Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ainakaan silloin saanut kuulemma.Eikö tuota laskutusta olisi saanut sähköiseen muotoon suoraan pankkiin, niin ei tarvitsisi huolehtia paperilaskun tulemisesta? Luulisi tulevan firmallekin halvemmaksi, kuin lähetellä laskuja postilla.
Ongelma perintätoimisto kanssa on että haluavat koko summan 4 erässä josta muodostuu liian iso summa.Sopii erääntyneistä maksuista perintätoimiston kanssa ja jatkaa maksujen maksamista jatkossa tarkemmin.
Tammikuusta lähtien ei ole tullut laskuja kuulemma.Eli onko siis kaverisi jättänyt useamman erän maksamatta?
Jos joka kuukausi maksaa saman laskun, luulisi soittavan herätyskelloja jo siinä vaiheessa kun ensimmäinen lasku jää välistä eikä vaan jätä maksamatta "koska Posti".
Onhan se aika selvä. Jos alat vääntään, niin kannattaa sitten vaan asap eskaloida kuluttajalautakuntaan (reklamaatio ja kuluttaja-asiamies ensin), Verkkis ei tule tulemaan vastaan Ångströmmiakaan, ennen kuin lautakunta selvittää asiaa.Tilasin verkkiksestä emolevyn 145 euron hintaan myymälänoutona ja nyt päättivät perua tilauksen.
”tilauksessasi oleva tuote 782746 on valitettavasti poistunut valikoimastamme. Tavarantoimittajamme ilmoitti, että he eivät pystykään toimittamaan tuotetta, joten se on nyt poistettu tilauksestasi – pahoittelut toimitusongelmasta!”
Eikö tässä tapauksessa laki ole selvä, vastaava tuote sovittuun hintaan?
Vastaat takas, että pitää tukea tätä prosessoria ja sit jos ei tuu mitään järkevää, niin kuluttasiamiehen pyöräytyksen kautta lautakuntaanTarjosivat tilaamani msi mpg x570s edge max wifin tilalle asus tuf gaming b550-plus wifi II samaan 150 euron hintaan.
Muuten olisin sanonut ok mutta asus ei tue 2700x prosessoriani.
Eikö tuota laskutusta olisi saanut sähköiseen muotoon suoraan pankkiin, niin ei tarvitsisi huolehtia paperilaskun tulemisesta? Luulisi tulevan firmallekin halvemmaksi, kuin lähetellä laskuja postilla.
Miten kannattaisi asiaa lähestyä, kun astianpesukone, joka on noin 3v vanha, ei maahantuojan kautta tilatun huollon kautta tule kuntoon ja kone on käyttökelvoton tällä hetkellä. Takuuaika on 2 vuotta. Tulivat huollon kanssa vastaan että maksavat kaikki osat, minä työn. Nyt ensimmäinen puhelu maahantuojalle päättyi siihen, että eivät korvaa mitään ja pyysi hankkimaan itse uuden koneen. Eikä mitään saanut kirjallisena.
Kuinka pitkään astianpesukoneen tulisi kestää?
Miten kannattaisi asiaa lähestyä, kun astianpesukone, joka on noin 3v vanha, ei maahantuojan kautta tilatun huollon kautta tule kuntoon ja kone on käyttökelvoton tällä hetkellä. Takuuaika on 2 vuotta. Tulivat huollon kanssa vastaan että maksavat kaikki osat, minä työn. Nyt ensimmäinen puhelu maahantuojalle päättyi siihen, että eivät korvaa mitään ja pyysi hankkimaan itse uuden koneen. Eikä mitään saanut kirjallisena.
Kuinka pitkään astianpesukoneen tulisi kestää?
Kotivakuutukseen, jos ei muuta reittiä ole eikä kone tule muuten kuntoon.Miten kannattaisi asiaa lähestyä, kun astianpesukone, joka on noin 3v vanha, ei maahantuojan kautta tilatun huollon kautta tule kuntoon ja kone on käyttökelvoton tällä hetkellä. Takuuaika on 2 vuotta. Tulivat huollon kanssa vastaan että maksavat kaikki osat, minä työn. Nyt ensimmäinen puhelu maahantuojalle päättyi siihen, että eivät korvaa mitään ja pyysi hankkimaan itse uuden koneen. Eikä mitään saanut kirjallisena.
Kuinka pitkään astianpesukoneen tulisi kestää?
Olen vastannut vain hyväksyväni tarjouksen.Tarjous sitoo myyjää määräaikaan saakka ellet ole vastannut tarjoukseen mitään.
![]()
Sopimus
Meidän jokapäiväinen toimintamme perustuu aikaisemmin tehtyihin sopimuksiin ja teemme käytännössä joka päivä uusia sopimuksia.laaka.fi
Ellei sitten ole ollut jotain pientä printtiä, että ”tarjous voimassa 1.8. Asti, elleivät tuotteiden tarjouseriä myydä loppuun”. Tällähän monet kaupatkin myyvät, eli jos erä loppuu ennen tiettyä päivää, myös tarjous loppuu.
Joo, hyvin tämä lopulta meni, mutta huokaistaan vasta sitten kun kaikki laitteet on saatu kotiin ja asennettua@pokkus No tärkeintä kuitenkin, että sait kaupat tehtyä, ettei tarvinnut mihinkään KKV:lle viedä asiaa.
Vähän ketjun aihetta sivuten:
Onko vaikkapa liittymän tai palvelun hintaa määräaikaisessa sopimuksessa säädetty mitenkään, että pitäisi olla tarjoushinta koko määräaikaisen ajan?
Törmäsin tuossa laajakaistatarjoukseen, joka oli muotoiltu siten, että 24kk määräaikainen, jossa tarjoushinta 35,90 € / kk ensimmäiset 12 kk ja sitten 59,90 € / kk.
Vähän ketjun aihetta sivuten:
Onko vaikkapa liittymän tai palvelun hintaa määräaikaisessa sopimuksessa säädetty mitenkään, että pitäisi olla tarjoushinta koko määräaikaisen ajan?
Törmäsin tuossa laajakaistatarjoukseen, joka oli muotoiltu siten, että 24kk määräaikainen, jossa tarjoushinta 35,90 € / kk ensimmäiset 12 kk ja sitten 59,90 € / kk.
Koska toivotaan, että asiakas kyllästyy ja jättää homman sikseen. Aika normi toimintatapa tommosissa tilanteissa monen firman kohdalla. Pitää vaan itse aktiivisesti ajaa asiaa eteenpäin.En ymmärrä miksi ei vaan voi vastata niihin sähköposteihin ja yrittää kommunikoida?
Peruuta ja tilaa muualta?Itse kuukausi sitten tilannut jo lvi eristeitä yli tonnilla eräästä suomalaisesta lvi alan nettikaupasta.
Sanottiin että yksi tuote on tilaus tavaraa, ja kysyvät sitä. Odottelin ja odottelin. Mitään ei kuulunu pariin viikkoon.
Laitoin sähköpostia, niihin ei vastata ollenkaan.
Jos soittaa, niin aina vastaajaan ja pitäö jättää viesti. Soittavat ehkä takaisin kun ovat kiireisiä..
Aina joku tekosyy tuntuu olevan miksi siirtyy tai ei saada lähetettyä muita tuotteita edes mitä piti olla varastossa. Ja kuun lopulla olisi niille tarve jo..
Mitähän tässä tekisi?![]()
![]()
Peruuta ja tilaa muualta?
Mikäs on ko. nyrkkipajan nimi, mistä tilasit ?Itse kuukausi sitten tilannut jo lvi eristeitä yli tonnilla eräästä suomalaisesta lvi alan nettikaupasta.
Sanottiin että yksi tuote on tilaus tavaraa, ja kysyvät sitä. Odottelin ja odottelin. Mitään ei kuulunu pariin viikkoon.
Laitoin sähköpostia, niihin ei vastata ollenkaan.
Jos soittaa, niin aina vastaajaan ja pitäö jättää viesti. Soittavat ehkä takaisin kun ovat kiireisiä..
Aina joku tekosyy tuntuu olevan miksi siirtyy tai ei saada lähetettyä muita tuotteita edes mitä piti olla varastossa. Ja kuun lopulla olisi niille tarve jo..
Mitähän tässä tekisi?![]()
![]()
Itsekkin kävin hakemassa OP11 16/256 Titan Black DNA myymälästä ja ei ihan suorilta meinannut vaihto onnistua.
Annoin vaihdossa vanhan kiinalaisen Bluboo Xtouch puhelimen ja alkuun myyjä koitti etsiä sitä dna:n vaihtohyvityslaskurista ja kun sitä ei sieltä löytynyt sanoi että ei voida ottaa vaihdossa.
Näytin sitten dna:n sivuilta sitä sivua jossa mainitaan että kaikki kelpaa vaihdossa ja saa vähintään 1€ hyvityksen. Muutaman puhelun jälkeen laittoivat koneelle jonkun toisen puhelinmallin joka löytyi laskurista ja arvo 2€
Eli sain sen 202€ vaihtohyvityksen...
Mikäs on ko. nyrkkipajan nimi, mistä tilasit ?
Saatkohan koskaan mitään.
Lvi-tarvikkeet.net huonoja kokemuksia
Harvemmin sattuu näin ikäviä kokemuksia verkkokaupoilla. Tilasin kuukausi sitten alle satasen arvosta tavaraa tuolta. Eivät toimita, aina lupaa sähköpostilla palata asiaan ja toimittaa, ei myöskään suostu palauttamaan rahoja. Maksoin tyhmänä verkkopankin kautta. Puhelimeen ei vastaa ja kun jätän...lampopumput.info
Mikä oli maksutapa?
Siis mihin luottoyhtiöön, ostettiinkö luottokortilla?Kuulostaa samalta paikalta, josta äitini tilasi jotain tarvikkeita mökille. Taisi kysellä pariin kertaan niiden perään, kun ei kuukauteen tai kahteen tapahtunut mitään. Tämän jälkeen ilmoitti reklamoivansa luottoyhtiöön, niin tavarat lähtivät heti seuraavana päivänä.
Ihan avoimilla mielellä lähin näihin "neuvotteluihin", mutta kuukausi on tilauksesta mennyt, ja mitään en ole datatronicilta saanut mihinkään sähköpostiin vastauksena, puhelimeen ihme kyllä vastasivat. Vaikka onkin suomalainen pienempi pulju, niin mielestäni silti samat säännöt pätee kaikilla.
Tuli tuossa kuukausi sitten tilattua eräästä suomalaisesta nettikaupasta (datatronic)...
Et siis jaksanut painia noista tuotteista, vai mikä tässä oli lopputuloksena? Aika samoilla spekseillä kun tää miunki tapaus. Samaa luokkaa prosentit virheelle.Ovat ottaneet ilmeisesti tuon linjan nykyään että herkästi vetoavat hintavirheisiin vähänkin arvokkaampien tuotteiden kohdalla. Itse tilasin kiintolevyjä 2kpl (205e/kpl, normihinta 650e.) Tilasivat ne tukkurilta ja soittelin vielä asiasta ja kerrottiin että tulee Puolasta että menee hetki. Tästä meni ehkä viikko niin tuli viesti, että 3-10pv päästä tulossa tms. Noh viikko siitä niin viesti hintavirheestä ja peruivat tilauksen.
Tässä touhussa on heidän kannaltaan vaan se huono puoli, että kun näitä tulee ja ihmiset vievät niitä kuluttajariitalautakuntaan niin lopulta datatronic päätyy Kuluttaja.fi mustalle listalle jos ei noudata lautakunnankaan päätöstä. Noh aniharva varmaan tuota listaa on koskaan käynyt läpi edes mutta kuitenkin.
Joskus tiedustelin kuluttajaneuvonnasta hintavirheestä ja muistelisin, että hintavirheestä voidaan puhua selvästi jos tuotteen hinta on 10% normaalihinnasta. Toki vaikuttaa myös mikä tuote kyseessä, että onko alennukset näissä tuotteissa normaaleja.
Ongelma on ikävä noilla muutamilla liikkeillä, joiden hinnat tulevat suoraan tukkurilta. Eli Datatronic, Multitronic, Tietokonekauppa yms. Hinnat saattavat elää päivittäin. Toisinaan tukkuri on oikeasti laskenut hintaa ja toisinaan taas tukkurilta on tullut hintavirhe. Välillä tukkuri on ehtinyt myydä tarjouserän loppuun ja liike ei saakaan kiintolevyjä ostettua 200€, vaan 600€ hintaan. Asiakkaan on vaikea tunnistaa virhe, kun useampi vastaavanlainen liike on saman päivän aikana pudottanut hinnan.Ovat ottaneet ilmeisesti tuon linjan nykyään että herkästi vetoavat hintavirheisiin vähänkin arvokkaampien tuotteiden kohdalla. Itse tilasin kiintolevyjä 2kpl (205e/kpl, normihinta 650e.) Tilasivat ne tukkurilta ja soittelin vielä asiasta ja kerrottiin että tulee Puolasta että menee hetki. Tästä meni ehkä viikko niin tuli viesti, että 3-10pv päästä tulossa tms. Noh viikko siitä niin viesti hintavirheestä ja peruivat tilauksen.
Tässä touhussa on heidän kannaltaan vaan se huono puoli, että kun näitä tulee ja ihmiset vievät niitä kuluttajariitalautakuntaan niin lopulta datatronic päätyy Kuluttaja.fi mustalle listalle jos ei noudata lautakunnankaan päätöstä. Noh aniharva varmaan tuota listaa on koskaan käynyt läpi edes mutta kuitenkin.
Joskus tiedustelin kuluttajaneuvonnasta hintavirheestä ja muistelisin, että hintavirheestä voidaan puhua selvästi jos tuotteen hinta on 10% normaalihinnasta. Toki vaikuttaa myös mikä tuote kyseessä, että onko alennukset näissä tuotteissa normaaleja.
Aniharva yritys uhmaa kuluttajariitalautakuntaa, enkä jaksa uskoa datatrokicin tälle tielle lähtevän. Toki se on syvältä, jos joutuu kierrättää tapauksen kuluttajariitalautauunnan kautta.Tässä touhussa on heidän kannaltaan vaan se huono puoli, että kun näitä tulee ja ihmiset vievät niitä kuluttajariitalautakuntaan niin lopulta datatronic päätyy Kuluttaja.fi mustalle listalle jos ei noudata lautakunnankaan päätöstä. Noh aniharva varmaan tuota listaa on koskaan käynyt läpi edes mutta kuitenkin.