattua sohva kruunukalusteesta jonka toimitus ensinnäkin viivästyi useammalla kuukaudella (tästä on jo saatu hyvitys ilmaisen kuljetuksen muodossa). Nyt puoli vuotta persettä kulutettu sohvalla ja muuten oikein tyytyväinen mutta sohvan runko on alkanut natista huomattavasti. Lisäksi kyseessä on kahdesta moduulista koostuva kulmasohva ja näiden kahden moduulin "välistä" on alkanut pehmusteet karkaamaan ja sohvan runko tuntuu ikävästi läpi tuosta kohdalta. Hoito-ohjeissa oli että sohvan pehmusteita pitäisi silitellä että ne säilyttävät muotonsa ja tuota on tullut tehtyä lähes viikottain mutta silti ne on vetäytyneet juuri tuosta raon kohdalta. Lisäksi sohvan verhoilu on löystynyt/venynyt ja pussittaa monista kohdista.

Lähinnä nyt tulee mieleen että onko tämä joku kiireellä kasattu maanantai kappale kun tuota toimitusta piti useita kertoja hoputtaa kun eivät tehtaalla saaneet edes aloitettua valmistusta edes monta viikkoa alkuperäisen luvatun toimituksen jälkeen.

Kyseessä on kuitenkin n. 2000e sohva joten ei ihan vastaa sitä laatuvaikutelmaa mitä tuon hintaiselta huonekalulta voisi olettaa. Oiskohan tässä tarpeeksi aihetta reklamaatioon? Millaista korvausta voisi pyytää?
Kyllä. Kulmapalasta tippui pohja lähestulkoon oisko 1v käytön jälkeen.
Veljeltäni (saman liikkeen myyjä) kysyin niin tuumi että ei mene takuuseen, itse rikottu. Antoi kumminkin sähköpostin johon laitettiin lyhyt reklamaatio ja kuvat. Saatiin uusi kulmapala takuuna ilman kitinöitä.
Ko. henkilö ei muutenkaan koskaan mitään ole reklamoinut vaan omalla lompakolla uutta tilalle eli myös henkilöt vaikuttavat miten asia etenee.

Itse suosin kirjallisia kanavia reklamointii ja viimeistään jos ei kivijalassa homma liiku eteenpäin.
 
Tänään tuli sama päätös. Nyt odotellaankin samsungin yhteydenottoa, josko ne suostuvat tv:n myymään.

edit: Näköjään samsungin yhteydenotto oli tullut jo päivällä, oli vain mennyt roskapostiin. Nyt on tv tilattu alkuperäiseen hintaan.
Tännekin tuli yhteydeotto, joten kohta uutta televisiota tilaamaan. Vähän hymyilytti s-postissa kohta "tahdomme tarjota sinulle vastaavanlaista" tahdomme, kylläpä kyllä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 741
Viestejä
4 556 021
Jäsenet
75 050
Uusin jäsen
Lartonki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom