Taneli-
☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 7 980
Itse ainakin uskalsin 374,08€ 2018 marraskuussa Acer XF270HUA ja taisi useampi muukin. Hyvin on toiminut ja käytössä nytkin.
Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt
Olen eri mieltä.Suomalaisista verkkokaupoista ei saa Amazonin tasoista palvelua. Viallinen tuotekin hyvitettiin saman tien ilman mitään vänkäämistä.
Gigantista soitettiin ja peruttiin tilaus. Hyvityksenä sai 100e lahjakortin.
Tänään pitäisi olla noudettavissa oma Gigantin puolelta peruutettu” tilaus.Jaa-a oma konetilaus muuttui "lähetetty" tilaan tänään. Mitähän sieltä tulee![]()
Tänään noudettu oma peruutettu tilaus koneesta mitä ei ollut koskaan olemassakaan. Ei kuulemma ollut, eikä ole tulossa heille. Tänään kuitenkin kävin noutamassa juuri noilla spekseillä olevan koneen postista. Aika touhua etten sanos.Tänään pitäisi olla noudettavissa oma Gigantin puolesta ”peruutettu” tilaus.![]()
Jaa-a oma konetilaus muuttui "lähetetty" tilaan tänään. Mitähän sieltä tulee![]()
Mihin aikaan teitte tilauksen koneesta? Pitääkö tässä nyt ruveta nyt soittelemaan.Tänään noudettu oma peruutettu tilaus koneesta mitä ei ollut koskaan olemassakaan. Ei kuulemma ollut, eikä ole tulossa heille. Tänään kuitenkin kävin noutamassa juuri noilla spekseillä olevan koneen postista. Aika touhua etten sanos.
Tilausvahvistus klo 17.18Mihin aikaan teitte tilauksen koneesta? Pitääkö tässä nyt ruveta nyt soittelemaan.
Kannattaa asentaa PostNordin sovellus ja lisätä sinne puhelinnumero + sähköposti. Itselle tuli sinne ainakin ilmoitus saapuvasta lähetyksestä monta päivää ennemmin vaikka Gigantin omilta sivuilta ei löytynyt mitään mainintaa asiasta.Mihin aikaan teitte tilauksen koneesta? Pitääkö tässä nyt ruveta nyt soittelemaan.
-100€ : DPaljonko koneelle tuli hintaa kun te saitte myös sen 100e lahkakortin?
Nyt kyllä itkettää etten tilannut-100€ : D
Paljastetaan nyt että kone tuli mullekin. En ole noutanut, enkä nouda ennenku rahat näkyy tilillä. Tai no sen jälkeen mietin mitä tehdä ja mikä on tilanne.
Tuollahan pääsee hyvin tilille jos saa rahat takaisin, 100€ lahjakortin ja myy koneen eteenpäin.-100€ : D
Paljastetaan nyt että kone tuli mullekin. En ole noutanut, enkä nouda ennenku rahat näkyy tilillä. Tai no sen jälkeen mietin mitä tehdä ja mikä on tilanne.
533.9ePaljonko koneelle tuli hintaa kun te saitte myös sen 100e lahkakortin?
On kyllä hyvä diili jos Gigantti sulle vielä maksaa 100e et haet ilmasen koneen postista-100€ : D
Paljastetaan nyt että kone tuli mullekin. En ole noutanut, enkä nouda ennenku rahat näkyy tilillä. Tai no sen jälkeen mietin mitä tehdä ja mikä on tilanne.
Kaipa tuo petoksen täyttäisi, mutta vaatii että Gigantti huomaa asian ja ostaja voi vedota tietämättömyyteensä, koska ei sinällään vastuussa siitä mitä toimittaja toimittaa.Olisikohan kyseessä jo jonkin sortin petos jos tuon koneen pitää ilmaiseksi ja vielä lahjakortin saanut päälle? Kyseessä on kuitenkin selvä virheen hyväksikäyttäminen. On taas Gigantin puolelta niin uskomatonta toimintaa. Kannattaa varmaan jonkun kysyä sieltä Gigantilta miten pitää toimia. Toisaalta, miksi haluaisivat olematonta tavaraa takaisin, kun ei noita ole olemassa?![]()
Jep sama juttu mulla, ei tässä mitään väärää olla tehty. Se että Gigantti tuuppasi 100e lahjakortin päälle vielä voidaan laskea myyjän omaksi sekoiluksi.Mulle ainakin klarnalta tuli lasku ja kuitti ostosta gigantilta tänään yöllä. En tiedä kuka meinasi koneen saada ilman maksua.
Itse ainakin maksoin laskun ja oletan saavani pitää tilaamani tuotteen?
Samaa mietin itsekin. Keskustelu lähti laukalle aika nopeasti ja päätyi äkkiä petoksen tekemiseen. Itsellä ainakin intressinä oli saada kone tilaamallani hinnalla, ei saada gigantin lahjakorttia tai konetta ilmaiseksi.Gigantin konesekoilusta:
En tarkoita jeesustella, mutta minusta on käsittämätöntä että kukaan lähtökohtaisesti oletti saavansa kaikki seuraavat:
1) rahat takaisin
2) 100 € lahjakortin
3) koneen itselleen.
Ykkönen sulkee pois kolmosen ja vaihtoehtoisesti kolmonen sulkee pois ykkösen sekä poistaa tarpeen kakkoselta, eli jos Gigantti tahtoisi perua lahjakortin toimitettuaan koneen, sekin tuntuisi OK:lta, vaikka luultavammin eivät niin tee. Mutta ei nyt vittu jos joku meinaa hakea koneen postista saatuaan rahat takaisin ja hihittelee onnistumistaan.
Tuli heti tekstarina ja sähköpostiin. Vastasitko puheluun?Onko muita koneen tilaajia joilla on se 100€ lahjakortti vielä saamatta? Sähköpostiin sen käsittääkseni olisi pitänyt tulla mutta ei ole näkynyt.![]()
Joo vastasin silloinTuli heti tekstarina ja sähköpostiin. Vastasitko puheluun?
Kehtaa, koska muutkin sai. Ja sulla on se todisteena täällä foorumilla. Reilu peli kaikille.Joo vastasin silloinperjantainatorstaina kun soittivat, kysyi tilinumeron takaisinmaksua varten ja varmisti että s-posti on se mikä mulla Gigantin asiakastilin tiedoissa ja sanoi että olisi 100€ lahjakortti tulossa. Kehtaako sitä enää soittaa lahjakortin perään jos kone on jo postissa.![]()
Näinhän se sitten tosiaan meni ainakin omalla kohtaa. Soitin Gigantin aspaan ja kyselin lahjakortin perään niin asiaa hetken selviteltyään totesivat että lahjakortin saa vain jos perun tilauksen. Ei auttanut vaikka vetosin siihen että muut on saanut sekä koneen että lahjakortin, kuulemma siinä ollaan toimittu virheellisesti Gigantin puolelta. Vähän jäi asia ketuttamaan mutta ehkä pitäisi osata vaan olla iloinen uudesta halvasta pelikoneesta.lahjakortti on myönnetty sillä edellytyksellä, että kauppa puretaan. Se, että muutkin sai ei ole peruste.
No mitä prkl. Missä mun kone on? Lahjakortti ja peruutus Gigantin puolesta tuli ja tosiaan mullekin sanottiin ettei tuolaisia koneita edes ole tarjolla. Mietin kieltäytyväni lahjakortista ja vaatia konetta mutta sitten ajattelin ettei ole sen arvoista mutta kyllä vähän outoa kun ne on sit kuitenkin osalle noita lähettänyt.Gigantti soitti taas, vissiin vain kertoakseen että koneet tulikin (ja ne tietää siitä ja rahoja ei palaudu), näin ymmärsin. Kun en kuunnellut ihan loppuun asti kun sanoin haluavani perua. Sekin onnistuu. Lahjakortista en oo varma, ei kyllä sanonut että ne on kumottu.
Tsekkaappa vielä PostNordin applikaatiolla, oisko tulossa.No mitä prkl. Missä mun kone on? Lahjakortti ja peruutus Gigantin puolesta tuli ja tosiaan mullekin sanottiin ettei tuolaisia koneita edes ole tarjolla. Mietin kieltäytyväni lahjakortista ja vaatia konetta mutta sitten ajattelin ettei ole sen arvoista mutta kyllä vähän outoa kun ne on sit kuitenkin osalle noita lähettänyt.
Ei lykästänyt.Tsekkaappa vielä PostNordin applikaatiolla, oisko tulossa.
Tyypillinen pienen firman ongelma, pistetään kunnon tarjous päälle niin tilauksia tulee 100000 mutta käsiä on vain perheen + kavereiden verran.Käsittämätöntä toimintaa tältä Cdonin kautta myyvältä Xstra Digital Storage nimiseltä lafkalta. Jo kohta kuukauden olen odotellut Intelin prossua. Aina on backorder muka myöhästynyt. Viimeisin selitys tuli eilen: "
I’m afraid our backorder has been delayed until the beginning of next week.
We are really sorry this happened, a logistics connection was missed, partly due to the Corona virus."Nyt on jo Covid-19 kortti kaivettu esiin. Voi morjes.
Suomen kuluttajansuojan puolelta 3 vuotta on aktuaalinen "käyttöikä" ja käytännössä se todellinen takuuaika kodinkoneille ja useimmille elektroniikkalaitteille. Eli 2v- > 3v jatkosta ei kannata maksaa mutta pidemmäksi aikaa ehkä jos hinta on siedettävä.Kyllä 4 tonnin vehkeen odotettu käyttöikä(virhevastuu) ylittää tuon 2 vuoden takuun joka tapauksessa. Sitten toki voi päästä riitelemään käyttöhyödystä ja sellaisesta, takuussakin voi se olla mukana kuvioissa, tuollaisissa kalliimmissa vehkeissä.
BF:sta. Kyllä kai tuo Singles day myös Amazoniin tulee. Itse en kyllä ole tuosta edes aikaisempina vuosina kuullut.
Höpöhöpö. Kuten jo mainittiin, television oletettavissa oleva käyttöikä on vähintään 4 vuotta. Mm. OLED-ketjussa on keskusteltu tapauksista, joissa kalliin television hajoaminen 5 vuoden jälkeen on edelleen mennyt myyjän virhevastuun piikkiin.Suomen kuluttajansuojan puolelta 3 vuotta on aktuaalinen "käyttöikä" ja käytännössä se todellinen takuuaika kodinkoneille ja useimmille elektroniikkalaitteille. Eli 2v- > 3v jatkosta ei kannata maksaa mutta pidemmäksi aikaa ehkä jos hinta on siedettävä.
En tiedä milloin valitit ruudustas, mutta jos "reilun vuoden" jälkeen ongelman ilmaantumisesta, niin ei tartte enää korvata. No, voihan sen korvattua tietty saada, kunhan ei tuota seikkaa mainitse. Mut varmaankin teit valituksesi jo aiemmin, jos KKV neuvoja oli tuota mieltä, muutoin en ymmärrä.Höpöhöpö. Kuten jo mainittiin, television oletettavissa oleva käyttöikä on vähintään 4 vuotta. Mm. OLED-ketjussa on keskusteltu tapauksista, joissa kalliin television hajoaminen 5 vuoden jälkeen on edelleen mennyt myyjän virhevastuun piikkiin.
Itselläni on tuossa juuri menossa sellainen tilanne, jossa vajaan 2000€ oled-television paneeliin on palanut kiinni merkittäviä jälkiä normaalissa käytössä ja paneelin keskellä on iso värivirhepallukka. Televisiolla on ikää vajaat 4 vuotta, mutta nämä kiinnipalaneet alueet ovat ilmaantuneet ensimmäisen kerran jo reilu vuosi sitten ja pahentuneet siitä sitten vähitellen koko ajan. Sekä myyjä, että valmistaja vetoavat surkuhupaisasti siihen että kyseessä on television ominaisuus, eivätkä siten suostu korvaamaan mitään.
Kuluttajaviraston kuluttajaoikeusneuvoja selvitteli asiaa ja oli sitä mieltä, että tähän kannattaa hakea ratkaisupyyntöä kuluttajariitalautakunnasta.
Valitus on tehty tässä kuukauden sisällä, mutta ei sillä ole merkitystä. Televisio on edelleen sen ikäinen, että sen pitäisi toimia.En tiedä milloin valitit ruudustas, mutta jos "reilun vuoden" jälkeen ongelman ilmaantumisesta, niin ei tartte enää korvata. No, voihan sen korvattua tietty saada, kunhan ei tuota seikkaa mainitse. Mut varmaankin teit valituksesi jo aiemmin, jos KKV neuvoja oli tuota mieltä, muutoin en ymmärrä.
noi virhevastuuhommat pitää reklata kohtuullisessa ajassa ongelman havaitsemisesta ja vuosi ei koskaan ole kohtuullinen, vaikka olisi millainen kuluttaja vs yrityskuvio.Valitus on tehty tässä kuukauden sisällä, mutta ei sillä ole merkitystä. Televisio on edelleen sen ikäinen, että sen pitäisi toimia.
Mikä oled tv oli kyseessä? Itsellä 2v omalle oledille tilee, ja toistaiseksi ei ole kiinni palanut. Konsolipelikäytössä ollut, ja pelännyt että ea games logo palaaValitus on tehty tässä kuukauden sisällä, mutta ei sillä ole merkitystä. Televisio on edelleen sen ikäinen, että sen pitäisi toimia.
Tämä mielenkiintoinen.oled-television paneeliin on palanut kiinni merkittäviä jälkiä normaalissa käytössä ja paneelin keskellä on iso värivirhepallukka. Televisiolla on ikää vajaat 4 vuotta, mutta nämä kiinnipalaneet alueet ovat ilmaantuneet ensimmäisen kerran jo reilu vuosi sitten ja pahentuneet siitä sitten vähitellen koko ajan. Sekä myyjä, että valmistaja vetoavat surkuhupaisasti siihen että kyseessä on television ominaisuus, eivätkä siten suostu korvaamaan mitään.
Kuluttajaviraston kuluttajaoikeusneuvoja selvitteli asiaa ja oli sitä mieltä, että tähän kannattaa hakea ratkaisupyyntöä kuluttajariitalautakunnasta.
se lautakuntakäsittely on periaatteessa ihan turha, ratkaisu ei velvoita mihinkään. jos toista osapuolta ei kauheesti kiinnosta koko asia lautakuntavaiheessa, se voi tulla ratkaistuksi "väärin" esim. puuttuvan lippulapun takia, joka sitten kyllä kaivetaan esille mahd.oikeudenkäyntiin, jos sellainen eteen tulee.Tämä mielenkiintoinen.
Merkittävää varmaan se kuinka tietoinen olet ollut tuosta ominaisuudesta , miten vakuuttavasti myyjä/maahantuoja sen pystyy esittää.
Lautakunta voi toki päättää liki mitä sattuu .
Pisä lukijat ajantasalla (onko se tuo kiistaketju), mitehän siitä saisi ilmoituksen.
Veikkaan ettei mistään OLED-esitteestä löydy tekstiä tyyliin "Ja kaupanpäälle kuvaan palaa kiinni suuri värivirheellinen mollukka parin vuoden käytön jälkeen!". Tai mainintaa "staattiset kuvat, kuten logot, palavat kiinni näyttöön".Merkittävää varmaan se kuinka tietoinen olet ollut tuosta ominaisuudesta , miten vakuuttavasti myyjä/maahantuoja sen pystyy esittää.
Ei ne yritykset halua sinne mustalle listalle. Niitä lautakunnan ratkaisuja noudatetaan pääsääntöisesti oikein hyvin. Sieltä listalta voi käydä ihan itse arvioimassa että löytyykö jo ko. firma sieltä vai ei, eli isojen puljujen kohdalla käytännössä kertoo suoraan sen noudattavatko niitä ratkaisuja vai eivät. Pienempien kohdalla vaikeampaa arvioida, kun eivät volyymiensä takia ole välttämättä lautakunnan kanssa olleet tekemisissä aiemmin.se lautakuntakäsittelyä on periaatteessa ihan turha, ratkaisu ei velvoita mihinkään. jos toista osapuolta ei kauheesti kiinnosta koko asia lautakuntavaiheessa, se voi tulla ratkaistuksi "väärin" esim. puuttuvan lippulapun takia, joka sitten kyllä kaivetaan esille mahd.oikeudenkäyntiin, jos sellainen eteen tulee.