• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

  • Hyvää joulua!

    Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>

    SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Missä tässä on tekaistu ohjevähittäishinta? Löydätkö 400 gramman pussin ohjevähittäishinnan joltain kolmannelta myyjältä? Mistä tiedät Rustan tuotteiden vanhentumispäivän, sitähän ei mainita missään? Ja ilmoittamasi kuva on Club Rustan jäsenille.

Clas Ohlson mainitsee saman 4,99 euron ohjevähittäishinnan myös sivuillaan.

Ettei nyt ole vaan asenne taas kyseessä, että on valitettava valittamisen vuoksi.
Juuri näin, ja tuo tuotteen päiväys on muutenkin aivan irrelevantti tekijä suositushinnan suhteen.

Tuo Clas Ohlson oli hyvä löytö, @mineraalimies varmaan valitukset jo valmiina Clasustakin? :lol:
 
Missä tässä on tekaistu ohjevähittäishinta? Löydätkö 400 gramman pussin ohjevähittäishinnan joltain kolmannelta myyjältä? Mistä tiedät Rustan tuotteiden vanhentumispäivän, sitähän ei mainita missään? Ja ilmoittamasi kuva on Club Rustan jäsenille.

Clas Ohlson mainitsee saman 4,99 euron ohjevähittäishinnan myös sivuillaan.

Ettei nyt ole vaan asenne taas kyseessä, että on valitettava valittamisen vuoksi.
Linkki tuohon Polly tuotteeseen
Siellä kohta suositushinta ja lainauksessa lisäksi klikattu selvennys.
Suositushinta:
4,99 €/kpl
Matsmartin ilmoittama suositushinta on verrattavissa keskisuuren ruokakaupan hintoihin. Huomioithan, että suositushinta ei vastaa paikallisia hinnoitteluja, loppunmyyntejä tai kampanjahintoja.
Yritys markkinoi isosti miinus prosentteja,, jotka pohjaavat tuohone tuntemattomaan suositushintaan. Ei heidän omiin aiempiin hintoihin.
Samoin säätä euroissa vertailuhintana on tuo.

Heillä voi toki olla päivittäin kiertävät kilpailijoiden hintatarkkailijat, jotka kollaa maan keskikokoiset liikkeet, tai sitten vain tekevät poimintoja jostain joskus.

Ilmeisesti vertailuhinnat ei ole s ja k-ryhmän nettikaupoista.
 
Tilasin Amazonista tavaraa. UPS:n piti toimittaa kotiin, mutta eivät edes yrittäneet. Minulla on vielä turvakamera, ja ketään ei ole käynyt pihalla siihen aikaan, kun ilmoittivat käyneensä. Nyt joutuu sitten lähtemään jonnekkin upsin pick-up pisteelle hakemaan joka sekin on k-kauppa, joten heillekkään on turha valittaa. Aikamoista paskaa.

EDIT: Pahoittelut, näille näytti olevan oma ketjunsakin.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Amazonista tavaraa. UPS:n piti toimittaa kotiin, mutta eivät edes yrittäneet. Minulla on vielä turvakamera, ja ketään ei ole käynyt pihalla siihen aikaan, kun ilmoittivat käyneensä. Nyt joutuu sitten lähtemään jonnekkin upsin pick-up pisteelle hakemaan joka sekin on k-kauppa, joten heillekkään on turha valittaa. Aikamoista paskaa.

Pistä Amazoniin korvauspyyntö ajomatkasta ja ajasta. Jos he kotiinkuljetuksen myivät ovat he periaatteessa asiasta vastuussa. En tiedä miten he asiaan suhtautuvat mutta ainakin jos heitä tarpeeksi vaivataan vaivaavat he sitten UPS:ää asiasta.
 
Ainakin minun upsin tilauksissa Amazonin kautta tulee tekstiviesti ja jos tähän ei vastaa menee paketti noutopisteeseen.
 
Nyt joutuu sitten lähtemään jonnekkin upsin pick-up pisteelle hakemaan
Jos laitat sinne viestiä, niin toimittavat sen sinulle.

 
Jos laitat sinne viestiä, niin toimittavat sen sinulle.

IMG_6095.jpeg
täällä on ainakin turha yrittää:rolleyes:

e: pahoittelut offtopicista. Saa poistaa!
 
Näinhän minun viestini juurikin kertoi. Kuljettaja ei ole ehtinyt reitillänsä tuomaan pakettia ja vienyt sen tämän takia noutopisteelle. UPS:n asiakaspalvelu on ohjeistanut, että tässä tilanteessa heihin voi ottaa yhteyttä, jolloin paketille tilataan uusi toimitus.

Idea tässä on se, että paketin saa kuitenkin halutessaan saman päivän aikana, vaikka kuljettaja ei ole sitä ehtinyt tuoda.

Asiakaspalveluun saa yhteyden käyttämällä oikeaa viestintäkanavaa (https://www.ups.com/fi/fi/support/contact-us.page). Suosittelen soittoa.
 
Milloinkahan kuluttajariitalautakunta puuttuu näiden Matsmartin ja Fiksuruoka.fi:n tekaistuihin alennuksiin. Vähittäismyyntihinnat molemmissa kauppapaikoissa täysin hatusta vedettyjä. En usko, että yksikään ketju Suomessa on myynyt näitä karkkipusseja n. 4,99€ hintaan.

Eipä ole kuluttaja-asiamies puuttunut esim. Tooloutlet.fi toimintaan. Esimerkiksi DeWALT-COMEBACK -kamppanjasta ensimmäinen tuote: DeWalt DCS356P2 akkumonitoimikone 18V XR 2x5.0Ah Erikoistarjous -44% 369,90 €, Suositushinta: 661,82 €. Hinta.fi hintahaitari: 422 € - 478 €. Hintaseuranta.fi hintahaitari: 365,37 € - 493 €. Aika kaukana on suositushinta todellisuudesta.
 
Eipä ole kuluttaja-asiamies puuttunut esim. Tooloutlet.fi toimintaan. Esimerkiksi DeWALT-COMEBACK -kamppanjasta ensimmäinen tuote: DeWalt DCS356P2 akkumonitoimikone 18V XR 2x5.0Ah Erikoistarjous -44% 369,90 €, Suositushinta: 661,82 €. Hinta.fi hintahaitari: 422 € - 478 €. Hintaseuranta.fi hintahaitari: 365,37 € - 493 €. Aika kaukana on suositushinta todellisuudesta.
Onko Kuluttaja-asiamiehen toimisto tuota käsitellyt ?
Onko tuo -44% alennus todellinen vai ei. ainakin sieltä puuttuu kuukauden alinhinta.

Jos alennus ei ole todellinen, niin boikottiin moiset firmat, ja kannusta innokkaita tekemään valitusta, jos on tallessa näyttö aiemmasta hinnasta.
 
Onko Kuluttaja-asiamiehen toimisto tuota käsitellyt ?
Onko tuo -44% alennus todellinen vai ei. ainakin sieltä puuttuu kuukauden alinhinta.

Jos alennus ei ole todellinen, niin boikottiin moiset firmat, ja kannusta innokkaita tekemään valitusta, jos on tallessa näyttö aiemmasta hinnasta.

On tuosta ainakin heille ilmoitettu, mutta en tiedä onko otettu käsittelyyn.
 
Näyttäväste tuontitukulla joitain virheitä tuolla outlet puolella.. Eipä varmana tuohon hintaa lähetä.

1699855544459.png
 
Oliskohan menny aiottu ale-% vahingossa hinta-€ kohtaan järjestelmässä :P
 
Joko on laitettu varmuuden vuoksi KKV:lle viestiä ja vaadittu toimitusta?


Itte joskus tilaillu tavarata vua tuolta, ja tiiän että selvä hintavirhe. Peruuttavat tilaukse vua sitte :tongue: jottai muuta tul tilailtua sieltä kyllä. Ja samalla 1 tuollanenki piruuttaa testihi.
 
Tässähän pääsee pikkaisen vääntämään, kun myyjä perui CDONista tehdyn tilauksen neljä päivää tilauksen jälkeen vedoten siihen että tuote on poistunut valikoimasta. Saldo oli kuitenkin tilatessa vihreällä, löytyy kuvankaappaus että tuote oli vihreällä ja tilattavissa vielä tilausta seuraavana päivänä, ja tilausvahvistuskin on tullut. Tuntuisi omasta mielestä aika selvältä keissiltä jos pitää KKV:n kautta kierrättää, tietty toivoa sopii ettei myyjä rupea hirveän hankalaksi.
 
Mites kun ostin bt napit verkkiksestä viime ke ja nyt on 25% ale kyseisellä tuotteella. Itse ostin normihinnalla. Miten muistelen että joku olisi saanut hyvitystä, en kyllä tiedä millä verukkeella
 
Mites kun ostin bt napit verkkiksestä viime ke ja nyt on 25% ale kyseisellä tuotteella. Itse ostin normihinnalla. Miten muistelen että joku olisi saanut hyvitystä, en kyllä tiedä millä verukkeella
Noita aleja on saanut suoraan sillä verukkeella, että tuotteella on palautusoikeus. Sinulla on mahdollisuus palauttaa tuote, saada rahat takaisin ja ostaa halvemmalla. Tässä ongelmaksi saattaa muodostua se, että kyseisellä tuotteella ei ole palautusoikeutta. Voithan toki kysellä hyvitystä.
 
Palautusoikeus ei sitten koske nappikuulokkeita, ovat hygieniatuotteita ja mainitaan ensimmäisenä rajoitetun palautusoikeuden tuotteista.


Rajoitettu palautusoikeus

Osalla tuotteista on rajoitettu palautusoikeus, mikä tarkoittaa ettei niitä voi palauttaa takaisin myyntiin pakkauksen avaamisen jälkeen. Tällaisia tuotteita ovat mm. pelit, elokuvat, ohjelmistot, hygienia- ja intiimituotteet, elintarvikkeet ja räätälöidyt tuotteet.

(...)


Kaikki rajoitetun palautusoikeuden tuotteet
  • Nappikuulokkeet
  • ....
 
Niin tuo rajoitus koskee avattuja paketteja. su- ei sanonut ostiko hän liikkeestä, onko hän entinyt ne saamaan ja onko hän ehtinyt niitä vielä avaamaan.
 
Niin tuo rajoitus koskee avattuja paketteja. su- ei sanonut ostiko hän liikkeestä, onko hän entinyt ne saamaan ja onko hän ehtinyt niitä vielä avaamaan.

Tää on erittäin hyvä huomio, rajaus koskee vain avattuja pakkauksia (mikä lainauksessanikin lukee). Itse vaan oletin että tässä välissä jo otettu käyttöön :thumbsup:
 
Ison omenan lidlissä käynyt todennäköisesti pieni hintavirhe. Puhe siis kuvan pyykinpesujauheista 3kg. Tolla hinnalla irtosi itsepalvelukassoillakin.
 

Liitteet

  • IMG-20231122-WA0004.jpeg
    IMG-20231122-WA0004.jpeg
    237,8 KB · Luettu: 394
2.16 euroa kun pelkät pantit on 1.8 euroa. Eli 36 senttiä eli 3 senttiä/tölkki. Tässä ei ole kyse mistään näytönohjaimesta jota on joskus myyty tuolla hintaa vaan hinnasta jolla ei taida olla koskaan Suomessa myyty mitään nestettä tölkissä.

Noilla faktoilla ei ole merkitystä. Minun mielestä tuota pitää vaatia hyvitykseen ihan jo periaatteen vuoksi. Mainostetaan pimeitä hintoja ja kerrankin sattuu poikkeuksellinen tarjous, joten kuluttajan ei tarvitse alkaa pohtimaan, että onko tuotetta tai vastaavaa myyty ikinä Suomessa niin halvalla.

Kyseessä on Black Fridayn aika ja kerrankin kyseessä on mainostettu pimeä hinta, joten tällä hintaa ne kuuluisi saada. Eihän se kuluttajalle kuulu, että minkä takia kauppa myy jotain poikkeuksellisen halvalla. Jos tämä olisi ollut tarkoituksella noin halvalla myynnissä niin asiassa ei olisi mitään keskusteltavaa. Verkkis olisi halunnut päästä niistä lähes ilmaiseksi eroon ja that's it.
 
Noilla faktoilla ei ole merkitystä. Minun mielestä tuota pitää vaatia hyvitykseen ihan jo periaatteen vuoksi. Mainostetaan pimeitä hintoja ja kerrankin sattuu poikkeuksellinen tarjous, joten kuluttajan ei tarvitse alkaa pohtimaan, että onko tuotetta tai vastaavaa myyty ikinä Suomessa niin halvalla.

Kyseessä on Black Fridayn aika ja kerrankin kyseessä on mainostettu pimeä hinta, joten tällä hintaa ne kuuluisi saada. Eihän se kuluttajalle kuulu, että minkä takia kauppa myy jotain poikkeuksellisen halvalla. Jos tämä olisi ollut tarkoituksella noin halvalla myynnissä niin asiassa ei olisi mitään keskusteltavaa. Verkkis olisi halunnut päästä niistä lähes ilmaiseksi eroon ja that's it.

KVV:n sivuilla sanotaan seuraavaa:

>Virheellisesti ilmoitettu hinta ei sido myyjää, jos virhe on niin selvä, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää, että kyseessä on virheellinen tieto. Näin on esimerkiksi silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna.


Tämän perusteella oletan että KKV päättäisi Verkkokaupan hyväksi. Ilmoitetun hinnan ja todellisen hinaann ero on huomattavan suuri ja väärä hinta on poikkeuksellinen yleiseen hintatasoon verrattuna.
 
Noilla faktoilla ei ole merkitystä. Minun mielestä tuota pitää vaatia hyvitykseen ihan jo periaatteen vuoksi. Mainostetaan pimeitä hintoja ja kerrankin sattuu poikkeuksellinen tarjous, joten kuluttajan ei tarvitse alkaa pohtimaan, että onko tuotetta tai vastaavaa myyty ikinä Suomessa niin halvalla.

Kyseessä on Black Fridayn aika ja kerrankin kyseessä on mainostettu pimeä hinta, joten tällä hintaa ne kuuluisi saada. Eihän se kuluttajalle kuulu, että minkä takia kauppa myy jotain poikkeuksellisen halvalla. Jos tämä olisi ollut tarkoituksella noin halvalla myynnissä niin asiassa ei olisi mitään keskusteltavaa. Verkkis olisi halunnut päästä niistä lähes ilmaiseksi eroon ja that's it.
Eli kun elinkeinonharjoittajalla on yleisesti kampanja tai alennusmyynti käynnissä niin myyjää tällaisissa hintavirhetilanteissa suojaavilla sopimusoikeudellisilla periaatteilla ei ole mitään merkitystä? Jos litkun hinta ilman panttia on alle 2% ”normaalihinnasta”, niin kuinka paljon sen täytyy vielä laskea että voidaan katsoa ostajan pitäneen tietää virheestä? Mutta hyvä ele Verkkikseltä antaa lahjakortit vaikka pelkkä ilmoitus olisi tässä tapauksessa riittänyt.
 
Eli kun elinkeinonharjoittajalla on yleisesti kampanja tai alennusmyynti käynnissä niin myyjää tällaisissa hintavirhetilanteissa suojaavilla sopimusoikeudellisilla periaatteilla ei ole mitään merkitystä? Jos litkun hinta ilman panttia on alle 2% ”normaalihinnasta”, niin kuinka paljon sen täytyy vielä laskea että voidaan katsoa ostajan pitäneen tietää virheestä? Mutta hyvä ele Verkkikseltä antaa lahjakortit vaikka pelkkä ilmoitus olisi tässä tapauksessa riittänyt.

Aiemminkin on tullut selväksi, että vuoden kovimman tarjouspäivän aikana pätee eri säännöt, koska kuluttajat voivat odottaakin erittäin kovia tarjouksia sinne peruspaskan joukkoon. Hintahan voi laskea vaikka tällaisissa yhteen senttiin tai pelkkiin pantteihin. Miksi kuluttajan pitäisi alkaa epäilemään virhettä jos kauppa ilmoittaa tuollaisesta erikoistarkouksesta?

Joku oli muistaakseni kysynyt asiakaspalvelusta ja sieltäkin ilmoitettiin, että tarjous on ihan todellinen.
 
Aiemminkin on tullut selväksi, että vuoden kovimman tarjouspäivän aikana pätee eri säännöt, koska kuluttajat voivat odottaakin erittäin kovia tarjouksia sinne peruspaskan joukkoon. Hintahan voi laskea vaikka tällaisissa yhteen senttiin tai pelkkiin pantteihin. Miksi kuluttajan pitäisi alkaa epäilemään virhettä jos kauppa ilmoittaa tuollaisesta erikoistarkouksesta?

Joku oli muistaakseni kysynyt asiakaspalvelusta ja sieltäkin ilmoitettiin, että tarjous on ihan todellinen.

Tämä on kyllä totta. On ollut myynnissä esim. maitoa sentin litra. Muistan miten on ollut joulun välipäivinä alle euron kilo valmiiksi paistettua luutonta kinkkurullaa jne.

Mista kuluttaja voi tietää että esim. joku lähdevesi hinnaltaan 2 senttiä litra olisi sellainen tarjous että se ei kuulu joukkoon? Koska eipä järkevästi jostain vaikka Saksasta tuotu lähdevesi pitäisi olla halvempaa kuin Suomalainen lähdevesi mitä tuodaan.. ..no Suomesta? Noin esimerkin vuoksi.
 
Tämä on kyllä totta. On ollut myynnissä esim. maitoa sentin litra. Muistan miten on ollut joulun välipäivinä alle euron kilo valmiiksi paistettua luutonta kinkkurullaa jne.

Mista kuluttaja voi tietää että esim. joku lähdevesi hinnaltaan 2 senttiä litra olisi sellainen tarjous että se ei kuulu joukkoon? Koska eipä järkevästi jostain vaikka Saksasta tuotu lähdevesi pitäisi olla halvempaa kuin Suomalainen lähdevesi mitä tuodaan.. ..no Suomesta? Noin esimerkin vuoksi.

Niinpä. En minä olisi kyseistä tuotetta edes laittanut ostoskoriin, vaikka sitä olisi ehdotettu muiden ostosten oheen. Olisin ajatellut tyyliin: "onpa edullista ja oikeasti hyvä tarjous, harmi etten juo tuommosta". Ei kai perus tarjousselailija, jota ei esimerkiksi juurikaan kiinnosta kyseistä tuotetta ostaa, ala pohtimaan syvällisesti, että juuri tässä kohdassa tällaisena poikkeusaikana täytyy olla hintavirhe. Mitään muuta syytä päästä tuotteesta eroon ei voi ilmeisesti olla?

Eli ei, kyseessä ei ole mikään selvä hintavirhe, jonka kuluttajan pitäisi ymmärtää. Tämä ei ole mikään 77- tuumainen OLED- televisio, vaan yksi päkki jotain juomista.
 
Eli kun elinkeinonharjoittajalla on yleisesti kampanja tai alennusmyynti käynnissä niin myyjää tällaisissa hintavirhetilanteissa suojaavilla sopimusoikeudellisilla periaatteilla ei ole mitään merkitystä? Jos litkun hinta ilman panttia on alle 2% ”normaalihinnasta”, niin kuinka paljon sen täytyy vielä laskea että voidaan katsoa ostajan pitäneen tietää virheestä? Mutta hyvä ele Verkkikseltä antaa lahjakortit vaikka pelkkä ilmoitus olisi tässä tapauksessa riittänyt.
Joku tekee B2B kaupassa järjestelmä virheen jonka kaikkia tajuaa ja joka maksaa kymmeniä miljoonia, no sitovatarjous mitäs mokasit.

Mutta inhimillisesti, jos joku tekee virheen ja sen myös huomaan, niin öö mitä tehdään, tietenkin kysytään onko hinta oikein, ei kun mietitään kuinka voin maksimoida hyötyni, kiirehtiä että kerkiän ennen virheen huomaamista.

Ehkä turha mutista etten tajunnut. vaan ok, kannatti yrittää (*


Sitten on virheitä, näen tarjouksen, jos vielä mainostetaan aivan pimeä ennennäkemätön tarjous, näen hyvässä uskossa vaivaa ja tsekkaan paljonko tilillä ostovoimaa, jätänkö makaronilaatikot ostamatta. Tilaan harkiten sopivan määrän itselle ja talkoisiin, Ja lähden verkkiksen ilmaispipo päässä lenkille. ja poikkean mutsilla syömässä, kerron hyvästä ostosta . Palatessa muistan että verkkisen kympin pyörä pitäisi talvihuoltaa. Energiajuomat tulee tarpeeseen. Tänään oli hyvä päivä.

Cokis rekan väliin jääminen ei enään harmita, vaikka siellä olisi saanut ilman.



(*
Verkkokauppa.com ei ole niitä toimijoita jotka tehtailee virheitä ne ilmeisesti yrittää olla huolellisia, ne firmat jotka tietoisesti mokailee, niin silloin kannusta pitämään puolia ja vaatimaan sitä mitä luvattu.
 
Löytyykö jostain sellaista KKV:n päätöstä jossa hintavirhe on päätetty kaupan hyväksi? Olen muutaman toisinpäin menneen lukenut mutta olisi mielenkiintoista lukea perustelut tapauksessa jossa KKV katsoo hintavirheen todella olleen selvä virhe.
 
Eräässä tapauksessa kkv käsittelijä oli kaupan puolella, koska tällä sivustolla toitotettiin selkeää hinta virhettä. En nyt jaksa lähteä kaivamaan, mutta varmaan tässä ketjussa mainuttu.
 
KKV:han ei ole mikään tuomioistuin vaan lähinnä suosittelee/sovittelee.

Hobbyhall käsittääkseni ainakin pyyhkii noilla persettä, olikohan Samsung vai Apple toinen noista isoista.
 
KKV:han ei ole mikään tuomioistuin vaan lähinnä suosittelee/sovittelee.

Hobbyhall käsittääkseni ainakin pyyhkii noilla persettä, olikohan Samsung vai Apple toinen noista isoista.
HH on virolaisten käsissä (en ikinä tilaisi mitään kyseisestä maasta) ja Samsungilla on jo aika tukeva maine kuluttajavihamielisenä yhtiönä. Apple nyt on kokonaan oma lukunsa, siihen en koske ihan puhtaasti periaatteesta. Ihmettelen eikö maine ole jo kiirinyt, vai miksi noiden firmojen kanssa pitää olla tekemisissä? Jotkut eivät koskaan opi.
 
HH on virolaisten käsissä (en ikinä tilaisi mitään kyseisestä maasta) ja Samsungilla on jo aika tukeva maine kuluttajavihamielisenä yhtiönä. Apple nyt on kokonaan oma lukunsa, siihen en koske ihan puhtaasti periaatteesta. Ihmettelen eikö maine ole jo kiirinyt, vai miksi noiden firmojen kanssa pitää olla tekemisissä? Jotkut eivät koskaan opi.

Moni ei ole kuullutkaan tai tietää noin yleisesti "Iphone on hyvä ja säilyttää arvonsa" luokkaa.. En yllättyisi jos täälläkin kohta joku alkaisi väittämään vastaan ettei liikkeessä X (esim. Apple) ole mitään vikaa ja hyvin on kaikki toiminut...
 
Päättikö kukaan alkaa vääntämään verkkiksen kanssa tuosta? Itsellä oli tilauksessa 10 lavaa. Jos olisi ollut lava tai kaksi, niin en varmaan jaksaisi.

Verkkis mainostaa sivuillaan pimeitä hintoja ja kun meneillään oli paljon hehkutettu black friday, niin kyllä tuosta mielestäni voi kuluttajalle tulla käsitys että kyseessä on vain hyvä tarjous.

Kyllähän tuon hinnan perusteella ymmärtää että reilusti alle katteen menee, mutta mistä kuluttaja voi tietää onko tarkoituksena poistaa myynnistä poistuvia tuotteita halvalla tai että onko tuo ikään kuin joku sisäänheittotarjous.
 
Verkkis myi Monsterin Watermelon 0.5l lavoja (12 kpl/lava) black fridayna 2,16€ hintaan.

Laitoin verkkikselle reklamaatiota ja vaadin toimittamaan juomat. Tässä verkkokaupan vastaus:
1701018306685.png
12kpl lava, no ehkä sellaisen määrä olisivat voineet toimittaa mainostettuun hintaan.

Edit:
Ahaa, näitä on osa tilannut 10 lavan settejä, no siinä varmaan mietitty että parempi paeruakaikki. Ymmärtääkseni he joilta peruttu sai jonkin lahjakortin, jolla ei ehkä ihan sitä 12kpl saa, mutta jotain juomaa ihan ilman (nouto?)

Edit2
Hyvä vaan ettei verkkis taivu. Ei ahneille ihmisille tarvitse kaikkea ilmaiseksi antaa. Ja saivathan he jo 5€ lahjakortin "kärsimyksistään".
Samaa mieltä.
- Verkkokauppa.com mokailee aika vähän tarjouksissa, eli yrittävät olla huolellisia.
- Hintavirhe oli varsin ilmeinen, joo yritys on välillä jakanut jopa ilmaista kamaa (*, tai todella kovia tarjouksia, mutta niihinkin vähän huono vedota, ja vielä vähemmän jos tilaa 10 lavaa, tyypillisesti ne tiukimmat "hintavirheen" kaltaiset oikeat tarjoukset ovat määrät rajattua per asiakas, ja tai jotain pieniä "jonotus" eriä.


(*
Nämäkin yleensä jotain mainoskamoja.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän huvittavalta tuntuu kun koitetaan heivata koko vastuu kuluttajan niskaan. Toki joku hintahaukka joka selaa nettiä voi olla hyvinkin tietoinen tuotteiden hintatasosta ja siitä että mikä on "liian hyvä" tarjous. Toisaalta joku Pertti 65 vee joka ostaa lapsenlapsille tavaraa Black Fridaystä, niin tuleeko sen tietää niistä tuhansista tuotteista se että onko siinä joku hintavirhe? Ei näitä voi vaan tarkistella niin että kyllä Iotechiläiset ymmärtää että on hintavirhe, kun kuitenkin kuluttajista 90% ei hengaile päivittäin netissä.
 
Vähän huvittavalta tuntuu kun koitetaan heivata koko vastuu kuluttajan niskaan. Toki joku hintahaukka joka selaa nettiä voi olla hyvinkin tietoinen tuotteiden hintatasosta ja siitä että mikä on "liian hyvä" tarjous. Toisaalta joku Pertti 65 vee joka ostaa lapsenlapsille tavaraa Black Fridaystä, niin tuleeko sen tietää niistä tuhansista tuotteista se että onko siinä joku hintavirhe? Ei näitä voi vaan tarkistella niin että kyllä Iotechiläiset ymmärtää että on hintavirhe, kun kuitenkin kuluttajista 90% ei hengaile päivittäin netissä.
Eikö tässä keskusteltu juuri näistä energiajuomista? Eikö ole aika selvä virhe, jos juomat viemäriin kaatamalla ja tölkit kauppaan viemällä tekee 15 euroa voittoa?
 
Eikö tässä keskusteltu juuri näistä energiajuomista? Eikö ole aika selvä virhe, jos juomat viemäriin kaatamalla ja tölkit kauppaan viemällä tekee 15 euroa voittoa?
Siis tuossahan oli 10 "lavaa" eli 10x12 tölkkiä, joille tuli hintaa 21.60€ ja siinä panttien osuus oli 18€, niin mistä tuo 15€ "voittoa" tulee?
 
Viimeksi muokattu:
Päättikö kukaan alkaa vääntämään verkkiksen kanssa tuosta? Itsellä oli tilauksessa 10 lavaa. Jos olisi ollut lava tai kaksi, niin en varmaan jaksaisi.

Verkkis mainostaa sivuillaan pimeitä hintoja ja kun meneillään oli paljon hehkutettu black friday, niin kyllä tuosta mielestäni voi kuluttajalle tulla käsitys että kyseessä on vain hyvä tarjous.

Kyllähän tuon hinnan perusteella ymmärtää että reilusti alle katteen menee, mutta mistä kuluttaja voi tietää onko tarkoituksena poistaa myynnistä poistuvia tuotteita halvalla tai että onko tuo ikään kuin joku sisäänheittotarjous.

Melkosta nykyajan Karenismia. Älä ole Karen.
 
Siinä sivulla muuten luki aika isolla "Uutuus". Sitä näkee harvemmin sellaisen tavaran kohdalla josta koitetaan tyhjentää varastoja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 350
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom