• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Onko muilla samoja yllättäviä kokemuksia DNA:n nettikaupan reklamaatioista?

Tilasin tarjous virtapankin. Kun sain sen, huomasin, että kyseessä oli käytetty tuote (lähmäsiä jälkiä virtapankin pinnassa, eikä pankin ympärillä ollut suojamuovia/pussia, vaan sellaisenaan pahvilaatikossa). Siis käytetty virtapankki, jonka kunnosta ei voi varmuudella sanoa. Tämähän on siis selvä virheellinen tuote. Otin yhteyttä Aspaan, missä tätä ei mitenkään kiistetty pyydettiin vain palauttamaan. Koska en halua perua kauppaa varmistin, että en halua palauttaa (peruttaa kauppaa) vaan haluan tilalle uuden tuotteen. Aspa lupasi selvittää kuinka hoituu ja lupasi palata asiaan. Kävi ilmi, että ei onnistu. Tuote palautetaan ja se hyvitetään ja jos haluat tuotteen niin se pitää tilata uudelleen!

Piti oikein varmentaa, että ymmärsin oikein. He eivät tarjoa tuotteen vaihtoa vaan joudun laittamaan heille sisään lisää rahaa, jotta saan ostokseni. Tässä vaiheessa Aspa rupesi oikein vitsailemaan, että "saattehan te ne rahat taikaisin kun hyvitys on käsitelty, tai sitten voitte odottaa hyvitystä ja ostaa uuden vasta sitten".

Kyseessä on siis 30-40 hintainen laite, joka on heillä hinnoiteltu normaalisti 42€. Eli 19€ on normi tarjouksen tasoa, eikä mistään hintavirheestä. Ymmärrän että 19€ tarjous laitteen kanssa noin voisin menetellä, mutta periaatetasolla rupesi KETUTTAMAAN. Entäs jos kyseessä olisi kalliimpi tuote kuten 4200€ telkku tai läppäri? Ja kun ko tuote on 1900 tarjouksessa, niin onko tuplatilaukseen kortilla katetta tai varmuutta, että tarjoustuotetta saa enää uudelleen?

Laitoin tästä viestiä KVV:lle, mutta saas nähdä kuinka tässä tapauksessa menettelen. Ostos on ok ja laitteelle on perheessä käyttöä, vaikkei uusi virtapankki ole akuutti hankinta. Tekisi mieli irtisanoa saman tien kaikki DNA:n asiakkuudet.
 
Onko muilla samoja yllättäviä kokemuksia DNA:n nettikaupan reklamaatioista?

Tilasin tarjous virtapankin. Kun sain sen, huomasin, että kyseessä oli käytetty tuote (lähmäsiä jälkiä virtapankin pinnassa, eikä pankin ympärillä ollut suojamuovia/pussia, vaan sellaisenaan pahvilaatikossa). Siis käytetty virtapankki, jonka kunnosta ei voi varmuudella sanoa. Tämähän on siis selvä virheellinen tuote. Otin yhteyttä Aspaan, missä tätä ei mitenkään kiistetty pyydettiin vain palauttamaan. Koska en halua perua kauppaa varmistin, että en halua palauttaa (peruttaa kauppaa) vaan haluan tilalle uuden tuotteen. Aspa lupasi selvittää kuinka hoituu ja lupasi palata asiaan. Kävi ilmi, että ei onnistu. Tuote palautetaan ja se hyvitetään ja jos haluat tuotteen niin se pitää tilata uudelleen!

Piti oikein varmentaa, että ymmärsin oikein. He eivät tarjoa tuotteen vaihtoa vaan joudun laittamaan heille sisään lisää rahaa, jotta saan ostokseni. Tässä vaiheessa Aspa rupesi oikein vitsailemaan, että "saattehan te ne rahat taikaisin kun hyvitys on käsitelty, tai sitten voitte odottaa hyvitystä ja ostaa uuden vasta sitten".

Kyseessä on siis 30-40 hintainen laite, joka on heillä hinnoiteltu normaalisti 42€. Eli 19€ on normi tarjouksen tasoa, eikä mistään hintavirheestä. Ymmärrän että 19€ tarjous laitteen kanssa noin voisin menetellä, mutta periaatetasolla rupesi KETUTTAMAAN. Entäs jos kyseessä olisi kalliimpi tuote kuten 4200€ telkku tai läppäri? Ja kun ko tuote on 1900 tarjouksessa, niin onko tuplatilaukseen kortilla katetta tai varmuutta, että tarjoustuotetta saa enää uudelleen?

Laitoin tästä viestiä KVV:lle, mutta saas nähdä kuinka tässä tapauksessa menettelen. Ostos on ok ja laitteelle on perheessä käyttöä, vaikkei uusi virtapankki ole akuutti hankinta. Tekisi mieli irtisanoa saman tien kaikki DNA:n asiakkuudet.

Tämä on ihan normaali käytäntö muissakin verkkokaupoissa. Joku viisaampi voisi kertoa mihin se perustuu, varmasti siihen on jokin oleellinen syy.
 
Mielestäni tuo on kuluttajasuojan vastainen käytäntö.

KVV:n näkemys on:
"Kuluttajansuojalain mukaan virhe oikaistaan ensisijaisesti korjaamalla virhe tai vaihtamalla virheettömään vastaavaan tuotteeseen. Mikäli kumpikaan näistä ei ole mahdollista tai virhettä ei oikaista kohtuullisessa ajassa, on ostajalla oikeus vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta tai kaupan purkua, mikäli virhe ei ole vähäinen. Joten ensisijaisesti virhe tulisi lain mukaan oikaista korjaamalla virhe tai vaihtamalla virheettömään vastaavaan tuotteeseen. Mikäli kumpikaan näistä ei ole mahdollista, tulisi kyseeseen kaupan purku tapauksessa."

DNA:n aspaa ei KVV:n kanta hetkauttanut, joten saas nähdä eteneekö tämä mitenkään.
"Tässä tilanteessa tuotteen vaihto ei onnistu. Palautathan siis vanahan tuotteen ja tilaat uuden tilalle. Kun palautat laitteen meille ja teet uuden tilauksen, saat siinä vastaavan laitteen tilalle. Tuotetta ei voi viedä liikkeeseen ja sieltä saada vastaavaa laitetta, koska tilaus on alunperin tehty verkkokaupassa, joten tilaus pitää myös palauttaa samaan paikkaan. Palautuksen jälkeen saat vanhan tilauksen rahat takaisin itsellesi 2 viikon sisällä."

Vähän on kiukku laantunut, mutta en mä kyllä uutta tuotetta rupea ostamaan. Ehkä palautan vanhan vain mukana kirjelmä "toimittakaa uusi tuote, älkää palauttako rahaa!"
Ja lopputulos on todennäköisesti että kaikessa hiljaisuudessa palauttavat vain laturin hinnan ja sitten joudun karhuamaan luottokunnan välituksellä postikulut. Jollei sitten KVV:lta tule jotain konkreettisia toimintaohjeita.
 
Kaverini on hankkinut sohvan aikoinaan, ja siitä maksaa joka kuukausi. Posti kuitenkin tuttuun tapaan on hukannut laskut ja tänään ilmestyi ”saatavien siirtäminen perintätoimistolle” kirje jossa päiväys 28.3.2023. Koko summa on mennyt perintätoimistolle eikä kyseinen huonekaluliike halua tehdä asialle mitään. Miten tässä kannattaisi toimia? Posti tuttuun tapaan hukkaa kirjeitä. Ymmärrän että itsekkin olisi tämä henkilö voinut ottaa yhteyttä kyseiseen liikkeeseen mutta ei ole sitä muistanut.
 
Eikö tuota laskutusta olisi saanut sähköiseen muotoon suoraan pankkiin, niin ei tarvitsisi huolehtia paperilaskun tulemisesta? Luulisi tulevan firmallekin halvemmaksi, kuin lähetellä laskuja postilla.
 
Eikö tuota laskutusta olisi saanut sähköiseen muotoon suoraan pankkiin, niin ei tarvitsisi huolehtia paperilaskun tulemisesta? Luulisi tulevan firmallekin halvemmaksi, kuin lähetellä laskuja postilla.
Ei ainakaan silloin saanut kuulemma.
Sopii erääntyneistä maksuista perintätoimiston kanssa ja jatkaa maksujen maksamista jatkossa tarkemmin.
Ongelma perintätoimisto kanssa on että haluavat koko summan 4 erässä josta muodostuu liian iso summa.
 
Eli onko siis kaverisi jättänyt useamman erän maksamatta?

Jos joka kuukausi maksaa saman laskun, luulisi soittavan herätyskelloja jo siinä vaiheessa kun ensimmäinen lasku jää välistä eikä vaan jätä maksamatta "koska Posti".
 
Eli onko siis kaverisi jättänyt useamman erän maksamatta?

Jos joka kuukausi maksaa saman laskun, luulisi soittavan herätyskelloja jo siinä vaiheessa kun ensimmäinen lasku jää välistä eikä vaan jätä maksamatta "koska Posti".
Tammikuusta lähtien ei ole tullut laskuja kuulemma.
 
Eikös osamaksujen ehdoissa yleensä ole maininta, että koko summa voidaan siirtää maksettavaksi kokonaisuudessaan jos maksut laiminlyödään.
 
Kyllä siinä asiakkaan pitäisi jotain itsekin tehdä jos ei 5kk tule laskua vaikka sitä ennen on normaalisti tullut. Eli peiliin katsomisen paikka. Eikä se yritys ala sitä ulosottoa perumaan "ei tullut 5kk laskua, alan nyt maksamaan, laitatteko sen tammikuun laskun uusiksi ja aloitan siitä" tyylillä.
 
Tilasin verkkiksestä emolevyn 145 euron hintaan myymälänoutona ja nyt päättivät perua tilauksen.
”tilauksessasi oleva tuote 782746 on valitettavasti poistunut valikoimastamme. Tavarantoimittajamme ilmoitti, että he eivät pystykään toimittamaan tuotetta, joten se on nyt poistettu tilauksestasi – pahoittelut toimitusongelmasta!”
Eikö tässä tapauksessa laki ole selvä, vastaava tuote sovittuun hintaan?
 
Tilasin verkkiksestä emolevyn 145 euron hintaan myymälänoutona ja nyt päättivät perua tilauksen.
”tilauksessasi oleva tuote 782746 on valitettavasti poistunut valikoimastamme. Tavarantoimittajamme ilmoitti, että he eivät pystykään toimittamaan tuotetta, joten se on nyt poistettu tilauksestasi – pahoittelut toimitusongelmasta!”
Eikö tässä tapauksessa laki ole selvä, vastaava tuote sovittuun hintaan?
Onhan se aika selvä. Jos alat vääntään, niin kannattaa sitten vaan asap eskaloida kuluttajalautakuntaan (reklamaatio ja kuluttaja-asiamies ensin), Verkkis ei tule tulemaan vastaan Ångströmmiakaan, ennen kuin lautakunta selvittää asiaa.
 
Tarjosivat tilaamani msi mpg x570s edge max wifin tilalle asus tuf gaming b550-plus wifi II samaan 150 euron hintaan.
Muuten olisin sanonut ok mutta asus ei tue 2700x prosessoriani.
 
Tarjosivat tilaamani msi mpg x570s edge max wifin tilalle asus tuf gaming b550-plus wifi II samaan 150 euron hintaan.
Muuten olisin sanonut ok mutta asus ei tue 2700x prosessoriani.
Vastaat takas, että pitää tukea tätä prosessoria ja sit jos ei tuu mitään järkevää, niin kuluttasiamiehen pyöräytyksen kautta lautakuntaan
 
Miten kannattaisi asiaa lähestyä, kun astianpesukone, joka on noin 3v vanha, ei maahantuojan kautta tilatun huollon kautta tule kuntoon ja kone on käyttökelvoton tällä hetkellä. Takuuaika on 2 vuotta. Tulivat huollon kanssa vastaan että maksavat kaikki osat, minä työn. Nyt ensimmäinen puhelu maahantuojalle päättyi siihen, että eivät korvaa mitään ja pyysi hankkimaan itse uuden koneen. Eikä mitään saanut kirjallisena.


Kuinka pitkään astianpesukoneen tulisi kestää?
 
Eikö tuota laskutusta olisi saanut sähköiseen muotoon suoraan pankkiin, niin ei tarvitsisi huolehtia paperilaskun tulemisesta? Luulisi tulevan firmallekin halvemmaksi, kuin lähetellä laskuja postilla.

Ainakin yksi tuollainen oli mistä ei saanut e-laskua tilattua, arvelin että siksi koska joka laskussa oli kaksi viitettä ja summaa joista isomman maksamalla olisi ostanut jonkin takaisinmaksu vakuutuksen tjsp. En millään muista minkä firman kautta tuo oli.
 
Miten kannattaisi asiaa lähestyä, kun astianpesukone, joka on noin 3v vanha, ei maahantuojan kautta tilatun huollon kautta tule kuntoon ja kone on käyttökelvoton tällä hetkellä. Takuuaika on 2 vuotta. Tulivat huollon kanssa vastaan että maksavat kaikki osat, minä työn. Nyt ensimmäinen puhelu maahantuojalle päättyi siihen, että eivät korvaa mitään ja pyysi hankkimaan itse uuden koneen. Eikä mitään saanut kirjallisena.


Kuinka pitkään astianpesukoneen tulisi kestää?

Joskus tappelin kuivausrummun kanssa, helpointa oli maksaa ~150eur huolto. Vaikka periaatteessa virhevastuun pitäisi päteä, niin en jaksanut lähteä siihen riitelyyn kun kone piti saada ajoissa kuntoon.

Eli en usko että tulet missään nimessä yli 1v takuun päättymisen jälkeen saamaan maahantuojan piikkiin, ellet taistele KRL:n kanssa paria vuotta. Sittenkin varmaan vetoavat siihen että ei ole puhdistettu kunnolla tai
käytetty väärää pesuainetta tms.
 
Miten kannattaisi asiaa lähestyä, kun astianpesukone, joka on noin 3v vanha, ei maahantuojan kautta tilatun huollon kautta tule kuntoon ja kone on käyttökelvoton tällä hetkellä. Takuuaika on 2 vuotta. Tulivat huollon kanssa vastaan että maksavat kaikki osat, minä työn. Nyt ensimmäinen puhelu maahantuojalle päättyi siihen, että eivät korvaa mitään ja pyysi hankkimaan itse uuden koneen. Eikä mitään saanut kirjallisena.


Kuinka pitkään astianpesukoneen tulisi kestää?

Mikä kone merkki ja malli ja paljonko maksoi uutena? Jos 1500 € Miele niin tappelisin (ei oo em. merkki) mut jos joku 200-400 € halpis millä pesty lapsiperheessä 24/7 niin unoha.

Toki turhaanhan se sitten huollettiin jos ei kuntoon tullut. Laita kirjallinen reklamaatio ja uhittele KRL:llä. Ja osta samalla uus kone heti.
 
Miten kannattaisi asiaa lähestyä, kun astianpesukone, joka on noin 3v vanha, ei maahantuojan kautta tilatun huollon kautta tule kuntoon ja kone on käyttökelvoton tällä hetkellä. Takuuaika on 2 vuotta. Tulivat huollon kanssa vastaan että maksavat kaikki osat, minä työn. Nyt ensimmäinen puhelu maahantuojalle päättyi siihen, että eivät korvaa mitään ja pyysi hankkimaan itse uuden koneen. Eikä mitään saanut kirjallisena.


Kuinka pitkään astianpesukoneen tulisi kestää?
Kotivakuutukseen, jos ei muuta reittiä ole eikä kone tule muuten kuntoon.
 
Mitäs mieltä seuraavasta keissistä? Kävin Gigantissa kuun alussa hakemassa liikkeessä tarjouksen uudelle telkkarille ja jääkaappi pakastin kombolle. Lisäksi pakettiin leivottiin lisäpalveluita kuten jatkotakuuta, kuljetusta ja tv:n kalibrointia, jolla myyjä sai hintaa pudotettua. Sain tarjouksen kirjallisesti sähköpostiini visiitin aikana. Tarjous on voimassa 1.8 asti. Nyt 10 päivää myöhemmin myyjä soitti ja sanoi, ettei voi enää pitää tarjousta, koska se oli liian hyvä ja liikkelle tulisi tappiota tarjouksen hyväksymisen myötä. En tähän suostunut vaan vaadin tarjouksessa pysymistä. Alennus oli noin 800€ luokkaa ja itselle maksettavaa silti jää lähes 5000 euroa.

Onko myyjällä oikeus perua kirjallinen tarjous vai sitooko se edelleen myyjää? Maksua ei ole vielä suoritettu.
 
Tarjous sitoo myyjää määräaikaan saakka ellet ole vastannut tarjoukseen mitään.

 
Ellei sitten ole ollut jotain pientä printtiä, että ”tarjous voimassa 1.8. Asti, elleivät tuotteiden tarjouseriä myydä loppuun”. Tällähän monet kaupatkin myyvät, eli jos erä loppuu ennen tiettyä päivää, myös tarjous loppuu.
 
Tarjous sitoo myyjää määräaikaan saakka ellet ole vastannut tarjoukseen mitään.

Olen vastannut vain hyväksyväni tarjouksen.

Ellei sitten ole ollut jotain pientä printtiä, että ”tarjous voimassa 1.8. Asti, elleivät tuotteiden tarjouseriä myydä loppuun”. Tällähän monet kaupatkin myyvät, eli jos erä loppuu ennen tiettyä päivää, myös tarjous loppuu.

Ei ole mitään pikkuprinttejä itse tarjouksessa. Lueteltu tuotteet ja niille hinta ja yleinen päivämäärä vain voimassaololle.
 
Jep, lopulta Gigantti nöyrtyi pitämään antamansa tarjouksen, mutta kovan väännön takana se oli. Harmiksi vain uudet ongelmat alkoi, kun kaikki tarjouksessa olevat tuotteet ei enää olleetkaan saatavilla ja sitten alkoi venkoilu, ettei puutuvia tuotteita voi korvata vastaavilla toisen merkin malleilla. Lopuksi saatiin yhteinen ymmärrys, kun otin yhden puutuvista kodinkoneista liikkeen näytekappaleista ja hintaa pudotettiin tämän seuraksena vielä muutama kymppi. Asia, jonka olisi pitänyt olla "vartin homma" niin Gigantti sai siihen tuhrattua useamman tunnin turhiin väittelyihin. Tästä syystä melko huonosti hoidettu asiakaspalvelukokemus.
 
@pokkus No tärkeintä kuitenkin, että sait kaupat tehtyä, ettei tarvinnut mihinkään KKV:lle viedä asiaa.
Joo, hyvin tämä lopulta meni, mutta huokaistaan vasta sitten kun kaikki laitteet on saatu kotiin ja asennettua ;) Vähän tämä taas aiheutti ylimääräistä päänvaivaa muutenkin kiireelliseen ajankohtaan muuton / rempan takia asiasta, jonka kuvittelin jo olevan kunnossa / hoidettu.
 
Vähän ketjun aihetta sivuten:

Onko vaikkapa liittymän tai palvelun hintaa määräaikaisessa sopimuksessa säädetty mitenkään, että pitäisi olla tarjoushinta koko määräaikaisen ajan?

Törmäsin tuossa laajakaistatarjoukseen, joka oli muotoiltu siten, että 24kk määräaikainen, jossa tarjoushinta 35,90 € / kk ensimmäiset 12 kk ja sitten 59,90 € / kk.
 
Vähän ketjun aihetta sivuten:

Onko vaikkapa liittymän tai palvelun hintaa määräaikaisessa sopimuksessa säädetty mitenkään, että pitäisi olla tarjoushinta koko määräaikaisen ajan?

Törmäsin tuossa laajakaistatarjoukseen, joka oli muotoiltu siten, että 24kk määräaikainen, jossa tarjoushinta 35,90 € / kk ensimmäiset 12 kk ja sitten 59,90 € / kk.

Ei ole. Nuohan on ihan normaaleja että ensimmäiset X kuukautta ilmaiseksi, puoleen hintaan jne. Löytyy niin liittymiä, kuntosalijäsenyyksiä, suoratoistopalveluita, kuin muutakin vastaavilla tarjoushinnoitteluilla.
 
Vähän ketjun aihetta sivuten:

Onko vaikkapa liittymän tai palvelun hintaa määräaikaisessa sopimuksessa säädetty mitenkään, että pitäisi olla tarjoushinta koko määräaikaisen ajan?

Törmäsin tuossa laajakaistatarjoukseen, joka oli muotoiltu siten, että 24kk määräaikainen, jossa tarjoushinta 35,90 € / kk ensimmäiset 12 kk ja sitten 59,90 € / kk.

Siis tällainen mahdollisuus kuuluu varmasti sopimisen vapauteen, mutta "tavanomaisesta" poikkeavan hinnoittelun kohdalla on tehtävä erityisen selväksi se, että hinta muuttuu puolivälissä määräaikaista sopimusta.

Eli on varmasti ok, mutta tuo hinnoittelumallin täytyy olla superselkeästi esitetty. Onneksi tuollaiset ovat kuitenkin harvinaisia, vieläpä noin suurella hintaerolla (melkein kaksinkertainen).
 
Tuli tuossa kuukausi sitten tilattua eräästä suomalaisesta nettikaupasta (datatronic) uusi näyttö! Bongasin hyvään hintaan, ja kyllähän sitä upgrade jo kelpaisikin, mutta onnekseni lähes heti sen jälkeen kun sain seurantakoodit sun muut sähköpostiin, tuli puljulta myös sähköposti "Tilauksenne on peruttu, palautamme rahat 3 arkipäivän kuluessa", selittelyinä hintavirhe. Ei olisi niin ärsyttänyt ehkä jos olisivat heti varmistaneet että näyttöä ei ole tulossa, mutta meni reipas viikko tässä prosessissa.

Hintavirheestä, tässä voisi ehkä päätellä hintaseurannasta, että jokin virhe on ehkä tapahtunut, 1200€ hujakoilla pyörii näyttö tällä hetkellä cdonissa, kun myyntihetkellä oli 559€. Mutta eipä tässä nyt ostajana ollut mitään tapaa tästä virheestä tietää. Oli tuolla hinnalla myynnissä ainakin viikon, ja vielä parina iltana sitä kävin silmäilemässä ennen ostoa.

Eihän siinä mitään, tein hiukan tutkimusta jonka jälkeen, vastasin sähköpostiin, että näinhän ei muuten saa tehdä, että tilausvahvistuksen jälkeen ei voida kauppaa enää perua, ja linkki kuluttajariitalautakunnan hintavirhe postaukseen. Tähän pulju ei vastannut mitään. Kuluttajaneuvontaan ei voi tehdä yhteydenottopyyntöä, ennen kuin on lähettänyt kirjallisen reklaamaation, joten lähettelin senkin liikkeelle, jossa siis luki selkeästi tilausnumero, ja mitä minä vaadin (näytön toimittamista).

Tästä sitten venyi taas se viikko (ilman yhtäkään vastausta datatronicilta), ja laitoin yhteydenottopyynnön kvv:lle, josta sainkin lausunnon seuraavana päivänä, jossa selkeästi suomenkielellä sanotaan, että voin vaatia näytön toimittamista. Välitin tämän lausunnon datatronicille, ja odottelin pari viikkoa vastausta (jota en saanut).

Lopulta päätin sitten soittaa sinne, kysyä että mikä homma? Miksi sähköposteihin ei vastata, ja mikä tässä nyt sitten hitsaa? Tässä vaiheessa mennyt 3 viikkoa tilauksesta. Sieltä vähän agressiivisesti lähdettiin taistelemaan heti vastaan (toki en itsekkään varmasti ollut myöskään parhain soittaja), ja päätyivät siihen ratkaisuun, että aikovat ottaa yhteyttä tuohon kvv:n asiantuntijaan, joka oli minulle lausunnon kirjoittanut. Että ei heidän mielestään ole mitään järkeä. Sanoin että ok, ottakaa minuun yhteyttä kun saatte vastauksen. Taas on viikko vierähtänyt ilman mitään yhteydenottoa. Missä vaiheessa pitää ruveta ottamaan kuluttajariitalautakuntaan yhteyttä, että saadaan vähän vauhtia tuonne toiselle puolelle? En ymmärrä miksi ei vaan voi vastata niihin sähköposteihin ja yrittää kommunikoida?

Ihan avoimilla mielellä lähin näihin "neuvotteluihin", mutta kuukausi on tilauksesta mennyt, ja mitään en ole datatronicilta saanut mihinkään sähköpostiin vastauksena, puhelimeen ihme kyllä vastasivat. Vaikka onkin suomalainen pienempi pulju, niin mielestäni silti samat säännöt pätee kaikilla.
 
Viimeksi muokattu:
Itse kuukausi sitten tilannut jo lvi eristeitä yli tonnilla eräästä suomalaisesta lvi alan nettikaupasta.
Sanottiin että yksi tuote on tilaus tavaraa, ja kysyvät sitä. Odottelin ja odottelin. Mitään ei kuulunu pariin viikkoon.

Laitoin sähköpostia, niihin ei vastata ollenkaan.
Jos soittaa, niin aina vastaajaan ja pitäö jättää viesti. Soittavat ehkä takaisin kun ovat kiireisiä..

Aina joku tekosyy tuntuu olevan miksi siirtyy tai ei saada lähetettyä muita tuotteita edes mitä piti olla varastossa. Ja kuun lopulla olisi niille tarve jo..
Mitähän tässä tekisi? :confused: :mad:
 
Itse kuukausi sitten tilannut jo lvi eristeitä yli tonnilla eräästä suomalaisesta lvi alan nettikaupasta.
Sanottiin että yksi tuote on tilaus tavaraa, ja kysyvät sitä. Odottelin ja odottelin. Mitään ei kuulunu pariin viikkoon.

Laitoin sähköpostia, niihin ei vastata ollenkaan.
Jos soittaa, niin aina vastaajaan ja pitäö jättää viesti. Soittavat ehkä takaisin kun ovat kiireisiä..

Aina joku tekosyy tuntuu olevan miksi siirtyy tai ei saada lähetettyä muita tuotteita edes mitä piti olla varastossa. Ja kuun lopulla olisi niille tarve jo..
Mitähän tässä tekisi? :confused: :mad:
Peruuta ja tilaa muualta?
 
Itse kuukausi sitten tilannut jo lvi eristeitä yli tonnilla eräästä suomalaisesta lvi alan nettikaupasta.
Sanottiin että yksi tuote on tilaus tavaraa, ja kysyvät sitä. Odottelin ja odottelin. Mitään ei kuulunu pariin viikkoon.

Laitoin sähköpostia, niihin ei vastata ollenkaan.
Jos soittaa, niin aina vastaajaan ja pitäö jättää viesti. Soittavat ehkä takaisin kun ovat kiireisiä..

Aina joku tekosyy tuntuu olevan miksi siirtyy tai ei saada lähetettyä muita tuotteita edes mitä piti olla varastossa. Ja kuun lopulla olisi niille tarve jo..
Mitähän tässä tekisi? :confused: :mad:
Mikäs on ko. nyrkkipajan nimi, mistä tilasit ?
 
Itsekkin kävin hakemassa OP11 16/256 Titan Black DNA myymälästä ja ei ihan suorilta meinannut vaihto onnistua.

Annoin vaihdossa vanhan kiinalaisen Bluboo Xtouch puhelimen ja alkuun myyjä koitti etsiä sitä dna:n vaihtohyvityslaskurista ja kun sitä ei sieltä löytynyt sanoi että ei voida ottaa vaihdossa.
Näytin sitten dna:n sivuilta sitä sivua jossa mainitaan että kaikki kelpaa vaihdossa ja saa vähintään 1€ hyvityksen. Muutaman puhelun jälkeen laittoivat koneelle jonkun toisen puhelinmallin joka löytyi laskurista ja arvo 2€ :D

Eli sain sen 202€ vaihtohyvityksen...

Tämä just on meikäläisen koko pointtina. Juuri näinhän sen pitäisi mennä jos tulee ongelmia. Kun asiakkaalle luvataan netissä, että mikä tahansa puhelin käy vaihdossa niin silloin asiat hoidetaan niin, että asiakas lähtee liikkeestä uuden puhelimen kanssa eikä entinen romu mukanaan.

Tuossakin ties kuinka moni uskoo ensimmäisen kielteisen vastauksen ja luuri jää saamatta. DNA:n sivuilla on päivänselvä maininta miten toimitaan jos puhelinta ei löydy listalta. Aina saa vähintään euron ja mitään IMEI- koodeja ei vaadita. Puolet porukasta ei varmaan tiedä, että puhelimessa on sellainen, saatika sijaintia.

Sitten vielä tämä, että myymälä sekä edustaja puhelimessa tänään olivat sitä mieltä, että IMEI- koodi on ehdoton ja sillä varmistetaan sekin, ettei puhelin ole varatettu. Tässä tapauksessa kuitenkin taas nähdään, että paskaa puhuivat ja asiat voidaan hoitaa jos ne halutaan hoitaa.

Ei jumankauta voi olla näin tuulella käyvää touhua, että joissain paikoissa mennään asiakas edellä ja toisissa luetelleen jotain ihmeellisiä selityksiä miksi hyvitystä ei voisi antaa. Mihin sähköpostiosoitteeseen tästä voisi laittaa reklamaation? Pitääpä siirtyäkin tuonne kiistatilanteisiin. Hyvä kuitenkin tiedostaa nämä asiat aina kampanja-aikoina, että tietää vaatia oikeuksiaan.


Minun tapauksessa siis kihlattu lähetettiin 100km päässä sijaitsevasta DNA- myymälästä ilman uutta OnePlus 11- luuria kotiin, koska vaihtopuhelinta ei otettu vastaan sillä verukkeella, ettei puhelimesta löytynyt IMEI- koodia. Kaupanteon keskellä olin yhteydessä myyjään puhelimitse ja kerroin, ettei netissä lue ehdoissa IMEI- koodista mitään ja mainitaan erikseen, että kaikki rikkinäisetkin puhelimet käyvät vaihdossa. Aikoi olla yhteydessä kollegaan, mutta tuuli kävi tässä tapauksessa väärään suuntaan eikä myyjä ottanyt vaihtopuhelinta vastaan.

Onko tällaisessa tapauksessa mitään mahdollisuutta vaatia puhelinta postituksen kautta, kun mitään sopimusta ei ole syntynyt? Vai onko ainut keino vaan antaa palaute, joka ei johda mihinkään?
 
Mikäs on ko. nyrkkipajan nimi, mistä tilasit ?


Nyt viimeksi eilen sanottiin että on valmiina ja pitäisi lähteä. Kyselin db schenkeriltä ja kaukokiidolta kummaltakin, niin mitään ei ole minulle tulossa. Ja tänään soitin taas sinne, ja sanottiin että tänään taas pitäisi lähteä, ja viimeistään kahelta ilmoittaa. Yllätys yllätys, mitään ei kuulu jollei itse soita..
 
Saatkohan koskaan mitään.

 
Saatkohan koskaan mitään.


Voi hevonhelvetti sentään.. Soitan ja sanon että teen rikosilmoituksen jollei ensi viikon aikana pakettia tule tännepäit.

Edit. Taas sanoi että kaikki hänen myyjänsä muka lomalla ketkä näitä hoitaa, koittaa saada seurannan sähköpostiin ja tavarat muka edelleenkin valmiina.. Seuraavalla viikolla lähtee rikosilmoitus tulille jollei rupea mitään tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä oli maksutapa?

Tilisiirrolla. Kun ajattelin että ihan kunnollinen kauppa näyttää olevan.. idioottina en ekaksi mennyt lukemaan arvioita sitten.

Laitoin kuluttajaneuvontaan jo viestiä asiasta. Pyydän palauttamaan rahat, jollei alkuviikosta ole tulossa tuotteita.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulostaa samalta paikalta, josta äitini tilasi jotain tarvikkeita mökille. Taisi kysellä pariin kertaan niiden perään, kun ei kuukauteen tai kahteen tapahtunut mitään. Tämän jälkeen ilmoitti reklamoivansa luottoyhtiöön, niin tavarat lähtivät heti seuraavana päivänä.
 
Kuulostaa samalta paikalta, josta äitini tilasi jotain tarvikkeita mökille. Taisi kysellä pariin kertaan niiden perään, kun ei kuukauteen tai kahteen tapahtunut mitään. Tämän jälkeen ilmoitti reklamoivansa luottoyhtiöön, niin tavarat lähtivät heti seuraavana päivänä.
Siis mihin luottoyhtiöön, ostettiinkö luottokortilla?
 
Oletettavasti. Kannattaa käyttää luottokorttia maksaessa jos ei tavaroita saa heti käteen. Ei toki auta tässsä tapauksessa kun on jo maksettu tilisiirrolla.
 
Kuluttajaneuvonnasta vastasivat, ja pyysivät että maksunvälittäjään (klarna) olisi yhteyksissä, ja kirjallisena pyytää kaupan purkua ja rahojen palautusta yritykseltä.

" Valitettavasti yritykselle on ollut vaikea saada yhteyttä ja sekä kuluttajilla että meillä neuvonnassa on ollut kokemuksia, että yritys lupaa hoitaa asiat, mutta tämä ei välttämättä toteudu ".

Jos alkuviikkona ei mitään muutosta ole tapahtunut, niin laitan asiat etenemään. Klarnalla vasta toki valituksen voi tehä vasta 22:s päivä, kun koitin kattoa..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 274
Viestejä
4 487 361
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom