• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Kaupankäynnin kiistatilanteet (hintavirheet, takuut, palautukset jne.)

Btw tilasin lumilingon Preecolta eilen illalla ja tilauksen yhteydessä tilasin uutiskirjeen. 5€ etukuponki tuli heti ja tuossahan ois 14vrk peruutusoikeus. Tämän kerran säästän mieltäni ja jätän kupongin hyödyntämättä kun postiin oli jo linko liikahtanut 10:26. (paketin paino rahtina 102kg)
 
Miten se ei ollut minulle tarkoitettu, jos se kuitenkin oli yleisesti kaikille nähtävissi FB:ssa?

Julkaisiko sen sinne VPD, ja jos julkaisi, eikö se kertonut koodin ehtoja siellä? Jos sen taas julkaisi Facebookiin joku ulkopuolinen mailin saanut tai sellaisen kaveri, ei VPD:tä voi pitää vastuussa infon rajallisuudesta.

Jos alkaisi näyttää siltä, että VPD kohtelisi asiakkaita epätasapuolisesti niin, että joidenkuiden laitetilaukset menisi läpi ja toisten ei, silloin voisi olla jalansijaa viedä asiaa eteenpäin. Tähän mennessä näyttää kuitenkin siltä, että ovat asiallisesti peruneet kaikki tilaukset, joissa koodilla alennettiin laitteen hintaa.
 
Btw tilasin lumilingon Preecolta eilen illalla ja tilauksen yhteydessä tilasin uutiskirjeen. 5€ etukuponki tuli heti ja tuossahan ois 14vrk peruutusoikeus. Tämän kerran säästän mieltäni ja jätän kupongin hyödyntämättä kun postiin oli jo linko liikahtanut 10:26. (paketin paino rahtina 102kg)
Kuullostaa tutulta. heillä on tai oli myös 5€ kuponki jos tilasi uutiskirjeen. "koodi toimitetaan heti", odotin yli 1,5 tuntia sähköposti-vahvistuksen jälkeen ilman mitään koodia. Päätin viedä tilauksen loppuun kun tarjouserästä vain pari jäljellä. Lähetin aspaan viestin että tuo mainostama koodi ei tullut perille. Tunti tilauksen tehtyä koodi saapui sähköpostiin. Tätä ei voitu enään tilaukseen hyödyntää, mutta "Alennuksen voi kuitenkin käyttää edelleen, jos päädyt vielä jotain muuta tilaamaan". :rolleyes:
 
Eipä tuossa mitään sitten jos kerrottiin että koskee vain pelejä. Joku tuolla aiemmin kertoi keskustelussa ettei sähköpostissa eroteltu mitenkään mitä tarjous koskee. Se oli sitten väärää tietoa.
 
Itse toivon että jätetään nämä harvat ja perinteiset kivijalkapeliliikkeet edes rauhaan tämän "minulla on oikeus hyödyntää muiden virheitä" paskan kanssa.
Täysin samaa mieltä. Itse testasin aikanaan sitä PS4+peli bugia, eli kun jopa ilmaisen pleikkarin ostaminen oli mahdollista. Reiluuden nimissä tilasin 2 konsolia ja pari peliä hintaan 343,14 €, mutta tuli viesti
"Huomenta. Valitettavasti olit poistanut tilaukselta Sony PlayStation 4 (PS4) 1 TB PRO + 2 PELIÄ pakettituotteet, joten tällä tilauksella ei ole toimitettavaa kuin 1 kpl PS4 PRO konsoli, FIFA 16 ja Agents of Mayhem Day One Edition PS4. Haluatko, että toimitamme ne sinulle?"

En kuitenkaan ollut korista mitään poistanut, vaan nimeomaan lisännyt sinne tavaraa... Tuosta syyttävästä sävystä olisi liikkeen asiakaspalvelijoiden päästävä eroon. Muuten peruutus oli kyllä täysin ok, eikä siitä jäänyt pahaa sanottavaa -hyvä että peruivat ja toivottavasti liiketoiminta kantaa vielä pitkään :thumbsup:
 
Syyttävä sävy tulee varmaan siitä toiveesta että ostaja ymmärtäisi heti jättää asian sikseen, eikä alkaa iskemään takaisin (jos kauppa näyttäisi heikolta tai tilanne epäselvältä/vielä neuvoteltavissa olevalta). Mutta eipä tuolla tässä tapauksessa liene mitään merkitystä.
 
Nonni, sinne lähti ratkaisupyyntö matkalle. Olihan tuossa aikamoinen askartelu, kun pitää kerätä yhteen kaikki viestintä, kuitit, valokuvat ja muut dokumentit. En ole hirveän hanakkaasti ollut näitä yleensä peräämässä, mutta tässä tuli jotenkin niin kusetettu olo, että pakko on viedä asia eteenpäin, vaikka se ei mihinkään johtaisikaan. Kiitos foorumin kuluttaja-aktiiveille patistamisesta. :D

Kysyin vielä varmuuden vuoksi ensin kuluttajaoikeusneuvojalta, että onko tätä järkeä edistää vakuutuksen hyödyntämisen jälkeen ja kyllä kuulemma on. Päätös jää toki lautakunnalle ja voivat siellä säätää ehdottamaani korvausvaatimusta, mutta kohtuullista olisi jos suosittelisivat vähintään vakuutuksen omavastuun hyvittämistä. No, aika näyttää.
Juuri noin kannattaa toimia. Ei tuossa pitäisi olla mitään hävittävää vaan päinvastoin.

Valitettavasti ei. Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä ei ole pakko noudattaa ja osa firmoista pyyhkii perseensä niillä.
Ei sitä tosiaan ole pakko noudattaa. Mutta eikös näistä ainakin ennen ollut jokin ns. musta lista julkaistuna, jos ei noudattanut päätöstä vai onko se nyt suositus viralliselta nimeltään?
 
Ei sitä tosiaan ole pakko noudattaa. Mutta eikös näistä ainakin ennen ollut jokin ns. musta lista julkaistuna, jos ei noudattanut päätöstä vai onko se nyt suositus viralliselta nimeltään?
On joo ja tuota ratkaisupyyntöä lähetettäessä kerrottiinkin, että noin 80% kunniallisista firmoista noudattaa suosituksia kiltisti, jotta eivät päädy sinne listalle.

 
Tilasin tuolta VPD:ltä pelin ja ohjaimen, eikä ole ainakaan vielä peruutettu. En tajunnut katsoa edes mitä koodissa on ehtoina.
 
Tuote: Haglöfs Couloir Goretex takki, VAIN L-Koko (kirjoitushetkellä 4kpl)
Hinta: 239 + 7.90 toimitus (muualla 380-650€)
Kauppa: zalando-lounge
Voimassa: 24.10 klo 23:59
Linkki: https://www.zalando-lounge.com

Miesten Gore-Tex® softshell takki. Täydellinen takki esim. lasketteluun, hiihtoon, vaeltamiseen tai vaikka vuorikiipeilyyn. Pärjää tällä kyllä ihan normaalielämässäkin.


Loppuunmyyty

Tilasin tämän melkeen heti viestin jälkeen ja takkeja oli varastossa. Tuli kuitenkin viestiä, että tilaus on peruutettu, koska tuote on out of stock.

Koskeeko tuommosta Zalando Loungea mikään kuluttajasuojasääntö vai pitääkö tässä vain niellä tappio? Harmittaa kun kerrankin olis saanu kenties laatutakin huomattavasti normaalia halvemmalla. Miten lähtisitte hoitamaan asiaa vai lähtisittekö mitenkään? :)
 
Tilasin tämän melkeen heti viestin jälkeen ja takkeja oli varastossa. Tuli kuitenkin viestiä, että tilaus on peruutettu, koska tuote on out of stock.

Koskeeko tuommosta Zalando Loungea mikään kuluttajasuojasääntö vai pitääkö tässä vain niellä tappio? Harmittaa kun kerrankin olis saanu kenties laatutakin huomattavasti normaalia halvemmalla. Miten lähtisitte hoitamaan asiaa vai lähtisittekö mitenkään? :)
Vähintäänkin pitäisi saada alennuskoodi, itse ainakin olen saanut aina -20% koodin seuraavaan tilaukseen kuukauden sisällä käytettäväksi jos tilauksesta jotain jää uupumaan.
 
Vähintäänkin pitäisi saada alennuskoodi, itse ainakin olen saanut aina -20% koodin seuraavaan tilaukseen kuukauden sisällä käytettäväksi jos tilauksesta jotain jää uupumaan.

Sellainenhan sieltä nyt tulikin. On tosin 3kk voimassa ja -20% max 40e alennus. Ei oikeastaan paljoa lämmitä kun noin 600e:n takin olis saanut reilulla 230e:lla ja sellaisen olisin tarvinutkin. Onhan tässä sentään Black Friday tulossa. Pitää kyttäillä jos koodi kävis jo valmiiksi hyviin tarjouksiin.
 
Takuusen vein Telialle 10/18 ostetun näppäimistön Asus Claymore Core ekan kerran vikaannuttua 11/2019, tästä takuuvaihto onnistui. Nyt vikaantui uudelleen viime kuun lopulla, mutta en saanut aikaiseksi vietyä lähimpään telia myymälään 50km päähän varta-vasten aikaisemmin kuin nyt alkuviikosta 27pvä, alkuperäinen ostopäivä taisi olla 8.10.2018. Tuotteella siis 24kk takuu.

Äsken tuli viesti että ei mene takuuseen kun takuu umpeutunut n. pari viikkoa aikaisemmin. Onko tämä tod. näin mustavalkoinen homma? Ymmärtäisin jos kuukausi-kaksi aikaa että umpeutunut mutta kyllä sylettää hiukan.
 
Viimeksi muokattu:
Takuusen vein Telialle 10/18 ostetun näppäimistön Asus Claymore Core ekan kerran vikaannuttua 11/2019, tästä takuuvaihto onnistui. Nyt vikaantui uudelleen viime kuun lopulla, mutta en saanut aikaiseksi vietyä lähimpään telia myymälään 50km päähän varta-vasten aikaisemmin kuin nyt alkuviikosta 27pvä, alkuperäinen ostopäivä taisi olla 8.10.2018. Tuotteella siis 24kk takuu.

Äsken tuli viesti että ei mene takuuseen kun takuu umpeutunut n. pari viikkoa aikaisemmin. Onko tämä tod. näin mustavalkoinen homma? Ymmärtäisin jos kuukausi-kaksi aikaa että umpeutunut mutta kyllä sylettää hiukan.

Pitää vedota virhevastuuseen. Takuu loppuu tietenkin sillon kun se loppuu.
 
Jos vikaantuminen on tapahtunut takuuaikana, takuun pitäisi kyllä korvata, vaikka ehdit viemään laitteen huoltoon vasta takuuajan jälkeen. Se että vikaantuminen tapahtui takuun aikana pitäisi nyt vaan kyetä näyttää toteen. Itse vastaavissa tapauksissa yleensä lähetän esimerkiksi sähköpostin myyjälle/huoltoon.

Mutta virhevastuuseen voi tietysti aina vedota, kuten edellinen kirjoittajakin sanoi. En vaan tiedä että mikä on kkv:n mielestä näppäimistön oletettu käyttöikä.

 
Jos vikaantuminen on tapahtunut takuuaikana, takuun pitäisi kyllä korvata, vaikka ehdit viemään laitteen huoltoon vasta takuuajan jälkeen. Se että vikaantuminen tapahtui takuun aikana pitäisi nyt vaan kyetä näyttää toteen. Itse vastaavissa tapauksissa yleensä lähetän esimerkiksi sähköpostin myyjälle/huoltoon.

Mutta virhevastuuseen voi tietysti aina vedota, kuten edellinen kirjoittajakin sanoi. En vaan tiedä että mikä on kkv:n mielestä näppäimistön oletettu käyttöikä.

Jeps, tässä vielä kyseinen kohta:

"Koska ostaja voi tehdä virheilmoituksen aina kahden kuukauden kuluessa siitä, kun havaitsi virheen, hänellä voi olla oikeus vedota virheolettamaan kuuden kuukauden määräajan jälkeenkin. Edellytyksenä on, että ostaja on havainnut virheen kuuden kuukauden aikana ja tekee virheilmoituksen kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. Sama koskee myös tavaralle annettua takuuta: ostaja voi vedota takuuseen takuuajan päätyttyäkin, jos hän on havainnut virheen takuuaikana ja ilmoittaa virheestä kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta. "

Lähde: Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa
 
  • Tykkää
Reactions: Ggg
Ei sitten Gigantti toimita seagaten tarjous SSD levyjä. Tilasin 23.10 ja maksoin. Tänään kyselin chatissa niin sanoi ettei ole varastossa eikä tule. Tarjosi rahojen palautusta. Olisihan sitä voinut infota aasiakasta vaikka maililla ettei jokaisen tarvi tiedustella erikseen.
 
Ei sitten Gigantti toimita seagaten tarjous SSD levyjä. Tilasin 23.10 ja maksoin. Tänään kyselin chatissa niin sanoi ettei ole varastossa eikä tule. Tarjosi rahojen palautusta. Olisihan sitä voinut infota aasiakasta vaikka maililla ettei jokaisen tarvi tiedustella erikseen.
Hyvä tietää. Mitäpä vastaavat, kun pyydät vastaavaa tuotetta tilalle?
 
Hyvä tietää. Mitäpä vastaavat, kun pyydät vastaavaa tuotetta tilalle?
En ollut ihan valppaana kun vastasi ja ehti aspan täti poistua. Jonotusta 40min takana niin koko aikaa tullut näyttöä vilkuiltua. Täytyy palata aiheeseen kun paremmin aikaa.
 
Onko kellään tietoa, että mikä tilanne tuon Gigantin SSD:n kanssa. Onko kukaan saanut sitä? Itselläni lukee edelleen tilaus vastaanotettu, mutta ei muuta. Tarjoavatko mitä tuotetta tilalle?
 
Onko kellään tietoa, että mikä tilanne tuon Gigantin SSD:n kanssa. Onko kukaan saanut sitä? Itselläni lukee edelleen tilaus vastaanotettu, mutta ei muuta. Tarjoavatko mitä tuotetta tilalle?
Eivät tarjoa vastaavaa tuotetta tilalle vaan tyrkyttävät rahoja takaisin.





ssd.JPG
 
En jaksanut vääntää ja peruin tilauksen, maksoin paypalin kautta ja piti tulla vahvistuskin peruutuksesta gigantilta heti sähköpostiin. No ei tullut ja soitin tällekertaa sinne, kuulemma joku ongelma tässä tilauksessa ja joutuvat keskusvaraston puolelta pyytämään sähköpostitse peruutusta...? Rahat sitten palautuu joskus ehkä? Nyt meni gigantin puolelta aika vihkoon touhu.
 
En jaksanut vääntää ja peruin tilauksen, maksoin paypalin kautta ja piti tulla vahvistuskin peruutuksesta gigantilta heti sähköpostiin. No ei tullut ja soitin tällekertaa sinne, kuulemma joku ongelma tässä tilauksessa ja joutuvat keskusvaraston puolelta pyytämään sähköpostitse peruutusta...? Rahat sitten palautuu joskus ehkä? Nyt meni gigantin puolelta aika vihkoon touhu.
Olen minäkin pari kertaa "saanut" Puhelimitse peruttua ja lopulta on kuitenkin pitänyt viedä tuote myymälään. Kannattaa siis varautua siihen
 
Olen minäkin pari kertaa "saanut" Puhelimitse peruttua ja lopulta on kuitenkin pitänyt viedä tuote myymälään. Kannattaa siis varautua siihen
Joo ehkä hiukan huono alustus tuli, mutta tosiaan gigantin puolelta peruivat koska myivät ssd levyä jota ei heillä edes ole enää ja korvaavaa tuotetta eivät suostu lähettämään.
 
Jos jaksat, niin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Käsittääkseni korvaava tuote on pakko antaa.
Joo pitää huomenna soitella ja selvitellä tilannetta.. oli niin epämääräinen vastaus gigantin puolesta, ihan kuin aspa ei olisi ollut perillä koko asiasta miten rahat palautetaan jne., niin juu sanoivat chatissa myös että tilanne ei ole näiden ssd levyjen kanssa ihan niin paha kuin RTX näyttisten kansa, eli ilmeisesti myyty tyhjää saldoa monelle. Eli monellako siellä pyörii tilaus ilman, että koskaan saapuu perille...
 
Mitäs helvettiä, Giganttiko temppuilee taas? Itselläkin sama SSD:n tilaus sisässä ja maksettuna. Tilaus vastaanotettu tilassa edelleen. Pitääpä alkaa huomenna selvittämään asiaa.
 
Mitäs helvettiä, Giganttiko temppuilee taas? Itselläkin sama SSD:n tilaus sisässä ja maksettuna. Tilaus vastaanotettu tilassa edelleen. Pitääpä alkaa huomenna selvittämään asiaa.
Siellä lukee aina toi "Tilaus vastaanotettu" ja se ei siitä muutu vaikka olisit tuotteen jo saanut. Itsellä se lukee jokaisessa tilauksessa vaikka olen tuotteet jo saanut (sekä postitse tai noudolla). Yleisin ongelma näissä on se että jos olet tilannut tuotteen ja nouto myymälästä niin gigantti ei lähetä mitään viestiä että nyt voit tulla noutamaan tilauksesi. Sitten tuote odottaa turhaan gigantilla ja ostaja ei tiedä että pitäisi mennä hakemaan se tuote sieltä.
Monethan on menneet tietyn ajan jälkeen kyselemään paikan päältä ja siellä se tuote on ollut varastossa.
Tosin itselle tuli tuosta samasta levystä tekstiviesti noin viikossa tilauksen jälkeen ja kävin sen hakemassa lähi gigantista.
Asia on eri jos on tilannut sen postilla/matkahuollolla yms ja ei tule mitään ilmoitusta tuotteesta.
 
Asia on eri jos on tilannut sen postilla/matkahuollolla yms ja ei tule mitään ilmoitusta tuotteesta.

Juu postilla tilattu siitä ns. "toisesta erästä" 23.10. Mitään ei ole kuulunut ja kyllä ainakin minulla aikaisemmissa tilauksissa vaihtui toimituksen tila lähetetyksi kun tavara lähti liikkeelle.
 
Mitään ei ole kuulunut ja kyllä ainakin minulla aikaisemmissa tilauksissa vaihtui toimituksen tila lähetetyksi kun tavara lähti liikkeelle.
Nyt kun tarkastin niin mulla lukee gigantin sivuilla "Tilaus vastaanotettu" kaikille tuotteille mitä tämän vuoden sisällä olen saanut, sekä noudolla että postilla tulleet. Mutta vuoden 2019 tilauksissa lukee "lähetetty". Että ota sitten selvää tuosta gigantin hommasta.
 
Onko jollakin edennyt asia gigantin Seagate Barracuda ssd:n kanssa.. itse en ole saanut sinne yhteyttä tänään.

EDIT: sain aspaan yhteyden ja rahat palautuivat, he joutuivat tekemään palautus pyynnön jonnekin toisaalle josta levy lähetetään ja ennen tämän pyynnön hyväksymistä ei rahoja palauteta, tämä selittäneen sen miksi tilaus on jääny pyörimään järjestelmään levyjen loputtua.. giganttilla ei asiasta ole ilmeisesti hajuakaan ennen kuin asiakas ottaa yhteyttä ongelmien vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Minulle aspa kertoi puhelimessa, että ssd-asiaa selvitetään "ylemmältä taholta" ja sain valita palautetaanko rahat vai pidänkö tilauksen vielä voimassa, jos levyjä on vielä tulossa. Pidin vielä tilauksen sisässä. Aikoivat ottaa sieltä päin yhteyttä kun asia selviää saako levyjä vai ei.
 
Liittyen näihin Gigantin SSD viesteihin, niin tästä viestistä saisi sellaisen kuvan, että joku olisi saamassa tilalle WD terasen levyn oletettavasti, varmaan kannattaa kyseiseltä henkilöltä kysellä tarkemmin?
 
Minulle aspa kertoi puhelimessa, että ssd-asiaa selvitetään "ylemmältä taholta" ja sain valita palautetaanko rahat vai pidänkö tilauksen vielä voimassa, jos levyjä on vielä tulossa. Pidin vielä tilauksen sisässä. Aikoivat ottaa sieltä päin yhteyttä kun asia selviää saako levyjä vai ei.
Melko mielenkiintoista, itselle sanoivat ainoaksi vaihtoehdoksi rahojen palautuksen.. näin puhelimitse siis.
 
Melko mielenkiintoista, itselle sanoivat ainoaksi vaihtoehdoksi rahojen palautuksen.. näin puhelimitse siis.

On kyllä erikoista. Näyttää ettei mitään yhtenäistä linjaa ole, vaan vastaukset riippuu asiakaspalvelijasta. Jos jollekkin oli suoraan tarjottu WD:n levyäkin tilalle ja mulle ainakin suoraan sanottiin että korvaavaa tuotetta ei ole mahdollista saada.
 
Mulla on samsungin kaareva 48" telkku, joka nyt n. 3v vanha. Vuosi sitten alkoi näkymään häntimistä etenkin urheilua katsoessa (kiekko "lagaa", näkyy monena varsinkin liikkeessä) ja paneelissa näkyy vaaleita palkkeja pystysuunnassa. Nämä siis tummaa taustaa vasten erottuu kuvalähteestä riippumatta. Samsungin asiakaspalvelu totesi että kuuluu asiaan ja kehotti tekemään valituksen kuluttaja-asiamiehelle jos en ole tyytyväinen. Onkohan enää kannattavaa lähteä asiasta vääntämään? Aiemmin ei ollut kyllä jaksamista millään muotoa vängätä asiasta. Minusta kuitenkin selvä vika, joka antaa tonnin telkkarissa kuitenkin halvan vaikutelman.

Samsungia en enää kyllä jatkossa osta, jos laatu on tätä.
 
Kuulostais äkkiseltään et voisi olla jotain säädettävää kuva-asetuksissa? Edge led-tekniikalla varustetuissa töllöissä voi olla noita vaaleita pystypalkkeja jne. Kuvat varmaan helpottaisi tulkitsemaan asiaa.
 
Telialla on aika erikoinen käsitys C Moren 14vrk:n määräajattomasta kokeilujaksosta. Tilausvahvistuksessa mainostivat, että ei ole määräaikaa ja palvelun voi perua millon tahansa. Todellisuudessa niillä on joku hiton 30vrk:n irtisanomisaika ja kokeilujakso pitäisi irtisanoa asiakaspalvelun kautta eikä MinunTelian kautta. Missään ei kuitenkaan tästä mainita mitään ja asia selviää vasta, kun reklamoi tuon 14vrk:n jälkeiseltä ajalta kertynyttä laskua.

Piti sitten tuon lasku mitätöidä KKV:n avustuksella, kun eivät normaalin kansalaisen kuunelleet vaan inttivät vastaan "että kyllä siellä ehdoissa niin lukee", kun oli puhelimella yhteydessä niiden asiakaspalvelijaan.
:smoke:
 
Tähän asti cmore hallinta ja katkaisu on tehty cmore tilistä. Oletko kokeillu sieltä. Ainahan nuo kaikki tilaus tv palvelut on ollu 30päivän kestoisia eli kun maksat vaikka päivän myöhässä, on koko kuukausi käytettävä.
Tuohan tarkoittaa sitä että 15 päivän sisään on tilaus katkauistava, parilla klikkauksellahan se onnistuu.

kohta :
Tilaus
Voimassa olevan tilauksesi näet ohesta
-> Muokkaa
 
  • Tykkää
Reactions: JmB
Telialla on aika erikoinen käsitys C Moren 14vrk:n määräajattomasta kokeilujaksosta. Tilausvahvistuksessa mainostivat, että ei ole määräaikaa ja palvelun voi perua millon tahansa. Todellisuudessa niillä on joku hiton 30vrk:n irtisanomisaika ja kokeilujakso pitäisi irtisanoa asiakaspalvelun kautta eikä MinunTelian kautta. Missään ei kuitenkaan tästä mainita mitään ja asia selviää vasta, kun reklamoi tuon 14vrk:n jälkeiseltä ajalta kertynyttä laskua.

Piti sitten tuon lasku mitätöidä KKV:n avustuksella, kun eivät normaalin kansalaisen kuunelleet vaan inttivät vastaan "että kyllä siellä ehdoissa niin lukee", kun oli puhelimella yhteydessä niiden asiakaspalvelijaan.
:smoke:

Jos tosiaan esim C More Total pakettia katsot tuon 14vrk ajan niin omat sivut sanovat että siellä on irtisanomisaika kuten yleensä. Jos ei irtisanomisaika kelpaa niin ottaa yhteyttä ja pyytää erikseen lakisääteistä.
 
Noi on ilmeisesti korjanneet tuon syysteeminsä ja eivät (ainkaan tällä hetkellä) enää ees tarjoa 14vrk:n kokeilujaksoa ilman määräaikaa (30vrk:n määräajalla :D) ja veloituskin nykyään näyttäs tapahtuvan Telian sivujen mukaan ennakkoon eikä jälkikäteen.
Tosta minun tapauksesta nyt on aikaa jo se n. 2kk, mutta tuli nyt mieleen, että voishan sitä tänne kirjotella tosta.

Edit: komento takas! Onhan tuolla vielläkin toi sama 14vrk:n Telia TV C More viritys...
Edit2: Eikö tuossa ihan selvästi sanota että "Mikäli irtisanot tilauksen maksuttoman kokeilujakson aikana, kanavapaketti irtisanoutuu välittömästi, eikä tilauksesta tällöin koidu sinulle maksettavaa." mutta todellisuudessa tämä ei kuitenkaan pidä paikansa vaan Telian asiakaspalvelijan mukaan irtisanominen pitäisi tehä asiakaspalvelijan kautta, että niiden paska järjestelmä tajuaa sen irtisanotuksi.
Screenshot_2020-11-08 Telia TV Telia.png

Mutta missään kohtaa tossa ei sanota, että mistä se pitäisi oikeaoppisesti irtisanoa. Minä irtisanoin sen MinunTeliasta heti 1vrk:n sisällä tilauksesta, olisi pitänyt ilmeisesti hoitaa ap:n kautta, että se olisi oikeasti irtisanoutunut heti.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on jokseenkin ruskean maku suussa Asuksen (ja osittain Gigantin) johdosta.

Vein reilun vuoden ikäisen näytönohjaimen Giganttiin, sillä tuulettimista ainakin yksi rupesi pitämään meteliä aina aloittaessa pyörimisen. Idle fan stop -tilan takia tämä toistui toisinaan jatkuvasti ja rupesi käymään hermoille. Aikalailla sama tilanne ja ääni kuin tässä kuvailtu.

Viime viikolla tuli noin kolmen viikon jälkeen viesti, että laitteen huolto on valmis ja noudettavissa. Lopussa lukikin sitten, että kyseessä oli maksullinen huolto jolla hintaa yli 80€. En ole jaksanut vielä edes hakea, joten en tiedä ovatko edes vaihtaneet osaakaan.

Miten on mahdollista, että tuollainen ei menisi takuun piiriin? Lasketaanko tuulettimet "nopeasti kuluvaksi osaksi" tjsp? Vai eikö huoltoporukka omassa mahdollisesti meluisassa ympäristössä kuule mitään?
 
Nyt on jokseenkin ruskean maku suussa Asuksen (ja osittain Gigantin) johdosta.

Vein reilun vuoden ikäisen näytönohjaimen Giganttiin, sillä tuulettimista ainakin yksi rupesi pitämään meteliä aina aloittaessa pyörimisen. Idle fan stop -tilan takia tämä toistui toisinaan jatkuvasti ja rupesi käymään hermoille. Aikalailla sama tilanne ja ääni kuin tässä kuvailtu.

Viime viikolla tuli noin kolmen viikon jälkeen viesti, että laitteen huolto on valmis ja noudettavissa. Lopussa lukikin sitten, että kyseessä oli maksullinen huolto jolla hintaa yli 80€. En ole jaksanut vielä edes hakea, joten en tiedä ovatko edes vaihtaneet osaakaan.

Miten on mahdollista, että tuollainen ei menisi takuun piiriin? Lasketaanko tuulettimet "nopeasti kuluvaksi osaksi" tjsp? Vai eikö huoltoporukka omassa mahdollisesti meluisassa ympäristössä kuule mitään?
Kysy nyt ensin minkä vuoksi on tullut laskun kanssa takaisin. Jos ovat vaikka ottaneet hittiä jossain (esim matkalla huoltoon) ja muista reklamoida asiasta! Tuulettimet eivät ole erikseen huolettava osa, joten niiden pitäisi kyllä kestää koko takuuajan.
 
Nyt on jokseenkin ruskean maku suussa Asuksen (ja osittain Gigantin) johdosta.

Vein reilun vuoden ikäisen näytönohjaimen Giganttiin, sillä tuulettimista ainakin yksi rupesi pitämään meteliä aina aloittaessa pyörimisen. Idle fan stop -tilan takia tämä toistui toisinaan jatkuvasti ja rupesi käymään hermoille. Aikalailla sama tilanne ja ääni kuin tässä kuvailtu.

Viime viikolla tuli noin kolmen viikon jälkeen viesti, että laitteen huolto on valmis ja noudettavissa. Lopussa lukikin sitten, että kyseessä oli maksullinen huolto jolla hintaa yli 80€. En ole jaksanut vielä edes hakea, joten en tiedä ovatko edes vaihtaneet osaakaan.

Miten on mahdollista, että tuollainen ei menisi takuun piiriin? Lasketaanko tuulettimet "nopeasti kuluvaksi osaksi" tjsp? Vai eikö huoltoporukka omassa mahdollisesti meluisassa ympäristössä kuule mitään?
Lisäksi vaikka vikaa ei löytyisi, niin kuluttajasuojan mukaan asiakas ei ole velvollinen mihinkään "tarkastusmaksuun" takuuaikana.
 
Lisäksi vaikka vikaa ei löytyisi, niin kuluttajasuojan mukaan asiakas ei ole velvollinen mihinkään "tarkastusmaksuun" takuuaikana.

Tässähän oli sellainen, että tarkastusmaksun saa periä jos vika on itseaiheutettu tai niin ilmeisesti ulkoisesta syystä johtuva, että maallikkokin sen itse ymmärtää. Esimerkiksi jos vaikka viet järveen tippuneen kännykän tai lattialle tippuneen taulu-tv:n takuuhuoltoon ja selität että "lakkas vaan yhtäkkiä toimimasta". Huoltofirma saa siitä laskuttaa myyjää ja myyjä asiakasta.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto sanoi:
Kuluttajalta ei voi takuuaikana periä maksua vian selvittämisestä. Poikkeuksena ovat tilanteet, joissa ostaja on tuonut tavaran korjattavaksi selvästi perusteetta tai hän on itse aiheuttanut vian.

Lähde: Virheen toteaminen ja vianetsinnän kulut
 
Tässähän oli sellainen, että tarkastusmaksun saa periä jos vika on itseaiheutettu tai niin ilmeisesti ulkoisesta syystä johtuva, että maallikkokin sen itse ymmärtää. Esimerkiksi jos vaikka viet järveen tippuneen kännykän tai lattialle tippuneen taulu-tv:n takuuhuoltoon ja selität että "lakkas vaan yhtäkkiä toimimasta". Huoltofirma saa siitä laskuttaa myyjää ja myyjä asiakasta.
Hyvä tarkennus, jäi tuo itsestäänselvyys tuohon kirjoittamatta. Lähinnä tarkoitin juuri sitä, että jos huolto ei löydä vikaa eikä tuotetta ole oman perseilyn johdosta vaurioitettu.
 
Tuo Gigantin SSD mistä on ollut puhetta. Soitin heille nyt, että eipä ole kuulunut mitään niin pahoitteli ja tarjosi rahoja takaisin. Sanoin siihen, että haluan korvaavan tuotteen ja siihen aspa sanoi selvittelevänsä mitä voivat tarjota ja palata sitten asiaan. Sanoin että WD blue 2,5" 1tb mallia on ainakin joillekin tarjottu korvaavana (hinta 119e). Aspa sanoi että ok, mutta pitää maksaa väliä. Sanoin siihen, että en maksa, kun teiltä ei kuulunut mitään, että tuotteet loppu tai mitään muuta tilaukseen liittyen, lisäksi soittamisen vaiva ja sen hinta niin pitäisi mennä tasan. Aspa sanoi että ok laitetaan postissa tulemaan.
 
Ostin Gigantista 6.11.2020 AOC Agon AG352UCX 35" joka oli tarjouksessa hintaan 299€ (ovh myyntihetkellä 599€) ja näitä oli 75kpl erä. Sain tuon tuurilla ostoskoriin ja maksoin tilauksen, josta tuli myös tilausvahvistus + otin vielä pikatoimituksen. Neljän päivän jälkjeen oli vielä odottaa käsittelyä tilassa ja kahden aspapuhelun jälkeen kävi ilmi, että verkkokaupassa ollut bugi ja varasto myyty jo loppuun, eikä tuotetta voida toimittaa. Sanoi, että voi palauttaa rahat minulle tai myydä tämän näytön hintaan 399€: Asus VG32VQ 32&quote; TUF Gaming kaareva pelinäyttö (musta) - Pelinäytöt

Sanoin paska diili, ei käy. Minulla on tilausvahvistus ja vaadin tähän vastaavanlaisen tuotteen. Vastasivat vain, että tee ilmoitus kuluttajansuojaan.
Vastasin vielä tähän, että: 100€ lahjakortti tai Xiaomi Mi 34&quote; kaareva pelinäyttö - Pelinäytöt, ilman lisäkustannuksia.
Tänään palasivat asiaan ja sanoivat, että asia on heillä loppuunkäsitelty ja tee ilmoitus kuluttajansuojaan.

Mikä siinä on jumalauta, että firmoilla ei ole nykyään mitään vastuuta ja suoraan lähdetään ehdottamaan, että kuluttaja-asiamieheen yhteydessä? Täysin vastuutonta toimintaa. Maksaako vaivaa lähteä tekemään tuota kuluttajansuojailmoitusta? Ja jos teen ilmoituksen, niin voiko vetää rahat pois vai katsotaanko tämä, että olen jotenkin hyväksynyt myyjän ehdotuksen tms ja ilmoitusta ei käsitellä tms?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 247
Viestejä
4 506 333
Jäsenet
74 345
Uusin jäsen
Vm85

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom