• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 851
Compusat kokemuksia? Tällä viikolla oli tarjouksessa 2tb m.2 kovalevy ja päätin tarttua tarjoukseen. Sitte tulikin viestiä ettei maksu oli ole tullut perille. Todellisuudessa maksu oli palautunut visalle. Vaativat sitten maksamaan tilinsiirrollla heille. Haiskahtaa tilanne niiiin paskalle, että rupesi ihan kiinnostaa mikä tää firma on?
Kysyin onko paketti lähetetty niin nyt laittoivat viestiä että kuljetusfirma on yrittänyt tavoittaa, mutta en van ymmärrä miten? Ei puhelua, ei txtviestiä ei mailia...
Ei ole kokemuksia liikkeestä, mutta jos tuo on pohja, niin en kyllä maksaisi -varsinkaan ennenkuin tuote on kädessä. Liikkeen toiminta kuulostaa kyllä todella villiltä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 352
Lukemisen kanssa vaikeuksia? Hyvitys käytetyn takuunalaisen tuotteen osalta menee alkuperäiselle ostajalle.



Käytetyn takuunalaisen tuotteen ostaja ei ole ostanut tuotetta myyjältä vaan alkuperäiseltä tuotteen ostajalta.
Eikö tuossa myös sanota, että jos se ei ole mahdollista niin siitä pitää sopia?
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 144
Kyllä, alkuperäisen ostajan kanssa.
Ei todellakaan. Takuu on tuotekohtainen eikä ostajakohtainen. Asiat sovitaan omistajan kanssa eikä ostajan. Tulkitset lainvalmistelun kohtaa erittäin kummallisesti. Se että jonkin sanotaan olevan lähtökohtainen vaihtoehto ei tarkoita sitä että näin toimitaan aina ja kaikissa tapauksissa.

Myyjä voi kuitenkin vaatia että omistajanvaihdos esitetään heille kirjallisena kuten keskustellussa tapauksessa toimittiin.

>Takuu on tuotekohtainen

>Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön. Takuunantaja voi myös edellyttää, että omistajanvaihdoksesta ilmoitetaan tälle kirjallisesti.

 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Kertokaapa, monestiko on myyty tölkkijuomia 3snt kappalehintaan ilman järkyttäviä mainoksia "99% ale" tai "poistomyynti" jne. Voin auttaa, ei kertaakaan. Eli tuo keissi kääntyisi Verkkokaupan voitoksi aivan takuulla.
Kyllä se on liikekohtaista, millä hinnalla myydään. Jos myy edes satunnaisesti merkittävän halvoilla hinnoilla / mainostaa sellaisia, ei voi odottaa kuluttajalta mitä tahansa.

Ihan kivijalkanakin löytyy liikkeitä, jotka ostavat jotain ylijäämäeriä / vanhenevaa tavaraa tms. Olen ostanut energiajuomaa tölkissä pantin kera halvimmillaan 18 sentillä eikä pitkälti ole aikaa kun puolen litran 3,5% oluen sai pantin kera noin 40 sentillä. Varsinkin jälkimisessä jää epäselväksi, kuka maksaa alkoholiveron mutta jos tarjolla on pari lavallista eikä kassa puutu hintaan mitenkään niin hinnan voi olettaa olevan tietoisesti laitettu, ei asiakkaan murhe. Eikä noista mainituistakaan mitään tarjousta mainostettu. Miksi edes mainostaa? Maine "siellä on välillä todella halpoja" saa ihmiset käymään useammin siinä toivossa, että osuu oikeaan aikaan paikalle.
Ja jos asioit myöhemmin tuollaisessa liikkeessä, oudoksutko hintaa? Tuskin ja kyllä kuluttaja aika vahvoilla on jos pystyy näyttämään toteen edellisen, vastaavan alen.

Toisaalta on myös liikkeitä ja tuotteita, joissa ei alea ole käytännössä koskaan. Onko kuluttajan tiedettävä tällainen? Mielestäni ei. Mutta jos kultaseppä myy timanttisormusta kympillä, tajuaa jokainen virheen tai ainakin tulisi tajuta. Rajansa tottakai siinäkin, mitä voi oikeana hintana pitää.
Verkkokaupan bf-hinnoittelun mainostamisella en vastaavasti olisi yhtään yllättynyt jos tuota mainittua juomaa olisi ollut kivijalassa eräkoolla x tarjolla. Kyllä sillä jonon oven taakse saa. Tilaamalla voi vähän enemmän epäillä mutta kyllä tuo lahjakortti hyvityksenä oli ihan aiheellinen. Keräähän sivuille kävijöitä silläkin, jos myy muutaman pienen erän lähes ilmakseksi ja jättää sivulle "päivän loppuunmyyty huipputarjous, seuraavat julkaistaan klo xx".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
271
Hobbyhallista ostettu Brotherin monitoimilaite ei kestänyt HH:n kahden vuoden takuuaikaa ja otin takuuajan aikana yhteyttä. Mutta kun laite saapui heille kaksi viikkoa takuuajan umpeuduttua, vaativat maksamaan korjauksen.

Virhevastuun ja kuluttajariitalautakunnan mainitsemisella ei mitään merkitystä.

Kannattaako näissä ottaa yhteyttä edes maahantuojaan eli Brotheriin? Oletan 200 euron laitteen käyttöiäksi yli kaksi vuotta... Mutta olettaako Brother. :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
844
Eikös HH oo Virolainen firma? Vai onko sillä merkitystä. Ehkä voi vielä koittaa etsiä jonkun virallisen tekstin tosta, että takuuaika lasketaan siitä että kun kone on mennyt paskaksi + siitä on ilmoitettu firmaan, eikä siitä milloin se laite palautuu myyjälle. Jos silläkään ei tehoa ni sit vaan yhteys kuluttajariitalautakuntaan.

Brotheriin ottaminen tuskin haittaa mitään.

Älkää tilatko tuolta HH paskasta mitään.
 
Liittynyt
29.01.2019
Viestejä
647
Eikös HH oo Virolainen firma? Vai onko sillä merkitystä. Ehkä voi vielä koittaa etsiä jonkun virallisen tekstin tosta, että takuuaika lasketaan siitä että kun kone on mennyt paskaksi + siitä on ilmoitettu firmaan, eikä siitä milloin se laite palautuu myyjälle. Jos silläkään ei tehoa ni sit vaan yhteys kuluttajariitalautakuntaan.

Brotheriin ottaminen tuskin haittaa mitään.

Älkää tilatko tuolta HH paskasta mitään.
Maaliskuussa 2018 Hobby Hall yhdistyi Vironsuurimman verkkokaupan Hansapostin kanssa[7]ja tammikuussa 2019 yritykset yhdistettiin Hobby Hall Group OÜ:ksi.

Joulukuussa 2019 uutisoitiin, että Hobby Hallin omistus siirtyy kokonaan Viroon Wraith Invest OÜ:lle[8]. Huhtikuussa 2021 Hobby Hallin ilmoitti ostavansa Keski- ja Itä-Eurooppaan keskittynyt pääomasijoitusyhtiö Mid Europa Partners, ja kauppaan kuuluvat myös virolaiset Hansapost ja Kaup24, latvialaiset 220.lv ja xnet.lv sekä liettualainen pigu.lt[9]
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
891
Eikös HH oo Virolainen firma? Vai onko sillä merkitystä. Ehkä voi vielä koittaa etsiä jonkun virallisen tekstin tosta, että takuuaika lasketaan siitä että kun kone on mennyt paskaksi + siitä on ilmoitettu firmaan, eikä siitä milloin se laite palautuu myyjälle. Jos silläkään ei tehoa ni sit vaan yhteys kuluttajariitalautakuntaan.

Brotheriin ottaminen tuskin haittaa mitään.

Älkää tilatko tuolta HH paskasta mitään.
ei kai firman kotimaalla ole mitään merkitystä, vaan niin kauan kun asiakas on asioinut suomessa (kivijalassa) tai Suomalaisille markkinoidussa nettimyymälässä.
on myyjän noudatettava suomen kuluttajansuojalakia.
toki tuon käytäntöönpano on askeleen verran haasteellisempaa kuin suomalaisen kauppiaan kanssa olisi.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 408
Eikös tuo Hobbyhall haistattanut pitkät Suomen kuluttajansuojalaille jo useampaan kertaan ja on kaikilla mustilla listoilla? Kannattaa pysyä erossa.
Ei löytynyt Hobby Hall mustalta listalta niin voisi veikata et he noudattavat riita-asioissa tulleita päätäksiä. Oliko sinulla jotain muita listoja tiedossa?
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
410
Ei löytynyt Hobby Hall mustalta listalta niin voisi veikata et he noudattavat riita-asioissa tulleita päätäksiä. Oliko sinulla jotain muita listoja tiedossa?
Pelasin ihan puhtaasti nyt muistin varassa, aika varma kuitenkin asiasta olin... Ehkä on poistettu sieltä? Tai sitten muistan vaan väärin tai jotain.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 144
Ei löytynyt Hobby Hall mustalta listalta niin voisi veikata et he noudattavat riita-asioissa tulleita päätäksiä. Oliko sinulla jotain muita listoja tiedossa?
Vuodelta 2021:

>Maksusuoritusten palauttaminen ja asiakaspalvelun ongelmat

>Kuluttaja-asiamies kiinnitti kuluttajien ilmoitusten perusteella huomiota Hobby Hall Suomi Oy:n (jäljempänä Hobby Hall) hobbyhall.fi-verkkokaupan maksusuoritusten palautuksiin sekä asiakaspalveluun. Ongelmia esiintyi maksusuoritusten palauttamisessa kuluttajien käyttäessä etämyynnin peruuttamisoikeutta ja asiakaspalvelussa, jossa kuluttajilla oli ollut vaikeuksia saada yhteydenottoihinsa vastaus kohtuullisessa ajassa ja totuudenmukaisia tietoja maksusuoritusten palauttamista koskien. Kuluttaja-asiamies edellytti Hobby Hallilta muutoksia kuluttajansuojalain vastaiseen menettelyyn. Hobby Hall sitoutui muuttamaan toimintaansa kuluttaja-asiamiehen edellyttämin tavoin.

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
304
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
271
HobbyHallin Brother-saagassa surullisia käänteiä HobbyHallin asiakaspalvelu, vastausten töykeys, yritys kusettaa huollosta (eivät ole valtuutettu huolto), varmaan seuraavaksi kiristävät laitteen palautuskustannuksilla.

Kirsikka kakussa on se, että olin rekisteröinyt Brotherin monitoimilaitteen laitteen mobiilisovelluksen kautta. Rekisteröinnillä saa (osan) Brotherin tuotteille kolmen vuoden takuun yhden vuoden sijaan.

Mutta tietysti se paska mobiilisovellus ohjasi meikäläisen Brother UK:n asiakkaaksi koska valitsin sovelluksen kieleksi englannin. Laite on rekisteröity paskan appin vuoksi Englantiin Suomen sijasta, Englannissa vain yhden vuoden takuu. Mulla on onneksi rekisteröintimeilit ja läppärin/kännyn selailuhistoria tallessa. URL:eista näkee miten rekisteröinti lähti liikkeelle mobiiliappista, kuljetti co.uk-osoitteeseen jne.

Laitteelle luvattiin tehokas tulostus mustekaseteilta, esimerkiksi mustalla kasetilla 1500 sivua. Jos tää on näin haastavaa, niin ehkä maksan uuden laitteen.

Ja miksi v*tussa HobbyHall ei ohjannut Brotherin juttusille, kuten takuuohjeet sittemmin paljastivat käytännöksi…. Ja miksi v*tussa Brotherin 2. tasolle eskaloituun tukipyyntöön ei vastattu pari kuukautta sitten kun aikaa oli.

Olisi tässä muitakin reklamaatioita tehtävänä, prkle.
 
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
871
Tuolta Trustpilotista on ihan turha mitään arvosanoja katsella. Samanlaisia lukemia saanut myös esim. Gigantti, Power, CDON ja Verkkokauppa.com. Ei sinne kukaan mitään positiivisia palautteita anna vain negatiivisista kokemuksista sinne kerrotaan.
Ok, no sitten varmaan kannattaa tilata Hobbyhallista tavaraa.
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
105
Onko kellään tullut vastaan tilannetta jossa kannettavan tietokoneen akku on mennyt täysin mykäksi noin 3 vuodessa ja miten menee takuu ja/tai virhevastuu asiat tälläisissä tapauksissa?

Se on ihan ymmärrettävää, että akku menettää varaustehoaan, mutta se ei kyllä ole, että kannettava tietokone muuttuu tässä ajassa täysin sellaiseksi, ettei sitä voi enää ollenkaan käyttää ilman, että se on laturissa kiinni.

Tässä tapauksessa on kyse vielä koneesta, jossa on sisäinen akku (Huawei Matebook 13) ja gigantin 5 vuoden ELCARE lisätakuu, joten akun vaihtaminen ja/tai vian selvittäminen muulla tavoin kuin käyttämällä Gigantin määräämää huoltoa jne. kumoaa kyseisen takuun. Sen verran selvittänyt asiaa netistä, että vika on joko akussa ja/tai emossa ja/tai Huawein tai Microsoftin ajureissa/softassa.

Gigantin tapauksessa tein sellaisen huomion myös, että heillä näyttäisi olevan aika huonot kanavat reklamaation tekoon ja/tai tälläisistäkin asioista kysymisiin, että mitenkä nyt toimitaan jne., kun näyttäisi siltä, että täytyy mennä asioista juttelemaan myymälään tai soittaa heidän asiakaspalvelunumeroon, ja kun ei taida pystyä laittamaan sähköpostia tai edes heidän sivuiltaan kysymyksiä/reklamaatiota sähköisesti, niin sekin siinä on, ettei tällöin jää itselle helposti saataville tietoa siitä, miten tapaus etenee ja mitä on sovittu ja milloin jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 025
Kannettavan akun saa parissa vuodessakin pilalle jos sitä käyttää väärin. Et avannut tietokoneen käyttötapaa laisinkaan, onko kone koko ajan virtajohdossa kiinni?
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
105
Kannettavan akun saa parissa vuodessakin pilalle jos sitä käyttää väärin. Et avannut tietokoneen käyttötapaa laisinkaan, onko kone koko ajan virtajohdossa kiinni?
Ei ole oma kone kyseessä, mutta sekalaisessa käytössä on ollut, kun osan aikaa on toiminut kannettavana/siirrettävänä kotikoneena ja osan aikaa opiskelukäytössä, eli ei ole ollut koko ajan virtajohdossa, siis aiemmin, nyt on kun muuten kone ei toimi ollenkaan.

Eihän monikaan kannettavaa osta siksi, että käyttää sitä pääosin vain ns. pöytäkoneena, ei varsinkaan tämän tapauksen kokoisia/mallisia. Alla olevassa linkissä kyseisen sarjan koneita, kuin myös kyseinen malli.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 144
Onko kellään tullut vastaan tilannetta jossa kannettavan tietokoneen akku on mennyt täysin mykäksi noin 3 vuodessa ja miten menee takuu ja/tai virhevastuu asiat tälläisissä tapauksissa?
Ei ole itsellä tullut vastaan tällaista tilannetta, mutta aikanaan ainakin kännykkäpuolella kuluttajaviranomaiset muistaakseni ottivat sellaista kantaa että jos laitteen akku ei ole käyttäjän vaihdettavissa, pätee koko laitteen takuu myös laitteen akkuun vaikka takuuehdoissa lukisi mitä. Syynä, se, että aiheuttaa kuluttajalle kohtuutonta haittaa jos aletaan erittelemään laitteeseen kiinteästi kuuluvien osien takuita vaikka kuinka olisi "kuluva osa".

Mitäs se ostettu lisätakuu tähän asiaan sanoo, eikö se nyt ensisijaisesti kannata yrittää sieltä kautta hoitaa kun sellaisen on kerran laitteelleostanut? Vai mistä tuollaisessa oikein maksetaan jos ei sillä lisäturvaa saa?

Jos ei takuuseen tai Elcareen mene, niin sitten myyjälle reklamaatio ja taikasana virhevastuu sinne mukaan saatesanoilla laitteen odotettu elinikä pidempi kuin kolme vuotta, laitteen akku ei käyttäjän vaihdettavissa jne niin voisi saada ainakin jonkinlaisen vastaantulon sieltä akunvaihtoon, koska laite on toiminut jo 3 vuotta ja vaihtamalla akku siitä tulee parempi kuin nyt on, ei välttämättä koko operaatio mene myyjän piikkiin vaan joudut ehkä itse maksamaan osan...

Puhutaan siis virhevastuusta, ei takuusta tässä tapauksessa

Virhevastuu

  • Virhevastuulla tarkoitetaan myyjän vastuuta siitä, että tavara tai palvelu on sellainen kuin on sovittu tai mitä kuluttaja voi perustellusti odottaa.
  • Virhevastuuta sovelletaan silloin, jos tuotteella ei ole takuuta, virheellinen osa ei kuulu takuun piiriin tai takuuaika on päättynyt.
  • Myyjä, maahantuoja ja valmistaja vastaavat tavaran virheestä.
  • Virhevastuuta koskevat säännökset on määritelty kuluttajansuojalaissa.
  • Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella.


avarassa on virhe esimerkiksi, jos

Tavara hajosi liian aikaisin sen normaaliin kestoikään nähden.

Myyjän virhevastuu ei rajoitu takuuaikaan, vaan kestää tavaran oletettavissa olevan kestoiän.
Tavarassa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jos se kestää lyhyemmän aikaa kuin voi perustellusti odottaa. Ostajalla on oikeus odottaa, että laite kestää normaalikäytössä kestoikänsä ajan ilman kalliita korjauskustannuksia. Esimerkiksi kodinkoneiden ja elektronisten laitteiden odotettavissa oleva kestoikä on useita vuosia.
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
105
Ei ole itsellä tullut vastaan tällaista tilannetta, mutta aikanaan ainakin kännykkäpuolella kuluttajaviranomaiset muistaakseni ottivat sellaista kantaa että jos laitteen akku ei ole käyttäjän vaihdettavissa, pätee koko laitteen takuu myös laitteen akkuun vaikka takuuehdoissa lukisi mitä. Syynä, se, että aiheuttaa kuluttajalle kohtuutonta haittaa jos aletaan erittelemään laitteeseen kiinteästi kuuluvien osien takuita vaikka kuinka olisi "kuluva osa".

Mitäs se ostettu lisätakuu tähän asiaan sanoo, eikö se nyt ensisijaisesti kannata yrittää sieltä kautta hoitaa kun sellaisen on kerran laitteelleostanut? Vai mistä tuollaisessa oikein maksetaan jos ei sillä lisäturvaa saa?

Jos ei takuuseen tai Elcareen mene, niin sitten myyjälle reklamaatio ja taikasana virhevastuu sinne mukaan saatesanoilla laitteen odotettu elinikä pidempi kuin kolme vuotta, laitteen akku ei käyttäjän vaihdettavissa jne niin voisi saada ainakin jonkinlaisen vastaantulon sieltä akunvaihtoon, koska laite on toiminut jo 3 vuotta ja vaihtamalla akku siitä tulee parempi kuin nyt on, ei välttämättä koko operaatio mene myyjän piikkiin vaan joudut ehkä itse maksamaan osan...

Puhutaan siis virhevastuusta, ei takuusta tässä tapauksessa





Itse olin ja olen samoissa ajatuksissa asian suhteen kuin sinä, mutta näyttää tämäkin asia jakavan mielipiteitä suuntaan, jos toiseen.

Hieman kyllä ihmettelen, ettei kovasti herätä keskustelua ja jos asia olisi nykyaikana niin, että kannettavan akulla olisi melkeinpä ns. perävalo takuu, kun on kaupasta kone kannettu ulos, ja vielä enemmän herättää kummastusta, jos asiaan ei vaikuta yhtään sekään, jos/kun kannettavassa on sisäinen akku, jota ei pysty vaihtamaan ilman, että konetta täytyy purkaa.

Tein näille asioille oman ketjunkin, kun ajattelin, että kyseisestä asiasta keskustelulle voisi olla tarvetta, yleisellä ja isommallakin mittakaavalla.

 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
615
Mitä se lisä optiona ostettu Elcare kattaa? Oletko ollut Giganttiin millään muoto yhteydessä? Kyllä tämä nyt pitäisi mennä takuun piiriin tai vähintään tuohon virhevastuuseen, jolloin joudut välirahaa makselemaan uudesta läppäristä, jos nykyiseen siis sitä ei saa vaihdettua.

Soita Giganttiin tai ehkä paras, niin mene itse laitteen kanssa sinne ja suoraan sinne huolto puolelle selvittämään asiaa.
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
105
Mitä se lisä optiona ostettu Elcare kattaa? Oletko ollut Giganttiin millään muoto yhteydessä? Kyllä tämä nyt pitäisi mennä takuun piiriin tai vähintään tuohon virhevastuuseen, jolloin joudut välirahaa makselemaan uudesta läppäristä, jos nykyiseen siis sitä ei saa vaihdettua.

Soita Giganttiin tai ehkä paras, niin mene itse laitteen kanssa sinne ja suoraan sinne huolto puolelle selvittämään asiaa.
Ostohetkellä oli ELCARE-kamppis ainakin joillekin kannettaville, eli sen sai kaupanpällisiksi ainakin joihinkin koneisiin, niin kuin tähänkin.

Yksi koneen valintaan ja ostopaikkaan vaikuttanut seikka oli tulevalle opiskelijalle juuri tämä lisätakuu, kun siitä sai myös sen vaikutelman, että kone luultavammin on luotettava ja kestävä, joka kestäisi ainakin tuon 5 vuotta normaali opiskelu ja koti käytössä.

En ole ollut Giganttiin vielä yhteydessä, kun olen ensin yrittänyt selvittää vikaa ja näitä takuu, sekä virhevastuu asioita valmiiksi, että olisi ns. mahdollisimman "hyvät eväät" siinä vaiheessa, kun asiaa alkaa hoitamaan.

Kone ei ole myöskään itsellä käsillä, kun on opiskelijalla käytössä eri paikkakunnalla, kun itse majailen. Tänään tai huomenna on kyllä tarkoitus käydä asiasta alustavasti keskustelemassa, toivottavasti vain olisi asiantuntevaa ja hyvää asiakaspalvelua tarjolla, se kun ei aina ole niin itsestään selvyys, mitä olen itse joutunut kokemaan ja muiden tarinoita ja tapauksia kun on sivusta seurannut, niin aika huonolla hantilla nämä asiat monessa paikassa liian usein on.

Alla linkit tuohon takuuseen, ehdoista ja teksteistä en ole 100% varma, että ovat täysin samat kuin ostohetkellä, mutta luultavammin on.


 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
615
Ostohetkellä oli ELCARE-kamppis ainakin joillekin kannettaville, eli sen sai kaupanpällisiksi ainakin joihinkin koneisiin, niin kuin tähänkin.

Yksi koneen valintaan ja ostopaikkaan vaikuttanut seikka oli tulevalle opiskelijalle juuri tämä lisätakuu, kun siitä sai myös sen vaikutelman, että kone luultavammin on luotettava ja kestävä, joka kestäisi ainakin tuon 5 vuotta normaali opiskelu ja koti käytössä.

En ole ollut Giganttiin vielä yhteydessä, kun olen ensin yrittänyt selvittää vikaa ja näitä takuu, sekä virhevastuu asioita valmiiksi, että olisi ns. mahdollisimman "hyvät eväät" siinä vaiheessa, kun asiaa alkaa hoitamaan.

Kone ei ole myöskään itsellä käsillä, kun on opiskelijalla käytössä eri paikkakunnalla, kun itse majailen. Tänään tai huomenna on kyllä tarkoitus käydä asiasta alustavasti keskustelemassa, toivottavasti vain olisi asiantuntevaa ja hyvää asiakaspalvelua tarjolla, se kun ei aina ole niin itsestään selvyys, mitä olen itse joutunut kokemaan ja muiden tarinoita ja tapauksia kun on sivusta seurannut, niin aika huonolla hantilla nämä asiat monessa paikassa liian usein on.

Alla linkit tuohon takuuseen, ehdoista ja teksteistä en ole 100% varma, että ovat täysin samat kuin ostohetkellä, mutta luultavammin on.


"100 % takuu teknisten vikojen osalta"
" Jos tuotetta ei onnistuta korjaamaan, saat tilalle samanlaisen tai vastaavan tuotteen, ilman ikävähennystä"

Eli sinne vaan läppäri kainalossa ja viet huoltoon. Turhaan sinne on tyhjin käsin mennä. Soita vaikka sinne ensin ja menet sitten paikanpäälle kun sulla on se laite hallussa.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 486
"100 % takuu teknisten vikojen osalta"
" Jos tuotetta ei onnistuta korjaamaan, saat tilalle samanlaisen tai vastaavan tuotteen, ilman ikävähennystä"

Eli sinne vaan läppäri kainalossa ja viet huoltoon. Turhaan sinne on tyhjin käsin mennä. Soita vaikka sinne ensin ja menet sitten paikanpäälle kun sulla on se laite hallussa.
  • Laajennettu ELCARE-takuu on Jatkotakuu valmistajan myöntämälle takuulle, ei vakuutus
  • Normaalista käytöstä aiheutuvat kulumat eivät kuulu takuun piiriin
Ja valmistajien takuu yleensä kattaa akun vain vuodeksi tai 6kk? Eli akun osalta ei välttämättä mene tuon jatkotakuun piiriin. Siinä kannattaa vedota virhevastuuseen, kuten joku ylempänä jo kirjoittikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 114
Tätä kahlataan nyt kahdessa ketjussa…

 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
105
"100 % takuu teknisten vikojen osalta"
" Jos tuotetta ei onnistuta korjaamaan, saat tilalle samanlaisen tai vastaavan tuotteen, ilman ikävähennystä"

Eli sinne vaan läppäri kainalossa ja viet huoltoon. Turhaan sinne on tyhjin käsin mennä. Soita vaikka sinne ensin ja menet sitten paikanpäälle kun sulla on se laite hallussa.
Tarkoitus olisi yrittää hoitaa asia niin, että koneen haltija, eli opiskelija voisi vain suunnilleen käydä viemässä koneen, eli itse hoitaisin asian valmiiksi siihen kuntoon, ettei opiskelijan tarvitsisi kuluttaa hirveästi aikaa asian hoitamiseen, eikä mahdollisesti alkaa säätämään ja vääntämään näistä asioista Gigantin kanssa.

Tuolla toisessa ketjussa jonka tein, mainitsin myös että tuossa PDF tiedostossa lukee pienellä präntillä seuraavaa;

"Jatkotakuu ei kata normaalista käytöstä aiheutuvaa kulumaa esim. akun
kuluminen tai tuotteen fyysinen kuluma."

Mutta kuten toisessa ketjussa mainitsin, niin itse ymmärtäisin tuon asian niin, ettei koske akun luonnollista varaustilan laskua, mutta täydellistä toimimattomuutta kyllä pitäisi koskea.
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
105
Tätä kahlataan nyt kahdessa ketjussa…

Jep, ensin kysäisin ihan omasta asiasta tässä ketjussa, jonka jälkeen tuli mieleen, että asia voisi olla oman ketjun arvoinen yleisellä tasolla jne.

Mainitsin asiasta myös aiemmassa viestissä tässä ketjussa;

"Hieman kyllä ihmettelen, ettei kovasti herätä keskustelua ja jos asia olisi nykyaikana niin, että kannettavan akulla olisi melkeinpä ns. perävalo takuu, kun on kaupasta kone kannettu ulos, ja vielä enemmän herättää kummastusta, jos asiaan ei vaikuta yhtään sekään, jos/kun kannettavassa on sisäinen akku, jota ei pysty vaihtamaan ilman, että konetta täytyy purkaa.

Tein näille asioille oman ketjunkin, kun ajattelin, että kyseisestä asiasta keskustelulle voisi olla tarvetta, yleisellä ja isommallakin mittakaavalla."
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 486
Jep, ensin kysäisin ihan omasta asiasta tässä ketjussa, jonka jälkeen tuli mieleen, että asia voisi olla oman ketjun arvoinen yleisellä tasolla jne.

Mainitsin asiasta myös aiemmassa viestissä tässä ketjussa;

"Hieman kyllä ihmettelen, ettei kovasti herätä keskustelua ja jos asia olisi nykyaikana niin, että kannettavan akulla olisi melkeinpä ns. perävalo takuu, kun on kaupasta kone kannettu ulos, ja vielä enemmän herättää kummastusta, jos asiaan ei vaikuta yhtään sekään, jos/kun kannettavassa on sisäinen akku, jota ei pysty vaihtamaan ilman, että konetta täytyy purkaa.

Tein näille asioille oman ketjunkin, kun ajattelin, että kyseisestä asiasta keskustelulle voisi olla tarvetta, yleisellä ja isommallakin mittakaavalla."
Kolme vuotta ja perävalotakuu? Ja nykyäänhän akun vaihtaminen läppäreihin on todella helppoa. Ruuvit irti pohjasta, akun ruuvit irti, akku irti ja uusi tilalle.
 
Liittynyt
28.11.2018
Viestejä
105
Kolme vuotta ja perävalotakuu? Ja nykyäänhän akun vaihtaminen läppäreihin on todella helppoa. Ruuvit irti pohjasta, akun ruuvit irti, akku irti ja uusi tilalle.
Tuo viittaus oli siihen kun joillakin (syystä tai toisesta) on sellainen mielipide, että kuluttajalla ei olisi asiaan mitään sanomista ja/tai korvauksen saamis mahdollisuutta silloinkaan, jos on mennyt esim. vain 6kk-1 vuosi, jos joku valmistaja ja/tai myyntitaho olisi näin ilmoittanut, että akun takuu on näin lyhyt.

Ja tiedossa on myös tuo toinenkin mainitsemasi asia, ja siitäkin on tässäkin keskutelussa jo keskusteltu muun muuassa seuraavaa;

"Tässä tapauksessa on kyse vielä koneesta, jossa on sisäinen akku (Huawei Matebook 13) ja gigantin 5 vuoden ELCARE lisätakuu, joten akun vaihtaminen ja/tai vian selvittäminen muulla tavoin kuin käyttämällä Gigantin määräämää huoltoa jne. kumoaa kyseisen takuun. Sen verran selvittänyt asiaa netistä, että vika on joko akussa ja/tai emossa ja/tai Huawein tai Microsoftin ajureissa/softassa."
 

Lev

Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
55
Tilailin black fridayna TC100 Relaxed pelituolin multitronicista hintaan 182,90€. 26.11. ilmoittivat että saatavuus huono, arvioitu toimitusaika 15.1.24. No nyt kyselin tuolin perään eilen ja vastaus oli että tukkurilla ollut väärät infot, että heillä ei ole vieläkään tuolia varastossa. Ja kysyivät haluanko vaihtaa toiseen tuotteeseen vai perua tilauksen. Kyseinen tuoli maksaa muualla sen 229,90€ niin peruminen ei huvittaisi, eikä kyllä tuohon hintaan muutkaan tuolit paljoa kiinnosta. Onko tässä mitään tehtävissä?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 379
Tilailin black fridayna TC100 Relaxed pelituolin multitronicista hintaan 182,90€. 26.11. ilmoittivat että saatavuus huono, arvioitu toimitusaika 15.1.24. No nyt kyselin tuolin perään eilen ja vastaus oli että tukkurilla ollut väärät infot, että heillä ei ole vieläkään tuolia varastossa. Ja kysyivät haluanko vaihtaa toiseen tuotteeseen vai perua tilauksen. Kyseinen tuoli maksaa muualla sen 229,90€ niin peruminen ei huvittaisi, eikä kyllä tuohon hintaan muutkaan tuolit paljoa kiinnosta. Onko tässä mitään tehtävissä?
Jos sieltä on tilausvahvistus tullut niin se tuolihan on periaatteessa pakko toimittaa mutta vähän sit menee harmaalle alueelle tuo jos ei ole mitään toimituspäivää luvata ts. eivät vaan toimita ikinä vaan venyttävät hamaan tappiin tuota toimitusta vedoten saatavuuteen niin eipä siinä paljon muuta vaihtoehtoa jää kuin joko odotella tai vaihtaa muuhun tuotteeseen. Voihan sitä kysyä suostuvatko toimittamaan samaan hintaan jonkun muun, vastaavan tuolin jos se sulle vaan käy.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
83
Tilailin black fridayna TC100 Relaxed pelituolin multitronicista hintaan 182,90€. 26.11. ilmoittivat että saatavuus huono, arvioitu toimitusaika 15.1.24. No nyt kyselin tuolin perään eilen ja vastaus oli että tukkurilla ollut väärät infot, että heillä ei ole vieläkään tuolia varastossa. Ja kysyivät haluanko vaihtaa toiseen tuotteeseen vai perua tilauksen. Kyseinen tuoli maksaa muualla sen 229,90€ niin peruminen ei huvittaisi, eikä kyllä tuohon hintaan muutkaan tuolit paljoa kiinnosta. Onko tässä mitään tehtävissä?
Jos myyjä ei pysty toimitamaan tuotetta sovitulla hinnalla sinulla on mahdollisesti oikeus ostaa se toisesta kaupasta Ja vaatia korvausta hintaerosta.
Voipi olla sen verran työllä prosessi että jos ei periaatteesta halua asiaa vääntää niin rahantakia ei pääse vältämättä tuntipalkoille...
Mutta tästä voi kuitenkin myyjää ainakin huomauttaa.

Minilex sistä suoraan lainaten
"Kateosto tarkoittaa tilannetta, jossa ostaja joutuu ostamaan korvaavan tuotteen kolmannelta, koska alkuperäinen myyjä ei ole toimittanut tavaraa. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisun mukaan myyjän oli maksettava ostajalle vahingonkorvauksena hinnanero, kun ostaja joutui ostamaan television toisesta liikkeestä. Myyjä ei ollut ostajan kyselyistä huolimatta luovuttanut televisiota. Ostaja oli lopulta kääntynyt toisen liikkeen puoleen, josta oli ostanut television 190,10 euroa kalliimmalla hinnalla. Vahingonkorvauksena maksettava hinnanero oli siis 190,10 euroa "

 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
Kolme vuotta ja perävalotakuu? Ja nykyäänhän akun vaihtaminen läppäreihin on todella helppoa. Ruuvit irti pohjasta, akun ruuvit irti, akku irti ja uusi tilalle.
Nykyään vaihtaminen ei asiakkaalta välttämättä onnistu, vaan vaatii sen mallin osaavan huollon, hinta sitten laidasta laitaan. SIlloin oli helppoa kun se akku oli suunnitellusti asiakkaan vaihdettavissa ja akku tekniikasta riippuen oli kuluva komponentti joka ei välttämättä kestänyt vuosia. Joskus viimevuosisadalla osa laitteista saatto tuhota sen akun puolessavuodessa jos ei noudattanut tarkasti ohjeita, ja ehkä jopa ohjeita nodattaen.

Jos läppäri muuttuu käyttökelvottomaksia alle kolmessavuodessa niin ei hyvältä kuullosta, akku toki voi joillain käyttöprofiileilla sinäaikana menettää kykyään, mutta kunnolla suunnitellut toimii kyllä vuosia. Jos joku liimailtu paketti, mistä ei helpolla akkua vaihdeta, ja markkina-arvoltaa alle tonnin koneeseen jos tehdään 500€ akkuremppa, muutaman (=>3v) vuoden päästä ostosta, niin ilman akkutakuuta niin voi olla vääntöä virhevastuuseen vedotessakkin prosenteista, eli paljonko euroina joutuu kuluttaja maksamaan. Ja valmistuessa selvitellä mitä se homma kustantaa jossain villissä pajassa, jossa se työntakuu voi olla heikko.

Jos on itse vaihdettavissa laadukkaasti selkeästi alla riitelun kustannuksin, niin sitten helppo valinta. jos ei hinkua vääntää asiastai. (toki kannusta muiden puolesta vääntämään selkeästi kesken elinkaareen kypsyneistä akuista)
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 379
Jos myyjä ei pysty toimitamaan tuotetta sovitulla hinnalla sinulla on mahdollisesti oikeus ostaa se toisesta kaupasta Ja vaatia korvausta hintaerosta.
Voipi olla sen verran työllä prosessi että jos ei periaatteesta halua asiaa vääntää niin rahantakia ei pääse vältämättä tuntipalkoille...
Mutta tästä voi kuitenkin myyjää ainakin huomauttaa.

Minilex sistä suoraan lainaten
"Kateosto tarkoittaa tilannetta, jossa ostaja joutuu ostamaan korvaavan tuotteen kolmannelta, koska alkuperäinen myyjä ei ole toimittanut tavaraa. Kuluttajariitalautakunnan ratkaisun mukaan myyjän oli maksettava ostajalle vahingonkorvauksena hinnanero, kun ostaja joutui ostamaan television toisesta liikkeestä. Myyjä ei ollut ostajan kyselyistä huolimatta luovuttanut televisiota. Ostaja oli lopulta kääntynyt toisen liikkeen puoleen, josta oli ostanut television 190,10 euroa kalliimmalla hinnalla. Vahingonkorvauksena maksettava hinnanero oli siis 190,10 euroa "

Toki kannattaa muistaa että tilauspäivästä huolimatta ainakaan vielä ei taida olla perusteita kateoston tekemiseen kun alkuperäisestä ARVIOIDUSTA toimituspäivästä ei ole kulunut kuin kaksi päivää. Tuo on muutenkin vähän niin ja näin kun arvio ei ole lupaus toimituspäivästä ja tilaus tehty vaikka saatavuus on ollut huono. Vaatimuksiahan voi toki multitronicille laittaa eipä siinä mitään varsinaisesti häviäkään ja voihan sitä kkv:llekin postia laittaa, kateostoon en vielä lähtisi, toki jos on juuri tuo tuoli pakko saada niin eipä tuossa tarjouksessa ja normihinnassa niin paljon eroa ole että kateoston riski jää aika vähäiseksi vaikka ei sitä erotusta ikinä saisikaan korvauksena (vs. joku 3000e tuote minkä ostaa tarjouksesta tonnilla)
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
kun alkuperäisestä ARVIOIDUSTA toimituspäivästä ei ole kulunut kuin kaksi päivää.
Ja toimitusaika alunperinkin arivoitu kuukausina. Joo tässä kai nyt kyse siitä että kannattaako suostua kaupanperumiseen, vai ei, vai olisko korvaatuote, vai mitä. Jos pysytään alkuperäisessä ja myyjä edelleen yrittää sen tuotteen toimittaa, ja ilmeisesti hän oli selvitellyt että tuotetta on markkinoilla, niin voi käyttää sitä tietona vipuna ettei tässä nyt viikkokaupalla ole intoa odotella.
 

AIF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Nykyään vaihtaminen ei asiakkaalta välttämättä onnistu, vaan vaatii sen mallin osaavan huollon, hinta sitten laidasta laitaan. SIlloin oli helppoa kun se akku oli suunnitellusti asiakkaan vaihdettavissa ja akku tekniikasta riippuen oli kuluva komponentti joka ei välttämättä kestänyt vuosia. Joskus viimevuosisadalla osa laitteista saatto tuhota sen akun puolessavuodessa jos ei noudattanut tarkasti ohjeita, ja ehkä jopa ohjeita nodattaen.

Jos läppäri muuttuu käyttökelvottomaksia alle kolmessavuodessa niin ei hyvältä kuullosta, akku toki voi joillain käyttöprofiileilla sinäaikana menettää kykyään, mutta kunnolla suunnitellut toimii kyllä vuosia. Jos joku liimailtu paketti, mistä ei helpolla akkua vaihdeta, ja markkina-arvoltaa alle tonnin koneeseen jos tehdään 500€ akkuremppa, muutaman (=>3v) vuoden päästä ostosta, niin ilman akkutakuuta niin voi olla vääntöä virhevastuuseen vedotessakkin prosenteista, eli paljonko euroina joutuu kuluttaja maksamaan. Ja valmistuessa selvitellä mitä se homma kustantaa jossain villissä pajassa, jossa se työntakuu voi olla heikko.

Jos on itse vaihdettavissa laadukkaasti selkeästi alla riitelun kustannuksin, niin sitten helppo valinta. jos ei hinkua vääntää asiastai. (toki kannusta muiden puolesta vääntämään selkeästi kesken elinkaareen kypsyneistä akuista)
Kuluttajariitalautakunta on vuonna 2015 linjannut, että kannettavan akun tulee kestää 2-3 vuotta:


Ei tuossa kyllä kovin varmana voitosta voi lähteä riitelemään. Aina kannattaa kuitenkin kokeilla. Se, että akku ei ole vaihdettava ja että on Elcaren lisätakuu voi toki vaikuttaa kokonaisarvioon.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 379
Olettaen että osuin sokkona oikeaan malliin niin siinä on 4 tavallista, 6 torxia jonka jälkeen pohjakuori pois ja akku on 5 ruuvilla kiinni. Kyllä se on ihan käyttäjän vaihdettavissa, ei ole liimattu kiinni kuten omenoissa.
Se on sitten eri asia, jos käyttäjä ei osaa tai ei halua sitä itse vaihtaa.
Niinno, tolla logiikalla lähes mikä tahansa kuluttajaelektroniikan osa ois käyttäjän vaihdettavissa. Eiköhän tuolla viitata enemmän siihen että jos se akku ei irtoa parilla klipsillä tms. Kuten vaikka thinkpadeissa aikaaan niin silloin se ei ole käyttäjähn vaihdettavissa
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
74
Olettaen että osuin sokkona oikeaan malliin niin siinä on 4 tavallista, 6 torxia jonka jälkeen pohjakuori pois ja akku on 5 ruuvilla kiinni. Kyllä se on ihan käyttäjän vaihdettavissa, ei ole liimattu kiinni kuten omenoissa.
Se on sitten eri asia, jos käyttäjä ei osaa tai ei halua sitä itse vaihtaa.
Mutta myykö Huawei kuluttajille uutta akkua varaosana? Jos ei niin vähän huono vedota siihen että kyllä sen rikkinäisen saa purettua pois. Tietty kiinasta varmasti saa kopiota mutta...
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 806
Mutta myykö Huawei kuluttajille uutta akkua varaosana? Jos ei niin vähän huono vedota siihen että kyllä sen rikkinäisen saa purettua pois. Tietty kiinasta varmasti saa kopiota mutta...
Varaosakauppiaat myy alkuperäisiäkin osia, esimerkiksi EET Finland
Tarttis vaan tietää akun tuotekoodi, jotta näkee hinnan ja saatavuuden.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
63
Mitäs raati on mieltä, kannattaako noin 3,5v vanhan 200€ soundbar+subwoofer yhdistelmän subbarin hajoamista saada virhevastuun piiriin?

Äidilläni siis tuollainen Samsung T550 ja subwoofer kuoli välkyttäen "malfunction" virhekoodia eikä perustoimenpiteet herättänyt eloon.

Jotenkin olisin taipuvainen miettimään, että äänentoistolaitteiden tulisi kestää reilusti pidempään, mutta toisaalta tuossakin hyödynnetään langatonta tekniikkaa eikä piuhaa joten yksi potentiaalinen rikki menevä komponentti lisää. Help! :D
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 486
Noi halvassa tuotteessa en usko virhevastuun enää kattavan oikein mitään, mutta voihan sitä yrittää. Joku 1000e soundbar olisi ihan eri asia.
 
Liittynyt
11.11.2023
Viestejä
63
Noi halvassa tuotteessa en usko virhevastuun enää kattavan oikein mitään, mutta voihan sitä yrittää. Joku 1000e soundbar olisi ihan eri asia.
Joo tätä itsekin vähän aavistelin, ei ehkä maksa vaivaa edes yrittää. Ehkä selaan vain netin hakukoneet läpi jos joku kikkakolmonen löytyisi ja muussa tapauksessa SERriin. Kiitoksia!:giggle:
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 319
Ostin Telialta niiden Telia Dot palvelusta osamaksulla ZTE:n 5G modeemin (sekä 5G liittymän) joka jäi tarpeettomaksi kun muutin asuntoon jonne saa kaapelimodeemin. Irtisanoin 5G liittymän ja tuossa ZTE:n modeemissa on vielä vuosi takuuta voimassa, sekä se maksaa vielä 13€/kk vuoden ajan.

Telian asiakaspalvelu väitti että jos myyn tuon ZTE:n modeemin niin sen takuuta ei voi siirtää mitenkään ostajalle kuitillakaan, vaan "Omistussuhde pysyy teillä".

Lisäksi he sanoivat että kun olen osamaksulla tehnyt tuon sopimuksen niin sitä en voi maksaa etukäteen pois.

Meneekö nuo molemmat väitteet takuun siirrosta (tai sen mahdottomuudesta) sekä etukäteen maksun mahdottomuudesta ihan Suomen lakien mukaisesti?

Muistelen vaan että Dustin olisi joskus yrittänyt väittää että takuu ei siirtyisi ja hehän taisivat joutua perääntymään väitteestään? Ja eikö ainakin normaalit lainat voi maksaa etukäteen pois, vai onko osamaksu jotenkin erikoinen tuon osalta?

Lähinnä vaan mieluummin möisin tuon 5G modeemin takuullisena niin olisi parempi kaikkien kannalta.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Ostin Telialta niiden Telia Dot palvelusta osamaksulla ZTE:n 5G modeemin (sekä 5G liittymän) joka jäi tarpeettomaksi kun muutin asuntoon jonne saa kaapelimodeemin. Irtisanoin 5G liittymän ja tuossa ZTE:n modeemissa on vielä vuosi takuuta voimassa, sekä se maksaa vielä 13€/kk vuoden ajan.

Telian asiakaspalvelu väitti että jos myyn tuon ZTE:n modeemin niin sen takuuta ei voi siirtää mitenkään ostajalle kuitillakaan, vaan "Omistussuhde pysyy teillä".

Lisäksi he sanoivat että kun olen osamaksulla tehnyt tuon sopimuksen niin sitä en voi maksaa etukäteen pois.

Meneekö nuo molemmat väitteet takuun siirrosta (tai sen mahdottomuudesta) sekä etukäteen maksun mahdottomuudesta ihan Suomen lakien mukaisesti?

Muistelen vaan että Dustin olisi joskus yrittänyt väittää että takuu ei siirtyisi ja hehän taisivat joutua perääntymään väitteestään? Ja eikö ainakin normaalit lainat voi maksaa etukäteen pois, vai onko osamaksu jotenkin erikoinen tuon osalta?

Lähinnä vaan mieluummin möisin tuon 5G modeemin takuullisena niin olisi parempi kaikkien kannalta.


Eli takuuta ei saa rajata vain alkuperäiselle ostajalle, (eikä omistajalle vaikka tuote olisi jonkun muun käytössä) vaan takuu on tuotekohtainen.

Ja luoton maksaminen ennenaikaisesti on lakisääteinen oikeutesi, vaikka siitä ei olisikaan mainintaa luottoehdoissa. Pienehkön korvauksen luoton maksamisesta ennenaikaisesti saattaa joutua maksamaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 364
Viestejä
4 193 075
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
Zukis

Hinta.fi

Ylös Bottom